*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Marrasvaavi Meillä palkkis lupas lähettää sen jonku Y17 kaavakkeen kelaan. Soittelinki tänää kelaa ja kyselin et onko palkkatietoja tullu ni ei ollu viellä. Laitoin meiliä palkanlaskijalle et onko kerenny lähettää ne tiedot. Äitiysloma alkaa meinaa lauantaina ni ois kiva tietää mitä sieltä tulee. Ja pitäähän mun se kelan päätös lähettää palkanlaskijalle että maksavat sen ja palkan erotuksen ekat 3kk. Mutta siis kannattaa tarkistaa toi asia.

Toi iskias vaiva on kyl tooosi hermoja raastava :kieh: toivottavasti saat siihen helpotusta.
Ihmettelen suuresti että ku omistan muutenki surkee kuntosen selän ni se ei oo mua kyllä vaivannu :eek: *koputtaa puuta*

Nyt haen jätskiä ja painun tonne sohvalle nauttimaan :wave:
 
Samir05 Täytyy varmaan huomenna ottaa ja soittaa palkkikseen ja kysästä, että kuinka toimitaan :) Iskias on tosissaan kyllä tosi inhottava.. hetken aina ehtii luulla, että se meni ohi.. kunnes se taas vetää maton alta ihan täysin :( Noh, uskon kuitenkin, että kaikki nämä kivut ja säryt ovat tuon pienen masussa kasvavan palleroisen arvoisia :heart:
 
Jee, me sitte muutetaan vielä ennen ku vauva syntyy. Löytyi halpa ok-talo vuokralle, 4h+k+s 130 neliötä ja vuokra 660? :eek: Se oli vielä tässä muutaman vuoden sisällä remontoitu täysin. Muutama viikko tässä on nyt aikaa pakkailla kamoja, kauhee homma :headwall: Ihana päästä pois kerrostalosta, ei tarvi rappusia enää juosta :D

Vauva on ollu jo jonkun aikaa pää alaspäin, mutta äsken huomasin, että se on taas kääntyny :kieh: Työntelee jalkoja tuonne jonneki lonkkaluihin ja potkii inhottavasti tuonne alas :x Sais kääntyä uudestaan :) Sitte ku näin tuntuu paljo huonommin liikkeet, niin alkaa miettimään, että onko kaikki kunnossa :|

Nyt pitää vissiin mennä sänkyyn, ku aamulla on ultra. Mä kauhulla jo ajattelin, että mitä jos joudun jäämään vuodelepoon, ku nämä supistukset on nyt jo aika kovia, ja kuitenki jo viimeksi oli se kohdunsuu jo 2,5cm auki... Saiskohan tuo mies meidän kamat uuteen kämppään ja vielä sielä paikoilleen :eek:

Ilmottelen sitte huomenna kuinka kävi B)
 
missMaisa..minunkin vauva on tainut kääntyä perätilaan, ollut niin jo monta päivää, liikkeet paljon vaisumpia. perätilavauvan liikkeet kuulemma onkin. selkeitä potkuja ei oo tuntunut..tosi inhottavaa..kolme päivää oon ollut menossa polilla käymään tarkistuttaan, mut en oo vielä mennyt....täytys kai et sais mielenrauhan..
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mulla on ollut supisteluja jonkin aikaa aina kun vähänkin enemmän kävelen. Ei siis puhuta maratoneista, vaan ehkä kilometrin jälkeen alkaa tuntumaan. Kovia vihlaisuja on tuonne alas ollut ja välillä tuntuu ettei häpyluu anna kävellä metriäkään, niin kipeä se on.

Nukuin sitten yhden yön tosi huonosti, ja heräsin järrrjettömän kipeään supistukseen. Aamulla päätin tokkurassa ettei musta työhön sinä päivänä ole ja varasin ajan lääkäriin, kun halusin varmuuden näihin kipuihin yms yms. Kävin sitten siellä ja lääkäri tutki. Hän kysyi että saisiko pyytää toisen lääkärin siihen konsultaatioon ja no, sopihan se. Sitten tulee toinen lääkäri ja tutkii- kohdunkaula pehmennyt ja "sormelle auki". Siitä sitten lähete sairaalaan päivystykseen kiireellisenä- tämäkin tarkistettiin sieltä sairaalasta että pistetäänkö kiireellisenä vai ei. No, päivystykseen ja otettiin supparikäyrää ja sydänkäyrää vauvalta. Veijari hermostui laitteista ja alkoi potkimaan niitä pois :LOL: No, ei sillä onneksi vielä niin paljon voimaa ole että laitteet saisi vatsan päältä irrotettua. Lääkäri tutki ja totesi että täällä on vuotoa... No niinpä, kolmas lääkäri kahden tunnin sisään murjoo mua niin onko se nyt niin outoa..? Se toinen lääkäri terveyskeskuksessa sanoi, että voi tulla vuotoa, kun hän tutki. No, mutta auki ei olla, mutta pehmennytty kyllä, ja vuodon ja supistusten takia osastolle tarkkailuun. Meinasi itku päästä kun vielä aamulla mietin että menisinkö töihin........

Saatiin painoarviokin; 2183 :eek:
Tiesinhän mä että masu on iso, mutta.....

No, osastolle sitten lepäilemään ja käyrää otettiin tosi usein. Yritin kyllä sanoa ettei niitä suppareita YLEENSÄ tule levossa, etteivät turhaan niitä odottele. Liikkeessähän ne on tähänkin asti muutamaa hurjaa poikkeusta lukuunottamatta tulleet. No mutta, muutama piirtyi paperille niin etten itsekään mitään tuntenut.... :( En tiedä oliko ne sitten vauvan liikkeitä vai mitä, mutta voikohan sellaisia supistuksia olla, joita ei itse tunne?

Aamupalankin kätilö toi sänkyyn kun ei antanut nousta ylös. Kuitenkin lääkäri päästi heti kotiin, eli yhden yön vietin siellä osastolla. Nyt sitten kotona tänään ja ma pitäisi mennä töihin.

Tässäkin on jotenkin hassu kohta; päivystyksessä lääkäri sanoi, että et sä kyllä enää töihin mene. Osastolla lääkäri sanoi, että hän kirjoittaa vain sunnuntaihin ja maanantaina töihin. Jos tarvitsee pidemmän sairasloman niin neuvolan kautta. Yritin kysyä, että onko varma että voin nyt mennä töihin, että istuminen on aika hankalaa koko päivän, vaikka välillä kävelisikin. Tämä oli sitä mieltä että juu. Ja taas päivystyksen lääkäri oli sitä mieltä että et missään nimessä istuskele töissä....

Nyt sitten mietin että mikä tässä on tilanne, mitä pitäisi tehdä. Olenhan mä ollut töiden jälkeen tosi väsynyt ja kroppa ollut aika kipeänä päivän jälkeen. Istuminen ottaa tuohon luuhun aika napakasti ja kävely on välillä tosi hankalaa, sekä luun kivun että supistusten takia. Mietin vain että missä menee se raja, milloin voi olla ja milloin ei voi olla töissä...

Kaipa sitä pitäisi vkonloppu seurailla. Käskivät kylläkin levätä koko vkl, mielellään sängyssä. No, kyllähän olo silloin on hyvä! :)

Että näin täällä. Eipä tuo synnytys aiemmin jännittänyt, mutta nytpä alkoi vähän mietityttämään. Iso Veijari sieltä on tulossa näillä näkymin- piruuttaan menee kuitenkin vielä yliaikaiseksi!
 
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki on hyvin sekä mammalla että vauvalla. Neuvolassa oli sijainen, mutta oikein mukava ja asiantunteva tuntui tämäkin terkkari olevan, joten eipä ole valittamista.

Joudun nyt sitten sokerirasitukseen, se rasituskoe oli vakituiselta terkkarilta aikaisemmin unohtunut ja sijainen bongasi sen nyt sieltä tiedosta :eek: Mä joudun siihen kokeeseen pelkästään sen takia, että mun isällä on 2-tyypin diabetes... Mua ei todellakaan kiinnostaisi istuskella jossain labran aulassa paria tuntia muutaman verikokeen takia :saint:

Mutta tässä neuvolakuulumiset:

Paino 150 g / vko (yhteensä noin 7,5 kg)
RR 117/75
Hb 110 (hemppa se ei vaan nouse vaikka mitä tekisi!)
Turvotus +
Vauvan syke 150
Liikkeet ++
Sf-mitta 30
Ja asennosta ei ole varmuutta, mutta ainakaan raivotarjonnassa ei vauveli ole :)

Ja koska neuvolassa ei ole ultraa, niin en tiedä minkäänlaista painoarviota, ärsyttävää :saint:

Terkkari sanoi niistä mun selkäkivuista, että jos ne ei kohta helpota, niin sitten on edessä fysioterapia ja sairasloma :( No, eihän tässä onneksi ole enää kuin vajaa kuukausi töitä jäljellä.

Mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat tuosta sairaslomasta. Toisaalta olisi jo kiva jäädä pois töistä, koska nämä hommat ei voisi enää vähempää kiinnostaa, mutta toistaalta taas sijainen aloittaa työt vasta ens viikolla, joten olisi kyllä kiva saada perehdyttää seuraajaa edes hetken verran :)

Huh, onneksi on taas viikonloppu tulossa, saa lepäillä kaikessa rauhassa. Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille :)
 
Veijari: Huh, kyllä sitä kaikkea voi tulla raskauden aikana ja sen edetessä vastaan. Hyvä kun kaikki kuitenkin nyt hyvin ja katsoivat tilanteen kunnolla. Sinuna kuitenkin menisin sinne neuvolaan tai lääkäriin ja vaatisin sairaslomaa loppuajaksi. Järkikin sen sanoo, että työ lisää rasitusta tässä vaiheessa jo kovinkin eikä kannata itseään piippuun vetää vain tunnollisuuden takia. Itse sain sairaslomaa jatkuvien supistelujen takia jo heti heinäkuun jälkeen ja vaikka itse olisin kovinkin halunnut mennä vielä töihin, niin sekä työnantaja että neuvolalääkäri sitä mieltä, että vauvan paras on kaikkien paras. Tsemppiä! Ja muista, sinä olet kehosi paras tuntija! :hug:
 
Perjantaita kaikille!
Mä olen nyt kanssa sitten sairaslomalla tuonne 9 päivään lokakuuta asti. Tuli maanantaina niitä supistuksia aika tiheeseen ja tiistaina vaan sitten jatku. Keskiviikko aamuna menin sitten lääkäriin ja olis kirjoittanut sinne asti mistä äitiysloma alkaa, mutta mulla alkaa kesäloma 10.10. Joten sinne asti sitten. Heti huomaa kun ei todellakaan tarvi mennä ja viuhtoo niin kovasti noiden hoitolasten perässä niin on vähemmän supistellu. Joten nyt mennään näin ja toivotaan että aikalailla loppuun asti mentäiskin. Muutenhan mun oloni on ollu hyvä.
Nyt vaan on tuo meidän kohta 4v ollut todella raivostuttava. Mitään ei usko ja huutaa kiukkuaa ja vaikka mitä. Mutta toivottavasti tuo on ohimenevää uhmaa. Mutta meinaa vaan mennä välillä tuo hermo jatkuvaan kiukutteluun.
Mutta oikein rauhaisaa viikonloppua kaikille!
Ja voidaanhan paksusti! :wave:
 
Veijari Aika nihkeästi kirjoittelee polilta tai osastolta saikkua vaan käskevät mielummin mennä omalääkärin tai nlalääkärin luokse jos saikun tarvetta löytyy....

Kaikki supistukset eivät tunnu vaan piirtyvät käyrään....kyllä kuulostaa ettet enää mene töihin vaan haet loppuajaksi ennen äitiysloman alkua sairauslomaa....itse sinnittelin viime kesänä liian kauan ennen kun jäin saikulle, kun tunnetusti sairaanhoitajat eivät varsinkaan sulkuajalla päässeet syömään eikä pissalle niin oli tosi mukavaa tehdä duunia, kun tuli tosi kipeitä emätinsupistuksia koko ajan ja jäin vasta 2 viikkoa ennen äitiysloman alkua pois töistä.

Mulla on myös vointi huonontunut eilisen jälkeen ja kovasti supistelee ja vatsaan sattuu....edellisestä raskaudesta on kyllä liian lyhyt aika etten varmaan ole 100% kunnossa.....

Kisse ja Hipsukka 32+1 :heart:
 
Minullakin oli neuvola tänään RV 32 alkoi. Painoa tullut 10 kg, painan nyt jo 60kg!!!Hb ja paineet kunnossa ym. Neidillä masussa tuntui kanssa kaikki olevan hyvin, mitä nyt sen verran mua jomottanut alavatsasta / selästä että lääkäri tarkistaa tilanteen tiistaina. Toivottavasti ei mitään, että saan olla töissä 30.10. saakka :)
Supistuksista sen verran että esikoisen synnytyksessä en supistuksia tuntenut vaikka käyrillä näkyi maksimissaan :eek: Outoa......Vointeja kaikille :heart:
 
Perjantaita

Täällä kans on sairasloma lopuillaan.. mutta neuvolalääkärille jo varattu aika ensi viikolle. Ei kyllä ole puhettakaan, että voisi tämän iskias vaivan kanssa töissä istua möllötellä 7-9h/pvä. Itsehän tunnollisuuteni takia olisin ollut kovasti töihin menossa, mutta mies sitten sen verran tuossa riemastui ja sai taottua järkeä päähäni.. että nyt mennään vauvan ehdoilla, ja niimpä tämä mamma jää ihan suosiolla lepuuttelemaan kotiin loppu raskauden ajaksi. Kyllä noita töitä ehtii sitten taas tehdä, kun työmaalle palailee äippälomien jälkeen.

Hyvää viikonloppua kanssaodottelijoille.. Voikaahan "paksuhkosti" :)

Mecu&Möhö 31+0 *oujeah*
 
LEP
Mamina, minulle voi vaihtaa iäksi sitten 28v. B) Tänään ollaan vanhennuttu ja toivon mukaan myös viisastuttu.

Me käytiin miehen kanssa tänään katsomassa meidän kavereiden viikon ikäistä vauvaa! :heart: Voi, että se oli pieni ja suloinen. Mä en ole koskaan pitänyt niin pientä vauvaa edes sylissä ja nyt jotenkin iski se todellisuus päin kasvoja siitä miten pieniä ne onkaan. Vaikka olihan tuokin syntyessään 4kiloinen. Taitaa pitää sittenkin katsella vielä pienempiäkin vaatteita lisää vaavalle. :LOL:
 
Hei!
Ensin hyviä uutisia neuvolasta:

painoa +20g/vko (yht. n. 3kg)
Hb noussut 126 (enää 1 Retafer-rautatabl. päivässä ja 2 raskaus vitamiinia, jossa myös rautaa, otan.
rr 120/70
vaavin syke 136-150
liikkeet ++
sf mitta 21 (matala, mutta äitipolilla jatkuva seuranta vaavin kasvusta. Kuitenkin vauva kasvaa alemmalla käyrällään tasaisesti, ei huolta.)
vauva poikkitilassa edelleen, toivottavasti pian kääntyy


Lonkkia ja lantiota jomottaa, luuliitokset siellä löystyy.

Pikkuneidillä jälleen eilen todettu korvatulehdus ja kuuri päälle. Valitti aamulla kipua ja sain samalle päivälle päivystävälle ajan, heräilyjen syykin selvisi. Nyt viime yönä jo nukkui paremmin.

Saunotin äsken itseni ja lapset. Nyt katsovat hauskoja kotivideoita! :heart:
 
Nyt on ultrassa käyty ja oli hyviä uutisia.
Edellinen ultraaja on varmaan kattonu sen istukan paikan väärin, koska nyt se oli etuseinämässä niinku rakenneultrassa sanottiin (noiden välissä kävin synnärillä, ja sielä sanottiin, että olis kohdunsuun päällä).
Ja sitte kohdunsuun tilanne: Sekin oli edellisessä lääkärissä katottu väärin :eek: Se oli kiinni ja kova, eli ei oo vauva ulos tulossa :) Lääkäri vaan sanoi: " Sä oot kantanu kaksosraskauden melkein viikolle 38 asti, niin ei oo pelkoakaan, etteikö tämä sielä pysyisi." :LOL:
Taitaa olla täälä meillä päin aika ammattitaitoiset lääkärit, kun melkeen kaikki on katottu väärin :whistle:

Vauva sielä oli niin liikkuvainen ja painoarvio taisi olla 1600g. Ihana oli nähdä, että kaikki on kunnossa. Eilen vauva oli vielä perätilassa ja aamulla sitte pää alaspäin :D

Nyt voi sitte rauhallisin mielin ruveta pakkaamaan tavaroita, tehdä sen verran, kun hyvältä tuntuu... Voi tehdäkin jotain, kun ei tarvi koko ajan stressata :heart:

Nyt sohvalle lötköttämään, ku sain pojat untenmaille.

Hyvää viikonloppua ja paksuja vointeja :wave:
 
Kauhean monella meistä jo suppareita! :eek: (tai siis 'teistä', miulla ei oo ku normeja harkkasuppareita:) ) Rauhallisesti rouvat:) ;)
Aatelkaas nyt, ei tosiaan oo enää kauaa!! hui miten aika on mennyt äkkiä! vastahan oltiin ekalla kolmanneksella--np ultraa odotellessa:D:D
 
Minnihiiri68 ei ne täällä meidän neuvolassa osaa eikä yritä edes ottaa painoarviota, mäkin sain niitä vasta äitipolilla, nyt käynkin siellä pari kertaa viikossa. Eli neuvola ja äitipoli vuoroviikoin.

Aika menee nopeasti, onneksi, odotan vaan että pian pääsen synnyttämään, mieluummin tietty marras- joulukuulla vasta, mutta kuitenkin. :heart:
 
Lauantaihuomenet!

Nyt piti oikein miettiä että mikä päivä on, ettei käy samalaista mokaa ku viime viikonloppuna! :LOL: Siis että kirjottelin tänne lauantaina sunnuntain nimissä...

Hitsit miten hektinen työviikko taas takana, päivät menee ihan sujauksessa. Ja sit on illalla kaikki mehut pois kun kotiin tulee. Noh, enää 18 työpäivää jäljellä!!!

MarrasVaavi, meillä palkkis hoiteli noi kaikki lomakkeet eteenpäin Kelaan, kun samalla lisäilivät siihen ne loma-ajan palkat sun muut. Plus sit sen täyttivät sen Y-lomakkeen. Ihan sikanopeesti tuli kyllä Kelan päätös. Vissiin edelisenä keskiviikkona lähetin laput palkkikseen (meillä ei siis ylempien palkanlaskenta ole tässä kaupungissa) ja varmaan seuraavana keskiviikona oli Kelan päätös postilootassa.

Suppareista, miullakaan ei ole ollut oikeita suppareita olenkaan, pientä mahan kiristelyä vaan.

Ja LEP:lle tosiaan synttärionnittelut!!! :flower: Niin ne vuodet vierii! :D

Jahas, pitää vissiin lähtee aamiaistarvikkeita pöytään mättämään, kun tuntuu olevan jo kaikki hereillä. Yhden kahvikupillisen oon ehtiny tässä jo ittekseni tuhotakin! Heräsin arkiaamujen tapaan jo vaille kuus. Ihan automaattisesti...

Mukavaa päivää!!

t: Pamppis, 31+1 (kö?!?!)
 
Lauantaita

Mun piti soitella tonne palkkakonttorille eilen, mutta mitenkä se aika taas livahti sillai, että havahduin siihen asiaan vasta kello 16 jlkn.. ja eipä siellä ketään enää siihen aikaan ole. Noh, jospa saisin sen maanantaina hoidettua pois päiväjärjestyksestä.

Inhottavaa, kun nyt tolle rautakuurille jouduin.. masu ei kyllä tykkää yhtään! Hyvä jos suoli toimii juuri ollenkaan nyt.. ja tähän asti olen ollut niin onnellinen, ku ei ole ollu merkkiäkään ummetuksesta. Noh, pakkohan tuota on kaiketi napsia.. vauvan parhaaksihan se on!

Jotenki stressaa toi neuvolalekuri juttu.. ku oon nyt ma ja ti pois töistä periaattessa ilman sairaslomatodistusta ja kaikki on sen varassa, että se lääkäri sitten voi kirjoittaa mulle takautuvasti sairaslomaa keskiviikkona myös noilta ma ja ti päiviltä. Mietin, että miten palkkakonttori tuohon suhtautuu.. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta? Neuvolantäti kyllä sanoi kirjottavansa mulle lomaa ton ma ja ti päivän, mutta sanoi siihen, että siihenkin on palkkakonttoreiden toimesta erilaisia suhtautumisia.. kun lääkärin myöntämän sairasloman perään sairaanhoitaja jatkaa samasta syystä lomaa. Loppupeleissä mulle on aivan sama saanko edes palkkaa tolta ma ja ti päivältä, mutta kuitenkin täällä nyt sitä mietiskellyt, että mikähän on kohtalo. Neuvolaan kun ei lääkäriaikoja saa, ku vaan ke tai to päiville.. No Can Do!

Onko kukaan käynyt raskaana ollessaan vyöhyketerapiassa? Itse ajattelin mennä.. monta vuotta jo pitänyt mennä testaamaan, että mimmonen hoito se on. Ja nyt varsinkin, kun jossain netissä oli jotain juttua, että se saattais edesauttaa synnytyksen käynnistymistä tms.. :) Ja minä hulluhan uskon ihan kaiken mitä sanotaan! :)

Yep, nyt kyllä siirryn puuhastelemaan keittiöön.. ruokaahan tässä jo suolet huutaa, kellokin jo vaikka mitä! :)

Mecu&Möhö 31+1
 
Moicca!

Viikonloppusiivous taas jälleen hoidettu!
Kuopuksen (5v) tyttöystävä tuli veljensä (joka sattuu olee esikoisen kaveri) kanssa meille leikkii, ihanaa ni noi meiän pojat ei oo koko ajan toistensa kimpussa :D
Meiän kuopus ja tää tyttö on kuulema menossa naimisii :heart:

Keräsimpä sitte kaikki vaatteet ja petivaatteet mitä vauvalle tarttee pestä ja huhhuh tota määrää, 2 ikean sinistä säkkiä ja 2 ikean paperipussia :eek: en ees tajunnu että oon noin paljon ostellu tässä ajan myötä :D Onnex keräsin ne nyt kasaa ni ehkä saan ton projektin valmiix ennen synnytystä :whistle:
 

Yhteistyössä