*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Huomenta, tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä, paitsi totesin eilen illalla, ettei flunssa ja raskaus sovi yhteen :snotty: , aivastelin ja sattu ihan kiitettävästi alamahaan samaan aikaan.
muutenkin sitä olis mieluummin terveenä kuin puolikuntoisena... mut tää on nyt tätä.

Vaunuja en oo vielä lähtenyt hankkimaan, kun ei ole oikein säilytystilaa, mutta mielenkiinnolla seurailen muiden valintoja. Mulle ehdoton on tilava ja kestävä tavarakori alaosassa.

Kuiskaten 19+3
 
W09
Selkäkivuista...

Täällä yksi joka kärsii selkä särystä. Mulla siis säryt alkoi joskus rv 19 ja kesti ja kesti, lopulta meni niin pahaksi etten itse pystynyt sängystä nousemaan, yöllä kylkeä kääntämään ja lopulta särky "siirtyi" vasempaan jalkaankin, jolloin alkoi jalka ajoittain pettää alta ... no neuvolassa todettiin, että kuulostaa ihan iskias-kivuilta, ja että ne ilmenee joillakin raskauden aikana ja joillakin taas ei. Pitäisi kuulema parantua tai sitten ei... Itse sain sitten ajan fysioterapiaan missä olisi tarkoitus keksiä helpotusta tähän todella ikävään vaivaan, sitä siis odotellessa

Tällä hetkellä selkä/jalka voi jo pikkasen paremmin, kipeitähän ne koko ajan pikkasen on, edelleen tuolista sängystä nouseminen vie aikaa kun pitää keksiä miten sitä nousisi ettei sattuisi niin paljon, mutta muuten tilanne jo paremmin.

W09
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Täällä poksutaan tänään, puoliväli on nyt sitten saavutettu, huh huh :) Aika menee niin nopeasti!

Lueskelin tässä teidän juttujanne ja niin kovin moni on saanut ihania uutisia rakenneultrasta, onnea teille kaikille :flower:
Huomenna olisi sitten itsellä tuo kyseinen ultra. En tajua miksi minua jännittää niin älyttömästi! Pelottaa ihan kauheasti että entä jos kaikki ei olekaan hyvin. Vaikka np-ultrassa vauva oli ihan ok.

TODELLA vahva tyttöolo on täällä! Olemme molemmat miehen kanssa ihan varmoja että tyttö tuola masussa köllöttää :D Loksahtaa varmaan leuka lattiaan jos lääkäri sanoo siellä olevan poika :LOL:

Todellisuudessa ei ole mitään väliä kumpi tulee :) Meillä on ennestään poika, joten poika hänelle leikkikaveriksi olisi tosi kiva, mutta olisi se jännä saada sellainen pikku rinsessakin :)
Noh, huomenna toivottavasti selviää :)

teddybear82 Minulla on ollut myös tosi paljon selkäkipuja. varsinkin tuossa vasemmalla puolella.. Säteilee jotenkin pakaraankin :whistle: Sellaista tosi viiltävää kipua :/

Vaunuhankintoja moni miettii. Meillä on Emmaljungan Duo Edget, ostimme vuosi sitten keväällä kun poika syntyi, joten ne menevät vallan mainiosti vielä tälle uudelle tulokkaalle. Saamme myös siskoltani kaksosten rattaat, että pääsee sitten kätevästi molempien lapsien kanssa liikenteeseen, ikäeroahan heille ei tule kuin 1,5v.

Painonnousu hirvittää ja olen aivan älyttömän turvoksissa! Jalkoja oikein särkee iltaisin :| Oma syy suurelta osin, kun en ole oikein kytännyt mitä olen syönyt..

Olipas omanapaista.. Nyt lounaan laittoon ennenkuin poika herää.. :)

söpöjooseppi ja salamatkustaja 20+0
 
nihkeää ja kuumaa päivää marrasmasuille :)
saisi minun puolestani jo tämä helle loppua, turvotusta huomattavasti havaittu joten saisi olla jo kylmempää. ei saisi valittaa..

aamukastetta hyvä tietää, että verensiirtoon "pääsee" helposti, parantaa jo mieltä kun tietää että on keinoja, joilla voidaan ehkäistä pahinta. eniten ehkä kuitenkin pelottaa syntymän jälkeinen raskas aika. esikoiseni oli päivän valohoidossa ja sekin tuntui ikuisuudelta, entäpä sitten vaikka se kaksi viikkoa? ehkä törmätään yliopistollisen käytävillä sitten ja jaetaan yhdessä kokemuksia? odottelen kuumeisesti viime viikolla otettujen verikokeiden tuloksia, päivät menevät vaan niin hitaasti. jaksamista sinulle :hug:

olivia83 anti-d positiivisuus näkyy sen 6kk verikokeissa. positiivisuus voi johtua isältä perityissä veriominaisuuksissa joita vastaan kehittyy vasta-aineita, mutta ne eivät "vahingoita" vauvaa. toivottavasti asia olisi näin :) tiedätkö millon saat kokeen tulokset? itsekkin odottelen tuloksia, mutta menee varmasti ensi viikkoon, kunhan tulisivat vain ennen rakenneultraa, joka on keskiviikkona 8.päivä.
oletko saanut esim. neuvolasta lisätietoa mahdollisista riskeistä, vai ollaanko siellä hissukseen ja odotellaan tuloksia? itse haluaisin tietää kaikki riskit kerralla, niin olisi paremmin aikaa suhtautua niihin, kun taas niin että n. kerran kuukaudessa tulisi lisätietoa vauvan hädästä ja edellisenkään tuloksen kanssa ei ole vielä päässyt sujuiksi.
mutta voisitko ilmoitella, mitä tuloksissasi sanotaan? jaksamista sinullekkin :hug:

heituska 20+5 tai 21+5 (ei oikeen pysy viikoissa mukana..)
 
heituska Mulla on ensi viikon tiistaina neuvola, joten varmaan siellä saan tulokset kokeista, tulen sitten kertomaan kuulumiset. Jos nämä vasta-aineet johtuvat siitä tammikuisesta anti-d piikistä, niin kyllä pitäisi jo alkaa nollaa nyt viimeistään näyttämään. Ärsyttävintä tämä jatkuva odottelu kun ei tiedä johtuuko piikistä eli voiko olla ihan huoletta, vai pitäisikö varautua siihen, että tilanne voi alkaa mennä huonompaan suuntaan. Kunpa olisivat vasta-aineet poissa ensi viikolla, jotta saisi vähän mielenrauhaa. Mulle neuvolassa ei olla sanottu muuta kuin että tarkkaillaan nyt. Olen asiasta ollut siis vain aina pikaisesti puhelimitse neuvolaan yhteydessä, joten luulen, että ensi viikolla saan asiasta enemmän tietoa kun on ihan oikea käynti kyseessä. Jos siis arvot ovat edelleen vaan koholla.

 
Kiireinen päivä takana....sain jossain välissä vietyä kelan paperitkin eteenpäin. Nyt vauhdilla kampaajalle ja siitä alkaa neljän viikon loma. Ehkä jossain vaiheessa ehdin käydä lukasemassa teidän kuulumisia, mutta en sairaslomiltakaan päässyt kotikoneelta jostain syystä loggautumaan tänne,,,,joten hiljaiseloa odotettavissa täältä suunnalta.

Oikein ihanaa kesää kaikille ja kasvatelkaahan masua :D
 
hellurei! kyprokselta kotiuduttu viime yönä, olihan KUUMA!!! B) poju vietti hiljaiseloa masussa koko matkan, välillä jo säikähdin kun 2pvää meni ilman että tunsin liikkeitä.. mut kaikki hyvin.. ja joo söin kyllä jädeä ja majoneesia sun muuta eikä olossa mitään ihmeellistä. puolivälissä ollaan, mahtava fiilis :) ja vaaleansinisiä vaatteita on jo läjäpäin, vielä kun malttais olla ostamatta vaunuja ennenkun lähempänä marraskuuta :D

eip sen kummempia, kunhan ilmoittelin et hengissä ollaan!

Aurinkooista päivänjatkoa kaikille! :wave:

tupuna ja poju 20+2 :heart:
 
Tää tyttö kävi taas kirpputoriloimassa ja johan taasen hurahdin kaiken näköiseen vauvavaatetukseen, mutta yks oli ylitse kaiken muun! 4? löysin sellasseen Ihaa fleecehaalarin jossa on huppu ihaan korvilla ja häntäkin löytyy takaosasta <3 oli niin söpö :D
Matkalla kotiin kävin sitten sellasen "pikku" ostoksen tekemässä; Pyykinpesukoneen :p että sellasta, ei tuo palkka kauan polttele tilillä :/

Eilen tuntui ensimmäisen kerran kädellä kokeiltaessa hentoja liikkeitä <3<3<3<3<3 aaaww.. oli kivaa :)

pikkuihra ja mörkö 19+3
 
hello mammat!

täälläki tänään puoliväli saavutettu :D ja ylihuomiseen pitäs jaksaa odottaa niin pääsee ultraan näkemään mitäs pikku vilistelijälle kuuluu ja ultran jälkeen olis sitte vuokrasopimuksen kirjotus ku saatiin lopultaki uus kämppä ja muutetaan takas kaupunkiin täältä maalta, ainoa asia mikä alkanu vaivaamaan niin se että vuokran hinta on HUOMATTAVASTI isompi ku täällä, mut eipähän tarvii tuijotella enää tuon vuokranisännän naamaa siitä eteenpäin..

varasin tänään myös hotellin meidän kesälomareissua varten, lähdetään kuusamoon tropiikkiin polskimaan ja suurpetoja kattomaan heinäkuun lopussa. siellä on hyvä latailla akkuja pari päivää niin jaksaa sitte alottaa rankan muuton. yritin kyllä ukkoa saada ylipuhuttua että olis jätetty loma tekemättä ku on se muutto niin taas kerätä vuokra ja takuuvuokra rahat kasaan niin on monta rahanreikää mut ukkeli haluaa kuulema päästä rentoutumaan edes kerran vuodessa ku on kyllä tehny töitäki lomansa eteen.

selkäkivut on ollu puheenaiheena..mulla oli eilen tosi kovat selkäkivut ekaa kertaa tänä odotusaikana ja se taisi olla kyllä lähinnä supistus ku maha meni kans pinkeeksi ihan kipujen kans, mut eipä ole enää onneksi vaivannu.

että semmosta meidän elämään, oli kyllä taas vaan omaa napaa :ashamed:

piipero86 & vuokralainen 20+0
 
Poks,poks rv 22+0 :)

Ja paremmalla mielellä olen muutenkin. Selvisi ne maalinhajut vaarattomaksi, joten vähän huolettomammalla mielellä voin olla. Enää ei tarvitsekaan kuin sikaflunssalla stressata. Eikä sitäkään tietenkään kannattaisi, koska ei siitä mitään hyötyä ole.

Päätin tänään lopullisesti myös äitiyslomanaloitus ajan ja eihän siihen ole enää kuin 11 viikkoa, joista 3 lomaa eli 8 työviikkoa jäljellä. Ei tunnu kauhean pitkältä ajalta. Aiemmissa raskauksissa olen voinut ihan hyvin loppuajan, joten siinäkään mielessä ei loppuaika töissä jännitä. Selkä on ainoa, joka meinaa tuolta alhaalta alkaa kiusaamaan. Samoja vaivoja tuntuu olevan muillakin. Kun on pitkään makuullaan (yöllä), pitää miettiä kaksi kertaa ottaakohan jalat alle, kun ylös nousee. Tämä varmaan osittain johtuu siitä, että mahan myötä selkäni on lähtenyt menemään notkolle. Huomasin tämän valokuvista, joissa luulin seisovani ihan normaalisti, mutta näytinkin ankalle :LOL:

Jaksamisia kaikille, taidan siirtyä sänkyä kohti. Paremman olon myötä on illat alkanut taas venymään myöhemmiksi ja parina aamuna on kovasti väsyttänyt. Ehkä tämä lämmin ilmakin väsyttää. Mutta silti lämpimät ilmat saavat minun puolestani vielä jatkua.

Emmama 22+0
 
Ilmottauduinko teidän joukkoon jo :D , en muista. Tai enpä kai, ainakaan minua ei etusivulla näkynyt =) .

Eli la olisi 18.11. ja kolmas lapsi,synnytyspaikka Tays.

Lueskelin jo ostoksianne, mä en uskalla :ashamed: . Vaippoja kudon ja teen mutta en uskalla vielä hankkia mitään. Kaippa sitä tästä rohkastuu.

Meillä oikein pirteä pieni masuasukki.
Kuumuuuuuuus on kamalaaaaa :p

Huomiseen, nyt täytyy mennä tytön seuraks kun on raukka kuumeessa.

Ai niin ja minulla lapset 5 ja 3 vuotiaat, tyttö ja poika :D
 
Hyvää heinäkuista huomenta! :)

Heti alkuun neuvolakuulumiset eiliseltä:
Paino +900g (4viikossa)<-ekaa kertaa nousussa, tähän asti laskenut
Hb 126
Pissa puhdas
Paineet 146/72 <-mulla aina nousee tuo yläpaine tuolla neuvolassa, välillä ollut 160:tä. Kotona kuitenkin 119-137 välillä.
Taysissa äippäpolilla kävin tuosta verenpaineestani viime viikolla, ja siellä olivat sitä mieltä, että jatkan kotimittauksia kerran viikossa, loppua kohden sitten tiheämmin. En kuulemma ole ainoa jolla nousee neuvolassa paineet (mitä lie jännitystä )
Sydämen syke 142-160
sf-mitta 20 :eek:
hb 126
Täällä jatketaan sitkeän yskän kanssa taistelemista! Yritän tänään saada ajan lääkärille, että pääsin kuunteluttamaan nuo keuhkot. Yöt on olleet ihan hirveitä, yskänpuuska kun iskee niin siinä valvotaan sitten tunti tai kaksikin yskien ja niistäen :( Ääntäkään ei juurikaan ole, varsinkaan työpäivän jälkeen ei tule muuta kun pihinää! Viheliäisiä nämä kesäflunssat :kieh:

Eilen sitten sorruin ja ostin pojalle muutamat vaatekappaleet. Itselleni lähdin häihin vaatteita katselemaan, sitten toiveissa oli saada jotkut äitiys caprit tai vastaavat, mutta mitään sopivaa/sopivan kokoista ei löytynyt. Pitihän sitä sitten jotain ostaa :ashamed:

Jennula ja poju 21+1
 
söpöjoosepille mukavaa ultrailua tänään :hug: .

Ja tupunalle tervetulotoivotukset takaisin tänne viileään (?!) koti-Suomeen! =)

( . ) Viime yö oli täällä aika tuskaisa. Kaverit mylläs aika kivasti masussa, toinen tuntu tuolla melkein alempien kylkiluiden tienoilla ja toinen ihan alhaalla. Sit kun pääsin pitkäkseni alkoi alamahaa poltella ja viillellä ja supistuksiakin taisi tulla. :/ Oli kyllä ihan viimesen päälle inha olo eikä hyvää asentoa löytynyt millään. Taisi se uni kuitenkin parin tunnin pyörimisen jälkeen tulla... Täytynee ensi viikolla pyytää tohtorisetää tarkastamaan kohdunsuun tilanne, ettei vaan tuollaiset olotilat sinne suuntaan vaikuta. Toivottavasti eivät nyt kuitenkaan jatku. :|


 
Valkolilja, mistäs tilasit Mötorheadin ja Judas Priestin bodyt?

Zera, mukavaa lomaa!

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Omaan napaan ei mitään ihmeempää, kesäflunssaa yritellään edelleen parantaa.
Muksaa päivänjatkoa!

Esikko77 ja Möhköfantti 19+5
 

Yhteistyössä