*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Täällä sataa Jennyli vettä :D mä nautin nyt kun hetkeks viilenee! Meillä yläkerta kuumenee ihan kamalan kuumaksi..hiki virtaa ja nukuttua ei saa.

Täällä poksuu taas, nyt rv 19+0 :heart: vauvelilla on joku hiljaisempi kausi taas menossa, tosi harvakseltaan tuntuu liikkeitä. Oliskohan tilaa tullu taas vähän lisää, masu on ainakin kasvanu vähän.

Eipä tänään ihmeempiä, :wave: hyvää viikolopun jatkoa kaikille.

Harhis ja pikkuinen 19+0
 
Mukavia kuulumisia kaikilla ja ihania kuvia. :)
Huomenna poksuu viikko 22 täyteen.Ihan uskomatonta. :D
keskiviikkona näin pitkästä aikaa yhden kaverin ja kuulumisia vaihdeltiin...hän ei olisi ikinä uskonu että olen jo 6 kuulla raskaana,saati raskaana ollenkaan...kun kaveri kysyi että missä ihmeessä sun maha on. :D

Odottelen kovasti äitiyloman alkua...tuntuu niin oudolta että saa enemmän rahaa silloin kuin nyt kotihoidontuella.Kuinka moni on muuten kotihoidontuella ja jää suoraan äitiyslomalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja marihoi79:
Odottelen kovasti äitiyloman alkua...tuntuu niin oudolta että saa enemmän rahaa silloin kuin nyt kotihoidontuella.Kuinka moni on muuten kotihoidontuella ja jää suoraan äitiyslomalle?
minä :wave: ja oon ihan pihalla et kuin noi hoitotuet ja äippärahat sit menee, minimiäippistä tulen sit saamaan niin onkos se sit niin että hoitotukea ei tuu lainkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
Alkuperäinen kirjoittaja marihoi79:
Odottelen kovasti äitiyloman alkua...tuntuu niin oudolta että saa enemmän rahaa silloin kuin nyt kotihoidontuella.Kuinka moni on muuten kotihoidontuella ja jää suoraan äitiyslomalle?
minä :wave: ja oon ihan pihalla et kuin noi hoitotuet ja äippärahat sit menee, minimiäippistä tulen sit saamaan niin onkos se sit niin että hoitotukea ei tuu lainkaan?
Minä myös ja Miyakin kanssa ollaankin samassa galleriapinossa marraskuisissa ;)
 
Täällä poksutaan myös.. 22+0 .. huhheijakkaa. kyllä tää aika melko nopeasti on mennyt.
Täällä kun sitä puuhaa riittää.. vähän joutunut ottamaan töistäkin lomaa.. keskiviikosta asti ollut kotona vaan maannu auringiossa.. aika loppuun palanut olo oli. Nyt alkaa jo piristymään päin. Ei saanut öitä nukutuks kunnolla niin kyllä se vei sitten aika paljon energiaa.
Nyt kohta aurinkoa ottamaan.. täällä siivoillut ja laittanut tauluja seinälle.
Koittanut vähän kattoo makkarin järjestystä mihin ängen vauvansängyn :D
Ostin ison läjän vauvanvaatteita ( käytettyjä )..mietin josko ne pesisin jo ja laittaisin lipastoon minkä kans just pari päivää sitten ostin. Kun muuten ne on tossa pusseissa makkarin lattialla lojumassa.. :saint:
 
Heippa! Onpas täällä muillakin isoja masuja. Mulla kyl neuvolassa sanoi että uudelleen synnyttäjäksi on ihan norm.kokoinen, mut itsestä vaan tuntuu niin isolta.

Mulla alkoi onneks loma jota olisi nyt 5 viikkoa edessä. Alkoi työnteko tuntuakkin jo jaloissa ja mua pyörrytti myös päivittäin. Saas nähdä kuinka sitä sitten loman jälkeen jaksaa enää töissä olla, kun tosiaan en välttämättä pääse istumaan saati sitten syömään koko päivän aikana.

Asiasta toiseen taas...onkos muilla istukka kohdun suulla? Mulla kuulemma on ja jos se ei siirry, niin ei pysty alakautta synnyttämään. Onneksi on kuulemma aika harvinaista ettei siirtyisi pois. Kolme alatiesynnytystä niin en kyllä sektiota haluisi. 9pvä rakenne ultra ja jos vielä istukka on siinä edessä niin ultrataan vko28 uudestaan.

Uskalattekos muuten uida järvessä tai meressä? Eikös siinä voi olla se joku bakteerivaara? Jos tänään tulee luvattu helle niin vois vaikka mennä heittämään talviturkin:)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
T: Peggy ja Rusina 18+2
 
CB voih miten kaunis masukka sinulla :heart: Meneekö sulla vielä tavalliset farkut jalkaan?!!? :eek:

Helle senkun jatkuu B) Me lähdetään poikien kanssa ystävälleni aamupäiväksi leikkimään =)

(.) Kaikki hyvin ja mussukka ollut taas aika aktiivisella tuulella paripvää :heart: Supistuksia tulee enää hyvin vähän ja vain joskus, se on tietty hyvä (kopkop )!



 
Hyvää sunnuntaita! Itselläni viikonloppu on mennyt tosi nopeasti. Ehdin vasta tänään koneen ääreen. No, onneksi kesälomaan on enää 3 viikkoa.

Emmama toivottelen sinulle positiivisia ajatuksia!

Taas näytti olleen ihania masukuvia ja edelleen niitä hyviä ultrakuulumisia! Onnea!

Jes, eka synnytys viime yönä! Tai siis ainakin ekaa kertaa muistan vielä aamulla nähneeni unta. Tyttö tuli, tosin näytti myöhemmin enemmän pojalta... Hämmentävää, taisi vauvalle puetulla vaatetuksella olla vaikutusta.

Esikko77 ja Möhköfantti 19+2
 
Aurinkoista huomenta! Täällä on sairastettu koko viikko huolella. Siis ihan kamala kesäflunssa. Keskiviikkona oli pakko luovuttaa ja hakea saikkua kun ääntä ei tullut juuri ollenkaan. Ja edelleen sama, ääni hukassa, ja kamala yskä, lima jyllää rööreissä vaan ei tuu ulos :( . Yskä on niin raju, että oli pakko laittaa pikkuhousunsuojakin, kun aina lirahtaa kun yskäisee :ashamed:
Ultrahan mulla oli siellä Taysissa samalla kun tutkittiin mun verenpainejuttuja ja suonikohjujani. Ultrassa kaikki oli ok, samoin verenpaineen kotimittaukset (neuvolassa ne aina nousee kattoon, mua jotenkin aina jännittää siellä ) eli samalla lääkityksellä jatketaan ja kotona viikottain mittaillaan loppua kohden sitten useammin. Suonikohjuasiaan ei osannut sanoa mitään, on kuulemman verisuonikirurgian puolta. Eli tukisukilla jatketaan ja jos vaivaa tulee enemmän tai turvotuksia sun muuta niin sitten lähetteellä Taysiin koipia ulrtaileen, ette vain ole syvää tukosta :|
Varoitus, nyt tulee taas vähän ällötys-juttua: Ainoa asia mikä jäi vaivaamaan mieltä, että Taysissa antamassani pissanäytteessä oli proteiinit +1, tosin näyte oli todella niukka, ja siitä meinasivat sen johtuvankin..... Mutta silti mietityttää ja huolettaa..... Mulla kun oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys....ei kai se jo nyt tule?! Tosin mulla on ollut myös todella paljon valkovuotoa , venyvää ja kokkareistakin välillä, ei mitään muuta vaivaa, mutta olen tässä pari päivää miettinyt että tarvisko sitä käydä lääkärissä jos se onkin hiivatulehdus. Edellisellä kerrallakaan kun hiiva oli, ei kutissut tai muuta oli vain kokkareista valkovuotoa. Voisko se vaikuttaa tuohon pissanäytteeseen vaik kuinka alapäänsä pesee ennen näytteen ottoa?! No, tiistaina olis neuvola, sitten näkee pissan tulosken, toivottavasti olis ok...

Jennula ja poju 20+5
 
Ihania masuja kaikilla!!

Täällä poksuu taas rv 19+0

Täällä vauva rupee heti aina potkimaan kun istun johkin ja iltasella monottaakin sit oikee kunnolla.

Tänään saan lopettaa sen piikittelyn rupes jo niin tympimään koko touhu.


 
Jennula, mulla kans oli esikosta raskausmyrkytys ja ensin kun oli vaan vähän tuota proteiinia niin sanottiin että voi johtua myös runsaasta valkovuodosta. eli musta sun ei vielä kannata tuosta huolestua kun kuitenkin vasta yhdellä plussalla :)
 
poks poks 20+0 :heart:
kuumuudesta kärsitään täälä,muuten on kyllä mukavaa mutta yöt on huonoja kun kuumeedesta johtuvaa hereilyä on paljon.
ihania masukuvia :heart:
viikko ja kaksi päivää rakenneultraan..tulee se sieltä..odottavan aika vaan tahtoo olla pitkä :p
 
Ihania masukuvia kaikilla :) ja muutenkin kivoja kuulumisia ;)
Joku kyseli siitä meri/järvivedessä uimisesta, niin kyllä mie ainakin nyt viikonloppuna mökillä oltaessa talviturkin heitin tautisen lämpimässä järvivedessä, en edes ajatellut mtn pöpöjä :|

Omaan napaan sen verran, että mitään kunnon potkuja ei vieläkään oikeen tunnu, istuma-asennossa ja nukkumaan mentäessä vaan sellasia tökkäsyjä :ashamed: joten toivottavasti kaikki on hyvin siellä.. Viikonloppuna kun siellä mökillä oltiin, innostuin tuohon mato-ongella kalastamiseen ja seuraamuksia kärsitään sitten nyt ; kädet, olkapäät, rintakehä ja jalat on niiin kärventyneet että voi tsiisus! koko ajan pitää olla rasvaamassa että edes vähän viilenis tuo iho.

ja myöhästyneet poksumiset täältäkin!

pikkuihra ja mörkö 19+1
 
Jennyli : Ei mee enää jalkaan.. tuo oli farkkuhame :D joka kokoa isompi mitä normaalisti käytän. Siks sellanen nappi siinä sivulla :D et pysyy muuten päällä, nyt tossa ekassa napissa ja tuskin menee enää kauaa siinä jos masu viel tätä vauhtia kasvaa :D
 
Huomenta toverit!

Kävin taas lukemassa tuoreimmat kuulumiset. Ihania masuja! :heart:

Jennula, tuo pöksyyn lirahtaminen on ikävää. Mä voin pahoin tossa muutaman viikon ja aina kun jouduin käymään oksulla, lirahti kanssa kunnolla pöksyyn. Nykyäänkin kävelen aina suoja pöksyissä, koska aina pinnistellessä taitaa vähän lirahtaa. Jostain luin, että on ihan yleistä alku- ja loppuraskaudessa, mutta mulla näköjään jatkuu läpi koko odotuksen. :kieh:

Jeps, tällä viikolla rikotaan se maaginen puolenvälin rajapyykki ja kuumeisesti odottelen ensi viikon "rakenneultraa". Josko sieltä jotain vinkkiä noihin vaatteiden väreihin löytyisi... :whistle:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!



 
Aurinkoiset huomenet :wave:

Täällä aivan ihana viikonloppu takana, vierähti aivan liian nopeasti!! Eilinen meni pitkälti ulkoillessa ja illalla kävimme vielä ensimmäistä kertaa poikien kanssa uimassa. Olin aivan varma etteivät naperot veteen uskalla eikä meillä ole vielä kellukkeitakaan ostettuna...mutta meidän pojat paljastuikin oikeiksi vesipedoiksi ja itkun kanssa lähdettiin järvestä pois :whistle: :D Onneksi olemme löytäneet aivan ihanan syrjäisen rannan jossa on matalaa todella pitkälle. Joten oli ihan turvallista lasten kanssa...tosin kellukekaupoille on silti pikaisesti lähdettävä ;)

Nyt sitten alkoi taas arki :kieh: Hieman oon kateellinen tuolle ukko-kullalle joka kesälomansa jo aloitti! Itsellä olis vielä 3 viikkoa lomaan |O

).) Nyt alkoi herkkulakko!!! Olen aivan järkyttynyt 1-2vkon sisällä tapahtuneesta painonkasvusta!! :eek: Liekö osittain turvotusta helteistä?! Ja osaksi ihan oman mässäilyn tulosta :whistle: :x Mutta n. +2kg muutamassa viikossa tuntuu TOSI järkyttävältä!!! :eek:
Nyt päätin etten laita nameja suuhuni kuin namipäivänä (niinpä niin )!!
Keskiviikkona olisi neuvola joten sielä näkee sitten tarkan painonnousun.
Muuten kaikki masukassa hyvin :heart:



 
Huomenta kaikille!
Neuvolassa käyty:
Paino -200g lähtöpainosta.
RR 111/68
Hb 127
Sydämen syke 135
Pissa puhdas
Sf oli muistaakseni 21 tai 22
Sain sokerirasitusajan ja seuraavan neuvolalääkäriajan.
Sain myös raskaustodistuksen ja kelapaperit. Tarkoituksena olis täyttää tänään tai huomenna ja laittaa ne eteenpäin.
Liikkeet on täällä kanssa vähän rauhoittuneet. Mutta onneksi päivittäin jotain tuntuu.
Mieliala vaan menee vuoristorataa. Alkuraskaus oli seesteistä ja onnelista aikaa mutta nyt kun pitäisi olla energinen ja rauhallinen niin mulla käykin päinvastoin. Energisyydestä ei ole tietoakaan ja nollasta sataan ...täyteen raivoon kestää 1 sekuntti. Eikä itkukaan ole kovin kaukana välillä kun pienetkin asiat tuntuu härkäsiltä...grrr... toivotaan, että loppuraskaudesta taas sitten viimeistään tasoittuu. Mulla on tuo tytär 19 v...alkanut uudestaan murkkuilemaan :eek: ....ehkä hän yrittää irtautua kunnolla....sääli vaan, kun meillä on ollut niin älyttömän hyvät välit. Kummatkaan ei pahemmin halua auttaa kotihommissa ja niistä napataan yhteen myös.

La tuli käytyä Ikeassa. Ositin muutamat froteelakanat pinnikseen (olivat pehmeitä...toisin kun luulin) ja muutama kosteussuojakin jäi mukaan. 2 pehmoleluakin ostin...toinen niistä on jo mennyttä...kun mun yksi koirista luuli, että se on hänen uusi lelunsa. Katselin sieltä myös lipastoja...joita tarvitsen vauvan vaatteille ja päädyin malm-lipastoon. Käyn ne hakemassa sieltä myöhemmin...nyt ei rahat riittänyt.

Aurinkoista ihanaa viikkoa kaikille!!



 
JIPII! :D Nyt on puolet takana! Viikkoja tänään tasan 20! =)

Rakenneultra torstaina, mieskin pääsee mukaan =)

Kaikkien kuulumiset luettu, kukas se kysyi uimisesta, eikös se ollu niin että voi huoletta uida kunhan kohdunsuu on kiinni. Mä en oo tuonne kylmään jokeen vielä uskaltautunu...

Pitää käydä sitten ultrakuulumiset kertomassa...
 
Jennyli Anoppi osti meille muistaakseni ihan kangaskaupasta muovitettua froteeta metritavarana, siitä sitten leikkasin sopivia paloja hoitoalustan päälle ja sänkyyn. :)

Tänne ei kummempaa, sitä huomista neuvolaa jännitetään, ja töissä ollaan yskimässä ja köhimässä ääntä vieläkin heikommaksi. Työkaverit mulle jo naureskelivatki, että kuulostan ihan varkselta :LOL: Sitkeä on kesäflunssa ...kele :kieh:
 

Yhteistyössä