*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Heippa,

En vielä montaa viestiä ehtinyt lukeakaan, mutta nopeasti heti kommentoin tuota raskausviikko-asiaa. Ennen kuin pikku epelit tulee ulkoa...

Eli tosiaan tuo 12+0 tai tänään 12+1 onkin 28.10. lasketunajan perusteella. Tuo oli kuukautisista laskettu. Neuvolan ultrassa laskettuaika siirtyi 3.11. eli sen mukaan olisi nyt 11+2. Mutta kun tässä on ultrattu jo pari kertaa muutenkin ja niiden mukaan laskettuaika olisi kummallakin kerralla ollut 30.10. niin en nyt ole ihan varma millä mennään. Luulen, että tuo 30.10. voisi olla aika oikea. Se istuisi ovulaatioon ja raskaustestiin paremmin. Tuon 3.11. perusteella olisin saanut plussan jo 8 päivää hedelmöittymisestä ja ihan normitestillä sekä simppojen olisi pitänyt kestää 6 päivää, mikä on aika kauan varsinkin kun ei me mitään hedelmällisyysihmeitä olla -tätähän tehtiin 9 kiertoa. Lisäksi nuo kaksi ultraa on otettu yksityisellä paremmilla laitteilla alakautta ja tuo neuvolassa vatsan päältä, kun viikkoja oli vielä alle 10. Loppujen lopuksi voi olla, että mennään kuitenkin tuolla neuvolan ultran ajalla ja siksi tänne marraskuulle ponkaisin. Itse olen nyt käyttänyt tuota 28.10., jotta aika pahoinvoinnin loppumiseen tuntuisi lyhemmältä :) Tällainen tarina :)

Emmama 12+1 tai 9+2 tai jotain siltä väliltä

p.s. piti muuten sitten kuitenkin eilen oksentaa :(
 
Hei kaikille!

Zera tervetuloa mukaan!

Heinämassu82 päänsärkyä on kyllä, vessassa pitää käydä yöllä ainakin kerran, janottaa enemmän kuin ennen, ei metallin makua ja unta kyllä riittäisi, kun poika vaan antaisi! :LOL:

Sitten omaa napaa, NP ultra käyty ja tosi positiivinen oli! Turvotusta ei ollut, vekaralla mittaa 50,4mm mikä vastasi viikkoja 11+6 ja laskettu aika siirtyi takaisin taas lokakuun puolelle. Oli ihana nähdä pikkuisen heiluvan ja liikkuvan ja olevan niin vauvan näköinen että! :heart: Esikoisen bravuuri oli nukkua kaikki ultrat läpi, siksi oli niin hauskaa nähdä tämän vilpertin vapaaehtoisesti esittelevän vanhemmilleen liikkeitä.

Tässä pikkuinen, ei kyllä kauheen hyvä kuva...



Siinä mielessä kiva, että huomenna sitten alkaisi 13 viikko, 12+0 ja periaatteessa aika turvallisilla vesillä oltaisi. :D Julkaisin tänään naamakirjaankin jo uutisen, saas nähdä miten otetaan vastaan, kauhistellen varmaan kun ihmettelevät tuota ikäeroa. :LOL:

Hyviä vointeja! :wave:

Rv 11+6
 
Heips kaikille.. :)

Tervetuloa Zera :)

Heinämassu82
1. Päänsärkyä en ole havainnut.
2. Yöllä käyn kerran vessassa ku tuntuu että rakko halkee.. :D
3. metallin makua tai vastaavaa ei ole.. mut jano kylläkin on.. :) vettä juon pitkin päivää ja sit saakin juosta vessassa.. :D
4. saan kyl hyvin unen päästä kiinni.. vaikka heräänkin yöllä sinne vessaan.. :)

Joku kyseli liitoskivuista.. täällä ei ole sellaista havaittu..

Tänään käytiin sitten ultrassa.. :) siellä pieni papu köllötteli ihan oikeassa paikassa.. :heart: vastasi viikkoja ja niskaturvotusta oli vähän, 0,6mm.. pää-perä mitta 3,4cm.. :)

Thor laskettua aikaa ei muutettu, se on siis 9.11 :)

TB 10+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annsku:
Heinämassu82: Mä ainakin rappaan kokoajan vessassa...öisin se on kyllä rasittavaa herätä kokoajan kun KAUHEE hätä...:p

magda+taaperotx: Mä olen 25 ja Paattisilla asutaan, noin 20km Turun keskustasta...:) Ois tosiaan hauska treffata jossain kohtaa kun tää homma hiukan etenee :p

Tervetuloa Zera :)

Annsku 8+6

joo niin ois kiva treffata joskus ja me asutaan itä-turussa Vaalassa.

Huomenna aateltii suunnata sinne skanssiin kun on se avajaispäivä.Taitaa tulla aika paljon ihmisii sinne luulisin ainakin.



 
Mulla ei vielä noita liitoskipuja ole onneksi ollut, ennemmin on tullut aina rv 15 tienoilla.

Mä kanssa ravaan vessassa ihan jatkuvasti. Yölläkin vähintään 2x, vaikka mies väitti tässä yksi yö laskeneensa, että ainakin 4x kävin :kieh:

Janottaa täällä myös ja nälkä on koko ajan ja sitten kun syö, niin sitten närästää. Mulla tuo närästysvaiva on aina ollut, jos on, niin alkuraskaudessa.

Mäkin oon vähän jo funtsannut tuota synnytystä. Meillä on onneksi vain 30km sairaalaan. Viimeksi tosin kun kuopus syntyi, niin lapset odottivat autossa synnärin pihalla eikä mieskään ehtinyt lopuksi ihan h-hetkeen :D Mutta kun koko synnytys kesti vaan tunnin, niin eipä siinä jäänyt aikaa muuhun..



 
taaperotx4: Mäkin oon menossa sinne Skanssiin huomenna :D Sut on varmaan helppo bongata jos otat kaikki lapset mukaan :LOL: Mulla kun on sinne Skanssiin vaan pari kilometiriä. Ihanaa että kerrankin kauppakeskus lähellä.

Heinämassu82: Mä oon kyl todellakin ravannu vessassa! Paljon enemmän kun 2 kertaa yössä. Mut johtuu varmaa siitä et ollu täl viikol hirvee stressi opiskelussa ja en oo saanu kunnolla unta... Nukkunu jotain 4-5 tunnin yöunia ja sit pitkät päikkärit alkuillasta. Tänään sain aikastettua päikkäreitä, toivottavasti sais unta ihmisten aikoihin.

Nälkä mulla iskee pahiten iltasin ja sekin on syy miks en saa unta. Ei vaan jaksais yöllä alkaa tekee mitää välipaloja ja sit tulee paha olo jos ei syö. Kauhee jano on myös koko ajan, ei ainakaan unohdu vedenjuonti. Oon ollu nää viime päivät ihan koomassa ton unenpuutteen takia, täytyy viikonloppuna levätä kunnolla. Onks muilla muteen ollu kamala vilu? Mulla piti olla 3 peittoa ku olin päikkäreillä... Yöllä herään siihen et on kylmä.

Tää stressi ei lopu ikinä! Ärsyttää kun en ihan alkuraskaudessa saanu mitään aikaseks ku olin niin väsyny. Nyt hirveesti tehtäviä rästissä ja huomenna on tentti. Ei oo aina helppoo olla opiskelija! Menee taas koko viikonloppu opiskellessa... Mistähän löytäis motivaatiota?
 
joku kyseli...
1.päänsärkyä ei ole mulla ollut,
2.vessassa ravaan 1-2kertaa yössä, tosi ärsyttävää kun uni keskeytyy
3. metallinmakua ei ole suussa
4.univaikeuksia ollut raskauden alusta saakka, mikä on outoa mulle koska aiemmin olen nukkunut tosi sikeästi. raivostuttaa kun veskiin herää eikä saa unta tai muutenvaan herään eikä uni tule vaikka kuinka väsyttäisi.. töissä kostautuu sitten, huoh.. :headwall:

eilen ultrassa pikkunen 21mm ja jalat heilui(minä en kyllä huomannut mutta lääkäri sanoi että katsos kun heiluttaa jalkoja), sydän sykki hienosti ja mulla tuli ihan itku.. nyt oikein kolahti että äipäksi tässä tullaan =) ja sanoin tohtorillekin että sehän on ihan ihmisen näköinen, johon tri totesi että se on ihminen, siksi se näyttääkin ihmiseltä :LOL: ihanaa oli nähdä pää ja vartalo ja jalat kai ne yhet oli vaikken nähnyt heilutusta, mutta näin kylläkin kun pikkunen liikkui muuten :heart: viikkoja sama ku viimeks eli 8+5
kättärille 2 aikaa, eka 30.4 toka joskus kesäkuun puolivälissä..

mies halusi nyt työnimen pikkuiselle eli meillä on tapero massussa =) oireita ei vieläkään, nälkä hieman hellittänyt ettei mikään maistuis mut kaikkea syön silti.. nyt neljättä päivää hyvin hyvin lievää pahoinvointia ja lisäksi ihana närästys.. ei sen kummempia :)

tupuna ja tapero 8+6 :heart:
 
Täältä toivotetaan teille masuille hyviä jatkoja ja siirryn taka-alalle. :wave:

Viime yönä heräsin kovaan alavatsakipuun, kuin olisi maha tulessa. Vähitellen kipu alkoi muuttua supistuksiksi ja kahden tunnin kamalien kipujen jälkeen meidän pienen pieni tuli ulos sikiöpussissaan. Sain vähän levättyä, ennenkuin alkoi uudet kivut. Luulin todellakin, että mun maha repeää ja että voin sanoa tulevaisuuden vauvahaaveillekin hyvästit, kun mun kohtu repeää. Onneksi niin ei kuitenkaan käynyt vaan reilun kahden tunnin supistusten jälkeen istukka tuli ulos. Viisituntia siihen meni ja sen jälkeen olin kyllä aivan puhki. Mies oli koko yön vieressäni ja tuntui hyvältä olla siinä tilanteessa turvallisessa kainalossa. Sairaalaan soitettiin yöllä, mutta käskivät tulla aamulla jos kivut ei häviä.

Nyt on ihan ok olo mahassa. Välillä vielä vähän supistelee ja särkee, mutta todella lievästi verrattuna viime yöhön. Tietenkin uusi vauva yritys pyörii mielessä, mutta on vielä aivan liian aikainen ajatuskin. Sattuu vielä liikaa sydämeen öinen menetys. :'(
 
Tervetuloa Zera mukaan :wave:

Nunneliini ; täällä liitoskivuista kärsivä ilmottautuu :wave: joka kerta alkanut aina vaan aikaisemmin, nyt viidennen raskauden aikana vkolla 10.

Täällä kans yöllä rampataan vessassa(normaalisti ei tartte käyä yöllä) ja ihmeellinen aamuyön unettomuus vaivaa(sama ollut joka raskaudessa).

Eka neuvola oli tänään ja oli pettymys kun ei saatu niitä :heart: ääniä kuulumaan :/ Onneksi Np ultra tiistaina. Kohtu tuntui tuossa luun ja navan puolivälissä eli on ainakin kasvanut. Neuvolan täti ei olisi edes ensin kuunnellut koko ääniä mutta kun pyysin lopussa lupasi kuunnella jos en hermostu jos niitä ei löydy...

Onni rv 11+2
 
Zera, tevetuloa porukkaan :) Nyt taisit viedä minulta tittelin palstan vanhimpana B) Taidan silti pysyä kuitenkin vanhimpana ensisynnyttäjänä (todella kyseenalainen titteli....).

Sky, todella todella murheellinen uutinen :hug: Voimia :hug: Kirjoitit tosi kauniisti kuinka miehesi oli rinnallasi :heart:
 
Jennyli Täälläkin poksu 9+0 :)

Olivia Sulla ilmeisesti kotidopleri? Varmasti ihana kuulla sydänääniä, helpottavaa :heart:

Heinis Mun täytyy kyllä vastata sun galluppeihin kaikkiin yhdellä sanalla ja se on: ei. Ei siis mitään noista oireista..

Tine Onnittelut ihanista ultra kuulumisista :heart:

Valkolilja Täällä kans ei ole esimiehellä mitään kertomista, koska sehän alottais vi**uilun mulle saman tien. Ei todellakaan katso hyvällä raskaana olevia. Huomenna sitten pitäs kertoa, että haluan vaihtaa työpaikkaa, saan varmaan aikamoiset huudot siitä.. :/ Pelottaa kertoa...

Thor ja TB Onnittelut teillekin hyvistä ultrakuulumisista :) :heart:

tupuna Kiva, että joku muukin on oireeton :) Itellä ei oikeastaan mitään, aamuisinkin lähden tyhjällä vatsalla koiran kanssa lenkille :)

Sky Voi ei, aivan tuli itku silmään ja kylmät väreet. Kamalia olet joutunut kokemaan :hug: :'( Oikein suuri voimahali teille molemmille :hug: Jaksamisia!
 
Voi ei Sky :'( Olen niin pahoillani teidänkin puolesta :hug: Harmittaa sanoa mutta tuo sinun vuotelusi meni kyllä niin samalla kaavalla kuin mulla, että pahinta pelkäsin vaikka parasta toivoin todellakin.

Muillekin moikat :wave:
 
Sky, suunnattoman suuret pahoittelut menetyksestänne. Toivoin niin kovasti, että pikkuinen olisi kuitenkin pysynyt kyydissä. :'( Paljon voimia! :hug:

thor, ihana kuva. :heart:

Alisa84, ikävää että muillakin on tuollaisia kivikautisia idiootteja pomoina. Huomenna mulla alkaa sitten tappelu. Ajattelin käydä heti aamusta juttelemassa luottamusmiehen kanssa, että saan jonkun tarvittaessa puolustamaan itseäni. Pelottaa tosiaan, että olen nyt jo ehtinyt vaarantaa pienien turvallisuuden, kun en ole aiemmin ryhtynyt toimiin. :'(

Täällä taas mahassa on ollut melkoista menoa koko päivän. Luulin jo tuntevani yhdessä vaiheessa liikehdintääkin, mutta taisi olla vaan suoli, kun pulputteli. :ashamed: :LOL:
Ja voi tätä väsymystä. Onneksi kohta on viikonloppu ja saa levätä. Katsotaan nyt, kuinka levollisin mielin... :/

 
hömpänpömppä


Eli asia 1. Onko kenelläkään muulla päänsärkyäjoka ei lähde panadolilla pois?
-jonkun verran vaihtelevasti päänsärkyä, mutta en osaa sanoa lääkkeiden auttamisesta, kun en kovin herkästi pääkipuun ota lääkettä (syön selkäsärkyyn niin vahvoja kipulääkkeitä välillä etten siksikään ota muuta)

asia 2. ramppaako kukaan muu jo 2 kertaa yössä vessassa?
- ei ole vielä vessassa tarvinut rampata öisin, mutta päivällä senkin edestä :)

asia 3. Onko kenelläkään muulla koko ajan "metallin maku" suussa ja mieletön jano joka ei juomisella vähene?
- eipä juuri, tai en ole asiaan kiinnittänyt huomiota. Sen olen huomannut että kun syö esim. päärynää tulee tuonne takahampaiden luo semmoinen metallinmaku

asia 4. Herääkö kukaan muu keskellä yötä ja sitten ei uni enää tule?
- ja monesti. Mutta syy taitaa ennemmin olla paniikkihäiriö joka öisin tuppaa iskemään päälle

sky:lle iso lohtu :hug:

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta enpä enään muista.

pömppä ja pömppis rv 10+3
 
mua ei muuten synnytys mietitytä paitsi vaan että minkäs kokonen vauva tällä kertaa mahtaa tulla ja ehinköhän ees sairaalaan asti kun pojan kohalla se tapahtu niin nopeeta vaan 50min kesti koko toimitus ja syntymämitat oli 4800g ja 52cm vaikka ultra antoi vähän ennemmin syntymäpainoksi vaan 3600g ja oisivat mut viel lähettäny kotiin vaikka olin jo 4cm auki ja supisteli kivuttomasti mutta onnex sain jäädä sinne..tässä vielä kuva masusta kun ootin poikaa viikoilla 37+5

 
Heippa vaan kaikille :wave:

Sky: Iso iso :hug: sinulle ja miehellesi. Olen aivan sanaton :(

pikkuihra: Mulla oli vielä viime viikolla aivan mieletön himo kahviin. Nyt sitten eilen ja tänään ei ole enää pystyny juomaan, tulee vain huono olo.. En juonut esikonkaan koko raskausaikana kahvia, joten en yhtään ihmettele jos ei se maistu nytkään. Sen sijaan mehut, todella kylmät sellaiset, menevät alas vähän liianki kanssa. Kun taas pelkkä vesi (oli se sit miten kylmää hyvänsä) tekee tiukkaa..
Viime päivinä on myös herkkuani ollut ruisleipä + juusto, kinkku, tomaatti ja kurkku. Se on vain niin työläs tehdä ettei millään jaksais. Tänään taidan kuitenki tekaista ennen ku meen nukkuun. Himottaa niin mahoton..

Jennyli: Mä rasvasin koko esikon raskausajan masua ja rintoja (ihan pelkällä esim. nivean kosteusvoiteella) eikä tullut ensimmäistäkään raskausarpea *koputtaa puuta*. Nytkin aloitin heti plussattuani rasvailun, jospa välttyisin moisilta nytkin

aamukastetta: Älä huoli, et sä oo ainoo joka murehtii.. Mä en tosin tuota ole ehtinyt vielä murehtia, mutta tässä juuri joku päivä sitten mietiskelin ääneen miehelle että onkohan mulla ensi jouluna töitä.. Kunnes tajusin että tuskinpa, jos kaikki menee hyvin :LOL:

tb82: Mullakin on huomenna eka ultra, tosin tk: sellainen. Mutta ainakin saa viikot suht kohdilleen. Vähän jo jännittää, mutta eiköhän se hyvin mee :) Multaki samalla kaikki verikokeet otetaan (hiv, b-hepatiitti etc. lisäksi kilpirauhasen toimintaa tutkaillaan)

Ninnatar: Mäkin just miehelle tänään viestin, et tekis mieli jo kertoa jollekin raskaudesta (kun salassa pidämme ;) ) että vois päivitellä kaikista ns. oireista jollekki joka ymmärtää. Sitten pistin melkein heti perään viestin et onhan meillä marraskuun odottajat.. :D Kiitos siis kaikille kun olette täällä :)

Silver-ice: Marttojen kutomat villasukat?

Mä olin edellisessä raskaudessa Aivan Kamala pirttihirmu. Siis toista saa maan päältä hakea. Nyt ei onneksi noita tuntemuksia ole ollut, mutta.. Tippa tuli linssiin ku katsottiin pojan kans jummi jammi- ohjelmaa :D Ja tänään näistä runoista.. Mutta tuo lasten ohjelma veti kyllä pohjat..
Ja väsymys; se on aivan jotain sanoin kuvaamatonta. Voisin aina vaan nukkua, mutta siihen aika vähän öiden lisäksi tarjoutuu mahiksia. Päivisinkin haaveilen vain nukkumisesta.. Hyvin menee.. ;)
Koko ajan tulee lissää oireita mieleen.. Rinnat; kuinka ne voi olla NIIN kipeät jo nyt. Ku ei oo hyvä rintsikoilla, muttei ilmankaan.. Tosi inhottavaa..

Mutta huomiseen :wave: Jännä nähdä mitä ruudussa näkyy :heart:

Myräkkä ja tipu 9+3
 
hömpänpömppä
Mun pitää tunnustaa :ashamed: Menin syömään tänään kumpuksia, vaikka ei olis suositeltavaa. Mut ku en voinu vastustaa :p
Selvennykseksi siis, et ne poronverestä ja ruisjauhoista tehtyjä "pullia"
Lupaan etten ota tavaksi
 
Ensiksi osanottoni menetyksen kokeneille.

Itsellä uusia oireita ilmaantuu nopeammin kuin vanhat ehtivät poistua. Ystävämme Pahoinvointi on edelleen uskollisesti seuranani aamuin päivin ja illoin. Tähän auttaa vain syöminen, ja pitää olla kunnon ruokaa. Erityisen hyvin uppoavat pizzat ja hampurilaiset, valitettavasti. Läski sen kuin lisääntyy. Ruisleipä juustolla, tomaatilla ja kurkulla sekä luumut on onneksi myös ajankohtaisia himoja. Mikään makea ei ole uponnut kohta neljään viikkoon, eli pahoinvointikaudella. Myöskään kahvia en ole pystynyt juomaan enää viikkoihin ja hyvä niin, eipä tuo erityisen terveellistä taida poikaselle olla. Röökilakko on ollut helppo toteuttaa koska pelkkä hajukin etoo, ei siis pelkoa retkahduksesta. Mies tosin retkahti tänään kertaalleen ja sai osakseen jäkätystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
:attn: KYSELYÄ :attn:

Eli asia 1. Onko kenelläkään muulla päänsärkyäjoka ei lähde panadolilla pois? Täällä on särkenyt kolme-neljä päivää eikä mikään auta.Ei ulkoilu, vedenjuonti,lepo.EI MIKÄÄN |O

asia 2. ramppaako kukaan muu jo 2 kertaa yössä vessassa?

asia 3. Onko kenelläkään muulla koko ajan "metallin maku" suussa ja mieletön jano joka ei juomisella vähene? Tämäkin yötä-päivää.

asia 4. Herääkö kukaan muu keskellä yötä ja sitten ei uni enää tule?
Niin, tuossa olikin pari mun uusista oireista viime viikkoina:

1. Tätä ei ole, tai on parit säryt olleet mutta Panadol auttaa.
2. Ilmoittaudun. Teen nykyään joka yö 2 kertaa rallia ensin vessaan pissimään ja sieltä keittiöön juomaan vettä. Kusettaa ja janottaa.
3. Ei metallin makua, mutta jano on ja vettä tulee juotua aika monta lasillista päivässä, muiden juomien lisäksi.
4. Juu, siis tämä on raivostuttavaa. Varsinkin aamuyöllä klo 04-06 välillä tulee heräiltyä ja usein tuntikin kierittyä sängyssä umpiväsyneenä. Välillä en saa unta uudestaan enää ollenkaan. Kiva mennä sitten silmät ristissä töihin, ja kun muutenkin yksi oire on tuo väsymys.

Uutena vaivana tullut myös ummetus. Luumuja menee puoli kiloa päivässä, muuten käy huonosti. Vatsan turvotus sen kuin lisääntyy, en tiedä olisiko läskin lisäksi jotain asiaankuuluvaakin pullotusta jo. Kaikki vanhat housut kiristää ihan perhanasti ja pitää varmaan viikonloppuna ostaa jotkut työkelpoiset lökäpöksyt. Alavatsan repäisyjä ja jomotuksia on, lienevät kasvukipuja. Niin sitten vielä rinnat on edelleen kipeät, kuten alusta alkaen.

Kaiken kaikkiaan siis tyytyväisenä tässä pötkytellään oireista huolimatta. Ehkä tuo pahoinvointikin on joka toinen päivä jo vähän lievempää. Seuraava etappi olisi sitten nt-ultra vappuaattona. Oon tässä jahkaillut apteekkikäynnin kanssa, en saa mitään aikaan. Multivitaa siis syön, mutta pitäisi hankkia varmaan vielä kalkki-deetä ja sitten tietty Rennietä ja jotain luumunkorviketta varalle.

Mitään vuotoja ei onneksi ole ollut, vaikka kaikki muut raskauteen liittyvät oireet taitavat löytyäkin. Sormet ja varpaat pidetään edelleen ristissä jotta Poikanen pysyttelisi jatkossakin tukevasti kyydissä.

Lispu ja Poikanen 9+2



 

Yhteistyössä