*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Poks rv 21! :)

Todella erilainen Juhannus oli...kypsää...tylsää... :( haikeeta.
Meni ainaski selvinpäin...niinkuin aina. :saint:

Seuraavaa neuvolakäyntiä odotan kovasti...sitten aletaan mittaamaan sf-mittaa mahan päältä.Sen kasvun huomaa paremmin.
Rakenne ultrassa vilahti muuten sukupuoli.... Kerhon puolelle sen voin paljastaa. =)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille masun kasvattajille. :flower:
 
Poks! 17 + 0

Täällä vietetty rauhallista juhannusta kotosalla. Eilen olin vähän huolissani kun en dopplerilla saanu sydänääniä kuulumaan, mutta huomasin sitten että laitteesta olikin patterit menny! Tänään ostin uudet, ja heti sain vahvat sydänäänet kuuluviin :heart: Ja pari potkua kaupan päälle, ei taida pikkuinen tykätä kun tökin masua dopplerilla :D

Ällötys jatkuu, muttei kauheen pahana. Nyt on taas väsymys lisääntyny, ei jaksais tehdä mitään...
 
poks 19+0 =) ihanaa
kovasti vaan meinaa murehduttaa kun ne liikkeet ei tunnu,että missä on vika??vauvalla pitäis olla kaikki hyvin ultralla vahvistettu viimeviikolla,mutta silti murehdin kun tuntuu että kaikki muut jo vähemmilläkin viikoilla tuntee.minäkin esikoisesta tunsin jo näillä viikoilla...!
 
Moi taas!

Täällä on mennyt Juhannus suriessa...Mummuni kuoli torstai iltana 93vuotiaana. Helpotus oli suuri koska loppu meni jo mummulle niin rankaksi joka oli tottunut asumaan ja olemaan omillaan ilman hoitajia ym. apuja. Ja mummu halusi pois. Hän sai elää hyvän ja pitkän elämän terveenä :heart: Mutta suru on suuri koska hän oli minulle kun toinen äiti, koko lapsuuteni samassa pihassa asuttu... Nyt alkaa hautajaisten järkkääminen, minä teen täytekakut n. 150lle hautajaisvieraalle.

Omaan napaan ei uutta. Ultraan enää kaksi yötä ja päätettiin että kysytään sittenkin sukupuolta, vaikka ensin aateltiin olla kysymättä kuten viimeksikin. Mutta jospa se tois ees vähän lohtua tilanteeseen, jos ultraaja sen siis suostuu kertomaan. Ultra tehdään taas Oysissa ja toivon niin että saatais 4D kuvaa kuten kuopuksen aikana. Riippuu meinaan ultraajasta sekin asia.

Noista supisteluista vielä, että mulla on ollut kaikissa 5ssä raskaudessa paljon suppareita n. puoli välissä raskautta. Oon jostain lukenut että se on silloin tosi yleistä koska kohtu kasvaa silloin vauhdilla.

Onni rv 20+5
 
Juhannuksen ajan jutut kahlattu läpi! :)

PeggyBundylle tervetulotoivotukset joukkoon mukaan! :flower:

Jennyli, on tää kaksosmassun muhkuraisuus tullut itsekin todettua. Mun masu on aivan toispuoleinen, täysin vasemmalle painottunut. Tosin mulla ei enää ole hajuakaan, miten päin kaverit kyydissä köllöttää. Tänä aamuna etsiskelin sydänääniä ja löysin kunnon jumputukset kahdesta kohtaa: vasemmalta n. 5 cm navasta koilliseen ja vastaavasti vasemmalta navasta n. 5 cm kaakkoon. Aika mielenkiintoinen asetelma, mutta eipä tarvinne ihmetellä, miksi tuo pötsi on niin kovin toispuoleinen... :D

Mä jatkan taas terassinmaalausoperaatiota, joka jäi eilen kesken. Ottaa niin kovasti masuun toi kumartelu/kyyristely, kun pitää alle polvien tasolla maalata. Pitänee heittää maahan seljälleen ja maalata siellä. :) Sitten lenkille ja suihkuun ja herkkuherkkupizza uuniin. Ihan kun ei tässä juhannuksen tienoilla olisi jo tullut tarpeeksi herkuteltua. :whistle: :ashamed:

Liikkeitä en tunne minäkään vielä varmaksi. :wave:

Hyvät voinnit kaikille ja ihanaa aurinkoista sunnuntainjatkoa! :heart:





Ja lisätäänpä heti perään osanottoni Onnille. :hug:
 
19+0 jee

zzzZZzzzZZ ku väsyttää 24'7 vieläkin.. voinnissa ei muutosta, pikkuselle on tullut osteltua vaatteita jonkin verran, nyt onkin kivaa ostella kun jo tietää minkä värisiä saa ostaa =)

ulkomaille tahtois, mut eipä oo yhtään äkkilähtöjä jälellä huomiselle tai tiistaille, höh, saa nähä päästäänkö ollenkaan lomailemaan ku miehellä alkaa työt 1.7 taas :(

koitan selailla vielä. hyvää viikonlopun jatkoa kaikille masukeille, vaikka iltahan se jo alkaa olla :)

tupuna ja myllykkä 19+0 :heart:
 
Juhannus on nyt kaikilla juhlittu ja mulla alkoi 4 päivän vp:t. :D

Masu voi hyvin, liikkeet voimistuu ja tänään tuntunut jopa seisaalla ollessa päivällä, normaalisti tuntenut vain illalla kun makaa selällään sängyssä.

Liikkeistäsen verran että viimeksi neuvolassa käydessäni sanoin th:lle etten tunne niitä välttämättä edes joka päivä niin sanoi että se on täysin normaalia näillä viikoilla. Että älkää murehtiko jos ei liikkeitä tunnu vielä ollenkaan/joka päivä! Jotkuthan alkaa tuntea liikkeitä vasta rv20--->. =) se on yksilöllistä.

Emmama mulla kans puutuu kädet (ja myös jalat) ihan yhtäkkiä, eilenkin ihmettelin kun kättä tikkuili ilman mitään syytä. Liekö muuttuneella verenkierrolla tekemistä asian kanssa...

Miehistä :kieh: mua ärsyttää suunnattomasti toi oma ukko! ja ihan ilman mitään sen suurempaa syytä. sen naama vaan kyllästyttää. :ashamed: olivat vlopun mökillä ja tuossa toi taas makaa sängyssä "kun niin väsyttää" ja mua huvittais kipata koko ääliö sänkyineen pihalle... |O onkohan taas rouvalla hormoonit sekaisin tai jotain :whistle:

aurinkoista sunnuntai-iltaa toivotellen Nunneliini & Papuliini 18+6
 
Mulla tuntuu liikkeet välillä jo tosi hyvin, varsinkin autoillessa jostain syystä rupeaa rusina liikkumaan kovasti.
Eilen kun rasvasin saunan jälkeen mahaa, niin tuo meidän poika 2v halusi kanssa rasvata ja sanoi vauva ja antoi masuun pusun...suloista eikö?

NUNNELIINI mua saattaa kans ärsyttää miehessä välillä ihan mitättömät asiat ja suutun mitä ihmeellisimmistä asioista. Syytetään vaan hormooneja:)

T: PeggyBundy+Rusina 17+2
 
Hei pitkästä aikaa!! Monilla paukkuu viikot ja niin paukkuu täälläkin, tänään rv 18!
Ihan uskomatonta, että jotkut ovat jo puolessa välissä ja ylikin sen :eek: ja minä niin murehdin, että tuntuuko aika pitkältä kun niin odottaa sitä marraskuuta :)

Me ostettiin juhannuksen kunniaksi auto ja käytiin tarkistamassa ilmanpaineet tänään sekä autoon että vaunuihin :) Vaunut ovat seisseet käyttämättöminä vuoden verran. Meillä on kuopuksen Emmaljungat, joihin on sitten duolift-kantokassi. Ihana oli pestä kaikki ja laittaa odottamaan vauvaa, vähän jo fiilistelin työntelemällä kärryjä sisällä, alan olla ilmeisesti aika innoissani tulokkaasta. Vaatteitakin olemme jo hankkineet, minä koluan kirppareita ihan into pinkeänä ja mies käy paljon työnsä takia ympäri maailmaa ja on tuonut ihanuuksia reissuiltaan. Huomennakin lähtee viikoksi Milanoon ja arvelimme että sieltä voisi löytyä melkoisen kivoja lastenvaateliikkeitä B)

Tuosta puutumisesta... Minulla puutuu tosi helposti paikat nykyään, olen ajatellut sen kuuluvan asiaan? Ja supisteleekin jo, kohdun paikan pystyy helposti näkemään tuolloin. Ja liikkeet kyllä tuntuvat, tosin vaihtelevalla menestyksellä. Tiistaina neuvolaan ja siitä kahden viikon päästä on sitten rakenneultra ja jos vain pystyy näkemään, ajattelimme kysyä tuleeko sieltä tyttö vai poika. Tytölle on jo nimikin valmiina, Työnimeksi sairaalaan tytölle lähtee Stella, pojan nimi on vielä lyömättä lukkoon. MIten muilla, joko on nimi mietittynä?

Aurinkoisempaa ensi viikkoa kaikille ja entisestään paisuvia masuja :)

M. ja Itu rv 18 siis!
 
Kotona taas.Reissu meni ihan hyvin.Muksut tykkäs kovasti olla huvipuistossa sekä' kylpylässä polskimassa.Tulomatkalla tapahtu kyllä aika outo juttu kun me ohitettiin yksi hidastelija jonka jälkee mentiin yhteen abc:hen syömään niin he tulee perässä ja sitten se äijä tulee valittaa miehelle että ootko nyt tosi ylpee kun ohitit hänet ja tuu tappelemaan yms..en käsitä mikä häntä mahto vaivata..mut se oli kaiken huippu kun he lähti sit viel seuraamaan meitä tänne Turkuun asti..

Täälläkin poksu viikot tänää 18+0


Vauva on ruvennut nyt päivittäin kunnolla potkimaan,varsinkin iltasella kun meen nukkuu niin sillon meno alkaa oikee kunnolla.



 
onni09lle iso :hug:

Kädet puutuu täälläkin ja varsinkin vasen käsi ja aivan yhtäkkiä. Tänään mainitsin asiasta ystävälleni ja hän osasi kertoa sen olevan varmaankin rannekanavaoireyhtymää joka menee sitten ohi raskauden jälkeen. Ärsyttävä vaiva, mutta menee varmasti ohi =) kannattaa googlettaa raskaus ja rannekanavaoireyhtymä.
Mulla oli myös alkuun järjetöntä nivelsärkyä. Varmaankin raskaushormooneista? Järki meinas lähteä siitä särystä, mikä oli varsinkin käsissä.
Viides raskaus ja tässä vaiheessa aivan raihnainen jo :D

ON:

Masu pullahti niin ulos tänä viikonloppuna ettei tätä enää piilotella. Kävin töissä tänään kaupassa ja kyllä meinas duunikaverilta silimät tippua päästä :whistle: Ei kysynyt mitään, mutta hän huomasi :LOL: Siltikin haluan olla vielä hiljaa asiasta kerron kun tuntuu siltä.

Masussa käy kauhia möyrintä eli vauveli on taas hurjasti tainnut kasvaa. :heart:

Enää 1,5 viikkoa Budapestiin =) Päästään lomailee miehen kanssa ilman lapsukaisia =)

Ja huomenna poksuu taas rv 18 :eek: Aika menee hurjan nopeasti! Ei meinaa perässä pysyä :D
 
Merkkailen vain että luettu on kaikkien kuulumiset.
Olo on hyvä ja mieli virkeä. Pikkasen huolestuttaa kun pikkuinen ei ole eilisen aikana eikä yöllä potkinut yhtään. Käyn pian kuuntelemassa :heart: -äänet dopplerilla.
Tänään on nvla ja tulen kuulumiset sieltä kertomaan sitten iltasella jos ehdin, huomenna viimeistään.

Kyselin siitä rakenneultrassa sukupuolesta kysymisestä että missä vaiheessa sen teette niin kiitos kaikille vastauksista. =) Sitä juuri hainkin kun ei tiedä että kehtaisko heti kysyä että sanothan kumpi siellä on jos näet vai pitääkö jättää loppuvaiheeseen. En tiedä vieläkään miten asian hoidan :whistle:

Olikos Gutupallolla niitä vuotoja? Miten voit? :hug:

Miyaki ( muistinko nikin oikein? ) eikös sulla ollut jossain välissä jaloissa sitä turvotusta? Onko ollut vielä? Mitähän se silloin oikein oli? :(

aamukaste rv 19+4
 
Siis kyl nyt syö naista tääkin, mulla on LOMA ja ei vaan väsytä :///// vaikka vois nukkuu pitkään, ni ei..
Käytiin eilen kyläilemässä ja sieltä läks taas jättikassillinen vaavin vaatteita mukaan, ja sitteri :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuihra:
Siis kyl nyt syö naista tääkin, mulla on LOMA ja ei vaan väsytä :///// vaikka vois nukkuu pitkään, ni ei..
Käytiin eilen kyläilemässä ja sieltä läks taas jättikassillinen vaavin vaatteita mukaan, ja sitteri :p
sama juttu. Monena aamuna herännyt jo 6 aamulla. Joka yö valvon tunnin kun ei saa nukuttua keskellä yötä |O
 
Onnea kaikille poksujille!! :flower: :heart:

Täällä vietetään vapaapäivää ja ajattelin lähteä mattopyykille. Nyt on niin hyvää keliä luvattu että saa matot hyvin kuivaksi ja mä oikeesti tykkään siitä hommasta, perinteisesti juuriharjan ja mäntysuovan kera =)

Eilinen oli oikea kestosupistus päivä :eek: Supisteli kyllä tämän tästä ja aloin jo ihan huolestua kun tuntuikin niin epämukavalle :$ Sitten huomasin että vaavi olikin melkoisen vilkkaalla tuulella ja epämukava olo ja supistukset johtuivat paljolti siitäkin! Taisi nappula mennä ympärikin kun silloin tuntui kyllä tosi kurjalta ja välillä oli pyllötystä ja välillä isompi, vissiin koko vauvan kokoinen möhkäle tuntui tossa masulla :whistle: Joten luulen että tuo hirmuinen masumelskaaminenkin nuita supistuksia aiheuttaa?!
Nyt on ollu tän aamun ihan supistelematonta!!

Mutta mitä vaaka näyttikään aamulla!!! :whistle: :eek: Olen lihonnut ihan muutamassa hetkessä vissiin 2kg lisää!! :eek: En voi sille mitään mutta tuli jotenkin järkyttävä olo ja ajattelin heti että nyt loppu kyllä herkuttelu (niin varmaan )!! Nyt siis kotivaa'an mukaan +4kg lisää ja puolessa välissä ollaan, huomena :heart:

Puutumista
on mullakin välillä käsissä :wave: Näköjään siis todellakin joku raskauden vaiva tämäkin!
Lisäksi mulla on jotenki ihmeen säikky olo välillä :whistle: Siis saatan herätä silleen pelästyneenä,sydän takoo ja on ihmeellinen olo :eek: Onko muilla tällaista?!!?

Rakenneultraan enää 3 yötä!! :D :heart: Minä en oikein tiedä missä vaiheessa sukupuolta kysyisin, kysyn sitten kun tuntuu hyvältä ;) Pojista taisin kysyä aika keskivaiheilla...en ainakaan ensimmäisenä asiaa pamauttanut :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :heart:




 
Jennyli : Tuosta painon noususta....
Mulla on tullu reilussa kahessa viikossa nyt 5kiloa!!! Olin ihan järkyttynyt kun nousin perjantaina vaa'alle.. Jostain syystä nesteet on alkanu jumittaa ja reilusti. Syömisellä en ole kyllä tuota määrää voinut saada, en kyllä ole muuttanut ruokailutottumuksianikaan.... :eek: Täytyy tänään soitella neuvolan suuntaan asiasta..Olo on tukala. :/
IHmettelinkin tossa viime viikolla, että miten voi olla kunto yhtäkkiä niin paljon huonontunut kun piene matkan kävelykin tuntui hengästyttävän, mutta ehkä syy olikin tuossa nestelastissa
  • :|
    Masuasukki on alkanut myllätä oikein urakalla, ihana tuntea liikkeet vihdoinkin. Kovasti voimistuvat päivä päivältä :heart:
    Onnea poksujille!! :flower:

    Milliz + toukka 18+4
 
aamukastetta, juu oli ja on edelleen jos joutuu seisomaan enemmän tai jos ei muista juoda tarpeeks vettä. eli oon nyt saanut turvotukset pysymään aika hyvin kurissa kun muistan juoda PALJON ja pitää jalkoja välillä ylhäällä. mut ihan normaaliksi terkkakin noita sanoi.

muoks. Jennyli, ite oon huomannu kans tuota et jos vauva vilkkaammalla päällä niin supistelee paljon enemmän.
 
aamukastetta ja Jennyli, mä päädyin rakenneultrassa sanomaan hyvinkin alussa siitä sukupuoliasiasta, koska pelkäsin, että jos vauveli vaikka sattuu vilauttelemaan heti alussa ja en ole asiasta maininnut, niin sitten kätilö ei pysäytä kuvaa siihen kohtaan, kun se ei kuitenkaan ole yksi niistä tutkittavista rakenteista:) Sanoin siis jotenkin näin, että "sukupuolen siis saa sanoa, jos se sattuu näkymään". Mielestäni ei saanut vaikutelmaa, että sukupuolta olisi tultu katsomaan.

Mulla on myös viime päivinä ollut puutumista käsissä, erityisesti öisin. Olen myös heräillyt useita kertoja yössä.

Vauveli on välillä aktiivinen ja välillä taas tuntuu, että menee kokonainen päivä ilman selkeitä liikkeitä ja sitten murehdin... Olen kyllä viime päivinä intoutunut ihan uudella tavalla tästä vauvasta. Sitä huomaa, kuinka rakas se on, miehelle ja minulle. Vaatteita on tullut ostettua jo, kirppikseltä ja kaupasta. Niitä on ihana hypistellä. (Nyt muuten rupesi mahassa möyrintä tuntumaan. On se vaan aina yhtä ihanaa!) Mahaa on kiva myös silitellä pitkin päivää ja yötä. Se on nyt jo kivan kokoinenkin.

mere79 ja pikkuinen möyrijä 20+4
 
Viikot poksuu 21+0, jee!! :heart:
Juhannus meni mummolassa ja siskon luona, aikalailla sisätiloissa huonon sään vuoksi.. mutta saipahan sentään sukuloitua. :)
Lomaa vietän ja viikonloppuna on tarkotus lähteä vähän reissuun..
Kovasti ootan keskiviikkoa, sillon päästään moikkaamaan pikkuista rakenneultraan :heart: , toivottavasti vilauttaa vähän :D
Maha on jo valtaisa, laitan teille kuvan jossain välissä..
Vauveli myllää ihan hirmuisesti, eilen potkaisi niin, että oikeasti jo sattu! :D
Potkut tuntuu jo mahan päältä, molemmat lapset ovat jo tunteneet ne, mies on aina myöhästyny.. :(
En ole ostanut vauvalle vielä mitään.. Taidan olla hidas.. :ashamed:
Ajattelin kyllä, että jos vauveli vilauttaa keskiviikkona, niin sitten käyn kyllä jotain vaatetta ostamassa.
Rattaat ja muut tarvikkeet ostan vasta myöhemmin..
Juu, nyt hommiin, äpoli kuulumiset kirjoitan keskiviikkona!
:wave:
 
Väsymystä riittää... Juhannus meni nukkuessa ja nyt jo kolmatta viikkoa niskat jumissa ja pää särkee. Koskakohan rautaa kannattais aloitella. Täällä säästetään joten seuraava neuvola on vasta heinäkuun lopulla.

ultrakuulumiset Kaikki oli hyvin ja vauveli heilutteli raajojaan. Istukka oli etuseinässä niinkuin arvelin eli sen takia ei liikkeet tunnu kovin selvästi. Mä kyllä ihan suoraan kysyin että pystyykö sukupuolen arvioimaan ja katselikin sitä sitten tarkemmin. Kätilö suhtautui siihen siis tosi hyvin! En vaan tiedä uskaltaako tuota sukupuoliarviota kuinka varmana pitää, kun kätilökin sanoi, että eihän tämä mikään varma arvio ole. Vaikka siis selvästi pystyi paikat tutkimaan...
 
Nyt on siivottu,pyykätty ja pesty matot! Ai että mä nautin mattopyykistä ja nyt on kyllä hyvä fiilis :D Tosin aurinko tais polttaa vähän liikaa hartiaseutua mutta siitä viis ;)
Muutenki mukavaa kun aurinko paistaa ja tässä raskaudessa näköjään voin olla ongelmitta auringossa...poikia odottaessa mun oli tosi huono olla auringossa, eikä ihokaan oikein kestänyt! Olin tosin silloin viimeisilläni että sikäli eri tilanne.

Masussakin on ollu supistusten kannalta tänään tosi rauhallista vaikka oonki touhunnu kovasti (kopkop ).

Nyt kauppaan, hakemaan pojat hoidosta ja sitten grillaamaan herkkuja...nyt maistuu kun on KESÄkeli :p
 
Heissan!

Pomelolla ihanat ultrakuulumiset :)

Vielä pitäis hiukan reilu viikko jaksaa odottaa rakenneultraa...onneksi huomenna sentään neuvola, niin jotain tapahtuu sentään :)
Rakenneultran jälkeen tarttis varmaan koittaa saada aikaiseksi kertoa töissäkin...katsovat kohta, että tuo akka vaan lihoo ja lihoo...(painoa tullut nyt 4 kg lisää...voi ei...) Paljonkohan sitä on odotettavissa vielä lisää, jos nyt on tullut tuon verran? Kokemuksia kenelläkään?:)

Me saatiin viikonloppuna miehen veljeltä vauvalle turvaistuin autoon, sekä viime vuoden äitiyspakkauksen laatikko, mikä oli täynnä vaatetta...Oli niitä vaan niin ihana hypistellä...:) Ja miten ne voikin olla niin PIENIÄ! :)
Itse en ole vielä uskaltanu mitään ostaa, kenties sitten ultran jälkeen :)

Annsku 18+3



 

Yhteistyössä