*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

PP, lahinna tassa kai on ollut kysymyksessa erot ala-ultrauksen ja dopplerin valilla, koska alkuraskauden ultraukset tapahtuvat lahes poikkeuksetta alakautta. Jos sulla on ultrattu mahan paalta, ja sydanaanet on kuuluneet, niin tokihan se siis on mahdollista. Mutta miten siis ultraaja on aanet kuullut, mutta sina et? Vai tarkoittaako 'sykkeen loytyminen' jotain muuta, mita en nyt ihan tajua?
 
Joo, siis varhaisultrasta minäkin puhuin. Moni on vaan kirjoitellut, että varhaisultrassa alakautta ultratessa on näkynyt sydämensyke. Kävin tosiaan 6+5 päivillä ko. ultrassa, eikä sykettä näkynyt :( Kun on tätä vuotoa tässä takana, niin on himpun pelko takapuolessa.

Neuvolassa käyneet, mitä ensimmäisellä neuvolakerralla tehdään? Onko teillä ollut mies mukana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
PP, lahinna tassa kai on ollut kysymyksessa erot ala-ultrauksen ja dopplerin valilla, koska alkuraskauden ultraukset tapahtuvat lahes poikkeuksetta alakautta. Jos sulla on ultrattu mahan paalta, ja sydanaanet on kuuluneet, niin tokihan se siis on mahdollista. Mutta miten siis ultraaja on aanet kuullut, mutta sina et? Vai tarkoittaako 'sykkeen loytyminen' jotain muuta, mita en nyt ihan tajua?
Siis kyllä minäkin ne huomasin, toki. Minuthan on siis kaksi kertaa jo ultrattu, ensimmäisellä kerralla la:ksi sain 1.11. jolloin viikkoja olisi ollut tuon ultran mukaan 7+jotain. Seuraavan kerran kun ultrattiin, muuttui la viikolla eli 8.11. joten tuon mukaan tuo eka ultra olisi tehty sillon rv 6+ jotain. Tosi vaikea selittää, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Ja tämän jälkimmäisen ultrauksen mukaan raskaustestikin olisi näyttänyt plussaa jo viikkoa ennen menkkojen alkua, mitä toinen lääkäri ihmetteli. Mua siis itteä hiukan häiritsee, kun en voi olla varma viikoista...
 
caríbbee, tervetuloa mukaan joukkoon! :flower: Ja heti alkajaisiksi olet sinäkin päässyt nauttimaan suomalaisen terveydenhuollon parhaista antimista. :LOL: Anteeks vaan, mutta nää teidän lääkäri- ym. kokemukset vois kerätä yhteen ja nimetä teoksen "Doctors from Hell"... Aivan järkyttävää. |O

( . ) Täällä ehkä maailmanhistorian suurin turvotus. Nyt ne työhousut ei sitten enää mene kiinni. :ashamed: Muutenkin vaan kiemurtelen, kun on niin huono olla. Ja jouduin nostelemaan painavia tavaroita, kun en kehdannut kieltäytyäkään. Palkaksi huono omatunto ja muka-tuntemuksia vatsassa. :eek: :ashamed: :(
 
PP, nyt ymmarsin paremmin, eli kyseenalaistit siis lahinna myohemman ultran tulosta, jonka mukaan eka ultra olisi nayttanyt sykkeen jo vkolla 6. Mulla tuli nyt pieni deja vu -tunne, eli eikos tasta jo keskusteltu aiemmin, siis etta miten alkuraskauden ultrat antaa tuloksia, jotka heittelee valilla puolelta toiselle. Ihan nappituntumalla heitan antamiesi tietojen perusteella (suurimpana tekijana positiivisen raskaustestin ajankohta), etta eka ultra oli oikeassa, ja ehkapa toiseen ultraan mennessa alkion kehitys oli vahan keskiarvoa hitaampaa, jolloin arvioivat viikot eri lailla kun ekassa ultrassa. Tai saivat vaaran mittatuloksen johtuen alkion asennosta, ultralaitteesta tms. Syita voi olla monia. Mutta korostan, etta ma en oo mikaan laaketieteen asiantuntija! Onko sulla seuraava ultra milloin? Siellahan sen sit nakee miten nuo viikot taas ennustetaan, mutta ymmarran, etta on turhauttavaa olla epatietoinen raskauden kestosta.
MUOKS. Vai tahtaatko tiettyyn horoskooppiin, ja sen takia olisi tarkeaa tietaa tarkka laskettu aika? :LOL: Sori, olipas asiaton kommentti :$ :ashamed:
 
Ultrassa käyty ja siellähän pieni n. 6 mm alkio löytyi ruskuaispussin viereltä :heart: Pieni sydämen sykekin näkyi (ei siis kuulunut), näytti vaan vilkkuvalta valolta :D Eli viikot tän ultran mukaan vasta 6+2, ja laskettu aika menee joulukuun alkuun, mahdollisesti marraskuun loppuun. Voin kai silti täällä ketjussa roikkua? Hyvä et menin tähän ultraan, ku nyt pitää siirta np-ultraa ainaki 2 viikolla. Kävin gynekologikeskuksessa ja pyysin niitten halvinta lääkäriä ja loppusummaksi tuli vain 48 e kun sai kela-kortilla n. 15 e pois.

Joku puhu pco:sta: Mulla ollu kauan rakkulaiset munasarjat ja ylipitkät kierrot. Ja kun kierrot alko lyhentyä alle 40 (viime kierto 36) ni tärppikierto oli kuitenki yli 40 päivää! Ja yksi alkio siellä kohdussa oli ;) Nytkin löyty vasemmalta puolelta 3 iso rakkulaa mutta ei ne ainakaan mitään pahaa voi tehdä.

Superonnellinen magda 6+2 =) =) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
PP, nyt ymmarsin paremmin, eli kyseenalaistit siis lahinna myohemman ultran tulosta, jonka mukaan eka ultra olisi nayttanyt sykkeen jo vkolla 6. Mulla tuli nyt pieni deja vu -tunne, eli eikos tasta jo keskusteltu aiemmin, siis etta miten alkuraskauden ultrat antaa tuloksia, jotka heittelee valilla puolelta toiselle. Ihan nappituntumalla heitan antamiesi tietojen perusteella (suurimpana tekijana positiivisen raskaustestin ajankohta), etta eka ultra oli oikeassa, ja ehkapa toiseen ultraan mennessa alkion kehitys oli vahan keskiarvoa hitaampaa, jolloin arvioivat viikot eri lailla kun ekassa ultrassa. Tai saivat vaaran mittatuloksen johtuen alkion asennosta, ultralaitteesta tms. Syita voi olla monia. Mutta korostan, etta ma en oo mikaan laaketieteen asiantuntija! Onko sulla seuraava ultra milloin? Siellahan sen sit nakee miten nuo viikot taas ennustetaan, mutta ymmarran, etta on turhauttavaa olla epatietoinen raskauden kestosta.
MUOKS. Vai tahtaatko tiettyyn horoskooppiin, ja sen takia olisi tarkeaa tietaa tarkka laskettu aika? :LOL: Sori, olipas asiaton kommentti :$ :ashamed:
Kyllä tuo skorppari olis aika kova sana tähän perheeseen mut se taitaa tulla molemmilla päivillä ;)

Ehkä suurimpana huolena on kuitenkin se, että onhan sikiöllä kaikki ok jos ei kasva normaalia vauhtia ja siksi vaihtuu tuo la. Yritän kokoajan uskotella itselleni, että koska mun kohtuni on niin taaksepäin kallistunu niin siksi mittoja ei saatu tarkkaan (tokassa siis ultrattiin ensin päältä ja sitten sisältä). Enkä mie oikeestaan tuota edes tajunnu ennen ku huomasin täällä puhuttavan siitä ettei sykkeen pitäisi löytyä noilla viikoilla vielä eikä varsinkaan vahvana niin kuin se mulla näky.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Kyllä tuo skorppari olis aika kova sana tähän perheeseen mut se taitaa tulla molemmilla päivillä ;)

Ehkä suurimpana huolena on kuitenkin se, että onhan sikiöllä kaikki ok jos ei kasva normaalia vauhtia ja siksi vaihtuu tuo la. Yritän kokoajan uskotella itselleni, että koska mun kohtuni on niin taaksepäin kallistunu niin siksi mittoja ei saatu tarkkaan (tokassa siis ultrattiin ensin päältä ja sitten sisältä). Enkä mie oikeestaan tuota edes tajunnu ennen ku huomasin täällä puhuttavan siitä ettei sykkeen pitäisi löytyä noilla viikoilla vielä eikä varsinkaan vahvana niin kuin se mulla näky.
Taalla nyt puhutaan itse kukin mita sattuu! Ala siis juttujen perusteella huoli vaan odota ihan rauhassa seuraavaa etappia. Eikos sulla oo sita aikaa kulunut ultrista jo ihan reilusti, eika mitaan ikavaa ole sen jalkeen ilmaantunut, joten varmasti kaikki on kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
Taalla nyt puhutaan itse kukin mita sattuu! Ala siis juttujen perusteella huoli vaan odota ihan rauhassa seuraavaa etappia. Eikos sulla oo sita aikaa kulunut ultrista jo ihan reilusti, eika mitaan ikavaa ole sen jalkeen ilmaantunut, joten varmasti kaikki on kunnossa.
Kiitos =) Ehkä mie vaan oon jotenkin herkällä päällä tän asian kanssa... Ja kohtahan tuo seuraava ultrakin on jo :)
 
Olen koko tähän astisen raskauden ajan kannellut painavia kauppakasseja. Huomaa kyllä, että raahaamisen tai ylipäätään kaupassa samoilemisen jälkeen on veto täysin poissa ja paikkoja saattaa vähän jomottaa.

Eilinen päivä oli äärimmäisen raskas henkisesti (työasiat), ja sen jälkeen mulla alkoi jomottaa kohdun kohdalta n. 15 tunnin ajan. Ehkä tää on tosiaankin varoitus, ettei painavaa saisi kantaa ja stressiä tulisi välttää. Tuosta jomotuksesta tuli huolestunut ja surullinen olo.
 
Kun täällä oli puhetta noista sydänäänistä..
Mulla esikolta KUUNNELTIIN ekan kerran rv 10+2, siis vatsan päältä, ja ne kuului.
Kakkoselta yritettiin kuunnella rv11+3, ei kuulunut, kohdun koko vastasi onneksi aikaa. Rv 12+6 yritettiin uudestaan, ja sillon kuului. Esikoista odottaessa istukka oli etuseinässä, ja kakkosta odottaessa takaseinässä. Nyt tässä raskaudessa Syke NÄKYI ultrassa rv 9+1, neuvolassa ei vielä ole kuunneltu..
Joo, mulla on aivan järjetön väsy, kun oon loman jälkeen palannut töihin.. :/ Meillä pojalla nousi tänään kuume, niin joudun olla huomisen kotona. Pääsiäinen meneekin sitte töissä.
:|
Muuten, onko muilla kovia vihlaisuja ja "nipistyksiä" kohdun kohdalla? Mulla on tosi kovia välillä, mutta muistaakseni normaalia...? Arvatkaas mitä?! Mulla on jo kaksi työkaveria kysyny, et oonko raskaana :D Mulla on aivan järjettömän turvonnu maha, ja farkuista ja työhousuista ei mene enään vetskari kiinni... :eek:
Pikkuruinen 10+0 :heart:
 
täällä kans haluaisi yks tietää mitä ekalla neuvolakäynnillä tarkalleen tehdään? netistä oon jotain lukenu mutta tiedä sit kuinka on oikeasti :)

onko teillä miestä ollu mukana? meillä ukko tulee mukaan, oli yksimielinen päätös, kivahan se on että kummatkin on mukana....? :)
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ja onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ultrassa! :flower:

Mä halusin just sen takia ekan neuvolan vasta vkolle 11+ että sydänäänet kuuluis, koska muuten se ois musta täysin turha käynti ku en mitään tietookaan tartte enää viiennen kanssa. Ens vkolla se sitten vihdoin ois.

aamukastetta arvaappa mitkä on reaktiot kun viiettä alkaa oottaan ja kaikki muutkin lapset vielä alle kouluikäisiä, esikoinen syksyllä ekalle. Ei kukaan voi tarkotuksella viittä pentua tehä! :x Jopa neuvolassa sai myötätuntoa ku aikaa varas :eek: Piti ihan selittää että EI OLE VAHINKO! Ehkä se 2 oli just "sallittu" määrä ja kolmannen kanssa aletaan jo kyseenalaistaan valintoja... Mulle on niin tuttuja nuo; "ekkö mee jo töihin?" " miten te mahuttu kämppään?" ym.ym. Meilläkään ei lapset ikinä mummoloissakaan hoidossa ilman meitä ja muutenkin tukiverkosto ihan perseestä ettei kenenkään pitäis urputtaa että muilla lapsemme hoiatetaan... Mutta juu se on niin tätä.

Onni rv 10+1
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti, joten jännittävä päivä takana. Kovasti siellä asioita kyseltiin. LA muuttui päivällä, eli uusi LA olisi 12.11 jos joku viitsisi päivittää!?Ensimmäinen ultra vasta n.kk päästä. Lääkärikäynti parin viikon päästä. Mitäs siellä tehdään? Sisätutkimus...muuta?
Täällä ei edelleenkään juurikaan oireita ole. Ainoastaan turvotus ja väsymys. Vieläkin mietityttää onko mahassa kaikki kunnossa :(

Hope79 ja Avokki88 Meillä mies oli mukana ensimmäisellä neuvola käynnillä. Neuvolatäti myös sanoi että on todella hyvä että mies on mukana. Mies tulee myös jatkossa mukaan. Ensimmäisellä neuvola käynnillä puhutaan elämäntavoista(tupakointi,alkoholi,syöminen) ja kysellään paljon muistakin asioista. Verenpaine, hemoglobiini ja paino otettiin. Luettavaa sai paljon ja jopa yhden dvd:n :)

Nennii 8+6
 
Täällähän on kivaa luke juttuja kun niin hyviä uutisia saa lukea =) onnittelut jälleen kaikille joilla ihanat ultrauutiset kerrottavana :heart:

ja uusille tervetuloa B)

täällä ei edelleenkään ihmeempiä nälän ja rintojen aristuksen lisäksi. tuntuu vaan että aika matelee. ja nyt 4 päivän vapaat eikä mies oo kotona ois jo ikävä sitäkin ukkelia.. menee nimittäin vapaat todella hitaasti ku kaupat kiinni eikä jaksa kylässäkään käydä, varmaan oon itsekseni neljän seinän sisällä maanantaihin asti :whistle:

oli pakko ottaa jo masusta kuva ku tuntuu et se on jo niin "iso" :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=3978876.jpg

ajattelin ottaa joka viikko kuvan niin huomais itsekin miten se kasvaa.. :xmas:

ainiin koko ajan ollut ihan tyttö fiilis jotenkin, mut nyt ruvennu miettiin et oiskohan poitsu sittenkin ku oireet niin olemattomat..

pakko lähtiä jo pehkuihin ku ramasee, hyvät yöt :wave:

tupuna ja pupuna 7+5(oma lasku 8+3) :heart:
 
Onx kellään kokemusta vauvojen unipusseista? Niitä näyttää olevan hihallisia ja hihattomia. Kumpi on parempi ja mitä materiaalia ne ovat yleensä? (ajattelin tehdä ehkä itse). Loogisesti ajateltuna hihattomassa pussissa tulee käsiin kylmä. Minkä ikäisiä vauvoja unipusseihin yleensä laitetaan?
 
Iltaa masukaverit!

Päivittelin uudet odottelijat ja vaihtuneet lasketut ajat, huudelkaahan joohan mulle kun haluatte jotain muuteltavan, niin ei varmasti mene ohi. :wave:

Sydämen sykkeestä on ollut keskustelua, vielä lisäisin että mut ultrattiin viikolla 7+0 alakautta ja tarkasteltiin sykettä ultrakuvasta, sellaisena diagrammi "esityksenä" sekä kuunneltiin. Kyseessä oli toki kallis Femeda ja Bruno, mutta hän kyllä tekee kaiken vimosen päälle. =)

Ninnatar meillä ei ole omakohtaista kokemusta vielä, mutta juuri itsekin tutustuin valikoimiin, kun pikkuisemme potkii koko ajan peiton päältään. kovasti kehuttiin sellaista puuvillaista lyhythihaista mallia, hengittää ja on monikäyttöinen. Talvella saa alle pitkähihaisen bodyn, kesällä vähemmän. Iästä oli monta juttua, osa laittaa jo heti pienestä pitäen, meidän 4kk poikuli alkaa nyt nukkua niin levottomasti, että pussi tuli ajankohtaiseksi.

Ultrakuulumisista piti muuten onnitella useampaakin, oli taas mukava kuulla pääosin onnistuneista käynneistä! :flower:

Itsellä on ollut vähän raskaampi päivä tänään. Lähdin kävelylle kun oli niin ihana aurinkoinen päivä, mutta tuli vedetyksi vähän turhan pitkä lenkki ja lopputuloksena paikat ihan järkyttävässä kunnossa. Nivuset särkee, kohtua viiltelee ja hmm, värkki on pirun kipiä. Nää oli mulla viimeksi vaivoina joskus viikoilla 34+ ! |O :headwall: Tää on tätä odotuksen ihanuutta...

Neuvolasta oli kyselty, käynnithän vaihtelee käsittääkseni pitkälti paikkakunnittain, mutta ekalla käynnillä lähinnä täytetään tietoja ja jaetaan info lappusia. Lisäksi punnitaan, mitataan hemoglobiini ja verenpaine ja otetaan pissanäytteestä proteiinit ja sokerit. Tosiaan dopplerit on useimmissa neuvoloissa ja niillä harvemmin kuunnellaan ekalla käynnillä ennen rv 10+. Joissakin on kuulemma myös ultria, joilla pääsee pikkuista katsomaan. (Kade :ashamed: ) Meidän mies kävi esikoisen kanssa jokaisella neuvolakäynnillä mun kanssa ja tässäkin on tarkoitus tulla muihin kuin tuohon ensimmäiseen. :heart:

Voikaahan hyvin ja muistakaa tehdä pääsiäisostokset ajoissa, huomenna on odotettavissa taas elämää suurempi hamstraus ruokakaupoissa... :LOL:

Rv10+2
 
pomelomulla oli molempien tyttöjen odotusaikana pahoinvoitia vaikka muille jakaa mutta nyt 3 kohdalla ei mitään :eek: :eek: ,ja meillehän salaa toivotaan / pelätään kokemusten takia poikaa.( meidän ekasta pojasta tuli enkeli rv 19 :'( :'( )

Onni09 Jos mulle tulis joku sanoon noin mä tinttaisin :kieh: :kieh: :kieh: .Mulle ei kukaan ole onnseksi sanonut noin koskaan ,sillä moni tietää mun keskenmeno taustan niin ei uskalla :D :D .

Kävin äitillä puntarissa ennen ekaa neuvolaa ja nyt 3vk sen jälkeen kävin uudestaan ja -3kg oli tulos,miks mulla ei paino nouse odotusaikana vaan laskee |O |O .Juu taas pääsee terkka motkottaan :kieh: :kieh: .

Mut mä lähden nukkuun :wave: :wave:

heidi+ pikku pirpana rv 10+4
 
thor: Juu, huomenna koko suomi kuolee taas nälkään.. :kieh: :LOL: koska perjantaina on kaupat kiinni....oi voi :p

Ekalla neuvolakäynnillä otetaan meillä ne verikokeet mistä tutkitaan hiv, veriryhmä ja mitäs vielä? En muista enää, jotain muutakin oli. Olisko ollut se rh pos./neg.?

 
THOR Tarkoitettiinko palstalla todellakin puuvillaista unipussia? Mainittiinko trikoinen vai lakanakankainen? Tuntuu jotenkin oudolta, koska vauva on talvivauva ja aikuisetkin käyttävät normaalia peittoa, kun ohuella kankaalla ei pärjää muuta kuin keskikesällä. Kuinka vauva pärjää? Tässä kyllä suuri pähkinä minulle purtavaksi.
 
Mulla on tosi hienosti otettu raskaus-uutinen vastaan, olenkin kyllä jo heti kuopuksen syntymästä kertonut ku ihmeset on kysynyt et "oliks nää nyt tässä?" tai anoppi: "kai nää nyt oli tässä? enemmille lapsille ei varaa ostaa lahjoja?" (kuopuksen ristiäisissä vielä ) |O (sen takiahan niitä teenkin ) niin siis oon aina sanonu et viisi on toiveissa... :D Kaikilta muilta on tullut positiivisia onnitteluja, mummo oli ehkä vähn kauhuissaan pienestä ikäerosta (1v7kk ) ja anoppikin onnitteli mut kysy samalla et tusinanko meinaan tehä, sanoin kyl et puolikas riittää :saint:

Ja meillä tosiaan eka neuvolassa otettiin vaan paino ja verenpaine ja annettiin nivaska lukemista, lähtete verikokeisiin ja synnytyssairaalan valinta, vaikkakaan mulla ei oikeasti ole valinnan varaa, mutta ilmeisesti tämä nuori hoitaja ei sitä tiennyt..

Ensi viikolla verikokeet ja pissakoe, sit odotellaan josko neljä viikon päähän saisin sen ultra-ajan..

Mullakin ihan kamala väsymys päällä, tai no yöllä en saa unta ja päivällä oon silmät ristissä.. |O

Pitäis vielä serkun ja sen kamujen dokaamista jaksaa lähtee kahtoo laivalle ylihuomenna, jesh.. :xmas:
 
Hei taas kaikille vanhoille ja uusille :flower: !

Täällä on ehkä hieman kuvotus vähentynyt ja massu muotoutunut uudelleen. Kummallista kipua oli muutaman päivän ja kävin sitten eilen lääkärissä ihan varalta kun olemme lähdössä aurinkolomalle, niin halusin vain varmistua et kaikki ok. Mullahan löytyi se kysta oikeasta johtimesta, niin ajattelin et onko kivulla jotain tekemistä sen kans. No voi olla et oli, koska lääkäri ei enää löytänyt sitä elikkä oli kaiketi puhjennut.
Siellä se pikkuinen köllötteli. Kädet heiluivat holtittomasta. Oli pieni nenäkin ja silmät erottuivat hyvin. Sydän löi vimmatusti ja oli kuulemma tosi reipas, ääniä ei kylläkään siitä laitteesta tullut. Oli hassusti kuppiasennossa niin jalkoja ei näkynyt, mutta toivottavasti nekin sieltä löytyvät. Pää oli meidän mussukalla samankokoinen kuin keskivartalo. Lääkäri määräsi jotain kohtua rentouttavia lääkkeitä muutamaksi päiväksi, koska kohtu tekee kuulemma viikkoihin nähden liikaa töitä. Muistelisin kyllä et ekassa raskaudessa 2003 oli ihan samanlaista, johon suomalainen terveydenhoitajani vastasi et normaalia kohdun kasvusta johtuvaa supistelua. Ei ole aikomustakaan koskea noihin lääkkeisiin, vaan ottaa vain lunkisti...Hmm, niin 3 ja 5-vuotiaiden kanssa rantalomalla?! Onneksi mies ja anoppi mukana :D !

Erittäin omanapaista, anteeksi :ashamed:

Indo ja Papunen 7+4
 
Rv 9 lähtee käyntiin!! :heart: =)

Tällä viikolla oon huomannu virtsaamis tarpeen lisääntyneen! Sitä oli toki alussakin mutta tässä välissä oli jonkunmoinen tauko. Nyt sais taas alvariinsa juosta...yölläkin on hatä ja aamulla tuntuu että rakko halkee!! :whistle:

Nukuin 10h yöunet ja silti tuntuu että väsyttää |O Onneksi edessä pidempi vapaa,ihanaa!! =) Tosin meillä on ollut isännän kanssa jotenkin kireä tunnelma tälläviikolla :ashamed: Minä oon väsynyt ja kiukkuinen ja isäntä varmaan saanut tarpeekseen :whistle: Toivottavasti ei möksötettäis koko pääsiäistä!! :ashamed:

Mä otin kans eilen masukuvan kun turvottaa niin että on ihan huono olo :x Koskahan tää turvotus tasaantuu?! Kuvassa siis rv 8+6 eikä ehkä näytä niin isolta kuin tuntuu,puuh!!
;)




 
Täällä käynnistyi sitten kolmas kuukausi, jipii! :D Sen kunniaksi viime yö vietettiinkin sängyssä pyörien ja turvotusta potien. Ihan kamalaa. Kun vain keksisin, mistä moinen saa alkunsa, että osaisin varoa...

Nukuttu on siis huonosti ja tänään pitäisi ennen töihin lähtöä hoitaa kaupassakäynnit ja siivoukset yksikseen... :/ Toivottavasti töissä sentään tänään jo hiljenee, saan sitten rauhassa pyöriä illalla vaikka täällä, se piristää. ;)

Ninnatar, ostin juuri kummipojalle Ikeasta unipussin. Hihaton, 100 % puuvillaa, täyte 100 % polyesteriä, ikäsuositus 6-18 kk, hinta jotain 13 euroa. Kummipojan isosisko on kuulemma nukkunut aina parhaiten juurikin tällaisessa unipussissa.

Ja pistetäänpä vielä 8+0 aamun vähäturvotuksinen masukuva. Otin piruuttani eilen illallakin kuvan, mutta se rantapallokuva on tarkoitettu vain itselle: otan sen esiin aina kun tarvitsen oikein makeat naurut. :LOL: Niin ja paino tippunut neuvolasta siis yli kaksi kiloa...




VL & möykeröiset rv 8+0 :heart:
 

Yhteistyössä