*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Ristiäiset Me varmaan pidetään mun vanhempien kotona.. meidän asunto kun ei niin kamalan suuri ole. Ei meillä kyllä kovin isosti ristiäisiä juhlita, ihan lähimmät vaan paikalle.. mutta kun niistäkin tulee jo sen reilut 20hlö.. niin ei tänne meidän olohuoneeseen kyllä mahduta. Jos olis kevät/kesä ollut, niin oltais voitu kotona pitääkin, kun silloin ois ollut tuo takapihakin käytössä. Talvella tuosta pihasta ei paljon hyödy.. :) Ei taitais kyllä siellä vittiä sumppia ryystää. Mutta juttelin jo äidin kanssa, ja sanoi, että heillä voidaan vallan mainiosti pitää nimen antajaiset.. mahdutaan sitten kunnolla kaikki. :) Mä täällä olen jo miettinyt päivämäärääkin juhlalle.. :) Ja jonkin verran pohdiskellut, että mitähän sitä sitten leipois tarjottavaksi :) Ihan tyhmää, kun sinne ristiäisiin on tooosi pitkä aika, kun tuntuu, että vauvan LA:hankin on vielä hirmusen paljon aikaa! :)

Mecu&Möhö 31+3
 
KIITOS KAIKILLE IHANASTA TUESTA :heart: On kyllä suuri asia kun on tällainen sivusto jossa saa jakaa tuntemuksia/ajatuksia/ kuulumisia toisten samassa tilanteessa elävien ihmisten kanssa.

Koomista muuten päivässä oli se, että tänään on tän masuasukin isän nimipäivä..Naurettiin miehen kanssa että taisipa pikkuveitikka järjestää isäänsä varten pientä säpinää "juhlan kunniaksi" :D Joo, mutta oikeasti, nyt on otettava ihan rauhallisesti ja toivoa parasta että vauva saisi kasvaa täysaikaiseksi ja saisin itsekin olla loppuun asti kotona. Olisi se aika järkkyä maata sairaalassakin viikko kaupalla.. :|

Meillä on pojat kääntyneet raivotarjontaan jo viikon 25 aikaan ja niin myös tämä vauva on ollut jo jonkin aikaa pää alaspäin.. voi toki vielä pyöriäkin,kun mahtuu sitä kuulemma tekemään. (painoarvio vauvalle annettiin tänään myös ja se oli n.1,9kg).

Ristiäiset pidämme kotona, mutta ne kummit ovat edelleen mietinnän alla. :headwall: Mutta ehtiihän sítä vielä miettimään.

MissMaisa: Kivasti piristi tuo sun kertomus, vaikkei se tokikaan mukava asia siinä tilanteessa ole. Taitaa kuulua tuo hajamielisyys elämäntilanteeseen kun itselläkin sattui kaupassa lauantaina sillä tavalla,että ostin ruokatavaroita ja nostelin niitä ruokakasseihin. Ei kuitenkaan tullut mieleenikään että ne pitäisi myös maksaa ja jonoa oli aivan tungokseen asti. Kassa odotteli aivan rauhassa ja itse pakkailin yhtä rauhassa...Kunnes kassa viimein sanoi,että voisitko tulla maksamaan... :whistle: :D HIEMAN HÄVETTI. :snotty:
 
LEP
Miten te ihmiset ehdittekin miettiä noin paljon kaikkea? :eek: Mulla ei ole mielessä käyneetkään vielä mitkään ristiäiset tai siis meidän kohdalla nimiäiset. Saati ehkäisyt raskauden jälkeen yms. Tuntuu ihan, että olenko mä jotenkin outo kun en mitään tuollaisia mietiskele. Menen vaan oikeastaan taas hetkessä ja koitan vaan saada aikaiseksi edes hommattua kaiken tarvittavan siihen kun vauva kotiutuu. :xmas:
 
Nyt raskausaikana tuntuu olevan kamalan hajamielinen, ja että sattuu ja tapahtuu kaikenlaista :D Nyt tuo juttu jo vähä kyllä naurattaa, ku ei kumminkaan auto pahemmin menny rikki, suurimmat vauriot oli ne lamput ja sitte konepelti. Täytyy vaan toivoa, että ilmastointi pysyi ehjänä... se olis sitte vähä kalliimpi korjaus :kieh: No huomenna se nähdään.

Nyt tuli 17 muuttolaatikkoa, eli ei kun hommiin :wave:
 
heipsan ja iltaa taas pitkästä aikaa!!aika menee valtavan kovaa vauhtia ja täällä ollaan paikt jo niin kipeinä että oikeesti nivuset natisee liitoksistaan..vaavi on sen verran reilun kokoinen että joudun extra ultraan lokakuun puolessa välissä jotta tiedetään pitäisikö synnytystä jouduttaman aikaisemmalle ajankohdalle...sokeri rasitus testiin vielä pasittivat joka tehdään ylihuomenna...paino noussut tässä lopussa ihan huikeet vauhtia ja vatsa on oikeasti kuin gluben ja mä tepustan kuin ankka :/ jepsan mutta voimia teitille kaikille!!
 
Heips

Täällä tuntuu olevan päivät aikaa miettiä kaikenlaista vähän turhaakin.. :) Raskauden jälkeistä ehkäisyä en kyllä ole vielä miettinyt. Listaa on tehty yhdestä jos toisestakin hankinnasta, ostamatta on vielä paljon, mutta pikkuhiljaa :) Tärkeimmät kuitenkin on, kun on vaaville jokunen vaate, kuljetuskoppa, vaippoja ja perusvoiteet ja talkit, jolla hoidella.. niin eiköhän alkuun päästä. :) Liivinsuojuksia ja rintakumeja jne jne.. tarttee ostella kyllä vielä, mutta oon ajatellu, että ostelee aina sillon tällön kauppareissulla jotakin.. niin eiköhän ne hiljaksiin sitten kerry kaikki tarvittavat ennen ku vauva syntyy.

Nyt kun on kotona ollu sairaslomalla, niin tuntuu, että aikaa on ihan kamalan paljon. Ja siltikään ei oikeestaan kummempia saa aikaseks miehen ollessa töissä. Tuntuu, että tietokone ja koira vie kaiken ajan.. vaikkei netissäkään loppupeleissä enää ole kamalasti edes paikkoja, joissa tulee surffanneeksi. Vois toki koittaa taas orjentoitua enemmän tekemään kotihommeleita.. niin ei tuntis itteään ihan niin patalaiskaksi :D

Nyt taidan lähteä lukemaan kirjaa sänkyyn.. :)

Mecu&Möhö 31+3
 
Kylläpä ootte ollu ahkeria kirjoittamaan taas. Kiva!

MissMaisa - onneksi ei sulle tai vauvalle sattunut mitään! Täällä Turussahan on kaksi autoa vierinyt jokeen kuukauden sisään kun on käsijarru jääny pistämättä ja vaihde pois päältä...

Itsekin oon hajamielinen ollut viime päivinä varsinkin, mies vaan nauraa. Sunnuntaina pesin ensin koneellisen tummaa pyykkiä. Sitten vaaleeta ja kun otin pois niin puolet tummasta oli vielä siellä mukana. Onneksi ei olleet värjänneet, kauhtuneita alkkareita ja sukkia lähinnä. Sitten vielä yksi kone vaaleeta ja sielläkin oli vielä yksi musta sukka. Tuli puhdas sukka kun kolmesti pestiin samana päivänä. Tänä aamuna kysyin mieheltä kävikö hän suihkussa eilen vai maanantaina. Mies vaan "eikös eilen ollut maanantai?"... :LOL: Kaikkee tuollaista pientä...

Mustakin tuntuu, etten oo ehtiny oikein mitään vauva-asioita miettiä tai vaatteiden pesua ja järkkäämistä. No, ens viikko enää töitä niin eiköhän sitten riitä aika. Pitäis esikoistakin jotenkin alkaa valmistelemaan tulevaan, vaikka ollaan kyllä paljon luettu aiheeseen liittyviä kirjoja. Eilen viimeksi sanoi, että vauvan pitäs tulla jo että hän pääsee hoitamaan niinku "Emma och lillebror" kirjassa...

Ristiäiset - haluaisin kotona vaan. Vähän ollaan puhuttu siitä miehen kanssa. Hän ehkä haluaisi itse toimituksen kuitenkin kirkkoon vaikka meitä on vain kourallinen (isovanhemmat, mun veli tyttökaverineen, kummit). Nimiasia on edelleen täysin kesken. Ei viitsitä juuri puhua kun ollaan "riitoja" saatu aikaiseksi siitä. Yksi molempien mieluinen on löytynyt, mutten tiedä onko se pysyvä.

Nettiostot - on helppoja! Juuri tilasin itselleni Carriwellin tukivyön kun jouduin myöntämään etten ikinä vanhaa löydä (tietysti löytyy heti kun uuden saan) ja kävelylenkeillä sitä jo tarvitsisin. Tilasin myös uudet Carriwellin pehmoimetysliivit, kahdet edelliset on hieman kauhtuneet kun melkein yötä päivää niitä pidin (ihanat!). Vauvallekin haluain jotain pientä tilata, tosi vähän olen ostanut kun on esikoisen + kaverin vauvan kamat tallessa.

Äippäboxi - yhdesti läpi katsoin sen vasta, toppapuku on IHANA verrattuna vuoden 2005 mintunvihreeseen ja paljon isomman oloiseen pukuun. Muutenkin kivoja vaatteita. Jotkut tavarat ja kirjaset on tosiaan samoja ja silleen vähän turhia. Kestoja ajattelin kokeilla kertsareitten rinnalla, yksikin kerta päivässä säästäisi paljon vuodessa. Se froteinen pissa-alunen tuntui kyllä huonontuneen paljon. Kannattaa hankkia muuten toinenkin, että sitten kun yksi menee pesuun niin on heti toinen vaihtaa tilalle.

Oma olo on tällä hetkellä ok. Iso. Kaikki kyselee miten jakselen. Huomaa kyllä kun päivän istuu töissä (joskus saa enemmän kävellä kun toisina päivinä, eilen 8h pyllyllä) niin rankkaa on kotiin lähtiessä. Eilen ei meinannut tulla lähikaupassa käymisestä mitään ku supisteli ja poitsu vääntyi ja kääntyi mahassa. Illat väsynyttä. Yöt saan nukuttua joskus jopa vain yhdellä vessakäynnillä ellei esikoinen herätä niinkuin viime yönä (äitiiiii - mulla on pissahätä! äitiiiii - haluan peiton päälle!).

Äh, töitä pitää harrastaa. Voikaate hyvin!

Taneli 32+3
 
OnnenOmena-75, olipas sulla kokemus, toivotaan että vauva pysyisi vielä muutaman viikon masussa.

MissMaisa, olehan varovainen niiden muuttolaatikoiden kanssa, ettei tule lisää vahinkoja :LOL:

Me pidetään ristiäiset kotona, meillä on onneksi aika iso omakotitalo, joten vieraat mahtuu hyvin meille kotiin. Tarkoitus on kutsua vain lähisuku, mutta kun se lähisukukin on aika iso... Meillä molemmilla on 5 sisarusta :LOL: Ristiäiset on varmaan sitten joskus tammikuun puolivälin tienoilla ja tarkoitus olisi siinä samalla mennä myös naimisiin :)

Ehkäisyä en vielä ole pahemmin miettinyt, mutta hormonaalista ehkäisyä en enää välttämättä haluaisi käyttää. Toisesta hormonikieruksta ei ollut liiemmin hyviä kokemuksia...

Nettikaupoista on tosiaan tullut tilattua yhtä sun toista :) Mun mielestä on vaan hyvä, että voi tilata tavarat suoraan kotiin, en millään jaksa juosta kaupasta toiseen haalimassa kaikkea tarvittavaa vauvalle. Esim. kaikki tuttipullot, tutit, harsot ja rasvat on tullut tilattua netin kautta.

Huoh, edelleenkin on kaikki vauvan vaatteet ja liinavaatteet pesemättä :( Pikkuhiljaa alkaa paniikki hiipimään mieleen, että nekin täytyis hoitaa kohta alta pois tai kohta huomaan olevani synnärillä ja kotona odottaa tekemättömien töiden kaaos :LOL:
 
LEP
Imetysliiveistä kysymys. Mistä olette hommanneet imetysliivejä ja minkälaisia suosittelette? Sellaisia pitäisi ostella, mutta kun en tiiä että millaisia. Tarvitsee olla hyvin povea tukevat, kun kuppikokoa kuitenkin löytyy jo ennestään ja entä sitten maito nousee vielä. :whistle:
 
LEP - nuo pehmoliivit (joita lähinnä yöllä käytin kun ei oo mitään puristavia saumoja tai hakasia) uskalsin viimeksikin tilata netistä, taikapilvi.com:ista. Kiva paikka, voi vaihtaa helposti jos ei sopiva koko tai kysyä etukäteen neuvoa mikä koko kannattaa valita. Pehmoliivit ei sinänsä tue, mutta tarviiko yöllä yhtä paljon tukea kun päivällä?

Päiväimetysliivit mulla on kahdet Triumphin luukkuavattavat liivit, suht tukevat mun mielestä. Ne kävin ostamassa Sokokselta ja pyysin myyjältä apua kokoa valittaessa. Hankin liivit ennen synnytystä ja maidon nousua, hyvin osui arvio koosta kohdalleen.
 
kirjotellaampa täältäkin pitkästä aikaa kuulumisia

neuvola olis torstaina kuukauden tauon jälkeen joten sieltä en pahemmin kuulumisia tiedä.mutta omasta olotilasta.eilen supisteli ihan koko päivän ja illalla alkoivat levossa oleen kipeitä supistuksia joten meinasin jo soittaa sairaalaan että mitä tehdään.lonkat tuntuu että lähtee pois paikoiltaan kun koko ajan niin kipeenä.voi johtua osaksi siitäkin että olen loukannut toisen lonkan joskus ja rasitusta ei paljon kestä.

ja sitten reistailee sappi.toivottavasti ei jatku raskauden jälkeenkin sillä se on niin tuskallista ja ennen ei ole ollut mitään.maha tulee ihan hirveään tuskaan jota saattaa kestää yli tunninkin ja vaikka panadolia (500) on ottanut kaksikin peräkkäin niin ei mitään vaikutusta.sitten lopuksi oksennan ja kipu menee ohi.pelottaa jäädä yksin nykyään kun kipu tulee aina niin yhtäkkiä ja silloin en voi edes kävellä.ei ihan päivittäistä oo kipu onneks mutta melkeen joka päivä kuitenkin.mutta jospa se tästä. :)

vauva riehuu mahassa koko ajan.ei se varmaan osaa levähtää.onneksi ne ei kuitenkaan yöunia haittaa vaikka ei nuo unet niin järettömiä enään ole.vaikka mahaakaan ei ole paljoa mitää vieläkään.nukun mahallaan vieläkin.mutta eipä se haittaa vaikka se ei tuosta paljon kasvaiskaan.kerran käyn siinä 6-7 aikaan vessassa kun mies lähtee töihin mutta illalla on vaikea saada unta ja yöllä heräilen ja aamulla valvon kauvan aikaa ennen kun miehellä soi kello.ja jos yöllä pitää käydä aikasemmin vessassa niin sitten valvon parikin tuntia ennen kuin uni tulee.

mies on hoksannut että kun hän painaa sormilla mun mahaa niin vauva alkaa samantien potkimaan.testasi joskus kun neuvolassa aina karkaa alta vauva ja potkii "mikkiin" kun kuunnellaan sydänääniä.ja samanhan tuo näköjään tekee sitten sormille. :heart:

eilen aamulla sitten hoksasin että olipas yöpaita nännien kohalta märkä.ei se maitoa vielä ole mutta jotakin.oli toisaalta pieni järkytys vaikka kyllä siihen on varautunut mutta ei ihan vielä.näin ensimmäistä kun oottaa niin tuntuu ihan hirveeltä toisaalta joutua "lypsykoneeksi".mutta eipä se onneks vielä kunnolla valu että ei aina oo paidat märkinä. :)

vauvalle vielä pitäisi hankkia vaikka mitä.vaunuja ja sänkyä ei vielä ole ja imetysliivit itelle pitäisi.eikä mitään rasvoja yms.ikealle lähetään tässä piakkoin shoppaileen niin saa sängyn ostettua ja nuo rasvat tulee sit joskus vaan ostettua kun kauppassa käy.vaunuja ei vielä ole hyviä löytynyt.vaatteet on jo kaikki ja istuin on ostettu että eiköhän niillä pärjää vaikka päättäiskin vauva ihan yhtäkkiä tulla.vaatteet sain jopa pestyäkin.vielä pitäisi kaappi johon vaatteet tulee mennä tyhjentämään ja pesemään.

ristiäiset pidetään täällä kotona sillä asumme isossa omakotitalossa.joka on kylläkin vielä kuukauden myynnissä että jos muuttoa ei tule niin täällä on juhlat.ja leipomisia oon miettiny ja sitte tulee aina mieleen että no oottellaan ensin että vauva tulee edes ulos.tuntuu vaan että sinne on vielä niin pitkä aika mutta sitten kun alkaa miettimään niin aina ihan säikähtää kun hoksaa kuin lähellä se oikeasti on jo.

tulipas tekstiä.nyt täytyy lähteä ulos hommailemaan kun on niin hieno ilma.ja jospa sielä reipastuisi niin paljon että saisi sisälläkin sitten siivottua. :)

mahtavia vointeja kaikille! :)

suklaapahkina & poju 32+2
 
Täällä käyty tänää neuvolassa. Paino ei liikoja nouse, mutta nousee kuitenki. Hemppa on ja pysyy alhaalla, mutta tuo selittynee sillä, kun edellisestä synnytyksestä sen verran vähän aikaa... nyt on kuitenkin olo jo aika tukalahko ja iltaisin unen päästä kiinni saaminen työlästä.
Jos päivän aikana saa esikoista hiukankin enemmän kanniskella, ni se kyllä iltaa kohti tuntuu alaselkäkipuina ja jopa supisteluina... Kunhan nyt vielä ainaski sen kuukauden pysyis sisällä. Tässä parin viikon päästä olis tarkotus lähtä vielä kylpylälomalle Tallinnaan. Tavoite ei ole tulla reissusta takaisin kotiin vastasyntynyt kainalossa... ;)

Meillä tullaan kestoilemaan varmasti. Tuo esikoinenkin kun on ihan kokoaikainen kestopeppu, ni ei liiemmin oo lisävaivaa moisesta. Pianhan ne samat vaipat menee molemmille. :)

Ehkäisystä synnytyksen jälkeen: mulla on joskus ollu semmonen implanon-ehkäisykapseli käytössä ja semmosta oon vakavissani nyt ajatellut. Kuitenkin kun sille mahdolliselle kolmannelle lapselle ei oo mikään akuutti kiirus ja ikäeroakin saisi olla enempi ku kahen ekan max. 11kk.

Ristiäiset meillä varmaan pidetään samassa kappelissa, missä esikoinenkin kastettiin. Kummeja on mietitty, muttei vielä ihan loppuun asti.
 
Tervehdys!

Olettepa te jaksaneet kirjoitella, voi mahoton sentään =)

Tänään oli neuvolakäynti ja kaikki vaikutti ihan positiiviselta eli

Hb 128 (noussut 118:sta ilman lisärautaa kun hoksasin kiinnittää huomion C-vitaminin riittävään saantiin)
rr 109/83 (vihdoin kohonnut, oli pitkään 98/73)
paino nousut 250 g/viikko viimeisen kuukauden aikana :whistle:
sf-mitta 27
syke 140, eli ei muutosta suuntaan taikka toiseen

Seuraava varsinainen jännitysmomentti onkin 15/10 jolloin on viimeinen kontrolliultra tuon istukkamosaiikin takia ennen synnytystä ja silloin tehdään synnytystapa-arviokin. Ensi viikon maanantaina on meillä "iskän" kanssa synnytysvalmennus TAYSissa, josta hän ei vielä tiedä mitään... paljastan asian vasta pelipaikalla :)

Vauvan asennosta. Mulla vauva kääntyi viikon 29 aikana, mutta on vaihtanut vielä senkin jälkeen asentoaan moneen kertaan. Tällä hetkellä herra on taas poikittain joten saas nähdä mikä on lopullinen asento.

Suppareista. Niitä oli reippaastikin silloin kun vauva lähti kääntymään, mutta nyt on ollut taas muutaman viikon rauhallisempaa sillä rintamalla. Nostaa ei parane mitään puolihuolimattomasti, siitä alkaa supistelu samantien, mutta kipuja ei ole ollut; selkäsäryt ovat olleet erikseen. Selkeesti jotain harjoitussuppareita siis.

Ristiäisistä. Niistä onkin muodostunut melkoinen kysymysmerkki ja mietimmekin, josko päätyisimme sittenkin nimijuhliin tässä vaiheessa ja katsomme kastetilaisuutta sitten myöhemmin.

Päädyttiin sitten kumpaan tahansa ratkaisuun, on tavoitteena vauvan kunnosta riippuen pitää juhlat jo joulun tienoilla, jolloin myös ukon suku on lomilla ja pääsee pelipaikalle. Sen verran tiedän, että jos vauva kastetaan, tulee meille ruotsinkielinen pappi, englantilais-ruotsalais-norjalais-suomalaiset kummit on valmiiksi sovittuina, "mormor" järjestää tarjoilut, lapselle on nimi jo valittuna ja hänet kastetaan minulle ommellussa kastemekossa - mutta siinähän ne tärkeimmät asiat vissiin onkin =)

Vauvapyykistä. Mielestäni en ole hankkinut "mitään" kun olen ollut niin varovainen ja taikauskoinen ja vaikka mitä, mutta lauantaina tuli pyöräytettyä 3 täyttä koneellista 50-62 cm vaatteita ja seuraavaksi vuoroaan odottaa vielä yksi koneellinen näitä pieniä vaatteita ja 2 koneellista petivaatteita, kylpypyyhkeitä yms tykötarpeita. Ihmettelinkin minne mun rahat on viime viikkoina kadonneet... en ihmettele enää :LOL:

Täytyy lukaista uusiksi noita teidän kirjotuksia, unohdin jo puolet niistä aiheista joihin ajattelin vastata... ra-de iskenyt, selkeesti ;)


Czarina & Lilliputti 31+6
 
Moikka. Täällä mennään rv 31+4 ja kävin supistusten takia ihan vaan varuiksi neuvolalääkärillä, totesi että kohdunsuu pehmennyt, lähete tuli sekä labraan kokeisiin ja äippäpolille ultraan, kohta menossa labraan ja kai sinne polillekin ian se aika tulee.....Toivottavasti neiti nyt vatsassa vielä viihtyisi muutaman viikon.Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
 
Onnen Omenalle ihan ekanakin jaksuja, toivotaan ettei nyt ihan äkkiä tarviis vielä synnyttämään lähteä!

Ootte tosiaan kerennyt miettiä jo kaikenlaisia asioita! Meillä asunnon myynti ja muutto veivät niin paljon ajatuksiani, etten oo kerennyt pohdiskella oikein muuta kuin kummiasiaa. Esikoinenkin pitää kivasti kiireellisenä :whistle: |O
Kummeiksi kerkesimme pyytää jo mieheni siskoa ja hänen puolisoaan, vielä kaksi kummia olisi hakusessa=) Ei ole kiire pyytää, mutta haluan pyytää kasvotusten ja tuota mieheni siskoa näemme niin harvoin, että nyt kun olimme kasvotusten niin halusin "hoitaa" homman:)
Ja sitten ristiäisistä, meillä saattais olla nytten tässä uudessa kodissa tilaakin pitää ristiäiset, mutten tiedä jaksanko hoitaa kaikki hommat..! Esikoinen kastettiin tossa yhdellä 'talolla' ja se ei ollut kallis paukku, koska vieraita oli yli 30! 150e siis pulitimme kaikesta yhteensä, tarjottavina taisi olla 4 voileipäkakkua, pari täytekakkua, sitten jotain keksejä, pullaa ja karjalanpiirakoita, kahvit / mehut, jne.. Ja siis tarjoilijat oli myös mukana "hinnassa". He hoitivat kaiken; paikan järjestelyt, koristelut jne jne! Oli sinäänsä helppoa että menimme vain sinne ja nautimme tilaisuudesta ja tarjoiluista.

Raskaudenjälkeinen ehkäisy; en saa käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä, joten ei jää paljon vaihtoehtoja. Varmaan jatkamme samalla kumilinjalla.. :D Olen lähdössä tän tokan jälkeen opiskelemaan, joten kolmatta ei vielä haaveilla ihan pian tulevaksi. Kierukkaan en silti koske!

Imetysliiveistä
; meikäläisellä on tasan kolmet joita pidin esikoisen aikaankin, kahdet KappAhlista ja yhdet sain kaverilta. Nyt ajattelin ostaa esim Lindexistä yhdet liivit lisäksi. Hirveen hintaviin miulla ei oo varaa.. Oon muutenkin ostellut yleensä H&M:n tai seppälän liivejä.

Kysymys nettikaupoista ja toki muualtakin vauvojen tavaroita hankkineille: Mitä kaikkea ootte hankkinut vaatteiden lisäksi?? Miten miusta tuntuu etten oo ostellu mitään, tuli paniikki et en kai vaan nyt unohda mitään:D

Ihanaa Minnihiiri kun menette samalla naimisiin! Onnea jo nyt! Onko se muille sukulaisille yllätys?

MissMaisa, voi siuta, onneksi ei käynyt oikeesti pahemmin! Ihanan ymmärtäväinen mies siulla, mie oisin saanut varmaan kunnon turpasaunan... :eek:

AINIIN se miun piti muistaa oikaista vauvan asennosta, vaikka nyt onkin pienestä kii, mut kuitenkin.. Esikoisesta ei vielä rv 29 tiennyt miten päin on, mutta tasan 32+0 neuvolakäynniltä oli merkattu RT ja siinä oli sit pysytty.

Jonnuzka
, onko siulla ollut ihan kipeitäkin suppareita?? Mie en jotenki osaa huolestua ollenkaa noista miun kivuttomista suppareista, luulisin et ne kuuluu asiaan, korjatkaa ihmeessä jos oon väärässä! Valitettavasti en kuitenkaa osaa auttaa sen enempää, ei miul oo mitään kokemusta tuollaisesta pehmentymisestä.. Missä vaiheessa paikat ees yleensä alkaa pehmetä?! --kyselee mamina taas ihan tyhmänä (toista lasta odottavana.. :whistle: :ashamed: )
 
LEP
mamina, minä olen tilannut netistä vaunut, eivät tosin ole vielä tulleet. Tänään kävin shoppaamassa pinnasängyn, patjan ja vaatteille lipaston! :p Vaatteita jonkun verran ostellut, tutteja ja tuttipulloja parit kappaleet. Olen ollut reippaana nyt ihan viime aikoina tässä ajatellen sitä, että jos ei lopussa jostain syystä jaksakkaan kierrellä kauppoja. Mutta tosiaan silloin on vielä se nettimyynti! :D
 
Iltaa

Imetysliivit Kävin kattelemassa noita Carewellin Drop-cup Bra mallia netissä ja tilasinhan minäkin semmoset sitten :) Hinta oli pikkusta vajaa 27? toimituskuluineen.. ei mielestäni pahat. Varsinkin kun siellä oli käyttäjien kommenteissa, että ovat todella tukevat ja toimivat liivit myös imetyksen jälkeen. Ovat täysin saumattomat ja pehmeät kauttaaltaan, eli täyttää toivomukseni siitä, että niitä voi pitää myös yöllä josko rinnat on tosi kipeät ja tarvitsevat tukea yötä päivää. www.babyidea.fi-sivuilla oli ainakin noita tilattavissa.

Huomenna ois täällä neuvolalääkäri, saa nähdä miten on asiat. Onko kohdunkaula lyhentyny/pehmentyny, onko jäpikkä jo asettunut RT:hen jne :) Supistuksia täälläkin on aikasta paljon ollut, mutta tosiaan ainakin vielä toistaseksi suhteellisen kivuttomia.. En ole niistä huolestunut. Mainitsen ne kyllä huomenna neuvolassa, mutta olen ajatellut, että harkkarisupistukset kuuluvat asiaan.

Kyllähän hurahti tämäkin päivä vauhdilla.. tuli vietettyä päivä ystävän kanssa puuhastellen mm. viherkasvien kimpussa.. ja kaupoissa kierrellen. Nyt odottelen, että mies tulee salibandytreeneistä ja pääsee saunaan :)

Lueskelin tuolta babyidean nettisivuilta, että jonkun tutkimuksen mukaan väliliha ei repeäisi jos sitä alkaisi hieroskella 4-6vkoa ennen LA:ta. Parantunut verenkierto auttaa välilihaa venymään sitten synnyttäessä. [/b]Onko kellään kokemusta tästä? Vai onkohan se vaan niin yksilöllinen juttu tuokin, toisilla ratkee ja toisilla ei.. sama se hieroskeletko vai et! :)

Yep, nyt frendien pariin telkun ääreen.. ja kohta yöpuulle!

Hyviä vointeja..

Mecu&Möhö 31+4
 
Kylläpä kaikki on nyt aktivoitunut kirjoittamaan :eek:

Neuvolaterveiset: Hb edelleen 101, mutta eipähän ole ainakaan laskenut. Kaikki muut arvot ihan ok. Seuraava käynti jo 2vk päästä. Tuntuu, että näitä neuvola käyntejä on ihan koko ajan. Mutta onhan se kiva tietää, että on tarkka seuranta loppumetreillä.


Marrasvaavi Muakin kiinnostaisi ostaa ainakin yhdet imetysliivit netin kautta, kun ovat siellä halvempia kuin liiviliikkeissä. Miten sä osasit arvioida oikein koon? Mulla on nämä rinnat kasvanut raskauden aikana ihan kivasti ja viimeksi, kun olin liivikaupassa niin koko heitti aika paljon edellisestä.

OnnenOmena Nyt vain lepäilet, jotta pieni masun asukas malttaa pysyä sun vatsan turvassa loppuun asti. Paljon jaksuja :hug:

Vauvan asento Mulla vauva ollut jo pää alaspäin vk29. Muutaman kerran on tuntunut, että hän on heittänyt kuperkeikkaa vatsassa, mutta aina palanut takaisin oikeaan asentoon. Toivottavasti pysyykin siellä loppuun asti. :heart:

Huomenna onkin jo lokakuu. Kauhea kuin nopeasti toi marraskuun loppu lähestyy!


 
Moiks,

täällä on väsymys vallannut mielen ja kehon.. En oo jaksanu kirjotella mitään. Töissä kävin vilasemassa mitä olitte kirjotelleet. Mut koitan minäkin ryhdistäytyä tällä kirjottelun saralla. Ja enköhän viimestään sit 16 päivän päästä kun kotiin jään! B)

Voi OnnenOmena! Toivottavasti tuo oli vaan joku 'ei-niin-vaarallinen' -loraus! Ei nyt ihan vielä tarviis syntyä.. Mut itekin esim. kuukauden päästä olisin jo valmis masusta luopumaan. Sen verran enemmän kolottelee kun ekassa raskaudessa.

Ristiäisistä, me ei olla asiasta puhuttukaan vielä, mut eiköhän ne tässä kotosalla ole kuten edellisetkin. Mekin mentiin ekoissa ristiäisissä samalla naimisiin! Että ei hassumpi idea Minnihiiri! =) Meillä syy ristäisten yhteydessä naimisiinmenoon oli se, että ite en halunnut mitään isoja juhlia, en tykkää yhtään olla keskipisteenä missään kemuissa! Joten siinähän ne sit meni kivasti samalla.

Kummit on ihan täys arvotus vielä, siis että ketä tälle tulokkaalle pyydettäs. Kavereita on, mutta ne ei kuitenkaan ole niin läheisiä, et täytyy vähän miettiä. Ekalla on molempien siskot ja yks kaveripariskunta. Noh, onhan tässä onneksi aikaa vielä miettiä.

Vauvatavaroiden tilauksesta netistä. Mitään parempaa keinoa en tiedäkään! Vihaan kaupoissa ramppaamista ja jonottelua. Netissä on niin kätsä kun voi surffata ja tilata milloin vaan! Ollaan netin kautta lastentavaroita tilattu mm. turvakaukalopussi, rataspussi, itkuhälyttimet (= radiopuhelimet), vaatteita, turvaportti, turvaistuin, kulmasuojia, kantoreppu, tukivyö.... mitähän vielä..

Nyt taitaa taas väsymys viedä voiton, joten taidan suunnata pyykkikoneen kautta petiin!

 
Synnytyksen jälkeinen ehkäisy on itselläkin ollut tässä mietinnässä... Aluksi oli lääkärin kanssa puhetta keisarinleikkauksesta jonka yhteydessä suoritettaisiin sterilisaatio, sillä pää ei kestäne uutta raskautta, mutta viimeksi sairaalassa alkoi uusi lääkäri arpomaan, joten synnytystapa ja sitä kautta sterilisaatio jää arvoitukseksi ainakin toistaiseksi.

Mulla kans se tilanne, että mikään hormoniehkäisy ei tule kysymykseen ja myoma estää kierukan, joten pitänee turvautua kumiukkoihin kunnes "piuhat pistetään poikki" - asia joka ei houkuta kyllä sekään vähääkään, mutta ei auta :/

 
Jonnuzka mä kävin samasta syystä nukkumassa yhden yön osastolla. Mutta totesivat, että jos otan vaan rauhallisesti niin kaikki ok. Ei tullut osastolla suppareita- levossa siis. Päästivät siis yhden yön tarkkailun jälkeen kotiin. Toivottavasti sulla kaikki ok! :heart:

Ristiäiset olisi ihana pitää uudessa kodissa, mutta enpä tiedä valmistuuko ennen kuin lapsi pitää kastaa... Sehän on 2kk syntymästä, kun pitäisi nimi antaa.

Kestovaipat tulee meillekin käyttöön. Jos tiedätte jonkun, joka haluaa päästä eroon vanhoista kestoista niin muhun saa ottaa yhteyttä =)
Vastasyntyneelle meillä on hyvin vaippoja, jossain vaiheessa pitää miettiä niitä isomman vauvan kestoja.

Vauvan vakuutus on hankittu jo hyvissä ajoin. Pitäisi vaan muistaa sitten ilmoittaa vakuutusyhtiöön vauvan nimi yms...

Kamalasti on kyllä muistettavaa. Melkein pitäisi tehdä ihan lista, sellainen "blondin lista", jossa on kaikki ihan tyhmätkin asiat listattu. Niin ei pääsisi unohtumaan- ainakaan kovin montaa tärkeää asiaa. :D

Nettitilaaminen on mulle vaarallista! Siellä katoaa kokonaan rahantaju...! Mulla yleensä iskee siinä kaupan kassalla, että hui, miten paljon taas menikään. Mutta ei se netissä tunnu, pelkkiä numeroita... Mutta kun kortti pitää kaivaa esiin ja maksaa "oikeesti" :D
se se kamalaa on.

 
Veijari, meilä ainakin esikoinen kastettiin n. 3kk syntymästä. Ei täälläpäin siis ainakaan sanottu rajaksi 2kk, vaan sanottiin et mielellään kastettaisiin viim. kolme kuisena.

niin ja viel tosta "blondin listasta" että miula se on ollu käytössä jo jonkin aikaa...:D
 
Leppoisaa lokakuuta kaikille!

Palatakseni tuohon synnytyksen jälkeiseen ehkäisyyn; surffailin äsken tietoa sterilisaatiosta kun mietin missä vaiheessa se voitaisiin tehdä, kun itseäni hirvittää kaikenmaailman ylimääräiset leikkaukset tuon veritulppavaaran takia ja kuinka ollakaan, bongasin tietoa uudesta menetelmästä nimeltään Essure osoitteesta http://www.essure.ch/finnish/CC-0454-11_14.03.03F_Finnish.pdf

Onko teidän kenenkään tutulla omakohtaista kokemusta tästä?


Czarina & Lilliputti rv 32+0
 

Yhteistyössä