*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Täälläkään ei vauveli ole vielä kääntynyt raivotarjontaan, vaan pyörii kuperkeikkaa masussa. Edelleenkin suurin osa potkuista tuntuu alavatsassa, joten perätilassa taitaa meidän pikkuinen viihtyä vähän liiankin hyvin.

Terkkari tosin sanoi viime viikolla neuvolassa, että mitään hätää ei ole vielä moneen viikkoon eli toivotaan parasta :)

Mulla selkä vaivaa edelleen, olen nyt ollut vajaat 4 tuntia töissä ja selkä on jo ihan sökönä :( Täytyy nyt vaan yrittää jaksaa edes jonkin aikaa, että sijainen pääsee kärryille tehtävistä...
 
Heippa kanssasisaret! Voi jukra mikä aamu.. Heräsin kello 6 tänä aamuna siihen että sängyssä oli kaksi pikkulammikkoa lapsivettä. Pelästyin ihan kamalasti koska aiemmissa raskauksissani ei ole tihkunut lapsivettä vaan synnytykset ovat alkaneet supistuksilla. Sain vasta 7.30 äitiyspolilta kätilön kiinni ja hän käski heti lähteä synnytyspuolelle n.50km päähän!! No, eihän siinä muuta kuin itkua tuhertaen soittaa miehelle töihin että lähtö tuli. Menimme sairaalaan, ottivat vauvan sydänkäyrää ja lopulta lääkäri tuli tutkimaan. Onneksi kyse ei ollut synnytyksen käynnistymisestä, ja pääsin takaisin kotiin sillä varoituksella että jos lapsivettä tulee lisää niin sit takaisin sairaalaan... Ei kyl toivoisi vauvan vielä syntyvän! Saisi pikkuinen vielä kasvaa kaikessa rauhassa tuolla masussa.. Mut aivan kamala herätä tuohon ja lähteä sairaalaan kun ei tiedä mikä odottaa. Huh. Onneksi selvisimme säikähdyksellä. :/ ainakin vielä...

T:OnnenOmena ja vauveli 31+5
 
OnnenOmena, toivottavasti ei nyt ihan viellä synny :hug: päivä kerrallaan.

Musta tuntuu että tää tyyppi on poikittain. Keskiviikkona on neuvola et jos sen jälkee ois vähän viisaampi miten päin tuolla ollaa. Eilen illalla kävi jo kauhukuvia siitä että tyyppi ois perätilassa ja leikkaus ois eessä se olis mulle jo vähän liikaa koska se tehää puudutuksessa! Huh, ei muulla psyyke kestäis maata vatsa auki pöydällä ja olla hereillä :eek:

Meilläki mies kotiutu viime yönä työmatkalta :heart: Jokseenki outoo ku oon tän kuun ollu ypönä.
Tässä oltas nyt virallisesti äippälomalla. Ainuu mikä ottaa päähän en oo viellä saanu mitään raha päätöksiä :kieh: Just laitoin meiliä uudelleen palkkiksee että onko lähettäny ne hemmetin tiedot sinne kelaa, jos sais tohon tokaa meilii jotain reaktiota |O
Ja tietty toi vika palkkaki harmittaa ku jäi vähän vajaax :( mut elämäähän tää vaa on.

Tälle viikolle onki sitte kaikenlaista juoksua joka paikkaa että yritämpä nyt nauttia tästä päivästä ku kalenterii ei oo merkattu mitää.

Voikaahan paksusti :wave:
 
Onnenomena ! On sulla ollut säikähdys! Toivottavasti saat vielä pidettyä pienen sisälläsi.

Tulin juuri itse lääkäristä. Saikkua äippäloman alkuun asti. Lääkäri totesi mut nähdessään, että "vielä olet raskaana.." no hehheh. Oli sitä mieltä että työstä pitää nyt jäädä pois ettei niitä kovia supistuksia tule. Kun ei saisi tulla. Nyt sitten yritän sulatella asiaa.
 
OnnenOmena: Onneksi selvisit säikähdyksellä. :hug: Toivotaan todella, että vielä jaksaisi masussa köllötellä ja kehittyä rauhassa. Vauvalla taitaa olla kiire äidin syliin. =)

Tuosta tulikin mieleeni, että menin eilen katsomaan BB:n ohella ykköseltä jotain keskosohjelmaa. :| Aivan kamalaa katsottavaa oli. :'(


Molla Maija ja batman rv 31+5 :heart:
 
muakin alkanut vaivaamaan toi vauvan tarjonta..ollut jo kaksi viikkoa perätilassa, meillä kaikki muut lapset heittäneet volttia jatkuvasti synnytykseen asti. mut miksi tämä on juurtunut perätilaan??välillä pyllyä heittää hiukan sivulle, mut pää pysyy tiiviisti tos kyljen alla..
ja liikkeetkin tosi vaimeita..huomenna onneks neuvola..
yksi lapsista syntyi perätilassa, mulla kohdussaa pätkä väliseinää, joten asento on otollinen perätilalle..siksi tuo nyt pelottaa..kääntyisi jo..vaikka onhan tässä vielä 4viikkoa aikaa..kunnes synnytystapa arvioidaan..

onko kukaan astmaatikko??onko teillä lääkitys riittänyt?vai onko sitä jouduttu lisäämään?mulla on ihan kamalia hengenahdistuksia, erityisesti iltaisin..ei tahdo ventolinekaan auttaa..

manhis ja masukki rv32+2
 
OnnenOmena, :hug:

Jospa se pikkuinen ei enempäänsä säikyttelis vaan jaksais vielä masussa kerätä voimia.

Käytiin täs aamupäivällä tytön kummitädin luona, joka sai 3kk sitten pojan.. hänellä kolmas. Olihan ollut synnytys! Hänellä oli supistellut aamulla 6-10 ja sen jälkeen alkanut hiipumaan, eikä noikaan pahoja vielä.. sit oli ajatellut että menee nukkumaan päikkärit, ku laps ei synnykään. Oli siis muutaman päivän yliaikainen. Hetken levättyään hän oli herännyt tunteeseen, että menee pissit housuun.. sit oli katsonut alas, ja housut oli olleet veressä! No tietty hän säikähti ihan hirveesti, sanonut miehelleen että soita ambulansssi tai jotain.. itse hän oli mennyt vessaan ja sit verta oli tullut koko ajan, joskin kohta rauhoittunut vähän.. Mies oli soittanut äitipolille ja sieltä oli neuvottu että side housuihin ja omalla autolla kun eivät kaukana olleet, mutta että ei maaten vaan istuma-asennossa. No kun he olivat päässeet sinne äitipolille, vauva oli ultrattu, kaikki ok eikä näkynyt vuodolle syytä,paikat neljä senttiä auki. Ensin olivat varoitelleet leikkauksesta, mut sitten että ei ole estettä alatiesynnytykselle. No siitä sitten saliin kävelleet, hän oli mennyt maate ja heti sanonut että en voi olla näin, että se tulee.. kätilö oli sanonut että eihän se vielä voi että justhan katsottiin että oli 4 senttiä auki vasta.. no oli katsonut uudelleen että herranen aika, täällä ollaan täysin auki että anna tulla! Niin sieltä pikkumies oli tulla putkahtanut, kaikkineen matkoineen päivineen 1½ tuntia koko synnytys. Hurja vauhti, miehellä oli kiire maailmaan!! =) Kaikki on hyvin ja reippaan oloinen pikkumies hymyili makeesti kun kävimme häntä eka kertaa katsomassa. Jospa meille kenellekään ei näin hurjaa synnytyskertomusta tule =)

Nyt ruuan laittoon !!

marrasvauva 33+1 =) =)
 
OnnenOmena: No onneksi vielä ei vauva ollut ulos tulossa, sais hetken vielä kasvaa :| Nyt sitte otat loppuajan tosi rennosti :hug:

Mulle on tänään taas sattunu ja tapahtunu... taidan pistää linkin, ku en uudestaan jaksa ruveta kirjottamaan:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1182428#m12718518

Että semmosta tälle päivälle |O Neuvola siirtyi sitte ens viikkoon.

Mulla on kädet aivan kauheen kipeät, varmaan johtuu siitä, ku ne on koko yön puuduksissa. Nyt on olkapäistä sormiin aivan kamalan kipeät :| Onneksi tämä vaiva loppuu heti ku synnyttää :)

Nyt on vauvalle kaikki tavarat valmiina... ja ehkä vähä liikaakin. Aina muka löytyy kaikkia ihania pienia bodyja ja muuta vaatetta, muutama mekkokin on tarttunut kirpparilta mukaan... katotaan nyt joutuuko ne säästämään seuraavalle tai sitte antamaan jollekin joka tytön saa :whistle:
Mulla oli aluksi niin vahva poika-tunne, mutta mitä pidemmälle mennään, sitä enemmän tuntuu, että täälä on tyttö. En kyllä tiedä miksi :LOL:

Nyt ainakin vauva on pää alaspäin, mutta katotaan nyt kuinka se tuossa asennossa viihtyy, ku se on ollu tosi paljon perätilassa. Pojat oli rv 26-37 perätilassa ja jo ennen rv 30 sanottiin, ettei ne enää mahdu kääntymään ja sectioon oli varattu aika. Kuitenkin toinen mahtui kääntymään vielä rv 37+5 ja sain yllärinä synnyttää alakautta :D Eli aika kauan ne mahtuu sielä vielä pyörimään.

Nyt mä lähden kauppaan ja hakemaan muuttolaatikoita, jos onnistuis tällä kertaa paremmin :ashamed:
 
MissMaisa sulle tuntuu usein tapahtuvan :LOL: Tuli tosta mielee ku naapuri oli käyny pimpottaa meiän isän ovea ja kertonu että sen oma auto oli parkkisella valunu meiän isän autoa päin joka oli vastapäätä, parkkis on mäessä oli tainnu seki unohtaa käsijarrun :D
 
Juu, mulle tuntuu sattuvan koko ajan jotain... varsinki nyt raskausaikana :snotty: Onneksi oli tyhjä auto, eikä tullu ajettua mitään kunnon kolaria :| Onneksi tuo mies ei ollu edes vihainen, mutta taidan kuulla tästä loppuikäini :kieh:
 
LEP
MissMaisalle tosiaan sattuu ja tapahtuu! :LOL: Suosittelen pysymään siellä kotona vaan, eikä mennä mihinkään. ;)

Täällä oli tänään neuvola. Eli rv31+2 menossa. Pissa oli puhdas, sydän sykki 140 kertaa minuutissa, sf-mitta 27, pää alaspäin siellä masussa oleillaan. Paineet oli jälleen sitten ihan kunnolla koholla! |O Viikon oli mittari lainassa neuvolasta ja kotona mittauksen oli ihan eri luokkaa, kun ne pysyi kuitenkin kokoajan alle 130/90. Laittaa lähetteen kuitenkin KYSsiin niin saavat siellä päättää tarkistavatko tilannetta vai eivät.

Hitsi kun tuli ähky nyt, kun vedin sitten napaani kokonaisen ananaksen! :LOL: Vähän iski himo siihen yllättäen. Voi olla, että kohta saa veskissäkin alkaa ravaamaan. Ai niin, paino oli neuvolassa -200g/vko! B)
 
Katsoin tuossa kuopuksen kortista, että oli kääntynyt poikkitilasta raivotarjontaan joskus 32+, eli pian sais tämäkin kääntyä.

MissMaisa onneksi ei pahemmin sattunut. :hug:

OnnenOmena75, toivotaan että pieni vielä pysyis kohtukodissaan. :hug:

manhis Mulla poistettu väliseinä kohdusta ennenkuin aloin odottaa esikoista.
 
Tulihan shoppailtua

MissMaisa Onneksi ei tosiaan tullut henkilövahinkoja.. olen aina ollut sitä mieltä, että niin kauan kun kellekään ei käy mitään, niin on turha puolisonkaan vihastua. Kyllä tuota peltiä uutta saa.. ja kun se on tosiasia, että se potuttaa itteäänki jo ihan riittävästi jos on käyny köplästi ja saanut autoa rutattua, niin ei siinä sitten enää oloa paranna se, että puoliso alkaa nalkuttaa :)

OnnenOmena: Koitahan nyt pitää pikkuista vielä sisuksissasi.. :) Kyllä varmasti säikyttää tommonen lapsivesien tihkuttelu.. toivottavasti se nyt oli pelkällä säikähdyksellä ohi.

Mä lähdin käymään kaupungilla vähän pitkästä aikaa, ja kyllähän tarttu matkaan kaikenlaista. On nyt sitten vauvallekin kotiutumispuku ostettuna.. En arvannu ostaa kokoa 50cm, ku pahoin pelkään, että tämä on syntyessään jo yli sen 50cm.. niin otin sitten 56cm, käännellään sitten hihoja ja lahkeensuita josko tarvetta on :)

Palkkakonttorillekin sain soitettua tänään. Meillä on niin, että he lähettää sieltä mulle kotiin sen laskelman viimesen puolenvuoden tuloista ja sitten itte toimittelen kelalle niitä sitten. Ja täytyy päivärahapäätöksestä lähettää sitten palkkakonttorille kopio, että näkevät sitten sen päivärahan ja keskitulojen erotuksen, kun maksavat ekalta 3kk:lta sen mulle sitten.

Käytiin ystävättären kans syömässäkin kaupungilla shoppailun ja kiertelyn lomassa, ja jotenkin nyt on niin täys olo, että ei varmaan tarvi ennen iltaa laittaa suuhun kyllä mitään. Oli kyllä niin täyttävä pasta-annos, että ohhoh! :)

Jospa sitä nyt vetäytyis ruokalevolle.. :)

Mecu&Möhö 31+3
 
neeanäiti..oliko sulla kuinka iso tuo väliseinä??mulla kohtu on lisäks herttamainen...
haluaisin kovasti kierukan tämän vauvan jälkeen, mut mullehan sitä ei pysty laittaan, just ton väliseinän takia..kuinka iso operaatio se leikkaus oli??
 
hei pitkästä aikaa..meillä ei ole netti toiminut nyt pariin kuukauteen, kun muutettu aika lailla metsän keskelle ja netin laitto viivästyi talon remontin takia..on ollut maalisuti ja ämpäri liiankin tiiviisti kädessä :/ nyt voi ruveta jo rentoutumaan =) meno on ollut niin raju että selkä sanoo itsensä irti ja supistelee aika tavalla jo :ashamed: tyttö ei anna äitin edes imuroida enää.. mikä on ehkä ihan hyvä jo :D yritän saada luettua kaikkien kuulumiset ja kirjoittelen myöhemmin lisää.

halauksia ja hyvää odotusta kaikille :hug:

prinsessa ja ohna 33+1
 
VeijariMulla oli pari viikkoa sitten paikat pehmenneet ja kohdun kaula lyhentynyt,enkä odottanut sitäkään.Viime viikolla neuvolassa kyseli supistuksista,niin sanoin että kun harjotus suppareita on pitkin päivää ja joskus kipeitä.Niin en tiedä enää mistä pitäis olla huolissaan :LOL:
OnnenOmenaTäällä pidetään peukkuja että kaveri malttaa olla vielä paikoillaan jonkin aikaa.

Esikoisen kanssa odotus oli semmosta,että melkein joka neuvola käynnillä vauva oli kääntynyt aina toisin päin.Kortista katselin että lopullinen raivotarjonta tuli vasta viikolla 34 ja sillonkin sai koko ajan miettiä että onko taas vetänyt kuperkeikkaa vaiko ei.
Nyt on raivotarjonnassa ollut rv29 lähtien.
 
manhis oli vissiin aika iso, en oikein edes tiedä. Yritimme tuota esikoista n. 4,5 vuotta ja poistettiin väliseinä, ettei ainakaan ole raskautumista hankaloittamassa. Se jotenkin jännästi sulatettiin jotenkin nukutuksessa pois. Pääsin muistaakseni samana iltana kotiin ja toivuin nukutuksesta nopeasti. Lääkäri sanoi että voi olla vauvalla ahdasta, kun on väliseinä, muuten ei kait haittaa. Mullakin maininta papereissa että kohtu herttamainen.

Kierukkaa en itse laitattaisi, koska kuulemma riesana voi olla kovat menkkavuodot, enkä halua moista. Menen itse sterilisaatioon tämän kolmannen jälkeen. Saapa nähdä pääseekö siihen heti synnytyksen jälkeen vai vasta myöhemmin. Kolmea lasta olen toivonut ja sormuksessanikin on 3 timanttia. En kyllä ensin uskonut saavani yhtään.

ohna jos maalailet, ole varovainen niidenmaalihöyryjen kanssa. Hyvät tuuletukset tai ulkona maalaukset ehdottomasti. :whistle:
 
neeanäiti...tää on mullekin jo viides lapsi..mut en sterilisaatioo halua vielä, on jotenkin liian lopullista!mulla on ikää kuitenkin vasta 26v..
tulen luultavasti taas imettämään pitkään ja minipillerit ei mulle sovi, joten tuo kierukka olisi ainoa vaihtoehto. mut sehän nyt ei käy..joten aika hukassa olen, kun en kuudetta kai tähän putkeen halua. esikoinen kuitenkin vasta 6v.
 
Mamskeli, En mäkään tiedä mistä pitäisi huolissaan olla... Vähän ymmällään kaikista muutoksista. Sanoivat kuitenkin sen verran, että kun tämä on mun eka niin ei vielä saisi olla näin pehmeenä. Nyt sitten otetaan rauhassa, mutta kertokaas millä ajan saa kulumaan??

Pitkiä lenkkejä ei voi tehdä, koska alkaa supistamaan ja vihlomaan pahasti. Pelkkään sohvaperunaolotilaan en tahdo... Vai onkohan tämä enää tahdon asia :LOL: ? Kirja on hankittu ja todella piiiitkä projekti kaulaliinan kutominen on kesken. Keskittymiskyky ei kylläkään riitä pitkäksi aikaa mihinkään.

Mullakin yöt menneet pyöriessä ja päivät ihan sumussa. Oletteko muut huomanneet vauvalla rytmiä? Meillä hyöritään päivät yöt, en yhtään osaa sanoa mitään säännöllistä rytmiä. Eipä taida tämä tyyppi elää 24h päivää :D Pari tuntia jumpataan ja hetki levätään ja taas jumpataan...

Ehkäisystä enpä ollut edes ajatellut vielä niin pitkälle.... Tietenkin jokaiselle sopii omansa, mutta en kovin mielellään pillereihin palaa; en huomannut sitä niinkään niitä syödessä, mutta kun lopetin niin värit kirkastui, maut parani ja hajuaisti parani. Ihan kuin siinä pyykinpesuainemainoksessa kun ne vetää sen harmaan paidan vaatteiden päältä pois =) . Pitää siis sitäkin harkita ellei tahdo seuraavaa heti perään. Niin- sekin siis pitäisi miettiä- milloin se seuraava.. :LOL: jos nyt saisi tämän ekan kunnialla ulos!
 
Taitaa kyllä olla tturvallisinta pysyä vaan kotona... ja tääläkin pysyä kaukana kaikista laitteista :headwall:
Kerranki saa olla tyytyväinen, että appi-ukko on autokorjaaja ja saa osat paljo halvemmalla. Lamput tulee nyt maksamaan 150?, olis ollu yli 300? ilman sen alennuksia :eek: Onneksi tuo tapahtui tänään, eikä ens viikolla. Sillon olis autossa ollu uus, just maalattu konepelti, eli mies olis varmaan ollu "aika" vihanen :whistle:

Nyt lähti mies hakemaan niitä muuttolaatikoita, niin pääsen aloittamaan pakkaamista. Huomenna pitäis siirtää sänky tähän olkkariin, niin saa kasata laatikot makkariin :) Meillä on kyllä niin paljo tavaraa, etten tiedä mihin me niiden kanssa vielä joudutaan :kieh:

Nyt vien pikku-herrat suihkuun, että saan ne joskus nukkumaan :wave:

Tuli vielä mieleen, että missä aiotte pitää ristiäiset?
Kotona vai jossain muualla? Me varmaan pidetään kotona, ku tuola uudessa kämpässä on ihan hyvin tilaa siinä alakerrassa.
 
ristiäisistä...siis jos minä saan päättää, pidetään tällä kertaa ihan pienimuotoiset kotona, johon tulisi vain kummit ja meidän vanhemmat, ei muita.
kaikilla neljällä muulla ollaan pidetty tos lähellä seurakuntatalossa ja lähisuku kutsuttu, silti porukkaa kerääntynyt reilu 30.
mut nyt kun suvun asennoituminen meidän lisääntymiseen on tämä..et kaikki vaiennut, kukaan sanonut sanaakaan. viimeks saatiin huudot..niin ei haluta tai minä en halua tälläistä sukua meidän suureen juhlaan, tai vauvan juhlaan, joka on suvulle ei toivottu... :ashamed: meille silti niin rakas..
 

Yhteistyössä