*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Ensinnäkin voimia kaikille joiden pikkuinen on lähtenyt pilven reunalle. :hug:

Hömpälle hali kun pikkunen on vielä matkassa :) Onneksi oli väärä hälytys.

Kovia te tosiaan ootte kirjottelemaan :D Oon känässy lueskelemassa melkein päivittäin, mut millään ei oo jaksanu alkaa kirjoittelemaan mitään. Niin älytön on tuo väsymys/uupumus ettei oikein mikään nappais..
Miehen pääsiäislomaki loppu tänään (kuten tietty munki) ja mies lähti töihin. Tulee tod.näk. vasta perjantaina iltasella kotiin. Poika otti heti siitä itteensä ja järjesti sellaset nukuttamis-showt ettei oo pitkään aikaan sellasia ollukaan. Huuteli jatkuvasti ja keksi millon minkäki syyn saadakseen mut huoneeseensa. Sano jo et haluaa äidin viereen nukkuun (nukahtaa lähes poikkeuksetta omaan sänkyyn). Monta viikkoa se on nukahtanu samantien ku on sänkyyn vieny, ilman mitään kenkkuilua. Totta sitä on päässy liian helpolla, et nyt ku itellä tosissaan väsyttäis niin juniori ei nukahda. Ja monta viikkoa nukkunu heräämättä läpi yön, saas nähdä miten ens yönä käy; pahalta enteilee. Toivon kyllä kovasti et nukkuin piiitkään ku kerta niin kauan kiukutteli unta vastaa..

Nippailut mahassa jatkuu ja mieletön väsymys. Tänään eto ekaa kertaa. Lounaalla söin jogurttia ja mysliä, väkisin oli syötävä et jaksaa päivän loppuun. Mut oli kyllä hirveä olo. Pojan aikana mulla oli kyllä todellakin ällöä oloa oikein kunnolla, mut se oli noin viikoilla 5-6.

Perjantaina olis ultra, jännittää mihin la siirtyy, vai siirtyykö mihinkään. Niin ja tietty et pikkusella kaikki hyvin (tosin en kyllä tunne toisinkaan)

Nyt on pakko mennä nukkumaan, silmät luppasee. Hyvää yötä mammat.

Niin joo, tähän pärstään ei taida saada nyt hehkeyttä edes kellon ympäri nukkumalla; niin on väsyny jatkuvasti..

Myräkkä ja tipu 9+1
 
Pahoitteluni taas kerran suuren surun kohdanneille! :hug: Halusin laittaa tälläisen runon nyt kaikille joilta jäi matka liian lyhyeksi. Voimia teille!

Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surun tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa enkä tule,
vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko,Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille,Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan siemenenä äidin vatsassa kasvaa ja
isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

gp hiljaisena
 
vähän pidin "lomaa" kirjoittelusta, juttuja tosin luin koko ajan... Nyt pääsiäisen aikaan jäi suurin intohimoni AAMUKAHVI pois kuvioista, ei vaan pysty :D yhen kupin kahvia pystyy juomaan päivässä :|
tämän aamun alotin vitamiiniporetabletilla ja porkkanalla :D hmph.. nyt töihin! ja huomenna eka neuvola <3

 
Aktiivisia tosiaan ollaan,hyvähyvä :D
Mä käyn useamman kerran päivässä lueskelemassa...heh missä on mun elämä :LOL:

Alisa ihanaa että oot palannu :hug: Johan mun on ollu ikävä :heart: Ja hyvä että reissu meni hyvin =) Taidat olla ihan papu?! B)

(.) Eipä uutta...turvotusta,turvotusta :x Mitenhän sitä osais syödä vähän kevyemmin ja vähemmän :whistle: Mulla on yleensä aina aamusta iltapäivään jatkuva nälkä ja sitten illalla hirvee ähky ja huono olla :x Paino on noussut kilon verran alkupainosta vaikka olo on sellainen että niitä olis tullut ainakin 10kg! :x Myös jalat turpoo päivän mittaan,ihquu! :kieh:

Huojentavaa kuulla että muillakin on näitä masun nappailuja ja jomotuksia! Mä jo aloin pelkäämään että mikä tässä nyt on kun aina vaan on noita tuntemuksia...mutta eiköhän ne meidän murut siellä vaan kasva :heart:

Onko muuten kukaan aloittanut masun rasvaamista r-arpien ehkäisemiseksi? Minä oon nyt ihan vauvaöljyä käyttäny...tosin ei mulle tullu arpia pojistakaan joten ei varmaan nytkään!

Entä tietäisikö joku hyviä runoja jolla kertoa läheisille raskaudesta?
Olen ajatellut nt-ultran jälkeen laittaa kuvaviestin ja runon läheisille mutta kiva runo on vielä hakusessa =)

Nyt valmistautumaan töihin :wave:


Jennyli+pikku-Sisu 9+6 :heart:
 
Jennyli positiivarien sivulla on hirmuisesti runoja aiheesta. Täältä kaksplussan puoleltakin löytyy paljon mut tuo haku- on kyllä niin pers..** että sil on hankala löytää mut mee positiivareiden sivuille, värssypankkiin. Mä oon sieltä käynyt kopsasemas joka kerta. Tykkään runoista kauheasti ja oon aina sellaisella ilmoittanut raskaudesta ja pikkuisen syntymästä :heart:

Mulla menee hermot itteeni |O mä oon kova murehtimaan ja mä jo nyt murehdin sitä että kuka meille tulee kun mä lähden synnyttämään. Kaikki on töis, ja ne jotka ei ole ei niihin ole mitään luottamista. Viimeksi kakkosen syntymän aikaan pyysin rakasta äitiäni joka vannoi olevansa selvinpäin kun tulee...pikkasen supisti jo 7 aamulla ja ilmoitin heti että tänään synnytetään sitten... no kun kello oli 7 illalla niin äiti tuli taksilla :kieh: |O ja oli selvästi otoissa. Ei voinut sitten yhtäkään päivää olla selvä :'(
Kaipa mä pyydän mun yhtä kaveria. On luotettava kyllä ja varmasti hoitaa lapset, mutta vaivaa jos synnytys alkaa viikolla ja hänen pitää olla töistään pois sen takia, menettää siis palkkansakin siltä ajalta.
Olkaa onnellisia te joilla on sisarukset ja isovanhemmat mukana teidän ja teidän lastenne elämässä. Olemme kyllä hyvissä väleissä vanhempiemme jne. kanssa mutta siis heitä ihan oikeasti ei vain kiinnosta lapsensa tekemiset ja lapsenlapsensa tekemiset vielä vähemmän :'( Heillä on muuta tärkeämpää.

Olo on kyllä tosi turvonnut ja kohtutuntemuksia on täälläkin päivittäin. Mutta eiköhän se kohtu sielä kasva vain. Muuten olo on tosi tosi herkkä, itkettää aivan typerät asiat. En ole kyllä ollut tällainen muissa raskauksissa, siis näin herkkä. Kaikkivaltaisesti olen äärettömän onnellinen :heart: ihana ajatella että marraskuussa kynttilän loisteessa saan katsella sohvanurkassa pientä nyyttiä joka ahnaasti hamuaa rintaa. :heart: Voi ihanaa, olisi jo marraskuu.

Uusi doppleri tilattu ja maksoi 27e postareineen päivineen. Sitä odotellessa. * hulluna kyttää joka päivä postilaatikkoa*

Onko muut siirtyneet jo mammahousuihin. Mulla on muutaman viikon jo ollut ihan lötköt urheiluhousut jotka jää lantiolle kun muut painaa niin ikävästi tuohon kohdunseutuville ja tää tuurvotus :ashamed: ei voi farkkuja laittaa. Just tilasin huutiksesta kahdet mammahousut. Ne pitäis tänään tulla ja otan heti käyttöön. =)

Aurinko jo paistaa. Ihanaa =)

aamukaste ja pisarani 9+6
 
Kiitos Hömppä :heart: Tuo on kyllä hyvä =)

Mä oon käyny sielä värssypankissa mutta en löytänyt sieltä muka mieleistäni! :whistle: Pojista laitoinkin ihanan runon...
Tänään salaisuuden suuren,
kuiskaan mukaan tuulen.
On masussani pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat?
On ilomme suuri ja rajaton,
meille vauva tulossa on :heart:
Ja perään sitten vielä uutinen tuplaraskaudesta :D

Mutta samaa runoa en viitsi laittaa toistamiseen ;)
Jotenkin haluan vielä runoon liittää nuo kaksoset jotka pääsee sitten kantamaan isoveljien titteliä :heart:

Me mennäänkin aamukastetta samoilla päivillä :wave:
Halitukset sinulle :hug: Harmi kun läheisten tukeen ei voi turvautua :ashamed: Älä kuitenkaan vielä murehdi liikaa nuin pitkälle :hug:
Tosin itse sain viimeviikolla pahan mielen siitä että isäntä meinas ettei tule synnytykseen ollenkaan :/ Mutta pitkä matka tässä on vielä asiasta keskustella ja sopia mitä synnytyksen tullen teemme!
Mulla muuten tuli tippa linssiin kun luin kirjoitustasi kynttilän loisteesta ja pienestä marraskuisesta nyytistä :heart: Hieman herkkyyttä siis täälläkin ;)
Mulla on nyt yhdet mammafarkut ollu käytössä kun muut tuntui heti alkuunsa niin ahdistavilta! Ostin siis nämä muutama viikko sitten ja ovat nykyistä kokoani. Saattanee siis jäädä tässä vielä pieneksi kun mulla tuppaa kilot meneen reisiin ja takapuoleen :whistle:
Mutta kaapissa odottelee sitten poikien peruja olevat mammavaatteet!
 
hömpänpömppä
tämän haluan laittaa teille tänne:
ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.
 
hömpänpömppä
jennyli:
Olisko tässä itua? Siis jos vähän muokkailis :flower:

Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:
näkyi ultrassa syke pienen sydämen!
_____kuussa meitä on kuusi,
kun syntyy perheeseemme jäsen uusi!
 
äiti vm-66 suuren suuret pahoittelut menetyksestänne, :'( paljon voimia sinne koko perheelle! :hug:

Sky, meillä on varmasti kaikki peukut pystyssä, että saisit kuulla kaikesta huolimatta hyviä uutisia.

aamukastetta, meillä vähän sama tilanne, oma äitini ei ole nähnyt joulun jälkeen lastenlastaan, kiinnostaa vapaa aikana tuo kuningas alkoholi perhettä enemmän... :( :ashamed:

Olipa koskettavia runoja, iskee näihin hormoonitunteisiin kuin kuuma veitsi voihin. :p

Täällä on vointi ihan hyvä, tarkkana kyllä pitää olla ruokien kanssa, vaihtelee ihan hurjasti mikä minäkin päivänä kelpaa! :LOL: HerranJESTAS jos edes ajattelee jotain ruokaa, joka sattuu olemaan sen päivän inhokkilistalla... Vatsassa repäisee välillä ihan kunnolla, kun ahkeroi tuon pojan kanssa, muutoin olo on aika "normaali".

Kovasti odotellaan päivän ultrakuulumisia, toivottavasti saadaan pelkkää hyvää!

Rv 11+2
 
neuvolassa käyty

pissa puhdasta
verenpaine 140/ 96 juu tidän korkea on
sydämmensyke + ( ison työn teki terkka että löysi) 160 näytti
paino laskenut yhteensä 1.5kg

Ens maanantaina istukkatutkimukseen meno ja vasta sen jälkeen soitellaan uutta aikaa terkalle,samalla käynnillä kun on pikkuneidin 2V neuvola.

SAYA mulla tuhruttelua on yhä mutta sydämmensykkeet kuulin tänään että kaikki hyvin.

Terkka kielsi mua ostamasta kotidobbleria koska mun kohdalla se lietsois vaan enemmän huolta ja murhetta.Nytkin nipinnapin saatiin kuuluun .Mutta terkka on oikeassa mä hyppisin seinillä jos ei yhtä-äkkiä kuuluisikaan sykettä vaikka kaikki oiskin kunnossa.

heidiS23+ tytöt ja pikku pirpana rv 11+4
 
Meitsi tuulettaa!!!!! :p :p
Kontrollissa käyty ja paniikin sekaisin tärinöin sinne menin, kun viimeksi kerran jo "toivoa ei ole"-tuomio annettiin. Ja niin siellä vaan pikkuinen sydän sykki aurinkoisen päivän kunniaksi ja päiviksi lääkäri laski 8+0. Vaikka periaatteessa oliskin pitänyt huidella jo 10 viikon hujakoilla.
Olin NIIIN hymy korvissa ja juhlistin asiaa heti isolla jäätelöllä ja kaakaolla, jotka sain kakisteltua alas!
Oih, nyt taas kestää karmeeta pahoinvointia ja väsymystä kun tietää että pieni, sitkeä sissi reissaa mukana--ainakin toistaiseksi. :heart:

Gutupallolla oli kauniit runot. Tuon jälkimmäisen luin esikoisen ristiäisissä. :)

Aurinkoista ja ihanaa keskiviikkoa kanssaodottajat!
 
HeidiS23, viitsitko valaista hieman enemman tuota istukkatutkimusta? Meillakin on edessa geenien tutkimus, ja olemme alustavasti suunnitelleet menoa lapsivesipunktioon, koska lukemani perusteella tuossa istukkatutkimuksessa on hieman korkeampi keskenmenoriski, ja myos se riski, ettei naytetta saada otettua, jolloin joutuu joka tapauksessa lapsivesitutkimukseen. Eli siis miksi valitsit istukkatutkimuksen lapsivesitutkimuksen sijaan, oliko kyseessa vain se, etta istukkatutkimus voidaan suorittaa aiemmilla viikoilla? Lahinna yritan etsia tietoa siita, etta pitaisiko meidankin harkita istukkatutkimusta varteenotettavana vaihtoehtona...

Suuret pahoittelut surullisia uutisia kohdanneille. :'(
 
Huomenna pääsen lekuriin vihdoinkin ja saan ehkä lähetteen sieltä sairaalaan koska tää olo on niin kaamea,ihan voimaton oon kokoajan.Soitin jo yx päivä lääkärille ja kysyin että voisinko tulla ni ne vaan käski pysyä kotona ja koittaa juoda mutta sitä oon tehnyt ja tulos on se että kaikki tulee heti pihalle .

 
heippa!!

Ultrassa käyty,14,6mm oli pikkunen pitkä ja vastasi vikkoja 8+1 :heart: Oli jo kädet ja pää näkyi,ihanaa ja mikä tärkeintä sydän löi!!

Meillä lähti osalle tällänen runo
Kuiskasimme haikaralle,poutapilven enkelille:pikkuruisen pieni ihme josko voisi tulla meille.
Silitti hiljaa enkelin siipi,kauneinta kaikista käytti. Onnen ovesta sisään hiipi,toiveet todeksi täytti. On masussani pienet sormet ja varpaat,nyt jo varmaan arvaat...onnemme on rajaton,marraskuussa meitä neljä jo on.

ja osalle tällänen:
Salaisuuden kuuluville,vihdoin julki julistamme:Kuiskasimme haikaralle poutapilven enkelille,pikkurinen suuri ihme josko voisi tulla meille. Isukki on innoissaan,äiti vielä oksentaa. Vaan asukki se masussa jo vyötäröä venyttää. Viel on aikaa arvuutella,ootella ja ihmetellä. Ja jos matkalla on enkeleitä marraskuussa neljä on meitä.

Nyt lepimään yövuorot alkaa.... |O kiinnostaa taas ku kilo....jotain.... :kieh:
 
Aurinkoista päivää kaikille!Eilenkin lukasin ja piti kirjoittaakin mutta silmät vaan menivät kiinni...

gutupallo:Ihania uutisia =)

:hug: sitä tarvitseville

Jennyli:Mulla on kans paljon tuntemuksia.Puristusta(supisteluako?),painontunnetta..siis kohtu tuntuu melkein koko ajan.En kans muista onko ennen ollut näin alussa tämmöstä.Ei kuitenkaan kipeetä tee joten kai sit normaalia.Niitä noustessa ylös vihlasuja myös löytyy.

Kuinkas muuten toi teksti lihavoidaan?Painetaanko B ennen halutun lihavoimisen vai jälkeen?
Kivoja runoja.Ehkä vois itsekkin noin muutamalle ilmoittaa..
 
:hug: sitä tarvitseville..

onnea kaikille joilla hyviä ultra/neuvola kuulumisia.. :)

täällä väsymys ei paina enää niin paljon (kopkop), mut syödä voisin vaikka kuinka paljon.. :D huomenna eka ultra ja siinä samalla sitten veriseula myös.. hiukan jo jännittää..


 
Nyt eilen käyty eka kertaa neuvolassa. Mukaan tuli tukeva pinkka luettavaa sekä näyteputkilot virtsanäytettä varten. Ensi viikolla niiden takaisin vienti ja samalla otetaan verikokeet.

Nyt odotetaan kutsua ekaan ultraan. Tulee kuukauden sisään. Koska emme halua nt-ultraa ym. niin terkka sanoi, että silti voi mennä siihen ekaan ultraan katsomaan vaan sikiötä ja tottahan se meille käy :)

Mulla oli aivan järkky pahoinvointi viikonloppuna. Piti yölläkin herätä syömään kahden tunnin välein, vaikka vatsa oli aivan täysi. Onneksi nyt meni ohi ainakin toistaiseksi. Huomasin muuten eilen töissä, että kun tuli hieman huono oli, niin jopa muutamien pähkinöiden ja manteleiden syönti auttoi, ettei aina tarvinnut kaivaa esille lounastarpeita. On muuten vaikea aina keksiä ruokia, jotka ei yököttäisi. Tänään oli Vauva-uutiskirjeessä hyvät lauseet:

Pysy syömisessä kohtuudessa, mutta älä pelkää kiloja - niitä kuuluu kertyä! Äidin liian vähäinen energiansaanti muuttaa kehittyvän sikiön rasvasolujen kemiaa, mikä voi aiheuttaa lapselle ylipaino-ongelmia myöhemmin elämässä. Lisäksi vitamiinien ja hivenaineiden puute voi vaikuttaa vauvan aivojen kehitykseen. Jos äidille puhkeaa raskausaikana anoreksia, vauvan kehitys vaarantuu. Äidin nälkiintyminen lisää pienipainoisuuden, keskenmenon ja ennenaikaisuuden riskiä.

Taaperolle voimia tuohon pitkään jatkuneeseen ja kovaan pahoinvointiin, jota olen seuraillut :hug:

halit myös kaikille kovia kokeneille :hug: Onneksi meillä on tämä yhteisö. Niin on mukava jakaa ajatuksia ja oireita :)
 
Hei täältäkin,

Ja tällä kertaa positiivinen hei :) Viikko sitten ajattelin, että pahoinvointi ei lopu koskaan ja en enää koskaan palaudu normaaliksi. Tuntui, että tulen ihan hulluksi. No mutta ihme juttu, maanantaina olo alkoi helpottaa ja en edes ole oksentanut maanantain jälkeen ja nyt on jo keskiviikko. Siis kaksi päivää oksentamatta ja olokin on ihan ok. Vähän huono olo, mutta paljon parempi kuin viikko sitten. Myötähali muille pahoinvoijille ja toivon viesti "se voi loppua". Ei nyt kyllä pitäisi hehkuttaa, varmaan alkaa taas kohta. Mutta kyllä nämä parikin hyvää päivää antaa kummasti voimaa. Minulla tuo megakarmea pahoinvointi kesti siis näillä näkyminen viikot 8-12. Sitä ennenkin oli jonkin verran ällötystä, mutta se oli vasta alkusoittoa :) Oikeasti, ei pitäisi kyllä hehkuttaa tai pääsen taas pönttöä halaamaan.

Positiivista sekin, että nyt on 12 viikkoa täynnä. Jonkinlainen maaginen raja se tuntuu olevan, vaikken itse sitä niin nyt ajattele. Tuhrut pitää jalat tiukasti maassa. Kasvanut vatsa ainakin on, housut pitää jo jättää masun alle.

Todella kurja kuulla, että jollekin tosiaan alkoholi on tärkeämpää kuin oman lapsen synnyttämässä olo ja lapsenlapsen hoito sen aikana. Tuntuu tosi surulliselta. Meillä on onnellinen tilanne, kun hoitaja erittäin todennäköisesti löytyy. Arkipäivisin lapset voivat olla pk:ssa, jos ei ole muuta vaihtoehtoa ja illalla ja viikonloppuna hoitaja kyllä löytyy. Minua jännittää hieman se, kuinka sinne sairaalaan ehtii, jos nopeasti päättää vauva syntyä. Viimeksi meni vain 2 tuntia. Onneksi sairaala on ihan lähellä.

Emmama 12+0
 
Hyva juttu Emmama, etta pahoinvointisi on nyt loppumaan pain. Kuulostikin kamalalle, etta toissa jouduit oksentelemaan useamman kerran paivassa. Itse joudun syomaan toissa jotain parin tunnin valein, muuten alkaa tyonteon tappava kuvotus, vaikkei mitaan ulos tulekaan. Raskausviikkojasi hieman ihmettelen - miten sulla voi olla rv12+0 jos laskettu aika on 3.11? Itsella LA 5 paivaa myohemmin, mutta viikkoja vasta 10+3. Ettei sulla oliskin vasta 11 viikkoa kasassa? Ei mun mielesta meilla marraskuisilla kenellakaan ole viela 12 viikkoa kasassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
Hyva juttu Emmama, etta pahoinvointisi on nyt loppumaan pain. Kuulostikin kamalalle, etta toissa jouduit oksentelemaan useamman kerran paivassa. Itse joudun syomaan toissa jotain parin tunnin valein, muuten alkaa tyonteon tappava kuvotus, vaikkei mitaan ulos tulekaan. Raskausviikkojasi hieman ihmettelen - miten sulla voi olla rv12+0 jos laskettu aika on 3.11? Itsella LA 5 paivaa myohemmin, mutta viikkoja vasta 10+3. Ettei sulla oliskin vasta 11 viikkoa kasassa? Ei mun mielesta meilla marraskuisilla kenellakaan ole viela 12 viikkoa kasassa.

Mäkin tähän kommentoin eli jos nyt on 12 viikkoa kasassa, niin laskettu aika on lokakuun vipalla viikolla jotain 25. päivän tienoilla.

Mulla on tämä pahoinvointi ollut suht lievää, ekassa raskaudessa ei ollut ollenkaan, mutta kolmessa seuraavassa oli ja sitten viidennessä oli kanssa aika lievää. Väsymystä nyt on ollut enemmän muutamana viime päivänä, nytkin pitäisi siivota, mutta veto on ihan hukassa :/

Joku tuolla enemmin kyseli mahan rasvauksesta. Tähän sen verran, että raskausarpien tulo johtuu ihotyypistä eikä siinä rasvaukset auta. Tietysti voi tuntua hyvältä, että mahaa rasvaa, kun se venyy jne, mutta arpien tuloa se ei valitettavasti ehkäise. Mä voitelin esikoisen kohdalla aikoinani ahkerasti vatsaa, mutta niin vain tuli arvet. Jatkossa ovat vain pahentuneet, jos suinkin mahdollista. Nyt kyllä luulisi, ettei lisää enää tulisi, kun ei nääs ole tilaa :kieh: No jaa, jos leviävät sitten ylöspäin...

Jos samaa kaavaa menee, mulla alkaa joskus rv 15 tienoilla liitoskivut ja sitten menee selkä ja samaan syssyyn narahdan sokerirasituksesta ja sitten alkaa kotona mittaukset. Ruokavaliolla oon selvinnyt muista raskauksisista, toivon mukaan tästäkin.
Automaattisesti joudun tuohon sokerirasitukseen, kun on ennekin ollut ongelmia, lisäksi vielä jonkun verran ylipainoa ja oon synnyttänyt yli 4.6kg vauvan.

Mutta löpinät sikseen.

-Fiona ja masu 7+5-

 
Gutupallo, ihania uutisia :heart: Hmm...meidän pätkä oli rv 8+0 16.2mm!! Sinulla oli pienempi ja yksi päivä enemmän :D Nojoo väliäkö tuolla :p Mulla vastas silloin nuo viikot täysin omia laskujani!

Ja myös minä oon sitä mieltä että jos on rv 12 menossa niin LA on lokakuussa. Mun hyvä ystävä on nimittäin nyt 12 viikolla ja LA lokakuussa ;)

Taitaa lähes kaikki olla jo käynyt neuvolassa? Mulla olis maanantaina ja odotan sitä kyllä hirveesti!! Olis NIIN ihanaa jos sais pienen sydänäänet kuuluviin :heart: Luulen että saattavat hyvinkin kuunnella kun rv 10+4 silloin!

Oon yrittänyt syödä tänään kevyemmin ja olo onkin ehkä parempi. Ei turvota niin paljoa! Mutta työpäivä tais olla raskas kun väsyttää taas niin armottomasti |O




Ps. Norjanangervo teksti lihavoidaan siten että mustamaalaat haluamasi tekstiosuuden ja painat tuolta ylhäältä hymiöiden yläpuolelta tota B-kirjainta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
HeidiS23, viitsitko valaista hieman enemman tuota istukkatutkimusta? Meillakin on edessa geenien tutkimus, ja olemme alustavasti suunnitelleet menoa lapsivesipunktioon, koska lukemani perusteella tuossa istukkatutkimuksessa on hieman korkeampi keskenmenoriski, ja myos se riski, ettei naytetta saada otettua, jolloin joutuu joka tapauksessa lapsivesitutkimukseen. Eli siis miksi valitsit istukkatutkimuksen lapsivesitutkimuksen sijaan, oliko kyseessa vain se, etta istukkatutkimus voidaan suorittaa aiemmilla viikoilla? Lahinna yritan etsia tietoa siita, etta pitaisiko meidankin harkita istukkatutkimusta varteenotettavana vaihtoehtona...

Mulla on turnerin mosaiikki( syndrooman lievempi muoto)ja lapsen saanti mahdollisuus on 75%( siis terveen).Mulle tota tarjottiin jo ekassa raskaudessa koska minulla on tuo sairaus ja veljeni oli syntyessää vakavasti vammainen ja kuoli ollessaan 8kk.Mulla tosta näytteestä tutkitaan vauvan geenit ja se että onko lapsi perinyt minun sairauden.Mulla toi menee niin että jos 50% mahdollisuus poikaan ja 50% mahdollisuus tyttöön niin siittä 25% pojista on terve ja 25% oisi vammainen ja tytöistä niin että 25% olisi terve ja 25% kantaisi mun sairautta mutta ikinä ei tiedä mihin noista tuuri osuu.Mulla 2 toditetusti tervettä tyttöä ja rv 19 kuolleena synnytetty poika jok istukkatutkimuksessa todettiin vammaiseksi mutta vakavuutta ei osattu sanoa.Saan myös tietää sukupuolen 100% varmuudella.


Kysy vielä jos haluat jotain tietää kerron kyllä mielelläni.Mulle toi on tehty 3 kertaa.Ja nyt ois tulossa 4 kerta.
 

Yhteistyössä