*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***



tossa 18+1 kauhea pallo :D mut on aika kiva kun ihmiset ihailee ja kunnioittaen katsoo raskaana olevaa =)

äitiysvaatteista lähinnä kyselen, mistä ostatte? en oo oikein löytäny muualta ku stockmannilta ja h&m:stä... aika kalliita on ainakin osa. toi kuvassa oleva toppi on stockan äippäosastolta 15e, kannattaa ostaa, tosi makee ja ihanan tuntunen päällä, kasvaa mahan tahdissa eli menee vielä monen kk päästäkin =)

onko muilla tullut maksaläiskiä?? mulla on käteen ilmestynyt...hmmm

tupuna ja mamin sankari(tar?) :heart:
 
Ihana masu tupunalla! :heart:

Täällä kolmas neuvolakäynti takana.
Painoa kertynyt + 450 g/viikko viimeisen kuukauden aikana :kieh:
Hemppa 127 (123)
Verenpaine 117/85
Pissikin puhdasta
ja kohtu noussut yli navan, jei! :D

Mutta missä viipyy CB:n jalkojenvälikuulumiset? :LOL:


 
Heippa taas!

Söpöjoosepille halaus! :hug: Itse sain kans kuulla järkyttävän uutisen lauantai aamuna; entinen luokkakaverini(koko peruskoulu samalla luokalla) oli kuollut tapaturmaisesti, jäänyt mönkijän alle ja kuollut...Hän odotti vielä viimesillään ensimmäistä lastaan, 2vkon päästä olisi ollut LA. Pisti kyllä miettimään mitä kaikkea voi sattua täysin yhtäkkiä.... :'(

Itsellä huomenna neuvola. Vähän on liikkeitten vähyys täälläkin huolettanut viime päivinä, ihana päästä kuunteleen :heart: :ääniä.

Graavilohta on täälläkin vedelty kaksinkäsin :ashamed: Mun kesän herkku; uudet potut ja graavilohi. Mutta mä uskon että kotimaista graavilohta on ihan turvallista syödä, oon syöny joka raskausaika.

Onni ja huomenna puoliväli :eek:
 
merkkailen..

neuvolakuulumiset bongattu.. :) onnea niistä.. :)

söpöjooseppi :'( :hug:

omaa napaa sen verran et taisin tuntee ensimmäiset tökkäsyt tossa vkl.. :heart: ja rakenne ultraan on enää 3 yötä.. iiks.. :D

TB 19+0 *POKS POKS*
 
Terve vaan täältäkin pitkästä aikaa.Anteeksi että kirjottelen näin harvoin ja koitan parantaa tapani :D :D

Täällä käyty juuri tänään rakenne ultrassa ja kaikki oli tosi hyvin.Ultraaja oli tosi mukava ja selitti kaikki asiat tosi hyvin ja näytti kaiken mahdollisen.Myös sukupuoli näkyi selkeästi.Pituutta pikkuisella oli 25cm ja painoa 342g.Täällä närästää tällä hetkellä kaikki mitä syön tai juon jopa vesi saa närästyksen päälle.Täällä liikkeet tuntuu monta kertaa päivässä,siis ihan potkuja ja lyöntejä.Myös ultrassa potki ja löi ultrauslaitetta pois koko ajan ja häiritsi ultrausta ja kun piti kuvia alkaa mulle ottaa käänsi selkänsä ja ei sitten oikein kunnon kuvia saatu edes muistoksi ,mutta heilutteli meille ja imeskeli sormeansa.Ja kaikki 5 sormea näkyi selkeästi.

Jennulalle onnea poika uutisista ,täälläkin kaksi tyttöä ennestään ja nyt poika tulossa


Äitiyspakkauksesta me ainakin aiotaan ottaa se mutta kestovaippoja ja makuupussia ei tarvita (kestovaipat ovat jo varattu) koska kakkosen jäljiltä on vielä vaatteista jäljellä.

Liikkeistä on kanssa ollut juttua mulla on liikkeet tuntunut jo rv 13 jälkeen niin kuin kakkosesta vaikka sillon istukka oli edessä ja nyt takana .

Mut nyt vaihtaan neidille vaippa ja laittaan pyykkiä kuivuun.

heidiS23+ pikku pirpana rv 20+1 ( 25cm ja 342cm)



 
:wave:

Valkolilja täällähän minä jaalkoväleineen :D
Kyllä s nyt näin on että mun olemus ja tuntemus tätä raskautta kohtaan näyttäis pitävän
paikkansa eli siellä ultrassa oli kaikki kunnossa ja pikkuinen tytöntyllerö siellä näyttäis olevan :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :D
Sanoi tietty ettei voi 100% luvata mutta hänen mielestä se on tyttö ja kyllä sitä aika tarkkaan tiiraili sieltä :D

Ai niin ja l.a muuttui takas siihen ekaan eli se olis nyt 31.10


CB + tyttö rv 20+2

Niin joo ja pää perämitta oli 18,9cm ja painoarvio 342g :D
 
Ihania kuulumisia CB ja Heidi :heart:
Voi hitsin pimpulat millä sitä malttaa odottaa ensiviikkoon että pääsee itse näkemään tämän rakkaan nappulan...niin ja nappulan jalkoväliin myös ;) :D
Monella tuo oma sisäinen fiilis onkin osoittautunut oikeaksi...köllötteleeköhän siis omassa masussani poika niinkuin oletan?!
Sit alkaakin nimen miettiminen kun selviää kumpi tulokas on ;)

Täällä melkein vaunut tilattu!! Sain kuitenkin maltettua mieleni/näppini ja päätin että tilaan ne vasta kesälomarahoista jotka tulee ensikuussa =) Vaunujen hinta oli ilokseni tippunut 100e:lla,sopii!!! :D
 
Tervehdys!

Ihania ultrakuulumisia! Höh, omaan ultraan on vielä piiiiitkä aika (25 päivää). Katsotaan sitten osuuko oma veikkaukseni kohdalleen.

Jennula, toivottavasti suonikohjujesi säryt hellittäisivät piakkoin. Omalla äidilläni on ollut myös todella pahat suonikohjut (leikkattu useasti) ja nyt pelkään, että itsekin joudun kokemaan vastaavaa. :(

Oltiin eilen Hesassa Metallicaa katsomassa. Aivan mahtava keikka! Harmittaa, kun olisi ollut vielä tämän päiväiselle keikalle liput, mutta luovutin ne toisaalle. No, keskiviikkona jälleen Hesaan kuuntelemaan AC/DC:tä. Sitten onkin minun osaltani keikat/festarit tältä vuodelta käyty läpi.

Esikko77 ja Möhköfantti 17+3
 
Ihania ultrakuulumisia oli taas tullut.Kunpa itekkin pääsis jo pian taas vauvelin näkemään tuolla masussa.

Mulla on jo valmiina katottuna vauvalle vaate minkä laitan hälle päälle kun sairaalasta kotiudutaan se on semmonen nalle haalari kokoa 62 jos oikeen muistan ja sitte semmonen ihana nalle pipo ja hanskat mut sitte ku sukupuoli on selvillä ni sitte ostan jotai bodeja yms..

Pitäs varmaa semmonen teltta hommata kun siel synnärillä mulle viime vuonna sanoivat kun poika oli syntyny että sun kannattaa tulla lasketunajan tienoilla jo päivystää tohon sairaalan kulmille teltan kans ni oot ainaki ajois sairaalassa kun edellinen oli niin nopee ja jos tää tulee vielä nopeemmin ni en mä mitenkää täältä ajoissa sinne ehdi.

 
Mä muuten ostin joskus 1½v sitten sellaset aivan ihanat pikkuset "saapikkaat" tytölle.. oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanat et oli pakko ostaa ..ajatuksena et vaikka kaverille joka saa tytön.. no mut nythän ne jääkin omaan käyttöön sitten :D Eli menee sillon seuraavana syksynä ku pikkunen on n. vuoden verran :D
 
tupuna21 aivan ihana masu sulla :heart: =) En sitte olekaan ainoa jonka masulla on jo kokoa :)

Enää kolme yötä ultraan, sukupuoli ajateltiin kysyä. Itsellä on välillä sellainen olo et poika olisi, toivotaan et ultrassa selviäisi. Olisi ihan kiva saada poika kun ennestään kaksi tyttöä ja yksi poika, mutta tyttö on ihan yhtä haluttu! Terve vauva olisi pääasia.

Ihanaa saada mies huomenna kotiin, on ollu 1,5viikkoa kertausharjoituksissa. Ei minusta kyllä olisi siihen et mies olisi viikot aina töissä ja vkloput kotona, ei ainakaan tässä vaiheessa kun lapset pieniä (4.5v, 3v ja 1v5kk). Tuntuu ettei edes vessaan ole päässy tänä aikana yksin kun koko ajan joku kävelee perässä :LOL: Tämä raskaana olo viel varmasti vaikuttaa et tuntuu voimien olevan vähän vähemmällä,ja kun näin kesäisin ei ole kerhoja yms. niin lapsien aktiviteetit aika vähissä. Koko ajan sais itse olla keksimässä jotain mikä tuntuu välillä aika uuvuttavalle. Meillä kun ei täällä paikkakunnalla ole oikeastaan sellaisia ystäväperheitä joiden luona ihan vieraillaan :| Itsekin kaipaisi välillä sitä aikuisempaa seuraa.

Säde ja masuasukki 20+1
 
Esikko77 juu, toivotaan, että tää särky helpottaa, mutta tiedän jo kokemuksesta, että raskauden edetessä vain pahenevat, pikkasen helpottaa raskauden jälkeen, mutta en mä näistä pääse eroon kun leikkauksella. Koko särystä tuskin koskaan :/ Nytkin oli pakko ottaa panacod kun pohjetta pakottaa niin pirusti!!! Hammasta purren töissä ollaan, 2,5 vikkoa vielä lomaan :| Ei vaan anna luonne periks hakea saikkua, kun sitten jonkun pitäisi perua lomansa.... No, mutta tää on tätä särkyä ja parkua nyt vielä seuraavat 20 viikkoa ainakin, ei sille minkään mahda, toivottavati ei vaan tule laskimotukoksia... Onneks mulla on ensi viikolla aika äitiyspolille verenpaineesta ja jaloistani, saas nähdä mitä ne siellä sanoo....
Ihania ulrtakuulumisia tänne tullut jo, onnea niistä :) Meilläkin sitten ensi viikolla olis se odotettu/pelätty rakenneultra.
Mutta nyt taas töiden pariin....

Jennula ja poju rv19 (Pokspoks)
 
Heippa pitkästä aikaa. Olen kotiutunut viime viikon mökkireissulta ja nyt sain urakalla lukea teidän iloisia ja muutamia vähemmän iloisia tarinoita. Musta tuntuu että olen "ainut" joka on koko ajan vieläkin ns. varpaillaan tän raskauden suhteen. En uskalla ostaa yhtään vaatetta, katsella rattaita enkä mitään ku tuntuu että kaikki voi mennä vielä ihan vikaan. Mulla jo tänään poksasti rv 21, masu edelleen aika pieni, mutta painoa on tullut jo 6 kiloa, vaikka ei kyllä edes se päälle päin näy. En tiedä mikä sit painaa niin paljon ku masukin on aika pieni, oikeestaan sitä kokoa ku toisilla oli viikolla 16-17. Mulla on rakenneultra ens maanantaina, jospa sitä sitten uskois että siellä se vauveli kasvaa ja kehittyy ku päälle päin ei näe. Sit lapsen sukupuolesta vielä, minä en halua tietää sukupuolta etukäteen, vaikka aika moni täällä sitä tietoa kuumeisesti odottaa. Onko mulla kohtalotovereita näiden asioiden suhteen? :|
 
Rv 19 täynnä :heart: :heart:
Sen kunniaksi masukki onkin ollut eilen illalla ja tänään varsin aktiivinen vaikka eilen aamulla vielä valitin hiljaiseloa :D
Illalla sain monen monta muljahdusta tuntea taas käteen asti ja mieli on ollut korkealla siitä lähtien :heart:
 
Huiiiiii :D jostain syystä madam mammalta tuli toinenkin vastaus, vaikka tossa aiemmin tuli jo..

Hei! Korttieni mukaan odottamanne vauva on tyttö ja syntyy 28.10.2009. Enempää lapsia en teille näe. Terv. Madam Mamma



Aika villiä :D tarkoitus olis että tämä vauva jää viimeiseksi, ja mun historialla toi syntymähetki ei olis mikään ihme.. :D aika jännä juttu :LOL:
 
Taalla on mennyt aamu ihan hulinaksi, saatiin nimittain aamulla lapsivesitutkimuksen tulokset, joiden perusteella kromosomit on normaalit ja mallia 46XX eli pikkuinen prinsessa on masussa! :heart:
Nyt alkaa tasta raskaudesta nauttiminen ja toissakin uutisoin varmasti joko tanaan tai huomenna.

Schnappy79, sullakin varmasti rakenneultra vapauttaa tunnelmia ensi viikolla, pysy luottavaisena!

Kaikille loistavaa tiistaita toivottaen FinSki rv 19+2
 
FinSki ; onnea teille pienestä prinsessasta! :flower: :heart: Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille!

Schnappy79 ; mulla rakenneultra tasan vkon päästä eikä vielä olla päätetty kysytäänkö sukupuolta vai ei =) Edellisestä ei kysytty, ootin loppuun asti tyttöä joka olikin poika :D Toisaalta haluttas tietää, toisaalta ei... Kumpikin yhtä tervetullut, ennestään 2 tyttöä ja 2 poikaa.

Harhaanjohtaja ; mulle madanmamma povas tyttöä vasta ensi kesälle :LOL:

Neuvola oli tänään; kaikki ok, pissa puhdas, verenpaine ok, sykkeet 140 :heart: . Ainoastaan hemoglobiini oli tippunu 107:ään eli rautaa alan nyt syömään. Painoa ei ollut tullut kuin reilu 100g per vko. Nyt jotain 2-3kg alusta. Pakko kattookin mitä suuhunsa pistää koska entiset raskauskilot vielä päällä :(

Onni ja rv tasan 20, puoli väli jihuu :wave:
 
Heipsan kaikille!

Täällä tultu just neuvolasta ja kaikki hyvin :) Pikkusen syke oli kuulemma tosi tasanen ja hyvä 142-145 :heart: Ens viikon perjantaina olis sit kauan odotettu rakenneultra. On tää aika nopeesti menny, tuntuu et just plussasin ja kohta huidellaan jo puoles välis! :eek:

Joku kyseli että mihin päin kreikkaa oon matkustamassa. Mennään sellaselle pikku saarelle kun Zakinthos. Ootan kyl reissua toooosi paljon :)

Oon nyt nähny kahtena yönä unta et saan tytön. Tosin mul on ollu alusta asti ihan poikaolo, joten saa nähä kuinka käy ;)

Ellen ja vaavi 18+5
 

Yhteistyössä