*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Täällä sitä ollaan kotona sairastamassa :( Flussa äityi niin pahaksi, että katsoin parhaaksi jäädä täksi päiväksi kotiin parantelemaan itseäni. Viime yönäkään en saanut nukuttua just yhtään, se on niin raivostuttavaa! Ja töissä olis miljoona kiireellistä juttua, mutta pakko ajatella vauvan hyvinvointia ja yrittää parantua mahd. pian...

Onneksi on kuitenkin tuo työkone mukana, niin pystyn lukemaan sähköpostit ja hoitamaan asioita sitä kautta eteenpäin. En kai minä mitenkään työriippuvainen ole :LOL:

Nyt taidan kuitenkin lysähtää tuonne sohvan nurkkaan lepäämään, jospa se uni vaikka tulisi, vihdoinkin!
 
Moikka kaikille!! Hirveesti ootte kirjotelleet, onneks pääsin välillä lukemaan ja kirjottelemaan!=)

Ihan kivasti on lähtenyt menee täällä uudessa kodissa, kun vaan sais kaikki kamat paikalleen. Vieläkin on vanhalla kämpällä tavaraa, mut onneksi sen täytyy olla tyhjä vasta sunnuntaina.
Neitikään ei oikeestaan oo moksiskaan vaikka nukkuu omassa huoneessa. Onhan tässä pientä totuttelua käynnissä, ei hän uskalla sinne viel yksin nukahtaa, mut ihan suht hyvin on mennyt. Parina yönä oon heränny hänen itkuun ja käyny hakee mein viereen, ja yhtenä yönä hän kipitteli ite mein viereen ilman itkuja. Kyl tää tästä=)

Seksistä; alussa meilä oli 'normaalisti' (mut meillä tuo normaali tarkottaa harvakseltaan:) ) mutta nyttemmin kun alko tulla taas tota alapään turvotusta ja kipuilua niin on kaikki seksihommat kaikonneet mielestä ihan täysin..

Kivunlievityksestä; miekin pelkäsin että epiduraalin laittaminen sattuu kauheesti, mut siinä kauheiden suppareiden kourissa en edes tuntenut sitä piikin laittoa. Kauhukuvat vaan pyöri mielessä siitä "metrin pituisesta piikistä" josta lueskelin jostain.. Se on niin lääkäristäkin kiinni miten kivuttomasti homma tapahtuu.
Imetyskin meillä lähti hyvin käyntiin, maitoa virtasi ihan kunnolla=)
ja Sairaalakassin taisin pakata joskus rv30 jälkeen (ei varmaa muistikuvaa..) , nyt luulisin pakkaavani sen kuukautta enne laskettua aikaa. Voi olla et esikoisestakin pakkasin vast kuukautta ennen.. hitsi kun ei muista mitään enää:D

mamina 28+4
 
mä en kestä tätä väsymystä...nukkuisin varmaan 24tuntia päivästä.
koko ajan väsyttää |O
täytys lähteä nuorimmaisen kanssa hiukan ulkoileen, isommat on hoidossa.
iltapäivällä mulla olis se 4d ultra..jänskättää..aikasemmin en oo käynyt moisessa. kun tällä paikkakunnalla ei oo sitä ollut.

manhis ja masu vauva rv29+3
 
LEP
Neuvolassa käyty! Rv 28+3.
Paino +500g/vko
RR 135/99 Hiton korkeelle pompannut!! :eek: Mutta epäili, että johtui siitä kun en ehtinyt kävelymatkan jälkeen istua yhtään ja matka oli oikea tuskien taival. Iski just kivasti harkkasuppareita ja liitoskipuja. Auts!
Hemppa 122 Suositteli aloittaa ottaa rautatabuja joka toinen päivä.
Sf-mitta 27 eli keskikäyrän yläpuolella meni.
Pisua ei saatu, kun se ei nyt halunnutkaan tulla. :headwall:
Sydän siellä jossain takaseinässä pompotti. Unillaan taisi olla siellä. :heart:

Kahden viikon päästä uudestaan neuvolaan tarkistaa verenpaineet. Sitten onkin jo eri neuvolantäti, kun tämä nykyinen jää eläkkeelle. :) Ehkä ihan hyvä, kun se ei muista mitään koskaan sanoa tai antaa.
 
Aamupäivää

Ulkona on niin syksyistä jo, tuulee kamalasti ja iltasella tulee pimeetä jo tosi ajoissa! Miten tää aika menee tämmösellä vauhdilla..?! Vielä kun keksisi keinoja, joilla välttää perinteisen syysmasiksen.. :)

Meinasin olla reipas, ja mennä kävellen töihin tänään (5km).. mutta saa nähdä miltä tuntuu tossa 13 aikaan, kun lähtöä pitäis alkaa tekemään. Jospa sitä nukkuis päikkärit vielä välissä. Vauva on alkanu öisin pitämään ihan todenteolla liikettä masussa, ja se sitten valvottaa jo ihan kunnolla. Yöunet jää aika katkonaisiks, ja sen mukanen olokin on sitten aamulla, ku kello soi. Vielä olis matkaa sinne 17.10, jolloin olis viimenen työpäivä. Saa nähdä kuinka pitkälle sitä jaksaa sinnitellä töissä vielä.. jos alkaa järestäen yöunet olla näin rikkonaisia, niin sitten ei kyllä toi asiakaspalvelutyö kulje ehkä enää niin hyvin :)

Yep, kai sitä vois heittää koneeseen taas lastillisen vaavin vaatteita.. ja mennä lepäilemään!

Mukavaa syyspäivään kaikille odottajille :)

Mecu&Möhö 28+4
 
Vettä sataa ja lapsi kuumeessa, joten kotona oleskellaan.

Edellisten raskauksien aikana olen ollut herkästi itkevä. Ajattelin jo, että kylläpä tämän kohdalla menee tyynesti, mutta nyt on alkanut tulla ihan hervottomia itkukohtauksia. Pinna muutenkin kireä. Piti taas herätellä isukkia, että jos vaihteeks ottais osaa lasten hoitoon ja kustannuksiin. Oma aika ollu kortilla ja laskupino aivan hervoton. Ärsyttää, kun toisella ei tunnu olevan mitään vastuuta mistään.

Kivunlievityksestä Mulla on kaksi kertaa laitettu epiduraali, eikä mitään apua. Eka kerralla ajattelin, että laitettiin liian myöhään, eikä vaikuttanut sen vuoksi. Sen teki, että ponnistussupistuksia ei tullut ja kuitenkin piti ponnistaa. Viimeisimmästä laitettiin myös, niin kivut eivät helpottaneet yhtään, eikä tästäkään tullut selkeää tarvetta ponnistaa. Sattui vaan niin vietävästi, että sanoin kätilölle, että nyt haluan puskea vauvan ulos, että pääsen kivuista. Kätilö katsoi tilanteen ja sanoi, että ruvetaan vaan hommiin. Tuli sellainen olo, että olisiko ollut valmista jo pidempään ja mä vaan odottelen niitä hiton ponnistuspolttoja turhaan.
Tokasta ja kolmannesta sain ilokaasua ja tästä oli apua avautumisvaiheessa. Harmi vaan, että lopussa tuota ei juurikaan pysty hengittelemään, kun supistuksia tulee taukoamatta.

Saas nähdä, miten tämän kanssa sujuu, kun kaikki ovat kuitenkin niin tapauskohtaisia.
 
HEIPPA KAIKKI!

Täällä kans ollaan taisteltu flunssan kanssa viikonpäivät, kurkku oli aluksi tosi kipeä, sitten nuha ja yskä.. kuumetta ei onneks ole ollut ettei ole vienyt vointia ihan matalaks. Nyt jo paremmalla mallilla.
Neuvolassa kävästiin, kaikki ok, paikat kiinni ja kiinteät ( kait, koska lääkäri kyseli että onkohan se kohdunsuu tuossa vai tuossa että ehkä se tuo on ja kait se on kiinni ja ihan normaalipituinen.. ei hirveen luotettava kuva jäänyt, mulla niin takana tuolla se kohdunsuu että lyhempisorminen lääkäri ei pääse käsiksi kunnolla ). :LOL: . Sairaslomaa nautitaan varmaan loppuun asti, supistukset on rauhoittuneet mutta tuosta löystyneestä lantiosta kärsitään yhä. Närästys on helpottanut myös.

Jaahas, poika oli sairastunut koulussa, lähen hakemaan hänet kotiin.. jatkanpa tarinointia seuraavalla kerralla...

marrasvauva 30+2
 
Täällä tyyppi on pyöriny eilen ja tänää ihan koko ajan, alkaa jo vatsan sivut olee arat tyypin pyörimisestä.
Kävin sitte lääkärillä paikat oli kiinni ja sydänäänet ok, lähetti labraan kokeisiin ja sano että jos Q?-solut näyttää taas plussaa ni joutuu laittaa kiireellisen lähetteen gynelle. No yllätys yllätys näyttihän ne plussaa joten huomen varaamaan äitiyspolille gyneä. En kyl tiiä mitä se gyne voi asialle tehdä, toivottavasti jotain! Ja saikkua sain 27.9 asti eli kunnes äitiysloma alkaa.
Täytyy mennä vähän googlettaa tietoa tosta tulehduksesta ku kaverin kaa just kerran pohdittii että onko se ns.haitallista vai ei ku tulee ristiriitasta tietoa, lääkäri kuitenki aina kirjottanu antibiootit mut nvla tädin tuuraaja suositteli ceridal öljyän käyttöä jos viellä joskus plussaa näyttää :eek:
 
HepsKatti
Neuvolassa käyty täälläkin ja kaikki ok. Vauva on nyt masussa pää alaspäin, mutta mahtuuhan se siellä vielä kääntymään toisinkin päin (toivottavasti ei vaan sitä enää tee ;) ). HB oli laskenut 129 -> 118 ja nyt mietin, et alanko syömään rautaa vai en. Millaisilla lukemilla olette rautaa alkaneet syömään?

Joku kyseli unipussista. Me esikoisella ollaan sellaista käytetty melkein alusta asti. On siis peiton korvike, eli pysyy jalat lämpöisinä, vaikka potkii eikä unikaan kai niin häiriinny, kun tosiaan pysyy lämpöisenä. Nyt esikoinen on siirtynyt vähän aikaa sitten vasta peitolla nukkumaan, kun tarkoitus olisi pian siirtää pinnasängystä jatkettavaan ja sieltä ei sitten unipussin kanssa oikein pääse itse pois :LOL: . Mutta mä siis voin ainakin suositella!

Sairaalakassin kanssa en näe mitään kiirettä, kun eihän siellä paljon mitään ihmeellistä mukaan tarvitse, mitä siis mies ei voisi sitten tuoda seuraavalla käynnillään.

Kivunlievityksestä synnytyksen suhteen en muuta kaipaa kuin epiduraalia ja lämmintä kauratyynyä :)

Sain vihdoin ja viimein viime viikolla vietyä Kelaan paperitkin. Vielä pitäisi työpaikalla mennä käymään viemässä verokorttikin ja sanomassa, et palauttelisi mahdollisimman pian sen lappunsa, et mitä mulle maksavat, jotta Kela voisi tehdä päätöstä. Äitiysavustuksen otin siis vaan rahana.

Pian tässä alkaa jo malttamattomana odottamaan, että raskaus olisi lopussa, kun nyt mennään jo viikolla 30 :)
 
Huomenia

Hitto, että oli hankala yö. Tuli ravattua veskissä joku 4 kertaa ja sen lisäksi sitten löi alaselän ja hartiat ihan lukkoon... en tiedä miksi. Oli kyllä tosi vaikea nukkua.. mutta sain kyllä sitten unenpäästä kiinni ja kai se on mentävä töihin kuulostelemaan, että mitenkä selkä suhtautuu 7h istuskeluun. Niin se kai voi sitten ihan yhdessä yö vaihtua tämä olotila.. :) Kun ajatellut, että aikasta helpolla päässyt tähän mennessä, kun ei ole ollu nivuskipuja, liitoskipuja tai mtn semmosta vielä tähän mennessä.. :) Nyt sitten tuntuis, että on jässikkä vaihtanu asentoa sillai, että painaa tonne ristiselkään.

Laitan tähän linkin, eilen otetusta masukuvasta.. Tuntuu jotenkin, että masukin ihan pulpahtanut hetkessä.. vaikka mies mulle sano kyllä, että se on hiljaksiin kasvanu. Ehkä musta itestäni vaan tuntuu sitten, että se on ihan yhtäkkiä siihen tullu, ku kuvassa jotenki näyttää, että se todella on jo aika kokonen :D http://irc-galleria.net/view.php?nick=MeCu_&image_id=89256989

Jeps.. Jospa sitä sitten alkais aamupalan hommeleihin ja koiran ulkoiluttamista miettimään.. :)

Jaksamisia kaikille marrasmammoille.. :)

Mecu&Möhö 28+5
 
Täällä on pyöräytetty koneellinen vaaleanpunaista vauvanpyykkiä, kun lääkäri niin sanoi, että meille olisi "rinsessa" tulossa jos tulee poika niin täällä on vaatepaketti myynnissä marraskuussa ihanan vaaleanpunaisia rinsessa vaatteita....

Täällä on kova kaappien siivous käynnissä, kun ensi viikonloppuna tulee meidän taloyhtiön pihaan lava ja sinne saa heittää kaikkea turhanpäiväistä ja osan toki vien UFF:n laatikkoon.

Mulla taitaa vauveli olla vielä perätilassa, kun potkut ja venytykset tuntuvat niin mojovasti tuolla alavatsalla. Huomenna on sitten taas yksi etappi edessä, kun tulee täyteen tasan 30 viikkoa

Kisse ja Hipsukka 29+6 :heart:
 
Kiitos kaikille tasapuolisesti imetys kommenteista/vinkeistä! Täytyy vaan ottaa sekin asia ihan rauhallisesti vastaan ja luottaa, että ammattilaiset osaavat auttaa mua jos on jotain ongelmia sen asian kanssa.

Maanantaina kävin pelkopolilla puhumassa synnytyspelosta. Hirveesti en kyllä saanut mitään apua pelon käsittelyyn. Mielestäni täysin turha käynti. No, nyt mulla on joka tapauksessa vielä kaksi käyntiä jäljellä ennen kuin lopullinen päätös synnytystavasta tehdään. Jos päädyn alatiesynnytykseen niin se tuskin tapahtuu Jorvissa. Olen jo katellut Tammisaaren sairaalan nettisivuja ja jutellut yhden kätilön kanssa mun tilanteesta ja siitä keskustelusta jäi tosi positiivinen kuva =) Ilmeisesti sinne pääsee tutustumaan tiloihin, kun viikkoja on vähintään 32.

Olin eilen ensimmäisessä mammajumpassa. Se tuntui tosi mukavalta ja sen jälkeen oli yllättävän energinen olo. Ja, älytön nälkä :LOL: Jumppa kestää marraskuun alkuun asti ja sitä on kerran viikossa. Ohjaaja kertoi, että siellä voi käydä ihan raskauden loppuun asti. Joku oli kuulemma käynyt jumpassa vielä viikkoa ennen laskettua aikaa. Toivottavasti munkin kunto säilyy yhtä hyvänä loppuun asti.

Sairaalakassia en ole kyllä pakannut. Itse asiassa en tiedä kyllä yhtään mitä sinne ottaisin perusjuttujen lisäksi. Mutta enköhän mä kerkeä pakata sen monta kertaa vielä mammaloman aikana.
 
Käyty on tänään ja oikein hyvää kuuluu! =)

rr 120/80
pissa puhdas
hb 122 (rautakuuri jatkuu)
mulle painoa tullu +650 g/vko (vihdoin edes vähän) yht. n 3 kg
vauva poikkitilassa, kuten olen itsekin tuntenut, ei saatu mitattua kohdunkorkeutta sen tähden, sama 20

Ens viikon pe äitipolille vauvan sykekäyrään ja seuraavalla vkolla neuvola.

Mukavaa illanjatkoa!
:heart:
 
Soitin tänää naikkarille ja sanoivat ettei jatkotutkimuksia/toimenpiteitä tarvita tuon glu-solujen positiivisuuden takia. Ja sanoi että tietoihin tulee merkintä strepto-B:stä että jos synnytys käynnistyy ennen viikkoja 37 ni silloin annetaan antibiootti synnytyksen yhteydessä :eek: Just just joo, nyt oon aika pihalla, mix yht äkkiä puhutaan streptosta??? Netistä ei tunnu saavan tietoa, semmosta siis mitä kaipaisin. Tietääkö kukaan että kuinka yleistä on että se aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen??? Ja siis jos glu-solut on pos.ni tarkottaako se streptoa?vai mistä se nyt tähän mukaa hyppäs??? :eek:
 
Jep, kyllä huomaa että syksy on tullu. Mun mielestä jokatoinen on flunssassa tällä hetkellä. Mun mies on nyt toista päivää töistä kotona ja olis sitte vielä huomennaki. Saas nähä tarttuuko tuo nyt sitte muhunki. Kiva olla muksujen kanssa sitten yksinään kotona.....

Mun vointi on suht hyvä täl hetkellä. Tuossa tuo masu kasvaa ja vähän alkaa öisin jo puutumaan paikat.
 
Flunssaa on tosiaan liikkeellä, sitkeetä sellasta. Toinen kaveri ollu yli 2vko ja toinen viellä pitempää flunssassa. Tosin molemmat on raskaana joten lääkityksex ei käy mikä tahansa :snotty:

Lääkäriki sattu viellä soittelee aamulla ni sain jotain järkeä näihin munki hommiin. Streptokokki pitää tosiaan mainita synnyttämään mennessä sen takia että mulla oli sen aiheuttama virtsatietulehdus vaikkakin se saatii hoidettua pois. Noille qlu-soluille ei voi nyt mitää se että ne on positiiviset ni pitää myös mainita synnyttämään mentäessä.

Tää vauvan pyöriminen ja hyöriminen oikeesti tekee jo kipeetä. Eilen juttelin kaverin kaa puhelimessa ja yht äkkiä tuntu ku ois työnnetty veitsi tonne alapäähän, pikkasen kirosanat lensi :ashamed:
 
Moi,

tulin vaan ilmottamaan, että hengissä ollaan. On vaan niin laiskottanut, ettei oo jaksanu mitään naputellakaan.

Tänään tuli käytyä Mammuttimarkkinoilla ja aika paljonhan tuonne rahnaa hupeni. Tosin tuli hankittua vähän pidemmän ajan tarpeiks kaikkee mahdollista veskipapruista, suihkusaippuoista ja lastensukiksista lähtien...

Mutta siis.. Sillä reissulla tuli imeisesti konkattua jollain ihme tavalla, nyt on nilkka ihan sairaan kipee! |O Nyt oon jo IcePoweria siihen hölvänny ja koipi pöydän reunalla tässä kökötän! Kiva jos pakottaa näin koko yön!

Tuosta nuhasta... Miulla oli viime viikolla kurkku kipee ja ihan kun olis ollut nuha tulossa. Mut kas kummaa ei semmosta vuotavaa nuhaa tullutkaan, vaan suoraan semmonen loppuvaihe! Tiukkaa limaa vaan joka röörissä! :eek: Sais aika monet tapetit liisteröityä tällä mönjällä!

Joooh, koitan joskus saada jotain järkevämpää juttua aikaseks.. =)
 
Hei.<huomenna alkaa RV 30 ja väsymys kova,saispa nukkua vaikka vuorokauden putkeen.Töissä Lokakuun loppuun, itse halusin niin.....Tarttee varmaan alkaa ottaan rautalisää ja ulkoilla enemmän jos piristyis =) Mulla Pelkopolille aika vasta 23.10.Oli esikoisen synnytys sen verran rankka molemille että'' pelottaa paljon.....vauvan tavaroita ajattelin laitella kun äippäloma alkaa 1.11. ja kyllä se mies ehtii tuomaan sinne sairaalaan tarvittavia tavaroita, jos nyt hygieniakamppeet ja vadelmavichyä ottais mukaan :heart: Oon riippuvainen light colan juomisesta ja olen koittanut korvata sitä vadelmabonaqualla, ei mene enää kuin 0,5 l./ pvässä colaa :ashamed: Kivunlievitystä en ole miettinyt, katsotaan sitten paikan päällä mikä tarve.Imettämisestä en stressaa, esikoinenkin kasvoi hienosti korvikkeella, kun imettämisestä ei tullut mitään :(
 
Iltaa

Täällä on juuri kotiuduttu päivystyksestä.. töiden jälkeen menin, kun sen verran supisteli. Nyt olis sitten sairaslomaa 29.9. asti. Kummalista tämä infoaminen asioista täällä Lahdessa... neuvolassa vkon 26 lääkärikäynnillä sanoin, että supistuksia jonkin verran ollut työpäivän aikana jo. Tuumasi, että jos ei mene ohi, niin "varaa aika työterveyteen tai mene päivystykseen, meille tänne saa niin huonosti aikoja". Noh, työterveydessä sitten taas meininki on se, että alkuraskauden pahoinvoinnista käydessäni.. se mieslääkäri haki tietoja raskauspahoinvoinnista jostain netistä tyyliin, tulosteli jotain lappuja niin itelleen, ku mullekin. Eli siellä ei kovinkaan tietoinen ole raskauteen liittyvistä asioista tämä meidän työpaikkalekurimme. Tänään sitten kun pääsin töistä, niin tuntui, että olo alkaa olla turhan voipunut.. en ole saanut nukutuksi kunnolla tällä vkolla, kun alaselkää särkee ja supistelee öisin. Noh, menin sitten sinne päivystykseen.. ja siellä ilmottautumisluukulla jo heti nainen sanoo, että "tämä on vain akuuteille tapauksilla, että saa nähdä mitä lääkäri sun tilasta tuumaa" Siellä sitten odoteltiin miehen kanssa 2h, meidän ohi meni jo useampikin meidän jälkeen tullut.. kun päivystävä mieslääkäri odotti naislääkäriä paikalle.. (ei kuulemma ollut riittävästi kokemusta raskausasioista) Nooh, kun sitten vihdoin päästiin vastaanotolle, niin sairaslomaa antoi, ja sanoi, että neuvolaan ajanvarausta jos ei mene levolla ohi. Käytävällä siinä juuri ennen meidän vuoroa tuli sairaanhoitaja kyselemään voinnista ja sanoi, että "paljonko on viikkoja?" minä siihen, että 28+5 "Olisitte voinu mennä suoraan PHKS:in äitipolille.. sinne saa mennä ku rv 24 täynnä" :) Dodiih.. eipä ollu tommosestakaan mainittu mulle koskaan missään neuvolakäynnin yhteydessä tai muutoinkaan.. *kyllä ottaa aivoon* Noh, ollaampa viisaampia jatkossa, jos jotain raskauteen liittyvää vielä tulee.

Outoa oli myös se, että hoitava lääkäri mainitsi, että buranaakin olis ihan ok ottaa selkäsärkyihin?! En kyllä ajatellut muuta kuin panadolia käyttää...

Kaikenlaista sitä on.. Meinas kyllä vähän pinna palaa jo mieheltäkin, kun alko sen verran sylettää se touhu siellä tk-päivystyksessä. Onneks sai pidettyä hermot kurissa.. totes vaan että "jos synnyttämään mennes on samanlainen meininki, niin sanomista tulee" :) <3 On se kiva tunne, kun joku pitää puolia ihan tosissaan :)

Jospa sitä nyt menis koittamaan nukkumista, päätä ainakin särkee niin vietävästi, ettei oikeen ajatuksetkaan pysy kasassa.

Mecu&Möhö 28+6
 
Kirjoittelenpa mäkin taas vähän kuulumisia. lueskellut olen kyllä teidän kirjoitukset, mutta en ole oikein jaksanut itse laittaa mtn. Eikä kyllä toisaalta ole ollutkaan mitään kummempaa.. Väsynyt olen mäkin jatkuvasti, ja jos vähänkin enemmän syö niin tulee sellainen, että kun vähän kumartuu niin tuntuu, että oksennus tulee kurkkuun ja välillä oikein polttelee :x Mitä lieneekin sitten.. Enimmäkseen iltaisin on tota.
Ja aamuisin on ällö-oloa myös, johtuen noista rautatableteista. Sellanen tosi oksettava olo ja... yäks :x Sitten aina helpottaa kun saa sen tunnin päästä rautatabusta syödä aamupalan. Aika jännä vaan, kun en muista esikoisen aikana tollaista olleen, vaikka söin silloinkin rautaa.. Ja tää kunto tosiaan on päässyt tässä rapistumaan. Ei jaksa pahemmin ravata missään ja muutenkin kaikki tuntuu jotenkin raskaalta ja vaivalloiselta tän mahan ja lisäkilojen kanssa. Normaalisti olen hoikka (jollen jopa hieman liiankin), enkä liho vaikka mitä söisin. Paino pysyy aina samana. Raskauden aikana sitä sen sijaan kertyy koko ajan reilusti. Kun hölkkääkin, niin tuntuu, että takamuskin pomppii ylös alas :LOL: :LOL: Voi elämä tätä.... :D Mutta ainakin viime raskauden jäljiltä kilot vaan putosi itsestään lapsen synnyttyä ja se normaalipaino tuli takaisin. Olen varma, että niin nytkin käy ja alan kyllä liikkua urakalla, ihan kuntoa kohentaakseni, kunhan tämä vauva on syntynyt..
Ärsyttää kämpän sekaisuuskin, mutta kun saan aina vain yhden tai kaksi huonetta puunattua päivässä, kun nää olot, väsymys ja taapero häiritsevät siivoamista ja sitten taas seuraavana päivänä kun siivoan ne pari muuta, niin edelliset on jo pommin jäljiltä :kieh:
Haluaisin koko kämpän siistiksi!

Niin ja musta on tullut älyttömän huolestunut tästä raskaudesta/vauvasta! Vähän väliä tulee mieleen, milloin mitäkin kauhukuvitelmia.. Pelkään, että entä jos vauvalla onkin joku vialla :snotty: En tajua mistä tää johtuu :( Esikoista odottaessa en osannut huolehtia lainkaan (tosin se raskaus oli niin suuri yllätys, että olin muutenkin ihan pihalla kaikesta, enkä tajunnut vauvoista mitään :p ). Vauvan liikkeet ovat tässä viime aikoina tulleet jotenkin vaimeammiksi.. Liikkuu kyllä paljon ja muljuu muutenkin mahassa, mutta silti jaksan vaan olla huolissani kaikesta. Ehkäpä sitä on vaan lukenut liikaa kaikkea tai jotain..
Muuten on kaikki ihan hyvin ja ensi keskiviikkona taas neuvola. Ja sitä Kelan päätöstä ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut! Pitäisiköhän tässä jo alkaa kohta soitella perään..?

nacsu rv 29+5
 
nacsu taitaa olla närästystä toi sun polttelu. Itellä ainaki toi polttele on just sitä ja rennietä oon siihen ottanu.

Viikonloppu siivous on suoritettu...alkaa olee vähän hankalaa toi kykkiminen imurin ja mopin kanssa :whistle:
Viikonloppu meneeki kivasti kiireisenä, esikoisella on huomenna koulussa unicef kävely ja sunnuntai menee molempien jalkapallopeleihin...nyt syömään :p
 
Täälläkään ei vielä kuulu, eikä näy äippäpakettia vaikka siitä on jo kuukausi, kun laput sinne vein. :eek: :headwall: Mikä siellä viivyttää. |O

Eilen oli ensimmäinen kivuliaiden supistusten päivä. Ei kovasti sattunu, mutta semmosta menkkamaista jomotusta ja polttelua alamahalla ja -selässä. Illalla piti ihan lämpimän suihkun avulla helpotella omaa oloa. :/


Molla Maija ja batman rv 29+2 :heart:
 

Yhteistyössä