*MarrasMassutII kesäkuussa*

Itse olin ihan "romuna" viime raskaudessa ja jouduin olemaan kuukauden sairaslomalla issias vaivojen takia noin viikolla 11 alkaen. Kaikissa raskauksissa olen kärsinyt samoista vaivoista niin, että 2000-2001 vuonna jouduin konttaamaan hetken aikaa, kun en pystynyt kävelemään yhtään ja kiva, kun kotona oli noin 10 kk ikäinen lapsi. Nyt en ole pahemmin selkäsäryistä kärsinyt ja välillä mietinkin, että onko siellä masussa ketään, kun viime raskaus oli kaikinpuolin vaikea...hyvä näin :D ...

Mulle tehtiin sektio silloin syksyllä-07 ja vatsaan on varmaan tullut kiinnikkeitä, koska kun yskii tai tekee jotain äkkinäistä tuntuu tosi tosi kipeitä vihlaisuja masussa....mietinkin jo ponnistusvaihetta, että pystynkö ponnistamaan, kun tekee jo noinkin pienissä jutuissa kipeää.

Liberon sivujen mukaan meille olisi tulossa tyttö :D toivottovasti! Mulla menee hermo meidän 6-vuotiaan kanssa, kun pissii ohi pöntöstä ja pissaa saa siivota lattioilta ja kauhulla ajattelen jos taas tulee yksi letkulla suihkija ;) :D kun niitä on jo kolme kappaletta tässä taloudessa....

Ollaan varmaan menossa huomenna Jukolaan jos ei vettä tule taivaan täydeltä! Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
HepsKatti
Niin paljon taas tullut juttua, että ei kaikkea muistakaan.

Kestovaipoista nyt ainakin. Mamina taisi kysellä villiksistä. Ei ne varmaan poikaa sitten kutita, kun näyttää niissä viihtyvän. Mä en itse osaa kutoa mitään, mutta onneksi sisko on kätevä käsistään, eli sisko on kaikki villikset tehnyt :) ja tosiaan on niin montaa ihanaa eri väriä, et valinnan vaikeus tulee. Ja kyllähän villa on hengittävää eikä hiosta, vaikka tuntuukin "maalaisjärjellä" ajateltuna kuumalta. Ennemmin sanoisin, että pul-kangas hiostaa kuin villa. Sisävaipat olen tehnyt vaan vanhoista kankaista niin, että ulkopuolelle vanhaa froteepyyhettä kerros ja sisälle flanellilakanaa lkerros ja väliin sitten lisäimulle tasku. Kiinnityssysteeminä edelleen näpsy, kun en ole saanut aikaiseksi ostaa kunnon vaipoille sopivaa tarranauhaa. Niin ja mä ainakin mainitsin siitä, etten tiedä alanko heti pienen kanssa kestoilla, jos kakkaa on joka vaipassa. Pojan kanssa aloin kestoilla, kun kävi jo potalla, johon tulee melkein kaikki kakat, niin ei tarvitse niin paljon kakkavaippoja esipestä kuin, että joka vaippa olisi kakkavaippa. Kyllä mä nyt varmaan heti pienenkin kanssa kestoilua harsojen tms. kanssa kokeilen.

Ja suonenvetoon. Alkakaa ihmeessä napsia magnesiumia, sen pitäisi auttaa!

Ja Veijarille tervetuloa mukaan :wave:
 
Lauantaihuomenet kaikille!

Meille on ton kiinalaisen kalenterin mukaan tullossa tyttö - ihan hyvä olis niin, kun löytyy kaikki tyttöjen releet jo valmiina! :D Noh, tosiasiassa sillähän ei tosiaan ole väliö, että kumpi tulee.

Nyt on muuten tosi epätodellinen olo, kun ei oo enää mitään väsymystä, eikä mitkään hajutkaan tee heikkoo. Välillä miettii, että oks tuolla masussa mitään elämää! Mut aina välillä tuntuu semmonen 'pulpahdus', joten kaipa siellä jotain eloa on! Hitsit kun ei edes muista miltä ne alkuliikkeet tuntu... Loppuaika muistuu mieleen sitäkin paremmin, kun pysty tuosta vatsanahkan läpi varpaita laskemaan! :D Tai millon kantapää siinä oman tissin alla kökötti.

Aini, meillä on tyttö alkanu sisäistää nyt vauvan. Se käy aina välillä kyselemässä, että mitä se vauva nyt äitin masussa tekee?!? Sanottiin sille, että se saa keksiä vauvalle nimen, että millä sitä nyt masussa kutsutaan. Ni arvatkaapas vastaus?!?! No se oli et vauvan nimi on 'formula'!! Liekö tuo isänsä kanssa hiukka liikaa aikaa viettänyt.. Sanottiin kyllä, että se ei oikeesti ole nimi. Niin kuulemma oooo-on!

Äitee 78 minäkin täältä LPR:sta. Ollaan ihan samaa ikäluokkaakin, mutta ainakaan profiilikuvauksesta en tunnista sinua. Ite oon länsialueen kasvatteja. Missä päin sie täällä vaikutit?

Taidanpas lähtee pihalle viimeset kesäkukat istuttamaan ja hernekeppejä ettimään, noi muut menikin jo edeltä!

-Pamppis & formula 16+1
 
Moi,
Suonenvetoon auttaa kun syö banaania :D Mulla esikoisen raskausaikana oli himo banaaniin, joka päivä piti syödä. Eipä sitten ollutkaan suonenvetoja juuri ollenkaan. Banaanihan sisältää magnesiumia.

Pitää yrittää muistella mistä olette kirjoitelleet. Painon noususta ainakin. Mulla on tullu nyt jotain pari kiloa. Vauvamahaa ei näy vieläkään :| Eikä äitiysvaatteita ole vielä tarvinnut päälle laittaa. Esikoisen kohdalla tais olla jotain 18 viikkoa kun ensimmäiset hoksas kysyä, että olenko raskaana ja äippävaatteet otin käyttöön samoihin aikoihin.

Ensi viikolla on onneksi neuvola niin kuulee että onko kaikki hyvin. Minusta on tullu jotenki hirveän pelokas tämän raskauden aikana. Koko ajan piilee pelko, jos meneekin kesken :ashamed:

Kestovaippoja
me ei käytetä :x

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olis tulossa tyttö! Tyttöhaave kyllä onkin, mutta tuon kalenterin mukaan esikoisenkin olis pitänyt olla tyttö, eikä ollu :p

Äiti1982 rv 15+2
 
Pikaviesti lauantai-illan kunniaksi!

Kiinalaisen kalenterin mukaan meille olisi tulossa tyttö. Toivottavasti 10.7. rakenneultrassa selviää pitääkö kalenteri paikkansa.
Käytiin tänään shoppailemassa. Hihaan tarttui lenkkarit, ulkoiluhousut ja lippis. Ja, sit oli ihan pakko käydä liiviliikkeessä, kun vanhat liivit puristavat ilkeästi. Järkytys oli melkoinen, kun kävelin liikkeestä ulos kahdet liivit kassissa, joiden koko oli 75E :eek: Mulla siis normaalisti 75C. Melkoinen kasvu 4kk:ssa. Miehen mielestä tosin ne on ihanat "munkit" :LOL: Onko muut joutuneet jo siirtymään isompaan kuppikokoon?

Teho
 
Olen lueskellut teidän keskusteluja jo jonkun aikaa mutta oon yrittänyt olla koukuttumatta jokaiseen palstaan :LOL:

Nyt sitten ilmoittaudun kuitenkin virallisesti tännekin, eli la on 17.11. (sopivasti näytän saavan päivän kokonaan itselleni) ja ensimmäistä odotellaan piiitkän yrityksen jälkeen. Lohjalle menossa synnyttämään ja ikää 25v. Tuliko tyhjentävästi :D

Meillekin tulisi tyttö tuon kalenterin mukaan ja ehkä enemmän ollut tyttöolo molemmilla. Mies taas tänään sanoi että kyllä hän oikeastaan enemmän tyttöä toivoo. Pystyy varmasti sulattamaan pojankin mutta voisi olla ehkä pieni pettymys :LOL:
 
tervehdys pitkästä aikaa :wave:

pikaisesti tulin piipahtamaan......

Koululaisen kesäloman alettua , kerhon loputtua on tässä kotona aikamoinen huiske vaikka erityislapsukaiseni vielä kesäkuun onkin päiväkodissa muutaman tunnin päivässä.
Lueskelin tuolta miten monet odottavat kesälomien alkua , minun ei moista tarvitse odotellla tässä kun hoitovapaalla olen niin päivät menee 4 lapsen ja kotitöiden parissa.

Mä en ole vieläkään keronut lapsille tulevasta perheenlisäyksestä , mullekun on jäänyt neljästä muksusta sellainen pömppövatsa tuohon kohdun seutumaan että raskaus ei näy ennekuin ehtii tuonne 23 viikon paikkeille. Olen myös pitkä 170cm joten sekin varmaan on osa syynä kohdun piiloutumiseen.
Neuvolassa kävin keskiviikkona , hipun sydän pompotti tasaiseen vikkaaseen tahtiin ja kaikki oli muutenkin kunnossa ; paitsi että kohtuni on kasvanut / noussut jo navankorkeudelle ja neuvolantäti epäili että joko vauva on isokokoinen tai sitten raskausviikkoja onkin enemmän mutta siihen kyllä sanoin että ekan ultran mukaan pitäisi olla viikko vähemmän.
Yksi syy voi olla että edellisestä raskaudesta ei ole kuin reilu vuosi aikaa joten paikat antavat periksi nopeammin ?? tiedä häntä ??
Itselle tuli illalla sängyssä maatessa kaikki kauhukuvat silmien eteen .... noh onneksi rakenne ultra on jo 26.6 niin pääsen näkemään millainen asukista on kasvanut näiden muutaman viikon aikana.

Kerrotaanko muuten muualla rakenneutrassa sukupuoli? siitä on myös täällä paljon kirjoiteltu.
Täällä meillä eivät kerro vaikka kysyisi; vastaavat vaan ettei se kuulu tuohon tutkimukseen.

Minulle ei sukupuolella ole suurta merkitystä vaikka salaa tyttöä toivonkin ; mutta luulen tulokkaan olevan poika.
Minulla on jo ennestään kumpiakin ( poika -94 , poika -01, tyttö -02 , poika -07) mutta salaa tosiaan toivon että tyttö saisi sen kaivatun kaverin :heart:

Nyt iltapuuhien pariin että saan nuo lapset petiin

:) :)
 
Iltaa!

Meillä on niin sanottu vapaa viikonloppu menossa, lapset on mummilla mut vaihtokaupax mun veli tuli tyttönsä kanssa meille viikonloppua viettämää :whistle: Mummi oli uhrautunu ja vieny pojat ekaa kertaa lintsille, into piukeena ne puhelimessa selvitti mis kaikis laitteis olivat olleet.
Mulle sen kiinalaisen kalenterin mukaa pitäs tulla tyttö =) mut toisaalta ku oon yhtä tyttöä täs taas seurannu ni ehkä poika ois helpompi :D
Mulla on tän viikonlopun aikana ruvennu selkä vähän kipeytyy ja tos siivotessa huomasin et vatsa on välillä sen tuntunen ku sitä kokoajan jännittäisin, liekö pitäs ottaa vähän rauhallisemmin.
Kävin kattomassa noita muiden masu kuvia ja HUI, mua rupes oikeesti pelottaa et minkä kokonen oma vatsa tulee olemaa loppupuolella :eek: mut kai ku näkee sen vatsan joka päivä ni se ei sillee yht äkkiä vaa oo siinä =)

Teho, mulla ei oo raskauksien aikan kasvanu varustus ku yhellä koolla. Jos sulla viellä koko kasvaa ni voi olla vähän hankala löytää liivejä enää :D
 
Pamppis Nyt saatkin sitten nauttia helposta ajasta, niinhän ne väsymykset ja pahoinvoinnit kuuluukin jäädä taakse toisella kolmanneksella. Musta tää keskiraskaus on aivan ihanaa aikaa, vatsa on kylläkin jo aika iso ja tuntuu jo liikkuessakin, mutta olo on pirteä ja energinen. Nauttikaa mammat siitä! :heart:

hippu-08 olen kans 170 cm, mutta mulla vatsa pompahtaa aina melkein heti ja nyt näkyy oikein kunnolla, olen ottanut 2.6. kuvan profiiliin ja vatsa on jo aika iso. Toisilla se vaan näkyy aiemmin ja enemmän kuin toisilla, ei sillä merkitystä, kun vaan neuvolassa toteavat kaikki olevan ok!
 
Sateista sunnuntaita!

Me oltiin aamupäivällä pihalla kaikkine sadekamppeinemme. Ihan mukavaahan ulkoilu sadesäälläkin on, kun on vaan kunnon kamppeet päällä. Mut kieltämättä kävi kyllä hiostamaan ne sadereleet, ei niitä ihan huvikseen jokapäivä päällä pitäisi!

Tervetuloa Chalalle!

Ja TeSuLah, en mie toki valita, ettei oo mitään raskausoloa.. :D Mutta käy vaan välillä mietityttämään, et oks tuolla masussa ketään. Mutta muutamat housut olen jo joutunut hylkäämään, joten kai siellä joku kasvaa! Seuraava neuvla vasta 3.7., joten sit kuulis seuraavan kerran sydänäänet.

Tyttö nukkuu päikkäreitä, joten nyt on rauha maassa. Taidanpa heitäistä itsekin vähäks aikaa kyljelleen jotain lueksimaan!
 
pitäiköhän mun olla huolissani?oon reilun viikon ajan tuntenut hentoja potkuja, nyt en oo tuntenut koko viikonlopun aikana ainuttakaan...en kehtais äitiyspolillekaan soittaa, nauraisivat vain, kun viikkoja vasta niin vähän, nyt 17ja1....hulluks tässä tulee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
pitäiköhän mun olla huolissani?oon reilun viikon ajan tuntenut hentoja potkuja, nyt en oo tuntenut koko viikonlopun aikana ainuttakaan...en kehtais äitiyspolillekaan soittaa, nauraisivat vain, kun viikkoja vasta niin vähän, nyt 17ja1....hulluks tässä tulee..
Älä suotta ole huolissasi :hug: täälläkin on päiviä, kun tuntuu enemmän ja taas päiviä ettei tunnu ollenkaan... eli hippunen on masun sisällä niin pieni ettei välttämättä kaikki potkut ja liikkeet vielä edes tunnu....Tervetuloa uudet mukaan joukkoon!!!

 

Oli pakko tulla piipahtamaan kun eilen illalla luin nopsaan noita viestejä...

Kävin tuota kiinalaista kalenteria katsomassa ja sen mukaan poika tulisi.
Mutta niin eilen kirjoitinkin että minulla on poika olo vaikka salaa tyttöä toivonkin.



[TeSuLah kirjoitti :
hippu-08 olen kans 170 cm, mutta mulla vatsa pompahtaa aina melkein heti ja nyt näkyy oikein kunnolla, olen ottanut 2.6. kuvan profiiliin ja vatsa on jo aika iso. Toisilla se vaan näkyy aiemmin ja enemmän kuin toisilla, ei sillä merkitystä, kun vaan neuvolassa toteavat kaikki olevan ok! [/quote]

En olekkaan huolissani oman vatsani kasvamisesta , se pyöristyy aikanaan.

Enemmän jäi mietittymään se kohdun korkeus...
Koska aiemmissa raskauksissa kohdun korkein kohta on ollut paljon alempana ; siks se neuvolantätikin silmät pyöreinä katsoi mittanauhan lukemaa.

Olen tähän asti mahtunut normaaleihin vaatteisiini mutta nyt huomaan että navan seutu alkaa pikku hiljaa olla tiukka.
Viikkoja nyt tasan 18.

* äippä-75 ja hippu-08 *


 
Huh! onhan jo paljon tullu tekstiä! Oltiin eilen häitä juhlimassa ja tänään ollaan vaan huilailtu..

Tervetuloa Chala ja lämpimät onnittelut teille plussasta!

Tänään kaupassa käydessä tunsin kaks todella "kivan" tuntuista kouraisua mahassa (kesti jonku aikaa ennen kuin meni ohi ), ja meni koko vatsa siinä samalla kivikovaksi, oisiko muka voinut supistuksia olla? siis kipeää teki, jouduin käymään kyykkyyn siel hyllyjen välissä:D
Esikoisesta ei ollut koskaan muistaakseni mitään tuollaista.. no mitä lienee, onneksi ei ole jatkuvaa!
Tuntuu että alkaa tuo masukin pikkuhiljaa ponnahtaa esiin:D kivaa!
Liikkeistä; kun silloin pari viikkoa sitten kerroin tunteneeni jotain höyhenen kevyitä sipaisuja, niin nyt pistää epäilemään että oliko ne sittenkään liikkeitä, kun nyt tuntuu etten ole tuntenut mitään sen jälkeen ollenkaan. Oon oikein viikonlopun aikaan koittanu kuulostella, mutten oo havainnut mitään.

huomenna voisin päivitellä sitä sukupuoli-aavistus-listaa taas:) nyt ei jaksa. telkun ääreen siis..:)

mamina ja vesseli 16+2

 
Huomenta!

Viime yö meni valvoessa, tunnin taisi unta riittää ja nyt pitäis jaksaa lähteä töihin |O
Mun päänsärkyjä jatkui yli kymmenen viikkoa ja niitä oli oikeastaan joka päivä. Nyt torstaina yritin juoda kahvia ja pystyinkin hyvin juomaan, niin päänsäryt loppui siihen. Kahvia oon juonu siitä lähtien pari kuppia päivässä. Nyt kun mietin, niin päänsäryt alkoi kun en enää kahvia pystyny juomaan... mutta voiko noin kauan olla vieroitusoireita :eek:

10.7 oli sitte seuraava ultra, aika menee niin äkkiä. Justiinhan mä plussasin.

Mies lähti taas aamusta reissuhommiin ja tulee ke-to yönä. Se kyllä meinas, että nyt on viimenen reissu minkä se tekee. Haluaa olla kotona, jos ny jotain sattui ja muutenki auttelemassa mua, ku oon ollu niin väsyny.

Kai tässä on pakko raahautua taas töihin.
Mukavaa ja aurinkoista maanantaita kaikille :wave: Vaikkei tuo maanantai monen lempipäivä taida ollakaan :D
 
Huomenta! :wave:

Se olis eka lomapäivä tästä viikon lomastani! :D Loput olis sitten heinäkuun lopussa. Ollaan tässä aamu otettu ihan rauhallisesti, kahvia ryystetty ja vähän legoilla leikitty, ja kohta kun pyykkikone on pyöriny, niin lähdetään pikku pyöräretkelle ja käydään vaikka leikkipuistossa samalla.

Tuohon tyttö-poikalistaan. Miulla ei kyllä tällä hetkellä ole (ainakaan vielä) mitään tunnetta, että kumpi tää vois olla!! Ilmottelen sitten kun joku tunne päähäni ilmaantuu! =)

Päivänjatkot! Nyt nää tytöt rupee hiukka siivoilemaan...
 
Maanantai aamupäivää kaikille

Sainhan minä tuon kiinalaisen kalenterin auki.. ja poikahan se ois senkin mukaan tulossa :)
4D-ultra on 21.7, sinne asti saadaan nyt jännittää.. uskon, että tulee kysyttyä kumpiko tulossa. Mies meinas, että ois ollu kivempi jännittää synnärille asti, mutta sitten toisaalta.. uskon, että ensisynnyttäjällä voi olla siinä tilanteessa muutakin jännitettävää :) Mitä kuullut työkaverien kokemuksia, niin sanoivat, että ei siinä tilanteessa ku kivut huipussaan, tule miettineeksi, että kumpikohan se on.. -> pääasia että tulis mahdollisimman nopeasti ulos :)
Niimpä sitten aattelin, että jos vaan saa hyvin kuvailtua, niin voitais kysyä, että kummaltako vaikuttaa 4D:n perusteella :heart:

Minkäslaisia juhannus suunnitelmia? Me eilen päätettiin, että lähdetäänkin vanhempien mökille, vaikka ensin oli ollu puhetta, että josko vaan olis ihan kotosalla kaksistaan. Kiva kyllä lähteä, kun sinne tulee vanhemmat, mun eno ja sen vaimo ja sitten yks semmonen perhetuttu pariskunta.. lisäksi 2 8-vuotiasta poikaa ja 2 koiruutta. :) Eno ostanut vesisukset ja vesiskootterin, meinaavat niitä sitten juhannuksena koeajaa.. ja siitäkös tuo aviomies sitten innostui :) Sinnehän se sitten täytyy lähteä. Josko pääsis pelailemaan tota häälahjaki saatua trivial pursuitiakin :) Se mökki on aika sopivan ajomatkan päässä, 80km.. ni josko alkaa pinnaa kiristää, syystä tai toisesta, niin pääseepähän aikasta nopsaa ajelee sitten omaan kotiin :) *varasuunnitelma pitää aina olla*

T. Mecu & Möhö 16+1
 
Heips pitkästä aikaa!

Kovin olen kertomuksianne lukenut, mutta en millään oo ehtinyt kommentoimaan mitään... Joten nyt siis pikkuista tarinaa täältä päin =)

Ekaksi sukupuoliveikkausta! Jostain syystä on alkanut tulemaan poika-olo ja tuo kiinalainen hässäkkä povasi myös jässikkää meille =) Rakenneultrassa 1.7 koitetaan sitten tähystää kumpi siellä on, jos on näkyäkseen... Huomenna jälleen neuvola, joten niitä sydänääniä taas odotellaan huomenna kuuluviksi.

Olo on ihan loistava tällä hetkellä! Kaikki sapuska maistuu, vaikkei painoa olekaan tullut kuin kilo! Pikkasen alkaa vaatteet jo kiristämään mahan seudulta ja vauva-masu näkyy jo kivasti =)

Liikkeistä en osaa vielä sanoa... Jotain ihme muksahtelua on sillon tällöin tuntunut mutta enemmänkin mun masussa on semmonen "kurnimisen" tunne? Ihan ku ois nälkä vaikkei olekaan... Voiks nää olla niitä liikkeitä?? Viikkoja on nyt kasassa 17+2.

Hauskaa jussin odotusta kaikille!
 
Eli halusin nyt tähän koota tän pinon kuka aavistelee mitäkin sukupuolta=) Voidaan sit laittaa viel mitä rakenneultra sanoo ja mitä loppujen lopuksi paljastuu synnärillä:)

odottaja ja aavistus/tieto

Äiti1982 poika-tunne, "tyttö-haave"
Molla Maija poika-tunne, "tyttö-haave"
suklaapahkina tyttö
Jännä omasta mielestä tyttö, miehen mielestä poika =)
MarrasVaavi poika
Mamina omasta mielestä tyttö, miehen mielestä poika
Pampula tyttö
manhattan2 poika
äippä-80 omasta mielestä tyttö, miehen mielestä poika
TeSuLah poika
Minnihiiri68 poika-toive
FrökenJulie tyttö
Muua poika
samir05 poika-tunne, "tyttö-haave"
tokatulossa tyttö-toive
Kisse poika-tunne, tyttö-toive
marrasvauva "ultratietoa": poika
MissMaisa poika
mamskeli poika
äitee 78 poika (tieto :) )
hippu-08 poika-tunne, "tyttö-haave"
Chala tyttö
TaneliKaneli poika-toive
Teho poika
wela poika
Czarina poika (tieto :) )
suklaapahkina omasta mielestä tyttö, miehen mielestä poika
lulu32 tyttö
 
Tervehdys kaikille!

Pikkasen on toi henkinen kantti ollut tässä viime viikon loppupuolella ollut koetuksella, joten vaikka meikäläinen antaisikin vahvan vaikutelman, niin älkää antako sen huijata itseänne. Nyt mennään näköjään vuoroin tasamaalla, vuoroin ala- ja ylämäkeä...

Totesinkin eilen äidilleni että jos selviän tästä raskaudesta tervejärkisenä, niin saan onnitella itseäni ja lupasin hänelle, että menen lekurin puheille HETI jos alkaa iskeä joku paniikki tai ahdistus päälle. Pienet satunnaiset itkut ja itsesäälinkin tunteet ovat varmastikin tässä tilanteessa ihan normaaleja, joten en ole ainakaan vielä huolissani sillä jaksan jopa nauraa.

Mutta jakkomielitauti on varmastikin iskemässä päälle, joten mietin jo eilen puolitosissani, pitäisikö käydä ihan varmuuden vuoksi tekemässä siskolle huoltajuuspaperit lakimiehen luona, sillä suurempi todennäköisyys taitaa olla että tällä mammalla "naksahtaa" kuin että vauvassa olisi jotakin vikaa ;)

Nimittäin, torstain henkisen mahalaskun jälkeen aloin nousta takaisin jaloilleni ja eilen sitten yllätin itseni miettimästä että "Jos vauva syntyy terveenä, niin kai sitä tietäisi ensi kesänä onko hänessä vikoja... että jos päästäisiin pelkällä säikähdyksellä, niin pitäisiköhän sitä vaan rohkeasti yrittää hänelle siskoa tai veljeä vielä ensi vuonna!?"

Kun tajusin mitä ajattelin aloin nauraa aivan hervottomasti ja äitini luuli että menin täysin sekaisin kun kerroin mitä olin ajatellut - hän vaan tuijotti mua silmät selällään eikä tiennyt mitä olisi sanonut :LOL:

Mutta tätä kai se jännittäminen ja epätietoisuus teettää - välillä miettii todella synkkiä ja välillä on optimismi huipussaan. Mutta ehkä on hyväkin olla pikkasen optimistinen tässä vaiheessa ja koittaa pitää sitä yllä ainakin seuraavaan rakenneultraan saakka, sillä totuushan on se, että KUKAAN ei tiedä miten tässä tulee loppujen lopuksi käymään. Vauvalle on varmaankin parempi että en kauheasti synkistele ennen kuin on EHKÄ pakko...
 

Yhteistyössä