*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

Moikka! Olin nettipimennossa eilisestä iltapäivästä asti ja tulipa vierotusoireita! Olitte kirjotellukin aika paljon sillä välin!
Kotidoblerista, kaverillani on se, ja sanoi et ihan näillä ensikuunteluilla ne äänet löytyy sieltä karvotuksen tasolta.
Painon laskemisesta, miustakin se on alussa ihan normaalia. Edellisessä raskaudessa laski alussa muutamia kiloja, sit nous kuitenkin koko raskauden aikana sen 12,5kg yhteensä. Typy painoi 3,760kg. Jäipä tota ylimäärästä miule siitä raskaudesta joku 4kg, kaikki reisiin! JES!
Vakuutuksista, meillä otettiin Tapiolan vakuutus ennen syntymää. Ei sille tosin oo ollut yhtään käyttöä, joten vaikee sanoo oonko tyytyväinen vai en:) Meillä oli kaikki vakuutukset siellä, joten luonnollisesti myös se lapsivakuutus. Halusin nimenomaan sen syntymättömän lapsen vakuutuksen, kun miehen suvussa on (harvalla kuitenki) kuulovammaisuutta. Kalliita ne kuitenkin on joka paikassa! ps.nyt jos seuraavalle otetaan, otetaan iffistä koska sen asiakkaita tulemme olemaan s-bonuksien siirron myötä..
 
vakuutuksista:Me otettiin esikoisen kanssa vakuutus Tapiolasta,koska se muistaakseeni oli ainut jonka sai otettua 3kk ennen LA.Vakuutus oli tarpeen,koska neiti oli suonen sisäisellä antibiottikuurilla 7päivää keskolassa.Sairaala lasku oli todella suuri,mutta onneksi vakuutus korvasi.Vaihdoimme vakuutuksen sitten Ifiin,kun muutkin on siellä ja sekin on ollut tarpeen.Meinasin katsoa onko Ifillä mahdollisuus saada odotus ajalla jo vakuutus,muuten otan taas Tapiolasta odotus ajalla ja vaihdan Ifiin.
Eli itse ainakin suosittelen varmuudeksi tommosta,meilläkään kun ei etukäteen tiennyt että tuleeko tarpeen vaiko ei.Meinattiin että sitten lopetetaan jos ei ole käyttöä,mutta hyvä että otettiin.
Tytöllä on infektio astma eli on lääkityksellä ainakin 3v saakka,ja Kela ei korvaa alle 3v:n lääkityksiä kyseiseltä lääkkeeltä jota on kumminkin otettava 2kertaa päivässä.Omavastuu on muistaakseeni 60e ja loput saa takaisin mitä menee sitten yli tuon summan.Yksityisellä ollaan käyty surutta ja käynti + lääkkeet maksaa yleensä n.60-80e/krt.Lääkärissä käydään noin 3krt vuodessa + tietty jos on muita sairasteluita yms.

Painosta:Mulla painoa tuli odotuksen aikana 20kg ja kun tulin laitokselta kotiin oli odotus kiloja jäljellä 2kg ja nekin lähti ennen ekaa neuvola kertaa pois.Nyt en meinannut tuskailla kilojen kanssa,jos meinaavat jäädä niin pitää vaunujen kanssa painella menemään :LOL:
 
Mullakin oli paino pudonnut edellisestä neuvolakäynnistä 1,5 kiloa, mutta mulle sanottiin että se on ihan normaalia, varsinkin kun mulla on ollut kuvotusta eikä ruoka oikein ole maistunut.

Jostain muulta palstalta lueskelin, että aika monet pitävät Pohjantähden vauvavakuutusta parhaana. Ja mikä parasta, sen saan jopa minä, koska äidin pitää olla alle 40 vuotias vakuutuksen hakuaikana :) Täytyy vaan sitten siirtää kotivakuutus myös sinne, se taitaa olla ehtona tuon vakuutuksen ottamiselle. Ajattelimme, että vaikka se vakuutus onkin kallis, niin se saattaa maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Tiedän parikin tapausta, joissa perheen talous on mennyt lähes konkurssin partaalle kun ei ole ollut vakuutusta.

Ifin vauvavakuutus on musta jotenkin "omituinen". Siinä on ihan erilaiset ehdot kuin muiden yhtiöiden vastaavissa vakuutuksissa, mm. se on määräaikainen joka lakkaa muistaakseni kun vauva on 2 kk:n ikäinen ja sen jälkeen täytyy erikseen hakea lapsivakuutusta ja vähän luulen, että siinä suljetaan sitten pois korvauksen piiristä kaikki sairaudet, joita vauvalla mahdollisesti on ollut syntymän aikana.
 
Heippa
Ootteko te jo tunteneet liikkeitä. Mulla viikkoja 13+ja olin viime viikonloppuna ihan tuntevinani sellasen selkeen sipasun alamassusta mikä ei ollut normaalia mahan toimintaa :) Makasin mahallani kovalla laiturilla, liekö siksi tuntunut paremmin. sen jälkeen ei ole liikkeitä tuntunut. voiko näin aikaisin tuntea jo liikkeitä oikeasti?
 
LEP
lellu80, mä olen ainakin kuullut sanottavan ettei näin aikaisessa vaiheessa voi vielä liikkeitä tuntea. Kuulemma ne pitäisi alkaa tuntumaan vasta siellä lähempänä 20 viikkoa, kuin 10. En tiedä sitten? :)

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista, muuta kuin jatkuva nälkä on nyt! :whistle: Pahaolo kun helpotti, niin nyt tekee mieli vaan syödä kokoajan. PRKL! Pelottaa jo etukäteen paljonko painoa on tullut lisää, kun neuvolaan ensi viikolla menee. :/
 
samir05/kotidopplerista: Vauvan sydänäänet tunnistat siitä, että ne ovat tuplasti nopeammat kuin omasi. Tässä vaiheessa ne löytyvät ihan keskeltä kehoa, juuri siitä mihin häpyluu loppuu. Siis kun kädellä tapailet omaa häpyluutasi, niin sitten laitat dopplerin juuri siihen, mihin luu päättyy. Todennäköisesti ihan "karvarajassa", tietysti aikalailla henkilökohtaista, jollain voi vaikka olla siinä saakka vielä karvoitustakin. Mulla ainakin pitää sen lisäksi vielä vähän "painaa" sillä dopplerilla, ihan omalla painollaan ei vielä riitä ääniä ottaa. Sydänäänien lisäksi saatat kuulla sitä napasuonen viuhkintaa (suih-shui).

vakuutuksesta: Esikoiselle otimme Tapiolan vakuutuksen, sillä sen saa jo syntymättömälle vauvalle. Jätin vakuutuksen ottamisen viimetinkaan ja sitten hetken mielijohteessa sen hain. Ajattelin, että hukkaan menee koska olen nuori ja terve ja odotuksessakaan ei ollut mitään kummallista. :LOL: Sen opin, että jälkeenpäin on paras mahdollinen tilanne se, jos pääsee sanomaan, ettei vakuutuksesta ollut hyötyä koska sitä ei ole koskaan tarvittu. Voi kun minnäkin voisin niin sanoa... Lapsemme todettiin tunti syntymän jälkeen hyvin vaikeasti sairaaksi ja hän vietti jonkun jo aiemmassa viestissä mainitsemalla "teholla" kokonaisen kuukauden. Pelkkä sairaalahoito maksoi maltaita. Mutta eihään se ollut kuin vasta alkua, sillä kaikki lääkkeet, lääkärikäynnit ja polilkinikka- sekä toimenpidemaksut tähän mennessä olisivat ajaneet meidän taloudelliseen konkurssiin. Nyt ollaan siltä vältytty, ja voitu kohdistaa voimat henkisen konkurssin loitolla pitämiseen.

Siis summasummarun: Suosittelen syntymättömälle lapselle otettavaa vakuutusta jokaiselle. Mahdollisuus siihen, että jotain tulee on äärettömän pieni, mutta sitten jos jotain tulee, on mukavampi että voi rauhassa keskittyä lapseen eikä siihen kuinka tästä taloudellisesti selvitään! :attn:

p.s. vinkki: Huolella kannattaa valita yhtiö (mitään suosittelematta ;) ) sillä jos lapsella sitten jotain todetaan, ei sitä enää myöhemmin saa vaihdettua, koska lapsi ei saa uutta vakuutusta toisesta yhtiöstä joka korvaisi jo tiedossa olevat vaikeudet. Ja toisaalta esim. kotivakuutusta ei voi tämän jälkeen vaihtaa, sillä lapsivakuutus on monessa yhtiössä sidottu siihen, että pitää kotivakuutuksen samassa firmassa.
 
oli pakko alkaa kirjoittamaan
ensinnä painosta.mulla oli eilen neuvola ja neuvolalääkäri ja painoa oli tippunut melkein kaksi kiloa alle kuukaudessa.neuvolatäti sanoi että ei haittaa mitään sillä kaikille ei tule koko raskausaikana edes lisää painoa ja silti vauva kehittyy ihan normaalisti ja tuo että alussa painoa tippuu niin johtuu yleensä pahoinvoinnista.
ja sitten oli vauvan sykkeestä.sekin kuunneltiin eilen ja sydän hakkasi 166krt/min ja lääkäri sanoi että normaali syke joten kaikki kunnossa.miksi sitten on niin eri käytännöt eri paikoissa?
me ollaan menossa tapiolaan katsomaan jo lapselle vakuutusta.tapiolassa kaikki muutkin vakuutukset ja ollaan oltu tyytyväisiä (tuttuja vakuutuksenmyyjiä. ;) joten hyvät bonukset). otetaan siis ennen syntymää jo juuri sen takia että jos lapsella on sitten jokin sairaus niin harvoja vakuutuksia enään saa sitten.ja sisko on ottanut lapsillensa ja sanoi että kannattaa ottaa koska yksityiselle voi mennä ja vakuutus korvaa.eipähän tarvi sitten korvakipuisen kanssa päivystyksessä monta tuntia jonottaa.kalliita ne on mutta eiköhän tuo lapsi oo sen arvonen ja kalliimpikin.
viime viikolla kun kävin ultrassa neuvolan kautta niin ultrattiin samalla 3D:nä.olen luullut että ne täytyy maksaa erikseen.ja sain semmoisen kuvankin mukaan.kuvia sain yhteensä 5kpl.neuvolassa ihastelivat niitä.se 3D oli edestä päin mutta napanuora oli just kasvojen edessä siinä.ujo lapsi. ;)
onko kenelläkään muulla pahaa makua suussa?siis vaikka hampaat pesee niin 5min. päästä maistuu ihan hirveä suussa.monet hajut ja pelkät ajatuksetkin yököttää vielä.mutta syömään pystyy normaalisti.
tulipas tekstiä vaikka mitään en aikonut alkaa kirjottamaan kun nukkumaan pitäisi mennä.nyt sänkyä kohti.
suklaapahkina ja maha-asukki 13+4
 
HepsKatti
Vakuutuksesta, esikoiselle ei otettu, kun todettiin, että sillä pelkällä vakuutusmaksun hinnalla käy monta kertaa yksityiselläkin. Ja turhaan oltaisiin maksettu, kun ei ole kertaakaan pojan kanssa pitänyt lääkärissä vielä käydä melkein 2 vuoden aikana *koputtaa puuta*. Tosin nyt tälle kakkoselle mietitään, että pitäisikö se vakuutus kuitenkin ottaa, kun tuosta terveyskeskuksen toiminnasta ei täällä ainakaan ole niin varmuutta. Tapiolasta se sitten otettaisiin, kun siellä on kaikki muutkin vakuutukset. Pitäisi vaan käydä katsomassa, että mitä kaikkea se sitten korvaisi. Ja voihan sen sitten lopettaa jossain vaiheessa, jos tuntuu, että on ns. turha.

Liikkeistä, mustakin on muutamaan otteeseen tuntunut aivan kuin olisi pieniä muljauksia alavatsalla tuntunut, mut jotenkin epäilen silti. Esikoisesta aloin tuntea liikkeitä viikolta 17 ja istukkakin oli edessä. Mutta mistä sitä tietää, vaikka ne niitä nyt jo olisi (istukan paikasta tosin nyt ei ole tietoa).

Mä olen tässä nyt pari viikkoa kärsinyt flunssaa ja siitepölyongelmia. Ja lopulta sain sitten korvatulehduksenkin. Antibioottikuuri päällä. Lääkärikin sanoi, et raskausaikana kaikki pöpöt pääsee jylläämään paljon helpommin, kun vastustuskyky heikkenee. Ja päänsärkyäkin on riittänyt, mut onneksi nyt on kunnon lääke siihenkin vaivaan, joka auttaa. Etovaa oloa on vieläkin, mut nyt se on painottunut aamuun, kun tähän asti sitä on ollut vain iltaisin enemmän. Vali vali vali ja sitä rataa :LOL:
 
Vakuutuksista on ollut puhe... Me ei olla kenellekään otettu vakuutusta ennen syntymää. Onneksi ei olla tarvittukaan, *koputetaan puuta täälläkin*. Nyt vaan aloin miettimään kaikenlaista, kun teidän juttujanne luin. Alan varmaan taas vauhkoomaan, tällä kertaa tuosta asiasta :kieh: Meillä on Ifissä kaikki vakuutukset, kun mies saa metsästäjäliiton ja kennelliiton kautta niin hyvät alennukset, eli sieltä sitä pitäisi katsella jos haluaa. Moni tais sanoa, että siellä on tuo syntymättömän vakuutus ihan syvältä :( Enpä itse ole vielä ottanut siitä selvää, millainen olisi :ashamed: Ja vakuutusyhtiötä en ala nyt vaihtelemaan, koska kaikenmaailman rakentamiseenkin liittyvät vakuutukset siellä on ja nyt ei ole aikaa (eikä intoa) alkaa kaikkia juttuja uusiksi selvittelemään monelle taholle...

Omaa napaa... Vali vali... Mitä ihmettä laitan päälleni viikon päästä, tuli kaksiin ylioppilasjuhliin kutsut??? Huomenna olis varmaan käytävä kangaskaupassa, jos tekaisisi jonkun alaosan ja hommais jonkun kivan tunikan sen kanssa. Onkohan tarpeeksi juhlava? Mielipiteitä??? Kun nyt en todennäköisesti pääse niin isoon kaupunkiin, että jonkunlaisia mammavaatteita saisin etsittyä :eek:
 
Meillä on ollut sellaista hördelliä tässä nyt, etten ole ehtinyt koneelle muutamaan viikkoon. Häät on nyt juhlittu ja matkallakin käyty. Kivasti meni kaikki ja nyt on rakennultrassakin käyty... siellä se "möhö" heilutteli jalkoja ja käsiä kovasti :) Pahaolo ei meinaa ottaa heltyäkseen, vaikka rv 12+5 nyt menossa.. tosin ei se ihan jokapäiväistä ole nyt ollut, mutta ihan riittävän usein kuitenkin. Neuvola olis 2.6. saa nähä kuinka paljon on painoa kertynyt lisää, ku lomalla tuli syötyä hyvin ja paljon. :) Varasin eilen 4D-ultran Helsinkiin ala spesialisti Bruno Cattsiatorelle. Kovasti täällä nyt miehen kanssa pohditaan, että tahdotaanko saada selville vauvan sukupuoli vai jännitetäänkö synnytyssalissa sitten!? :)

Kuinka hyvissä ajoin olette vakuutuksia avanneet lapsille? Ennen syntymää tietenkin, mutta kuinka monia kuukausia ennen?
 
Pohjantähdeltä saa vakuutuksen 3kk ennen LA aikaa...meillä ei miehen kanssa ole allergioita ja meillä meidän eskarilainen oli hyvin vaikeasti allerginen kahteen ikävuoteen asti ja tosiaan se erikoismaito juttu on ainoana Pohjantähdellä ja säästimme erittäin pitkän pennin niiden kahden vuoden aikana, kun sitä jouduimme pojalle juottamaan....meille ei sopinut myöskään viljat niin ainoastaan oli vain muutama ruoka-aine mitä poika sai syödä esimmäiset vuodet, mutta onneksi nyt on parantunut.

Itse olen ollut korvalapsi ja sen vuoksi olen ottanut sen vakuutuksen kaikille lapsille jos vaikka joutuu korvat putkittamaan yksityisellä, mutta onneksi ei ole tarvinnut.....

Pohjantähti korvaa muuten myös vitamiinit ja meillä sujui tosi hyvin kaikki korvauspäätökset yms. eli ei valittamista.....
 
Marrasvaavi Kuinka paljon Hesassa maksaa 4D-ultra? Meillä neuvolan terkka vaan sanoi, että Hesassa saa 4D-ultran sen verran halvemmalle Tampereeseen verrattuna, että matkat ja hyvät syömiset saa sillä välirahalla jos ajaa Hesaan =)
 
Täällä alettu vihdoin toipua mahataudista, joka oli tosi raju, kun painokin putosi 2,5 kg.

Vakuutuksesta sen verran, että hyvä kun otettiin esikoiselle, sairasti ekan vuoden niin tiuhaan ja tuli muutamia sairaalakäyntejäkin. Heti 8 vkoisena sairasti rs-viruksen ja siinä tuli sairaalassa oloa jo pari päivää ja jatkuvia räkätautikierteitä. Nyt vanhempana ei enää niin usein, mutta vakuutusmaksu pienenee lapsen kasvaessa. Kuopuksen vakuutuksella ei ole ollut vielä käyttöä, mutta olemme päättäneet ottaa myös tälle kolmannelle vakuutuksen, täytyy vähän kysellä hintoja ja saako Turvasta esim. kun olen jo 41 v. lapsen syntyessä.
 
Te kenellä vakuutuksia jo otettu raskausaikana, ni onko muistissa jotain hintahaarukkaa? Nyt alkoi muakin nää vakuutukset kiinnostamaan, kun niistä on puhuttu... Meillä kaikki vakuutukset Lähivakuutuksessa, joten erityisesti sen firman hinnat suurinpiirtein kiinnostaa...

Omaan napaan sen verran, että lääkärissä tuli pistäydyttyä keskiviikkona ja siellä ne ihanat sydänäänet kuulu! =) 150 oli tahti ja lääkärin mukaan hyvä juttu. Olen myös itse laihtunut kilon verran ekasta neuvolasta ja siitäkin sanottiin, että hyvä niin... Taitaapa olla terveemmällä ruokavaliolla omat vaikutuksensa ja myös sillä, että juuri mikään ei oo maistunu... No, ehtiihän niitä kiloja kerätä vielä =)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

wela+pikku pörriäinen 13+6
 
Terve parin sivun tauon jälkeen!

Olitte kyselly, että mahtaako olla muuta elämää, kun ei palstalle aina kaikki kerkee? No noi työt rajottaa aika hyvin palstailua! :eek: Kun ei oikein jaksa näinä kesäisinä päivinä konetta kotona juur enää avata, kun päivässä 8 tuntia sen seurassa töissä riittää. Välillä töissä käyn kyllä tein tarinoita sopivassa raossa lueksimassa, mutta siihen lueskeluun se sitten jääkin..

Ja vakuutuksista, meillä oli ja itseasiassa on vieläkin Tapiolan lapsivakuutus. Kovin hirveesti siitä ei ole hyötyä ollut, tosin 3 ekaa päivää oli elämästään neiti teholla (oli imassu kakkista lapsivettä keuhkoihin ja mahaan pitkähkön synnytyksen aikana), mutta sen jälkeen ei olla sitten tarvittukaan.

Hintaa vakuutukselle en kyllä tähän hätään muista, mutta voin jonain päivänä vähän noita papereita kaivella ja katella niitä. Kirjotella sitten tänne. Kai me tälle tulevallekin sama vakuutus otetaan?!

Mitähän muuta.. :whistle: Muisti on mitä on näin perjantai-iltana! Maajusseja tässä odottelen bagelit uunissa... :D
 
en miekään jaksa aina kirjotella, usein käyn vaan lueskelemassa. Nyt on vaan pakko kommentoida Pamppis siun viestiä. Sanoit että lapsi oli teholla nielastuaan kakkaista lapsivettä, meillä sama homma! Miula vaan alko synnytys vesien menolla, ja tuli siis sillon jo sitä kakkaista vettä. Sairaalaan soitin, mut kätilö totesi ettei lapsivesi oo muuta kun kirkasta, ei tarvi tulla. Sanoin vaan tyhmänä, okei.. mut soitin heti perään uudelleen, et jos mie kuitenki voisin tulla tarkastuttamaan, ja sille tielle jäätiin:) Ekan päivän neiti oli miun kanssa osastolla, mut sitten alkoi tulla tyytymättömäksi, sai kunnolla maitoo jne. mut silti kitisi. seuraavana aamuna mittasin lämmöt, ja oli aika korkeet, siitä sitten antibioottihoitoon teholle. mie itkin kokopäivän, kun ei ensin osattu sanoo mikä on.
Eikä sitä kuumeen aiheuttajaa koskaan saatu selvitettyä tarkkaan, sanottiin vaan et johtu siitä kakkasesta lapsivedestä. Ennen kotiutumista löytyi sitten sydämestä sivuääni, jota tutkittiin ultralla. Pieni reikä löytyi, joka nyttemmin on mennyt umpeen jo, onneksi.

Ja noista edellamainituista vakuutus-aiheeseen taas, ettei noista keikoista vissiin ois saanut juuri mitään takasin, ja unohdin sitten kaikenlisäks hakea. Meillä taitaa olla 80e:n omavastuu, ja nuo neidin sairaalapäivät taisi tehdä jonku alle 80e.
muuta meillä ei olla sairasteltu, joten pitäs varmaan vähän miettiä ton vakuutuksen tarpeellisuutta.. Itseäni käytettiin lapsena aina terveyskeskuksessa, ei koskaan yksityisellä.
En varmaan osais ees lähteä mihinkään yksityiselle lääkärille vaikka neidillä tuo vakuutus onkin. En sitten tiiä kannattaako sitä enää vaihtaa mihinkään (saman firman ) halvempaan, vai mitä sen kanssa tulis tehdä, kun ei se tosiaan ainakaan miun mielestä ole mitään "halpaa lystiä".

*muoks* vielä tuosta kun lapseni vietiin teholle, ja itkin ja itkin.. niin se vaikutti niin oudolta koko tilanne, kun tulokas oli niin jotain uutta ja ihmeellistä, etten edes osannut ajatella sitä rakkautta häntä kohtaan, ja sitten kun vietiin pois miun luonta, niin huomasin miten huolissani olin. Vaikkei mitään hengen hätää ollutkaan, niin miusta se oli vaan niin kauheeta, kuvittelin varmaan että nyt koen sen kaikkein pahimman pelon, että menetän hänet. Jälkikäteen pidän itseäni ihan höpsönä, mut sillon se oli kauheeta. Ja kun kyseessä oli viel ensimmäinen lapsi, ja vielä sekin, etten ollut koskaan kuullutkaan että siitä kakkaisesta vedestä voi olla jotain seurauksia (pitäisihän järjenkin ehkä sanoo jotain että siitä voi infektion saada, mutta en sitä sillon ajatellut )..
nyttemmin luin jostain että siitä kakkaisesta lapsiveden nielemisestä voi seurata jokin vakavampi keuhkovaurio, silloin siitä ei sairaalassa mainittu mitään. Minulle ei ees sanottu että se olisi jotenkin epänormaalia tms että syntyy kakkaisesta vedestä.. :|
 
Mamina, joo meillä se episodi meni tosiaan siten, että synnytys kesti kaikkiaan vajaa 16 tuntia! Neiti oli koko ajan ulos tuloillaan, muttaa pää hieman väärässä asennossa. Siitä hätäpäissään oli sit p***onu lapsiveteen ja ehtinyt sitä vetästä keuhkoihin ja masuun.

Synnytyksen jälkeen oli hiukka velton olonen. Ite en muista mitään - tai siis en varmaan 'sillä silmällä' osannu edes kattoa, kun eka lapsi oli kyseessä, mutta mies sano, että kyllä se hiukka oudolta näytti. Noh, olikohan ettei veri- ja happiarvot ollu ihan kohdillaan, mutta pääs miun kanssa osastolle. N. parin tunnin päästä tulivat sen hakemaan, että katotaas nyt vielä tarkemin nitä arvoja ja että yöksi ainakin teholle jää. Noh, jäi sitten kaikkiaan 3 vuorokaudeksi - antibiootteja ja jotain muuta lääkettä sai, neljäntenä päivänä päästiin yhdessä kotiin.

Mutta, kaikkiaan tuosta että lapsi lähti teholle yms. En tajunnut sillon juttua ollenkaan. Ensinnäkin sillon illansuussa olin ihan väsymyksestä tokkurassa, olin valvonu 2 vuorokautta, enkä osannut sanoa juuta enkä jaata. Mutta seuraavana päivänä kun asia kunnolla valkeni, niin hoitajat lohdutteli, että kyllä tästä selvitään, älä huoli. Mutta kieltämättä nyt kun asiaa ajattelee, niin en varmaan yhtä rauhallisesti osais samaa asiaa ottaa! :| En tiedä miks. Mutta kai se niin on, että tieto lisää tuskaa...

Välill äkyllä tulee nykysin vitsailtua tuosta teholla olosta, että ovat taitaneet antaa neidille hiukka liikaa tehohoitoa, kun ei kestä hetkeekään hiljaa eikä paikallaan! :D

Jahas, kai se olis tästä lähdettävä hommailemaan. Jos ens alkuun vaikka veis noi pyykit ulkonarulle kuivamaan! Ja ikkunanpesuakin vois jatkaa.. En ymmärrä miten ollaan onnistuttu tämmöseen taloon muuttamaan, missä jokainen ikkuna koostuu 3 tai neljästä eri ikkunasta, jotka tietenkin sitten on vielä monikerroksisia..

Mutta mukavaa lööördaagia kaikille!
 
LEP
Täällä kerrottiin miehen pojalle eilen, että se saa pikkusiskon tai veljen. Tai sisarpuolihan se on tietenkin, kun eri äiti :) Ensin katsoi ihmeissään, mutta sitten alkoi kova selitys, että hän sitten tuttipullosta maitoa antaa sille ja nukkuu sen vieressä. :D Äitilleen olisi jo tänä aamuna ollut seitsemältä soittamassa ja ilmoittamassa, että mun mahassa köllii vaava! :LOL: Siellä voi äiti pelihousunsa repiä, kun osaa olla kaikessa niin hankala. Kai tuo ihan innolla siis asian otti. :)

Minä aloin miettimään, että laskenko mä näitä päiviä nyt sen neuvolalaskun mukaisesti vai ultran mukaisesti? Eihän niissä ole kuin päivä eroa ja sama laskettuaika on kuitenkin. Neuvolalaskun mukaan laskettunapäivänä on se rv40+0. Neuvolan mukaan nyt olisi tänään rv13+0 ja ultran mukaan rv 12+6. Tämä on tärkeä asia, että kumpaa päivää sanoo! :ashamed:
 
HepsKatti
LEP, kun kyse on vain parista päivässä, niin pysy siinä alkuperäisessä lasketussa ajassa. Mun mielestä laskettu aika muutetaan ultran perusteella vasta sitten, kun eroa on viikko. Meillä esim. oli just niin, että ultran mukaan oli viikon pienempi kooltaan, joten se sitten vaihdettiin. Esikoisesta np-ultra näytti 12+4 ja oikeasti oli 13+0, niin sitä ei mihinkään vaihdettu.
 
No enpä taida huolehtia sitten tuosta painosta tai sydänäänistä. Onpa vain mukava kun pääsee niitä taas torstaina kuuntelemaan.

Mä en ole noita vakuutus juttuja vielä miettinytkään. Kinkkinen juttu..

Mulla kans samalla lailla LEP. Maanantaina olis neuvolatädin laskujen mukaan ollu 12+2 ja ultratäti laittoikin papereihin päivän vähemmän eli 12+1 ja sanoi että pikkuinen päivän isompi eli 12+2.(eli neuvolan mukaan ihan kohdillaan) Nyt vaikea paikka kun ei kans tiedä kumman mukaan ajattelis. Koska vaihtuu raskausviikko. Ultratädin tapaan mäki loogisesti ajattelisin, että käytänkö sitten sitä. Olipas vaikea selostus... :ashamed:

Catherine 13+0
 
Meilläki kerrottiin tytölle perjantai iltana ja ihan hyvin otti, mut pitää olla tyttö :D
Muuten oliki sit niin per.... viikonloppu että, ku meni tossa terassin teon tiimellyksessä vihkisormus hukkaan, tuli sit hiukka kallis terassi, kyllä .... :kieh: :headwall: :'(
Onko kellään kokemusta tai kukaan vakuutusalalla, et kuuluuko kotivakuutuksen piikkiin, oisko mahd saada korvaus sieltä? Aion ainaki kysyä.
 
MarrasVaavi, onnittelut :hug:

Meillä ultran lukemat heittivät neuvolassa annetuista kolmella tai neljällä päivällä ja muuttivat sen siihen. Taitaa näissäkin olla paikkakohtaisia eroja.

Tässä on ollut koko viikonloppu menoa ja hommaa, ja tietysti yöunet kärsivät :eek: Nyt ihan sairaan väsyneenä ja selkäkipuisena täällä :'( Selkä ei ole ennen näin aikasin oireillut, vasta lähempänä loppuaikaa, mutta nyt alkoi... Oliskohan tällä kiireellä ja väsymyksellä oma osansa? Muutenkin on jotenkin huono mieli, kun mies vaan äkäilee. Eilen hän nukkui päiväunet ja illan oli tosi kiukkuinen, aamulla kun heräsi niin kävi vaan mulle kiukuttelemassa (en viitsinyt nousta sängystä viideltä joten varmaan suuttu siitäkin). Mikähän tuota ukkoakin vaivaa, onkohan liikaa rakennusstressiä tai jotain???

Mulla ei ole nyt kovin paljoa hyvää sanottavaa, joten taidan lopettaa. Sen verran on vielä hehkutettava, että löysinpä kuitenkin mammahameen, pääsin käymään kaupungilla :D Sekin on kohta juuri sopiva, mitähän mä puen päälleni syksyllä??? Anoppi oli sanonut, että jos maha näkyy jo tässä vaiheessa, niin tulee kaksoset. Ultrassa kuitenkin näkyi vain yksi :saint: Ja kakkonen oli kanssa, maha näkyi aikasin mutta poika oli pienin meidän lapsista syntyessään.
 
Huoh, taas uusi viikko ja väsyttää jo valmiiksi!

Lauantaina yritin etsiä itselleni juhlavaatteita, kun meillä on parin viikon päästä firman juhlat. Taitaa olla mahdoton tehtävä :) En viitsis ostaa mitään mammavaatetta, kun ei tuo masu vielä ole oikein kasvanut, eikä kesällä ole tiedossa mitään muita juhlia. Mutta toisaalta taas on ihan turha ostaa mitään mekkoa tai hametta, joka mahtuu nyt päälle, mutta kuukauden kuluttua ei sitten enää mahdukkaan. Kokeilin myös viime vuotisia mekkoja päälle, yks mekko on siinä ja siinä, rinnat on kasvaneet sen verran että tuosta rinnan kohdalta ahdistaa... No, jos en muuta löydä, niin sitten on pakko laittaa se kiristävä mekko vaan päälle.

Viikonloppuna oli taas huonompi olo... Eikö tämä vois jo pikkuhiljaa helpottaa? Eilen kävelin noin 20 minuuttin matkan meidän rakennustyömaalle ja kun päästiin sieltä sitten kotiin (autolla), oli pakko levätä sohvalla kun huimasi ja oli ihan väsynyt olo.

Ja mulla on jatkuva päänsärky, joka luultavimmin johtuu siitepölyallergiasta. Tosi kiva, kun ei saa syödä mitään antihistamiineja, lääkäri oli hyvin ehdoton siitä asiasta :kieh: Ei paljon naurata, jos koko kesän joutuu kärsimään allergiaoireista! Hyvähän lääkärin on sanoa, että nenäsuihketta vaan oireisiin, mutta eihän se mihinkään päänsärkyyn auta!

Sori, tuli oikea tunteenpurkaus :ashamed: Mutta kyllä ottaa päähän, kun on kaikkien muiden oireiden päälle vielä noita allergiaoireita.
 

Yhteistyössä