Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Olivia oliko sulla tarkoitus mennä varhaisultraan? Mihin oot menossa (muistaakseni asuit Trella) ? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan ;)
Itse olin viimeraskaudessa koskiklinikalla ja tuonne ainakin saa aikoja ihan lyhyelläkin varoitusajalla.
Muut ultrat jotka kunta tarjoaa tehdään nykyään vissiin Terveystalolla.
Ja 4D-ultraan olemme menossa varmasti :D Olen päättänyt sen jo pitkään ennen tätä raskautta!! Tällähetkellä nimittäin tuntuu siltä että tämä kolmas on meidän perheen viimeinen pikkuinen ja haluan jotenkin kaiken irti tästä viimeisestä raskaudesta :heart:
Sukupuolen luultavasti haluamme tietää myös etukäteen...näin kaksosistakin!

On tääkin...olisin saanut nukkua vielä lähemmäs tunnin mutta kun uni vaan loppuu kesken |O Ihmeellistä...sitten ollaan koko loppupäivä kuitenkin ihan yltiö väsyneitä!!
Kaffeeta tässä nautin kaikessa hiljaisuudessa (onhan tämäkin ihan mukavaa ). Vielä ei ole kahvi alkanut pahemmin tökkimään...tosin en juo sitä kyllä kun näin aamulla kupin!

Jennyli&Sisu 4+6 (huomena poksuu viikot, hih )

 
Huomenta!

Neuvolaan soitettu eilen ja aika olisi 30.3.

Kylläpä osaakin olla hankalaa pitää suunsa kiinni Aiheesta. Mullakin muutama kaveri odottaa vauvaa, paljon pidemmällä kuin me, ja aivan sekopäisenä saa kieltään purra etten möläyttäisi... :D Tarkoitus kumminkin on salata asia vielä moooonta viikkoa :whistle:

Äitini oli täällä meillä päivän ja ilmeisesti ei arvannut vielä mitään, ei ainakaan sanonut :D

Noh, mukavaa päivää kaikille, me tästä suuntaamme ulkoilemaan :wave:


 
Mulla on se varhaisultra huomenna illalla. Ja tuntuu että sitä on jo odottanut ikuisuuden :) Me viedään esikoinen hoitoon siks aikaa mummolaan, mies keksii jonkun hyvän tekosyyn, kun mä en halua vielä kertoa mitään. Katotaan sitten mitä ultrassa paljastuu. Neuvolaan en ole soittanut edelleenkään, ehkä perjantaina soittelen sinne.

Me käytiin 4D ultrassa esikoista odottaessa ja sinne mennään kyllä uudestaan jos niin pitkälle päästään. Suosittelen!

Zebu rv 6+5
 
Voi onhan täällä muitakin oireettomia odottajia kun minä. Esikoisen raskaus oli oireeton lukuunottamatta rintojen tosi kovaa kipua, mutta siinä se sitten olikin, ja silti syntyi terve lapsi. Nyt taas on oireetonta..alamasulla tuntuu kyllä sellainen pieni paineentunne ja illalla viluttaa, siinä ne. Toivotaan silti että meillä oireettomillakin menee raskaus hyvin, ja voimia aivan hirmuisesti niille jotka taistelee väsymyksen kourissa ja halailee pönttöa :hug: Ei sekään ole hääviä.

TURVOTTAAKO TEILLÄ KAIKILLA JO VATSAT? Mulla ei...mulla on kyllä joka raskaudessa hirmuisesti turvonnu masu jo alussa että housut on puristanut. Nyt ei sitäkään. Toki olen nyt ton edellisen jäljiltä treenannut ja tammikuun alusta karistanut 4,5kg ja syön nytkin terveellisemmin niin voisko siks olla että ei niin turvota?
On mukavempi taas kasvatella masua kun ei ole edellisestäkin niitä kiloja jälellä.

Varanikki Munkin tekisi mieli huutaa koko maailmalle tästä raskaudesta:) Mutta vielä pitää olla hiljaa kun mikään ei ole vielä varmaa.

Luminka Nautitaan kyllä kun muistissa on miten tämä aika menee niin äkkiä...raskaus on aivan ihanaa aikaa. Onnea sinulle ja perheellesi vauvasta:)

Aamukaste ja pisara 4+6 ja ensimmäinen nvla on 6.4.09
 
Mä oon menossa Terveystalolle taas jossa ultra maksoi ainakin viimeksi 130 euroa :whistle: Soitin myös Pihlajalinnaan, mutta siellä aikoja olisi saanut vasta huhtikuulle, ennenkin oon sinne soittanut ja tooooosi kauan olisi saanut odottaa aikaa siellä. Terveystalolle saa tosi hyvin aikoja ja saa vielä netistä varattua, joten oon oikeastaan aina siellä käynyt oli sitten syy mikä tahansa.

En tuosta 4D:stä tiedä, kun tuokin on jo paljon, että saadaan rakenneultrakin kaupungin puolesta, joten kaippa me siihen tyydytään. Katotaan sitten myöhemmin jos sinne saakka päästään, että onko ihan pakko päästä. ;) Milloin sinne 4D ultraan mennään?

Mekin ollaan vähän suunniteltu, että tämän toisen jälkeen on ehkä lapsiluku täynnä. Eli viimeinen raskaus näillä näkymin, vähän haikeaa on kyllä :/



 
Mulla turvottaa niin että housut puristaa ihan mielettömästi mutta siksi oonki siirtyny väljempiin housuihin.

Tänää täytyy yrittää uudestaa sinne neuvolaa soittaa josko tädillä ois tänää aikaa sitte puhua.

nyt rupeen taas ettimään asuntoa meille jostain kun noita isompia ei oikeen tunnu löytyvän,enemmän on jotai yksiöitä ja kaksioita ja kolmioita tarjolla mitä oon huomannut

 
Mulla ei oo vielä mitään turvotuksia ollut, ei kyllä ensimmäistä odottaessakaan ollut eikä tuossa tuulimunaraskaudessakaan. Mulla tuli mahakin esiin joskus tosi myöhään, vasta reilusti yli puolivälin alkoi pömppö nousta esiin ja oli loppuun saakka tosi pieni. Synnytysvalmennuksessa kaikilla oli kauhean iso maha ja itellä pikku kumpu :ashamed:

 
Mä nyt en osaa erottaa mikä on vauva masua ja mikä mun läskiä ku on jo valmiiks tollanen masu tossa :D nää kohdun kasvu kivut on kyl niin hämääviä :S välil tuntuu et kohta alkaa menkat ja tuntuu vuotoo..joka onneks osoittautuu valkovuodoks..Onko teilläkin muuten ollu runsas valkovuoto? Eilen kans soitin neuvolaan ja 31.3 on eka neuvola..Vähä jännää, ei jaksa oottaa :D Mut eniten täs jänään toi vanhemmille kertominen :S Aateltiin oottaa ekaan ultraan et voi sit kuvaa näyttää :) Ehkä eniten siin kertomises jänää et
varmaan mainitaan meidän lyhyt seurustelu aika, rapiat 3 kk :O



 
Täällä ilmoittautuu uusi marraskuun odottelija. Toissapäivänä tein testin ja positivista näytti! Innolla odotamme tätä kakkosta, mutta hieman ihmeissani vielä olen plussasta, sillä ensimmäisestä kierrosta tuo pamahti :eek:
Toivottavasti kaikilla alkuraskaus sujuu hyvin. Minua vielä pikkusen pelottaa kun eihän sitä koskaan tiedä...

Laskettuaika pitäisi olla 12.11 ja ylpeä isoveli on tuolloin 2 v 2 kk. Toiveena on, että pääsisin synnyttämään Kätilöopistolle ja Haikaranpesään, missä esikoinenkin syntyi.

Vielä vähän minusta eli toista lasta odotan ja olen 28 v. opiskelija (toivottavasti kohta valmis) Helsingistä. Aviomies, kissa ja koira seikkailevat myös elämässäni.
 
Tosta laskurista tuli näemmä vähän epäselvä :D mut 7.11 on la siin :) joo ei tää vauva ihan suunnitelma nr 1 ollu mut kyllä tää niin hyvältä vaan tuntuu :). Tosiaan voin veikata et porukat on eka ihan et eieieiei tai äiti ainakin mut saa luvan tottua asiaa niinku määkin koitan tpttua :D Mamacita-: Aika hyvin :D ja CrystalBlue: kauana ootte sitten seurustelleet :)?
 
Eilen illalla alkoi rusehtava vuoto -pieni tahra oli housuissa. Nyt sitten päivän mittaan muutama tahra ja pyyhkiessä tuota ruskeaa...enpä vielä ala pelätä pahinta, mutta oliko täällä joku, jolla aikasemmin KM tai vastaavaa tiputtelua? Luulisin, että KM:n kuuluu kirkas punainen vuoto ja
menkkatyyliset alavatsakivut. Edellisessä raksaudessa ei kyllä ollut yhtään vuotoa. Ei kai tässä auta kuin odotella Varhaisultraan en mene, kun voi vielä käydä ikävästi ultrankin jälkeen.
Täytyy tyytyä seuraamaan tilannetta. Jos vuoto yltyy tai kipuilee, suuntaan kyllä hetimiten lääkäriin.

RV 6+0 :$
 
Ehkäpä Omakohtaista kokemusta ei oo, mutta parilla ystävällä on tullut useita viikkoja alussa rusehtavaa vuotoa ja välillä vähän veristäkin, mutta kaikki ollut kuitenkin ok. Siihenhän voi olla montakin syytä. :hug:

 
Menin tänään oman mielenrauhan vuoks tekemään testin (oon saanu haamuja tähän asti), mutta nyt tuli selvä plussa apteekin testillä :) kai se vaan on uskottava että masussa on elämää vaikkei oireita toistaseks ookkaan. Rintojen arkuus hyvin vähästä, nenä hieman tukos aamulla ja heräilen öisin ja lisäks vähän janottaa mutta muuten ei mitään! jos testi ei näyttäs plussaa en uskois olevani raskaana. No nyt voin olla rauhallisemmin mielin ;)

Varasin neuvolaan ajan, on 27.3. Tuleeks teille mies myös mukaan ekalle neuvolakäynnille vai mikä käytäntö yleensä siinä mahtaa olla? en huomannu puhelimes kysyä sitä....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkäpä:
Eilen illalla alkoi rusehtava vuoto -pieni tahra oli housuissa. Nyt sitten päivän mittaan muutama tahra ja pyyhkiessä tuota ruskeaa...enpä vielä ala pelätä pahinta, mutta oliko täällä joku, jolla aikasemmin KM tai vastaavaa tiputtelua? Luulisin, että KM:n kuuluu kirkas punainen vuoto ja
menkkatyyliset alavatsakivut. Edellisessä raksaudessa ei kyllä ollut yhtään vuotoa. Ei kai tässä auta kuin odotella Varhaisultraan en mene, kun voi vielä käydä ikävästi ultrankin jälkeen.
Täytyy tyytyä seuraamaan tilannetta. Jos vuoto yltyy tai kipuilee, suuntaan kyllä hetimiten lääkäriin.

RV 6+0 :$
Mulla alko yhdessä km:ssä pikkuisella ruskealla vuodolla jota kesti 3pv. Kävin kuuntelemassa sydänäänetkin vauvalta ja ne kuului ja lääkäri sanoi ettei mitään hätää, joskus vaan tulee vuotoa. Neuvolatäti sano että melkein joka toisella saattaa tulla jotain! Mutta niin vaan kävi että mun kohdalla alkoi kivut ja vuoto kunnolla 12+1 silloin.

--

Mulla oli kyllä kokoajan sellanen "aavistus" siitä ettei kaikki todellakaan ole hyvin, riippumatta siitä että hoettiin miten normaalia se voi olla ja sydänäänetkin kuului. Olin oikeassa. Samanlainen aavistus oli toisen km (tuulimuna) kohdalla, vaikka väitettiin et hyvin menee eikä ollut ees vuotoa. Eipä mennyt.

Poikaa odottaessa mulla oli taas alusta asti tosi varma olo takaraivossa. Joten huolimatta peloistani en ihan täysin friikannut. Tässä raskaudessa mulla ei oo nyt mitään oloa! Ehkä vielä tulee johonkin suuntaan, toivottavasti positiiviseen ja menee loppuun saakka :)

--

Eli ei vielä kannata silleen pelästyä kun tosiaan se näyttäis olevan TOSI yleistä että jotain vuotoja tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Menin tänään oman mielenrauhan vuoks tekemään testin (oon saanu haamuja tähän asti), mutta nyt tuli selvä plussa apteekin testillä :) kai se vaan on uskottava että masussa on elämää vaikkei oireita toistaseks ookkaan. Rintojen arkuus hyvin vähästä, nenä hieman tukos aamulla ja heräilen öisin ja lisäks vähän janottaa mutta muuten ei mitään! jos testi ei näyttäs plussaa en uskois olevani raskaana. No nyt voin olla rauhallisemmin mielin ;)

Varasin neuvolaan ajan, on 27.3. Tuleeks teille mies myös mukaan ekalle neuvolakäynnille vai mikä käytäntö yleensä siinä mahtaa olla? en huomannu puhelimes kysyä sitä....
Mies saa tulla mukaan ja on nykyään tosi yleistäkin :) Mä en vielä tiedä tuleeko meillä nyt ekalla kerralla ainakaan kun on toi esikoinenkin ja siellähän vaan täytellään papereita ja kysytään perustietoja jne :)
 
Mamacita- Joo, niin mäkin vähän aattelin et varmaan et miten haluaa ite et tuleeks mies mukaan vai ei. Luulempa ettei sitä kauheesti innosta mikään papereiden täyttö yms joten ehtiihän se myöhemminkin :)

Mulle saa etusivulle päivittää LA 13.11 (luulen et tulee kyl muuttumaan) ja synnytyssairaalaks K-HKS
 
Nyt on sitte eka neuvola-aikakin varattu ja se ois 26.3

Tuntuuko teillä muilla vihlomista tossa vasemmalla puolen kylkeä mulla ainaski tuntuu lähes päivittäin ja sillon varsinki jos nousee tai jotai muuta semmosta..no ainaki tietää että kohtu kasvaa ja masukki taitaa olla ihan oikeassa paikassa.



 
heips kaikille..
Mites teidän päivä on menny?
Täällä ollaan töissä oltu vaikka väsyttääkin ihan mielettömästi.. :/ Muita oireita ei sitten juuri ole mennkamaisten jomotusten lisäksi.. :D
Ei kyl millää jaksais odottaa ekaa neuvolaa.. sinne on niiin pitkä aika.. mulla on siis aika 30.3..

 
Täällä kans yksi jota turvottaa...housut tuntuu epämukavilta ja sellainen kestoähkytunne koko ajan :x Voihan hittolainen, se on mentävä pian vaatekauppaan koska oon hoikka ja kaikki vaatteet on aika istuvia niin epämukavahan niitä on pitää!!
Mammavaatteita on kyllä useita säästössä poikien odotusajoilta mutta ne on taas tässä alussa ihan liian suuria :whistle:
En kyllä malta odottaa masun pyöristymistä...tosin olen pitkä ja kohtu vissiin taaksepäin kallellaan niin masu ei varmaan kovin äkkiä pullahda. Eikä tietenkään kasva sellaiseksi kuin kaksosraskaudessa. Ilmeisesti siis aika pieni masu mulle taitaa tulla...toivottavasti kuitenkin sellainen että siitä näkis mistä on kyse ;)

Mä oon jotenkin kääntänyt km ajatukset ihan taka-alalle ja aika rauhallisin fiiliksin mennään päivä kerrallaan. Jotenkin vaan tuntuu että nyt tää vois onnistua ja sydämestäni sitä toivon :heart:

Ehkäpä
mulla alkoi km aamulla tuhrulla ja siitä aika pian tuli kivut ja runsaampi vuoto. Ei siis ollut epäselvää mistä on kyse :(
Nuo alkuraskauden tuhrut on aika yleisiä, toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug:
Esim. seksi saattaa tehdä tuhrua kun on herkät limakalvot ym.

Mulla on vissiin alkava hiiva :kieh: :eek: Saakohan hiivalääkkeitä käyttää?! Oon nyt laittanut sellaista voidetta ulkosynnyttimiin mutta se ei välttämättä ole riittävää!!

 
Oliko sulla ihan joku apteekki lääke?! Jotenkaan en viittis tän takia lääkäriin mennä kun ei tänne saa ees aikoja! Pitäis sit päivystyksessä jonottaa :kieh:
Kaippa tuo syömäni antibioottikuuri on tän laukassu!! :kieh:
 
Iltaa!


Meillä tuo mies ei ole tervetullut neuvolaan mukaan :D
Minä käytän sen ajan kokonaan itselleni, pienenä taukona kaikesta arkisesta. Lastenneuvolaan minä taas tuon miehen otan AINA mukaan, kukapa muukaan lapsia pitelisi rokotettaessa yms :D
Hupaisaa sinällään, mutta olen niitä äitejä jotka itkevät kun lasta rääkätään, mitataan väkisellä vauvaa tai rokotellaan. Joten mamma menee toiseen huoneeseen vaan :ashamed:

Minuakin hieman turvotta, on täysinäinen olo, mutta esikoisenkin piilotin vatsaläskieni alle pitkälti yli puolen välin, ihme on jos tämän kukaan huomaa ennen ensi syksyä :D

Ja iltapesulle :wave:
 

Yhteistyössä