*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Hauskaa juhannusta kaikille täältäkin :wave:

Liikkuuko teillä muilla vauva tosi paljon?
Tää taitaa vetää kyl melkein koko ajan sellasia voltteja että.. välillä tulee oikeen epämukava olo kun muljahtelee todella paljon.
Ennen ootti niitä liikkeitä.. mut nyt niitä on jo kyllä liian paljon :D Kun ei aina tunnu niin mukavalta tuo muljahtelu..tosin tietää sitten ainakin että kaikki siel on kunnossa.
On mullakin ongelmat.. voi sitä aikaa kun se kasvaa ja tulee oikeen kunnon potkuja :eek:
mulla kans tota ja varsinkin iltasin tuntuu että toukka menee jotenkin poikittain makaamaan ihan alas ja se ei tunnu kyllä mukavalta :/ mutta muljahdelkoon nyt,kohta ei oo enään niin paljon tilaa :D

hauskaa juhannusta kaikille! huomenna töihin ja sit seuraavaksi sunnuntaina

palaan taas varmaan maanantaina

Niina6 napero 20+1
 
norjanangervo mä muistan sut kyllä =) älä huoli, kaikki on varmasti hyvin. Olen täysin varma että lääkäri ei olisi niin huolettomasti suhtautunut sydämen ylilyönteihin, jos siihen olisi ollut pienintäkään syytä puuttua! Ja noista ultrien koosta. Mullahan on 2 tyttöä ja molemmat ovat olleet np-ultrassa 2 pv isompia kuin mitä rv:t ovat ja rakenteessa taas 4pv:ää pienempiä. Tais olla just sulla samoin. Ja noi tytöt on "tehty" kertalaukaus- systeemillä eli ovulaatiosta olen 100% varma ja erehtymiseen ei voi olla kovin varaa kun tekohetkiäkään ei ollut siinä lähimain kuin 1 kerta, ovulaatiopäivänä :D Ja molemmat tytöt on terveitä :heart:

TE JOTKA AIJOTTE SELVITÄÄ RAKENTEESSA SUKUPUOLEN/OLETTE JO SELVITTÄNEET missä vaiheessa kysyitte ultraajalta sukupuolta? Heti kun menitte, kerroiteko haluavanne tietää sukupuolen? Vai keskivälillä vai lopussa?
Mä kun tuosta kakkosesta ultrassa mieheni kans kysyimme vasta ihan lopussa niin tytöllä oli jalat ristissä jalkovälin päällä, eikä sukupuolta saatu tietää...ajattelin vain jos olisin ennemmin kysynyt olisiko ultrauksen jossain vaiheessa se vilahtanut?
Eli siis miten olette asian hoitaneet?

valtakunnassa kaikki hyvin :heart: rv 19+1 ja tänään mökille miehen kans kahestaan :heart:
 
Mulle iski taas paniikki, siis onhan se normaalia etten oo joutunu enää juosta öisin vessassa.. koko viikkoon, ku aikasemmin juoksin siellä kuitenkin vähintään sen kerran joskus enemmänkin..

ja hyvät jussit kaikille :)
 
Norjanangervo mie muistan ainakii :wave: :D
Onnea tyttö lupauksesta :heart:
En usko että tuolla koolla on niinkään merkitystä...mulla oli kans np-ultrassa vaavi 2pvää ispmpi ja La laitettiin sen mukaan. Nyt sitten odotan mitä viikkoja mahtaa vastata nyt...toivottavasti ei ainakaan olis taas isompi (ei olis mahdollista ) sit on kyllä vähennettävä tätä herkuttelua ja PALJON :eek: :whistle: :LOL:
Tosta 4D-ultrasta en tiedä tehdäänkö sitä muualla kun Terveystalolla?! Ja sielä tosiaan on nykyään niin tylsää kun Kela-korvaus pitää hakee jälkikäteen :kieh: Ei oo mullakaan varaa laittaa tuohon ultraan 300e joten toivottavasti sukupuoli selviäis rakenneultrassa ;)

Mä lähden nyt töihin :headwall:

Hyvää Juhannusta teille kaikille ihanaisille!!!





 
norjanangervo:Meillä on vauva heitellyt kokonsa puolestanii, että välillä ollut 3 päivää pienempi, ja viimeksi oli 3 päivää isompi, ja lääkäri sanoikin että noi mitat on aina+/- 3 päivää, eli ei kuulemma tarvinnut huolestua..Sillon menin paniikkiin kun vuotojen aikaan oli tuon 3 päivää pienempi..Siitä meni kaksi viikkoa niin johan oli pyrähtää kasvanut taas :D kaikki on varmasti hyvin! Onnea tyttölupauksesta :heart:

Täällä onkin jo aika paljon tyttylupauksia saatu, vieläköhän meillekkin riittäisi tyttötomua :D no joo, ihan sama loppujen lopuksi vaikka sieltä pippeli löytyisi :whistle:

Vauvan möyrimisestä: olen alkanut huomata jo saman mikä esikoisella tuli muistaakseni myöhemmin: vauva änkää pyllöttämään jommalle kummalle puolelle masua, ja mun maha menee toispuoleiseksi :D kätilöt naureskelivat esikoisen kohdalla osastolla, kun mahan päältä näki selkeästi missä peppu milloinkin oli :LOL: maha oli välillä todella oudon näköinen :LOL:

Yöllisistä pissareissuista: mulla nämä loppuivat jo tuossa 13 viikon aikoihin, muistaakseni viimeksi Thaimaan reissulla nousin pissalle, nyt ei ole tarvinnut. Eiköhän sekin johdu siitä että kohtu on noussut ylöspäin, aikä paina enää rakkoa. Toisaalta mun hullu janotukseninin loppui, eikä enää yöllä tarvitse herätä juomaan.

Hyvät juhannukset kaikille :wave: täällä varattiin kaappi täyteen ruokia, ja minä (huono ihminen) tein vanilja-juustokakkua (tuli siis tuorejuustoa siihen) ja mansikkakastiketta..Eilen syötiin jo puolet siitä herkusta :p tälle päivälle on pihviä, fetasalaattia, makarooni-kinkku salaattia, uusia pottuja,silliä, kananpojan ribsejä...eli keittiössä+ syödessä taitaa tämä sateinen päivä mennä, samoin huominen.

Harhis ja BeBe, 17+6, huomenna poksutaan taas!!
 
Heippa! Huolittaiskos mut tänne? Aikaisemmin olin tuolla joulukuun puolella, mutta siellä en jotenkin saanut vastakaikua mun jutuille. Liekkö johtunut siitä kun La:ksi tuli 27.11. Tänään mulla tasan 17vko. Neljäs lapsi tulossa ja kovasti tyttöä odotellaan kolmen pojan jatkoksi. Rakenne ultra on 9.7 ja siellä olisi tarkoitus kysyä sukupuoli jos sattuis vaikka näkymään:) Tarkoitus olisi myös mennä siihen 4D utraan. Mulla synnytyssairaala on Hyvinkään sairaala(en tiedä miten lyhennetään) niin ja ikää 32v.
 
PeggyBundy tervetuloa :hug:

Pikaisesti kyselen, onko muille tullut nenäverenvuotoa?? Mulla aamulla alkoi vuotaa kun aivastin, ja nyt kun yskäisin niin tuli ihan hirvee tulva..

Mulla nuorempana vuosi paljonkin, mut aikoihin enää ei oo näin käynyt..järkkyä..
 
Huomenta!

Ja ihanaa sateista jussia kaikille...!:)

Harhaanjohtaja Mulla on tuota nenäverenvuotoa ollut harva se viikko...se on todella raivostuttavaa! Eikä auta yhtään, että nenä on ollu tukossa lähes siitä päivästä asti, kun raskaaksi tulin...ja tietenkään niistäminen ei kannata, kun samantien tulee litra verta...huoh...:(

PeggyBundy Tervetuloa vaan porukkaan mukaan :)

Annsku ja 18 vko POKSISTA! :heart:
 
Oikein hyvää juhannusta kaikille!
Meille tulee kohta vieraita,ainakin yhdeksi yöksi, 3ihmistä ja 3koiraa, joten meitä on siis kohta täällä huushollissa 7ihmistä ja 4koiraa ja 1kissa, joten hulinaa varmasti riittää!! :eek:
Olisin kyllä mielelläni ollut ihan omalla porukalla vaan, ei olis kauheasti inspiraatiota passata vieraita :ashamed: Olen jotenkin todella väsynyt (liekö sillä osuutta asiaan, että nuorimmainen on heräillyt tällä viikolla jo neljän jälkeen) Toiseksi, mulla on toinen jalka niin pirun kipeä, että ei jaksais touhuta mitään ylimääräistä :( Panacodia on ollut pakko ottaa, ja siltikin jalkaa särkee ihan jatkuvasti, toivottavasti vaan ei mitään tukosta tuohon jalkaan tule, hemmetin suonikohjut :kieh:
Täällä tuntuu potkut jo tosi voimakkaasti, välillä jopa käteen tuntuu, ihanaa =)

Jennula rv19+3
 
BeggyBundy tottakai huolitaan :wave:

Harhis voi mahoton mitä herkkuja :p Minäkin väsäsin eilen kunnon mansikkatäyskärin joka oli kyllä oikeen kovan työn takana...sikäli että kerma loppui AINA kesken ja sitä sitten isännän kans vuorotellen kaupasta haettiin :whistle: :LOL:
Mutta hyvä kakku tuli lopulta!!:p

(.) Mulla on nyt sitten ollut tukisukat jalassa ihan pakosta :/ Onneksi nyt on viileempää niin ei tuu kuuma ;) Mutta oikee jalka tuntuu nyt kyllä kärsivän ja pahasti tästä odotuksesta, vasemmassa ei oo mitään!! Ihmetyttää kyllä kovasti että tuplaodotuksessa ei tätä ongelmaa ollut mutta nyt yhtä odottaessa alkanut suonikohjua pukkaamaan ihan tosissaan ja pintaverisuonet katkeillu pitkin alasäärtä silleen että välillä jalka näyttää ihan violetinmustalta :eek: :ashamed:
Pullottelee ja kipuilee myös välillä muttei mitenkään mahdottoman paljon! Näin se oli sitten tuon jalan menoa...ei paljon tarvii shortseissa kulkee!! :/

Vaavi on taas aika hiljainen.Välillä tulee muutama töytäisy ja sitten ei taas moneen tuntiin mitään. Kaksosista oli tässä vaiheessa jo kova myllerrys!

Missä kohtaa muuten kohdun pitäis olla näillä viikoilla 19+ ?! Mulla se tuntuu olevan vielä navan alla, n. 2-4cm! Tänään tunti hyvin aamulla kun kohtu oli jotenki kovana pinnassa.

Ja taas töihin :wave:
 
Mulla myös vaivaa suonikohjut tai kohju. Pullottaa yks kohta ja sen sisällä tuntuu herneenkokoinen kova patti. Hirudoid fortea olen siihen laittanut ja alkuraskaudessa se hävisikin mut taas on tullu takaisin...täytyy varmaan neuvolassa näyttää. Vauvan liikkeet oon tuntenut n. viikon verran mut tänään ei oo mitään kuulunut. No ehkäpä se jossain vaiheessa heräilee ilmoittamaan itsestään:)
T: Peggy Bundy+Rusina 17vko
 
BeggyBundy tervetuloa vain joukkoon!!

Kaikkien ultrakuulumiset luettu ja muidenkin jutut tietysti!!

Itsekin olin eilen ultrassa ja kaikki oli vauvalla hyvin. Vastasi juuri viikkoja (20+4), kovaa liikehdintää piti koko ajan et kätilöllä oli täysi työ pysyä mukana. Aamukastetta me kysyttiin ultrassa sukupuoli ihan lopussa ja selvisi et meille todennäköisesti on poika tulossa :heart: Jotenki tosi kiva kun meillä on tyttö-04, poika -06, tyttö -08 ja nyt sit poika taas, tosin tyttö olisi aivan yhtä ihana!! Itse myös vähän mietin ja jännitin et näkeekö välttämättä sukupuolta jos ihan lopussa kysytään, mut jotenkaan en viittiny ihan heti alussa paukasta et sukupuoli haluttais tietää. Katseltiin ensin et vauvalla kaikki hyvin ja sit kyselin josko näkisi sukupuolta. Kolmannen kohdalla kävikin niin et kun lopussa kyseltiin niin vauvalla olikin jalat ristissä niin sukupuolta ei saatu selville, sehän siinä on tietysti et jos alussa jo sanoo et haluaa tietää niin paremmat mahdollisuudet varmaan on saada selville.

jennyli En tiedä missä kohdin kohdun "pitäisi" olla, itselläni se on jo ainakin navan kohdalla ellei jopa jo vähän yli, viikkoja 20+5. Ja maha on kyllä sen mukaan jo isokin :)

Säde ja masuasukki 20+5 (eilen ultrassa 360g) :heart:

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!
 
oikein hyvää ja mukavaa juhannusta kaikille kanssa odottajille :heart:
täälä kaikki ihan normaalisti,mitä nyt liikkeet ei vieläkään tunnu,mutta sain varmistuksen että kaikki on hyvin..joten niitä odotellessa!!
rv 18+5
 
Hyvää juhannusta kaikille!

Mulle neuvolantäti sano tiistaina et kohdun pitäisi olla navan korkeudella rv 19 ja niin ainakin itellä myös oli. Täällä pksuttiin eilen, nyt siis rv 19+1.
Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin, tänään en vaan oo tuntenu ainuttakaan ja heti nousee huoli pikkusesta et onks kaikki hyvin. Toivottavasti se sieltä vielä tänään kumauttelis äippää oikein kunnolla :heart: Vielä tasan viikko rakenneultraan, en jaksais millään odottaa....

Ellen ja vaavi 19+1
 
Heipparallaa!

Itse lähden kohta töihin, tänään iltavuoro klo 14-21.30 ja huomenna aamuvuoro klo 8-15 eli käyn kotona nukkumassa välillä... Tyttö ja mies lähtee mökille koko vlopuksi tänään niin mulla on aikaa levätä mielin määrin töiden lomassa, vaikka toisaalta inhottavaa olla yksinään kun kaikki tuntuu suuntaavan kaupungista mökeille :|

Rentouttavaa juhannusta kaikille! =)
 
Heipparallaa!

Johan täällä on jussiaamuna jo hulina käynyt, liekö noilla ei niin superkesäisillä keleillä osuutta asiaan... :LOL:
Monella olikin ihania herkutteluhetkiä tiedossa. Sama täällä! Just pari raparperipiirakkaa pyöräytettiin uuniin odottelemaan jätskiä kaverikseen ja illaksi hautuu kauhia kasa kaikkee lihaa marinaadeissaan. Sit salaatteja ja yrttipatonkia olis tulossa myös pöytään ja sen 7 sorttia. Pitäis myös siellä tuttavilla käydä ruokapöydän kautta. Tsiisus, kyllä taas napa paukkuu ja vyötärönnauhat soi!! :ashamed: On se vaan vissiin kompensaatiota. Ennen teininä piti vetää sitä juomapuolta urakalla juhannuksena, ja nykyään vaan mässäillään sit ruoalla.... No, ensi viikolla sitten arkiruotuun. As if... ;)

Pikkuihra: mulla ihan sama, eli yöpissaukset loppui joskus viikolla 15. Outoa, mutta lie ihan normia??!

Ja kuten moni muukin marrasmasu, niin meitsikin on ihan paniikissa jos ei tunnu liikkeitä pitkään aikaan (ja sen määrittely on mulla ihan korvien välissä..). Usein kun oikeen kokeilemalla kokeilen liikkeitä ja yritän rauhottua pötköttämään, niin silloin ei ainakaan tunnu mitään. Tosin mulla istukka edessä, liekö vähän vaimentaa??

Nonni, jos sitä sitten ottas nuo piirakat uunista ennen ku kärtsää!

rattoisaa juhannuksen jatkoa,

caribbee ja sinni 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Mulle neuvolantäti sano tiistaina et kohdun pitäisi olla navan korkeudella rv 19 ja niin ainakin itellä myös oli. Täällä pksuttiin eilen, nyt siis rv 19+1.
Hmm...osasinkohan sitten tunnustella oikein?! Olikohan se kovettunut möykky sitten vaavi,eikai :whistle: Mut selkeesti tuntui sellainen kovempi pallura (olisko ollu sitten supistuksessa ) tossa alamasulla ja pehmeä alue alkoi jo ennen napaa! Täytyypä kysyä rakenneultrassa että missä se mun kohtu oikeen menee ;)
Vieläköhän tästäkin saan päänvaivaa...sen lisäksi että likkeitä tulee taas niin hissuksiin :/
Tosin oon huomannu että käteen tunnen välillä liikkeitä mutta en välttämättä tunne masussa mitään :eek:

 
PeggyBundy: Ihan hyvin mahdut mukaan, mullakin laskettu aika ihan marraskuun lopussa. Mulla tosin vielä 2 päivää myöhemmin, eli 29.11 ;)

Mulla yökötys jatkunu, eikä kunnon ruoka oo menny alas. Oksentanu en oo pariin viikkoon, mut muutaman kerran ei oo kaukana ollu. Tänään sitten syödään makkaraa, ranskalaisia ja fetasalaattia ja jälkkäriks paistetaan vohveleita mansikoiden kera :p Toivottavasti vaan ruokahalu ois hyvä! Nyt ainakin tuntuu olevan.

Nyt on sitten koko kämppä siivottu! Ei tässä sitten muuta kun odottelen että mies tulee kotiin. Ehkä vois tänään jo vähän pakkailla, kun muuttolaatikotkin hankittu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Mulle neuvolantäti sano tiistaina et kohdun pitäisi olla navan korkeudella rv 19 ja niin ainakin itellä myös oli. Täällä pksuttiin eilen, nyt siis rv 19+1.
Hmm...osasinkohan sitten tunnustella oikein?! Olikohan se kovettunut möykky sitten vaavi,eikai :whistle: Mut selkeesti tuntui sellainen kovempi pallura (olisko ollu sitten supistuksessa ) tossa alamasulla ja pehmeä alue alkoi jo ennen napaa! Täytyypä kysyä rakenneultrassa että missä se mun kohtu oikeen menee ;)
Vieläköhän tästäkin saan päänvaivaa...sen lisäksi että likkeitä tulee taas niin hissuksiin :/
Tosin oon huomannu että käteen tunnen välillä liikkeitä mutta en välttämättä tunne masussa mitään :eek:
Mulla tuntuu vauva myös välillä! On toispuoleisesti pyllöttämässä, ja kun esim supistus tulee niin huomaan kyllä missä on peppu jos sellaisessa pyllötysasennossa on.
 
Ihan tässä tulee nälkä näitä lukiessa :LOL: Me kyllä myöskin aletaan kohta grillaamaan ja jälkkäriks odottaa suklaa kakku kaapissa :p Juuri käytiin viimeisillä ostoksilla ja olipas kaupalla porukkaa...
aamukastettaKysyin kans sukupuolta aika loppupuolella kun ei oikee kehtaa ensimmäisenä sitä olla kysymässä ettei tule käsitystä että se on pääasia.
JennyliÄlä nyt sillä päätä vaivaa.Kai se yksilöllistäkin on ja pääasia et noin navan seudulla olisi.Mullahan oli nuorimmaisesta sf mitta 20 jo 16 viikolla.Nyt ei kyllä niin iso vaikka kohtu varmaan hieman navan yli onkin.Vaikka vauva pieni.
PeggyBundyTervetuloa :wave: Peukut pystyyn et tyttö olis :heart: Empä meinaa minäkään todeksi uskoa että voiko näin olla.

Ai niin,ei muuten katottu yhtään 4d ultralla rakenteessa vaikka np ultrassa katto.Kysyinkin et miksi ei niin sanoi että oli vauva sellaisessa asennossa ettei olis tullu kunnon kuvaa.Vähänkö petyin :( Vois tietty harkita helsingin reissuakin.Siellä 4d ja sitten vaikka ikeaan käymään.
 

Yhteistyössä