*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Täälläkin käyty eilen rakenneultrassa, vaavi voi hyvin, rakenteet kunnossa ja vastasi tasan tarkkaan raskausviikkoja. Istukka on kohdun etuseinämässä joten kamalan hyvää kuvaa ei ultraaja saanut eikä siis saatu tietää sukupuoltakaan jota kovasti odotettiin :|

Mies oli mukana ultrassa, ei ollut yhtenäkään hetkenä saanut mitään selvää ultrakuvasta, minä en sitä nähnyt ollenkaan kun ruutu oli sen verran vinottain.

Tässä nyt pohditaankin mennäkkö yksityiselle ultraan selvittämään sukupuolta vaiko ei kun enempää ultria ei kunnalliselta nyt tule. 4D-ultra tuntuu kamalan hintavalta, mutta näkyisiköhän yksityisellä tavallisessa ultrassa se sukupuoli sitten tuon kummemmin..?

RV 19+2
 
Schnappy79 Me ei myöskään haluta tietää sukupuolta etukäteen :) Sukulaiset kyselee nyt jo kokoajan, että kumpi on tulossa kumpi on tulossa...huoh...:(

ARGH! Mä en ole vieläkään saanut kerrottua töissä raskaudestani? Kohtalotovereita?:) Koskas se olikaan, että lain mukaan on pakko kertoa...
Mulla on on tätä vararavintoa jo ennestään liikaa kymmenisen kiloa, niin ei vauvamasua huomaa niin helposti...:)

Annsku 17+4
 
täälä kovasti joka päivä taustaillut ja kaikkien hyvät ja joidenkin huonommat uutisetkin bongattu.
itse kävin tänään neuvolassa,meni vain miettimiseksi ja murehtimiseksi kun liikkeet ei vieläkään tunnu vaikka toista odotan.mutta onneksi kaikki oli hyvin,syke löytyi ja ultrallakin kurkattiin :heart: ihana!!
mukavaa juhannusta sen viettoon jo lähteneille,toivotaan aurinkoisia kelejä! :D
rv 18+2
 
Täällä seuraillut muiden kirjoituksia... edelleen supistelee, jos vähänkin rehkii ja rasittuu,
massu on pullahtanut oikein kunnolla, on varsinainen rantapallo :whistle:

Liikkeitä en ole tuntenut, toivottavasti alkaa tuntua .... painokin on noussut hitaasti mutta varmasti.

Kuiskaten 17+3
 
Tänää käytii sitte ostamassa tytöille uudet uimapuvut ja kaikki halus semmoset vaaleanpunaset lumikki uikkarit,ja pojalle piti kattoo omat eväät mukaan mut muut voidaan syödä ihan paikan päällä mitä siel on tarjolla.

Nyt oon tänää tuntenu pienen liikkeitä aika useasti,eiköhän ne tästä piakkoin voimistu :heart:
 
Schnappy79, en ole minäkään vielä mitään pienokaiselle ostanut (en yhtäkään vaatetta enkä mitään muutakaan). Ja ensimmäistä kun odottelen, niin vanhoja ei ole. Luultavasti mitään ei tule ostettuakaan ennen rakenneultraa, jotenkin ei vaan 'uskalla'. Viikkoja ei tosin itselläni ole vielä yhtä paljon kuin sinulla, mutta tuo ultra-aikani on viikolla 21+0. Kesäloma alkaa sopivasti viikko ultran jälkeen, joten sitten shoppailen koko kesäloman. Vaunuihinkin ajattelin sitten lomalla vasta perehtyä.

Meillä taasen mies on halunut jo tietää sukupuolen ja itsekin olen siinä samalla siitä sitten innostunut. Jotenkin konkreettisemmaksi tämä odotus voisi muuttua, jos saisi tietää kumpi on tulossa. Meillä otetaan vauva ilolla kyllä vastaan oli kyseessä sitten poika tai tyttö!

Annsku, itse sain jo sopivassa välissä pomolleni kerrottua. Tosin olen pienessä yrityksessä töissä ja sijaista ei tuosta vain oteta töitäni tuuraamaan. Työkavereilleni en vielä asiasta maininnut, huomatkoon sitten kukin vuorollaan. Muistaakseni se oli niin, että viimeistään 2 kuukautta ennen äitiysloman alkamista pitää työnantajalle ilmoittaa.

Esikko77 ja Möhköfantti 17+4
 
Tervehdys kaikille! Viime kerrasta onkin kulunut jo viikkoja.

Mukavaa olla Suomessa lomalla, mutta odottamani ahaa-elämys jäi kyllä vaisuksi. Ihan kiva silti, mutta kyllä täällä on kylmä :|

Painoa ei vieläkään ole tullut. Eikä kyllä haittaa. Edelleen puntari vakaasti 55kg. Kävin suomessa neuvolassa ja kaikki ok. Neuvolalääkäristä selvisi ensimmäinen hiivatulehdus, jes :ashamed: . Onneksi sen sai kyllä hoidettua helposti pois.

Vauvan liikkeet alkoi tuntua viikolla 16. Ei kyllä olleet mitään perhosensiipiä, vaan ihan kunnon töyssyjä =) . Vaaville olen jo hankkinut kaikenlaista pientä. Sellaisia juttuja, joita meiltäpäin ei saa.

Ihania rakenneultra kuulumisia monilla. Omani vasta 3.heinäkuuta. Sukupuolta en kyllä oikein osaa spekuloida. Alussa tuntui pojalta, mut nyt kyllä tyttö jotenkin vahvana mielessä. Kaksi tyttöunta jo olen nähnytkin. Kylläpäs se sitten aikoinaan selviää, viimeistään marraskuussa :)

Oikein ihanaa Juhannusta kaikille :D

 
tänä aamuna tuntu pari kipeetä supistusta, juili mahasta selkään ja reisiin asti. hieman säikäytti vaikke tosiaan tullut kun pari :eek: vielä ois reilu kaks viikkoa aikaa ultraan, oonkin tässä nyt miettinyt että pistäisköhän sitä pyytää neuvolasta lääkäriä katsoon tota kohdunsuun tilannetta ni ei tarttis ultraan asti stressata että onko siellä jotain jo tapahtunu.
 
FinSki Hirmuisesti onnea hyvistä punktiokuulumisista =) :flower: Eikö olekin mahtava tunne, menee hetkeksi jotenkin ihan sekaisin!
Annsku Täällä on yksi joka ei ole saanut työpaikalla kerrottua raskaudesta kun työnjohtajalle ja vuoroparilleni, muut työkaverit ei vielä tiedä mitään. Myös tuota vararavintoa löytyy parisenkymmentä kiloa, joten on ollut aika helppo peitellä tähän asti, nyt alkaa jo väkisinkin massu näkymään väljempienkin vaatteiden alta. Mulla on kyllä satavarmasti enemmän massua tästä pojasta kun tytöistä tähän aikaan :) Mulla ei koskaan tytöistä pullahtanut napa näkyviin, eikä ollut kunnon pyöreää massua, paremminkin pari "uimarengasta" vaan, joku ihmeen "kiristysvanne" just navan kohdalla.

Täälläpä ei kummempaa, jalat vaivaa, ja eilen oli ihme kylkikipu. Ei voinut sängyssäkään maata toisella kyljellä ollenkaan. Tänä aamuna myös samainen kylki kipeä suurin piirtein navan korkeudelta vasemmalta puolelta. Liekö jotain kohdun kasvuun liittyvää, en ainakaan ole tehnyt mitään mistä se olis voinut muuten kipeäksi tulla....
Hitsi, kun muakin alkaa jännittään se ensi viikkoinen rakenneultra, viimeisestä nt-ulrasta jäi jotenkin niin hirveä kammo :eek:

Jennula ja poju rv19+1
 
Kaikkien kuulumiset jälleen noteerattu! :heart:

Olen tämän viikon iltavuorossa ja sitä myötä taas kehitellyt itselleni päivät niin täyteen puuhaa, että saan juosta rantapallo kolmantena jalkana. :D

Pikaisesti kyselisin teiltä kokeneemmilta ja viisaammilta. Kun mulla jatkuvasti vähän kipuilee alavatsa. Siis ihan alhaalta, välillä oikealta, useammin vasemmalta. Esimerkiksi tänään on ihan heräämisestä alkaen taas ollut kipeä ja kipeytyi enemmän kun hetken maalailin tulevan terassin kattoparruja. Onko nämä nyt sitten supistuksia? Mitenkään aaltoilevaksi en tätä koe ja masu ei kovetu, en ainakaan sitä huomaa, sattuu vaan alavatsaan. :/ Kuitenkin tuntuisi rasituksessa ilmetessään levolla helpottavan... :headwall:

Jaahas, eespäin taas, että ehtii tehdä kaiken ennen töihinlähtöä!


 
Valkolilja:mulla on "kipeenä" myös..Joskus varsinkin aamulla huomaa kun käy vessassa että sen jälkeen sattuu oudosti, ja joskus ihan muuten vaan..Eiköhän se kasvuun liity?

Omaa napaa: Nyt niitä liikkeitä tuntuu :D eilisen päivän pieni mylläsi, ja tämän aamun on myös tuolla töksytellyt :heart: ihanaa.

Harhis ja BeBe 17+4 :heart:
 
Kuulumisia nyt varmaan ekaa kertaa kesäkuussa. Olen kyllä lueskellut kuulumisianne, mutta oma kirjoittelu on jäänyt. Rakenneultra oli maanantaina ja olikin varsinainen yllätys. Olitiin miehen kanssa ihan satavarmoja että meille tulee toinen poika, mutta tytöltä se pikkuinen ultrassa kovasti näytti. Mä vielä epäilin ääneen, että josko pojan vehkeet on vaan niin pienet, johon kätilö vastasi jo melkein loukkaantuneena että näethän sinä itsekin ettei tuolla jalkovälissä ole mitään :D Nyt sitten ollaan sopeutumassa ajatukseen että meille tuleekin prinsessa.

Kaikki oli kuitenkin pikkuisella niinkuin pitääkin joten ollaan tosi onnellisia. Mua houkuttaisi kovasti mennä 4D ultraan, mutta olen lukenut ettei siitä enää saisi kelakorvausta, joten taitaa jäädä menemättä. Tai siis kelakorvauksen saa jos siihen on lääketieteellinen syy, meidän tapauksessa sellaista ei ole.

Tjaa, täytyisi ruveta siivouspuuhiin kun pidetään esikoisen 2-vee lastenkutsut illalla.

Ihanaa Juhannusta kaikille, jos en tänne enää ehdi ennen sitä!
 
Zebulle onnittelut pienen prinzezzan lupauksesta! =)

Hassua että juhannus on ihan nurkan takana, ei yhtään tunnu siltä. Miltä sen sitten pitäisi tuntuakaan..no, ainakin kesäisemmältä!? B) Mitäs ihmisten jussisuunnitelmiin kuuluu? Mökkiä ja makkaraa?
Me mennään ihan vaan kaveriperheelle kylään. Ainut etten ole heille raskaudestani kertonut (sattuneista syistä... :( ), mutta nyt lie pakko jos vaan istua möllötän limppaputeli kourassa läpi kostean kesäjuhlan...! :saint:

Onnea poksujille! Monet onkin jo hurjan pitkällä, kun viikot alkaa 2:lla! Itellä napsahtaa tänään vk 17! Saavutus sekin! Ja jännittävään/pelottavaan rakenneultraan vielä 3,5 viikkoa, huh! Kuten Schnappy79 ja Esikko77, niin minäkin shoppaan vauvajuttuja vasta jos/kun saadaan iloisia ja toivottuja uutisia ultrasta!! :heart: Voi miten niin toivonkaan käyvän, kaikista pelotteluista huolimatta... :/

Mukavaa juhannusta kaikille, vaikkakin varmasti käyn viikonloppuna juttuja kurkkaamassa kun ihan kotosalla ollaan.

caribbee plus sinni rv 17 :heart:
 
Schnappy79 ja muut, mä kanssa ajattelin, etten osta mitään ennen rakenneultraa, mutta kun olin viime viikolla ulkomailla, niin pitihän sieltä jotain tuliaisia vauvallekin ostaa. Ja sain myös kaverilta lahjaksi pehmolelun. Sain häneltä myös sellaisia tuoksuvia pusseja (150 kpl), joihin voi laittaa vauvan käytetyn vaipan, jos vaikka joutuu sitä kanniskelemaan mukanaan, jos on tien päällä tai ihan vaan kotonakin hajuhaittoja poistamaan. Kaveri sanoi, että on ihan mahtavia käytössä. Vaikuttaa tosi mainiolta keksinnöltä. Onko kukaan nähnyt sellaisia Suomessa? En ole vielä tollasilla hyllyillä kaupoissa käynyt. Jotenkin olettaisin, että Suomesta löytyy samanlaisia, mutta en ole ikinä kuullut niistä aiemmin.

Tänään oli sitten rakenneultra. Kaikki rakenteet ok. Mikä ihana helpotus pitkän jännityksen päätteeksi. (En sitten tiedä, kuinka iso riski down tai kehitysvammaisuus on, kun Vau-kirjan mukaan rakenneultrassa ei niitä näy ja mähän en otattanut niskapoimua.) Mutta nyt kyllä aion nautiskella raskaudesta iänikuisen murehtimiseni sijaan.

Ja thorille ja muille tiedoksi, että meille on sitten kuulemma poika tulossa. Nyt voi sitten alkaa nimiä kunnolla miettiä.

Oikein mukavaa juhannusta kaikille!
 
moikka!

joku kyseli 4d ultrasta ja kela korvauksesta soitin femedaan ja sanoivat että saa kelakorvauksen ennen rv24 !!! vaikkei ois lääketieteellistä syytä..

ultrassa oltiin tänään, kaikki näytti siltä kun pitääkin, meille tulee poika :heart: vaikka olin ihan varma et on tyttö. mut ihanaa, kävin jo pojan vaatteitakin ostamassa :D

nyt pakkaamaan!

tupuna ja pojanpallero 18+3 :heart:
 
Ihania ultra kuulumisia ootte saaneet =) Kiva et joukossa tasasesti tyttöjen ja poikien oottajia.

Ei niin millään malttas oottaa omaa rakenneultraa joka ensi tiistaina...Ja malttaakohan sitä olla sukupuolta kysymättä :snotty:

Hyvät Jussit kaikille mammoille! Ite lähtään mummolaan jussin viettoon.

Onni ja pikkunen rv 20+1
 
Ihania ulltrakuulumisia saapi taas lueskella :heart: Onnea tasapuolisesti kaikille, niin tyttö- kuin poikalupauksistakin :hug: :heart:
Itsellä vielä viikko ja pääsee itse ihastelemaan murua ultraan!! En malta odottaa, meillä kun kuvataan myös 4D-ultralla tuossa rakenneultrassa. Ystäväni oli juuri maanantaina käynyt ja lähetti viestillä niin selvän ja ihanan kasvokuvan heidän tulokkaastaan :heart: Toivottavasti me saatais myös!! =)

Tää mamma vietti vapaapäivänsä taas shoppaillen :whistle: Mutta nyt on hääkori kerättynä sekä vaatteet/kengät ostettuna (+ muutama mammatoppi Stockalta )! ;) Juhannuspäivänä sitten häihin =)
Muutoin olenkin juhannuksen töissä joten eipä muita suunnitelmia olekaan :/ Harmillista että on luvattu niin vilpakkaa ja epävakaista säätä :(

Tulihan sitä hiplattua niitä pieniä bodyja ja potkareitakin mutta minäkään en ole vielä ostellut mitään! Rakenneultran jälkeen sitten ajattelin ostaa pienelle jotkut kivat kotiintulovaattet ainakin ja syksyllä täytyy myös pieni toppahaalari ostaa =) Lindexillä oli niin ihania retrobodyja vaikka kuinka!! Muutoin meillä onkin vaatetta riittämiin poikien jäljiltä.
Vauvatalo johannassa käytiin kans pikaisesti vaunuja katsomassa mutta eihän sielä ollut niitä oran vaunuja mitkä oon päättänyt ostaa (ei oraa ollenkaan ) :kieh: Olis ollu ihan kiva nähdä ne luonnossa!

No mutta joo...nyt ruuanlaittopuuhiin :wave:



 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Ja minoon sitten londien londi kun en osaa millään hahmottaa tuota kuvaa :ashamed: Kertokaas nyt mulle tyhmälle miten vauva siinä on?! Muuten kyllä ihana kuva CB :heart:
sivuprofiili .. oikealla pää.. istukka tuo isompi möykky kuvassa ylhäällä, ja
vauvan vartalo siinä sitten.. kädetkin näkyy tossa pään "ympärillä" ja toinen jalkapohja tossa vasemmalla puolen kuvaa.. selkeyttiköhän yhtään :D
 

Yhteistyössä