*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

En vieläkään osaa laittaa ultrakuvia viestiini, mutta kiva että jotkut osaa niin näkee muiden. Hapikko, mulla oli kanssa kauhee jännitys ennen ultraa, sydän hakkas ihan sikana ja maha ihan sekaisin koko aamun. Niin paljon pelkäsin että jos ilmenee jotain poikkeavaa. Se oli helpotus, että kaikki hyvin ja sehän se tärkeintä on. Olkoon sukupuoli mikä tahansa tai näkyi sitä sukupuolta tai ei,vaikka ymmärrän että olishan se ehkä kiva tietää, varsinkin jos kotona on ennestään jo lapsia. Mä oon ollu niin varovainen raskauden suhteen koko ajan, että ei edes sukupuoliasia ole käynyt kauheasti mielssä. Johtunee siitä että raskaaksi tulo oli "työn ja tuskan" takana :/ Ja sit vielä ku vasta esikoista odotan, niin ei osaa odottaa eikä vaatia mitään, on vaan ihan ihmeissään. Vähä niinkuin tänään ku kyselin lastenrattaista, ku ei niistä meikä tajua mitään :ashamed:

Mä jään mammalomalle vasta 28.9. vaikka laskettu aika onkin tod. näk jo lokakuun lopussa. Yritän olla töissä mahd. pitkään, jos ei onnistu niin sit saikkua. Miten muuten pitää toimia, jos haluaa jatkaa äitiyslomaa/hoitovapaalle, onko se jotain pari kuukautta ennen loman loppumista vai miten. itse otan alustavasti lomaa vain 5.6. asti eli lukuvuoden loppuun ja kesän olen lomalla ja tarkoitus palata seuraavana lukuvuonna elokuussa töihin. Ajattelin vaan että jos mieli muuttuu ja haluu jäädä kotiin pidemmäksi aikaa, niin milloin pitää ilmoittaa ja onko sitä jatkettava putkeen. mulla kun on opettajana kesäloma kuitenkin välissä, olinpa äippälomalla tahi en.

Aurinkoisia päiviä kaikille B)
 
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

pikkuihra, mulla kans karvanen masu ja niin oli esikoista odottaessakin ja ne karvat lähti sit hyvin pian synnytyksen jälkeen. toivottavasti tälläkin kertaa lähtee :D
 
No niin, äitipolilla käyty, ja samalla oli rakenneultra. Kaikki tuntui olevan hyvin, vauveli vastasi aikaa ja sukupuolikin nähtiin. Poika olisi siis tulossa! :heart: Mulla on kyllä ollu koko ajan tyttöolo, mutta kai sitä lääkäriä on uskominen... ? :) Ihanaa, pikku-ukkeli tulossa ! :heart: Painoarvio oli pikkusella n.430g.
Juu, hb oli taas onneksi noussut, nyt 124 (viimeksi 110).

Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että ei tuo mun kohtu ole ollenkaan niin vaarallisen ohut, mitä toinen lääkäri sanoi.. seuraava kontrolli vasta rv 34, jolloin sovitaan leikkauspäivä.
Lisäksi kysyi, olenko valmis sterilisaatioon, jos leikkauksessa todetaan kohdun kunnon olevan erittäin huono.. siihen olen valmis, koska mulle ei mikään ehkäisy käy...

Nyt pitäis alkaa pakkaamaan, kun huomenna lähetään reissuun.. :)
Moikkelis, ja nauttikaa kaikki tästä ihanasta kesästä ja auringosta!! :wave: :heart:

Muuten, Onni! Mä kävin myös OYS:ssa, ja jotenkin oli tylyn oloinen tuo lääkäri, enkä myöskään saanut kuvaa mukaan pikkuisesta... :( Olikohan sama tyyppi kyseessä...?
 
Huh hellettä =)

Olipas paljon ultra kuulumisia,onnittelut niistä!Ja on se ihme etteivät voi edes yhtä kuvaa antaa kun niitä kuitenkin ottavat.

JennyliOn koskaris 4d.Mä myös olen siellä paljon poikaani käyttäny ja itekki joskus käyny.Tyytyväinen olen ollu.Ihmettelen vaan noita kela korvauksia miten ne voi olla paikkakuntakohtaisia muka...Sinne (femedako nyt oli)olen menossa.keskustaan.kaveri lupas lähtee mukaan joka asuu siellä päin.Mun tulee muutenkin käytyä siellä päin kun sukua ja kavereita siellä päin niin ei tuo matka haittaa.Koskiklinikalla ei ollut muuten montaa aikaa jäljelllä että jos haluut niit pian varaamaan..
 
Omaa napaa tällä kertaa kovasti:

Eilen siis neuvola ja kaikki hyvin,

painoa 50g /vko
paineet 108/67
pissa puhdas
syke 144
liikkeet ++
sf mitta 23,2


Ja tänään 4d = voi ihku, TYTTÖ tulee!!!
Ollaan niin kovin innoissaan, kun saadaan pojalle prinsessa kaveriksi. Kaikki muutenkin oikein hyvin, rakenteet kunnossa ja kaikki sormet ja varpaat näkyi oikein hyvin. Siellä tyttö nukkui ennen kun Bruno vähän tökki, sitten toinen avasi silmänsä ja raapi päätään sen näköisenä että oliko pakko tulla häiritsemään! :LOL: Tosi hieno kokemus, suosittelen kaikille, joilla siihen vaan on varaa. Maksoi siis Femedassa ilman KELA korvauksia 230 euroa, mutta olisi kyllä saanut suoraan senkin, jos en olisi kuulunut työpaikan sairaskassaan. Eli siellä ainakin tosiaan sen korvauksen saa.

Oheen pari kuvaa, vähän huonosti näkyy kun kuvasin kameralla vaan, mutta hiukan sentään.





Nyt olen vielä niin innoissani, etten pysty kommentoimaan muuta, palaan huomenna viimeistään! :wave:

thor ja prinsessa 21+5
 
Ei oo pitkäään aikaaaaaaaaaaaaaaaan voinu kirjottaa kiireen takia...mutta onneks työt loppuu ens viikolla:) Oon NIIN ilonen siitä!!!!!!!!!!!!! Vaikka oikeastaan lopetan työt..... :saint: , kun on iian rankkaa ja muutenkin inhottavia epäystävällisiä ihmisiä siellä töissä, heti jos ei jotain osaa niin tulee ilketä kommentteja. No, paskaa hommaahan se on, niin olisko tämä työpaikan väki sit katkeroitunutta:D Mut mä en kyllä jaksa kuunella ja selkäkin aivan paskana tosta 6 viikon raatamisesta siinä hullunmyllyssä! :kieh: v Ei enää ikinä sinne töihin!!!!!

Rakenneultrassa käyty eilen ja kuten alusta asti uskoin, saan tytön:) :heart: Siltä ainakin näytti just ne kaks valkosta pistettä siel jalkovälissä, ja näin tää ultraaja sanoi, että tyttövauva tulee. Näin ajattelinkin heti alusta saakka, vaikka näinkin nyt vähän aikaa sitten unta pojasta. ONNEA MUILLEKIN, JOILLA OLI ULTRASSA KAIKKI HYVIN
Kuinka varmoja nää sukupuolet yleensä on tän ultran perusteella?

Ollaanko me jo puolivälissä??? Aika kuluu siivillä, olispa jo marraskuu:D Tai edes ens viikko niin pääsis lomalle:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
 
RöhkyPossu, olipas sinulla ikävä ultra. Mä en kyllä kestäisi, jos en näkisi ultrassa pikkuista. Samoin olisi ikävää, jos kuvaa ei mukaan saisi.

Olipas täällä taas monta ultrassa käynyttä. Onnea hyviä uutisia saaneille! :flower:

Pomo kysyi tänään koska ajattelin äippälomani aloittaa, joten päätin, että aloitan loman 30 pv ennen laskettua aikaa. Enää en sitä muuta. Sitten jäädään saikulle, jos on tukala olo. Kesäloman jälkeen mulla on sitten tasan 2kk töitä. Kauhistuttavaa! Kylläpäs se aika menee nopeasti.

Kuinka pian lapsen syntymän jälkeen olette ajatelleet palata takaisin töihin?

Esikko77 ja Möhköfantti 18+5
 
Onpas täällä paljon hienoja ultrakuulumisia =) , näitä on aina mukava lukea... ja niin moni tietää jo sukupuolenkin. Kahdesta ekasta saatiin kans aikanaan tietää, mutta kolmannesta ei sitten enää näkynyt/kerrottu. Mulla jännitys jatkuu vielä pari viikkoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nunneliini:
Ai niin ja onko kukaan käyny Wasalandiassa/Tropiclandiassa lomailemassa? Suunitellaan just elokuun alkuun reissua kun miehellä silloin lomaa ja mulla töistä peräti 3pvää vapaata niin tuo paikka kuulostaa kivalle ja löytyi hyvä pakettitarjous missä on hotelli+liput tuonne. eikä oo niin pitkä matka edes ku alle 400km matkaa sinne. Meillä toi 3v saattais olla ainaki innoissaan... :whistle:
Me oltiin siellä just juhannuksena ja ihan mukavalta paikalta vaikutti,varsinkin nuo 4v,3v ja 2v tytöt olivat ihan innoissaan kun pääsivät polskimaan sekä vähän huvipuistoon hyppimään ja joihinkin laitteisiin.

 
Ihania ultrakuulumisia oli taas hurjasti tullut,onnea niistä kaikille ketkä niitä oli saanut :flower:

Omaa ultraa odotan jo kovasti,siihenkin on viel 2 viikkoa aikaa.

Vauveli on ruvennut kovin potkimaan,ne on kyllä niin ihania tuntea,mutta silti tykkään lähes joka ilta kuunnella sydänääniäkin.

 
Huomenta :wave:

Aivan mahtavia ultrakuulumisia kaikilla!! :heart: Ja thor voi miten ihanat kuvat, oikein hyvin näkyy pikku-prinsessan kasvot alemmassa :heart: Ja tietysti onnea :flower: Kuulostat erityisen iloiselta tyttö-vauvasta ;) :heart:

Täällä perhoset lepattelee masun pohjassa ja olo on kun muurahaispesässä istuisi :$
:LOL:
Enää muutama tunti ja päästään näkemaan oma mussukka :heart: Voi kun kaikki olisi hyvin! Ja toivottavasti sukupuolikin vilahtaisi ;)

Näissä tunnelmissa täällä...palailen myöhemmin kertomaan kuulumiset :wave:




 
Huomenta! Täällä ei kummempaa,eilen oltiin Lintsillä ja ei kyllä meidän plikalla ole yhtään itsesuojeluvaistoa,sinne se vaan teputti vuoristorataan ja tulirekeen jne..Isin perässä :p Hurja likka! Liikkeitä ei tunnu kunnolla vieläkään,makuulla ollessa iltaisin sentään jotain tuntenut..Ihan tuskaa tää ultran odotus... :headwall:

hannanmamma 18+5 :heart:
 
thor Aivan ihania ultrakuvia!!

Muillakin ihania ultrakuulumisia....kiva kuulla!

miina5 Mä luulen, että tuo varmuus sukupuolesta ultran mukaan on riippuvainen ultraajan taidoista ja kokemuksesta. Itse kävin aikaisemmasta kahdesta lapsesta omalla yksityisellä gynellä ultrassa. Hän on jo elämää nähnyt ja erikoistunut vielä synnytyksiin....joten hän näki kyllä oikein kummatkin lapset silloin.

Mä jään äippälomalle 30 pv ennen. Suuurena haaveena olisi olla lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Mulla on ikää jo niin paljon, että tästä lahjasta pitää ottaa kaikki irti ;)
Ensimmäisestä lapsesta menin työelämään vuoden jälkeen ja koin sen hirveeksi. Kärsin joka ikinen aamu, kun jouduin jättämään pieneni hoitoon. Toisesta olinkin sitten sen 3 vuotta kotona...ja olisin ollut vielä kauemminkin =) Täytyy vaan toivoa, että jotenkin rahallisesti pärjäisi....kun ei ole edes sitä toista rahapussin tuojaa huushollissa. Mutta rahalla ei saa kaikkea ...
 
No rakenneultran kunniaksi piti hiukan "napsutella" mm. tälläinen vaippa tuli hankittua.. Minun mielestä aika söpö. Tilasin ihan pienen koon, jotta sen voi laittaa sitten jalkaan vaikka heti syntymän jälkeen. Aika tyypillistä, että ensimmäinen vauvalle ostettu juttu on vaippa :LOL:






 
Huomenta päivää ja kiitos vaan kaikille!

Jennylin kuulumisia odotellessa... =) Joo, ollaan tosi iloisia tytöstä, vaikka poika olisi luonnollisesti ollut ihan yhtä rakas. :whistle: Me ei missään nimessä meinata enää lisää lapsia "hankkia", joten siksi on kiva kummatkin sukupuolet saada.

Komppaan Zeraa tuossa sukupuoliasiassa, ultraajan kokemuksesta riippuu paljon. Esim tää Bruno Cacciatore Femedassa Helsingissä on Suomen kuuluisimpia ultraajia...

Poika kiukuttelee, pitää mennä! :wave:
 
aurinkoista kesäpäivää marrasmasuille :) taidetaankin olla jo puolivälissä masunkasvatusta, aika menee niin äkkiä kun esikoinen touhuaa jo jaloissa, ettei edes huomaa ajan kulumista.. olen laiminlyönyt kirjoittelua ja palstan lukua reippaasti töiden ja omien huolien takia, yritän pysyä kuitenkin jotenkuten kärryillä.
tahtoisin nyt jakaa omia huoliani kertomalla vain omaa napaa, (pahoittelut siitä) jos vaikka saisin metsästettyä jonkun kohtalon toverin murheilleni?
eli 8-12 rv:n vasta-aine verikokeissa minulta löydettiin positiivia vasta-aineita, joiden titteri oli 1. kuukauden kontrollinäytteessä vasta-ainepitoisuus oli noussut titteriin 4 ja vasta-aine oli tunnistettu anti-d:ksi. tänään otettiin jälleen kontrollinäyte sekä verinäyte isältä lisätutkimuksia varten.
olen ollut aivan sekaisin viimeiset kaksi kuukautta asian takia, ottaa päähän olla tälläinen "harvinaisuus" mistä ei tiedä yhtään mitään. neuvolastakaan ei saa juuri tietoa nimeksikään, käsketään vain olla stressailematta. anti-d vasta-aineiseen immunoituu n. 50-60 äitiä 65 000 testatusta äidistä vuosittain ja anti-d sattuu kaiken lisäksi olemaan vielä se vaarallisin vasta-aine sikiölle..
onneksi kuitenkin kontrolliverikokeita otetaan kuukausittain ja seurataan vasta-aineen kehittymistä, ja mikäli titteri menee yli 16, niin tehdään verensiirto tampereen yliopistollisessa.
huoli on kova ja menetyksen pelko suuri, koska vuosittain muutama lapsi menehtyy vasta-aineiden aiheuttamaan pahaan anemiaan.. ja vielä pitäisi vajaa 20 viikkoa kieriskellä kysymysmerkkien kanssa, saa sitä päänsä sekoamaan helpomminkin.
joten onko kellään kokemuksia yleensäkkään vasta-aineista tai anti-d:stä? tai vastasyntyneen hemolyyttisesta taudista mihin lapsella on nyt vaarana sairastua?
helpottaisi oloa, kun saisi jakaa tätä asiaa edes jonkun kanssa..

toivotan kaikille murheista huolimatta aurinkoista odotusta :heart:
heituska 20+1
 
Omaa napaa ja neuvola kuulumisia ulkomuistista...
painoa: liikaa tullut kuukaudessa (n.3kg), sain vähän noottia (sitä se karkin mussuttaminen teettää)
paineet: oli normaalit
verikoe: ei otettu, kun oli viimeksi niin hyvä?!
pissa puhdas
syke 136

Otin kyllä aika tiukan linjan tuohon mässäilyyn. Mulla on vaan se ongelma, että pudotin painoa ennen raskautta aika reilusti, niin nopeestihan ne nyt tulee takaisin. Joo seli, seli...

voi heituska kumpa osaisin jotain sanoa muuta kuin kovasti halauksia ja voimia.. toivottavasti joku tietää paremmin kertoa tästä taudista.

Mitä mitä? onko se todella noin nihkeää se rakennultran meininki, että sukupuolen tiedustelut katsotaan "epäillyttäväksi urkkimiseksi". Onpas outoa! Nyt minäkin alan jo jännittää sitä ultraa/ultraajaa, jos ovatkin noin koppavia, mitä täältä on saanut lukea.

Nyt kun lopultakin olen saanut pienen masun kehiteltyä, niin aloin myös kiinnostua noista äitiysvaatteista. Joku joskus täällä kesäkuussa kyseli hyviä äitiysvaatemyymälöitä. Suosittelen Bebes-liikettä. Vaatteita voi myös tilata verkkokaupasta. Osaisiko joku neuvoa, että minkä tyyppisiä vaatteita kannattaa katsoa alesta, jos meinaa pärjätä niillä suht pitkällekin raskauden edetessä? Onpas tyhmä kysymys :LOL: varmaan sellaisia, jotka venyy vatsan kohdalta... Mutta esim. villatakkien kohdalla pohdin, että ne kyllä venyvät vatsankohdalta, mutta pitäisikö sen olla kuitenkin pari kokoa isompi kuin nyt?? Neuvokaahan nyt te konkarit...
 
W09
Moikka!

pikaisesti vain... itse kävin eilen ensimmäiset äitiysvaatteet ostamassa/katsomassa niitä, ja huomasin että juuri Kampissa oleva Bebes on hyvä, samoin Kampin Vero Modassa on hyviä vaatteita, esim perus farkut/paidat saatavilla molemmista. Ainakin Bebesistä löytyy myös niin ihan pieniä kuin isojakin kokoja, mitä ei esim H&M:n valikoimasta aina löydy.

Itseä kiinnostaa myös ensikertalaisena, että mitä kannattaisi ostaa, eli millä pärjäisi parhaiten ettei kauheasti tarvitsisi ostaa vaatteita...

näin täällä, pikkuinen myllertää jo todella kovasti ajoittain, joskus taas on todella pitkiä aikoja ettei mitään kuulu ja on pakko alkaa pikkasen tökkiä, josko saisi prinsessan liikkeelle ;)

W09 rv20+6
 
Ah, ihanaa!!! Nyt on rakenneultrassa käyty ja olo on ERITTÄIN onnellinen!! :heart: :heart:
Vauvalla kaikki hyvin!! :heart: Erittäin vilkas masulainen oli edelleen mutta lopulta saatiin kaikki rakenteet kuitenkin katsottua =) Olin ihan yllättynyt kun lähdimme pois ja aikaa oli kulunut miltei tunti :eek: Eipä se siinä ihastellessa siltä tuntunut! Mutta tarkkaan tosiaan rakenteet käytiin läpi ja aivan ihana kätilö oli ultraajana. Seinällä oli monitori josta saimme miehen kanssa vaavia ihastella ja 4D:lläkin pieni pätkä kasvoja katseltiin :heart:
Vauva vastasi täsmälleen np-ultrassa saatuja viikkoja eli 20+2 nyt ja painoa oli huimat 349g ja pp-mitta 15cm :D
Sukupuolen ultraaja katsoi ihan lopussa ja eipä niistä sukukalleuksissa jäänyt mitään arvailujen varaan...selvä poika ja todisteena komea ultrakuva :heart: :LOL:
Minullakin siis vaisto osui täysin oikeaan!! Ja juuri tuolta etusivulta katselinkin miten lähes kaikilla on oma tuntuma pitänyt paikkaansa, hämmästyttävää!! ;)
Erittäin onnellinen olen pienestä pojasta :heart:
Ja nyt sormet syyhyä kyllä pahemman kerran shoppailemaan...nyt on pakko saada ostettua pienelle jotain kivaa :D

Laitampa vielä muutaman ultrakuvan (saatiin niitä yhteensä 10kpl )...

Aivan isoveljien näköinen rakas :heart:

Tämä oli mielestani NIIN hellyyttävä varvaskuva (aivan isänsä jalat ) :D

Nyt alkaa sitten kovettu vääntäminen (=kinaaminen ) nimistä :whistle: :LOL:

Iki-onnellinen Jennyli+poika 20+2
 
poks poks, siirryttiin sitten uudelle viikolle :)

Ihania ultrakuulumisia ja kuvia, mukavaa luettavaa ja katseltavaa :heart: Omaan ultraan aikaa vielä parisen viikkoa ja sitä innolla jo odotetaan :) Oma masuasukki vaikuttaa vilkkaalta tyypiltä, nyt kun liikkeet on alkaneet tuntua, potkii ja jytää oikein urakalla (hyvä niin ;) )

Kävin neuvolassa tarkistuttamassa itseni kun tuota turvotusta oli kertynyt muutama kilo. Onneksi kaikki oli kunnossa ja painokin laskenut, turvotukset siis saatu liikkeelle. Lieneekö mennyt aineenvaihdunta sekaisin Lontoon reissusta....Nyt onneksi jo parempi olo..

Hurja miten älyttömän nopeesti masu on alkanut kasvaa. Tuntuu, että viikossa työtakki on pienentynyt kummasti ja kohta on pakko hakea isompaa vaatetta varastosta :) Niin, muuten liityn karvamahoihin :D Mulla myös kasvaa mahassa valkoista untuvaa, hauskan näköinen kun karvat aika pitkiä vielä :)

Potilaat ovat mukana odotuksessa kuin myös työkaverit... Potilaat kyselevät toiveita sukupuolen suhteen ym. :) Työkaverit koittavat saada hellittämään työtahtia, eivätkä aina päästä joka paikkaan minne haluisin.. toisaalta kivaa, toisaalta välillä rassaavaa...

Lisää kuulumisia odotellessa... :)

Milliz + toukka 19+0
 
Ihanaa etten ole ainoa karvainen nainen täällä :LOL: Pieniä vaimeita potkuja tuntuu aina silloin tällöin,lähinnä istuessa.
Huomenna olis tarkoitus lähteä mökkeilemään, josko sitä uskaltais jo talviturkinki heittää :D Ja onneks miehen serkku juttuseurana, hänkin odotustilassa ni ei taritse olutpäisiä miehiä katsella yksinään.. Suunniteltiin kovasti kalaan lähtöäkin jo, joskos me naiset saalistettaisiin LA pvällä kala-ateriat :p
 
Jennylille ja tietysti kaikille muille, joille en ole ehtinyt vielä sanoa, onnea ihanista ultrakuulumisista! Jennylille onkin tulossa aikamoinen veljessarja, katso ettet jää vallan ukkovallan alle! :LOL: Suloisia kuvia myös teillä.

Millizille poksumisonnittelut, hyvä että olo on parempi.

W09 äitiystopit ovat tietysti käteviä, menevät näin kesällä ja villatakin, paitapuseron kanssa myös alkutalveen asti. itsellä on yhdet mustat suorat housut, joissa on säädettävä vyötärönauha, yhdet äitiysfarkut ja pari hametta, aika monta toppia ja t-paitaa, pari juhlallisempaa mustaa pitkähihaista ja sitten noita villatakkeja. Noilla on aika pitkään pärjännyt. :p

heituska en osaa minäkään auttaa ikävä kyllä ja toivottelen PlanBaByn tavoin vain voimia inhottavaan tilanteeseen. :hug:

Olikos se Chira joka kerhon salasanaa jakoi? Meinaan kun sitä on kyselty pariin otteeseen... :attn: Itse en kyllä ehdi kirjoitella sinne - on jo näitä pinoja... :ashamed:

Laitoin muuten meidän pojan kuvan profiiliin, oli niin älyttömän söpö ekaa kertaa nakuillessaan takapihalla! :heart:

thor ja prinsessa 21+6
 

Yhteistyössä