*MarrasMassutII kesäkuussa*

Huomenta!
Jos minäkin nyt pitkästä aikaa jaksaisin jotain naputella :D
Ummetusta löytyy tääläkin, välillä oli semmoset 11 päivää kunnon vessassakäyntien välillä |O Nyt on onneksi vähä helpottanu, kun on pystyny taas juomaan kahvia :D

Mä oon noita vaunuja vähä yrittäny kattella, tämmösiä oon ajatellu:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=403199&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=3139413&categoryId=10093

Tai sitte nämä:

http://www.vaunula.fi/f7.htm

Pitäis noita jälkimmäisiä käydä ihan livenä kattomassa, ei uskalla pelkän netti-esittelyn perusteella ostaa, noita ensimmäisiä oli jossain liikkeessä ja vaikutti ihan hyviltä. Noissa jälkimmäisissä olis vaikka kuinka hienoja värejäkin :)

Täälä päänsärky jatkuu edelleen, nyt taitaa olla taas toista viikkoa putkeen. Mä jo luulin, että tämä helpotti, mutta sitä kestikin vaan kolme päivää :kieh: Pitäis taas lääkäriin suunnata, mä olin jo sairaalanpäivystyksessä näiden takia ja omalääkäri kehotti menemään sinne uudestaan ja vaatia, että joku ratkaisu on löydyttävä :headwall: Viimeksi ne sielä kurkkas silmiin, pyöritteli käsiä ja jalkoja, viikko sairaslomaa ja takas kotiin. Kai nyt on sitte sama juttu... Akupunktiota kannattais varmasti kokeilla, se on kuulemma monelle auttanut :/

Nyt koiran kanssa sateeseen tallustelemaan, sillä on aamusta niin kiire ulos, ku se sai korvatulehdukseen kortisonit, antibiootit ja korvatipat. Nuo ensimmäiset sitte janottaa ja pissattaa kamalasti.

Hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Scheriproctia ei saa käyttää ekalla kolmanneksella, muuten voi, mutta neuvolassa kyllä sanottiin mulle, että vaan pahimmissa vaivoissa, ei jatkuvasti. Ei pitkäaikaiseen käyttöön. Apteekkiin on tullut myös uusi lääke AC3, joka on geelimäinen aine, auttaa pukamiin ja voitelee ummtusvaivoissa. Sitä voi käyttää raskauden aikana.

Kävin taas lääkärissä heti aamusta, kova kurkkukipu jatkunu jo 2 viikkoa. Joku sitkeä viirus. Tulehdusarvot normaalit. Nieleminen on tuskallista. |O

Päivänjatkoa teille!
 
Tuo AC3 on ihan hyvä apu. Käytän itse, myös scheriproctia olen käyttänyt edellisissä raskauksissa ja auttanut on.

manhattan2 mulla on vaivana pukamat suonikohjujakin peräpäässä näin odotusajan puolestavälistä, mutta synnytykseen vaivat loppuneet. Sen jälkeen ei enää juuri vaivoja. Samoin nytkin taitaa mennä kuin muissakin. Jaloissa suonikohjut tosi pahana, täytyy jutella asiasta keskiviikon neuvolassa.

Rakenneultra on meilläkin vasta 11.7. Vkot silloin 20+3. Mies oli mukana np-ultrassa ja tulee nytkin, mummi lupas hoitaa lapsia.
 
FrökenJulie Kiva kuulla, että jollakulla muullakin paino on noussut useampia kiloja. Mä täällä ihan masennuksen partaalla, ku eilen kävin vaa'alla.. ja huomasin että kiloja tullu nyt semmoset 8 :( Mies hokee koko ajan, että "ootko sattunut huomaamaan, että oot raskaana? Painonnousu voi kuulua asiaan!" Mutta ei näin paljon tarvis nousta.. kamala työ saada niitä sitten pois synnytyksen jälkeen. Normaalipainoinen tosin olen raskauden alussa ihan ollut,mutta tuntuu se silti kamalalta jos tästä nyt napsahtaa joku 16-20kg painoa...

Marrasmamma79 Meillä on rakenneultra vasta rv 21+1 -> 21.7... eli uskon, että me ollaan tän porukan viimesiä, jotka kirjottelee niistä ultrista kuulumisia. Kyllä odottavan aika on NIIIIN pitkä.. :) Kovasti toivon, että suostuisi vaavi näyttämään onko poitsu vai tytsy.. niin päästäis miehen kanssa ihan tosissaan miettimään nimiä. :)

Vaikka onhan noita jo 3 etunimeä keksittynä jo molemmille sukupuolille :) Tahdotaan antaa vauvalle semmonen vähän erikoisempi nimi.. siis ei mikään Charles tai vastaava.. mutta semmonen mikä ei lukeudu 10:een suosituimpaan lapsen nimeen. Tärkeätä myös se, että se taipuu suomalaisen suuhun :) Tytölle on ajateltu mm. Eevi Amelii, Ada Melita, Oona Amanda... :) Pojille vaikeampi keksiä.. mutta etuniminä nyt olleet Nino, Jeri ja Tatu :heart: Nino on ehdoton suosikkini poikien nimistä tällä hetkellä.. ja tyttöjen Eevi Amelii :) Täytyy vaan toivoa, että tulokas sitten näyttäisi myös jolta kulta noista :)

Nyt täytyy lähteä lenkittämään koira, kun sade taukosi.. ja valmistautua elokuviin lähtöön!

Mecu&Möhö 18+0
:heart:
 
Täällä ei ole rakenneultraa ollenkaan, mutta istukan paikka tarkistetaan viikolla 25+5 eli täällä ollaan sitten viimeisenä :wave:

Itseäni pännii kuinka erilaiset käytännöt ovat eri paikkakunnilla, mutta onneksi käytännöt tulevat samanlaisiksi koko maassa....

Vietiin tänään kaksi vanhempaa lasta urheiluleirille heti aamusta ja nyt on jo kova ikävä, kun ei pahemmin olla oltu erossa....taitaa olla viime syksyinen sairaalassaolo pisin aika joka ollaan oltu erossa :D

Ainakaan soittoa ei ole tullut, että pitäisi mennä hakemaan pois, mutta keskiviikkona klo 15 leiri päättyy...
mulla onkin pitkästä aikaa nla tiistaina aamusta ja pojan 10kk nla on sitten iltapäivällä eli koko päiväksi on ohjelmaa....

Katsellaan yhdessä jalkapallon loppuottelu illalla ja mies aloittaa sitten huomenna 6 viikon yörupeaman eli taas tosi kiva olla hiljaa heti aamusta :/



 
Hipheip

Me käytiin jo hakemassa yhdistelmävaunut kotiin :)
Tämmöset tuli otettua ja juuri tuolla samaisella värillä kuin kuvassa.. Oli jotenkin aivan vastustamaton väri!

http://www.herqules.ch/xl.asp?q1=photos/razor4_2_800.jpg&q2=H60802%20Black/Lime

Saatiin aika hyvän hintanen paketti mielestämme.. nuo yhdistelmät, jalustallinen gracon turvaistuin autoon (ovh 189,-) se oli kyllä 3kk käytetty tuo istuin, mutta siis aivan uutta vastaavassa kunnossa. Hoitolaukku ja hyttysverkko.. ja hintaa oli 600,-! Noiden vaunujen ovh oli 595,- -> tosin saatiin alennusta hinnasta, kun omistaja on tuttu. Herqules on kuitenkin Emmaljungan tytäryhtiö.. joten vaunut on varmasti laadukkaat ja kuitenkin Emmaljungan yhdistelmävaunuja huomattavasti edukkaammat. Tai ainakin siihen Emmaljungan malliin verrattuna jota me kateltiin ekana.. ne ois maksanu 899,-! Aateltiin, että nyt kun ostettiin noi vaunut uutena, niin menee sitten seuraavillakin lapsosilla. Muutoin ollaankin osteltu vauvan kamppeita käytettynä.. säästää pitkän pennin. Ei oltais varmaan vaunujakaan raaskittu uutena ostaa.. ainakaan noi hinnakkaita, ellei anoppi ja appi olisi halunnut avustaa rahallisesti :)

Yep, Leffassa tuli käytyä.. sunnuntai viihdettä vähän. Tuntuu jotenkin, ettei työpäivien lisäksi paljoakaan viikolla saa aikaseks.. kotona vaan tulee oltua, niin nyt on ainakin sitten käyty taas vähän ihmisten ilmoilla. Huomenna neuvola aamusta, kirjottelen sitten taas kuulumisia lisää. Nyt telkun ääreen hetkiseksi ja sitten yöpuulle :)

Mecu&Möhö 18+0
 
Moi,

sorry, oon ollu vähän laiskanpuoleinen kirjottelija viime päivät. Mut niin se vaan viikonloppu taas hurahti! Miksei vaan vois olla koko kesä lomaa? Noh, ens kesänä sitten...

Marrasvaavi & -mamma, oon tein kanssa kanssa siinä myöhäissarjassa ultran suhteen. Meinasin huomenna varata ajan, vaikka neuvolatäti sano, että hyvin ehtis vielä torstaisen neuvolan jälkeenkin. Mutta jos nyt sais jonku ihan kivan ajankin, ni vois soittaa jo huomenna. Tosin heinäkuulla oikein mikään aika ei ole kiva, kun meistä jompikumpi on kokoajan lomalla, niin täytys jostain keksiä neitille hoitaja ultran ajaksi! Mummo ja kummit on töissä, toisen puolen pappa uusineen vaimoineen ei oikein tule kysymykseen, kun ei niitä muutenkaan meidän elämä kiinnosta. Noh, katsellaan, jos vaikka isomummo sen hetken jaksas kattoo tuota riiviötä.

Ummetuksesta, täällä kans välillä on vähän tiukilla. Mut sit saattaa tulla saman päivän aikana kolmekin kertaa. =) Ei ole vielä onneksi kovin vakavaksi tuo vaiva äitynyt.

Onnittelut Marrasvaaville kärryostoksista, ihan kivat pelit! Ja nätti väri!!! Teillä on siis noihin pehmeä kantokoppa lisäksi?

Meillä tulee tällä olemaan käytössä samat menopelit kuin edelliselläkin, eli Brio Kombi 2005 -mallit, sinivalkoiset väriltään. Ne on kovalla kantokopalla. Runko on lähes uusi, meillä on jo kolmas runko niissä (ensimmäisen runnoi lentokenttähenkilökunta - Finnair makso uuden, vaikkei varsinaisesti heidän vikansa ollutkaan, toisessa rungossa oli joku valuvika, muutaman kerran käytön jälkeen runkoa ei saanut enää kasattua!), tässä runkossa on vielä muistaakseni vuosi takuuta jäljellä.

Lisäks meillä on ns. matkarattaina Gracon joggerit, ne on ihan kätevät, kun saa Gracon autokaukalon kiinni niihin! Kaukaloa meillä ei tosin ole, kun edellisellä meillä oli kavereiden lainakaukalo. Tyhmää sinänsä oli niiltä sillon lainata, kun tiedettiin kumminki, että joskus se seuraava käyttäjäkin koetetaan hommata. :/ Noh, nyt on sit kaukalon hankinta edessä.

Eipäs tässä vissiin muuta tälläkertaa! Illanjatkoja!

Pamppis
 
marrasvaavi meille tulee ihan sama menopeli ja vielläpä sama väri :LOL: Aikani noita kärryjä tutkin ja tulin siihen tulokseen että noi haluan, varsinki ku niissä ei oo ilmakumeja ne on varsinainen riesa.... Oliko toi hinta kantokassin kanssa? Oon ymmärtäny että siihen pitää jopa jalkapeite ostaa erikseen jos sellasen haluaa.
Nyt on pakko lähtee nukkuu ku huomenna taas töihin saikun jäljiltä :wave:
 
Monenlaista keskustelua taas..
Täälä painoa tullu ehkä just ja just kilon verran.. Jos tullu äitiin ja siskoon ni ei paljoa nousekaan.

Voih.. Tuota nimi juttua pitäs kans jo alustavasti vissii miettiä kun jossain vaihees pitää lähettää nuo paperit sairaalaan ja niihinitäs laittaa hätäkaste nimiehdotukset.. ei kyllä hajuakaan..
Ei muutaku kalenteri käteen. :D
Nyt ei kyllä jaksa muuta,jos huomenna sitte lisää.
 
Heissan taas!
Kauheesti jaksatte kirjotella!! En meinaa perässä pysyä!
Nimistä, meillä on muutamia suosikkeja, niin tytöille kuin pojillekin, joita ollaan mietiskelty tässä raskauden aikana, mutta mitään ei lyödä lukkoon ennen kun vauva on syntynyt. Toisiksi nimiksi tulee suvussa kulkeneita nimiä, se on kuitenkin jo päätetty.

Kivat menopelit ootte löytänyt marrasvaavi, ja samirkin:)
Meillä ois kaikki valmiina, mutta päätin että pääsen helpommalla kun myymme näitä vanhoja pois ja ostamme ne kaksostenrattaat tilalle. Aikamoinen riiviö kun on tuo esikoinen, en usko alkuunkaan että pysyisi paikallaan seisomalaudalla.
Nyt siis hankintalistalla tuplikset, ja sitten vielä muutamia tavaroita mitä esikoiselle lainailtiin kavereilta, eli hoitoalusta, turvakaukalo ja sitteri..

Liikkeistä! Jos tässä vaiheessa liikkeet on tuntunu ihan kunnolla, jopa masun läpi, niin pitäskö niiden tuntua jokapäivä?? esikoisesta tunsin muistaakseni jokapäivä jotain siitä lähtien kun ne alko tuntumaan, mut nyt en oo vissiin viimeeks tuntenut kun pe tai la. ja sekin tuntemus oli vaan sellanen et 'vauva tuntu nousseen tohon masun pintaan', muttei mitään potkuja tms oo tuntunu moneen päivään :/ vaikka ollaan jo toista kertaa asialla ni tälläset alkaa huolestuttaa :(
 
Huomen!

Tuo ummetus... Ei se mun 4 päivän stoppi sitten paha olekaan kun lukee teidän muiden kokemuksia. Mutta ahdistavaa se on ja varmasti se että stressaa jo vessaan mennessä ei auta asiaa. Levolacilla täälläkin tuli helpotus viimeski. Activia mullakin auttaa ja syön myös A+ jogurtin pikkupurkkiversioita joissa on lisätty kuitua. Varsinkin luumujogurtti auttaa (opin syömään synnärillä viimeksi). Gefiluksen mehuu missä lisänä kuitu tulee joskus otettua ja tänään aamunakin pistin kaurapuuroon leseiden lisäksi lapsen luumusosetta... Ja juodahan sitä pitäs paljon, mutta tuntuu välillä että vesi tulee korvista. Tämä ummetus on uutta, ei edellisessä raskaudessa ollut mitään ongelmaa mutta sillon liikuinkin paljon enemmän. Anyway, toivottavasti menee kaikilla ohi tämä vaiva!

Nimivaihtoehtoja on joitakin jo, tytölle helpompi keksiä kun pojalle. Esikoinen on Ellen Olivia. Nyt tytölle ehdolla esim. Iris Matilda ja pojalle Alex jotain. Saa nähdä miten ehtii vielä mieli muuttua. Nimen pitää olla sellanen mikä lausutaan suomeksi ja ruotsiksi samalla lailla ja tämä on yllättävän vaikeaa, huomattiin viimeksi...

Vaunut meillä tulee olemaan esikolta perityt Brio Kombit 2005 "sammaleen vihreät" kovalla kopalla. Pestä täytyisi ainakin osa (kokemuksia? vinkkejä?) ja hankkia mahdollisesti se sisaruslauta siihen.

Mitä mieltä olette tukan värjäyksestä raskauden aikana? Kun oon kuullut puolesta ja vastaan. Jotenkin tekis mieli piristää kesäksi, mutta oon aina ajatellut ettei se ole hyvästä... Nyt taas työkaveri väittää että se on ihan ok...

Viimisiä viedään eli lomille keskiviikkona eikä tietokonetta sitten käytettävissä vähään aikaan kun mies vei meidän koneen bändin treenikämpille demon tekoa varten. Ihan hyvä ehkä niin, ei tuu roikuttua netissä turhia. Paljon reissaamista mahtuu lomaan ja yksi rakenneultrakin 18.7. Päivittelenpä taas kun koneelle pääsen.

Taneli 19+2
 
Huomenta!

Ilmavaivat |O Niitä kyllä riittää ja sitte ku pierunpidätyskyky on kadonnu jonneki matkanvarrelle :ashamed: Tuntuu, että ku töissä pitää kumarrella, niin p*rse laulaa :kieh: Ärsyttävää ja noloa!

Nimistä, meillä on tytölle ja pojalle ollu nimet valmiina jo kauan ennen plussaamista, voi olla ettei vauva yhtään näytä sen nimiseltä ja joudutaan keksimään uusi :D

Hiuksia mä oon värjänny ihan tavallisesti, en kyllä usko että siitä mitään haittaa olisi. Eikä kyllä kiinnosta mennä naimisiin päällä, jossa on monta senttiä juurikasvua :LOL:

Muutama viikko, niin alkaa kesäloma. Särkänniemeen ajateltiin suunnata, jotain muuta kivaa Tampereen lähistöltä pitäis vielä keksiä, ku ajateltiin ainakin kolme yötä olla reissussa. Nuo mökit ja huvipuistot vaan on niin mielettömän kalliita :kieh: Ja missään mökissä ei oo vessaa, niin mä saan taivaltaa ympäri leirialuetta koko yön, ku saa ravata vessassa niin usein |O

Keskiviikkona olis sitte taas neuvola ja kymmenes päivä rakenneultra. Toivottavasti kaikki on hyvin. Iltaisin kun katsoo tv:tä, niin kaveri potkii mahassa mielettömästi. Mieskin tuntee hyvin jo potkut. Päivällä ei pahemmin potkuja tunne, kun koko ajan touhuaa jotain ,mutta istuessa se kyllä mua muksii oikeen kunnolla :LOL: Mamina Kai se vauva pääsee vielä mahassa niin piiloon, ettei potkut tunnu, ei tässä vaiheessa varmaan vielä oo aihetta huoleen. Monethan tuntee liikkeetkin vaikka kuinka myöhään.

Nyt suihkuun ja kutsukorttien postitukseen :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Liikkeistä! Jos tässä vaiheessa liikkeet on tuntunu ihan kunnolla, jopa masun läpi, niin pitäskö niiden tuntua jokapäivä?? esikoisesta tunsin muistaakseni jokapäivä jotain siitä lähtien kun ne alko tuntumaan, mut nyt en oo vissiin viimeeks tuntenut kun pe tai la. ja sekin tuntemus oli vaan sellanen et 'vauva tuntu nousseen tohon masun pintaan', muttei mitään potkuja tms oo tuntunu moneen päivään :/ vaikka ollaan jo toista kertaa asialla ni tälläset alkaa huolestuttaa :(
Mamina, ihan tätä samaa olen voivotellut viimepäivät!!! Viime viikolla liikkeet tuntu ihan selvästi, ja koko viikonloppuna ei juuri mitään! Pelkohan siinä kasvo taivaisiin! Koitin masua aina välillä tökkiä ja kuulostella olisko siellä ketään!

No onneks on neuvola on tällä viikolla (ja oma täti siellä!!!), saa mielenrauhan. Toivottavasti kaikki vaan on ok!


 
TaneliKaneli, mein tytön toinen nimi on myös Olivia =)
mie oon tosta tukan värjäyshommasta sitä mieltä et voi värjätä.. kaikenlaisia 'hömpötyksiä' kuulee, tää kuuluu miusta taas listaan "turhikset" (siis ei pahalla ketään kohtaan, mut miusta ei pidä olla liian "hysteerinen" ).. Maalaisjärjellä pärjää, eli jos kerran kuussa tai - kahdessa värjää ni se tuskin on pahaks, mut jos rupee vaikka vetyperoksidilla vaalentelemaan monta kertaa putkeen ni se tuskin on ok! no kuka tekee miten tahtoo, tää oli vaan miun mielipide.

tuli mieleen myös kiellettyjen ruokien lista, ja se ku joku kirjoitti myös homejuustosta. Ite oon syönyt sitä ihan normaalisti, eli sillon tällön ku mieli tekee. En usko sen olevan pahasta. Valion sivuilta löysin tälläistä:
http://www.valio.fi/aura/sivusto/aura/faq8.html
 
Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Viikonloppu meni taas yhdessä hujauksessa ja taas töissä, onneksi täällä on tosi hiljaista, kun suurin osa on jo lomilla.

Sain lauantaina pitkästä aikaa siivottua oikein kunnolla koko talon, siihen vierähtikin sitten yli 4 tuntia... Ja vielä siihen perään kävin vielä kävelllen viemässä miehelle kahvia ja leipiä meidän rakennustyömaalle. Illalla olinkin sitten ihan kuitti, just ja just jaksoin katsoa selviytyjät ennen kuin väsymys iski.

Ummetuksesta, mulla on nyt raskauden myötä käynyt ihan päinvastoin kuin teille muille, mulla vatsa toimii kuin unelma, toisin kuin ennen raskautta :) Tämä johtuu ehkä siitä, että olen alkanut syömään aamuisin kaurapuuroa ja piimää, kun ennen vetäisin vaan yhden jugurtin aamupalaksi.

Paino mulla on noussut noin 2 kiloa raskauden aikana, mutta eiköhän se siitä kohta lähde nousuun, kunhan tuo masukin alkaa kasvamaan :)

Huoh, minä en vieläkään tunne vauvan liikkeitä, kateellisena luen teidän muiden kommentteja. Silloin tällöin tuntuu pieniä vihlaisuja, mutta luulen että se johtuu vain kohdun kasvamisesta. No, ei se auta kuin odotella, että pikkuinen antaa itsestään elonmerkkejä.

Nimistä: me ei olla vielä yhtään mietitty nimiasiaa. Mies just viikonloppuna kyseli mun ehdotuksia, mutta ajattelin nyt odotella torstain ultraa, ennen kuin alan edes miettimään nimiehdotuksia, jos vaikka saataisiin ultrassa tietää onko sieltä tulossa tyttö vai poika.

Vaunuista: Täytyis ryhtyä sitäkin asiaa miettimään ja vertailemaan eri malleja, vielä en ole edes pahemmin netistä etsinyt tietoja niistä. Sanokaapas te joilla on kokemusta asiasta, kummat on paremmat, kovalla vai pehmeällä kopalla olevat vaunut?

Pinnasängyn ajattelin ostaa huuto.netistä, täytyykin taas tarkastaa millaisia siellä olisi tarjolla.

Tuosta hiusten värjäyksestä: jossain lehdessä oli kirjoitus asiasta ja nykyisin suurin osa kampaamoiden käyttämistä väreistä on turvallisia käyttää myös raskauden aikana. Jos siis värjäätte hiuksenne kampaamossa, niin kannnattaa kysyä asiaa suoraan kampaajalta. Itse värjäytän hiukset kerran kuussa ja tiedän että mun kampaamossa käytetään niitä turvallisia värejä.

Homejuustoa olen käyttänyt kuumennettuna, koska se tuhoaa listeriabakteerin. Mutta ilman kuumennusta en uskaltaisi homejuustoa syödä tuon listeriariskin takia, koska se on todella vaarallinen sikiölle. Eli kannattaa kyllä ottaa ne neuvolan antamat suositukset huomioon ruokavaliossa, ettei tapahdu mitään ikävää. Listeria on valitettavasti aika yleistä, vaikkakin Suomessa elintarvikkeiden valvonta onkin ihan huippuluokkaa.

minnihiiri68 + vaavi rv 18+3
 
pamppis Otettiin noihin vaunuihin kova kantokoppa.. jostain ymmärsin, että olis olevinaan parempi talvivauvalle. Loppujen lopuksi kaiketi vaan makuasia, että ottaako pehmeän vai kovan kopan.. me päädyttiin kovaan.

samir05 Yep hinta on yhteishinta kopalle, rungolle ja ratasosalle. Mutta joo, herquleksella on se hinnoittelu just sillai, että jokainen osa maksaa erikseen. :D Hassua. Rungoissakin oli muistaakseni neljä eri vaihtoehtoa.. oli kolmipyörää ja paripyörää jne. Ja niiden hinta vaihteli.. samoin pehmeä kantokoppa muistaakseni edukkaampi kuin tuo kova. Väri oli kyllä ehdottomasti suosikkini.. miehen kanssa vähän kinasteltiin, kun mies ois tahtonut ne camo-beiget *yöh armeijakuviota* ja varausvaiheessa hänelle ei käynyt tuo lime-musta.. otettiin sitten ne oranssi-vihreät/mustatko ne oli.. mutta kuitenkin ne missä oranssia. Ja sitten kun mentiin noutamaan vaunuja.. niin sain vielä puhuttua miehen suostumaan noihin limen värisiin :)

Oma napa Neuvolassa käytiin :) pissa oli puhdas, verenpaine 101/64, vaavin syke 140. Sai kyllä ettiä pikkuista jonkin aikaa.. tuumaili vaan "joo, no onhan sillä vielä tilaa liikkua" :) Paino oli noussut hurjat 475g/vko *huhheijaa* Kohdunpohjan korkeus oli 20cm. Siinäpä ne.

Nyt päätin kyllä alkaa taas ahkeroimaan liikkumisen kanssa.. pikasesti tulin kotona piipahtamaan nyt ja kohta takasin kaupungille päin.. ja punttisalille :) Alkaa ees nesteet liikkua jonnekin suuntaan. Toivon, että toi aerobinen pitäis vähän tota painonnousuakin kurissa.. tuntuu niin kamalalta tää paisuminen :)

Mecu&Möhö 18+1
 
Pitkästä aikaa taas ehtii jotain kirjottelemaankin, vaikka teidän kirjoituksia luen melkeen päivittäin =)

Ummetusta ei täällä päässä oo normaalia enemmän... Mulla vatsa toimii muutenkin melko huonosti, joten on vaan täysin normaalia mulle, että käyn isommalla maksimissaan joka toinen päivä. Täytyy kuitenkin alkaa seurailemaan ilmeisesti tota käymistä...

Vaunuista sen verran, että olen kattellut Emmaljungan Duo Edge Combeja... Ihan hirveen hintaisethan ne on, mutta onneksi tulevat isovanhemmat ovat luvanneet sponssata =) Ei meillä muuten oliskaa näitä varmaan katteltu... Pinnasänkyä mekin etsitään kuumeisesti käytettynä...

Paino ei oo mulla noussut kun vajaan kilon koko raskausaikana, mutta terkkari sanos että kyllä vielä on aikaa ottaa se +20kiloa... Jee, jee. Huomenna on rakenneultra ja pikkasen jo jännittää, että onko siellä varmasti kaikki ok. Ainakin tyyppi kiemurtelee jo kovasti masussa!

Sit piti kysymäni, että onko jollain muulla NAPA kipeä? Mulla on napa välillä ihan kosketusarka... Ja flunssaa on jatkunu nyt jo pidempään, niin tekee ajoittain häijyä masussa kun aivastelen tai yskin! Tarttisko huolestua?

Lomaa odotteleva Wela+pikku-toukka 19+2
 
wela, miun napa kärsi esikoisen odotuksesta niin, et oli revetä pituus suunnassa kahtia :| siitä onkin muistona ylhäältä alas navan halkaiseva raskausarpi.. kipeetä tosiaan teki jossain vaiheessa (tää siis aika lopussa ) ja tuntu et pitäs teipata maha jotenkin kasaan siitä navan kohalta ettei tuntisi sitä repeemisen tunnetta :D:D :x
 
Kovasti oli tullut tekstiä. Kävin taas eilen päivystävällä lääkärillä. Flunssa jatkunut jo yli 2 viikkoa, on otettu kokeita ja tulehdusarvot normaalit. Nieluviljely normaali jne. Joku sitkeä virus nyt iskenyt. Wela, kyllä se yskiminen ja aivastelu tuntuu mahassa täälläkin, ei siitä yleensä huolestua tartte. Kohdunkannattimet venyy ja tuntuuhan se yskiminen. Jaksamisia ja paranemisia!

Vauva liikkuu ja potkiskelee päivittäin ja se tuntuu ihanalta. Kuume on haitallista, jos jatkuu pitkään, mutta en usko muuten flunssien vauvaa haittaavan. Oma olo lähinnä väsynyt. Mulla ei ole kuumetta.

Mulla ei ole tuota painoa tullut kahden edellisen raskauden aikanakaan kun 6-8 kg, jospa nytkin menis samoin. Ei todellakaan tartte tulla 20 kiloa. Mun äidillä ja siskollakaan ei ole painoa yleensä kertynyt. Sinne ne on laitokselle jääneet yleensä. Omassa painossa olen ollut heti lähtiessä laitokselta ja kotona laskenut imetettäessä lisää. Vielä ei ole tullut yhtään painoa mulle, on n. kilon alempana mahataudin jäljiltä edelleen ekasta neuvolapainosta. Ei se huolestuta, kun on nuo lapset olleet aika isoja, vaikka ei itselle painoa kerrykkään.

Keskiviikkona neuvola ja 11.7. menemme miehen kanssa rakenneultraan.

Vaunut alkaa meillä olla kahden lapsen jäljiltä jo vaihdon tarpeessa. Käytettynäkin niitä saa hyviä, kun vain kohdalle osuu. Tykkään ilmakumipyöristä, kun täällä maalla ei muuten pääse kovin hyvin eteenpäin noilla hiekkateillä ilman niitä.

Muuten vauvalle on edellisten jäljiltä tavaraa jäänyt ihan kivasti, eikä tartte juuri mitään hommata. Vaatettakin on sekä tytölle että pojalle, kun molemmat on. =)

Mukavaa päivänjatkoa teille! :heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen 18+6 :heart: :wave:
 
Olen kyllä lueskellut juttujanne, mutta vasta nyt lähdin kirjoittelemaan. Eli laskettu aika on 16.11. ja neljäs lapsonen tulossa. Tänään (20+1) oli rakenneultra ja kaikki ok! Pienen painoarvio oli hurjat 400 grammaa. Sukupuolitoiveita ei ole kun on jo ennestään tyttö ja kaksi poikaa.

Hieman on jo tukalaa työssäolo kun olen melko fyysisessä työssä ja neljäs raskaus tuntuu kropassa. Kyllä se tästä... :whistle:
 
Huh,on ollut niin kiirusta töissä ja muutenkin,etten ole kerennyt kirjoittalemaan.Tänäänkin kivat 10 tuntia töissä :/
Meillä oli aamulla tänään rakenne ultra ja poitsu siellä leikki omia leikkejään,oli ahtautunut kohdun toiseen laitaan ihan käppyrään ja siellä vilkutteli äitille ja iskälle.oli oikein komia poitsu,ihan isin näköinen..oikeesti..sivuprofiili oli aivan samanlainen kun isukilla. :LOL:
Kaikki oli loistavasti,sydän normaali nelilokeroinen jne..painoarvio 334g ,vastasi viikkoja.

Nimistä,Tooosi vaikeaa keksiä pojalle nimi.toiseksi nimeksi tulee Simeon,mikä kulkee suvussa..mutta se etunimi.Meillä on iso suku ja tuntuu että kaikki hyvät nimet on jo käytetty lähipiirissä.vaikiaa..

Vaunuista,ollaan mietitty Haberkorn merkkisiä vaunuja,ovat edulliset ja lukeman mukaan hyvätkin,pitäs käydä liikkeessä testailemassa http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=306. Toisaalta olen kyllä kolunnut Huutonettiäki,että jos sieltä saisi suht edullisesti hyvät vaunut niin varmaan ostetaan sitten käytettynä.
Isommilla muksuilla oli molemmilla Briot aikanaa,ja tykkäsin kovasti.

Ei kait tässä muuta täl kertaa,palailen taas kun ennätän

äitee 78 ja Rölli 20+1
 

Yhteistyössä