Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan!

Malvialle vastausta tuosta ultrasta: eli meidänkin pikkuinen on saanut alkunsa lapsettomuushoidosta, joten alkuraskauden ultra kuului tuohon hoitoon (maksoi tietty erikseen, mutta suositeltiin tehtäväksi, siksi mentiin).

Tuulen poikanen: kyllä sun täytyy saada kunnon ultra. Aika omituista, jos sanottiin, että alakautta se tehdään vain, jos on jotain hämminkiä. Onkos sitten valtaosalla odottajista jotain hämminkiä alkuraskaudessa kun kaikille se kuitenkin tehdään alakautta ;). Onkohan siellä ihan kunnon asiantuntija työssään tällä hetkellä, herää vaan kysymys? Toivottavasti asiat selviää!!

Minullakin neuvola häämöttää ensi tiistaina aamulla. Pitää olla pissimättä ainakin 3 tuntia ennen neuvolaa, ottavat näytteen ja katsovat bakteerit ym. Verikoekin ilmeisesti kuuluu asiaan. Meille on tulossa näillä näkymin sellainen osa-aikaeläkkeellä oleva täti, ainakin kokemusta taitaa olla tarpeeksi ;). Toivottavasti ei ala liian tätimäiseksi ;).

Mulla on edellisyöstä lähtien vihlonut toinen nänni ihan älyttömästi aina välillä. Ihan kuin isolla neulalla pistettäisiin tuolta sisäpuolelta. Auts! Muutenkin tissit on ihan hassut; kasvaneet/turvonneet ja verisuonet näkyy hyvin. Lisäksi nännit ja nännipihat kasvaneet, on ihan lehmämäinen olo!

Että tämmöistä tällä kertaa, vointeja kaikille!

barbalala rv 9+2

Barbalala, miten _voi_olla_ pissimättä 3 tuntia :O Tällä hetkellä tuntuu mahdottomalta!

misai82 Rentouttavaa reissua!

Tänään soiteltiin taas ultra-ajan muutoksesta, kolmas kerta kun se muutetaan. No, ensi viikolla kuitenkin. Kuulinkin, että ultraajaksi tulee lääkäri th:n sijasta, että jos sitten sais selvyyden tähän hommaan.

9+3

Mä kans mietin tuota pissajuttua, kun neuvolasta sanottiin ennen eka käyntiä että ole sitten 4h virtsaamatta ennen sinne menoa.. Sanoin sille terkalle heti, että ei onnistu! No, sit se ehdotti et jos edes 3h onnistuis:) Epäilin sitäkin, mut kyl se onnistu kun en oikeestaan sitten juonutkaan:)

barbalala, olen kanssa huomannut että rinnat ovat kuin potkupallot, nännit törröttää ja tosi arat. Itse sohaisin vahingossa niin melkein kyyneleet virtasivat!
Saa nähdä miten täällä espanjassa tuo ultra tehdään, alakautta vaiko päältä.. mulla on 9+3 menossa eikä mitään vielä tehty, ensi maanantaina vasta otetaan ensimmäinen veri- ja pissanäyte.

Misaille mukavaa reissua!

Minulle ei neuvola-aikaa varatessa sanottu mitään pissanäytteestä, pitäisköhän pantata varmuuden vuoksi kuitenkin? ;)

Tämä tyttö taitaa lähteä katselemaan kevään tunikamuotia. Tämä viikko on ollut tosi tukalaa töissä kun on pitänyt kikkailla ettei maha näkyisi normaaleissa vaatteissa. Nyt kun on vielä sen verran lämmintä, että talviset villapaidat ei enää mene ja muut ovat niin nafteja.

Mukavaa viikonloppua kanssasisaret!

Sonatar ja öttiäinen rv 8+3

Mulla alkoi tänään yhdeksäs raskausviikko, eli 8+0 tänään!ihanaa kun tämä oikeasti näin vain omalla painollaan etenee...vaikka tämä utran odottelu on minusta aivan sietämättömän vaikeaa!(Vielä kaksi ja puoli viikkoa tuohon olis matkaa.)

Ärsyttävää kun noi ultra-asiat eivät ole jokapuolella samanlaisia, toisille siis on tehty alakautta ja toisille vatsan päältä...sitten tuleville mamoille tulee huolia sen takia ettei hoitajat osaa hommiaan!Suututtaa!

IHanaa viikonloppua kaikille!Itse joudun olemaan koko viikonlopun töissä =(

_helmipelmi_

Heippa!

Sonatar, mulla on kanssa järkky turvotus mahassa, luulis että on jo pidemmällä. Mulla on vielä tyttöjen saunailta ohjelmassa huomenna. Pitänee lähteä myöskin katselemaan tunikamuotia:)

Ei mullekkaan neuvolasta sanottu mitään tuosta pissanäytteestä, tuntuu kovasti olevan erilaisia nuo neuvolantätien ohjeet. Mulla on eka neuvola tiistaina.

Mukavaa viikkistä kaikille, pakko jatkaa töitä kun niitä tuppaa tulemaan ovista ja ikkunoista.

Tuulia

Sonatar ja Tuulia, kantsii ehkä pantata sitä pissaa, muuten voi käydä niin että on eri reissu sitten edessä sen pissanäytteen vuoksi. Eka kerralla tekevät sitä monia eri tutkimuksia (mm. klamydianäyte! - tosi tarpeellinen vakituisessa suhteessa eläville;))jatkossa kai vain katsotaan onko valkuaista.

Mä oon saanu tarpeekseni paikallaanolosta (polven vuoksi liikkumiskielto tämän viikon) joten tänään aloitin sitten heti aamusta touhuaan. Siivosin huushollin ja jatkoin kokkaamalla, tein pitsaa ja salaattia isot satsit. Heti paljon parempi ja pirteämpi fiiliskin. Ensi viikko meneekin sitten talviloman merkeissä, silloin meinaan jo kävelylenkkejä tehdä. Siitä laskeskelin, että vajaa kaksi kuukautta kesäloman alkuun!

Mulla pahoinvointi on helpottanut niin, että on enää ajoittain, väsymyskin hieman hellittää jo otettaan. Kovasti odotan aikaa nt-ultraan, toissapäivänä tuli kutsu kunnalliseen papaseulontaan (mietin jo, et olikohan siinä tullut joku sekaannus..) taidan jättää väliin kun viime heinäkuussa kävin.

Ja hyvä että Tuulen Poikaselle tulee ultraamaan lääkäri, eiköhän se paremmin sen ultrahomman osaa hoidella.

Eipä muuta kuin hauskat viikonloput kaikille!

henriikka 9+5

Minä unohdin pantata pissaa sen 4 tuntia, eikä olis kyllä onnistunutkaan;-)Kävin vielä vessassa just ennen huoneeseen menoa:-D

Pyysin sellaisen näytekipon ja kävin viemässä näytteen erikseen parin päivän päästä aa-mul-la! Pyysin uuden kupin jo seuraavaa käyntiä varten varmuuden vuoksi.

Tänään nippaili iltapäivästä ja aamupäivästä aika paljon masussa. Ei mitään menkkamaista, vaan lähinnä pistelevää tunnetta. Tulkitsin nämä kohdun kasvukivuiksi, kun onneksi rauhoittuivat. Onko muilla ollut mitään vastaavia tuntemuksia?

Tänään ei ole kuvottanutkaan niiiiin paljon kuin aikaisempina päivinä, mutta väsyttänyt on ja urakalla.

Viikonloppuja kaikille!

oona ja asukki 9+6

juu kyllä repäisee välillä kunnolla massussa, 5-8vko oli koko ajan tunne että menkat alkaa, oli samanlaiset oireet. Nyt 9+4 ja rinnat ovat turvonneet ja nännipihat tummuneet, välillä tosiaan makuuasennossa ollessa riipaisee munasarjojen kohdilla, olin jo huolissani että onko jotain vialla, mutta sanottiin että niin kauan kun ei verta ala vuotamaan niin pienet kivut normaaleja.

Ihanaa, kun on lauantai! Käytiin miehen kanssa tänään ulkona syömässä ja leivoin vielä mokkapaloja -on sitten herkuteltu ihan kunnolla :)

Pientä veristä vuotoa on ollut joka päivä vähän, aamuisin enimmäkseen. Se hermostuttaa, mutta yritän olla hermoilematta. Ensi viikollahan sen näkee, mitä sielä masussa näkyy. Vieläkin välillä etoo ja unenlahjat ovat vallan mahtavat. Iltaisin nukahdan aikaisin, mutta aamulla tulee sitten herättyäkin vähän aiemmin.

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille, toivottaa
Tuulen Poikanen 9+5

Sunnuntaita kaikille tasapuolisesti! Täällä on ollut netin kanssa vähän ongelmia pari päivää ja kivan flunssankin iski päälle perjantai-illalla. Kurkku on ihan pirun kipeenä ollut. Onneksi ei oo ollut kuumetta ja nyt limakin alkaa pikku hiljaa irtoilemaan, joten eiköhän tämä tästä pikku hiljaa tokene.

Nuo alavatsan nippailut/viiltelyt on ihan normaaleja ilmiöitä. Itselläkin niitä on silloin tällöin ja johtuvat tosiaan siitä, että kohtu kasvaa. Tottahan niitä joskus pelästyy, kun ovat välillä aika kiukkuisiakin, mutta onneksi rauhoittuvat nopeasti. Tuota pikkuista tiputteluakin voi joillakin olla ja tietääkseni pitäisi olla ihan harmitonta senkin. Mulle lääkäri sanoi, että kohtu voi joskus erittää semmoista vaaleanpunaista/punertavaa vuotoa raskaana ollessa, mutta ei tarkoita mitään vakavaa.

Täällä ei tosiaan ole tapahtunut mitään ihmeempiä, tiistaista neuvolaa odotellaan jo kovasti ja oireet pysyneet samanlaisina kuin ennenkin, väsymys ehkä vähän helpottanut.

Nauttikaahan vielä tästä sunnuntaista ja Henriikalle rentouttavaa lomaa! Minä menen nyt juomaan kupposen lämmintä mehua.

barbalala rv 9+5

Hyi tätä sadetta. Viikon putkeen on tullut vettä täällä pohjois-espanjassa, ei millään haluaisi laittaa nokkaansa ulos. Kuntopyörällä hiukan liikuntaa, muuten musta tulee sohvaperuna.
Huomenna verikoe ym, kuinka kauan teillä on kestänyt tuloksien saanti? Hedelmiä yritän syödä ja kasviksia, mutta edelleenkään ei tee mieli mitään ruokia. Joskus myöhään illalla sitä alkaa himottamaan lihapiirakka felixin etikkakurkuilla (joita täällä ei ole), mutta syön vain ruoka-aikaan pakottamalla itseni siihen.

Kylläpäs on ollut kökkö keli täälläkin koko päivän :( Ei oo paljon tehnyt mieli ulkoilla mutta aamulla kun piti sateesta taukoa kävin sentään happea haukkaamassa. Olin jo asennoitunut paistettelemaan päiviä loman aikana, mutta taitaa mennä suunnitelmat uusiksi :) Nyt on niin monena vuonna tullut aikaisin kevät täällä eteläsuomessa, et jotenkin odotti sitä nytkin.

Toivottavasti Barbalalan flunssa helpottaa pian! Ja kaikilla muillakin on olo vähintään siedettävä.

Pitää tässä virittäytyä katsomaan tanssii tähtien kanssa -ohjelmaa (katsotaan koko perhe joka sunnuntai yhdessä) vaikka meneekin jo hermot katsoa sitä "kanki-kaikkosen" tohellusta.. toisaalta huvittavaa mutta pahaa tekee kun se ei jo putoa:(
Ootteko muut seuranneet ko. ohjelmaa?

Henriikka 10+0 (jihuuuuuuuuu)

Itse en ole tänä vuonna katsonut tanssii tähtien kanssa, viime vuonna enemmänkin. Tuli vaan mieleeni, kun äidilläni on tanssiharjotukset sunnuntaisin ja kertoili taannoin tuossa, että "viime sunnuntaina en mennyt tanssimaan tähtien kanssa vaan lepäilin kotona." Tulipa makoisat naurut, kun ei äiti ollut viitsinyt lähteä 'tähtien kanssa' tanssimaan :D

9+6

Moikka,
Olen niin sammaa mieltä tuosta maailman notkeimman rautakangen tanssista...ohjelma on kyllä huippu, mutta miten ihmeessä yleisö äänestää sitä sutua ja kaikkosta?!Ei jymmärrä! Vappu taasen oli ihan huippu kaunis ja loistava tanssija, miksi se ei saanut ansaitsemiaan ääniä yleisöltä!No joo tanssitilitys sikseen... =) hyvä show kuitenkin.

Väsymys palasi taas kuvioihin...paha olo ei ole mua vaivannut juurikaan mutta ah täm raukea väsy... No kipeäksi tulin perjantaina, eli Barbalalan kanssa ollaan kaiketi molemmat kulutettu vähiintäänkin kolme pakettia nessuja viikonlopun aikana...paranemisia Barbalalallekkin!

Mukavaa viikkoa. Täällä keskisessä Suomessa sataa parhaillaan lunta, ihan kunnolla.Puut ovat kauniissa lumivaipassa...no eipä tämän pitäisi kauaa kestää, huomenna jo paistetta luvassa =)

helmipelmi

Helmipelmille ja barbalalalle tsemppiä flunssan kanssa, ottakaahan minut kerhoon mukaan! ;) Olimme lauantaina appivanhempien muutossa ja sunnuntaiaamuna en päässyt sängystä ylös. Järkyttäviä lihaskipuja ympäri kroppaa ja korkea kuume. Lähetin miehen apteekkiin tenttaamaan farmaseuttia saako mitään ottaa näin ensimmäisellä kolmanneksella, kun siitä on ollut aika ristiriitaista tietoa. Oli sitten pakko ottaa Panadol Hotia etta sai kuumeen alas. Nyt olen nukkunut koko päivän tähän saakka, mutta kuumetta ei onneksi ole.

Muuton jälkeen koko illan vihloi ilkeästi alavatsaa, mutta on sitten rauhoittunut. En kyllä mitenkään erityisemmin riehunut niitten kantamuksien kanssa, mutta pitää nyt ottaa kai vähän rauhallisemmin. Minä kun olen enemmän tekijä kuin vierestä katselija, joten en aina malta ottaa iisisti... ;)

Barbalalan huomisia neuvolakuulumisia täällä jo kovasti odottelen!

Henriikalle mukavaa lomaa!

Sonatar ja öttiäinen rv 8+6

Paranemisia myös Sonatarille!! Mä olen ihan samanlainen "huhkija", eli en osaa olla sivussa komentelemassa kun toisen puurtaa...mun on pakko olla mukana toiminassa. Olen ollut remonttiapuna anoppilassa ja saan kokoajan kuulla että nyt otappa rauhallisemmin...jne.
No minkä sitä luonnoleen voi =)

helmipelmi

No voi, kylläpäs te olette alkaneet oikein joukolla sairastamaan.. Pikaisia paranemisia kaikille potilaille! :)

Kyllä täytyy todeta, että järkytys oli melkoinen eilisen tanssiohjelman jälkeen. Melkein itku tuli Vapun puolesta, oli niin epäreilua että se pari putosi, Vappu oli tosi hyvä, aurinkoinen ja karismaattinen esiintyjä! Mmmrrrr....

Mä sain tänään postista kauan odotetun np-ultra-ajan! Se on jo viikon päästä tiistaina 22.4. Soitin heti miehelle ja sanoin, että sen on pakko järjestää niin että pääsee mukaan, mä en anna anteeksi jos se ei saa järjestettyä itseään sinne:( Sillä kun on sellainen työ, että aina ei ole mahkuja lähteä... Ja kyllä alkoi jo jännittää se ultra! mä oon taas ollu koko ajan huolissaan että onko vaavilla kaikki hyvin ja kyselenkin välillä mieheltä, että elääköhän meidän vaavi... Olis kamalaa, jos ne sanois ultrassa, ettei täällä ole elämää. Niin kävi yhdelle mun ystävälle hiljattain.. Sen takia ja MUUTENKIN haluan miehen ehdottomasti mukaan jakamaan kokemuksen. Sit jos kaikki on ok, kerron kyllä jo töissäkin kaikille.. No, pidetään lippu korkealla niin kauan kuin kaikki on hyvin ja yritetään ajatella positiivisesti (paraskin sanoja;))

henriikka ja vaavi 10+1

Heippa! Pikaisesti omaanapaa...
Eka neuvolakäynti takana, oli ihan mukava neuvolantäti. Pissa- ja verinäytteet annetaan eri kerralla, ensi viikolla mulla varattuna aika labraan. Puolitoistatuntia vierähti nopeasti jutellen, paino + verenpaine otettiin ja vino pino erilaista matskua tuli mukaan. Joskus vapun jälkeen tulee kutsu ultraan, sen jälkeen vasta joskus juhannuksen jälkeen seuraava tapaaminen neuvolassa. On taas tehty supistuksia, käsitin että tuossa välissä on joskus ollut lääkäri.
Takaisn työn pariin

Tuulia

Hey Ladies!=)

Mäkin olin kipeänä, nyt alkaa olo olla jo suht normaali. Oon vajaan kolmen viikon aikana ehtinyt käydä neljällä lääkärillä. Kaksi ekaa kertaa oli ihan mukava naislääkäri, tosin en ole varma ymmärsikö hän kaiken mitä sanoin(Ei tainnut olla ihan suomalainen, koska sanastossa oli puutteita ja aksentti kummallinen). Käski hakea apteekista sellaisia itsehoitolääkkeitä, mm yskänlääkettä, jota ei missään nimessä saa käyttää raskauden aikana...Tuli vähän höhlä olo, kun itse sitten apteekissa tutki ja huomasi ettei ne käykään! Kolmannen kerran ku menin, sanoi toinen lääkäri, että nieluviljely olisi pitänyt ottaa heti. Vasta neljäs katsoi tietoni, ja sanoi että antibiootin sinä tarvitset ja määräsi lääkkeet, joita saan onneksi syödä... Ensin se oli vaan akuutti ylähengitystie infektio, sitten keuhkoputken tulehdus... lopulta se meni siihen, että menin ihan tukkoon ja oksensin limaa. Siinä vaiheessa äijä säikähti ja kiikutti mut lääkärille hakemaan sen antibiootin. En jaksanut edes täällä roikkua. Huomaa kyllä, että jotenkin vastustuskyky alentunut huomattavasti. En ole oikestaan koskaan kipeänä ja nyt sitten oli tää samperin röhä (ja viikonloppuna vielä vatsatauti) Nyt oon päättänyt, että olen sairastanut varastoon koko loppuvuoden taudit, enempää ei kiitos minulle.=)

Käytiin viime keskiviikkona neuvolassa, la muuttui 12.11.08, viikkoja silloin tasan 9, huomenna onkin jo kymmenen.=) Ihmettelen vaan kun ultraan ei ole tullut kutsua, vaikka neukasta on jo kuulemma lähetetty mun tiedot...

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008

Päivitin omia tietojani, toivottavasti otin sen uusimman listan tuolta...=)

Moi! Vai on täällä muitakin kevätlenssun kourissa, otan osaa :). itsellä vielä köhää ja nenä tukossa, mutta parempaan päin ollaan menossa (toivotaan nyt ainakin).

Tuosta Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta: minustakin on ihan älytöntä, että oikeasti hyviä kilpailijoita äänestetään sieltä pois. Pitäisiköhän tuomariston äänillä kuitenkin olla hiukan suurempi painoarvo, kun yleisö ei ymmärrä äänestää niitä parhaita tanssijoita.. Menee vaan maku kohta koko ohjelmasta, jos tuommoisena jatkuu.

Neuvolassa oltiin ja kivan tädin saimme :). Pissa- ja verikoe siis otettiin ja kyseltiin sairauksista jne. Saatiin myös kunnon infopaketti, jossa yhtä sun toista luettavaa sekä tietysti se ihan oma äitiyskortti :). Ensi viikolla sitten niskaturvotus-ultra ja nähdään, miten pikkuinen on kasvanut!

Nyt pitää jatkaa töitä. Palataan!

barbalala rv 10

ihme laskukiekkoja täällä, neuvolantädin mukaan olen nyt tasan vko 10, mutta kävin lääkäriltä hakemassa tänään töihin tarvitsemani lapun, ja hänen mukaansa olen 9+3 ??
LA neuvolan mukaan 12.11, lekurin mukaan 14.11... No odotan sitä ultraa jolloin paljastuu oikea aika. Päivä sinne tai tänne, pirpana kuitenkin syntyy silloin kun hänelle passaa :)

Flunssaa en ole vielä saanut, mutta ummetusta senkin edestä piru vie. En tiedä onko se tämä ruokailutottumusten vaihto, kun ennen en ole ollut mikään kasvis ja hedelmäfani ja nyt syön niitä paljon, onkohan vatsa sitä kummastunut?

Yhteistyössä