Tinelle heti alkuun iso :hug: !
mere79: Itse olen käynyt jokaisen lapseni kohdalla np-ultrassa eli neljässä. Ja aion mennä tämänkin kohdalla. mielestäni on järkevää käydä, jotta asiaan pystyy mahdollisesti varautumaan ajoissa jos jotain löytyykin. Olen toki kuullut että jotkut ovat saaneet vääriä tuloksia ja tuloksena onkin ollut täysin terve lapsi. Uskoisin että esim. downin nenäluu näkyisi rakenneultrassa tai mahdolliset muut poikkeavuudet. Onhan sitten mahdollista ottaa myös lapsivesitutkimukset jos jotain hälyttävää löytyisi.
Itse suosin noita ultria juuri sen takia jotta vauva saa mahdollisimman nopean hoidon jos sitä tarvitsee syntymän jälkeen.
Minulla on kokemusta rakenneultrassa esille tulleesta harvinaisesta rakennepoikkeavuudesta. Asia tuli täytenä shokkina, koska np-ultran mukaan odotin tervettä vauvaa tai näin luulin. Minulle tarjottiin keskeytystä joka oltaisiin tehty rv 24. Minulle jopa ehdotettiin että papereihin laitetaan sikiön ikään -2viikkoa jotta hakemus abortista menisi läpi! En suostunut, koska en todellakaan pystynyt. Synnytyksen ajankohta suunniteltiin lääkäreiden kanssa jotta tarvittavat lääkärit olivat paikalla. Synnytin siis virka-aikana
Muuten lapseni olisi voinut kuolla synnytyksen yhteydessä.
Päätöstäni en ole katunut ikinä, joskus olen ollut todella surullinen lapseni puolesta, koska jää tietyistä asioista paitsi tässä elämässä. Kuitenkin olen sitten miettinyt että osaako hän edes kaivata niitä asioita mistä jää paitsi? Hän on todella suloinen, ihana ja aurinkoinen tyttö. ja meille hyvin erityinen. :heart:
Odotusaika oli henkisesti hyvin rankka ja synnytyksen jälkeinen aika, kun kukaan ei tiennyt miten tulee käymään. Nyt se on vain muisto muiden joukossa.
Tällaisia mietteitä siis minulla ja aion tosiaan käydä np:ssa, rakenneultrassa ja vielä 4D:ssä.
En tiedä onko tauti kaikkien muiden perheenjäsenten jälkeen yrittänyt minuun eilen ja tänään. Vai hiipiikö mulle väsymys pikkuhiljaa ja iltakuvotus?!
Heti kun syön, niin johan olo paranee, mutta ei kovin pitkäksi aikaa :ashamed: Tänään on mennyt iso aamupuuro, kolme lämmintä ruokaa ja jugurtti+ iso jugurttijuoma
Ja iltapala olis vielä varmaan ennen nukkumaan menoa.
Viime kerralla mua vaivas nälkä jatkuvasti ja painoa olikin rv10 mennessä kertynyt 3kg :ashamed: