Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Mulla tullut kans tuoa alamahan pulputus... ;)
Ihan kuin joku siellä potkisi...Outo tunne.Eipä ole aikasemmissa raskauksissa ollut...tai sit en ole niitä hokannu.Tuntuu että olen nyt niin tarkkana ja varovainen kokoajan.. Ja välillä vihloo alamahaa jomman kumman munasarjan kohdalta...pelottavaa.
Täällä joku odotti ultrakuulumisia....mitä ihmettä? =) Tämäkin haluaa ultraan kurkkimaan onko kaikki hyvin.
 
Varanikki.. kauman teetä saa juoda.. tuli lappu siis neuvolasta tänään mitä ei suositella.. yrttiteetä ei suositella ja muuta tavallista 2-3 pikkukuppia ihan niinkuin kahviakin.

Mulla ei ole menkkakipuja.. mutta välillä kyllä vihlasee tai on vähän sellanen repivänolonen kipu.. alkaa helpottaa tää olo kyllä.. nyt kun on alkanut syömään tosi usein ..eli melkein koko ajan jotain pientä

:whistle:
 
enpäs ole ehtinyt aikoihin käydä täällä, nytkin nopsaan osan teidän keskusteluistanne vaan lukaisin:) ihanaa että olemme täällä runsain joukoin! Joku kysyikin menkkamaisista kivuista, täällä esiintyy niitä myös, joskis nyt vähemmän kuin viime viikolla, tänään kävin hiihtämässä, niin sen jälkeen alkoi nippailee mahasta, ekaa kertaa oikeastaan tänään. Mulla oli tuota yöllä heräämistä, mut nyt oon monta yötä saanu jo nukuttua hyvin, onneks! =) ehkäpä se johtuu tästä raskaudesta, voihan se olla että alitajuntaisesti miettii kaikkee ja uni sit katoaa johonkin..
Minä menen ens ti aamuna neuvolaan eka kerran, lähinnä kait niitä verikokeita yms ja lappujen täyttelyä. Ultra-ajasta jutellaan sitte, toivottavasti saisi sen melko piakkoin. Minä olen syönyt ja juonut juurikin maalaisjärjellä kaikkea, ja aion jatkossakin tehdä. Kyllä lukemani perusteella teetä voi aivan hyvin juoda!
 
vielä minäkin ilmoittaudun mukaan!!
olen vasta plussannut ja ihan uutta on lähes kaikki raskauteen liittyvä eli kaikki ohjeet ja neuvot otan kiitollisena vastaan..
Mä pelkään koko ajan, että raskaus menee kesken, ja jännitän mahaani koko aika.. mulla oireena menkkamainen vatsakipu joka on aamusta iltaan saakka kestävää.
yöllä kans herään pissalle ja en vaan saa unta enää. viime yönä nukuin 2 tuntia, heräsin 01.00 ja valvonu siitä lähtien.
Nännit on vähän isontuneet ja aikas arat. mutta mitään muita oireita mulla ei ole, mikä sekin vähän hirvittää, ei oksetusta, ei väsymystä tai lämmönnousua..
onkohan ihan normaalia??
missä vaiheessa mun kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan?
ja milloin aikaisintaan pääsee ultraan? haluaisin ihan vain siksi jotta tietäisin onko siellä kaikki hyvin?
varmaan tyhmiä kysymyksiä mut jos joku jaksaa vastailla niin kiitos etukäteen :)
 
Täälläkin on tuntunut tuota pulputusta masusta joka tuntuu just niinku joku potkis siellä.

Mä en ole vielä sisäistäny tätä asiaa että meille ois viides tulossa,viimeistää varmaa sitte rupee tajuamaan ja uskomaan kun kuulee sydän äänet ekan kerran ja kun näkee vauvelin ultrassa ja varsinki sitte ku hän on syntynyt :D

Meidän tytöt on kovasti sitä mieltä että tulokas on poika ja että hänen nimeksi vois antaa kuulemma Juhani :LOL:

 
Hyvä kuulla et muutkin kärsii noista unihäiriöistä enkä oo ainut. Varmaan hormoonitoiminnan muutoksella jotain tekemistä sen heräämisen kans. Se vaan kun pitäs jaksaa töissä käydä ja ei saa kunnol nukuttua on aika raskasta :/ No tän vuoks kärsiikin :heart:


 
Taaperotx4 Ai sullakin pulputtelee...hih, mitähän se oikein on?:)
Sulla onkin aika monta lasta jo =) Onko millaisilla ikäeroilla. Kerroppa vähän teidän arjesta. Miten sitä pyöritetään kun on noin paljon lapsia. Onko teillä iso tupa? Mä niin haaveilen isosta perheestä mutta en tiedä miten se onnistuu noin taloudellisesti. Mies on tavis duunari ja itsellä on vakipaikka odottamassa mutta ei tosiaankaan mitään unelmahommaa ja tosi pieni palkka on.

Mä oon aivan sakia ressierkki kun stressaan jo etukäteen aivan tosi kaukaisia asioita. Esim. nyt kun olen ollut esikoisen syntymästä asti kotona hoitamassa ( 3.v) että miten ihmeessä sitä sitten yhdistää 3 lasta, kodinhoidon ja työrumban. + lasten harrastukset jne. Ärsyttää kun murehdin jo valmiiksi vaikka aijon olla kotona tämänkin synnyttyä n.3v. Eli tuohon olisi sitten aikas pitkä aika vielä...vajaa 4 vuotta :ashamed: Mutta minkäs teet.kaippa sitä joka raskaudessa pitää aina jotakin murehtia. Eiks vaan? :/

Tervetuloa kaikille uusille :hug:

Tupuna21 Mä en tiedä mistä päin että kuinka ruuhkaa teillä nvloissa on mutta neuvoisin soittamaan aikaa heti niin saat sitten ensimmäisen ajan ajoissa.
Periaatteessahan alkuraskauden ultraan voi mennä vaikka heti mutta jos haluaa nähdä sykkeen ( silloinkan km:n riski on vielä mahdollinen mutta minimaalinen, kun syke on löydetty) voisi ultraan varata aja 6 vkon loppupuolelle tai 7 viikon alkupuolelle niin varmasti näkyy. Korjatkoon joku jos on erimieltä. Niin joo, ja vaikka ei ole oireita se on täysin normaalia ja jos olet vasta plussannut ehdit kyllä niitä raskausoireita vielä saada.:)

Kieku Kyllähän täällä saa puhua kaikista mieltä askarruttavista asioista. On varmasti mieli parempi kun sait ohitettu sen viimeisen km:n pyykkirajan. Sain itse km:n -06 kesällä ja se oli mennyt kesken vklla 6-7 ja nyt kokoajan odotan tuota rajapyykkiä kanssa vaikka km on jo aikaa se oli todella kamala kokemus. Pikkuinen oli kellinyt sisälläni 1kk:n kuolleena ennen kuin se huomattiin ultrassa. :'( Hyih, en halua ikinä enään kokea sitä. Toivottavasti ei tarvitse kenenkään muunkaan meistä! Kaikki menee varmasti nyt kohdallasi hyvin :heart: :hug:

Jennyli Mitäs jos sulla on tulossa taas tuplat kun se vatsa niin ilmoittelee itsestään? Huomastitko muuten silloin kun odotit kaksosia että alkuraskaudessa ne oireet olisivat olleet voimakkaampia tai oviksen aikaan että olisi irronnut kaksi munasolua ( vai onko teillä identtiset?)

Täällä edelleen viluttaa hela dagen ja pikkuhiljaa alkaa väsymystä olla ilmassa. Kovasti nukun 1,5h päikkärit ja nukun vielä n.9 tunnin yöunet..Ihanaa kun noi mun molemmat lapset nukkuu vielä päiväunet niin saa itsekkin levättyä. Vaikka esikko täyttää nyt pian 3.v silti se porskuttaa 2 tuntia päikkäreitä ja yöt nukkuu myös molemmat läpeensä. Ihanaa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukastetta:
Taaperotx4 Ai sullakin pulputtelee...hih, mitähän se oikein on?:)
Sulla onkin aika monta lasta jo =) Onko millaisilla ikäeroilla. Kerroppa vähän teidän arjesta. Miten sitä pyöritetään kun on noin paljon lapsia. Onko teillä iso tupa? Mä niin haaveilen isosta perheestä mutta en tiedä miten se onnistuu noin taloudellisesti. Mies on tavis duunari ja itsellä on vakipaikka odottamassa mutta ei tosiaankaan mitään unelmahommaa ja tosi pieni palkka on.

Mä oon aivan sakia ressierkki kun stressaan jo etukäteen aivan tosi kaukaisia asioita. Esim. nyt kun olen ollut esikoisen syntymästä asti kotona hoitamassa ( 3.v) että miten ihmeessä sitä sitten yhdistää 3 lasta, kodinhoidon ja työrumban. + lasten harrastukset jne. Ärsyttää kun murehdin jo valmiiksi vaikka aijon olla kotona tämänkin synnyttyä n.3v. Eli tuohon olisi sitten aikas pitkä aika vielä...vajaa 4 vuotta :ashamed: Mutta minkäs teet.kaippa sitä joka raskaudessa pitää aina jotakin murehtia. Eiks vaan? :/

Tervetuloa kaikille uusille :hug:

Tupuna21 Mä en tiedä mistä päin että kuinka ruuhkaa teillä nvloissa on mutta neuvoisin soittamaan aikaa heti niin saat sitten ensimmäisen ajan ajoissa.
Periaatteessahan alkuraskauden ultraan voi mennä vaikka heti mutta jos haluaa nähdä sykkeen ( silloinkan km:n riski on vielä mahdollinen mutta minimaalinen, kun syke on löydetty) voisi ultraan varata aja 6 vkon loppupuolelle tai 7 viikon alkupuolelle niin varmasti näkyy. Korjatkoon joku jos on erimieltä. Niin joo, ja vaikka ei ole oireita se on täysin normaalia ja jos olet vasta plussannut ehdit kyllä niitä raskausoireita vielä saada.:)

Kieku Kyllähän täällä saa puhua kaikista mieltä askarruttavista asioista. On varmasti mieli parempi kun sait ohitettu sen viimeisen km:n pyykkirajan. Sain itse km:n -06 kesällä ja se oli mennyt kesken vklla 6-7 ja nyt kokoajan odotan tuota rajapyykkiä kanssa vaikka km on jo aikaa se oli todella kamala kokemus. Pikkuinen oli kellinyt sisälläni 1kk:n kuolleena ennen kuin se huomattiin ultrassa. :'( Hyih, en halua ikinä enään kokea sitä. Toivottavasti ei tarvitse kenenkään muunkaan meistä! Kaikki menee varmasti nyt kohdallasi hyvin :heart: :hug:

Jennyli Mitäs jos sulla on tulossa taas tuplat kun se vatsa niin ilmoittelee itsestään? Huomastitko muuten silloin kun odotit kaksosia että alkuraskaudessa ne oireet olisivat olleet voimakkaampia tai oviksen aikaan että olisi irronnut kaksi munasolua ( vai onko teillä identtiset?)

Täällä edelleen viluttaa hela dagen ja pikkuhiljaa alkaa väsymystä olla ilmassa. Kovasti nukun 1,5h päikkärit ja nukun vielä n.9 tunnin yöunet..Ihanaa kun noi mun molemmat lapset nukkuu vielä päiväunet niin saa itsekkin levättyä. Vaikka esikko täyttää nyt pian 3.v silti se porskuttaa 2 tuntia päikkäreitä ja yöt nukkuu myös molemmat läpeensä. Ihanaa. =)
Meillä esikko synty 4.12.2004 ja on nyt siis 4v3.5kk,kakkonen synty 28.12.2005 ja on nyt 3v2.5kk ja kolmonen synty 10.01.2007 ja on nyt siis 2v2kk ja nelonen synty 25.03.2008 eli kohta vietetään 1v juhlia.Arki sujuu ihan hyvin vaikka onkin monta pientä lasta mutta kun nuo isommat ovat niin omatoimisia jo ja tykkäävät kovasti auttaa varsinki pojan vaipan vaihdossa yms..ja se on hyvä että kaikki nukkuvat yönsä tosi hyvin,poikakin on syntymästään asti nukkunut heräämättä.Ihmettelin alussa että miksi hällä ei o nälkä öisin ja kysyin sitä neuvolassa niin he kertoivat että ei noin iso kokonen tarvi ruokaa öisin kun pärjää ilmankin:)

nyt meen antaa pojalle iltapuuron ja maidon!!

 
No niin, vihdoinkin pääsen kertomaan ultrakuulumiset. Syke löytyi ja pikkukaveri uiskenteli ihan oikeassa paikassa, vastasi mitoiltaan viikkoja 6+3 eli LA olisi 2.11 (tosin korttiin lääkäri kirjoitti 3.11) Mutta olkoon nyt vaikka tuo 2.11. Harvoinhan ne vauvat kuitenkaan juuri laskettuna päivänä syntyvät :) Lääkäri onnitteli ja lohdutti, että harvoin ne keskenmenot toistuvat, kun se jouluinen km luonnollisesti painaa aika paljon mieltä. Kehotti ottamaan yhteyttä neuvolaan, ehkä mä sitten huomenna saan vihdoin puhelimen käteen.

Zebu rv 6+3
 
Hienoa Zebu, vielä piti tulla kurkkaamaan onko hyviä uutisia ja olihan niitä! :heart:

Jennyli the kovaluu, minäkin olen tähän mennessä syönyt mieleni ja järkeni mukaan kummankin raskauden, mutta tuon kahvin olen kokonaan jättänyt pois aiemmissa.. Niin nyt siis suunnittelen vaihtavani sen vihreään teehen jos se on sallittua. Siksi juuri siihen koska sitä vierasvarana kaapissa on, enkä viitsisi itseni takia ostaa muuta :D

Mutta nyt hyvää yötä kaikille pulputtelijoille :wave:
 
Zebu ihania kuulumisia :heart:
Kylläpä huojensi minuakin nuo lohdutuksen sanat että harvoin km toistuvat =)
Nautihan odotuksestasi täysin rinnoin :heart:

Aamukastetta meillä pojat ovat identtiset, joku luonon oikku siis :D Tuntuu niin kaukaiselta tuo poikien alkuraskaus etten osaa verrata tähän...mutta kokolailla saman kaavan mukaan menee kyllä nytkin! Tosin nyt ehkä aavistuksen lievempänä.
Toivon että tälläkertaa masussa olisi vain yksi matkustaja, ja näin myös vahvasti uskonkin...mutta jos jostain syystä mukana olisi jälleen kaksi pientä niin ilolla sekin vastaan otettaisiin ;)

Voi öyh :x Ei hyvältä näytä kun ällötys alkaa jo heti heräämisestä :/ Eikä nämä rannekkeet sitä kyllä kokonaan pois vie!! Eilen ällötteli koko päivän...katsotaan miten tänään!

Nyt valmistautumaan töihin :wave:



Ps. Joudutteko muuten erikseen liittämään jokaiseen tekstiin tämän raskausmittarin? Voi onko siihen joko parempi konsti?!

 
Ihanaa Zebu, kun kaikki oli hyvin! :hug:

Itsellä ihan kamala yö takana.. Noin 22 aikoihin alkoi hirveä mahakipu ja itkua pidättelin.. Mitenkään ei ollut/ole hyvä olla.. Mulla on kauhean kivuliaat kuukautiset ja kipu on samanlaista mutta vain kovempaa.. Kipu on jatkunut koko yön ja aamun.. :( Vessassa olen juossut koko yön mutta ainakaan vielä ei ole minkäänlaista vuotoa näkynyt..

Pelottaa ihan hirveästi miten tässä käy.. Ajattelen vain, että ku nyytti vain nyt jaksaisi pysyä sisällä.. Mä ilmoittelen päivän aikana miten tilanne edistyy..

Hyvää huomenta ja hyviä vointeja kaikille!! =)

Tine ja Nyytti 4+6
 
Huomenta!
Uusi ilmoittautuisi joukkoonne :wave: Olen 22 vuotias ja esikoista odottelen. LA olisi laskurien mukaan 13.11. Tällä hetkellä RV 5. Synnytyssairaala näillä näkymin K-HKS. Oireina vatsan turvotus ja menkkamaiset kivut.

Tine Myös minä olen muutamina öinä herännyt todella koviin mahakipuihin, samaten kipu on kuin kuukautisten aikaan mutta paljon kovampaa. Mutta ainakaan vielä ei vuotoja ole ollut... Toivon että normaalia...
 
Nennii Kyllähän moni sanoo, että normaalia on.. Mutta kyllähän se silti jännittää ja pelottaa.. :| Kunhan vaan menisi ohitse.. Voisi ees vähän rentoutua.. Oon tämmönen stressaaja.. :ashamed:
 
Huomenta!

Ihania kuulumisia Zebu, onnea! =)

Tervetuloa taasen uudet odottajat, teidät on lisäilty listaan. :flower:

Tine toivottavasti olosi paranee ja kuten sanoit, tosi monet noita kipuja valittelevat joten kaikki on varmasti ihan hyvin! :hug:

Edellisistä lapsista oli puhetta, meidän pikkuinen syntyi 25.11.2008 rv39+3, synnytys käynnistettiin lapsivesien menon jälkeen ja kesti n. 5h. Tuloksena poika 3880 g ja 48 cm. Olisi ihan kiva, jos tämäkin syntyisi siinä lasketun ajan tienoilla, odottaminen on kuitenkin siinä vaiheessa jota kuinkin turhauttavaa. Viimeksi oli siinä mielessä kiva, kun alkoi lapsivesien lorahduksella illalla 9 aikaan ilman supisteluja, joten ehdittiin kaikessa rauhassa pakata kamat ja ajaa 100 km Espoosta Tammisaareen synnyttämään. Aamulla vasta laitettiin tippa ja ryhdyttiin synnyttämään. (vauhdilla!! :p ) Tuskin noin loistavasti tällä kertaa menee, tai sitten olen maailman onnekkain äiti... :LOL:

HerranJESTAS tätä nälkää! Kokoajan sais olla syämässä... :eek: Onneksi mieliteot on kohtalaiset terveellisiä, kun nuo kilot tosiaan pitäisi pitää kohtalaisissa lukemissa tällä kertaa... :ashamed:

Voikaahan hyvin!
 
Tervehdys kaikille =)

Josko uskaltaudun ilmoittautua joukkoon, LA olisi laskureiden mukaan 8.11. ja kolmatta odotellaan. Epätodellinen olo kun ei mitään erikoisia raskausoireita ole mutta eipä ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa. Neuvolaan meinasin ensi viikon lopulla soittaa.
Pääsisiköhän varhaisultraan vaikka viime raskaus sujuikin hyvin. Se voisi ehkä rauhoittaa mun hermojani... Jotenki koko ajan pelkään että menee kesken. yhdestä km:sta tullut se pelko eikä näköjään meinaa helpottaa :/

Kenellekään ei olla kerrottu paitsi nyt tänne kun ilmoittaudun :) pidetään omana tietonamme kunnes rv12 ultrassa käyty että kaikki kunnossa...
 
Täällä on herätty jo 7.00 kun piti käydä asioita hoitamassa,ihmeen pirtee olo silti on.Väsymystä ei o lähes ollenkaan:)Vessassa saa juosta aikas tiuhaan ja housut puristaa jo niin että mietin että pitäsköhän kaivaa noi mamma housut kaapin perukoilta taas esiin.

Tänää oli pakko ostaa vielä testi ja aattelin kohta viel testata josko sitte jo uskois että raskaana ollaan :D

 
Meitähän on jo vino pino =)
Kiva, kun saadaan lisää turinaa mukaan.
Siitä pienestä vuodosta: Mitään ei ole enää onneksi tiputellut. Kipujakaan ei ole minkäänlaisia ja raskausoireet ovat samat, mitä aikaisemminkin. Inhottavimpina jatkuva palelu ja hurja väsymys + ällötys ja hormoonihöppänyys. Kiitos kaikille, jotka kertoivat kokemuksiaan.
Töissä varmasti epäilevät jotain, kun reippaasta ja energisestä on tullut tätänykyä kalpea ja poissaoleva :LOL: Paidatkin ovat vaihtuneet löysiin, kun tuo turvotus on niin älytön.
Koitetaan jaksella ja toivotaan parasta. Työt painaa aikalailla päälle, joten koitan nyt keskittyä vähänaikaa muihin asioihin. Ehkä aika menee niin nopeammin, enkä mieti ja stressaa asioita liikaa. Poistun siis hetkeksi takavasemmalle ja liityn taas ihanaan joukkoonne, kun hippusesta on kasvanut murunen. 23.3 eka neuvola. Tuun kiekaisemaan, jos täti bongaa sydänäänet (epäilen pahasti, mutta lupasi kokeilla ;) !
Halimuksia kaikille ja voikaa hyvin!:heart:
Ehkäpä rv6+2
 
Zebu hienoa kuulla että ultrassa kaikki ok.
Itselläni tuli km viime syksynä kp 45 ja nyt on menossa kp 40. Uskalsin varata ultran ensi viikon perjantaille joten ensi viikko menee jännittäessä, ettei viime syksyinen toistu. Jännitän varmaan vähän liikaa :|
Aamukastetta kiitos "kannustuksesta", sitä vuotoa oli vain yhtenä päivänä ja nyt ainakin kaikki vaikuttais olevan hyvin :)
Semona rv6+0
 
Mukava kuulla että Zebulla kaikki hyvin ultrassa.Sama laskettu aika kuin mulla,jos oon taas oikein menkoista laskenu.Mäkin haluun ultraan...
Zebu:Miten sä pääsit ultraan näin pian?
Mulla eka neuvola ens viikon perjantaina,ja olis ihana käydä kurkkaamassa että on asukki oikeessa paikassa.Neuvoja kaivataan,sinne kun ei kovin helposti pääse..ilman kummia kipujakaan.

Sitä pulputusta ja pientä vihlontaa alamahassa ja munasatjojen tuntumilla....kauheeta kun ei kokemuskaan auta mitään. =)
Väsymys on aiva järkyttävää...puhti aivan pois..huh,huh.
Koskaan aikasemmin ei näin paljon ole väsyttäny.
 
Mä kävin yksityisellä gynellä ultrassa, ei kunnallisella puolella oo toivoakaan. Sain vihdoin ajan tilattua neuvolaankin, se on vasta 3.4. viikkoja on silloin jo 9+ jotain. Mutta toi oli eka mulle sopiva aamuaika mitä siellä oli vapaana. No, mä toivon että sillon sitten jo kuunnellaan sydänääniä, ainakin yritetään. Vielä pitäis tilata aika nt-ultraan mutta en nyt taas jaksa lähteä ulos talosta soittelemaan kun mulla oo omaa työhuonetta missä vois rauhassa hoidella puhelimitse omia asioitaan, netissä surffailua ei onneks kukaan pääse kyttäämään :)
 

Yhteistyössä