*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Iltaa iltaa.

Eipä tämä olo tästä hurjasti parane vaikka on muka rauhallisesti päivän ottanut. Ei paljon tartte lääkärien käskeä lepäämään, kun kroppa siihen pakottaa :p

Miten teidän yöt menee? Siis jos vessareissuja ei oteta huomioon- saatteko nukuttua tai nukahdettua normaaliin tapaan? Mä olen yleensä iltanukkuja, mutta nyt olen kyllä huomannut, että ei meinaa uni tulla samaan aikaan kuin ennen. Ei kyllä kannata mennä sänkyyn ennen kuin oikeasti väsyttää, se pyöriminen tekee vaan huonolle tuulelle.

En ole vielä pessyt mitään vauvan vaatteita, ajateltiin äidin kanssa ottaa se savotaksi tässä lähiviikkoina. Pestäisiin kaikki kestovaipat ja vaatteet ja lakanat yms kerralla. Tänään piti ostaa taas yksi kietaisubody kun oli niin suloinen nalle rinnuksessa :heart: siinä on myös ne hihat sellaiset, jotka voi kääntää "tumpuiksi". Kätevää.

Jaksamisia kaikille!!! :hug:
 
Niin ja vielä lisäys; rautakuurilaiset: Mulla kanssa määrättiin rautaa ja neuvolassa suositeltiin SALUS FLORADIX, tunnetaan myös nimellä Krauterblutsaft. Siinä on rautaa ja vitamiinia. Mulla hemppa lähti heti nousuun (olin tableteilla ensin eikä tapahtunut mitään, päinvastoin hemot vaan laski). Vatsa on toiminut ihan yhtä normaalisti kuin ennen raskauttakin. Mikä nyt ei tietty mun tapauksessa ole sekään paljon, mutta eipä ole ummettanut. =) Voin lämpimästi suositella.

Sitä juodaan noin 20ml (pullon mukana mitta) päivässä. Maku ei hermoja hivele, muttei ole pahaakaan.
 
MarrasVaavi ihanan pyöreä masu sullakin. :heart:

Yöt menee usein hyvää nukkuma-asentoa etsiessä, maha painaa ja vauva liikkuu kovasti ja kun poikittain vielä on, tuntuu liikkeet patjaa vasten selvästi. No, tämä on tätä ollut ennenkin loppukuukausien aikana. Veskissä käyn yleensä kerran-pari yössä ja vauva herää tietty, jos on sattunut rauhoittumaan.

Veijari Mulla ei hb noussut tuolla rautajuomalla. siinä on aika vähän rautaa, kun vertaa rautatabletteihin. Synnytyksen jälkeen olen saanut hb:n sillä nousuun, olen yleensä menettänyt aika paljon verta ja hb laskenut. Saa nähdä miten nyt käy. Ikenetkin vuotavat harjatessa ja putsatessa aivan kauheasti verta ja hammaslääkärissä kun kävin, sanoi vain että johtuu raskaushormoneista, samoin menny ennenkin. Kylmällä vedellä kun purskutan aikani, verenvuoto tyrehtyy.

Retaferilla sain raudan nousuun ja nyt olikin noussut 122-126 viime käynnillä.Otan yhden rautatabun ja lisäksi Raskaus vitamiinia, kun siinäkin on rautaa. Rautajuomaa on tuo hiivaton vaihtoehto, jonka mainitsit ja sitten se missä on hiiva mukana Kräuterbluesaft. Pidän rautajuoman mausta kyllä. Pullollinen säilyy neljä viikkoa jääkaapissa. On kyllä siitä mukava, kun se ei mahaa koveta, mikä on mulla aina ongelmana varsinkin odotusaikana. :eek:

Mukavaa illanjatkoa! :heart:
 
Myöhäisiltoja!

Ihania masukuvia marrasvaavilla ja neeanäitillä. Täällä masu myös aika pallonmallinen, kuvaa en tänne vain saa. Vauva painaa kauheasti keuhkoihin ja välillä tuntuu että ilmatila loppuu. Lisäksi hemppa on sen 106 joten rautalääkkeistä: Olen popsinut ties kuinka kauan obsidania 2 tabl./pvä eikä tehoa ole tullut aikaisempien raskauksien tapaan. Retafer ei mulle sovi, joten nyt lisäksi hain luontaistuotekaupasta tuota floradixia ja toivon kovasti hempan nousua sen avulla. |O

No,mutta hyvää lauantai-iltaa kaikille! :flower: ja jaksamisia!

t:eek:nnenomena ja masunasukki 31+3
 
ÖITÄ!

Näistä öistä kun on ollut puhetta...täällä valvotaan eikä väsytä pätkääkään. Perhe ollut untenmailla jo tovin, itse koetan keksiä miten ajan saisi kulumaan. Kello siis 02:33.
Vessassa joudun ramppaamaan illasta nukkumaan mennessä useamman kerran, yöllä en välttämättä käy ollenkaan tai sit kerran vaan. Onneks... ehtii varmaan loppua kohden yöveskikäyntien tahti kiihtyä.
Siskolta hain tänään pari pussillista vauvan vaatteita, pitäis vissiin noi omatkin alkaa pesee ja vauvan sänky odottaa vielä maalausta.. jospa sitä ensiviikolla sais sen verran aikaiseks. Nyt mennyt aika siinä, kun laitettiin asunto myyntiin isomman toivossa, välittäjiä rampannut ja pitänyt koettaa pitää talo tip top kunnossa.. jospa menis pian kaupaks ettei tää rumba kovin kauan kestä. Tosin ei oo mitään huippuaikaa asunnon myynnille, mut kokeillaan.
Ei kyllä luista oikein järkikään enää tähän aikaan, joten taidan heittää läppärin nurkkaan ja koettaa saada unen päästä kiinni.

Nukkumattia odotellessa

marrasvauva, tänään sunnuntaina 33+0.
 
Mullakin hemppa pysyttelee alhaisissa lukemissa, vaikka napsin Obsidania päivittäin. Minä en pysty tuota Floradixia ottamaan, kaikki tuollaiset nestemäiset jutut ällöttää jos niissä on vähänkin outo maku...

Minä saan öisin nukuttua ihan hyvin, viikolla saatan mennä jo yhdeksän maissa nukkumaan, ei vaan silmät pysy pidempään auki :) Herään kyllä joka kerta kun käännän kylkeä, mutta nukahdan sitten samantien uudelleen ja vessassa mun ei tarvitse käydä yöllä ollenkaan. Toivotaan vaan että näin hyvä tilanne jatkuu loppuun saakka :)

Selkä on ollut näin viikonloppuna vähän parempi, katsotaan sitten mitä huominen ja töissä olo vaikuttaa oloon. Päätin kyllä, että jos selkävaivat ei töissä yhtään helpota, niin haen suosiolla sairaslomaa, koska nuo selkäkivut on niin ikäviä ja vaikuttaa jo työn laatuunkin. Ja yhtään ei viitsisi kärsiä ylimääräistä kipua, varsinkin kun työmotivaatio on niin alhaalla :D
 
Aurinkoista syyssunnuntaita B)

Nukkumisesta Mä nukun alkuyön ihan hyvin ja yleensä pärjään 1-2 vessakäynnillä. Mutta nyt on ilmennyt ikävää vatsakipua aamuyöstä. Yleensä siinä 4-5 aikaa aamusta. Ei millään meinaa mennä pois. Musta ne ei ole supistuksia (ihan varma en voi olla) vaan ihan vatsan vääntöä. Lauantainakin oli hereillä 5-7 ja luin lehtiä ja söin aamupalaa. Sitten menin vielä nukkumaan 1,5 tunniksi. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Marrasvaavi ja Neeanäiti ihanat rantapallovatsat teillä molemmilla. Mullakin ihan kohtuu iso vatsa jo ja joitakin mammavaatteita olen jo joutunut pakkaamaan pois käytöstä kun joustovarat tulee jo vastaan :LOL:

Rauta-arvot Mä jännitän huomista neuvolakäyntiä, kun silloin saan tulokset raudan varastoarvoista. Toivottavasti mulla ei ole mitään imeytysongelmia. Ainakin huimauksen on vähentynyt huomattavasti, kun en ole enää joutunut käymään töissä. Mutta heti jos innostuu rehkimään niin huimaukset tulevat takaisin. Tosi inhottava fiilis, kun olo on kuin olisi myrskyävällä laivalla :$

Nyt taidan lähteä ulos nauttimaan ihanasta syyssäästä. Iso lenkkiä en kuitenkaan uskalla tehdä, koska supisteluja tuntuu täälläkin ilmaantuvan jo kilometrin lenkin jälkeen.

Teho ja Tarra 32+4
 
Sunnuntaita

Menihän pitkäksi nouseminen tänään.. Tuli nukuttua kunnon yöunet, mutta sitten kärsin 10 eteenpäin pahasta olosta.. ja makoilin sitten sängyn pohjalla vielä 12 asti. Nyt kun on saanut murkinaa masuun, niin alkaa olokin tasottua. Taisi olla vähän turhan pitkä väli ruokailujen välillä.

Me täällä elellään toivossa, että rauta-arvot lähtis nousuun.. kun ekalla neukkari kerralla oli 146 ja nyt oli sitten laskenut 111. Retaferia kävin ostamassa, mutta sitten tajusin, että enhän ole muistanut ottaa raskaus ladyvitaa moniiiin viikkoihin, joten nyt aloin taas napsia niitä.. ja toivon, että niiden myötä nousee arvot. Tosta Retaferista, kun meni masu kovalle.. vaikka en ehtinyt niitä syödä kuin 3 tablettia ja 1 tabletin päivässä. Toivottavasti tässä vielä ehtis saada tuon arvon nousuun ennen synnytystä.

Ompas ulkona kauniin syksyinen sää.. tosi nopeesti aina tulee syksy ja puunlehdet alkaa vaihtaa värejään :) Kaunista aikaa syksy kyllä, vaikka ei ilmojen puolesta kyllä aina hivele mieltä.. jos satelee paljon :)

Jospa sitä lähtis raittiiseen ilmaan kans vähän vaappumaan, täällä kärsitään kans suppareista, jotka ilmaantuu liikkunnan myötä. Eli ihan rauhalliseen tahtiin on mentävä, ja ei tosiaan kovinkaan kaukana pysty käymään.

Mukavaa sunnuntaita...

Mecu&Möhö 31+2
 
LEP
Mä olen alkanut tässä miettimään, että käviskö vielä jossain vaiheessa yksityisellä ultrassa? :whistle: Saisi hieman tietää minkä kokoinen vaava on sillä hetkellä ja jotain kokoarviota tulevasta, kun mitään sellaista ole saanut ja täällä ei enää saa ultraa. Mua vähän jänskättää se, kun äiti ei ole pystynyt synnyttämään meitä alateitse ahtaan lantion takia ja mä olen aika samasta muotista tehty äidin kanssa. Neuvolassa sanoin asiasta ja totesi sen vaan olevan harvinaista näin pitkillä. Nii-in, harvinaistapa hyvinkin mutta ei pois suljettua. |O Äiti on yhtä pitkä ja ystävälleni samaa just sanottiin kanssa, niin kuinka ollakkaan ei se vaava sieltä sitten mahtunut tulemaan. Ärsyttää kun asia vaan koitetaan ohittaa tuolla, että se on harvinaista.
 
Täällä jokunen valitteli ettei tule kestot käyttöön, joten jos jollain on tilanne ettei esim. äippäpakkauksen kestoja aio itse käyttää, voisin pieneen 'kulukorvaus'hintaan sellaisia teiltä poistaa jos kiinnostaa. Itse nimittäin aion ehdottomasti kestoilla ja olisi mukava kun olisi vähän enemmän varastoa :) Pistä vaikka yv:tä jos kiinnostuit!

Pikakuulumiset: selkä tohjona, suppareita tasaiseen tahtiin edelleenkin, tällä hetkellä masu kovana pallona kun on niin täynnä ilmaa, mutta silti niiiin onnellinen omasta pienestä Toukasta ettei mitään rajaa :D

Äsken tuli ykköseltä tosi surullinen keskos -ohjelma.. Sitä vaan on niin kiitollinen että oma pieni on vielä näillä viikoilla kyydissä ja kasvanut suht normaalisti. Huomenna jo tasan rv 33 ja tiistaina alkaa perhevalmennus. Jei :)
 
Huomenia kaikille! Mies oli viikonlopun kotona, joten en kauheesti päässyt lueskelemaan ees kirjoituksianne.. Olipa ihanaa kun hän tuli kotiin sillon perjantaina, ekana miusta tuntui kokoviikon ettei ollut ollenkaan ikävä, mut sitten kun hän tuli kotiin niin kaikki ikävä purkaantui kerralla..! :whistle: :)
Täällä taitaa olla vauvelilla aamujumpat, tuntuu että puskee läpi tosta ylhäältä! Ei oo edelleenkään hajuakaan mitenpäin kaveri tuolla on, pyöriskelee kai aikalailla viel kun liikkeitä tuntuu ihan ympäriinsä.
On vaan alkanut kauhistuttaa et mitä jos hää ei haluakkaan kääntyä pää alaspäin..

Mitäs muiden maanantaihin?

-mamina 31+3
 
Täälläkin jumppaillaan- tai siis Veijari jumppaa. Varasin sitten sen ajan lääkäriin, katsotaan nyt mitä sanoo. Parin tunnin istumisen jälkeen täällä vihloo alas ja selkää särkee. Välillä olen vaappunut käytävällä, jotta saa verta kiertämään. Saas nähdä mitä sanoo... Kun ei itsekään oikein tiedä mitä ajattelisi.
 
Hei Veijari Kyllä tähän raskauden vaiheeseen kuuluu jos jonkinlaista jomotusta ja vihlontaakin. Kivut aiheutuvat osittain luuliitosten löystymisestä. En usko että sulla on mitään hätää. Älä nyt murehdi siellä. :hug:
 
Vauva painaa jo joka suunnasta ja kipuja tulee vauvan liikkumisestakin. Liikkuminen alkaa olla kömpelöä ja maha tiellä. Kyllä se tästä, kun jaksetaan vaan loppuun asti. Raskauslaskurissa ja -kalentereissa on hyvin kerrottu raskauden etenemisestä ja vaivoista, mitä kulloinkin on. Jaksamisia itse kullekin! :hug:
 
Meen taas perjantaina ultraan äitipolille ja toivon kans kovasti että vauva kääntyis poikkiasennosta niinkuin pitää. Poikittain olevaa ei voi normaalisti synnyttää, kyllä vielä mahtuu kääntyilemään, mutta tila alkaa olla ahdas kohta. :eek:
 
Juu, en niistä vihlonnoista huolissani olekaan, niitä on ollut jo iät ajat. Tuntuu muuten että tää raskaus olisi ollut aina, eihän tässä enää muista aikaa ennen masua :LOL:

Mietityttää se supistelu.. Sitä on ollut välillä kovana työpäivien jälkeen ja kun sanoivat ettei nyt saisi niitä (kovia siis) tulla tai heti takaisin päivystykseen. Ovat jonkinlaista edistymistä aiheuttaneet, eikä kuitenkaan vielä saisi ulos asti vauvakaan tulla.
 
Kuulumisia täältäkin taas...
Yöt ovat aikalailla toivottomia,mulla taitaa joka toinen yö olla hyvä ja joka toinen huono.oon hereillä 1-3tuntia yöllä ja pyörin vaan.illalla on pakko lukea kirjaa ainakin se 1-2tuntia jotta silmät alkaa olla ihan sikkurassa.luojan kiitos että oon saikulla,mähän en jaksais millään olla töissä kun en saa öisin nukuttua..olisin illlalla ihan kauhea tapaus muulle perheelle :ashamed:
hemppa on täällä pysynyt nyt ylhäällä ja oon syönyt tota Retaferia nyt jo todella pitkän tovin ja myös sitä raskaus ajan vitamiini juttua mitä joku muukin popsi.

Ihania masu kuvia täällä olikin jo,mä oon toivoton tapaus enkä oo saanut laitettua.mutta en oo vielä heittänyt kirvestä kaivoon sen asian suhteen,kyllä vielä onnistuupi
:p ja ja jollain mammalla oli ollut synttärit,joten onnittelut sinne suuntaan!!

Mulla on nyt viime viikolla ollut alapäässä paineen tunnetta ja kovaa vihlontaa,eilen oli muutama supistus selkäpuolella.Muita selkäpuolen suppari mammoja??
Tuntuu että tää supistelu puoli on ihan uutta mulle kun esikoisen kanssa ei ollut oikeestaan yhtään niitä ja nyt sitte onkin senkin edestä.Seuraava lääkäri onki se vika ja vasta rv36,mutta ens viikolla on taas neuvola ja juttelen hänen kanssaan + kattelen mikä on tilanne että käynkö lääkärissä vielä ennen sitä vko36.

mutta mutta nyt lähden metsästämään koiraporttia,niin loppuu toi koirien yöllinen sänkyyn tulo+ sänkyyn tulo yritykset!
 
Huomenta-päivää

Neeanäiti Meillä kans vaavinen on poikittain vielä.. kovasti toivon, että pyörähtäis kans oikeaan asentoon, että vois alateitse synnytellä sitten. Millähän viikolla se kääntyminen alkaa sitten olla jo epätodennäköistä tilanpuutteen vuoksi? Onhan tässä vielä 8vkoa LA:han.. en ole vielä ollenkaan jaksanut murehtia tuota asentoa, mutta tosiaan eihän se siellä loputtomiin asti mahdu enää vaihtamaan asentoa.

Onko monilla jo vauva asettunut pää alaspäin? Muistatteko millä viikoilla tämä tapahtui? :)

Ohhoh, tossa ehti olla jo ainakin yksi kokonainen päivä, ettei ollut iskias hermo niin pahassa puristuksessa ja jopa pääs liikkumaan suht normaalisti, mutta tänään aamulla taas iski totuus esiin :) Mietin jo viikonloppuna, että en minä mitään sairaslomaa taida enää tarvita.. mutta jooh... tulimpa taas toisiin ajatuksiin tänä aamuna! Neuvolalääkäri keskiviikkona.. tosin en kyllä tänään ja huomennakaan mene töihin, lääkäri kirjottelee takautuvasti mulle sairasloman näiltä kahdelta päivältä. Onneksi tämä kaikki särky on ihan varmasti sen vaavisen arvoista.. eilen taas käytiin ihailemassa miehen siskon tyttöä, ja voi että kyllä taas sydän suli niin, että ei mitään rajaa! 3viikkoinen "Myy"-tyttönen on kyllä niin mainio tapaus.. :heart:

Nyt vois koittaa lähteä aamutoimiin, jotta ehtis kaupungille hoitamaan asioita.. niin kuin oli tarkoitus! :)

Mukavaa maanantaita kaikille..

Mecu&Möhö 31+3
 
Mamskeli, kyllä kannattaa tilanne käydä katsastamassa oman mielenrauhan takia. Mulla oli ihan muutamia kovia suppareita ja kun kävin lääkärissä niin jouduinkin heti osastolle tarkkailuun, kun oli jo paikat pehmenneet jne. Oli silloin vähän puulla päähän lyöty olo..
 
Mamskeli, kyllä kannattaa tilanne käydä katsastamassa oman mielenrauhan takia. Mulla oli ihan muutamia kovia suppareita ja kun kävin lääkärissä niin jouduinkin heti osastolle tarkkailuun, kun oli jo paikat pehmenneet jne. Oli silloin vähän puulla päähän lyöty olo..
 

Yhteistyössä