*MarrasMassutII kesäkuussa*

Kisse, mulla oli eilen 3 lääkäriä ja yksi heistä oli perinnöllisyysasioiden ylilääkäri, nimi muistaakseni Kalle Simola, mutta arvaa nyt vaan muistanko näiden kahden muun lääkärin nimiä ollenkaan... Täytyy luntata ne paperista jahka saan sen postissa ja yrittää muistaa kertoa silloin =)
 
täytyypä vinkata tänne teille, että laittelin huutikseen ilmotusta meidän yhdistelmistä, eli jos jotain kiinnostaa käytettynä ostaa, niin käykäähän vilasemassa, teutonian mistralit siis ois kaupan=)

Czarina, edelleen täytyy vain sanoa että loistava ja vahva asenne sinulla!

*muokattu*
 
Czarina: Kylläpäs sinua nyt koetellaan. Täytyy minunkin päivitellä, että kyllä olet vahva luontoinen. :D Itse olisin tuossa tilanteessa jo lähellä hulluuden portteja. :ashamed: Toivon todella, että kaikki menee sinulla hyvin. Saat terveen lapset, tytön tai pojan ( ;) ) ja jospa se mieskin pysyisi mukana kuvioissa. :hug: Paljon haleja ja painajaisten karkottimia. :heart: :hug: :D

Tänne ei kummempia. Pojat sairastuivat kesäflunssaan ja räkä roiskuu meillä. :snotty: Toivottavasti menee helpolla ohi. Ja masu tuntuu pullahtaneen esille muutamassa yössä.


Molla Maija ja batman 16+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Kisse, mulla oli eilen 3 lääkäriä ja yksi heistä oli perinnöllisyysasioiden ylilääkäri, nimi muistaakseni Kalle Simola, mutta arvaa nyt vaan muistanko näiden kahden muun lääkärin nimiä ollenkaan... Täytyy luntata ne paperista jahka saan sen postissa ja yrittää muistaa kertoa silloin =)
Jeps :) ilmoittele sitten, kun tiedät paremmin ja voimia vielä kerran!



 
mamina aika pitkä juttu,mut näin lyhkäsyydessään-ero,uusi mies,miehen työt..

Elikkäs nuo vanhimmat lapset on mun edellisestä avioliitosta,joka päättyi muutama vuosi sitten.

Nyt kyllä tän uuden raskauden myötä on iskenyt hiukka koti-ikävä,kun kaikki kaverit jäi sinne itäiseen suomeen :/
 
LEP
Minä täällä taas kuvittelen jo vaikka mitä, kun ei näistä raskauksista kokemusta ennestään ole. :/ Masua taas tänään koskenut. Välillä vihloo, välillä taas alamasussa sellaista paineen tunnetta ja jomotusta. Selkää särkee kanssa pikkusen toisinaan. Inhottava tunne! Onko muilla tälläistä? Mä olen jo kuvitellut vaikka mitä, pissatulehduksista vakavampiinkin asioihin. Vaikka tälläinen varmaan voikin olla ihan normaalia raskautta. Pissakin oli hieman sameaa äsken, mutta luulen että johtuu ihan siitä kun eilen ja tänään on vedenjuominen on jäänyt ihan liian vähäiseksi. Juuri mitään en ole muistanut juoda. :whistle:

Miksi sitä pitääkin alkaa kuulostella oikein jokaista muutosta kehossaan ja sitten kaikesta alkaa panikoimaan! :kieh:
 
Hei LEP! Kyllä raskauden tähän vaiheeseen kuuluu kaikenlaisia tuntemuksia kun kohdunkannattimet venyy ja vauva kasvaa kovaa vauhtia. Paineen tunnetta mullakin ja kiristelyä ehkä jonkinlaista supistelun tapaista. Älä murehdi, kyllä kaikki varmaan on hyvin, selkäsärkyjäkin voi olla, sun elimistö on lujilla. verimääräsi lisääntyy, sydän pumppaa enemmän ja nopeampaaa, voi tulla jopa verta nenästä. Muista juoda paljon! Joskus loppuaikana voi tulla iskias-vaivaakin, sanon jo etukäteen, toisilla jo keskikolmanneksella.

Ole huoleta nyt vaan! :hug:
 
Nyt kun useampi raskaus jo takana, ei enää jokaista vihlontaa seuraa, kyllä ne tuntemukset vaan lisääntyy kuukausi kuukaudelta ja liikkuminen käy lopulta hieman vaikeaksi ja maha tiellä ja muuta, kaikki kuuluu tähän raskauteen.
 
Vielä lisään, jos nostat jotain vähäkin painavampaa, yritä nostaa selkä mahdollisimman suorana ja varaa paino enemmänkin jaloille. Nouse kylki edellä sängyltä ylös jne. Ei äkkinäisiä liikkeitä, ne voi tuntua kipeästikin. Mulla nivusia särkee välillä oikein kunnolla. Kyllä me jaksetaan, kestää aikansa viimeistään synnytykseen loppuu. :hug:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja TeSuLah:
Hei LEP! Kyllä raskauden tähän vaiheeseen kuuluu kaikenlaisia tuntemuksia kun kohdunkannattimet venyy ja vauva kasvaa kovaa vauhtia. Paineen tunnetta mullakin ja kiristelyä ehkä jonkinlaista supistelun tapaista. Älä murehdi, kyllä kaikki varmaan on hyvin, selkäsärkyjäkin voi olla, sun elimistö on lujilla. verimääräsi lisääntyy, sydän pumppaa enemmän ja nopeampaaa, voi tulla jopa verta nenästä. Muista juoda paljon! Joskus loppuaikana voi tulla iskias-vaivaakin, sanon jo etukäteen, toisilla jo keskikolmanneksella.

Ole huoleta nyt vaan! :hug:
Kiitoksia! :hug: Mulla itseasiassa iskias vaivaa ollut jo tässä viimeisen viikon aikana. Meinaa aina juilautella aika ikävästi tuolta toiselta kannikkapuolelta. :/ Ilmankos tuo sydän pompottelee niin hurjana, kun verimäärä lisääntyy. Mä olen jo välillä luullut, että sydärikö tässä on tulossa kun jysäyttelee niin kovasti. :whistle:

Voihan se olla mukavaa loman jälkeen rv18 palailla töihin, kun työ jatkuvaa seisomista ja portaikossa kiipeilyä, sekä raskaiden nostelua, kyykkyyn ja ylös menoa. :snotty: Sahalla kun koitan ukkojen kanssa ahertaa.
 
Iltaa pitkästä aikaan!

Ensinnäkin halua lähettää paljon voimia [/b] Herkkupepulle ja Czarinalle! :hug:

Mulla meni yli puoli tuntia, kun kahlasin kaikkien teidän kirjoitukset läpi. Mun nettipimento johtui siitä, että ensin olin mökillä vklopun ja sitten jouduin 4pv sairaslomalle huimauksen ja väsymyksen takia. Hb-arvot oli laskenut nopeasti 128:sta 108:n ja nyt sitten syödään rautatabletteja. Jostain kumman syystä neuvolassa ei viime viikolla mitattu hb-arvoja ja todennäköisesti tämä veriarvon lasku olisi jo huomattu aikaisemmin. Syökö kukaan muu vielä rautatabletteja? Itse syön Obsidan-tabletteja.
Sukupuoli-gallup Itse luulen, että meille on tulossa poika. Ei perustu kyllä mihinkään sykkeisiin tai vatsan pyöreyteen. Olen vain nähnyt unta poikavauvoista :)
Kestoilu en usko, että jaksan paneutua tähän aiheeseen. Kukaan lähipiirissä ei ole sitä tehnyt ja itse en jaksaisi lähteä tutustumaan aiheeseen alusta alkaen, kun kaikki on muutenkin uutta tässä vauva-projektissa.
Kaiken maailman nippailua on mullakin ollut alavatsassa ja tod.näk. ne johtuu
TeSuLah:n mainitsemista kannattimien venymisestä. Päänsärkyä on ollut pari pv eikä mikään veden juominen oli pitänyt sitä tällä krt kurissa. Onneksi Panadol-tabletti on riittänyt sen hoitamiseen.
Huomenna pitäisi mennä päiväksi töihin ja sitten alkaa viikon kesäloma, jee =) Sunnuntaina Tallinnaan ja hotellin kauneushoitolasta varasin just rentouttavan jalkahoidon. Kivempi käyttää sitten sandaaleita, kun jalat on nättinä.
Hyvää viikonloppua koko porukalle ja yritän kirjoitella taas ens viikolla!
Teho 16+1
 
Hip hei piiitkästä aikaa

Täällä on oltu taasen niin väsyneitä ja aikaansaamattomia, että en ole netissä saanut vierailluksi. Yöunet ei meinaa millään riittää antamaan riittävästi voimia arkena työssä jaksamiseen. Mutta jospa se olis ohimenevää :)

Tulin just kattomasta sinkkuelämää elokuvaa, oli kyllä huippu :) Suosittelen, jos joku miettii, että kannattaako mennä... niin TODELLAKIN :)

Tervetuloa uusille odottajille :)

Öitä on alkanut ihan "rasitukseksi" asti vaivaamaan unet... herään yön aikana 2 kertaa veskiin ja pari kertaa kattomaan kelloa, ja jokaisen heräämisen välissä ehdin nähdä jonku tosi vilkkaan unen.. -> yleensä painajaisen. Aamulla sitten 8-9 tuntia nukutun yön jälkeen on semmonen tunne, kun ei olis nukkunut juuri ollenkaan. Ihanata tämä lapsukaisen odotus :) Viime yönä sitten unien lisäksi ilmaantu ensimmäinen suonenveto.. *Heh* Toivottavasti ei tuu tavaksi tommoset yölliset suonenvedot.

Onko teillä muilla ollut suonenvetoja tai rasittavan vilkkaita unia?

Jaahas, kellohan on jo 20.. iltapalalle ja yöpuulle :) Aamulla herätys taas 6.00 *huoh*

Mecu & Möhö 15+4
 
Täs pikasesti kirjoittelen ennenkuin meen nukkuun. Ei tahdo ehtiä kirjotteleen. Sisko oli yökylässä kolmen pienen tenavansa kanssa ja tädistä on kyllä veto pois ku tämän päivän kauppakierroksen jälkeen leikkasin vielä ruohoa. Huomenna taas illalla lähtö tuonne vanhempien työ. Miehen siskot pääsee ripille sunnuntaina ja äiteen synttäritkin on samana päivänä. Lähdetään jo huomenna kun matkaa 100 kilsaa ja siellä jo nyt vieraita joita mennään samalla tapaamaan. Kattellaan sitte taas viikonlopun jälkeen.
 
SUONENVEDOISTA näin pikasee, mulla oli ekassa raskaudessa noita öisiä. Ne oli tosi inhottavia |O yöllä heräsin aina siihen että pohkeesee sattuu törkeesti ja äkkiä yritin aina päästä sängystä ylös ja seisoin koko paino sen jalan päällä kunnes helpotti. ja niitä tuli melkein joka yö.
Palaillaa ja Työniloa :wave:
 
Unista... niitä kyllä tuntuu piisaavan. Olen ollut aamuisin kuin selkääni saanut jo 3 viikkoa, mutta nyt tällä viikolla astuivat kuvaan sitten painajaiset, mutta se ei liene minun kohdallani mikään ihme :/

Ja kohtua repii; masuasukki otti keskiviikkona oikein itseensä ultrasta kun siinä painettiin kohtua aika reippaalla kädellä pitkän aikaa ja vielä eilenkin "vanhanpiian vattanahka" juimi niin että ei nukutuksi meinannut saada.

Mulla oli suonenvetoja ja julmettua suonikohjujomotusta ennen hepariinilääkityksen aloittamista, mutta nyt ei ole oikeastaan mitään. Syynä saattaa tosin olla sekin, että pidän "kiilatyynyä" jalkojen alla nukkuessani. Olen kärsinyt särkevistä jaloista viimeiset 20 vuotta, joten olen ollut ihan HÄH kun nyt olen ollut oireeton, mutta saas nähdä miten käy kun seuraavat helteet tulevat...
 
Czarina Paljon voimia (rakenneultran) odotukseen!

Kestoista ja vauvan kakasta Nyt jo multa unohtu, kenen kanssa tästä aiheesta keskustelimme, mutta hassua on kyllä näin jälkikäteen ajateltuna, että musta kestoilu oli nimenomaan helpompaa pienen vauvan kanssa. Ja meidän esikoiselta ei tarvinnut arvailla, milloin vaipassa on kakkaa, sitä oli aina kun vaipan vaihtoi... Joku myös kysäisi vinkkiä kakkavaipan kanssa. Musta oli helppoa, että sitten kun vauva oli kuivitettu, niin kakkavaipan kanssa vaan pöntön päälle ja pidesuihkulla sen kakan huuhtelin pönttöön. Ei tarvinnut siis käsiään edes liata. Märän vaipan puristin enimmästä vedestä ja jätin kuivumaan pyykkikorin reunalle, illalla sitten koneeseen. En koskaan käyttänyt papereita enkä kynsiharjaa, kyllä ne tahrat sitten pesussa näillä meidän moderneilla pesujauheilla (LV) ihan hyvin lähti!

Supistuksista Taisin tuntea ekat supistukset eilen... :( Kaksi päivää on jo ollut niitä "kovotuksia" joissa maha menee ihan kovaksi, ja eilen sitten iltapäivällä oli parin tunnin ajan ihan selviä supistuksia. Sellaisia, joissa koskee alavatsaan samalla tavalla kuin menkoissa, mutta kovempaa. Täytyy vähän hidastaa tahtia, nähtävästi. Kävin juuri edellisenä iltana pumpissa ja se taisi aiheuttaa tämän... Pitänee poiketa terkkarissa, jos vielä vaiva jatkuu. Kokeilen nyt ensin näitä kotikonsteja eli lepäilyä.
 
Pakko esittää tyhmä kysymys... pitääköhän tossa kiinalaisessa raskauskalenterissa laskea kuukautisten perusteella, kun hedelmöitys on tapahtunut kuunvaihteessa eikä tiedä täsmälleen kumman kuukauden puolella? :ashamed:
 
miusta se on se hedelmöitysajankohta:) näyttääkö siulla sit niissä kahdessa mahdollisessa kuussa erisukupuolia?
meille näyttää nyt poikaa:D ja tiien nyt siis että 4 kuudesta tapauksesta pitää paikkansa:D
 
No juu, osuu just kuunvaihteen molemmin puolin ja meikäläisen ovulaatiostakaan ei ota "Erkkikään" selvää, sillä sitäkään ei pitänyt olla ollenkaan ku oli vaan 2 päivän kuukautiset joista tää ihme lähti liikkeelle... Mutta hei, meillähän on tulossa se "vissiinkin poika" joten se kyllä selittää TÄMÄNKIN tulkintavaikeuden :LOL:

Pakko suhtautua jo huumorilla tähän tilanteeseen :D
 
Tuon kalenterin mukaan mä odottelen poikaa =) Luultavasti, koska taisi ovulaatio osua juuri tuohon kuun vaihteeseen. Jännää, ei vielä ainakaan ole yhtään sellainen vahva tyttö/poika-olo.. Enkä tiedä viitsinkö tunteeseen luottaakaan, koska ihan alussa olin täysin varma että odotan kaksosia. No yksihän sieltä löytyi.

Ensimmäinen ultra tehtiin viikolla 7, koska haluttiin varmistua että siellä oikeasti on joku ja oikeassa paikassa. Myöskään ei oltu ihan varmoja, että kuinka pitkällä oltiin. Kuukautta aikaisempi hedelmöitys olisi voinut olla mahdollinen- ja vikat menkat oli erikoiset. Oli varmaan lääkärillä hauskaa, kun tälläinen ensikertalainen meinasi tipahtaa pediltä kun ultran näytössä oli kaksi mötikkää. Kysyin että "kuinkahan monta siellä oikein on....". Enpä tiennyt että vauvalla oli eväspussi mukana =)

Mulla on paino noussut noin 5-6kg. Pahoinvointia ei ole ollut, joten olen kyennyt syömään koko ajan erinomaisesti. Väsymys alussa vaan teki sen että liikuttua ei tullut. Eli kun aikaisemmin liikuin paljon ja sen yhtäkkiä lopetin, niin eihän se ihme ole että muutama kilo tulee jo siitä. Toivotaan vain että tässä kohta jaksaa taas jotain tehdä.

Olen lueskellut noita teidän supistustuntemuksia. Mullahan muljahtelee välillä masussa, ihan kuin joku pyörittäisi pyörää tms. Olen kyllä tulkinnut ne liikkeiksi, ja neuvolan tätikin sen sitten totesi että kyllä ne niitä varmaan on, kun kuvailin. Mutta entä jos ne onkin supistuksia...? Onko ne ihan normaaleja tässä vaiheessa? ....voi tätä ensikertalaisen tietämättömyyttä.....

Veijari 17+0
 
Äh, äsken tilttas Plussan sivut kesken viestin kirjoittamisen. Ihme juttu. Varmaan näitä perjantai 13. päivä kiusoja.

Tuon horoskoopin mukaan olis tyttö tulossa taas. Itsellä ei ole minkään sortin tuntemuksia. "Toiveissa" olis poika, mutta oikeasti sillä ei ole mitään väliä. Tytölle olisi tietysti vaatteet valmiina ja monta nimeäkin keksitty kun pojalle on vaikeampi keksiä jostain syystä. Rakenneultrassa (11.7.) aiotaan kysyä ja jos varmaa tietoa saadaan niin kerron sitten.

Tänään oli toinen neuvolakäyntini. Ihana kuulla sydänäänet! Ne oli hieman hakusessa, mutta tarpeeksi alas kun neuvolatäti osas laitettaan osoittaa niin sieltä kuuluivat. Viime viikot ovat olleet niin epätodellisia kun ei hirveesti oireita ole (väsymys ja iso maha), mutta ei kunnolla ole liikkeitäkään tuntunut ennen tätä viikkoa. Sitten kun palstoilta lukee surutarinoita niin tietysti itsekin alkaa miettimään kaikenlaista mitä ei pitäisi. Mielestäni olin paljon rauhallisempi viime odotuksessa, en tiedä miksi. En tainnut palstailla näin paljon sillon.

Muuten kuulumisista: paino noussut vain 400g edellisestä kerrasta mikä on oikein hyvä (alkupainoa kun oli runsaasti liikaa). Verenpaineet 111/86. Pissassa oli leukosyytit koholla. Pissatautia ei ole ellei ole oireeton. Veikkasi, että valkovuoto voi antaa tuon tuloksen. Kuitenkin ensi viikolla pissanäytettä labraan, tänään TYKS labit ihan sekaisin atk:n kaaduttua. Seuraava neuvola kesätuurarin luona 23.7. ja sillon varataankin jo seuraavan sokerirasituksen aikoja. Hurjaa miten nopeasti menee aika...

Huomenna tulevat anoppi ja appiukko kylään (hoitavat maanantain sitten esikoista kun lähdetään Bon Jovin keikalle) ja tietty tytölle lykkäs just hirveän flunssan päälle. Oltiinkin varmana jo puolitoista kuukautta terveitä tässä välillä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja voimia niitä tarvitseville!

Taneli 16+6

 

Yhteistyössä