*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Mulla alkaa kohta loppua usko, mä en jaksa uskoa, että kaikki voi olla hyvin :/ Ensin oli ne päänsäryt, sitten supistukset, sitte mieletön turvotus ja tämä puutuminen :| Ultrissa kaikki ollu hyvin, samoin verenpaineet, verikokeet, pissa ollut puhdas ja sydänäänet aina hyvät, mutta silti epäilys hiipii takaraivoon, kun näitä ongelmia on ollu näin paljon :'(
Jalat ja kädet on koko ajan kaksi kertaa yhtä paksut ku yleensä :headwall:

Onneksi on 26. pvä seuraava ultra, niin saa käydä kurkkaamassa, että kaikki on varmasti hyvin :) Sitte ku vauva on perätilassa, niin potkut ja liikkeet on niin vähäisiä, että niitä saa oikeen kuulostella makuullaan, että tuntee.

Ehkä nämä on turhia ja typeriä pelkoja, mutta tuntuu vaan niin kamalalta, kun edellisessä raskaudessa ei tuntenu raskaana olevansakaan ja nyt on sitte ongelmia toisensa perään |O
 
Hei Kaikille pitkästä aikaa ja paljon tervetulotoivotuksia Jokulle!!
Jotenkin menee päivät niin nopeesti ettei kerkee muka mitään.. on noita muuttokamoja edelleen purkamatta ja kauheesti asioita hoidettavana..

MissMaisa, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa! jos vähänkää tuntuu siltä niin soita ihmeessä neuvolaan.. siis jos tulee jotain epätavallisia tuntemuksia.

Palailen taas, nyt täytyy mennä siivoilemaan :eek:
 
LEP
Arvatkaa kuka täällä on ihan levottomana jännityksestä! |O Ystävältäni meni puolenyön aikaan vedet ja lähtivät ajaa sairaalaan, niin tuli 5min välein supistuksia. Nyt olen odottanut viestiä, että onko kaikki hyvin ja milloin vaava on maailmassa. Kyllä odottavan aika on pitkä taas! :ashamed:
 
Kävimpä taas ajankulux ostoksilla :saint:
Lindexillä oli kaikki liivit 9,95e joten ostin samalla yhet imetysliivit ku löyty semmoset kaarituelliset, ompahan jotkut ottaa laitokselle mukaa.
Ostin tarjoustalosta ulkoiluhousut semmoset syksyyn sopivat ku oon tälläi vilukissa nykyään. Saa nähä pärjääkö niillä vai joutuuko viellä hommaa toppahousut.....katotaan ensin tuleeko tänne etelään talvea ollenkaa.
Meinasin haksahtaa siihen mammutti markkinoiden tarjouksee vaipoista, se boxi 24,90 mutta en tykkää niistä pampperssin vaipoista ni jätin ostamatta ja mies laskeskeli ettei se nyt mikää hurja tarjous oo....shoppailu himo taas nostaa päätään :D

Olo on ku elefantilla :kieh: kaikki liikkuminen on yht äkkiä niin hemmetin vaivalloista,istuminen, nouseminen jos lattialle tippuu jotain ni huhhuh minkä työ takana on se sieltä nostaa :eek: mut ei voi minkää eipä tätä onnex loputtomii kestä.

Nyt rupeen tekee jotain kehittävää kuten silittää tota vaatepinoa :wave:
 
Huoh, iso työponnistus on nyt onnelliseti ohi! Asiakastilaisuus meni niin kuin oli suunniteltu ja minäkin jaksoin ihmeen hyvin pysytellä menossa mukana... Vauva oli varmaan ihan ihmeissään maanantai-iltana, kun mamma oli vielä yhden jälkeen yöllä hereillä ja meno oli aika äänekästä, tilaisuuden bändi ei ollut siitä hiljaisemmasta päästä :D

Eilen olinkin sitten niin väsynyt, että menin jo klo 20 nukkumaan enkä herännyt kertaakaan yön aikana :) Normaalisti herään aina kun täytyy kääntää kylkeä tai olen nukkunut selälläni ja masu painaa ikävästi.

Nyt voisi sitten keskittyä muihinkin toimenpiteitä vaativiin työasioihin, mutta työmotivaatio on kadonnut täydellisesti johonkin :ashamed: Onneksi tässä on enää kuukauden verran töitä jäljellä, joten pikkuhiljaa voisi ruveta jo orientoitumaan mammalomaan :)

Minäkin naureskelin tänä aamuna, kun yritin kurkotella sukkia jalkaan, että kohta mies joutuu pukemaan meikäläisen, kun en enää yletä itse tuon masun yli laittamaan niitä sukkia jalkaan. Muuten en vielä ole tuntenut itseäni mitenkään elefantiksi, mutta ehkä se on vaan ajan kysymys, kun tuo masu kasvaa :D

Olen yrittänyt etsiä sopivaa kastemekkoa ristiäisiä varten, meillä kun ei ole suvussa kulkevaa perintömekkoa, jota voisi käyttää. Mutta uudet mekot on ihan törkeän kalliita, kun ajatellaan että sitä käytetään vain kerran ja käytettynä myytävätkin maksaa ihan yhtä paljon kuin uudet :kieh: Enkä kyllä jaksa itse ommella, joten pakko kai se on ostaa sitten sellainen ylihintainen vaate ja toivoa, että joku ostaa sen sitten ristiäisten jälkeen... Onko teillä kaikilla muilla sukukalleus, jota voitte käyttää?
 
Minnihiiri, kävin ihan siuta varten huuto.netistä hakemassa kastemekkoja, tässä koko lista mitä tällähetkellä löytyi. Näkyy olevan myös paljon suuri käsityö-lehtiä mis on varmaan sitten kaavat kastemekkoon..
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&sellstyle=K&stype=A&tits=kastemekko&cat=%&start=0&num=50&order=B&odir=A

Meillä tosiaan on molempien puolelta kastemekot jotka suvussa kulkevat, tasapuolisuuden vuoksi tytöt kastetaan miun suvun puvussa ja pojat sitten isänsä suvun puvussa=)
 
Kastemekosta: Meillä on mun vanha kastemekko, jossa on sitte kastettu kaikki siskojen lapset. Miehen äidillä oli kans joku mekko, mutta täytyy sitte siinä kastaa seuraava :whistle:

Vauva kääntyi ja samalla taisi siirtyä kaikki sisuskalut uusille paikoille :x Nyt tuntuu taas potkut tosi hyvin ja maha on aivan oudon muotoinen, kun tuo "Paavo" sielä jumppaa :heart:
Näihin vaivoihin mä alan kyllä olla jo niin väsyny, ruokaa ei huvita laittaa, eikä muutenkaan kotihommat innosta, ja tuntuu, että kiukuttelen ja huudan kaikesta, ku alkaa jo olla niin poikki :| Itku tulee pienimmästäkin vastoinkäymisestä :'( :ashamed: Onneksi tuo mies on noin ymmärtäväinen, antaa mun nukkua iltaisin ja tekee kotona aikalailla kaiken, mihin mä joutuisin ilman sitä :heart: Tänään oli mies käyny sopimassa, että tekee enää pelkkää aamuvuoroa, että pystyy paremmin olemaan mun apuna, ku sen iltavuorot on mun kannalta vaikeampia ku aamut.
Nyt sohvalle pötkölleen ja BB:tä odottelemaan... kuinka sitä voikaan olla johonki sarjaan noin koukussa :ashamed:

:wave:
 
Täällä uusi tulokas ilmoittautuu... :D

Kirjoitin eilen ensimmäisen viestini, mutta minne lie sotkeutut kun ei näy..!
Odotan kolmatta lastani.. LA 21.11. Vanhimmainen tyttö 14v ja keskimmäinen poika 7v ja nyt tämä pikku kuopus pojan nassikka tulossa. :heart:

Hyvää vointia kaikille kohtalotovereille... :hug:

Sipra 30+6 :heart:
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä, rv 29+5

Pissa puhdas.
Hb: 124, laskemassa on.
Verenpaine: 137/83
Paino: + 667g/vko, nyt tullut yhteensä 5,3 kg lisää...
Raivotarjontaa veikkaavat edelleen.
Vauvan syke 120-130. Aamuaikoja olen ottanut, niin tuppaa tuo jälkikasvu vielä nukkumaan. Sykkeet nousee korkeuksiin, kun herää ultraamiseen.

Flunssa on kova ja hoitaja kirjoittelikin pari päivää sairaslomaa. Nyt päivystykseen menossa, kun ei tahdo henki kulkea. Yritin jo aikaisemmin aikaa, mutta kun ei supistele niin eivät ottaneet vastaan...
 
Moi,

eiliset neuvolakuulumiset:

Rv 30+4
Paino +2.9kg / 3vkoa (alusta 7.3kg) KÄÄK
Verenpaineet 109/71
SF-mitta 28.0
Tarjonta RT
Sydämensyke 140
Liikkeet ++

Paastoverensokeri oli 5.1 eli ok, hyvä juttu. Mutta paino hirvitti itseä ja myös terkkari (joka oli TAAS joku uus) sanoi ettei oikeen tuota tahtia saisi tulla. Myönnetään, että mun "diettiin" tuolla ajalla kuului pari käyntiä Mäkkärillä ja yks kotipizza. :( Tuo kilojen tulo on myös tuntunut, tietysti muutenkin masu kasvaa, mutta jotenkin tullut yhtäkkiä niin möhkö olo. Töissäkin eräs kysyi millon jään pois ja kun sanoin, että kk päästä niin melkein huutaen tokaisi "silloin vasta!" kun kuulemma näytän siltä että sormella tökättäessä vauva putkahtas pihalle. Hmmm.

Jokku - Täytys olla aikamoinen tuuri että samaan aikaan laitokselle satutaan, mutta eihän sitä tiedä. Pitää kailottaa osastolla sitten onks täällä plussalaisia. ;) Mulla oli esikoisesta ruokavaliolla kurissa pidettävä diabetes ja sen ansiosta paino synnytyksen jälkeen oli -8kg lähtöpainoon nähden. Se kyllä sitten tuli takaisin, loput sitten kun töihin palasin. Nyt olen käynyt kahdesti rasituskokeessa ja jälkimmäisessä oli vain paasto vähän koholla eli ei äippäpolilla ravaamista ja mittailua, pelkästään neuvolan dieettiohjeita ja tuo paastosokeri katsotaan nyt kai sitten joka (?) kerta.

Eilen kun ajelin TYKSin ohi niin tuli mieleen mainita, että sairaalalaukkuun kannattaa pakata hyvät eväät myös miehelle. Meillä oli myslipatukkaa, suklaapatukkaa ja mehua, mutta kun synnytys kesti reippaasti yli 20h niin ehti miehellekin tulla nälkä. Onneksi oli kauppa toisella puolen katua joten pääs ostaan mikroruokaa. Minä olin jo kylläkin ponnistamassa kun hän tuli takaisin, "onneksi" oli pitkä ponnistuskin. Hehe. Eli tällä kertaa otetaan kunnolla evästä, TYKSissä on ainakin ruokailutila missä myös jääkaappi. Mullakin oli aika nälkä, en muuta kun mehua oikein saanut automaattisesti, sit jossain vaiheessa sanoin et energia loppuu ja sain kanakeittoo. Sit synnytyksen jälkeen sai tietysti leipää ja teetä.

Myös korvatulpat oli käytössä parina yönä kun oma muksu oli keskolassa ja huonekavereiden vauvat valvottivat. Eivät vie paljon tilaa ja voivat olla avuksi. Myös kännykkä- ja kameralaturit on hyvä juttu! Omat sukat! Muuten kyllä käytin sairaalan vaatteita kun ei tarvinnut huolehtia pyykkääämisestä. Huulirasva! Imetysliivit (mulla oli sellaiset kaarituettomat ja saumattomat tosi hyvät pehmot - Carriwell comfort bra - jotka ei puristanu nukkuessa). Itsellä oli kirja, muttei sitä tullut juuri luettua lähinnä ehkä siksi että hirveesti kälätettiin huonekavereiden kanssa. Tosiaan mieshän voi tuoda tullessaan sitten mitä oikeasti puuttuu. Kotiutumisvaatteet tietysti, vauvalle ja itselle. Mulla kyllä tais olla samat ku mennessä.

Tulispas taas juttua vaikka kuinka, mutta ruokala kutsuu!

TaneliKaneli
 
Voi vinde, selkää särkee aivan tajuttomasti, vaikka mulla onkin tuo tukivyö :( Minkähänlainen panssari sitä pitäis olla, että tuo selkä pysyis oikeassa asennossa...

Kävellessä ja seistessä tuo selkä ei vaivaa yhtään, mutta näin toimistotyöläiselle on vähän vaikeeta tehdä noita hommia seisoaltaan, kun tietokonetta pitäisi naputella :LOL:

Mä en ole vielä suostunut edes ajattelemaan mitään sairaalakassia tai sen sisältöä :) Toivottavasti mulla on sitten äippälomalla tarpeeksi aikaa pestä vauvan vaatteet, sisustaa vauvan huone ja pakata sairaalakassi ym. ym.
 
Hehei

Tervetuloa Uusille Odottajille :)

Täällä on jotenki ristiriitainen olo..sairaslomaa olis vielä ensi viikon loppuun, mutta kovasti jo mietin, että mitenköhän jatkon kanssa. Töitä olis vielä 3 täyttä viikkoa jäljellä. Neuvolaan kun pitäis lekuriaika varata hyvissä ajoin, että vois olla toivoa sinne päästä. Mutta kun enhän nyt voi vielä tietää millään, että mimmonen olo on ensi viikolla. Ajattelin, että otan asian ens keskiviikkona puheeksi neuvolassa.. ja toivon sitten vaan kovasti, että saisin ajan samalle viikolle lääkärille jos supistukset ja selkäsäryt vielä samalla mallilla, kun mitä nyt ovat olleet.
On kyllä ollut onni ja autuus, kun on saanut nyt olla kohta viikon kotosalla. Olen kyllä nauttinut tekemättömyydestä ja levännyt todenteolla.

Kai sitä vois mennä päivälevolle.. josko kirjan nappais kainaloon ja menis pitkälleen tonne hetkeks..

Vointeja kanssaodottajille.. :)

Mecu&Möhö 29+6
 
mä en ole koskaan mitään sairaalakasseja pakkaillut...tosin sairaala tossa ihan vieressä. mies on tuonut mulle aina kaiken tarvittavan seuraavana aamuna, kun kaikki syntyneet yöllä.
ja eväitä mies ei ole tarvinnut, pisimmillään mulla synnytys ollut esikoiselta 5tuntia. viimeks kaksi tuntia. ja povataan, et tämä tulisi vielä nopeammin. viimeksi ajoin itse synnyttämään autolla, ehdin sopivasti supistuksen välissä =) ..muistan kyllä sen ikuisesti, luminen marraskuu kaksi vuotta sitten, tähtitaivas ja jäinen tie..kolme päivää olin sairaalassa, sillä aikaa kaikki lumi suli, kotiin lähtiessä satoi vettä ja koko loppu talvi..
mies tuli perässä kävellen,kun lapsenvahti oli saapunut. ja kyll tuli meinaan lujaa. soitin synnäriltä et synnytys käynnissä 6cm auki. ei varmaan kiirettä, tule ihan rauhassa, eikä mennyt kun hetki, kun mies tuli hengästyneenä =)

eilen tässä mietin et nyt on rv30 lopuillaan kahden viikon päästä seuraava neuvola, sit vielä rv34, rv36 on mulla äitiyspolilla synnytystapa arvio. jos tämä syntyy sisaruksiensa tapaan rv37, ei mulla ole enää kun kaksi käyntiä neuvolassa..hui!!mulle on tullut ihan uusia tunteita..jotenkin ei oikeesti tajua, et kohta on se vauva tossa..kai sen tajuaa vasta sit kun se on tossa sylissä. se vaan tuntuu niin kaukaiselta..vaikka nää viikot menee tosi hurjaa vauhtia..tää on jo loppusuoraa..

onko kenelläkään muuten vatsan kanssa ongelmia, suoliston?? mulla kerääntyy ylämahaan ihan kamalasti ilmaa, eikä se tule ulos. aina kun kumarran, kuuluu ja tuntuu kauhea kurina kun ilma liikkuu. olo on aika tukala. eikä vatsa tahdo toimiakaan...yritän hieroa ylämahaa et ilma tulis pois,mut kai suolet on niin jumissa..inhottavaa..

manhis ja masu-valtteri rv30+5
 
Neuvola kuulumisia täältäkin.
Pissa puhdas
Hb noussu nyt 125 (ilman rautakuuria)
verenpaine ok
painoa tullut nyt hieman lisää (lähtöpainosta +1,5kg nyt kaikkiaan)
liikkeet ++
syke 150 ( oli metsästäminen sykkeissä, monoa kyllä tuli aika ajoin mut sykkeet "hukassa")
terkkari epäili että olis ollu raivaotarjonnassa ei kuitenkaan sata varma
Niin ja viikkoja 29+4
Sokereita olen mittailut, niistä terkkari tuumas että melkein jopa alhaisia nuo mun arvoni nyt. Paastoarvo oli siinä viitteessä sillon, jonka takia nyt seuraan noita sokereita. Nyt tarvii enää mitata ku kerta viikkoon

Olo on ollut todella hyvä. Nyt on hieman tuota turvotusta tullu. Mutta ei haittaa menoa. Juu hieman ehkä pitää tuota menoa hiljentää. Tiistaina esim. huomasin kun oli paikasta a paikkaan b hieman kiire ja tuli sellasta pientä "kävelyjuoksua" mentyä niin sen jälkeen alkoi pikkuisen supistella. Terkkari sanoikin että jos nyt kovasti alkaa supisteleen niin sit rauhotuttava. Edellinen kun syntyi kuukauden enneaikojaan.
Mut tässä olis vielä kolme viikkoa töitä jäljellä. Sitten pääsen ansaituille kesälomille ja siitä sitten äippälomalle. Tarvii nyt vaan kuulostella kuinka jakselee. Onhan tässä työssä tuota tekemistä kuitenkin (pph kun olen). Mut tällä hetkellä tosiaaan tuntuu et kaikki on tosi hyvin eikä ole sitä väsyä vielä iskeny. Mutta pinna meinaa olla pikkasen lyhyt.
Oikein mukavia loppuviikon päiviä teille kaikille ja voidaanhan paksusti.

pinkuvinku :flower:
 
Heippa!

Uusi maija myöhänen ilmoittautuu ketjuun. Olen välillä käynyt lukemassa juttuja, että saisin tietää mitä oireita ja tuntemuksia muilla suht samassa vaiheessa olevilla menee, mutten ole itse saanut aikaiseksi rekisteröityä. Itsellä elämän ihka ensimmäinen LA on 19.11. ja synnytyspaikaksi on valittu NKL.

Koko raskaus on mennyt yllättävän hyvin ja helposti ihan armotonta ja jatkuvaa väsymystä lukuun ottamatta. Oonkin tässä miettinyt, et miten sitä sitten sen uuden tulokkaan kanssa jaksaa, kun nytkin unentarve on ainakin 2-3 h/vrk enemmän kuin ennen...
 
HepsKatti
Tervehdys täältäkin.

Eilen tuli käytyä sokereiden takia äitiyspolilla, mutta hyvällä mallilla ne näyttää olevan. Ultratessa vauvan kokoarvio oli 1,7 kg, joka on isokokoinen normaalikokoinen. Uudelleen menen vielä viikolla 37, niin katsotaan silloin kokoa uudelleen ja jos isolta näyttää, niin käynnistellään ja jos sopivalta, niin sitten vaan odotellaan. Samoin ultrassa tuli selvyys siihen asiaan, minkä tajusin pari päivää sitten, eli vauva on kääntynyt pää ylöspäin :( . Toivottavasti nyt vaan vielä tajuaa ajoissa kääntyä takaisin pää alaspäin tai muuten mulle iskee paniikki, kun en kuitenkaan alakautta jotenkin halua perätilavauvaa synnyttää, eikä se sektiokaan kuulosta todellakaan kivalta vaihtoehdolta. Esikoinen vaan oli jo viikolta 27 lähtien pää alaspäin, niin siksi panikoin, vaikkakin vähän liian aikaisin :D

Pitäisi varmaan itsekin käydä tarkistamassa Kelan sivuilta, että missä vaiheessa mun päätös siellä menee, että onko työpaikalta pistetty jo paperi eteenpäin. No mulla ei sellaista kiirettä ole, kun en sitä äitiyspakkausta sieltä odota kotiin hypisteltäväksi.

Ootteko muuten jo nimiä miettineen vauvalle? Meille on pojalle jo nimi mietittynä, mutta tytön nimi on varmaan jo kahdesti vaihtunut. Toivottavasti nyt tuossa viimeisimmässä sitten jo pysytään :LOL:
 
Heippa pitkästä aikaa! :) Kiva että uusia Marrasmammoja aina vain ilmaantuu! Tervetuloa joukkoon!

Manhis: mulla myös kyseisiä tuntemuksia...niitä on vaikea kuvailla enkä aiemmissa raskauksissa ole tällaista kokenut. Välillä ihan vihloo sisälle päin terävästi, eikä tunnu mitenkään kivalta. :/ Supistuksetkin ovat alkaneet olla jo hiukan ärhäkämpiä. Vatsa painaa palleaa ja välillä täytyy mennä ihan kyykkyyn hetkeksi että jaksaa taas jatkaa kävelyä.

Synnytyskin on jo vähän väliä mielessä. Aion ehkä vielä mennä juttelemaan synnytyssairaalaan kivunlievityksistä ja nykyisistä menetelmistä, kun viime kerrasta on jo 8-vuotta ja synnytysosasto uusittu hiljattain. Lisäksi hieman "hirvittää" kun eräs ystäväni synnytti siellä kesäkuun alussa ja kertoi että ei saanut ponnistaa kuin tietyllä tyylillä; sairaalasukista kiinni pitäen ja musta se kuulosti jotenkin oudolta... :x Aion kyl itse lyödä vaikka nyrkkiä pöytään jos tuntuu että pitää tietynlaiseen asentoon päästä synnytettäessä.. :kieh: Mut voihan se olla että on niin "toisten armoilla" kun itse on kuitenkin kivusta täysi. Mutta sen näkee sitten. Mitäpä sitä liikoja etukäteen murehtimaan..

No, mutta jakselkaahan kaikki paksusti! :hug:

terkuin: OnnenOmena ja vauveli 30+1
 
mä muistaisin et mulla oli edellisesä raskaudessa kohdunsuulla näit tuntemuksia.mut vasta ihan lopussa...mut jotenkin nyt ne on tosi kovia ja tukalia..tekee tosi pahaa..vauvan kaikki liikeetkin sattuu tonne alas...kiva jos näitä kestää vielä viikkokausia...joulukuulle asti :|
 
Kohdunsuulla on tuntunu semmosta nykimistä/vihlomista ja välillä semmosta, niinku joku sormea sielä pyörittelis, vissiin pari viikkoa sitten siitä kirjoittelinkin. En tiedä mistä johtuu, mutta sen jälkeen kun nuo tuntemukset alkoi, niin kohdunsuu on avautunut sen 2,5cm :/
Tuo vauvakin viihtyy niin hyvin perätilassa, että potkii tuonne alas ja tuntuu niin inhottavalta :x Välillä tuo ipana on puoli vuorokautta oikein päin ja sitte taas yön aikana kääntyy perätilaan |O Vois pysyä pää alaspäin. Toinen pojista käänty rv 37+5 ja sillon sitte alkoikin synnytys, eli kai se sielä ehtii vielä moneen kertaan pyöriä :D

Nimistä: Meillä on päätettynä tytölle ja pojalle nimi, mutta eipä sitä sitten tiedä miltä se vauva näyttää. Toinen poika nyt on jo päättänyt, että lapsesta tulee Paavo, mutta taitaa äiti olla vähä eri mieltä :whistle:

Nyt pitää ottaa rennosti, ku ilta on ollu yhtä sählinkiä :headwall: Jos joku menee pieleen, niin sitte tuntuu menevän kaikki.

Ei kun kahvin keittoon ja sitte sohvalle keksipaketti kourassa :ashamed: :wave:
 
Moi,

ja tervetuloa uusille!!

Hitsi kun on viime päivät niin kehtoittanu, ei ois mitään viittinyt tehdä. Töistä kun kotia aina tulin, niin istahdin vaan alas. Eilen sentäs tytön kanssa saatiin kirjastossa käytyä vähän uutta lukemista hakemassa. Mutta tänään on kaikkiaan ollut onneks vähän pirtsakampi päivä, kaupassa on käyty, pesty pyykkiä, puunattu keittiö ja nyt sit viimeeks suihkun jälkeen sohvalle istahdin. =) Kotikadun jos boksilta kattelis ja sitten köllähtäs sänkyyn lukemaan.

Noista kaikenmaailman kaiveluista! Miullakin on niitä jonkun verran ollut. Saas kattoo sitten tohtorissa 1,5 kk:n kuluttua sanotaan. Ekasta paikat kesti kiinni ihan loppuun saakka, mutta sillon ei ollutkaan mitään tämmösiä tuntemuksia.

Kastemekoistakin oli puhuttu, meillä kulkee minun puolelta suvussa mekko, johon on eriväriset nauhat olemassa tyttöjä ja poikia varten. Miehen puolelta on perintönä tullut virkattu kasteliina, jolla vauvan pää 'kuivataan'. Nuilla vermeillä mennään tänkin kanssa.

Manhis vai kuka se muisti huulirasvan sairaalakassiin, se on todellakin tarpeen!! Kiitti muistutuksesta! Voi ku vielä muista sit joskus sitä kassia pakatessakin nää kaikki.. :D Tosin miulla nyt on muutenkin huulirasvoja paikassa jos toisessa, joten ihme on, jos ei mukaan yhtä eksy!

Jeps, jos nyt vaikka kattelis sen Kotikadun. =) Öitä!
 

Yhteistyössä