*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Täälläkin viikot poksuu =) se on tasan 20 nyt, ou jee!!
Tänään kävin äitiyspolillä verenpaine- ja suonikohjuasioissa, ultrasivat sitten rakenteetkin siinä samalla, ettei tarvitse taas neljän viikon päästä sinne mennä kuten oli aluksi tarkoitus. KAIKKI OLI NIIN KUIN PITI, tosin aorttaa ja toista kättä ei veijari suostunut näyttämään, vaan pysytteli koko ajan niin samassa asennossa, ettei niitä kerta kaikkiaan nähnyt. Mutta kaikki se mitä näkyi, oli ok ja viikkoja vastaavat. Ja kyllä ne "vehkeetkin" siellä näkyivät, että poika se on vaikka ei millään meinaa uskoa ;) Josko sitä nyt sitten lomalla kävis pari sinistä potkaria ostamassa, yhtään en kaupoissa vielä ole vauvan vaatteita hipelöinyt, naapuri tosin toi kassillisen vaatteita, kun heille piti olla poika tulossa, kunnes viimeisessä yliaikaisultrassa sanottiin, että tyttö se on, kuten olikin.
Täällä ollaan kamalan flunssan kourissa. Juhannuksen jälkeen alkoi, eikä meinaa millään helpottaa. Viime yökin meni valvoessa yskän ja nuhan takia, on röörit ihan tukossa. Töissä olen sinnitellyt, kun ei ole ollut tuuraajaa, mutta onneks huomiseksi saan tuuraajan jos ei olo tästä parane, niin voin sit hakea saikkua. Sitkeessä on, kuumetta ei ole mutta muuten kylläkin ihan ohhoijaa olotila.

Jennula rv20 poks poks

ps. Jennylille onnittelut poksumisesta myös :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Ihan pakko tulla sua Jennyli onnittelemaan puolen välin saavuttamisesta :flower: Käyn täällä aina välillä kurkkimassa mitä sulle kuuluu ja otatkin hurjaa vauhtia meitä kiinni :D

Aurinkoisin terveisin J84 ja Veeti 26+4
Voi kiitos onnitteluista vanha ystis :heart: :wave:
Perästä tullaan tosiaan kovaa kyytiä ;) :D

Samoin, kyllä minäkin käyn syyskuisissa kurkkimassa kuulumisianne ja kasvavaa masuasi olen ihastellut myös ;)
 
Kiitos osaanottaneille!

Täällä poksu kans rv21 =)
Rakenneultra oli tänään ja oli kyllä pettymys! Se tärkein eli rakenteet oli normaalit, joten kaikki ok :heart: Mutta ei saatu ees yhtään kuvaa :( Kaikista muista lapsista aina saatu pyytämättä. Sukupuoltakin kysyttiin, mutta lääkäri tuumas että on arvannu tänään ainakin kerran jo väärin, mutta voi hän veikkauksen heittää.. No ihan samahan se sukupuoli onkin, ja kyllä se sitten marraskuussa selviää, pysyypähän jännitys loppuun asti niinku kuopuksenkin kohdalla =) Tuola Oysissa on niin tuurista kiinni kuka on lääkärinä, kun osa tekee ultratki osaksi 4D:nä. Kuopuksesta saatiin ihana 4D kasvokuva, tosin silloin tuli sellanen tunne että on nähnyt liikaa :eek:

Meillä on nyt jännät paikat, ku saatiin meijän asunto vihdoin myytyä. On ollut vaikea myydä rivari neliötä. Nyt pitäs äkkiä löytyä omakotitalo =)

Nyt tuli omaa napaa oikein kunnolla :ashamed:

Onni ja :heart: rv 21 tasan
 

Heräsin sitten jo ennen kuutta. Mukavaahan tämä on kun saa aamukaffeensa juoda rauhassa ja sitten vasta keitellä pikkuisille puuroa, ja jos vaikka itellenkin.
Voi että mä oon tyytyväinen itseeni. Katsoin tuota kakkosen odotusnvla korttia ja olen painanut 4kg enmmän tässä vaiheessa. Jesh =) Aina parempi mitä vähempi kiloja jää pudotukseen synnytyksen jälkeen. Vaikka en nyt asiasta stressaakkaan, tulee mitä tulee. =)

Vauvan liikkeet tuntuu hyvin ja välillä saan jo oikein potkujakin :heart: Ihanaa!
Enää 13pv rakenteeseen.. Onni09 tais olla aika väsynyt lääkäri! Hieman hämärää touhua kun ei edes kuvia saanut :eek: :( Mulla oli kakkosen aikana kans niin että en saanut kun 2 kuvaa ja nekin jalanpohjasta. Kuulema laite veteli viimesiään sille päivälle. ( Meil oli myöhään illalla aika ) Sitä sukupuolta ei saatu tietää silloin ollenkaan. Voih kun nyt toivon että se näkyisi ja saisi kivoja kuvia :heart:
Täälä pohjamaalla ei kyllä tietääkseni ole lähellä 4d:tä taitaa olla lähin vaasassa..enkä osaa siellä ajaa mihinkään. Olisi kyllä niiiiiin ihana siihen mennä. Noh, taitaa jäädä haaveeksi.

(.) oma napa alkaa näyttää jo kunnon vauvelimasulta. Muistan kahdesta edellisestäkin odotuksesta että 20 vkn jälkeen se maha oikein pompsahtaa esiin :heart:
Raskausarpia ei tullut edell. raskauksista ja toivon että ei tule nytkään. Ja mainitsen nyt erikseen että en ole rasvaillut tms. ollenkaan. Kyllä se taitaa olla ihotyypistä kiinni hyvin pitkälti.

Kaikille ihanaa päivää, tänne on luvattu hellettä :heart:
 
Onnea poksujille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: :heart:
Tosin olipa Onnilla ei niin kiva kokemus :/ Pääasia kuitenkin että rakenteet tuli katsottua hyvin!

Norjanangervo onko Koskiklinikallakin 4D? Mihinpäin hesaa meinaat nyt mennä? Kyllähän se siinä samassa menee jos kehittelee muutakin touhua päivään mutta minä jos lähtisin hesaan vain 4D-ultraan niin taitais tulla kalliimmaksi kun junaliputkin maksaa niin paljon :kieh:
Koskiklinikkaan oon ollu aina tyytyväinen, oon vaan luullu ettei sielä ole 4D:tä!

Masu taitaa tosiaan aloittaa nyt kiivaan kasvun...eilen nimittäin tuokaverit hämmästelivät kuinka masu on kuulemma viikossa kovasti kasvanut :whistle: Itse en kyllä huomaa mitään ;)
Tukisukat on nyt päivittäin jalassa (tosin eilen oli ravittävä pois helteen takia ) ja Hirudoid fortea kävin ostamassa apteekista...tuo oikee sääri/nilkka on sitten karseeks menossa :/
Muuten elämä kyllä hymyilee tällä hetkellä :heart:
Enää yksi yö rakenneultraan!!! :whistle: :D



Ps. Mulla muuten sykkeet ollu 145-155 (viime neuvolassa ) ja kaksosista oli samaa luokkaa. En siis noiden perusteella osaa odottaa tälläkään kertaa kuin poikaa vaikka jotkut pitää noita tyttösykkeinä ;) Jostain tutkimuksesta luin ettei sykkeistä voi päätellä mitään! Samaa sanoi neuvolantäti. Tutkitusti keskimääräinen syke pojilla on 135 ja tytöillä 136 :D
 
heh, olinpa unohtanu sf-mitan... eli sf-mitta 16,2 (hieman keskikäyrän yläpuolella) :D

Olo ei ole kummassakaan aiemmassa raskaudessa ollu tässä vaiheessa enää näin hyvä :) Ei ees selkä oo kipee :)

Onnillapa oli kurja ultra :hug:

Pitää alkaa valmistautuun reissuun (lähetään lasten kans retkelle perhetyöntekijöiden kans)

tt ja pömppis rv 20+2
 
Mulla unohtu eilen kertoa, että toissailtana iski mieletön kipu alaselkään/pehvaan ja reiteen, niin ettei kärsinyt jalkaa laittaa maahan..Ja neuvolan täti toteskin että iskiaskivulle kuulostaa.. En muita että tää olis ekassa raskaudessa vaivannut. Selkä oli silloinkin kipeänä, ja niin se on nytkin :/ mut muistaakseni se kipu hetken päästä helpotti..eli kun viikkoja tuli vähän lisää :)

Onpahan odotusta sinne rakenneultraan, mut en näköjään ole ainoa :D ja todellatodella toivon että pieni vilauttaisi jalkoväliään :whistle: eilen jo Lindexillä räpläsin alennettuja vauvanvaatteita, etenkin niitä tyttöjen mekkoja :saint: ei viitsi pelkän tunteen pohjalta alkaa niitä ostelemaan..Pitkästä aikaa näytti sille, että pojillekkin oli aivan ihania vaatteita :LOL: Ja me kun ei oikeesti tarvittaisi mitään..

Onko täällä ketään, kenellä olisi lapset olleet virikehoidossa päiväkodilla? Meillä alkaa pojat olla jo sen verran isoja, että pakko on nyt hakea tuonne..Ei meinaa tulla kotona olosta mitään, kun ei oikein muuta seuraa kummallakaan ole kuin toisensa. Ei vaan enää jaksa jatkuvaa nahistelua, kinaamista, huutoa ym ym.. Ja anopin mielestä kun en saisi tuota "miehen" poikaa edes komentaa..Tuntuu ettei onnistu mikään rajojen asettaminen, koska lapsi on näköjään päättänyt että minä en ole se ketä täytyy totella. Saa sitten päiväkodin tädit alkaa opettamaan, että sääntöjä pitää noudattaa, ja toisia ei voi kohdella miten sattuu :/ mä aikani luulin että tilanne muuttuu kun aikaa kuluu, mutta tää pahenee vaan..Nyt oon siis vuoden hoitanut kotona poikia. Tänään vien papereita tonne lähimpään päiväkotiin :)

Harhis, BeBe 18+4, ja villit pojanviikarit out of control..
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Sairaslomilta pailailtu työn pariin.
Tervetuloa uusille !

kaati Tervetuloa Kaarinaan =) Iloksesi ilmoittelen, että Kaarinassa on 4D ultra ja vielä hyvän lääkärin tekemänä saat sen =)

Omat supparit ja kivut ovat levolla hellittäneet. Paino on palannut lähtöpainoon. Vauveli on liikuskellut hyvin. Perjantaina odotettu rakenneultra =)


 
aamukastetta minä olen käynyt seks:issä rakenneultrassa ja taas sinne menossa =) esikoisesta yritti katsoa mutta ei selkoa saanut,laitteet ei taida olla parhaimmasta päästä :( mutta meinataan kysyä nytkin jos sielä vaikka pikkuveljen vehkeet näkyisi :LOL: koskas sulla tuo ultra on?
 
Te olette saaneet kuvia rakenneultrasta ja minä en edes nähnyt kuvaa ollenkaan :eek: Koko ultran ajan ruutu oli niin etten nähnyt mitään muuta kuin monitorin takapuolen :( :(

pikkuihra, en halua järkyttää mutta mulla karvottui maha jo ensimmäistä lasta odottaessa ja edelleen ne samat karvat kasvaa.. En tiä kuin menee kun olen kuullut että joillain se karvankasvu loppuu kun lapsi syntyy.. Eipä mulla...

Laskin tuossa että äippäloma alkaisi 10.9 kerran varhennettuna sen otan ja sitten kesäloma siihen ensin niin elokuun ekan viikon jälkeen tää mamma siis suunnilleen vaan lomailee..! Kamalan pian!

Kohta on pakko mennä mammavaateostoksille, sen onni että laihdutin silloin ennen raskautta niin vielä menee samat housut kun ne oli silloin alussa todella isoja.. No ongelmana onkin se että mistä tän kokoinen ihminen löytää mitään mammavaatteita. Kai sitä täytyy tyytyä verkkareihin ja t-paitoihin..

Vauvatavaraa on alkanut kerääntyä ihan huomaamatta, mies osti työkaveriltaan pari vuotta vanhat yhdistelmävaunut ja turvaistuimen, siskolta tulossa syöttötuoli. Vaatteita olen vähän keräillyt kirppiksiltä. Ajattelin lomalla ostella sitten lisää..

20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
aamukastetta minä olen käynyt seks:issä rakenneultrassa ja taas sinne menossa =) esikoisesta yritti katsoa mutta ei selkoa saanut,laitteet ei taida olla parhaimmasta päästä :( mutta meinataan kysyä nytkin jos sielä vaikka pikkuveljen vehkeet näkyisi :LOL: koskas sulla tuo ultra on?
7.7 on aika ultraan. Sielä on kuulema kanssa 4d- laite mutta eivät käytä sitä kuin jos epäillään jotain rakennepoikkeavuuksia yms. Tutun tutullani sitä oli käytetty. Niin, oisko se normi laite millä rakenteita tutkitaan sitten jo vanha ja raihnainen :( Esikoisesta kyllä mulle ( vuonna -06) sanottiin heti että häpyhuulilta näyttää ja tyttöhän sieltä tuli. Mut nyt jälkikäteen olen kuullut että monelle ei ole sanottu, tuumattu vain että sukupuolen määritys ei kuulu rakenneultraan. :( Mä en kyllä tuota voi käsittää! Eikö se ole vanhempien asia haluaako sen tietää ja ei sen jalkovälin kurkkaus kauaa aikaa vie..mut jotkut ne jaksaa olla rasittavia. Toivottavasti itelle ei tule tommosta ultraajaa :(
 
Rakenneultra onnellisesti takana. Kaikki näytti olevan kunnossa ja kuperkeikkoja masussa tehtiin koko ajan =) Minulla tuli pieni itku ennen ultraan menoa, kun niin paljon jännitti....

Minulle saa kanssa lisätä tietoihin: poikalupaus. Ultraajan mielestä ei ollut mitään tulkinnanvaraa, vaan ihan selvä juttu.

Onhan sukupuoli toisaalta helpotus, kun esikoinenkin on poika. On veljeksillä sitten seuraa toisistaan ja saa vaatteita + tarvikkeita uusiokäytettyä. Vaatteita, kun on tullut hankittua niin paljon, että ei yhdestä käyttäjästä ole vielä kulumisen jälkiä tullut...

Hapikko + poika 20 + 4
 
Äitiyslomasta kysymys: jos haluaa päästä varhennetulle äitiyslomalle niin miten se onnistuu? eli siis 50 päivää ennen LA...

Itellä kyllä huoli miten jaksaa sinne syyskuun loppuun saakka, silloin vasta alkaa äippäloma tai siis pidän kertyneet lomat ennen äitiyslomalle menoa. töissä puhuin yhdelle työkaverille mitenköhän sitä jaksaa sitten ison mahan kanssa niin tuntuu että saa vaan kieroja katseita osakseen, parempi vissiin kun on puhumatta koko asiasta... :/

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! =)

Nunneliini & papuliini 19+2
 
Ai niin ja onko kukaan käyny Wasalandiassa/Tropiclandiassa lomailemassa? Suunitellaan just elokuun alkuun reissua kun miehellä silloin lomaa ja mulla töistä peräti 3pvää vapaata niin tuo paikka kuulostaa kivalle ja löytyi hyvä pakettitarjous missä on hotelli+liput tuonne. eikä oo niin pitkä matka edes ku alle 400km matkaa sinne. Meillä toi 3v saattais olla ainaki innoissaan... :whistle:
 
Rakenneultrassa käyty :wave: kaikki oli mainiosti ja pitkin hampain kätilö kattoi sukupuoltakin lopussa. Ei varmasti katso kaikille käytöksestään päätellen (sanoin alussa että jos näkyy niin saa kertoa eli mielestäni ihan asiallisesti "ohimennen") mutta koska vauva ei ollut sopivassa asennossa sydämen tutkimiseen ja siinä kätilöllä meni kauan niin sanoi että "no katsotaan nyt sitten tässä välissä sitä sukupuolta jos vaikka vaihtaisi asentoa sillä aikaa". Näin siis kättärillä. Mutta

tytöltä vaikutti! :heart: vähän tahtoi piilotella mutta alussa saatiin hyvä kurkistus ja sitten puhui vielä jostain valkoisista kohdista mitkä merkkaa yleensä tyttöä. Eli sen voi pistää etusivulle :)

Äitiysloma alkaa mulla varhennettuna sen 50 päivää niinkuin edellisestäkin

Nunneliini: silloin kun kelan papereita täytellään siitä äippärahasta niin siihen vaan pistetään se päivämäärä milloin haluaa aloittaa. =)
 
Täällä huojentunut olo, kun vähän ollut huolta liikkeiden suhteen... kun en ole vielä tunnistanut selkeitä liikkeitä, vaikka näinkin pitkällä jo mennään... kävin neuvolassa tarkistamassa, kuuluuko kuitenkin pikkuisen sydämensyke, ja hyvinhän se sieltä kuului :heart: pari viikkoa vielä pitäisi jaksaa odottaa rakenneultraan, josko selviäisi sukupuolikin, täälläkun on jo monella selvinnyt =)

Kuiskaten 18+4
 
:heart: Ihania ultra- ja masukuvia oli ilmestynyt! :heart:

Jennulalle ja hapikolle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja nähdyistä vehkeistä! :heart: :LOL:

Ja Mamacitalle myös onnitteluja rakennekuulumisista ja tyttölupauksesta! :heart:

Onnille pahoittelut, että ultra (tai lähinnä ultraaja) ei ollut ihan toivomusten mukainen. Kaipa sinne sairaalaankin voisi antaa palautetta, kuinka erilaista kohtelua siellä saa...
Ja onnea uuden kodin etsintään! :hug:

Harhikselle tsemppiä iskiaksen kanssa, toivotaan tosiaan, että helpottaisi. Eikö sillä vaivalla ole tapana olla näin kuumilla ilmoilla vielä pahempi?

pikkuihra, :wave: Täällä yksi apina ilmoittautuu!


( . ) Täällä eilisestä asti liikkeet tuntuneet selvästi myös pystyasennossa, aiemmin ollut havaittavissa vain makuuasennossa. Kai se on sitten uskottava, että ne liikkeitä on. Varsinkin tuossa ylhäällä olen alkanut tuntemaan muljautuksia ja selvisihän se syykin ultrassa. :D

Tänään siis käytiin taas tutkimassa pienten kokoeroja ja samalla aloitettiin rakenteiden tutkiminen, jota jatketaan sitten kahden viikon päästä. Kaikki on pienillä hyvin. :heart: Painoarviot nyt 211/290 g, mutta samankokoisia ovat kuulemma. A tällä kertaa oikealla RT:ssa ja B ylhäällä poikittain. Kauheeta melskettä pitivät jälleen, joitain mittoja oli hankala saada.





Sukupuolesta: Jossain vaiheessa lääkäri totesi, että tiedättehän varmaan, että samaa sukupuolta ovat, kun kerran identtisistä on kyse. Me vaan myönneltiin, eikä tajuttu kommentoida asiaa sen paremmin. Olisi varmasti jo nyt katsonut haaroväliin. :headwall: Me kun oltiin niin asennoiduttu siihen, ettei asiaa uskalleta ottaa puheeksi kuin vasta seuraavalla ultrakerralla. Luultiin, että se on ns. rakenneultra, mutta onkin samanlainen äippäpolin lääkäriaika. No, sitten ainakin kysytään...


Nyt jatkamaan terassin tekoa. On kyllä niin uuvuttava ilma, että meinaa vähän ottaa koville. Puuh... :whistle:


 
Täytyy sanoa, että aivan hirveetä palata töihin. ...aivot on ihan narikassa....kielitaitokin jäi ilmeiseti jatkamaan sairaslomaa...
Jotenkin pitäis kirvistellä 5 päivää ennen loman alkua....
 

Yhteistyössä