*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Maanantaita

Ompas ollut tahmea maanantai päivä. Tuli ensinnäkin nukuttua tosi pitkät yöunet.. 11h :) Tuntuu, ettei noiden unien jälkeen ole saanut itseään hereille ollenkaan. Koko päivä mennyt haahuillessa. Olen sentään jotakin kotihommeleita saanut tehdyksi, onneksi. :) Viime yö oli ensimmäien yö TOOOSI pitkään aikaan, ettei tarvinut nousta veskiin kuin 2 kertaa. Viimeaikoina on tullu käytyä veskissä meinaan 3-5kertaan yön aikana. :)

Ohhoh, josko sitä menis yläkertaan ripustelemaan uusia verhoja makuuhuoneeseen..

Voikaahan hyvin.. :)

Mecu&Möhö 30+3
 
Heissan taas!
Miulakin oli tänään neuvola, painoa oli tullu viikossa +646g ja alusta siis tullut 3,9kg.
Verenpaineet oli 117/60, pissa puhdas jne.. Hb 122 ja Sf 27,5cm. Mut sitten! --vauvan syke pyöri siinä 110 tienoilla, välillä kohosi mut sitten tippui nopeesti taas alas. Pikkunen siis liikku kokoajan kovasti, mut silti sykkeet oli oudot. "täti" laittoi miut keskussairaalaan käymään, sielä aikani makasin käyrällä, mut sillon lukemat oli jo ihan normaalit.
En sitten saanut mitään selvyyttä mistä moinen ois voinut johtua, mut todella paljon säikäytti!! Koska miula on se suurentunut riski saada veritulppa, vaikka nyt onkin lääkitys, mut heti kehittelin kauhukuvia et istukkaan tai napanuoraan on kehittymässä joku tukos!
Noh, tällä tiedottomalla tiedolla nyt mennään, toivotaan ettei mitään tukoksia tule :/

Kiva kuulla että muiden neuvolakuulumiset tältä päivältä oli parempia!! :)

mamina 30+3
 
Täältä tulee taas neuvola kuulumisia...
pissa puhdas
hemppaa ei katsottu edes,edellisellä kerralla oli 134
painoa oli tullut se n.500g/vko
kaveri liikkui kovasti ja sykkeet nous tosi korkealle,joten hetki odoteltiin ja sykkeet rauhottui 143.
paineet oli 128/80,eli mulle normaalit.
turvotusta oli ++
sf-mitta oli 31cm

seuraava neuvola onkin sitte jo 2 viikon päästä,just kun meinasin jo kysellä että missä vaiheessa alkoikaan olla useammin.
tänne sitten iski mulle flunssa,kauhee nuha koko ajan enkä saa oikein nukuttua.muutenkin jos herään yöllä niin pyörin pari tuntia semmosessa ihme valve/uni tilassa.aamulla oonki ihan puhki taas.
meillä neiti on alkanut käymään ite vessassa 1-3 aikoihin yöllä,haluaa vaipan pois ja pikkarit jalkaan.(illalla laitan vaipan yöks)eli ilmeisesti haluaa itse vaipasta jo eroon kovaa vauhtia.tarhasta toin viime viikolla melkein kaikki vaipat kotiin,muutaman jätin esim jos on maha kuralla yms..
semmosia täältä päin,taidan siirtyä sohvalle.tää koneen ääressä istuminen ei oo mitenkä miellyttävää,kun kaveri painaa koko ajan tossa oikealla kylkiluiden seudulla ikävästi.


mamskeli ja kössi 30+3
 
Hei kaikille!

Äitiyspolilla kontrollit jatkuu ja nyt pe neuvola. Ruokapäiväkirjaa ei tartte enää pitää, syön normaalisti, kuten olen syönyt koko ajan. Paino vaan nousee hitaanpuoleisesti. On poikittain ja potkut ja käsien liikkeet tuntuu jatkuvasti.
 
Heipsan vielä, mietin tota miun sf mittaa, aiemmin ku ollaan menty yläkäyrällä, ni nyt tänään "tipahtikin" se käyrä siihen keskiviivalle, niin voisikohan niin suuri muutos johtua pelkästään eri mittaajasta, vai voiko muutos johtua esim siitä et vauveli ois kääntynyt vihdoin raivotilaan?? Kokemuksia, tietoja??

Ihanalta kuulostaa, mamskeli, tuo esikoisesi vaipoista eroon haluaminen=) Ai kun meiläkin joskus päästäs noista eroon, toivon ettei tarviis ainakaan kauan olla kahta vaipatettavaa. Esikoinen täyttää siis marraskuussa 2v.
 
mamina mulla kans sf mitta teki tipahduksen, ku lääkäri mittas siinä välissä ja nyt viime kerralla neukkatäti, niin se sanoki et tuo lääkäri saa aina pienemmän lukeman et ei syytä huoleen, mut mulla vauski oli molemmilla kerroilla jo raivotilassa, et en tiiä miten vauvan asento vaikuttaa siihen. :heart:
Toivotaan et kaikki on sykkeistä huolimatta hyvin :hug: ikävää tollanen epätietosuus.

äippä & tyllerö rv.32+3
 
Vaavin asento vaikuttaa tosi paljon sf-mittaan, mulle ei ole saatu mitattua viime neuvolassakaan, kun vauva poikittain ja samoin oli kuopuksen aikanakin.

Laitoin uusimman masukuvan rv 30+6 eli eilen ottamani, PROFIILIIN, masu on aivan pallo. :heart:

Mä käyn kahden viikon välein sikiön kasvukontrolleissa äitipolilla, ultran yleensä ottavat ja viimeksi teki lääkäri sisätutkimuksenkin, mutta kaikki ok! Vaavi viikkoihin nähden hieman pienikokoinen, mutta ei mitenkään hälyttävästi ja 9 pv heittää laskettu aika, eli on pienempi kun viikot senkin takia. La:ta ei ole muutettu.

Voi kun sais tuon meidänkin 2-vuotiaan innostumaan kuivaksi opettelusta, joskus istuu sentään potalla.
 
mamskeli - Meillä kans harjoitellaan kuivaksi (tyttö 2v7kk). Kotona ollaan vallan ilman vaippaa paitsi unilla. Hoitajalle olen sanonut, että voisi hoidossakin olla ilman... En tiedä vaan viitsiikö hoitaja siihen ruveta (kai hänen pitäis jos oikein kunnolla sanoisin, että vaippa pois). Mutta eilenkin oli ollut hoidossa kuiva eli sama vaippa kun aamulla pistettiin. Mietinkin, että voiko kuivaksi oppia jos välillä (hoidossa) on vaippa ja välillä ei. Hmmm. Eilen tuli ensimmäinen vahinko kotona, onneksi lattialle eikä matolle. Toivottavasti päästäisiin kuivaksi ennen pikkukakkosen tuloa, saas nähdä.

Meillä U*H*M*A on yhtäkkiä nostanut päätään ihan kunnolla. Hoidossa kuulemma samanikäisellä tytöllä on se aika vahvana ja meidän neitikin on omaksunut sen nyt. Ihan hirvittävä kohtaus eilen pihalla, oli siinä äiti huuli pyöreänä että mitäs nyt. Tietysti sitä osaa suht jotenkin oikein toimia, mutta MLL:n sivuilta oon nyt lukenut lisää. Hyvä sivu muuten kaikenlaiseen tiedonjanoon. :)

Syömään.

Taneli
 
No niin nyt ne supparit on sitten rantautunu tänne. Eilisen iltapäivän maha oli kovana vähän väliä. Ei tarvinnu tehä mitään niin oli supistuksia. Tänään on sit jatkunu samalla tyylillä. Tarvii tässä vissiin käydä lääkärissä ja ottaa loppuaika sairaslomaa. Ettei nyt ihan vielä tarttis ruveta synnytteleen. Eihän tässä nyt olis kun reilu kaks viikkoo töitä, mutta nyt vaavi etusialle.
Että näin.
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Meikäläinen on viettänyt tässä aikamoista hiljaiseloa ja mietiskellyt lähinnä ukon kanssa noita käytännön juttuja, sillä mehän asumme eri maissa eikä vielä ole alkuunsakaan varmaa tuleeko meikäläisestä suoralta kädeltä YH vaiko peräti rouvashenkilö, kun kaikki riippuu ukon työn saannista. Näitä asioita ei ole viitsinyt kauheasti julkisesti ruotia kun ei se mitään hyödytä :)

Masukuulumisista sen verran, että kävin viikko sitten ekan kerran neuvolalääkärillä ja sain kuulla, että paikat oli vielä kiinni ja CX-mitta oli 2,5 cm (palp.). Kuten mamina, olen myös hieman yllättynyt siitä, että sf-mitta oli pudonnut yläkäyrältä alle keskikäyrän eli oli rv 29+6 vain 25 cm ja mielessä on myös käynyt vaikka mitkä kauhuskenariot, sillä minullakin on iso veritulppariski (hepariinihoito päällä ) ja lisäksi on se hiivatan 16-trisomia istukassa... eikä asiaa ole auttanut yhtään se, että ihmiset ovat nyt alkaneet huomautella että vatsani on viikkoihin nähden kauhean pienen näköinen :/

Sykkeet olivat 140 eli niissä ei ole tapahtunut mitään muutosta suuntaan eikä toiseen ja vointi on ollut yllättävänkin hyvä, joten yritän olla stressaamatta asiaa enempää. Pyydän neuvolan tätiä mittaamaan sf-mitan uudelleen ensi tiistaina kun menen sinne seuraavan kerran ja 15.10. on luvassa onneksi seuraava ultra, joten eiköhän asiat tästä selkene.

Mukavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!


Czarina & Lilliputti rv 30+6
 
Taas yx surullinen päivä historiaan :'( meinaan tota koulu juttua. Mitenköhän sitä uskaltaa omiaan laskea esim. yläasteelle.

Just "pari"päivää sitte kirjottelin et on jo syyskuu, no mut huh,kohta onki jo LOKAKUU :eek: Kyllä tää aika juoksee. Kuka meinaa korkata tän pinon ens kuussa??? Anyone ?:D

Musta tuntuu että tää mun vatsa on välillä iso ja välillä tuntuu et se on ihan olematon. Äiti totes eilen että toi sun mahas on aika alhaalla :eek: no musta se on ollu siellä koko ajan....Mun "vatsalihakset" ei varmaa jaksa sitä kannatella :LOL:

Ens viikolla pääsen mäki pitkästä aikaa neuvolaan ihan JO kolmas kerta :whistle: ja tokaa kertaa on oma nvlan täti paikalla.

:wave:
 
LEP
Tosiaan on tänään yksi surullinen päivä taas tuon koulusurma jutun takia. :'( Mistä niitä sekopäitä oikein löytyykään. :/

Täällä kanssa käyty tänään neuvolassa ja kuulumiset ei niin hyvät olleet kun pitäisi. Verenpaineet vaan kohoaa kokoajan. :| Nyt sain mittarin kotiin lainaan, että tämä viikko mittailla niitä ja katsella onko kotona alempana sitten. Jos ei ole niin sitten lähete äitipolille tarkistuksiin! Katsovat sitten virtauksia, vauvan kasvua ja tarvetta mahdolliselle lääkitykselle.
Paineet oli siis tänään 135/102! |O Korkeella ne on koko raskauden olleet, mutta nyt ihan uusissa lukemissa. Alapaine siis huolettaa. Äsken kotona mittasin niin näytti 131/94. Inhottavaa, kun saa nyt tuotakin kytätä ja huolehtia.

Muuten oli kaikki ok. Painoa oli onneksi tullut vaan +200g/vko! Ei haittaisi loppuaikana vaikka ei kamalasti tulisikaan ja siksi pitää tarkkailla herkkujakin. Helpommin sanottu kuin tehty taas, kun kokoajan tekee mieli hyvää! Mutta pitää taistella. :)

LEP ja Napero rv 30+3
 
Täällä sitä ollaan ihan surun keskiössä... Koko päivä on mennyt seuratessa tapahtumia sekä uutisista että netistä ja nyt mitä on pitänyt keskustassa käydä. Lasten kanssa on täytynyt asiaa purkaa kovasti, eikä ihme. Onhan se aikuistenkin mielessä tauotta. Ei voisi kuvitella, että tällaisella pikku paikkakunnalla voi tällaista sattua. :'( :'( Vauva on reagoinut selvästi äidin mielenliikkeisiin ja ollut levoton koko päivän.
 
Moips,

tänään oli neuvolapäivä! Kaikki oli kunnossa (neuvolakortti on eteisessä laukussa enkä jaksa lähtee hakee, joten säästytte erittelyltä =) ). Viime viikolla pohdin sitä, että näiköhän hb olis taas vähän laskenut kun väsytytti enemmän.. Ja olihan se, 145:stä 135:teen, ja sen huomaa.

Mamina, voi hitto, toivottavasti ei masussa ole mitään vialla! Itseasiassa viime raskaudessa (mut se oli jo viikolla 38) miullakin tuli lähtö sairaalalle. Neuvolan sydänäänissä kuulu rytmihäiriöitä! Mutta siaraalasa makasin puolisen tuntia vyötettynä ja siellä kaikki oli kunnossa.. Mut ehdin kyllä miettiä sen muutaman kilsan sairaalamatkan aikana kaiken mahdollisen ja mahdottoman, ja jopa sairaalan ovella pohtia, että entäs jos nyt jäänkin tänne! Mutta ei tullut jääntiä sillä kertaa, kuukauden päästä vasta...

Joo, toi koulusurma on taas jotain mitä en voi käsittää.. Tuntuu että nykypäivänä saa tehdä mitä vaan! Olis ampunu ittensä ja jättäny muut rauhaan. Jos joku tulisi joskus miun tutuille tai lapsille tai jollekin läheiselle jotain vastaavaa tekemään, niin en tiedä mitä tekisin. Päällimmäisenä mielssä on, että menisin räimimään sen idiootin. Mutta toisaalta, jos sekin makaa jo penaalissa, niin merkittävää hyötyä riehumisesta ei olisi! Mutta kyllä sais jumaliste joku roti tulla näihin hommiin, eiks noilla tollaislla 'sankareilla' ole mitään kunnioitusta ketään kohtaan. Tai minkäänlaista omaatuntoa?!?!? Näemmä ei! Plääh!

Joo, taidanpa tästä rauhottua punkan pohjalle, huomenna edessä on melko työntäyteinen päivä! Mutta kuulkaa, enää 21 työpäivää jäljellä!

Pamppis 30+4

 
Moikka kaikille pitkästä aikaa. Pikakuulumiset: Kaikki on hyvin vauva voi hyvin ja supistuksia ei vielä ole tuntunut kuin pari. Jos nekään nyt on ollu niitä. Nukkuminen on vaikeaa ja oudot unet on riesana aina silloin tällöin. Edelleen jaksan aika hyvin kävellä, yritänki kävellä kouluun ja takas, tai ainakin koulusta takisin. Vauhti on vaan hidastunut melkoisesti että ennen reitti kesti jonkun 20-25 minuutti ja nyt se kestää 40-45 minuuttia. Vauhti kyllä tuntuu hurjalta ainaki kropassa :LOL:
Noniin aamupuuron keittoon...

Jännä vk 31 tasan
 
Mulla selkä on alkanut vaivaamaan töissä jatkuvasti, viimeistään iltapäivällä istuminen on yhtä tuskaa eikä tuosta tukivyöstäkään ole mitään apua :( Täytyy kysyä, löytyisikö töistä yhtään satulatuolia mulle loppuajaksi, se saattaisi vähän auttaa. Muussa tapauksessa saattaa olla, että joudun loppuajaksi sairaslomalle, eihän tätä kipua kukaan kestä ja vielä 4 viikkoa olisi töitä jäljellä...

Mielelläni kyllä olisin loppuun saakka töissä (vaikka työmotivaatio ei huipussaan olekkaan), koska mun sijainen vasta aloittelee hommia. Ja mielelläni perehdyttäisin häntä mahdollisimman pitkään, jo ihan senkin takia ettei tarvitse sitten tulla takaisin ihan kauhean kaaoksen keskelle :LOL:
 
Minnihiiri68 ei tukivyö välttämättä riitä, jos selkä oikein lujilla. Mulla auttanut tässä kotona ollessa, ei juuri selkäkipuja, mutta lantioon ja lonkkiin ottaa välillä niin, että ei meinaa päästä kävelemään kunnolla. Alkaa paikat löystyä.
 
Neuvola kuulumisia

Seuraavaa kerrottiin neuvolassa:

- Pissa puhdas
- Paino laskenut 175g/vko *Yeees*
- Verenpaine 118/71
- Hemoglobiini 111 -> rautakuurille *oh no*
- Sf-mitta 29 *päästiin ylä- ja keskikäyrän väliin*
- Vauvan syke 140
- Meinas, että vieläkin viihtyy vaavinen poikittain massussa

Näiden lisäksi, menen huomenna lääkärille.. Iskias on alkanut todenteolla vaivaamaan nyt viimeisen 3 päivän aikana.. Ei meinaa koiran kanssa lenkiltä kotiin päästä, kun jalka meinaa alta mennä. Sattui olemaan vapaa aika huomiselle aamulle lääkärillä vapaana.. niin sinne sitten ihmettelemään, että mitä tän kanssa vois tehdä.

Semmosia tällä kertaa.. :)

Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille kanssa odotajille.. :heart:

Mecu&Möhö 30+5
 
Heipsis!

Hain tänään äitiyspakkauksen ja oikeasti petyin, ku sen avasin :kieh: Aivan eri luokkaa nuo tavarat, ku poikien -04 vuoden pakkauksessa. Ne harsot oli nyt paljo "harvempia" ja semmosia ohuita ja varsinkin se frotee-kosteussuoja oli aivan kamala, tosi ohut |O
Ja mun mielestä aiemmin oli paljon enemmän vaatettakin paketissa...

No niin, nyt tuli pahimmat kiukut purettua tänne :D Nyt ruuanlaittoon :whistle:
 
Mä kyllä tykkäsin äitiyspakkauksen vaatteista, varsinkin haalari aivan ihana, kun ei ole niin iso kun v. 2003 ja 2006 pakkauksissa ja kivan värinen, harsot saa mielestäni ollakin ohuita ja vaatetta on sen verran vähemmän, kun on nuo kestot. Itse en ehkä niitä käytä, en tiedä vielä. Toivottavasti saat mielesi takaisin MissMaisa onhan pakkaus kuitenkin ilmainen etu.

Nyt pikkuneidin kans muskariin. :heart: :D
 
Mamina,
Meillä myös sf-käyrällä tultiin 'alaspäin'. Alussa mentiin käyrän yläpuolella, jonka takia piti tehdä sokerirasitukset ja meinasivat jo laskettua aikaa lähentää, mutta nyt viime neuvolakäynnillä kun mitattiin, niin ollaan ihan käyrän mukaisissa mitoissa raskausviikkoihin nähden. Neuvolassa sanoivatkin, että esim. lääkäri saattaa mitata eri kohdasta kuin hoitaja...

Flunssa jatkuu edelleen :snotty: Ei tämä taida tästä parempaan mennäkään...
 
Onhan tuo pakkaus kyllä hyvä, ja jos sen ottaa rahana, niin sillä rahalla ei saa mitään :| Mutta mun mielestä riittäis se yks kestovaippa, ja ne jotka haluaa niitä ruveta käyttämään, voi sitte ostaa itte lisää. Meilläkin nuo kestot on luultavasti aivan turhia.

Mulla edelleen kädet puutuu, niin ei huvita kauheen pitkästi kirjoitella |O

Perjantaina on se ultra, jossa katotaan missä se istukka on. Ihana mennä kurkkaamaan tätä pönkääjää, tuntuu että tämä ipana on koko ajan liikkeessä :heart:
 
Minunkin täytyy kommentoida tuota ä-pakkauksen sisältöä. Eilen sain minäkin. Eihän sitä odoteltukaan kuin 7 viikkoa! :eek: Minusta se pakkaus oli aivan ihana! :heart: :D Paljon paljon parempi kuin -04, mikä on ennestään. -06 en edes ottanut, kun oli minusta vielä huonompi kuin se -04. Ainoat huonot puolet on tosiaan se froteelakana. Minusta tuntui ihan kertakäyttöiseltä. :LOL: Mutta ei nyt niin vakavaa ole. Käytän noita vanhoja mitä on aika kasa. ;) Ja kestovaipat ei minua kiinnosta yhtään. Joten ihan turhia mulla, mutta eipä nekään mun maailmaa kaada. :D

Mutta eipä muuta tällä kertaa. Jaksakaahan vielä pari kuukautta. d :D b


Molla Maija ja batman rv 31+1 :heart:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaan!

Olen ollut yli viikon nettipimennossa, kun lääkäri passitti mut sairaslomalle huimauksen takia. Sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun, joten mun "aamukampa" lyheni mukavasti 3vk :LOL: Seuraava kontrollikäynti neuvolassa maanantaina. Töissä ottivat uutisen tosi mukavasti ja eilen kävin vielä tyhjentämässä pöydän ja kävin vielä läpi mun asiakas juttua lähiesimieheni kanssa. Nyt olen vain yrittänyt totutella ajatukseen, että töihin en mene seuraavaan vuoteen ainakaan. Todella outo fiilis olla vain kotona :eek:

Väsymys on tuttu tunne täälläkin, vaikka ihan kohtuu hyvin saankin nukuttua yöllä. Päivällä on kuitenkin kiva ottaa vielä 1,5t päikkärit :D

Synnytys on mielessä harvase päivä ja pelko/jännitys nousee myös päivä päivältä. Painajaisia en onneksi vielä ole nähnyt. Levottomia unia kylläkin kaikesta muusta!

Äitiyspakkaus on vielä tulematta mulle. Maanantaina tuli kyllä kirje, että avustus on myönnetty mulla, mutta itse postipaketti ilmoitusta ei vieläkään ole tullut :headwall:

Siinäpä ne tärkeimmät. Yritän kommentoida viikonloppuna enemmän.

Teho
 
Heips

Mietin tässä, että lähettävätkö ne palkkakonttorilta mulle sen viimeisen 6kk tulolaskelman.. vai toimittavatko suoraan sen kelalle? Onko kellään kokemusta asiasta? Vai onkohan sekin kenties työpaikkakohtainen juttu.. toiset toimittaa suoraan kelalle ja toiset sitten asianomaselle. Pitäis meinaa nyt syyskuun tilin jlkn laittaa kelalle menemään se palkkatodistus, että laskevat sitten siitä sen äippisrahan.

Täällä on kyllä niin juoksutettu olo, että.. vauva painaa alaselkään niin, että issias hermo on ihan jumissa ja vasen jalka ei meinaa kantaa välillä sitten yhtään. Neuvolan lääkärillä kävin sitten tänään asiasta.. ja sanoi, että ei voi kirjoittaa sairaslomaa ennen kuin ensi viikolla.. kun mulla on nyt sunnuntaihin asti voimassa aiempi sairasloma :( Eli menen nyt sitten ens keskiviikkona uudestaan.. ja kirjottelee sitten takautuvasti ma ja ti päiviltä.. kun en ole todellakaan töihin kyllä menossa. Eilen meinas monesti liike ja usko loppua just siihen paikkaan missä oli silloin ku hermosärky jysähti päälle :( Tosi ikävää. Inhottava olo vaan itellä olla töistä pois nyt ma ja ti.. ja sitten keskiviikkona saan vasta paperin siitä, että mulla on ihan todistus olemassa niistä poissaoloista. Toi neuvolan sijaislekuri oli muutenkin ihan outo.. sattu olemaan sama, joka mulla oli sillon siellä tk-päivystyksessäkin.. ja silloin neuvo, että särkylääkkeenä voi ihan hyvin ottaa buranaa. Nyt määräs sitten panacod-pore reseptin ja paratabs vai parasetamolia jtn kuitenkin.. en kyllä arvaa noitakaan reseptejä edes hakea, ennen kuin on ollut se seuraava lääkäri, varmistan siltä noiden lääkkeiden sopivuuden ennen ku alan mitään popsia. Jospa sitä nyt sais sitten äippäloman alkuun asti olla kotosalla.. niin olis kyllä tosi helpottunut olo.

Tänään tuli postissa huuto.netistä ostamamme puinen leikkikehä :) On kyllä magee.. ja vieläpä kokoontaitettava. Tosi näppärä kyllä kun meilläkin koira on.. niin saa nyytin sitten sinne turvaan josko vaikka suihkussa käväsee.. ja vauva on hereillä! :) Tai menee vaikka ruokaa laittelemaan.

Joops.. kaipa se täytyis iltahommeleihin alkaa. Mies kävi tänään hakemassa gigantista Xboxin, sen arvaa, että telkkua on ihan turha luulla näkevänsä tänä iltana tässä taloudessa.. semmoset pelitreenit on käynnissä :) Mutta jospa sitä laittais saunan päälle.. kävis vähän raittiissa ilmassa ennen saunaa.. ja sitten saunan jälkeen kirjan kanssa sänkyyn.. :)

Hyviä vointeja kaikille :)

Mecu&Möhö 30+6
 

Yhteistyössä