*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Täällä poksui viikot 12+0!!! :D Se olisi sitten toinen raskauskolmannes pikku hiljaa... :whistle:

CrystalBlue, mukava kuulla pitkästä aikaa ja harmi että kuulumiset ovat noin inhottavia... :hug: Hyvä että rohkeutta kuitenkin löytyi tehdä ratkaisu heti tässä vaiheessa, vaikka sitten raskas sellainen.

Espoossa on yhtä paljon neuvolakäyntejä kaikissa raskauksissa, vaikka itse kyllä toivoin ehkä jopa harvemmin näin alkuun. Oikeastaan riittäisi sellainen pikakäynti, missä kuunneltaisiin sydänäänet ja otettaisiin sf-mitta ja ne muut sitten jos on tarvetta! :kieh:

Kovasti odottelen sitä doppleria postista saapuvaksi, eikös me Valkoliljan kanssa tilattu ebaystä samana päivänä, vai kukas se oli? Lyhyt muisti... :ashamed: No, ilmoittivat, että 14 arkipäivää menee ja se on vasta ensi viikolla, mutta ainahan sitä voi toivoa. ;)

 
Hohoi!

pitkästä aikaa tulen kirjoittelemaan vaikka joka päivä, parikin kertaa, käyn lukemassa...

Suuret halit kurjia uutisia saaneille heti alkuun :hug:

Minä kävin tänään eka neuvolassa ja eipä siellä juuri mitään, perustiedot saatettiin ajan tasalle ja otettiin mitat, painoa tullut 5 kiloa!!! Ihan järkyttävää, minä olen aikaisemmissa kahdessa raskaudessa lihonut yli 20 kg ja sama tahti jatkuu näköjään. Ihan mahtavaa. Olen ollut ihan superkiukkuinen ja tosi helposti hirttää kiinni. Varsinkin mies, joka on ihan ylihysteerinen siitä mitä saisin tehdä ja syödä ja mitä en.

Jänskää on sekin, että nyt olisi menkkojen aika jos en olisi raskaana, niin hirmuisia menkkaoloja ollut pari päivää. Pelotti jo ihan. Menen tiistaina ultraan, lapsettomuuspolille, sillä mehän oltiin siellä asiakkaina ja saatiin tämä ihana yllätys juuri ennen ekaa inseminaatiota. Siellä on mahtava henkilökunta ja kun soitin, olivat ihan into pinkeenä, että ala tulla käymään ja ultraan! Ihan hirmu kiva kyllä mennä, koska jostain syystä mitä pidemmälle raskaus etenee, huolettaa että matka loppuu kesken. Mukava nähdä se itu siellä hillumassa.

Minäkin heräilen aamuyöstä tai tosi aikaisin aamulla, enkä meinaa saada unta ja väsymys on muutenkin ihan uusissa ulottuvuuksissa, niin kyllä välillä tuntuu että nukkuu seisaalleen sitten töissä. Kaupassa on ollut ihan tosi hankala käydä, kun ällöttää ne ruuat siellä, hetken tekee mieli jotain ja sitten kohta jo jotain toista :|

Lisäksi olen vielä kipeänä, eikä meillä voi töissä jäädä pois kun ei ole ketään joka tuuraisi. Vähän ottaa päähän.

Kivaa viikonloppua kaikille!!!

M. ja Itu 8+5

Ps. Laskettu aika siirtyi neuvolassa 22.11. vaikka tiedänkin ettei sillä ole mitään väliä, kaksi aikaisempaakin on mennyt kaksi viikkoa yli, joten ihan salettiin tämäkin syntyy vasta joulukuussa:) Itsenäisyyspäivänä sitten, niin koko maa liputtaa :D
 
Onni09 mä jo luulin että jotain on varmasti vialla kun nyt jo liitoskivut iski... se on kyllä selvästi kytköksissä rasitukseen, nyt ollut muutama päivä vapaata niin kivut hävinneet. Toivottavasti eivät tule takaisin. ja joku kyseli mitä ne liitoskivut on niin ne tuntuu siltä kuin joku pistelisi puukolla alapäähän, sellaista pistävää kipua. ei kivaa... ja johtuu hormoneista kun paikat alkaa löystymään. (muistaaksein).

Täällä voitu ihan hyvin muuten, maha turpea kuin oisin 6kk raskaana :ashamed: pakko kai kertoa työpaikalla ens viikolla tiistain ultran jälkeen uutiset, sen näkee kohta jo löysän t-paidankin alta. osalle lähipiiristä oon jo kertonu..

ja vitamiinilisistä: en syönyt mitään esikoisen aikana enkä varmaan nytkään, mun mielestä jos syö tarpeeksi monipuolisesti ja terveellisesti niin sitä kautta kyllä saa kaiken.

nyt ei muuta ehdi kirjoittelemaan, pitää sit ultran jälkeen käydä kertomassa mitä näkyi. =)
 
CrystalBlue: :hug: Itse jätin esikoisen isän odotusaikana..Paljastui asioita, sekä viina vei miestä..Kävi tönimään minua ym. paremmin pärjäsin ilman! En väitä ettei raskasta ollut, mutta kyllä siitä selviää! Kovasti jaksamista!
 
Ei voi olla totta! :'( sky ja pomppiva pallokala suuret pahoittelut :hug: Kovasti voimia!

Ja crystal blue :hug: Onneksi selvisi jo nyt mikä on miehiään,kyllä kaikki varmasti järjestyy,kovasti tsemppiä!

ON: yövuoroja vielä yks jäljellä,yhtään ei jaksas.. :headwall: Mie kanssa etin ihan shokissa tietoo tosta a-vitamiinista kun söin noita multitabseja mitkä sisältää a-vitamiinia ja sit just maksalaatikkoa ja välillä maksamakkaraakin, mut kerta annoksen pitää olla aika suuri jotain 3000 jotain yksikköä oli jossain mainittu ylär ajaksi. Ja luki myös että maksamakkraa saa syödä kuhan ei tuubi tolkulla päivässä.

 
Voi Pallokala ja Sky! :'( Todella vilpittömän lämpöiset voimahalit teille!!!! :hug:

Maksansyönnistä oli puhetta, meillä eilen neuvolantäti oikein kehotti maksaa syömään kun saa rautaa yms. Vielä viime vuonna kuulemma olivat kehoittaneet rajoittamaan sen syöntiä. Ota näistä nyt selvää, tuntuu suositukset vaihtuvan tosi tiuhaan...

Itse olen pähkäillyt onko saunominen ja kylpeminen ihan ok raskaudessa? Kun joku ylihysteerinen jenkkikirja kammoksui saunaa ja kylpemisessäkin "sikiö melkeen kiehuu" :x Ei kai nyt sentään!?!? Mä ainakin lillun kuumassa vedessä esikoisen kylpiessä joka ilta. Varsinkin nyt kun on jotenkin niin kylmiä väreitä niin se on just ihanaa... ;) Luulis kropan ilmoittavan milloin on liian tukalaa, enhän mä sentään tunteja sielä viru. Mielipiteitä?

Me ollaan just muuttamassa nyt kuun vaihteessa ja olis sikana maalaushommia yms. kunnostusta vanhassa ok-talossa ja olo on niin veto vex kuin olla ja voi.... :| Tylsää kun mies joutuu sitten tekemään kaiken ja tulee vasta aamuyöllä kotiin. Pitää sitten esikoisen kanssa jaksaa koko piiiitkä päivä, jotka tuntuu välillä oikeesti aika piiiitkiltä kun on niin poikkinainen ja kurkussa pykii!! :x

Pitäis tässä pakkaushommiin ruveta. Tuli hirmuinen himo niihin "salt and vinegar"-sipseihin just nyt. En oo koskaan Suomessa niitä edes syönyt mutta tuntuu että PAKKO olis nyt saada...ihan kreisiä!! B) Parempi olis vaan hakea porkkanaa kaapista ja raksutella sitä.

Mukavaa viikonloppua kaikille jos en kerkiä kirjailemaan, vaikka lukemassa varmasti käynkin! Ja nyt kaikille miljoonalitraa vauvaliimaa että kaikki loput marraskuiset vauvantaimet pysyvät uomissaan!! =)

caribbee 8+2 (ja laskettu aika olis 25.11 jos joku jaksaa päivittää..thanks!)
 
Sky ja PP... :hug: :hug: tosi ikävää.. olen ihan sanaton.. :'(

CrystalBlue myös sinulle voima :hug: onneksi selvisi nyt eikä myöhemmin..

Oma olo ok ja onnellinen olen ku papu nähtiin.. :) nyt se sitten paremmin tiedostu että masussa on joku.. :D

TB ja 'papu' 10+4 :heart:
 
On taas ikävää kuulla menetyksistä... paljon voimahaleja menetyksen kokeneille Sky ja pomppiva pallokala.

Täällä pahoinvointi jatkuu tasaisena ällötyksenä kaikkea ruokaa kohtaan, ainut, mikä menee alas, on ruisleipä juustolla/leikkeleellä/kurkulla ja mandariinifanta. Hyvä, että edes jotain pystyy syömään. VÄSYMYS on toinen jatkuva seuralainen, voisi nukkua vuorokauden ympäri ja siltikin väsyttää.

Metallinmaku suussa oli jokin aika sitten, ja se on mulla aina ollut selkeä raskausoire... ei nyt kuitenkaan jatkuvana tunnu.

Kuiskaten 8+6
 
voi ku täällä on porukka lisääntyny , terve kaikille uusille :flower:

ja isot :hug: kaikille menetyksen kohdanneille...

omaa napaa:

oli eka neuvola sit 14.4 ja la tosiaan on sitten virallisesti 24.11, ja synnärinä toimii SeKS, joku vois sen lisätä :)
oli ihana neuvolantäti, jonka kans tultiin hyvin juttuun, mies mukana, ja tulee olemaan jatkossakin. Kaikki näytti ookoo, ja painoa sais kuulemma tulla sit aika paljon lisää (170/49), mikä tosin ei oo vaikeaa, mieliteot on nimittäin tällä hetkellä kaikki makea ja lihottava. jaiks.

saatiin vielä yllätykseksi käydä ultrassa, ja ihan mahan päältä näkyi selvästi pienen möykyn syke, ja että oli oikeassa paikassa :heart:
kyllä tuli itkunsekainen tunne sekä isälle että äitille :) ukko oli aivan sykkyrällä ku sai tiirata monitoriin.. :D vielä ei tosin nähty sen selvemmin möykkyä, tai sitä että oliko siel yksi vai kaksi :D ne selviää sitte varhaisultrassa,13.5 :D

mutta kaikki pitäis olla nyt kunnossa, huono olo on vieläkin ihana seuralainen, tosin nyt heikompana, liekö antamassa periksi?

täällä kans päänsärkyä kokenut!! kummallisesti särkee, mutta ei jatkuvasti.

ja iho on ku kukkaniitty, muttei kaunis sellainen, sekä päänahka! aijaij ku kutiaa ja on näppyjä. inhottavaa!!! onko olemassa mitään helpotusta?? (no toki, pitäis sitä suklaan ja muun herkun syömistä vähentää eka.... :D) :LOL:


Avokki ja möykky 8+3
 
Kiitos kaikille, ootte ihania =) Käyn aina lukemassa teidän juttujanne ja saatanpa edelleenkin nokkani työntää teidän asioihin :whistle: Todennäköisesti emme enää yritä uutta lasta, tuo endo on "syöny" mun toisen munasarjanikin aikalailla ja ensi viikolla selviää, saako sitä enää pelastettua. Meillä kuitenkin on tuo yksi poika ja olen siitä äärimmäisen onnellinen... ainakin välillä (huom, 5v. uhma aluillaan) :snotty:

Laittakaahan lisää noita ultra- ja masukuvia, niitä on kiva katsella =)
 
Pomppiva pallokala voima hali :hug:

Täällä ollaan jo aika hyvin selvitty oksennus rumbasta mutta voimille otti kyllä se kauppojen kiertely skanssin avajaisissa tänään että ei jaksettu ku jotai 3h siellä olla..

mulla uppoo tällä hetkellä masuun parhaiten kylmä kaakao sekä jogurtti ja jotkut lämpimät ruuat jo saan onneksi menee alas pitkästä aikaa..olihan tässä oltu sunnuntaista asti tuohon keskiviikkoon ettei mitään saanu syötyy..

 
Ensinnäkin :hug: kaikille keskenmenon saaneille. Huonot uutiset saisivat jo loppua :(

Caribbee Itse kysyin tuosta saunomisesta neuvolassa käydessäni. Neuvolantäti sanoi että saa saunoa aivan normaalisti. Lämpötilan vaihtelut eivät kuulemma vaikuta sikiöön millään lailla. Käski myös "kuunnella" omaa kehoaan tässä asiassa.

Onkos kukaan vielä käynyt neuvolalääkärillä? Onko teillä ollut mies mukana? Täällä edessä ensimmäinen lääkärikäynti ensi viikolla.

Oireet vähenevät entisestään. Väsymyskin poistunut lähes kokonaan. Jäljellä enään turvotus ja yölliset wc:ssä käynnit...

Nennii 10+1
 
Voi suru ja murhe, tänne oli taas tullut suru-uutisia. :'( Pomppivalle pallokalalle suunnattoman suuret pahoittelut. :hug: :hug: :hug:

CrystalBlue, sinulle myös yksi iso :hug: ja jaksamista eteenpäin. Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki hyvin eikä mitään uhkaa tämän miehen taholta.

thor, samana päivänä taidettiin doppleri-tilaus tehdä ja täällä myös malttamattomana odotellaan. Tänään luulin paketin jo tulleen, mutta olikin jotain miehen tilaamia autonosia jenkkilästä. No, ensi viikolla se kymppi poksuisi täällä rikki, joten siihen on paketin hyvä tähdätä. ;)

Galluppiin:
Päänsärkyjä kyllä on ollut, mutta en ole joutunut panadoliin turvautumaan kuin kerran ja se auttoi. Yleensä pieni ulkoilu koirien kanssa metsässä auttaa parhaiten.
Yöpissiminen tapahtuu täällä nykyään kertaalleen yössä kellontarkasti klo 01:51...
Jano on jatkunut ihan alkuraskaudesta tähän päivään. Ja on varmaan suoraan verrannollista tuohon pissimisen määrään.
Ihan alussa heräilin joka aamuyö kolmen aikaan eikä uni tullut. Nyt moinen vika on väistynyt tämän valtavan väsymyksen tieltä.

( . ) Työpäivästä selvitty sittenkin enkä saanut edes koko päivää huutoa niskaani. Aamupäivällä palaveerattiin tästä aiheestani ja siellä muutaman ihmisen tunteet kävi niin kuumina, että minä taas melkein pillahdin itkuun. (Tosiasiassa itkin sitten palaverin jälkeen vessassa yksinäni. :ashamed: ) Nyt asiat järjestynee jollain tavalla ja aloitan maanantaina uudessa vaaravapaassa työssä. Samalla loppuu vuorotyöskentely, mikä on minulle tällä hetkellä vain ja ainoastaan iloinen asia. Sen verran vaikeaa ollut tämän väsymyksen kanssa noita iltoja painaa.

Nyt hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :heart: :wave:

 
meillä tulossa neuvolalääkäri 29 tätä kuuta, haluaa kans kuulla onko muilla ollut miestä siellä mukana? meillä neuvolatäti sano että sinne tuskin lääkäri haluaa miestä, kun on niin nopeatempoista touhua se. olisi vain tiellä :D

mutta aina kuulemma saa mies olla mukana neuvolakäynneillä, ja ultrissa. näin mä ymmärsin..

täällä kans odotellaan että väsymys loppuisi! metallinmaku suussa lisääntynyt parin päivän aikana, yök...... :x




 
Mulla oli kanssa tänään eka neuvola,kaikki oli tosi hyvin mutta sydän ääniä ei vielä yritetty kuunnella kun oli viikkoja vielä niin vähän..Nyt taas vähän tuhrutellut,nyt olis toisten menkkojen aika että jos se olis vaan jotain sellasta...Lehmäkin pukkasi navetalla kylkeen,kipiää teki mutta ei onneksi ihan mahaan osunut :ashamed:

Huonoa oloa ilmenee vieläkin välillä ja varsinkin jos kerkiää kova nälkä tulla,vielä ei ole oksentaa tarvinnut mutta yökkäyksiä tulee väkisin :x Ja väsymys on ihan mieletön vaikka hemppakin oli 135 muistaakseni..

Hannanmamma ja maha asukas 8+6 :heart:
 
hömpänpömppä
lääkärineuvolasta sen verran et meillä ainaki lääkäri ihan sano miehelle et jos menis ulkopuolelle ku tehään sisätutkimus et ei varmaan halua olla siinä mukana. Ja eipä siellä paljon muuta tehäkään, siis lääkärillä, onhan siinä sit ne perusneuvolajutut
 
Jopas tänään on ollut muuttoja! Niin myös meillä! Tosin itse en voinut tehdä mitään, kun vatsaa on pakottanut miltei koko päivän. Onneksi nyt on mennyt miltei ohi. Varmaan stressistä, koska muutoissa on niin pajon etukäteen huolehdittavaa.
 
Mäkin just väsäsin asuntohakemuksen, nyt vaan tartteis liitteet toimittaa... tahtoo pois täältä, mutta hitto ku ei täällä oo sitten ku kalliinpia asuntoja mutta sille ei nyt vaan voi mitään... Asutaan nimittäin nykyään JAKOMÄESSÄ, ja tää ei ehkä lapsiystävällisin mesta todellakaan ole ja mulla paukkuu järki naapureiden joka aamuiseen huutoon ja mekastukseen.. :eek:
 
Joo-o. Jakomäki ei tosiaankaan ole kaikkein viehkeintä seutua näillä kulmilla :) Toivon mukaan pääsette pian pois.

Lääkärintarkastuksesta. Kun olin tiistaina neuvolassa niin kysäisin, että tekeekö lääkärintarkastuksen omalääkäri. Siihen vastattiin, että niitä tekee moni lääkäri mutta eivät suinkaan kaikki ja miltei kaikki ovat naislääkäreitä. Helpotuksen huokaus.
 
Ultrasta huonoja uutisia :(

Kohtu on kasvanut ja kiinnittynyt hyvin, mutta asukista näkyi vain ruskuaispussi. Siis on joko niin todella alussa vielä ettei ole ehtinyt kasvaa, tai sitten on keskeyttänyt kasvun alkuunsa. Ensi viikolla uusi ultra, katsotaan onko kasvanut. Ellei tule ulos sitä ennen. Alavatsakivut on kyllä sietämättömät ollu tänään, ja mieli alakuloinen :'(

Poistun siis seurastanne kunnes tiedän enemmän. Hyviä jatkoja kaikille odottajille :)
 
Voi myräkkä :hug: :'( Kovasti jaksamista epävarman tilanteen edessä! :hug:

Mulla tulee jotenkin nyt niin ahdistus ja suru näistä huonoista uutisista :ashamed: Nyt kun itse on kuitenkin jo miltei siellä turvallisilla vesillä niin tuntuu kahta kauheammalta menetys :'(
Mulla on joka ilta oma hetkeni masuasukin kanssa :heart: Aina kun nukutan kaksosia illalla niin samalla ajatuksissani 'juttelen' ja silittelen pikkuista :whistle: :D Ja toivon TODELLA että kaikki olisi hyvin ja saisimme pienen rakkaan marraskuussa syliimme :heart:
Välillä mulle tulee sellainen olo että onko sielä masussa ketään enää?! Ja maalaan kauhukuvia nt-ultrasta jossa ei enää sykkeitä näkyisikään :eek: Tosi typerää, tiedän...josko sitten sen ultran jälkeen vois tosiaan alkaa iloitsemaan kunnolla ;)
Oireita ainakin vielä löytyy joten se on hyvä merkki!!
Nyt on taas aamusta rinnatkin niin arat että aih! Oon huomannu että jos nukun ilman liivejä/toppia nii rinnat on aamulla törkeen kipeet mutta jos mulla on jotku urheiluliivit tm. tukena yöllä niin sit ei oo niin kipeet! Mut kasvanu nää mun rinnat ei oo edelleenkään vaan samoilla liiveillä mennään.

Heh,jahas (välikommentti ) kaksikko auttaa äippää keräämällä pyykkejä telineeltä! Molemmilla on varmaan kolmet mun pikkuhousut pujotettuna jalan reiästä kaulaan :LOL:

Jeps,tänään täytyis lähtee käymään tossa naapuricityssä vähän isommissa kaupoissa. Taidan ottaa toisen pojan mukaan ja saa isukki keksiä toisen kans jotain kivaa ;) Välillä teemme näin niin saa molemmat sellaista ns. laatuaikaa.

Masu on ollut nyt taas muutaman päivän aika hissuksiin! Ei jomotusta, välillä vihlasee. Niitä liitoskipuja mulla ei vielä ole ainakaan ollut...kuulosti aika ikävältä vaivalta :/ Mut välillä kyllä tuntuu sellanen tunne kun puukolla tuikattais mut se tuntuu tossa kohdunsuulla :whistle:
Ällötystä löytyy vielä lievänä samoin väsymystäkin mutta päiväunia en oo enää nukkunut!




Jennyli&Pikku-Sisu 10+2
 
Voi Myräkkä-parka. :'( Eikö sulla kuitenkin ollut la jo joskus kuun puolessa välissä? Toivotaan kuitenkin sitä parasta. Ensi viikkoon asti siis tuhannesti voimia ja isoiso :hug: .

Mäkin olen käsittänyt tosta neuvolalääkäristä, että tehdään vaan sisätutkimus. Multa olis siinä samassa sitten otettu papa-koe, kun edellisestä on pari vuotta. Nythän mun ei ainakaan toistaiseksi tarvitse ilmeisesti ollenkaan käydä neuvolalääkärillä (= tk:n omalääkäri), koska kaksosraskaudessa äitiyspolilla on lääkäriseuranta. Näin ainakin asian käsitin.

Näin viime yönä unta, että mulle näytettiin omia ultrakuviani. Siellä taisi möllötellä kuutisen kappaletta pienokaisia. :eek: Oli tyttöä ja poikaa jos jonkinmoista... :LOL:

Ja täällä eteläisessä Hämeessäkin on tänä aamuna maa valkeana ja aurinko paistaa. Eilisen työmurheetkin tuntuvat pienemmiltä näin uuden päivän valossa. :)

 
Tosta neuvolalääkäristä sen verran että minä valkolilja kävin kaksosista ainakin kerran sieläkin, ellen kaksi!
Äitiyspolille tulee näet kutsu vasta rv 20 tietämillä, ainakin minulle ja sielä saakin sitten rampata aluksi kerran kuussa, sitten 2vkon välein ja lopuksi kävin kerran viikossa (ja aina polimaksu )!
Neuvolalääkärissä juteltiin omasta voinnista, tehtiin alatutkimus ja kuunneltiin sydänäänet! Mies ei ollut mukana,ei tullut mieleenkään silloin :whistle:
Neuvolassa kävi muutaman kerran ja äippäpolilla oli kyllä aina mukana!
Nyt luulen että neuvolaan mies ei tuu ollenkaan koska sitten täytyis järjestää senkin työpoissaolot mutta ultraan on kyllä tulossa...ainakin rakenneultraan koska hän haluaa palavasti tietää sukupuolen :whistle:

Täälläkin on maa valkoisena ja taivas näyttää kirkkaalta. Lunta tulvillaan, on raikas kevät sää.... :kieh: :whistle: :D
 

Yhteistyössä