*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

Mulla oli np-ultra 9.5. Lääkäri tutki ensin kohdun koon ja kysyi, että miten pitkällä tän taas pitikään olla. Viikkoja oli silloin 12 ja risat. Kysyin, että tekiskö mieli laittaa kuukausi lisää? Lääkäri nauroi, että melkein, kun on niin ison tuntuinen. Mulla kävi pojasta samalla tavalla, joten sanoin, että ultran mukaan ollaan varmaan ihan lasketussa ajassa ja niinhän oltiinkin. Ultran mukaan raskauspäiviä olisi ollut noin neljä päivää vähemmän, mutta lääkäri ei alkanut muuttaa aikaa, kun sanoin, että yli tääkin menee kuitenkin. :) Tähtään ihan suosiolla yli lasketun ajan, vaikka neuvolan täti kyllä sanoi, että ei anneta mennä yli, kun lapset ovat olleet isoja syntyessään.
 
lomaa täälläkin odotellaan.enään n.kuusi tuntia koulua ja sitten se jääkin yli vuojeksi tauvolle tämän pienen vuoksi.jotenkin kun sinne vielä huomena sais raahauduttua.
ihmeellisiä selkäkipuja ollut muutamana yönä.oikealle puolelle sattuu niin paljon että missään asennossa ei voi olla.ja mieskin on reissussa niin ei voi hieroa silloin kun sattuu.kohta kolme viikkoa ollut.vaikka viikonloppuisin nähty niin ikävä meinaa olla melkomoinen.
alkaa tuntumaan että onko tuola mahassa sittenkään mitään kun vertaa teidän muiden mahojen kasvuun.mutta eipä sen tarvikkaan vielä kasvaa.pysyis vaan ennallaan vielä pitkään.ei nimittäin hoksaa vielä ulospäin mitään.
nyt paapimaan että jaksaa viimeisin päivän vielä huomenna.
hyvät kesän alut kaikille! :)
suklaapahkina ja maha-asukki 14+3
 
Juu kääntäkää vaan veistä haavassa... Mulla kun on näitä pätkäpätkätöitä, joten heinäkuu onkin taas töitä kun muut lomailee :/ Muuten sitä "lomaa" ei olekaan, koko ajan kotona ja raksalla lasten kanssa... Vaikka jotkut sanoo, että kun mä olen "vaan" kotona siis en töissä jatkuvasti ja työtkin on kotona jos niitä on, siis perhepäivähoitajan lomasijaisuudet. Vähän suututtaa, voisin olla kyllä tekemättä mitään niin se tuntuis enempi "lomalta", mutta nyt kun on jatkuvasti touhua yms niin ei ehdi tarpeeksi levätä.

Minnihiiri, rakennatteko pitkästä vai paketista? Meillä tulee pitkästä, hyvin hitaasti kun itse tehdään. Viime kesänä aloitettiin ja timpuri oli runkovaiheessa apuna vähän aikaa ja katontekijät oli, mutta muuten mies tekee itse töiden ohella. Eli kesäloma kun tulee, sitten painetaankin tosiaan täysillä, harmi vaan kun mulla on melkein koko miehen loma-ajan hoitolapsia.

Vaunuasioita olette miettineet. Meillä on onneksi jäljellä edelliset (kun melkein kaikki muut tarvikkeet ehdin myydä...) Emmaljungan tuplarattaat ja ihan tavalliset matkakärryt. Näillä selvittiin tytönkin vauva-aika, pojilla oli ihan tavalliset yhdistelmävaunut. Kun toinen poika syntyi, niin noihin yhdistelmiin hommattiin se sisaristuin ja en tykännyt siitä yhtään :( siksi sitten tyttöä odotellessa ostettiin isommat kun ikäerot ovat olleet kuitenkin aika pieniä. Ja nyt noi paksurenkaiset on hyvät, kun hiekkatiellä upottaa välillä.

Olen tässä käyttänyt mammavaatteita ihan jatkuvaan jo, mitähän syksyllä mahtuu päälle, kun on kunnon pontso?!? Housut on vähän löysät vielä mahan kohdalta, mutta apua jos ne olis just sopivat jo :kieh: Viikkoja on kuitenkin vasta 14+1... Ja ostin H&M:n mammahameen juhliin, toivottavasti se mahtuu vielä elokuussa päälle ;)
 
Moikka taas :wave:
Täällä kotona tää päivä "lusmuillaa" ku esikolla korvatulehdus....toinen korva vuotanu eilisen illan ja tyynystä näki että vuotanu yönki, nyt kuulemma ei vuoda enää pahasti. Naapuri sano että voi olla että korva on puhjennu ja six vuotaa, onko kenenkää lapsella vuotanu korva tulehduksen aikana....vähän on uus juttu ku ei koskaa oo käyny näin vaikka tässä talossa on näitä tulehduksia ollu enemmän ku laki sallii.
Onko muita jotka kimpaantuu helposti??? Aamulla otin kunnon raivarit ku kaikki on ku sikoja täällä, sotkee vaa mut ei elettäkää et korjais jälkiään....mies lähti aamupäivällä työmatkalle enkä sanonu sille edes heippa niin vittuuntunu oon |O |O |O miehen pikkuveli on täällä täl hetkel ja se varmaa mua ärsyttää jollain tavalla kok ajan ja ehkä six kipinät lentää helposti...huhhuh tulipa purkaus :D
LEP, OON KADE :kieh: mulla loma vasta elokuussa..........
Sulaapähkinä joskus kans mietin et onko masussa mitää elämää ku tää odottavan aika on pitkä. Seuraavax on ultra ja se on vasta 1.7, seuraava neuvola on sit joskus viikoilla 20-22, säästäminen alkaa ässällä, kiitos kaupungin!
Täytyy taas yrittää tota kotidoppleria jos vaikka vahingossa löytäsin vihdoinki ne sydänäänet :heart:
Aurinkoista päivän jatkoa B)

Samir05 ja tyyppi 14+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Samir05 Mä raivoan jatkuvasti samoista aiheista. Kukaan ei tee täällä juuri mitään ja lasten rojujen lisäks pitäis myös miehen paskoja kerätä pitkin päivää....
Just toi saa ärsyyntymää. Pitäs viel oman päivätyön lisäx jaksaa hoitaa lapset ja koti ja sen jälkee viel hymyillä!
Tosin tiiän et toi veljen läsnäolo ärsyttää mua. Ite haluan et koti on siisti ja raikas ja välil ku tuun töistä ni tääl ei oo ees saatu ikkunoita auki ni jo siitä se ilo irtoo plus kaikki muu. Sit porukka on ihan luukku auki ku mä hypin tasa jalkaa asioista joista oon monta kertaa sanonu.....onnex noi lapset sentää kerää jälkensä ku niitä pyytää. :heart:
 
alkuiltaa daamit :wave: mie oon kyllä kanssa ihan superkade kaikille joilla on kunnon kesäloma,tää on pakko myöntää!!..mä oon kymmenen vuotta tehnyt yrittäjäpohjalta parturi-kampaajan duunia ja joka vuos haaveilen et ois varaa pitää neljä viikkoa putkeen kesälomaa ja ikinä ei varmaan niin tuu oleen :( mä kyllä tykkään työstäni ihan kauhiasti,mutta nyt kun on aivan ihana parisuhde(..varmaan vielä elän täysin ruusunpunasten lasien takana,mut enivei :heart: )ja sitten tämä mieletön onni ja ihme masussa niin kyllä ne eittämättä hakkaa mun urasuunnitelmat mennentullen!!!
tämä palsta on kyllä ihan ehdoton siinäkin suhteessa että on ihan ääreist helpottavaa lukea että muillakin on välillä pinna ihan jäätävän lyhyt :LOL: ja minuu myös pelottaa tulevaisuus ihan oikeesti nykyään..ja uutiset itkettää..ja haluaisi pelastaa kaikki myanmarin ja kiinan orvot...helpottaako tämä tunteellisuus ajan kanssa?mulla menee välillä vähän överiks..että niinku tulis joku roti itseensä!! =)
 
Flunssaista huomenta kaikille :snotty: Oon niin tukossa, että :headwall: Eikä asiaa helpota yhtään, että muksutkin ovat eli silloin pienimmät roikkuvat koko ajat jaloissa kitisemässä. Eikä mieskään ole tänään kotona (yllättäen...) ennen iltamyöhää :whistle:

Onko muilla jo vauvelille nimiehdotukset valmiina? Meillä taitaa olla koko nimet jo "päätetty", mutta niitä ei kerrota ennen ristiäisiä edes muksuille ;) Kakkosen nimi olins julkinen syntymästä asti ja sen tiesi sitten täällä jokainen (tosin itse ei vielä asuttu täällä silloin, mutta käytiin usein juuri silloin ennen ristiäisiä kun oli näitä kevään juhlia yms) ja olipa kiva kun kaikki tuli kyselemään, että onkos tämä nyt sitten se ******??? Kiitos vaan anoppi ja appiukko, tän takia me ei kerrota nimeä ennen kuin se "kirkossa kuulutetaan" :D

Kummejakin olen yrittänyt miettiä, mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, että oikein ketään ei ole, ketä haluaisi pyytää. Onneksi tässä on vielä reilusti aikaa miettiä, mutta hankalaa siitä tulee...

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hauskoja juhlia jos menette! Meillä huomenna kahdet yo:t, ja raksatouhuja joten ehkä ma palaillaan, hyvällä onnella ehdin aiemminkin teitä häiriköimään :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
Czarina, siis Nasonexiäkö ei saisi käyttää alkuraskaudessa? Voihan p***le, mulle taas lääkäri sanoi, että sitä saa käyttää ihan rauhassa ja niin minä olen sitten tehnytkin, aamuisin varsinkin on nenä aina ihan tukossa.
Anteeksi että mun vastaus taas kesti...

Juu, näin mulle korvapolin erikoislääkäri väitti ja lopetti Nasonex-lääkityksen mulla kun seinään kun soitin hänelle ja kyselin "mitäs nyt tehdään" heti plussaamisen jälkeen, mutta hän reagoi kaikkeen niin suurella paatoksella että en tiedä oliko ylireagointia. Alkaa vähän epäilyttää.

Katselin tuossa vanhoja kirjoituksia tällä ja vähän muillakin palstoilla ja huomasin että toiset oli saaneet käyttää lääkkeitä, toiset eivät. Lääkäreiden mielipiteet allergialääkkeiden, varsinkin nenäsumutteiden käytöstä tuntuu vaihtelevan rajusti joten en olisi huolissani. Kun lääkäri on antanut luvan, hän on tietoinen tilanteesta. Kaikki on varmastikin kunnossa :)
 
LEP
Lomalainen täällä hei! :wave: Kyllä on mukavaa kun ei tartte olla aamulla töihin lähdössä. Katselin tässä justiinsa ensi viikon sääennustuksia Kyprokselle, niin näytti torstaille lupailevan jo +36 astetta lämmintä! :eek: Voihan se melkoisen lämmintä auringossa jo olla silloin. Pitää kyllä muistaa kovasti tankkailla nestettä aina! Pitäisi tässä pakkailla, kun huomenna lennetään jo Helsinkiin. Minusta ei varmaan kamalasti nyt tässä sitten kuulu, kun on tuolla muilla mailla, mutta oikein lämpimiä kesäpäiviä kaikille! B)

LEP ja napero 13+6 :heart:
 
TaneliKaneli, vau mikä masu! Uskomantonta, millaisia kokoeroja noissa masuissa on jo näin varhaisessa vaiheessa. Mulla ei vielä huomaa oikeastaan mitään, sellainen pienen pieni kumpu tuossa alavatsan kohdilla on, mutta sitä ei kyllä osaa kukaan vauvamasuksi tulkita.

Herkkupeppu, meille tulee kivitalo, joka siis muurataan harkoista paikan päällä. Itse mekin rakennetaan, ulkopuolelta tulee vain sähkö- ja lvi-hommat. Tai siis mies rakentaa, musta ei tässä vaiheessa ole paljon apua :LOL: No, ehkä siinä vaiheessa kun päästään sisähommiin, niin pystyn siivoilemaan jälkiä kun vauva nukkuu jne.

Samir05, minä saan harvemmin raivokohtauksia, mutta itkuherkkyys on kyllä ihan uskomatonta! Välillä oikein hävettää, kun pienestäkin asiasta tulee tippa linssiin :ashamed: Mä olen ilmeisesti jo niin tottunut nalkuttamaan tuosta jälkien korjaamisesta miehelle, että en jaksa enää vetää pultteja siitä, kun tiedän että mitään muutosta ei asiaan tapahdu.

LEP, rentouttavaa ja aurinkoista lomamatkaa teille. Nauttikaa :wave:

Nimistä kyseltiin, me ei olla vielä mietitty yhtään nimiasiaa. Ajatteltiin odotella rakenneultraa, jos vaikka sitten saisi tietää onko tulossa tyttö vai poika. Tietysti kaiken varalta on varmaan pakko miettiä sekä tytön että pojan nimet, kun ultran perusteella ei kuitenkaan voi olla sata varma että se sukupuoli oikeasti onkin se mitä ultra näyttää.

Minä kerroin tällä viikolla sekä uudelle että vanhalle pomolle raskaudesta ja molemmat oli oikein onnellisia mun puolesta. Nyt sitten odotellaan että koska masu alkaa näkyä ja työkaverit huomaa asian :whistle:

Pientä odotuksen tunnetta on ilmassa, parina viime päivänä olo on ollut jo ihan ok. Jokohan kohta uskaltais toivoa, että se jatkuva paha olo on mennyttä elämää? Toivotaan vaan, ettei se kuvotus taas iske viikonloppuna, kun on luvattu niin hyvää ilmaakin.

Aurkinoista viikonloppua kaikille!

minnihiiri68 + vaavi rv 14+0
 
Heippa vaan kaikille! :wave:

Viimeinen työviikko on ollut aikamoista painamista, mutta tänään sitten alkaa hyvin ansaittu 2,5kk loma! :x

Mun ei ole tarvinnut enää moneen viikkoon miettiä, että kerrotaanko jollekkin vai ei, kun maha mahtuu enää vaan mammavaatteisiin. Tiedän kyllä, että kyynikot päivittelee sitä, että vauvahan on vasta niin ja näin monta senttiä. Mutta ihan yhtälailla raskauteen kuuluu joillakin (etenkin uudelleensynnyttäjillä) vatsan ja etenkin suoliston turvotus ja mulla se ainakin on paljastanut aikalailla varhain ihan selvän "raskausmahan" (jos siis "vauvamaha" sana on jotenkin vielä senttien takia pannassa). Ei siis millään tavalla hankittujen makkaroiden näköistä, vaan sellaisen navan alapuolelle pyöristyneen jalkapallon...Hassulta kyllä tuntuu, kun esikoisen kanssa maha (oli se nyt sitten mikä maha hyvänsä) ilmestyi vasta lähempänä raskauden puoliväliä. :LOL:

Meillä on parisuhde-elämä ollut varsin rauhallista koko alkuraskauden, kun mies on ollut työn takia poissa. Huomenna sitten palaa kotiin viettämään pitkää lomaa kanssamme, saas nähdä alkaako sitten mun kiukuttelu ja riitely. :D

Ensimaanantaina olisi toinen neuvolatätinkäynti, meilläpäinhän ei uudelleensynnyttäjät enää edes neuvolalääkäriin pääse. Täytyy varmaankin paastota viikonloppuna, ettei tule marmatusta.

Ihanaa kun on ulkona niin kesäistä ja aurinkoista, pihatyöt kutsuvat!
 

täällä onkin ihana päivä! johtuu ihan yksistään siitä että eilen illalla nukkumaan mennessä makoilin selälläni, ja yht'äkkiä joku muksautti mahaa niin hentoisesti kuin suinkin voi! :heart: Muutama toinenkin muksaus tuli heti perään ja sitten tunsin pieniä höyhenen kevyitä sipaisuja!! IHANAAA!!!!! :heart:

SORI vain omanapaisuus!!! mutta halusin jakaa tän teidän kanssa!!!
Palailen myöhemmin jahka rauhotun=)
 
pääset kyseiseen pinoon sellain (ja kaikkiin muihinkin pinoihin) että ilmotat vaan täällä et haluat liittyä mukaan. Sitten voit samalla kertoo tietojasi, laskettuaika, ja esim mones lapsi on tulossa, ikä ja ehkä viel synnytyssairaala?
Pinon "perustaja" lisäilee aina halukkaat listoille, tämän pinon aloitin mie, joten lisäilen siut mielelläni listoille mukaan! :wave:
Tervetuloa ja onnea raskautumisesta!

mamina ja vesseli 14+1

ps. meidän pinossa on marraskuun loppupuolen lasketutajat, tuolla on myös toinen pino alkukuussa vauvaansa odottaville. =)
 

Yhteistyössä