*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

heips!
unista on täällä puhuttu.itse näen melkein joka yö unta jostakin entisestä poikakaverista tai ihastuksesta.ja sitten seuraava päivä meneekin sitä unta miettiessä. :LOL: miehelle olen kertonut ja nauraa vain.
mies kysyi yks päivä yhtäkkiä vaan että ketä kummeiksi.ollaan joitakin mietitty mutta ei ketään ole vielä sillain että tuota pyydetään.
tarvikkeet luultavasti hommaamme kaikki koska ensimmäinen.vaatteita saadaan sukulaisilta joitakin lainaan.
nyt tietää kummankin perheet ja jotkut kaverit.ultran jälkeen uskalsi kertoa.
olen nyt täällä vatsataudissa ja huomena olisi neuvola,neuvolalääkäri ja labra.tuntuu että ihan vasta kävin neuvolassa mutta siitä on jo kuukausi aikaa.nopeesti menee aika.
nyt vain odotan että koulu loppuu ja kesäloma alkaa niin pääsee remppaamaan taloa kunnolla ja reissaamaan miehen kanssa. :)
aurinkoisia ilmoja odotellessa.! :)
 
LEP
Tänään sitten käytiin np-ultrassa ja siellä se pikkuinen jytäsi kovaa tahtia! :D Kätilöäkin nauratti, kun kuulemma niin reipas tapaus on. Kokoajan jalat ja kädet heilui, sekä kuperkeikkaa tehtiin. :LOL: Nt saatiin mitattua ja se oli 1mm, pääperämitta oli 58mm ja vastasi viikkoja 12+2, eli LA pysyy siinä neuvolan antamassa, 29.11. :)

Molla Maija Eiköhän se ole se 0,4mm ennemminkin, jo ois 4mm, niin ei se lukisi 0-4mm. Ja jos olisi ollut 4mm, niin kyllä se olisi enemmän sitten selittänyt sulle ja jatkoa sanonut. :)
 
Onnea MissMaisa ja LEP hyvistä ultrakuulumisista.

Mulla oli tänään ensimmäinen aika neuvolalääkärille. Eipä ollut kovin ihmeellinen tapahtuma. Lääkäri sanoikin, että tämä ensimmäinen lääkäriaika on menettänyt paljon merkitystään, kun suurin osa on jo ehtinyt käydä sitä ennen ultrassa ja nähnyt vauvan liikkuvan kohdussa, ei siinä paljon enää pelkät sydämenlyönnit sykäytä :) Vaikka oli se kyllä hienoa kuulla oman vaavin sydämenlyönnit, 160 kertaa minuutissa se pikkuinen sydän siellä sykki :)

Paino oli edellisestä neuvolakäynnistä laskenut 1,5 kiloa. Eipä mulle kyllä ole tuo ruoka oikein hyvin maistunutkaan, kun on ollut jatkuvasti paha olo.

Nyt sitten vaan odotellaan rakenneultraa, joka on heinäkuun alussa. Ja luultavasti mennään vielä yksityiselle siihen 4D-ultraan, ihan jo senkin takia, että saataisiin selville, onko lapsella jotain synnynnäisiä sairauksia.

Olen nyt yrittänyt selvitellä ja vertailla eri vakuutusyhtiöiden lapsivakuutuksia ja lyhyiden selvittelyjen perusteella näyttää siltä, että minä en voi ottaa syntymättömän lapsen vakuutusta, koska olen vaavin laskettuna aikana yli 40-vuotias (kiva kiva, pari kuukautta yli). Mikä on kyllä mun mielestä ihan p****stä! Eli nyt on vaan toivottava parasta ja otettava sitten se vakuutus, jonka saa lapsen syntymän jälkeen.
 
Heips! Mahtuuko vielä listaan mukaan, olis nyt sitten kolmas pino mihin mä olen itteeni tyrkyttämässä. Menkkojen mukaan olin tuolla marraskuun alkukuun pinossa. Ekassa ultrassa meni tuonne joulukuun pinoon ja nyt sitten siirty tähän marraskuun loppuun. Josko tämä nyt olis sitten se lopullinen. Kolmatta odotellaan nyt ja K-SKS synnytys paikka. Ikää on kertyny jo 33v. :wave:
 
Muillakin ollut hyviä ultrakuulumisia.
Mulla oli np-ultra eilen ja kaikki oli hyvin. Mittaa 56mm ja NT 1,1. Pikkuunen siellä niin rauhassa köllötteli että kätilö vähän joutu sitä herätteleen, että sai niskapoimut mitattua. Oli se aika mahtavaa nähdä, kun se lähti liikkumaan ja pyörimään. Ja kaks kuvaa saatiin mukaan joista toinen oikein hieno. Aateltiin sitä tuleville isovanhemmille näyttää.
Mieki vähän puhalsi kun kähdettiin sieltä pois. Oli aika yllättynyt kun pikkuisen pää, vartalo ja jäsenet näky jo ja siellä niin liikku, kuvitellut vain että siellä joku pötkylä vain makaa liikkumatta. :D Varattiin jo samalla rakenneultra heinäkuun puoleen väliin. Huomenna sit neuvola ja eka neuvolalääkäri.

Meillä tuo kummi asia voi tuottaa vaikeuksia. Haluttais sylikummeiksi pariskunta, vaihtoehtoja aika vähän. suunnitelmissa sitten valita lisäksi ehkä miehen kaksos-siskot tyttökummeiksi, kun pääsevät sopivasti ripille ensi kuussa. Voisivat tykätä kovasti.

Catherine 12+2
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!

Tervetuloa mukaan pinkuvinku!! Mikä päivä siulla on laskettuaika?

Mie tossa päivittelin etusivun listaa, jos siellä on jotain huomauttamista ni hihkaiskaa=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!

Tervetuloa mukaan pinkuvinku!! Mikä päivä siulla on laskettuaika?

Mie tossa päivittelin etusivun listaa, jos siellä on jotain huomauttamista ni hihkaiskaa=)
Näköjään oli unohtunu. Elikkäs 30.11. olis nyt sitten laskettuaika.
 
Vakuutuksesta niin Pohjantähti korvaa ainoana vakuutusyhtiönä esim. erikoismaidot niin, että Kela korvaa 75% ja Pohjantähti lopun 25%. On meinaan ultrakalliita jos vauvalla esim. maitoallergia....muutama vuosi sitten maksoi Neocate erikoisvalmiste 20-25 ekee/litra ja siitä taisi saada 3 litraa niin yksi tölkki jauhetta maksoi noin 60-75 euroa. Meillä tulee varmaan vakuutuksessa jotain sanottavaa, kun mulle tulee varmaan lopussa se diabetes ja joudun insuliineille.

Ikärasismi on ikävää vakuutuksissa + muut sairaudet äidillä jotka rajaavat sen vakuutuksen saamisen :/
 
Pinkuvinku, tervetuloa mukaan :flower: Onpas kiva, että täällä on muitakin K-SKS:ssa synnyttäviä, ettei tarvitse olla ihan ainoa :D

Epiduraalista: esikoisen synnytyksessä sain sen ja vieläpä ihan oikeaan aikaan, eli auttoi hyvin. Kolmosen kohdalla olisin halunnut sen myös, mutta eivät edes harkinneet sen antamista, perusteluina oli se, että se annetaan yleensä vain ensisynnyttäjille ja sitten mulle lykättiin se ilokaasunaamari käteen :kieh:

Maha on kasvanut jo sen verran, että kaveritkin huomasivat sen. Enää ei voi oikein salailla... Eikä tarvitsekaan, on jo ihan julkistettu asia. Mutta paino on pudonnut alkulukemista vähän, vaikka tuntuu, että mä syön kokoajan! Mies eilen katto takaapäin ja kysy, oonko mä laihtunu. Sitten mietti ääneen, josko mä vaan näytän pienemmältä kun edestä päin oon isompi :whistle:

Niskapoimuista mulle ei kukaan oo puhunu mitään, eli ei varmaan niitä mitattu? Seuloihin menoa neuvolantäti kyseli, mutta entaida tälläkään kertaa niihin mennä. Oon sen verran neulakammoinen...

Tänään 13+0
 
Moikka Kaikille ja tervetuloa uusille!!! Kiva kuulla ihania ultraäänikokemuksia taas. Itselläni neuvolalääkäri tänää ja vähän jännittää. Kaikki noi tutkimukset mua on aina jännittäny. Saas nähä mitä sanoo lantiopohjalihaksista. Oon kyllä yrittäny muistaa niitä reenata mutku aina ei muista. :ashamed: On kuitenki ihana nähdä vaavelia taas, kun sydänäänet luultavasti otetaan ultralla.
Noniin, mä jatkan kotihommia tai jotain....

Jännä 13+0
 
Meitä onkin jo listan mukaan 58 täällä pinoilemassa! EN nyt viitsi käydä vielä ketään tosta listasta poistelemaan vaikkei olekaan pitkiin aikoihin näkynyt, sehän voi johtuu esim kovasta pahoinvoinnistakin... Mutta kiva et meitä kirjottelee näinkin paljon ja suht aktiivisesti! :D

*muoks* heti kävin tekstin latauksen jälkee miettimään et jospa kaikki ei vaan ookkaan niin pahoja nettiaddikteja kun mie, ja siksi eivät käy niin paljoo täällä.. ei sen pahoinvoinnista tarvii ain johtuu:D:D
 
helou kaikki uuet ilmoittautuneet :wave: ja muut palstalaiset ja tietty =) taas heittäisin teit suht hölömöllä kysymyksellä..mut onko kellään vastaavaa:eli se alun jokahetkinen etova olo on onneks poissa,mut nyt mulla tulee ihan tajuttomia yökötysaaltoja joistakin tuoksuista ja hajuista,ja tuntuu että mä haistan kaiken ihan kauheen vahvana!!ja se vie ruokahalun kokonaan välillä vek!!pakko sanoo et minusta tämä on kaikkinensa niin ihmettä mitä itsessä tapahtuu,vai dramatisoinkohan mie nyt tunnekuohuissani ihan liikaa???ootteko välillä taivaallisen onnellisia ja välillä hermoromahuksen partaalla???mä oon ja koitan kovasti löytää hukassa olevaa -miltei tasapainoista- itteeni!!!kohtalotovereita?pliis?? :/
 
lulu32, mulla on ihan sama juttu. Etomista tulee enää harvoin, mutta jotkun hajut tms tekee kunnon oksetusolon. Ja joka raskaudessa on ollut sama juttu sekin, että haistan kaikenjotenkin herkemmin ja vahvempana kuin ns normaalisti. Ja nää tunnekuohut kuulostaa NIIIIIN tutuilta... Et ole yksin, mulla tuntuu olevan ihan samat jutut kuin sullakin :hug:
 
lulu32:
Mulla tota etomista on aamulla ja illalla,mutta haju juttuja on täällä kanssa :wave:
Sekä ihme mielialan muutoksia on yhtenään,ettei mies meinaa aina pysyä mukana että millanen olotila mulla millonkin on :LOL: ei kai musta tule hirveää hormonihirviötä??? :D
Välillä meinaa tulla itku kun joku asia ei mene niin kun itse halua,eli tää mamma on välillä meidän 2v neidin tasolla :LOL: Eilenkin tuli itkut jostain ihme syystä ja tyttö tuli halaamaan,katseli ihmeissään mikä äitillä on.Voi mua :ashamed:
 
Kävin tuossa neuvolassa ja oli myös lääkäri samalla. Lääkäri huolissaan kun paino puoli kiloa alhasempi kuin viimeksi. Meinas että vois jo noustakin muutaman kilon. Mä ku olen ajatellut ettei sen tarvitse ekan kolmanneksen aikana vielä edes nousta. =)

Kuunneltiin myös sydänäänet. Normaalisyke 120-160, ja pikkuisella koko ajan 170, joten joudun kontrollikäynnille ensi torstaina, jolloin kuunnellaan jospa se syke olis alhaisempi. Lääkäri meinas että sekin saattoi nostaa sykettä kun pikkuinen hyöri ja pyöri siellä kovasti kuuntelun ajan. Ja sanoi ettei kannata huolehtia, mutta minkäs teet.. :(

On siitä pienestä jo tullu kuitenki niin tärkee. :heart:
 
Olimme kovassa oksennustaudissa ja kun en ollut alkuraskaudessa kärsinyt oksentelusta tai pahoinvoinnista yleensäkään, nyt sitten eilisen päivän oksensin ja ripuloin, oli kyllä raju tauti. Isännän kanssa oltiin yhtäaikaa. Esikoinen oli jo su-ma yön, pääsi taudista aika nopeasti eroon, meillä ollut sitkeämpänä ja rajumpana. Tänään vähän uskalsin maistella hedelmiä, ei juuri muuta kuin mehua ole mennyt. Sekin tullut ylös. Olo vieläkin heikohko, yön vielä hyppäsin veskissä ja sitten alkoi helpottaa aamulla.
Painokin putosi yli 2,5 kg, mutta soitin neuvolaan ja sanoivat ettei hätää ole. Vointi alkaa olla vihdoin siedettävä.

Illanjatkoja teille!
 
Catherine ei mulla ole yleensä tullut painoa alkuraskaudessa juuri ollenkaan, eikä siitä ole murehdittu, muuta kuin ekan aikana, raskausajan kokonaispaino n. 8 kg silloin, mutta kun poika painoi 4,2 kg, ei toisen aikana enää painoa murehdittu, silloin painoa tuli vain n. 6,6 kg ja tyttö painoi 3,5 kg, ei se mulla ainakaan ole lapsen kasvuun vaikuttanut, vaikkei ittelle painoa ole tullutkaan kovin paljon. Olen normaalipainoinen ja hoikka rakenteeltani. Älä turhia murehdi sitä. Sykkeetkin voivat vaihdella, jouduin käymään usein tyttöä odottaessani käyrillä, kun liikkui niin kovasti ja sykkeet usein korkealla, mutta mitään hätää ei ollut.
 
Täällä ollaan just kotiuduttu tiukasta myyntikoulutuksesta, joka kesti yhdeksän tuntia. Ihan hirveesti ei napanut jutut, mutta yritin näyttää edes vähän kiinnostuneelta |O
Armoton väsymys jatkuu edelleen eikä Euroviisujen katsominen eilen illalla auttanut mitenkään asiaa :LOL:
Mulla olisi ensi viikolla vasta ensimmäinen neuvolalääkäri ja on harmi kuulla jos sieltä ei saa mitään uutta antia. Mutta tietenkin aina on ihana kuulla pienen mahan asukin sydänäänet :heart:
Mä olen ainakin vielä välttynyt tolta etomiselta, josta Lulu32, herkkupeppu ja mamskeli kirjoittivat. Hampaiden pesu tosin on edelleen tuskaa. Sen takia en ole vielä saanut varattua aikaa hammaslääkäriin. Ajatuskin siitä, että mulla olisi jotain intrumentteja suussa puistattaa :(
Pinkuvinku tervetuloa tänne joukkoon. Kyllä tänne aina uusia mahtuu :wave:
Kisse ja Minnihiiri68 puhuivat vakuutuksista. Se onkin tosi mielenkiintoinen aihe. Mä olen jo yrittänyt etukäteen etsiä tietoa eri vaihtoehdoista, mutta hulluksihan siinä tulee. Sellainen meinaan kyllä ottaa jostain kunhan nyt saisin tarjoukset haettua muutamasta yhtiöstä. Onko mitään kokemuksia jota voisitte jakaa vakuutuksista?
Nyt täytyy kyllä saada jotain ruokaa tai muuten mä nuukahdan tälle koneelle!

Teho 13+0
 
Mulla on kans toi kotidoppleri mut en edelleenkää oo löytäny sydänääniä ni mistä kohen sulta suurinpiiretein löyty oliko kovin alhaalta? Viikkoja on nyt 13+0 ja luulis et pikkuhiljaa rupeis löytyy. Tänää huomasin et kuuluu kaikennäköstä "ryskettä ja pauketta" mitä ei aikasemmin oo kuulunu ni tulin siihen tuloksee et ne on meteliä liikkeistä :heart:
Sykkeen oon löytäny mut on mun mielestä mun oma ku on niin hidas... mut ois kiva viellä löytää se hevoslaukka :D

Piti viellä kysyä et onko muilla jotka on jalkojen päällä koko työpäivän ni tullu mitää kipuja?
Huomasin tänää et rupes puolen päivän jälkee särkee "lonkkia" ja selkä väsyy tosi nopee, tai onko kellää ruvennu tälläset vaivat kauheen aikasin???
 
En ole töissä, mutta eilenkin päivän menossa ja kotiin tultua siivousurakka. Sen jälkeen olinkin niin poikki, että hyvä kun lapset sai ruokaa :whistle: Onneksi mies tuli kotiin niinmyöhään, ettei raksalle "tarvinnut" lähteä, kun en meinannut pystyssä pysyä väsymyksen takia... Ja yöllä oli sit ihan kummallisia unia (en oo aikasemmin näin outoja nähnyt) ja huono asento eli tosi huonosti sain nukuttua, nyt jo väsyttää |O
 

Yhteistyössä