*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Tuoreimmat kuulumiset luettu! :heart: Jennylille onnittelut tulevasta pikkuveljestä. Oliko sulla muuten kaksosista selkeä tuntuma, kumpia ovat?

heituskalle :hug: . Täältäkään ei valitettavasti lisäinfoa löydy, mutta paljon myötätuntoa kylläkin. Toivotaan parasta!

thor, ihania kuvia (niin 4D kuin profiilikin)! :heart:


Minä se vaan poksuilen ensimmäisen puolikkaan viimeistä viikkoa, POKS!


 
Kiitos teille ihanaisille :hug: Oon edelleen ihan onnesta sykkyrässä ja tuntuu että elämää katsotan nyt ns. vaaleansinisten ( ;) ) lasien läpi :heart:
Tuntuu että sydän oikein pakahtuu ja tuossa kun hain pojat hoidosta tuntui että voisin nekin rutistaa ruttuun kun ovat niin suloisia (profiilissani on poikiemme kuva ) :LOL:
Heh, ja tuntuupa tuo ukon könsikäskin niin komealta ja rakkaalta :whistle: :D Voi hormoonit :LOL:

Heituskaa en osaa minäkään auttaa :ashamed: Mutta sydämestäni toivon että kaikki menisi loppuun asti hyvin :hug: :heart:

Thorilla olikin vallan hurmaava pikkumies profiilissa :heart:

Valkolilja itseasiassa en muista oliko mulla kuinka vahva tunne kaksosia odottaessa sukupuolen suhteen! Taisi silloinkin kutinaa pojista olla ;)
Silloin kaikki oli niin uutta,ihanaa ja ihmeellistä että sukupuolia ei tullut paljon mietittyä :D Ja meillähän pidettiin raskautta aluksi epäidenttisenä ja ensimmäisessä ultrassa veikattiin että poika ja tyttö olisi tulossa ;) Lopussa vasta alkoivat puhua identtisyyden mahdollisuudesta ja istukkatutkimus sitten vahvisti identtisyyden!
Jänskättää kyllä kovasti kumpia teidän masulaiset ovat :heart:

Äitiyslomasta, itse olen aloittamassa kuukautta ennen LA:ta. Haen sitten sairaslomaa jos siltä tuntuu...nyt olo on ainakin kovin energinen!
Ja haaveissa olisi että ainakin 2-vuotta olisin kotona,toivottavasti olisi taloudellisesti mahdollista!
Olen kyllä sen sorttinen ihminen että mulla alkaa helposti seinät kaatua päälle ja kaipaan aikuiskontakteja...siksi menin töihin poikien ollessa 1v3kk. Nyt kuitenkin tuntuu että tämän, luultavasti viimeisen lapsemme kanssa haluisin olla ainakin sen 2-vuotta kotona!
Pojat jatkaa hoidossa 10pvää/kk joten saan sitten myös omaa-aikaa ja keskittyä pelkästään vauvaan. Tähän en kyllä päätynyt pelkästään itsekkäistä syistä vaan myös poikien parasta ajatellen ;)
 
Ihania ultrakuulumisia taas, onneksi olkoon!!

mamacita kiitti tiedosta! olin esikoisen aikaan työttömänä niin en siksi tiedä näistä älomista paljon mitään...

[/b]taaperotx4 kiva kuulla että ootte viihtyny siellä Wasalandiassa, vaikka me ollaan niin lapsellisia miehen kanssa muutenkin et viihdytään varmasti, tytöstä ei ole epäilystäkään ;)

Täällä ollaan nautittu ihanasta kesäpäivästä rannalla loikoillen (poltin itteni taas vaikka kuinka rasvasin) ja syöty hyvin. Hirveästi rupesi nyt illalla tekemään mieli ruokaa, varsinkin kaikkea suolaista joten keitinpä sitten uudet potut ja söin niitä sillin ja salaatin kanssa (salaatissakin oli oliiveja ja salaattijuustoa...) :p Masuasukki mylläsi mahassa varsinkin silloin kun erehdyin kääntymään mahalleni makaamaan (onnistuu vielä) =)

Piti vaan käydä tänään lääkärissä kun jalka ollut kipeä monta päivää polvitaipeesta, eilen illalla niin pahasti että melkein en pystynyt kävelemään sillä. No, bakerin kystahan se taas siellä kummittelee luultavasti, mutta verikokeissa sitten varmistettiin ettei ole kyse tukoksesta. Lkri vaan ei soittanut soittotunnilla vastauksista niinkuin oli luvannut, yllätys yllätys :whistle: no huomenna töihin silti, jalka jo vähän parempi. lenkille en kuitenkaan ole päässyt kolmeen iltaan ja siitä iso :'(

Hoitovapaasta sen verran et tarkoitus olisi olla kotona ainakin sen vuoden, rahatilanteesta riippuen ehkäpä siihen asti että kakkonen on 1 1/2-2v. Esikoinen meni hoitoon ollessaan 11kk ja kokemukset siitä on todella hyvät. =) että en lyö mitään lukkoon, katsotaan mitä aika näyttää. Ja esikoinen lopettaa tarhan sitten kun mulla alkaa äloma, käytän tyttöä sitten jossain kerhoissa jne. pari kertaa viikossa ettei ihan kotona tylsisty. :D

No tulipa taas tekstiä ja kaikki omaa napaa :ashamed:

Nunneliini ja Papuliini 19+3
 
Ihania ultrakuulumisia oli tullut taas,onnea niistä :flower:

Mä vaihdoin kanssa profiiliin kuvan pojasta joka väsähti eilen kesken nimpparikorttien kattelun keittiön lattialle pitkin pituuttaan :LOL: kuorsaus vaan alkoi kuulumaan yhtäkkiä.

Thor ihana kuva sulla profiilissa.Söpö pikku nassikka.
 
heituska, minäkään en voi auttaa muutakuin antamalla voima :hug:

Jälleen onnea uusille hyviä uutisia ultrasta saaneille! :flower: Uutisia taitaa tulla nyt sitten päivittäin, kunnes viimeisinkin on rakenneultrassa käynyt. Omani 2 vkon päästä.

Kiitokset töihin palaamissuunnitelmistanne! Minun pitää kyllä alkaa nyt urakalla miettimään koska meinaan sitten takaisin töihin palata. Taitaa olla viisainta pysytellä siinä aikaisintaan n. 1 vuoden paikkeilla. Kun ei vielä voi edes tietää, tuleeko meidän kohdalle toista tilaisuutta.

Esikko77 ja Möhköfantti 18+6

P.S. Kerholaiset, tulkaahan kerhonkin puolelle keskusteluun mukaan! Siellä on nyt aivan liian hiljaista. Kieltämättä voi tulla rankaksi molemmissa käydä keskutelemassa, mutta jospa ainakin yritettäisiin. Jäseniähän voisi tulla varmaan lisääkin...
 
Heituskalle kanssa täältä :hug: En osaa kyllä auttaa. Mutta mua lohduteltiin sairaalassa sillä että ( tämä nyt ei ole todellakaan sama asia, mutta vaikeusasteeltaan kuulun aika harvaan prosenttin ) verenvaihto on aika riskitön juttu ja se tehdään kyllä herkästi jos missään vaiheessa vauva on hädässä. Meillä tuo verenvaihtopeikko on tosi vaikeasta keltaisuudesta. Esikoinen oli valossa vain viikon mutta niinkuin sanotaan että keltaisuudella on tapana vaikeutua kerta kerralta niin kakkosen kanssa olinkin sairaalassa sitten 2 viikkoa silittelemässä toista sielä sinivalolamppujen alla, biliarvot oli järkyttävän korkealla heti kun oli vähänkin valosta pois. Keltaisuushan ei ole vakavaa jos valohoito vain puree ( muussa tapauskessa on vakava aivovaurioriski jne ) mutta se on todella rankkaa juuri synnyttäneelle äidille se kaikki verikoe-valohoito-syöttö rumba, olla pitkä aika pois kotoa miehen ja isompien lasten luota ja vauvaakaan ei saa pitää viekussa vaan se on sielä valokoneessa melkein kokoajan. :(
Nyt sitten on hyvin mahd. että tämä tuleva vauva on edellistäkin vaikeampi joten tosissani pelkään sitä verensiirtoa, että tampereelle joudutaan :( Mut murehdin sitä sitten ja rukoilen että vauva perisi minun veriryhmäni niin keltaisuus ei varmasti olisi niin paha ( abo- immunisaatiota ei tulisi ) . En tahdo löytää kanssatovereita enkä tunne ketään kellä olisi ollut näin vaikea keltaisuus.
Toivottavasti et loukkaannu kun tästä kerroin kun tämä ei nyt kuitenkaan ole yhtä vakavaa kuin sinulla mutta tuosta verensiirrosta tuli vain mieleen...

Muuten olo on tosi pirteä ja onnellinen. Ihanaa kun aurinko paistaa ja tulee VK:NLOPPU!!! =) Ei ole enään pitkä rakenneultraankaan:)
Mitään vaivoja ja kolotuksia ei ole. Hyvä niin.

Aurinkoista viikonloppua kaikille

Niin joo..Jennylille onnea hyvistä ultrakuulumisista ja pojasta :heart: Ja kaikille muillekkin jotka ultrassa olleet onnea :heart:

Aamukaste rv 20+1
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin! =)
4D-kasvokuvaa ei saatu, koska vauvelilla melkein koko ajan kädet edessä. Mutta koko tutkimus on DVD:llä....ja siellä välillä kasvotkin vilkuu. =) ...ihana näyttää se sisaruksille illalla
Tarkasti jopa huulihalkion...mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ole tehty. Ymmärsin, että sen näkee paremmin juuri tästä 4D:stä. Vauveli vastasi suurinpiirtein viikkoja 21, vaikka nyt mennään jo 21+5. La:ta ei muutettu.
 
19 VKO POKSISTA...:)

Kai sitä nyt, jollei muuten tänne kirjottele, niin täytyy kerran viikossa tulla poksumaan...:)

Ihania ultrakuulumisia tullut tosi monilta...toivottavasti kaikilla muillakin tulee yhtä hyviä...:)

Itsellä vielä 5 yötä rakenneultraan, ja tuntuu ettei MILLÄÄN jaksaisi odottaa niin kauaa!!!
Ihanaa on ollut kuitenkin se, että liikkeet tuntuu nyt jo päivittäin... :heart:

Annsku ja pikkunen 19+0 :heart:
 
Moikka!

Ihania ultrakuulumisia täällä! :heart: :heart: :heart:
Itsellä vasta heinäkuun 10.päivä. Käydään Budapestissä ennen sitä =)
Eikä mitään ihmeempiä tänne. Vauveli kasvaa masussa liikkeistä päätellen ja masun koosta :D
Edelleen veikkaan tyttöä ;) Kauheesti on ollut puuhaa nyt kun kaikki lapset kotona koko kesän. =)

Harhis: Sain sulta viestiä ja laitan takaisin päin heti kun on hyvä hetki, kuopus roikkuu mussa kiinni heti kun tulen koneelle :kieh:

Ja ne jotka kaipaavat sitä kerhon salasanaa niin olkaa kilttejä ja pistäkää yksityisviestiä. Saattaa mennä ohi täällä jos en kerkeä lukemaan kaikkia viestejä.

Chira ja pötkis rv 18+4
 
Aurinkoista perjantaita kaikille!

Täällä oltu aamulla rakenneultrassa ja kaikki oli niinku pitääki. Sukupuolta myös kysyttiin ja näyttäs siltä että täälläkin oma tunne sukupuolesta näyttäs pitävän paikkansa eli luultavasti poika tulossa :heart: Siellä pikkunen möyri minkä kerkis ja ultraajalla oli välillä vähän vaikeuksia saada mittoja ku vauveli oli masussa poikittain. Olo on onnellinen nyt :heart:

Ellen ja vaavi 20+1
 
Täälläkin ultrassa käyty, heti ekaks sanoin että jos vaan näkyy niin mielellään tahdottais tietää sukupuoli ja niinhän se ultraaja sitten sanoi ettei kyllä epäselvyyksiä ole, sukukalleudet sieltä löytyi, sanoi kyllä että toki voi olla tyttökin mutta eipä tämä kuva epäselväksi jätä kumpiko on. :D Kai hän sillä sanoi kun ei saa "varmaksi" sanoa tuota sukupuolta..

Jennylillä oli ihania ultrakuvia, meillä ei saatu ollenkaan hemmosta sivuprofiilia kun hän katseli koko ajan kohti.

Aivan mahtavan upea fiilis! :heart: :heart:

Heituskalle en minäkään osaa muuta sanoa kuin kovasti voimia ja jaksamista ajatusten kanssa! :hug:

Ensi viikolla lähdetään kuukaudeksi keskisuomeen, hieman jo stressaa kun tiedän mitä on edessä mutta koitan jaksaa kunnialla, jos en jaksa niin sit tuun lasten kanssa aiemmin kotiin, ukon kun pitää tehä mummon taloon katto kun on enolle luvannut niin hänen on ainakin pakko olla siellä mutta mä en taas tule oikein toimeen enon vaimon kanssa (ei sen kanssa kyllä tule kukaan muukaan toimeen, jopa enolla menee järki sen kanssa, en ymmärrä miksi ovat yhdessä, mutta kai eno ei vaan taho olla yksin enää ) mutta koitetaan mummon vuoksi kestää...

Ajatus katkes, menis ruoan laittoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Ninnuli rv 19+4
 
Ihania ultrakuulumisia taas tullut... näitä on aina mukava lukea =)
Omaan napaan ei mitään uutta, liikkeitä en edelleenkään ole tuntenut, siten, että voisin sanoa tunteneeni varmaksi... huomenna poksuillaan taas!

Kuiskaten 18+6
 
Kaikkien ihanat ultrakuulumiset käyty lukemassa, onnea! :flower: :heart:

Huoh, tässä olisi vielä töitä jokunen tunti ennen viikonloppua |O Täytyy sanoo että autolla ajelu näillä helteillä ei oo kyllä enää mukavaa :/ Hiki virtaa ja vettä kuluu tolkuttomasti!!
Aamu tuli hyödynnettyä siivotessa ja pyykätessä ja tuntuu että olisin tehny tänään älyttömästi töitä |O
Mutta eiköhän kaiken kruunaa taas grilleherkut kun kotiin pääsen :p

Edelleen pää pilvissä eilisestä ultrasta :whistle: :D Oon vaan jotenkin niin onnellinen :heart: Väkisinkin meinaa ajatus karata täällä töissä ja leijailisin kyllä mieluummin esim. shoppailemassa kuin täällä ;) :D

Huomena täällä meidän kylällä onkin markkinat jossa täytyy pistäytyä...ja on tuota ohjelmaa tullu kasattua tälle viikonlopulle muutenkin, ehkä liikaakin!

Jennyli+pojan nappula 20+3
 
Se on sitten viikonloppu taas (tai vihdoin, miten sen nyt ottaa).

Myös meillä oli rakenneultra tällä viikolla ja kaikki ok. Sukupuolta ei näkynyt, joten se jäi vielä arvailtavaksi. Vielä minulla olisi 4Dkin varattuna ja vähän olen kahden vaiheilla mennäkö vai ei. En sen sukupuolen takia olisi menossa, mutta jos tämä on viimeinen lapsi, voisi sekin mukava olla kokea. Ja jos sieltä saisi sen levyn mukaan niin voisi lapsillekin näyttää. Ehkäpä menen.

Lisäksi olen niin hitsin huolissaan koko ajan, että ehkä menen ihan senkin takia. Nytkin kaikki ok, mutta stressaan ihan kaikesta. Töihin leijailee välillä alakerran raksalta jotain maalinhajuja, joiden ilmestymistä ei edes siinä koko ajan ollessa huomaa (ja minulla on lisäksi huono hajuaisti) ja olen ihan stressissä kun mietin onko niistä jotain haittaa ja mitä ne on ja onko sitä hajua ylipäätään, kun en itse sitä juurikaan haista. Ja sitten sikaflunssa jne. Eilen sain elämäni ensimmäisen kerran jonkun sortin paniikkikohtauksenkin, kun niin ahdisti. Kun vaan voisi ottaa rennosti eikä murehtisi liikaa. Nytkin taas alkaa ahdistaa, kun mietin näitä.

Ultrassa muuten istukka oli etuseinässä, kuten arvelinkin. Eli se niitä liikkeitä vaimentaa. Nyt on niitä kyllä tuntunutkin, mutta pitkään meni, että kunnolla alkoi möyrimään.

Nyt on kyllä negatiivista kirjoitusta minulta, vaikka moni asia on tosi hyvin. Ultrassa kaikki hyvin, viikonloppu alkamassa ja upea sää, raskaudessa taitaa olla se ns. energinen keskiraskaus menossa eli ei ollenkaan hullumpi tilanne. Ja mukavia viestejä tulee muiltakin, hyviä rakenneultrakuulumisia ja olokin taitaa suurimmalla osalla alkaa olla aika mainio. Tsempitykset teille, jotka joudutte harvinaisten pulmien kanssa jännittämään, ei löydy vertaistukea täältäkään. Toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille
Emmama 21+3
 
:heart: Ihania, ihania ultrakuulumisia jälleen luettu vino pino! :heart:

Emmamalle tsemppi :hug: . Mun miehellä joku vuosi takaperin puhkesi paniikkihäiriö rakennusajan stressistä ja se oli hirveää katsottavaa sivusta. Meni kyllä onneksi ajan kanssa ohi. Toivotaan, että sinullakin olo helpottaa. On helppo sanoa, että älä murehdi liikoja. Silti toivon sinulle mielenrauhaa. :hug:

Täällä tehty kepeä kymmenen tunnin työpäivä ja se kyllä tuntuu niin jaloissa kuin mahassakin. Tänään töissä taas porukalla ihmettelivät, kuinka tämä rantapallo voi kasvaa näin kauhean nopeasti ja suoraan eteenpäin, poikia siis veikkailevat. Työtakki alkaa pikkuhiljaa jo kiristää ja siinä takissa on tilaa, uskokaa pois. Minä vain onnellisena paistattelen mahani kanssa, se on niin ihana! :heart: Vaikka kumartuminen alkaakin olla vaikeaa ja maha on jokapaikassa aina tiellä.
muoks. Pistetään nyt todistusaineistoakin. ;)


Matkalla töistä kotiin eksyin vielä kesätorille ostamaan herkullisia ruoka-aineksia. Tänään ja huomenaamulla huhkitaan vielä, jotta huomenillalla meillä olisi sitten uuden ihanan terassin avajaiset. :heart: Täytynee vetää nettipiuha sinne, niin voin muuttaa sinne vaikka loppu kesäksi asumaan! :D

Ihanaa viikonloppua kaikille, toivottavasti teillä muilla ei vielä ole yhtä tukalat oltavat helteiden kanssa kuin allekirjoittaneella paksunilkalla. :whistle:


 
Hei vaan ja helteiset POKSUMISET vko:n 22+0 kunniaksi! B)

Valkolilja onhan tuo jo pyöristynyt mukavasti! :LOL: Täällä sama juttu, helteet vievät kyllä mehut, mutta ei parane valittaa... :whistle: Mukavia terassin avajaisia sinne!

Jennyli on taas ollut ahkera, ihan kadehdin miksen itsekin saa itsestäni noin paljon irti. Grilliherkut maistuivat silti, juuri äsken pyyhittiin miehen kanssa rasvat naamalta... :ashamed:

Kaikille asianosaisille taas onnittelut mukavista ultrakuulumisista ja parista poikalupauksesta! :flower:

Emmama:lle toivottelen kovasti iloa ja positiivista asennetta!


thor ja prinsessa 22+0
 
Tänään olin tyksissä 4h vaan ihmettelemässä..mukaani sain mittausvehkeet jolla nyt mittaan 3 päivää sokereita ja tänää ne on olleet ainaki ihan hyviä.Sydänäänetkin kuunneltiin ja vauvan syke oli 140.tiistaina pääsen sitte ultraan ja 6.7 on rakenneultra.

 
Onnea kaikille ultra kuulumisista :flower:

Neuvolassa käyty:hb:127
pissa:puhdas
verenpaine:116/68
paino:+450g/vk
sf:20
sykkeet ja liikkeet:+

Hyvää vkloppua kaikille!Nautitaan kuitenkin näistä helteistä...Vaikka onkin käväissyt mielessä jonkinlaisen ilmastointilaitteen osto kun yöllä varsin ikävää.
 
Täällä viikot taas poksahtelee :D edelleenkään ei liikkeitä tunnu kun iltaisin nukkumaan mennessä mutta hyvä että ees silloin jotain mönkimistä tuntuu,muuten olisin stressannu itteni jo hengiltä..

Käväisin eilen ratsastamassa kaverin 2 v. tytön kanssa ja meni kyllä hienosti,mentiin joku 10 min ja hevosen selkä oli jo ihan hikinen mun takamuksen alta :p

hannanmamma 19+0 :heart:
 
Aurinkoista huomenta kaikille


Naututaanhan kaikki näistä kesäisistä päivistä rentoutuen ja herkutellen!


Valkoliljalla
onkin jo ihanan pyöristynyt tuplamasu :heart: Onneksi sentään kesä on tässävaiheessa odotusta eikä viimeisillä ollessa niinkuin minulla ;) Kokemuksesta kun voin sanoa että tuplamasu on raskaampi kantaa kuin tämä yhden vaavin pömppö! Vaikka hyvin meni tuplaodotuskin ;)

Me lähdetään kohta poikien kans markkinoille...jos sais edes mansikoita ja uusia perunoita sieltä ostettua =) Enpä saanut ketään innostumaan markkinakaveriksi joten mennään sitten vaan poikien kans!
Iltapäivällä veljeni tulee 'perheineen' kylään joten joku mansikkatorttu täytyis väkästää.

Lämpöistä lauantain jatkoa mammat! :wave:






 

Yhteistyössä