Iltaa masukaverit!
Päivittelin uudet odottelijat ja vaihtuneet lasketut ajat, huudelkaahan joohan mulle kun haluatte jotain muuteltavan, niin ei varmasti mene ohi. :wave:
Sydämen sykkeestä on ollut keskustelua, vielä lisäisin että mut ultrattiin viikolla 7+0 alakautta ja tarkasteltiin sykettä ultrakuvasta, sellaisena diagrammi "esityksenä" sekä kuunneltiin. Kyseessä oli toki kallis Femeda ja Bruno, mutta hän kyllä tekee kaiken vimosen päälle. =)
Ninnatar meillä ei ole omakohtaista kokemusta vielä, mutta juuri itsekin tutustuin valikoimiin, kun pikkuisemme potkii koko ajan peiton päältään. kovasti kehuttiin sellaista puuvillaista lyhythihaista mallia, hengittää ja on monikäyttöinen. Talvella saa alle pitkähihaisen bodyn, kesällä vähemmän. Iästä oli monta juttua, osa laittaa jo heti pienestä pitäen, meidän 4kk poikuli alkaa nyt nukkua niin levottomasti, että pussi tuli ajankohtaiseksi.
Ultrakuulumisista piti muuten onnitella useampaakin, oli taas mukava kuulla pääosin onnistuneista käynneistä! :flower:
Itsellä on ollut vähän raskaampi päivä tänään. Lähdin kävelylle kun oli niin ihana aurinkoinen päivä, mutta tuli vedetyksi vähän turhan pitkä lenkki ja lopputuloksena paikat ihan järkyttävässä kunnossa. Nivuset särkee, kohtua viiltelee ja hmm, värkki on pirun kipiä. Nää oli mulla viimeksi vaivoina joskus viikoilla 34+ ! |O :headwall: Tää on tätä odotuksen ihanuutta...
Neuvolasta oli kyselty, käynnithän vaihtelee käsittääkseni pitkälti paikkakunnittain, mutta ekalla käynnillä lähinnä täytetään tietoja ja jaetaan info lappusia. Lisäksi punnitaan, mitataan hemoglobiini ja verenpaine ja otetaan pissanäytteestä proteiinit ja sokerit. Tosiaan dopplerit on useimmissa neuvoloissa ja niillä harvemmin kuunnellaan ekalla käynnillä ennen rv 10+. Joissakin on kuulemma myös ultria, joilla pääsee pikkuista katsomaan. (Kade :ashamed: ) Meidän mies kävi esikoisen kanssa jokaisella neuvolakäynnillä mun kanssa ja tässäkin on tarkoitus tulla muihin kuin tuohon ensimmäiseen. :heart:
Voikaahan hyvin ja muistakaa tehdä pääsiäisostokset ajoissa, huomenna on odotettavissa taas elämää suurempi hamstraus ruokakaupoissa...
Rv10+2