*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - KESÄKUUSSA ***

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ja aurinkoista juhannuksen jälkeistä!

Täällä ollaan takaisin sivistyksen parissa, olimme siis juhannuksen Lapissa mökillä ja eilen ajeltiin 13 tuntia kotio... :whistle: Kylmää ja sateistahan siellä pääasiassa oli, mutta pääasia että pääsi rentoutumaan ja irti kotiarjesta jonnekin ihan muualle.


Täällähän on ollut vilkasta jussinkin yli, taitaa tosiaan säillä olla siihenkin vaikutus. No, nyt ovat luvanneet vihdoin lämpöä ja aurinkoa, josko tuo kesä vihdoin alkaisi.

Tervetuloa PeggyBundy ! :flower: Tänne kyllä mahtuu. =)

Nyt pitää ihan kollektiivisesti kaikkia asianomaisia onnitella hyvistä ultrakuulumisista, poika- ja tyttölupauksista, neuvolakuulumisista ja poksumisista!


Omaan napaan kuuluu ihan hyvää, siellä pikkuinen myllertää ihan tuntuvasti jo, huomenna olisi neuvola ja keskiviikkona sitten kauan odotettu 4D. :D Mukava viikko siis tiedossa.

Jennyli oletpas ollut ahkera!


Eipä ihmeempiä sitten tähän hätään, mukavaa viikon alkua!

thor ja tyttö (?) 21+3 :eek:
 
Heips, mulla oli tänään VIHDOINKIN rakenneultra ja kaikki oli niin kuin piti. Jännitin ihan hulluna sitä, tuntui että sydän hakkas samaa tahtia vauvelin kanssa. Mulla ei ollu kuulunu liikkeitä pariin päivään ja masuni on edelleen aika pieni niin jotenki kuvittelin, että sikiö ei kehity lainkaan. Asia olikin päinvastoin. Pitkät raajat, vastasi viikkoa 22 ja pää viikkoa 21, laskennan mukaan olis ollu päivät vasta 20+6 mut paino ja koko viittaa että LA on lokakuun lopulla, lähes viikkoa ennen ennakoitua (3.11.) Alunperin mulla arvioitiin menkkojen perusteella 20.10. mut eka ultrat näytti toisin. Eli otapa selvää milloin se LA on mutta eihän sillä väliä ku lapsi syntyy milloin sitä huvittaa ;) Kysyin, näkyikö sukupuolta, mutta ei saatu selvää, 4D kuvaakin saatiin päästä ja kädestä, mutta sukupuoli jäi näkemättä myös kätilöltä. Enkä kyllä ollut edes halukas tietämäänkään sitä, jos ei ole 100 varma siitä.

Ei kannata hätäillä 4 kilon painonnoususta, mulla tullu maaliskuusta 7 kiloa ja kisapainoon nähden jo 11 kiloa enemmän. Mä olen siis oikea valas 4 kk päästä tällä menolla :snotty:
 
Öyh,nyt on massukka täynnä :p :whistle: Ihania herkkuja tulikin syötyä ja kerrankin terveellisesti kun erilaisia salaatteja ja kasviksia oli paljon!
Tänään on jotenki ollu NIIN energinen ja hyvä fiilis että tuntuu kuin olis kykenevä ihan mihin vaan ja odotuskin tuntuu niin ihanalle :heart:

Ootteko kukaan mittaillu masun ympärystä? Minä en harmikseni mitannut lähtötilannetta ja tänään vasta ensimmäisen kerran mittailin pömppistä...87cm oli ennen ruokaa ja ruuan jälkeen 89cm :D Eli napa on täynnä!! :LOL:

Ainiin...tervetuloa thor takaisin :wave: Jänskää odotella sun 4D-kuulumisia :heart: :D

Jennyli&nappula 19+6
 
Kaikille rakenneultrassa käyneille
ja joko sinne tahi 4D:hen menossa oleville
.

Jennyli, en kehtoo paljastaa virallisia lukemia :ashamed: , mutta näin on vyötärö täällä paisunut:
nollatilanteesta -> rv 18+4 noin 15 cm, josta 6 cm viimeisen neljän viikon aikana.

Mä yritän kerätä itseäni lenkille koiruuksien kanssa. Se on hieman haastavaa, kun vatsaa painaa noin kilo uusia perunoita. :whistle:

Pistäkäähän ultrakuvia näytille, mikäli saatte. Niitä on niiin ihana katsella. :heart:


 
täällä poksutaan puolivälin kunniaksi :heart: eli poks, poks vaan rv 20
Huomenna olis neuvola ja viikon päästä ultra (vihdoinkin)
Ehkäsyä taisin täälläki pohtia ja olen alkanu kallistua kapselin puolelle. onhan tässä onneksi vielä aikaa harkita...
Huomenna enemmän :)

tt ja pömppis rv 20
 
Onnille osanottoni menetyksestäsi!

Aivan mahtava KESÄsää! Vihdoinkin! B)

Onnea hyviä ultrakuuluumisia saaneille! Itse laskeskelen päiviä omaan ultraani. Edelleenkin on piiiitkä aika. Aion itse (tai sitten mieheni pitää siitä huolen) varmaankin heti alkumetreillä ilmoittaa, että sukupuolen saa kertoa, jos se on näkyäkseen.

Masuni on viikonlopun aikana kasvanut mahdottomasti. Aivan ihanaa! Kohta sen jo varmaan erottaa, mutta vielä ei kukaan ulkopuolinen ole mitään tokaissut.

Mukavaa viikon alkua!

Esikko77 ja Möhköfantti 18+3
 
Ihana, ihana kesä... vaan ei vielä loma, mutta sitä odotellessa.

Vauva on ollut vilkkaalla tuulella. Eilen jumppaili koko Nothing Hill -elokuvan ajan ja vielä sängyssä jatkoi. Myös tänään on koputellut ahkerasti. Kiva.

Minulla muuttui tänään ultra-aika ja samalla kuulin, että ajat on vain vartin mittaisia. Minusta tosi lyhyt, vaikka en nyt muistakaan kauanko olen aiemmin ollut. Tuntuu, ettei siinä ehdi kuin pedille hypätä ja laskun saada. Millaisia aikoja muilla yksityisellä? Saapa nähdä viitsinkö edes sukupuolta kysyä, ettei siihen kulu ultra-aikaa. No minulla on kyllä 4Dkin varattuna, joten eköhän tuota ultrausta tule ihan riittävästi.

Jotakin piti kommentoida, mutta mitähän se oli. Ainakin mukavaa on lukea hyvistä ultrakuulumisista ja kiva kuulla, että muitakin puuduttaa. Tai siis, että se on ilmeisesti ihan normaalia.

Miten muuten aiotte hakea äitiyslomaa? Mietin kehtaisiko sitä työnantajalle ehdottaa, että aloittaisi jo vaikka 40 päivää ennen eikä silloin viimeistään kun on pakko.

Huomenna vaihtuu viikotkin... Mukavan nopeasti menee aika näin kesäaikaan.
Emmama 20+6

ja vielä lisäystä... Ehkäisyä oli joku tuuminut. Minä olen ajatellut laittaa hormonikierukan mahdollisimman pikaisesti. Loistava väline. Minulta lähti kuukautiset ja niihin liittyvät vaivat kokonaan pois. Tosin nyt on välillä välähtänyt mielessä ajatus jopa nelosesta, vaikka vannoin muutama viikko sitten oksentaessani, että enempää ei tule :LOL:

ja vielä toinen lisäys... huomasin, että oli jo pino maalismasuillekin! Uskomattoman nopeasti on aika mennyt
 
heippa! voinko liittyä joukkoonne iloiseen?! :) katsotaan nyt osaanko edes kirjoittaa tälle palstalle! odotan siis ensimmäistä lastani, jonka pitäisi 26.11. tulla maailmaan! ja turussa (tai viikon päästä kaarinassa) kun asutaan, niin TYKSiin olis tarkoitus mahtua synnyttämään! :) en malttais millään odottaa rakenneultraan pääsyä, mutta siihen on yli kaksi viikkoa vielä! :( täällä näyttää käyvän vilkas keskustelu! on mukava lukea miten muilla suunnilleen samoilla viikoilla odottavilla menee!
 
Tässä olisi yksi rakenneultrakuva, joita jotkut kyselivät. Otettu siis viime viikolla. Viikkoja piti olla 19+6, mutta ilmeisesti koon mukaan vaan 19+2, vaikka edellisessä ultrassa oli ollut kolme päivää isompi. Istukka sen sijaan oli iältään 20+2, mikä kuulosti hieman oudolta. Tosin mittausvirheet ovat niin hienonhienoja, että kuulemma kaikki ultraajat eivät edes laita kuin "vastaa viikkoja" tai "kasvanut normaalisti". Näin meillekin siis suusanallisesti kerrottiin, mutta kotona huomasin, että neuvolakortissa olikin hieman pienempi. Tosin parikin kätilötuttua sanoi, ettei mitään syytä huoleen. Tämä vinkiksi, jos joku mun lisäkseni ottaa turhia paineita vauvan koosta!



Tuossa on siis sivuprofiili, jossa (ainakin alkuperäisessä ) näkyy nenä ja suu tosi kivasti.
 
poks rv 18 tuli täyteen :)
Rakenneultraa ja masun kasvua odottelen kovasti. Ultra ensiviikolla.

Kertokaahan te, jotka olette jo liikkeitä tunteneet, että onko sellainen muljahtelu, kun käy esim. pissalla niin liikehdintää?

Ovat kuulema muutkin herkutelleet juhannuksena. Mulla on jäänyt hillitön makean himo päälle. Jatkuvasti huomaan ajattelevani, että jos jotain hyvää taas söisi...

Emmama tiedusteli, että miten äippäloma ilmoitetaan. Meillä on ainakin virallisia kaavakkeita mihin tahansa poissaoloon/lomaan. Itse täytin sellaisen ja kiikutin sen (jo) pomolle. Voit tietty myös itse väsätä tällaisen kirjallisen ilmoituksen.


Onni osaanottoni. Meillä on myös hankala tilanne perheessä. Omat isovanhempani ovat menneet nopeassa ajassa kumpikin huonoon kuntoon.

Voisikos muuten joku laittaa etusivulle tyttöarvauksen. Tuli juhannusyönä sellainen vahva tunne... Mutta ensi viikolla se (ehkä) vahvistuu.
 
mukava lukea teidän kuulumisia kun tuntuu että kaikilla on vaan hyviä uutisia ja varsinkin niitä hyviä ultrakuulumisia =) omaa rakenneultraa odotellessa :headwall: ei jaksaisi enää odottaa, 9.7 se sitten olisi.
ihana kuva mere
tervetuloa kaati =)

planbaby kyllä tuo muljahtelu kuulostaa liikkeiltä =)
omaan napaan ei uutta.
rv 19+1
 
Eilisiä neuvolakuulumisia:
rv: 19+4
painonmuutos/vko +475 ( suurin osa kyllä nestettä juhannuksen suolaisista syömisistä)
RR/ 118/62
Turvotus +/-
Sf-mitta 18 tai 19 (Sanoi kohdun reunan olevan vielä niin pehmeä ettei tarkkaa mittaa saa)
Hb 132
Sydämensyke +
Liikkeet +

Eli kaikki hienosti. :heart: =)

Jennylille :flower: poksumisesta =)
 
Tervetuloa Kaati!

Aivan ihana ultrakuva Mere! Tahtoisin itsekin sitten ultrasta vastaavan ns. lähikuvan. ;)

Emmama, itsekin aluksi mietin aloittavani äippäloman myös tuolloin 40 päivää ennen la:ta. Nyt olen tullut toisiin aatoksiin ja aloitan varmaankin vasta silloin kun on pakko. No, jää nähtäväksi muutanko toistamiseen mieleni.

Esikko77 ja Möhköfantti 18+4
 
J84
Ihan pakko tulla sua Jennyli onnittelemaan puolen välin saavuttamisesta :flower: Käyn täällä aina välillä kurkkimassa mitä sulle kuuluu ja otatkin hurjaa vauhtia meitä kiinni :D

Aurinkoisin terveisin J84 ja Veeti 26+4
 
Emmama
Minä ainakin aion jäädä töistä pois heti, kun äitiysloman saa aloittaa. Elokuun olen kesälomalla ja pari viikkoa syyskuussa muilla lomilla ja sittenhän pääsee jo äitiyslomallekkin eli reilut 5 viikkoa enää töitä :p
En nyt viitsi pariksi viikoksi siinä välissä enää töihin mennä ja sittenhän saa pitää vähän aikaa esikoisen kanssa laatuaikaa kotona ennen vauvan syntymää. Silloin 1,5v sitten kun jäin esikoisestä äitiyslomalle en olisi millään malttanut jäädä töistä pois ja kotona aika tuntuikin pitkältä yksinään valokuvia järjestellessä ja käsitöitä tehdessä. Nyt on tietysti toinen juttu.
Huomenna olisi rakenneultra ja viikot silloin 20+5
 
Rv 18+3

Paino: 58,4 (57) + 377g/viikko
RR 114/69 (110/68)
Hb 101 (119) Rauta-annosta pitää taas nostaa..
Syke 145-150 (150)
liikket +


Suluissa edelliset..Eli hb olikin yllättäen laskenu todella paljon, reilu viikko sitten se oli 121 kun kävin mittauttamassa..Nyt pitää tuplata annos ja syödä joka päivä..Täti siellä pelotteli, että jos hb laskee liikaa, vauva ei saa kunnolla happea. Painoa mulla on nyt sen verran kuin Artusta ekalla neuvolakäynnillä!

Tyttösykkeillä mennään edelleen saas nähdä onko näihin uskomista..

Harhis ja BeBe, 18+3
 
Puolivälin kunniaksi tässä masukollaasia tältä masun kasvatteluajalta :D :heart:

Tässä mun aikalailla lähtötilanne, olisko rv 6+


rv 13


rv 16


Ja tänään rv 20 :heart:


Aika menee kyllä ihan hurjaa vauhtia...juurihan sitä vasta plussattiin ;)

 
Neuvolassa käyty täälläkin, rv 20+2

Paino +448/viikko
RR 117/69
Hb 139
Syke +

Miten ne nuo sykkeet oli, olikos se niin että tytöllä nopeampi mitä pojalla vai kuinka?

Ihana massu sulla Jennyli! Täällä kun ei ole vauvamasusta tietoakaan, kun on ylipainoa ennestään/laihdutin ennen raskautumista niin kaikki olettaa että olen vaan lihonut takaisin :D Kyllähän toki itse huomaa ja tuntee missä vauva pöllöttelee mutta mieskin sanoi kun pyysin rehellisesti kertomaan näyttääkö vaiko ei raskaana olevalta sanoi että ei.. Ihme kun uskalsi suoraan sanoa :LOL: :LOL:

Ai niin ja sokerirasitus oli ok, toinen on kyllä sitten vielä myöhemmin.

Täällä myös ajatuksena aloittaa äippäloma 50pv ennen laskettua aikaa, sitä ennen loma joten jossain tuossa elokuun puolivälissä viimeistään jään lomille... Saa nähdä kuinka saan ajan kulumaan kun lapset jo silloin koulussa ja mies töissä..
 
W09
Ultrakuulumisia..

Täälläkin palattu lomalta ja sekä neuvolassa että ultrassa käyty. Kaikki pikkuisella hyvin, liikkeet tuntuu jo todella hyvin, varsinkin iltaisin kun itse oli mielellään ihan rauhassa niin eikös mahassa aleta tehdä kuperkeikkaa ;)

Joku kysyi sykkeistä, meillä pikkuisen sykkeet on aina ollut 145-150 ja tänään ultrassa saatiin kuulla että 80% tarkkuudella olisi tyttö tulossa, eli W09 voi lisätä arvauksiin tytön :)

Ultrassa oli hassua katsoa pientä, joka riehui ja potki oikein kunnolla (meinasi hermostuttaa ultraajan, kun ei pysynyt paikoillaan hetkeäkään) koska neiti näytti jo kovin isolta. Paino arvioksi saatiin tällä hetkellä huimat 369g! kauniita profiili kuviakin saatiin missä neiti heristää nyrkkiään ja yhdessä kuvassa näyttäisi myös näkyvän joku sormi pystyssä, hypaisan näköistä :)

Tänään W09 rv 20+4 (hui miten pitkällä jo ollaankaan!)
 
Moikka! Mä ajattelin kans aloittaa mammaloman 50pvä ennen. Mulla on niin raskas työ, että tiedän jo kokemuksesta, että en välttämättä jaksa edes sinne asti.

Kävin tutulla kampaajalla tänään tai on siis myös mun kaveri, niin hän ei edes huomannut, että olen raskaana. Mulla oli päällä mammahaalarit ja kyl ihan selkeesti näkyy, mut hän ei edes sanonut mitään. En sit sanonut minäkään mitään. On myös muutama semmoinen"ystävä", joista nykyään kuulen tosi tosi harvoin, kun en itse viitsi pitää enää yhteyttä ,kun se on aina ollut yksipuolista ja ovat luvanneet tulla käymään jne. niin he eivät tiedä raskaudestani ollenkaan. Ajattelin olla sen verran inhottava että laitan vauvan synnyttyä vaan viestin. Tuleepahan ainakin yllätyksenä!
:
 
Huh mikä helle!

Oon kävelly kaupungilla koko päivän ja hitsi että tuli jalat kipeeksi! Ostin tänää tukisukat, kun mullakin on noita suonikohjuja jo tullu. Niitä ajattelin sit töissä käyttää. Oli muuten kalliit! Tällä viikolla ei onneks töitä oo, mut ens viikolla sit pari päivää.

Äityslomasta: Osa-aikaset työt lopetan varmaan elokuun lopussa ja sit jatkuu täyspäivänen opiskelu. Oikeestaan mulla ei äitiysloma ala ollenkaan kun nostan opintotukea myös äitiyslomalla. Mut haen sitä varmaan 30 päivää ennen laskettua aikaa, mutta jatkan silti opiskelua. Yritän nyt syksyllä saada niin paljo opintopisteitä ettei hirveesti tartte vauvan synnyttyä opiskella, mut opintotukea saan silti, niin ja tietty minimiäippärahaa. Onneks Kela kattoo suorituksia vuositasolla, eli ei oo väliä milloin kurssit ottaa!

Eli mun kohdalla ei tuu mitään monen viikon lomaa ennen laskettua aikaa vaan meen tentteihin vielä marraskuussa. Mut onneks ei sentään töissä tartte olla!

Magda 17+2
 

Yhteistyössä