Marraskuun odottajat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gilda

Vieras
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 22v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11 Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Ketju numero 9 alkoi olla jo tosi pitkä, joten aloitin uuden näin maanantai-illan kunniaksi. Samalla korjasin oma LA:ni 2.11., kuten se on neuvolan papereissa.

Mulla on jälleen ilmaantunut uusi vaiva: peräpukamat. Voi ei, miten kiusallista ja ikävää. Mies lähti apteekkiin hakemaan apua. Kohta en voi enää istua, sattuu niin.

Mutta on ihanaa, kun vauva potkii niin vilkkaasti, ja mieskin on niin innokas odottaja. Kun ollaan parikin tuntia erossa, hän haluaa heti palattuaan nähdä masun ja kokeilla sitä käsillä.

Marraskuun odottajat 10

Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
08.11. Juuli, 31v, esikoinen, EKKS
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 22v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11 Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Moikka taasen pitkästä aikaa!
On pitänyt täällä ruotsin puolella hiukan kiirettä, enkä ole ehtinyt edes käydä katsomassa, miten kaikilla menee. Kesä on siis mennyt vauhdikkaasti töissä ja pari kertaa Suomessa käydessä, Venetsiassakin ehdimme piipahtaa kolmisen viikkoa sitten ja siellä minua kosittiin ihan yllättäen. Olipa se melkoinen paukku.
Vauveli on kasvanut hurjasti, mutta nyt on tullut yksi hiukan ikävämpi vaiva... Issias on kipeytynyt ja se vaikuttaa työntekoon ja kaikkeen muuhunkin elämiseen kivuliaana.
Työsopimus päättyy tosin parin viikon päästä, mutta töitä pitäisi silti jatkaa vielä siihen asti, että saa aikaistetun äitiyslomapäätöksen, ettei tarvi olla työttömänä ennen äippälomaa. Täällä kun se kuukausi ennen lomaa vaikuttaa äitiyspäivärahaan hyvin paljon, enkä haluaisi kuitenkaan sen pienenevän liikaa.
Närästämäänkin on peijakas sentään alkanut, mutta siitä on onneksi päässyt renniellä ja ruisleivän pois jättämisellä selvinnyt.
Paino ei ole noussut kuin 300g ja mies stressaa siitä aivan mielettömästi, vaikka vauveli on ihan normaalisti kehittynyt. Patistaa minua koko ajan syömään, mutta rajansa kaikella, eihän sitä enempää voi syödä, kuin mitä jaksaa.
toivottavasti kaikilla on muuten asiat hyvin. Aurinkoista loppuodotusta!!

Heissan!

Närästys vaivaa täälläkin... Tosin mua närästää ihan normaalitilassakin tosi usein, mutta nyt on välillä ihan tuskallinen olo:(

Tänään vauva on ollut jotenkin ihmeellisesti oikeella puolella kylkiluitten alla kun siinä tuntuu välillä kauhee kova möykky. Istuminen tuntuu vähän tukalalta. Suppareita sillointällöin tulee enempi, eilen varsinkin tuli taas aika ikävän tuntuisia mut tänään on ollu ihan ok olo sen suhteen.

Mahakin on kasvanut yhtäkkiä kamalasti. Viikko sitten yhet housut meni vielä jalkaan mutta lauantaina kun olisin ne laittanut niin eipäs menneetkään:) Äitiyshousuihin on pakko siirtyä, onhan ne paljon mukavamman tuntusetkin jalassa, ei purista mistään!

Sirenia 27+3

Närästystä täälläkin.Eilen oli oikei tukala olla ja sitä kesti viime yönä aamuyön tunneille asti vaikka otin maitohappobakteereja.

Eilen kävin myös sokerirasituskokeessa.Paastoarvo 4.4 .Sokeriliemen juomisesta tunnin päästä 10.1 ja komas arvo 6.2.Tuo 10.1 tietää sitä että minulla on nyt sitten se diabetes.Pienestä se oli kiinni.Toi toinen arvo olisi saanut olla tasan 10.Nyt sitten vähän ajan päästä neuvolaan ruokavalioopastukseen ja antavat kotiin verensokerimittarin jolla voin sokereita seurata.Se hyvä puoli tässä oli että saan nähdä vauvan toiseen kertaan ultrassa ennen synnytystä rv:lla 38.Täällä meillä ku pääsee vain yhteen.Kahdesta saa valita kumpaan menee.38 viikolla tarkistavat vauvan koon.

Ja nyt uutena vaivana on ilmennyt pientä kipua tuolla alhaalla.Tälläistä tulee etenkin rasituksen jälkeen.Liekö ovat supistuksia?

Rv27+3.

Huomenia!

Joo, oli hieman hämäävä tämä ketju kun ei näkynyt 10:tä, mutta ei se mitään (ainakin noi syyskuulaisten ja elokuulaisten vai kellä niitä on että ""uusi"" ei varmaan hirveästi auta kun se lukee aina uudessa ketjussa:). Vanhassa ketjussa on opastus tänne niin se varmaan riittää. Tosin uutta ei yleensä kannata aloittaa ennenkuin vanhaan tulee sata täyteen, kun mä en ainakaan edes osaa etsiä uutta ketjua silloin.

Niin, täytyy munkin liittyä valittajien kuoroon. Istuessa on myös kamala särky kylkiluissa, kun vauva painaa sinne. Maatessa iskias kiukuttelee. Sitäkään vaivaa ei mulla ole vuosikausiin ollut, kun on pysynyt kurissa liikunnalla. Nyt liikuntakiellossa pelkkä venyttely ja keppijumppa ei riitä pitämään iskiasta loitolla:( ja peräpukamat ja närästys ovat tuttuja täälläkin, samoin öisin puuduttaa käsiä ja lonkkia ihan mahdottomasti! Kamalaa, on kuin olisi vanha mummo, kun vaivaa pukkaa koko ajan uutta:)

Hyvä kun Gilda ainakin puhui navan repeämisestä. Olen koko ajan ajatellut, että mulla ei ainakaan napa pullahda, kun on niin paljon syvempi kuin ihmisillä yleensä, mutta nyt se on ihan melkein viivana kun on venynyt niin paljon sivusuuntaan, eikä syvyyttä löydy enää.. saa nähdä, pullahtaako vielä. Missähän vaiheessa se yleensä tapahtuu? Onko jollain jo?

Nyt olen sitten epävirallisesti äitiyslomalla kun kesätyöprojekti loppui, tosin saikullahan olin siitä pari vikaa viikkoa. On ihan hassua olla keskellä päivää kotona yksin, eikä tarvitse kuitenkaan opiskella. Yleensä olen niin kova puuhaamaan jotain, että nytkin sitä keksii väkisin kaikkea tekemistä (no onhan tässä kyllä vielä hankintojakin tehtävänä ihan oikeasti ennen vauvan syntymää). Olenkin pessyt vauvapyykkiä kun sain tutulta hirveän kasan vaatteita. Eipä tarvitse niitäkään kyllä ostaa yhtään:)

Kiitos kaikille tsempistä, ilouutisena voin kertoa että supistukset ovat loppuneet tai siis tulevat taas normaalisti eli epäsäännöllisenä ja kivuttomina. Kaipa tässä taas pärjätään vähän matkaa eteenpäin, onneksi stressin aiheuttajat eli työ ja opinnotkin (melkein) ovat ohi. Saa nähdä ehdinkö vielä tässä valmistua ennen vauvan syntymää:) Aika hurja vuosi:)

Mukavaa aurinkoista päivää (ainakin täällä Etelä-Suomessa) kaikille marraskuisille!

t. Raisa, tänään 30+0 (Iik! Viikot alkavat nyt kolmosella!!)

no nyt on työt ohitse, ihanaa! eipä paljon vaatinut se sairasloman saaminen! nyt voi siivoilla kämppää ja laittaa kaikkea kuntoon pikkuista varten, se vasta mahtavaa onkin! vointikin on loistava vielä niin sitä jaksaa touhuta vaikka kuinka. aamun alotin keittiön lattian vahauksella :). muita huoneita ei voi vielä vahaa kun on niin painavia nuo kaikki kapistukset mitä meillä on ja niitä riittää.. hoitopöydänkin kokosin ihan itse (siinä oli peräti 14 osaa)... nyt lähden pesemään veskiä!
-voikaa hyvin!

MOIKKA!!

Suonenvedot ja närästykset taitaa kuulua arkipäivään :) Hengenahdistus ym... Selvisi ultrassa että vauva on perätilassa.... odotellaan nyt sit et kääntyisi, muuten koitetaan kääntää. Onko kellään sama tilanne tai kokemuksia? paino arvio oli 1793g..

Heipä hei kaikille!

Minäkin ilmoittaudun taas mukaan pienen tauona jälkeen. Ollaan vihdoin ja viimein (yllättävän nopeasti) saatu netti taas kotiin ja nyt voi täältä kirjoitella miten menee.

Mies on kolmatta viikkoa lomalla ja etelänreissun jälkeen ollaan touhuttu kotona oikeastaan joka päivä. Ollaan tehty pihatöitä, käyty koiran kanssa lenkillä, shoppailtu kaikkea pakollista niin vauvalle kuin kotiin. Lähinnä kuitenkin tänne kotiin, vauva on saanut sänkyn odottamaan seinän viereen. Tosin on vielä paketissa, kun ei mies anna koota sitä vielä. Sanoi vaan, että kyllä sen sitte ehtii... =( Mutta kun tahtoo...

Paljon on ollut puhetta noista supistuksista. Mä voin sanoa, että en edes tiedä miltä ne tuntuu. Neuvolalääkärissäkin kun kävi niin kysyi onko supistellut, vastaus oli, että jaa-a, ei kai. Muutenkaan ei ole ollut oikeastaan mitään vaivoja koko raskausaikana. JOllei sitä alun pientä pahoinvointia ja tulehtunutta umpisuolta laskenta mukaan. Käyn salilla edelleen säännöllisesti, uimassa ja jumpassa ja olo on kuin voittajalla. Paitsi silloin kun sattuu syömään liikaa, eikä liiku. Reissussa oli paino iloisesti noussut, mutta nyt on taas paluuarkeen ja syöminen säännöllistä ja kotiruokaa.

Joko käytte kahden viikon välein neuvolassa? Mulla alkoi nyt käynnit parin viikon välein ja siihen vielä lisäksi kasvukontrolli äippäpolilla. Siellä on mukava käydä kun näkee taas vauvan liikkeet... Kovasti ne ainakin tuntuu joka päivä. Joskus tekee oikein kipeää...

Nyt pitää alkaa etsimään puutarhajuttuja netistä, mitkä pensaat vaativat syksyllä istuttamisen yms. Alan vihepeukaloksi tässä vauvaa odotetellessa. Vointeja kaikille!!!

Myy

Ihanaa, kun on taas kesäistä. Olen tänään käynyt kahdesti köpöttelemässä. Puolessa tunnissa pääsen hädin tuskin kahden korttelin ympäri, mutta saanpahan nauttia auringosta.

Pari-kolme päivää on mennyt lähes tulkoon lepäillessä. Peräpukamat äityivät nopeasti tosi pahaksi ja mut lähetettiin sairaalaan toimenpiteeseen. Istuminen on edelleen hieman hankalaa.

Neuvolakäynnit ovat nyt kahden viikon välein. Meillä ei ole neuvolassa ultraa, joten en ole pikkuista nähnyt sitten rv 18:n rakenneultran. Painoarviotakaan en ole saanut, eikä ole synnytystavastakaan ollut puhetta. En oikein vieläkään tiedä, miten päin vauva on, vaikka terveydenhoitaja viimeksi arveli, että pää viistosti oikealla alhaalla. Juuri siellä olen viime aikoina tuntenut teräviä töytäyksiä.

Myy: Kiva kuulla että menee hyvin ja olo on mitä mainioin! Ole vaan iloinen ettei supistele eikä ole mitään muitakaan vaivoja:)

Musta tuntuu että mulla vaan on kokoajan jotain vaivaa, vai teenkö niistä vaan suuremman numeron kuin pitäisi? Mulla on taas ollut alamahassa samantapaisia kipuja kun viimeviikolla jolloin oli se pissatulehdus. Kävin tänään viemässä näytteen labraan mutta se oli puhdas. Lääkäri käski kokeilla Gynophilus-puikkoja ja sanoi että onkohan sulla mitään pissatulehdusta ollutkaan! Pakostihan mulla joku oli kun tulehdusarvotkin koholla oli ja mahaan sattui niin että kävelykin oli tosi vaikeeta... Alkoi pikkasen ärsyttämään kyseinen lekuri, luulee varmaan että huvikseni ramppaan siellä valittamassa. Ihan kun ei muuta tekemistä olis:I Huomenna sitten saa tietää jatkoviljelyn tulokset. Tietty toivon että ei olis enää mitään.

Meillä on muuten pinnasänky ja hoitopöytä kasattuna ja paikalleen laitettuna. Ajattelin tässä lähipäivinä ruveta pesemään vauvan vaatteita, niitä pienimpiä ainakin. Olen ostanut muutaman 50/56 kokoisen bodyn ja varmaan pitäis vielä parit housutkin ostaa sitä kokoa. Tykkään että vauvalla on sopivan kokoiset vaatteet vaikkei ne sitten meniskään kun muutaman viikon:)

Hei,

Täällä on kaikki hyvin. Poskiontelotulehduksin näyttää laantuneen..enää vain supistelee, mutta niihin on jotenkin tottunut.

Oletteko ostaneet vauvan ammetta? Ajattelin ostaa sellaisen sekä sängyn että hoitopöydän. Niin ja vaunut...en ole vielä ehtinyt lainkaan perehtyä näihin merkkeihin jne...isä juuri sanoikin että koita nyt saada sille lapsiparalle edes sänky hankittua, jos vaikka päättäisi tulla etuajassa tähän maailmaan.

onko kellään tullut turvotusta etenkin jalkoihin ja käsiin? Mulla ei ole mitään, mutta tänäaamuna en tahtonut saada tavallisia kenkiä jalkaan...huh, nyt olen sitten toimistolla pitänyt jalkoja kopiokonepaperilaatikon päällä jotta turvotus laskisi.

Aurinkoista viikonloppua kaikille.
Hansuli 30+++

Juu, täällä ollaan myöskin turvoksissa varsinkin jaloista. Koko kesän kun on laahustanut läpykkäät jalassa, niin yllätys oli suuri kun ei mitkään kengät (yksiä hiukan talvisia ulkoilumonoja lukuunottamatta) menneet jalkaan.
Kaiken kukkuraksi meillä on serkkupojan häät viikon päästä, voitte kuvitella että oli mukava tallustella koko Jumbo (kauppakeskus Vantaalla) läpi ja todeta ettei yhdetkään kengät mene jalkaan. Meinas tulla itku :( Andiamosta löyty sitten sellaset strassikoristeiset terveysläpykkäät - juhlamuotia norsulle! Nooh, toivotaan että jalka palautuu entiselleen, edellisestä raskaudessa nimittäin kengän numero kasvoi yhdellä 39->40!!! Ja meikäläinen kun on varsinainen kenkäfriikki, ukko on yrittänyt ehdotella että josko niistä vanhoista/pienistä kengistä voisi hankkiutua eroon, mutta eihän sitä tiedä millon se jalka taas kutistuu...

Että tällanen vuodatus tällä erää!

Pirpana 31+3

Heippa!

Kotona ollaan. Työnteosta ei tullut mitään. Koitin kyllä, mutta tuli niin huono, kipeä olo ja vatsaa jökötti kovana koko päivän. Niin kipitin lääkärille ja antoi 3 viikkoa sairaslomaa. No sen jälkeen olisi 2 viikkoa töitä ja jäisin vuosilomalle, mutta enpä taida tuota kahta viikkoakaan enää kulkea töissä. Eiköhän se niin ole, että olen nyt loppu ajan kotona. Ja mikä sen mukavampaa! Aivan mahtavaa!
Nyt innostuin vaatteetkin kaivamaan esiin (lasteni pikku vaatteet) ja olen pessyt niitä. Lapset innoissaan katsovat, kun näyttelen, että millaisia vaatteita ne on aikoinaan käyttäneet. Aivan ihmeissään ovat, että noinko ne on pieniä:)

Nyt kotioloissa tämä vatsan jökötys on loppunut ja on todella merkki siitä, että oli hyvä kun jäin töistä pois. Nyt supistukset ovat normaaleja, silloin tällöin vain.

Sokerirasitus mulla oli ok. Joku oli käynyt myös ja kertoi, että viimeinen arvo pitää olla 10. Mulle kyllä sanottiin, että se saa olla 8.8 tai alle ja mulla oli 8. Mitenhän tulkinnat ovat erit?

Jaksamista kaikille ja mahtavaa olla jo näin ""loppusuoralla"".

Meilläkin on nyt upouusi hoitopöytä kasattuna. Ja kaksi potkupukua. Äitiyspakkausta en vielä ole saanut.

Olemme ajatelleet hankkia ammeeksi sellaisen Tummy Tubin. Onko kenelläkään kokemusta tuosta ammeesta?

Istuminen on yhä hankalaa, joten netissä ei voi surffailla niin paljon kuin yleensä.

Moikka!
Olen käynyt täällä välillä kirjoittamassa mutta jotain häikkää on ollut kun eivät ole viestit sitten kuitenkaan menneet perille.
Hiukan ""kateellisena"" lueskelen teistä jotka saatte olla jo kotona.... Olispa ihanaa levätä riittävästi. Nyt tuntuu, että näin perjantaisin on koko viikon väsymys kasaantunut ja se ei oikein viikonlopun aikana tahdo ehtiä hellittää.
Vielä olisi viisi viikkoa kuitenkin töitä. Se hyvä puoli siinä tietenkin on, että aika menee tosi nopeasti. Muutenkin kyllä tykkään olla duunissa, varsinkin nyt kun olen jo alkanut perehdyttää sijaistani eikä tarvitse enää itse tehdä kaikkia hommia. Leppoisaa ;)

Kiva kuulla, että täällä on monella supistelut hellittäneet. Oma vointinikin on ollut nyt parempi, ei ole supistellut niin paljon kuin aikaisemmin. Ehkä se on se päänsisäinenkin maailma, olin nimittäin elokuussa tosi stressaantunut kaikesta.

Kuka täällä puhui häistä? Meillä olisi huomenna ystävän häät ja puvussani olo on tosi simpsakka ;D Onneksi kengät sentään mahtuu jalkaan.

Onko se vähän kunnittain nuo neuvolakäynnit, sillä mulla ainakin on vielä seuraava käynti annettu 4 viikon päähän. Perhevalmennusryhmät ovat joskus hamassa tulevaisuudessa eikä ultraakaan ole enää luvassa.

Vauvanvaatteita on tullut hankittu ihan pelkän ""söpö!"":n perusteella... pinnasängyn ajattelin kasata vasta kun jään äitiyslomalle.

Ihana viikonloppu tulossa säiden puolesta. Nauttikaa kaikki marrasmammat!

t. Sipuli1, 29+4

Moi kaikille!

Voi vitsi kun moni on jo päässyt lomille! Mulla vielä puolitoista kuukautta tms. töitä jäljellä. Ja vointikin on ollu kyllä hyvä, joten saattaa olla, että töissä voi sinnitellä viimeiseen päivään saakka. Toisaalta kiva, mutta toisaalta olis ihana jo alkaa orientoitumaan tulevaan elämän muutokseen rauhassa.

Nyt mäkin tiedän mitä ne supistukset kenties ovat. Tai siis supistuksen esi-esiasteet. Mullakin on alavatsa pingottunut muutamia kertoja ja mennyt ihan kovaksi, vaikka muutoinkin mulla maha on koko ajan melko kova, mutta tuo pingotuksen tunne on ihan uutta. Välillä on useamman kerran päivässä pingottanut ja välillä ei ollenkaan. Mut nuo eivät ole tosiaankaan kivuliaita ja niitä on tosi harvakseltaan.

Joku kyseli navan pullahtamisesta. Mun napani on pullahtanut ulos jo ties kuinka kauan sitten! Huvittavaa, ettei nyt yhden navan verran ole mahassa ylimääräistä tilaa :) Varmaan ainakin kuukauden verran se on jo ollut tuollainen. Ja siis nyt ollaan menossa rv 28:ssa.

Hankinnat on mulla edelleen vaiheessa. Mutta jotain selvää jo oon ottanut ja suunnitelmia on jo vähän. Jospa tässä kuukauden sisään sais olennaisimmat osteltua.

Nyt täytyy lähteä nauttimaan tuosta hyvästä säästä!
Palataan!

Olen ihan samaa mieltä, että on mukava, että ei enää tarvitse olla töissä ja voi levätä silloin, kun siltä tuntuu. Toisaalta, jos vointini olisi ihan hyvä, en olisi kotona. Joten ei tämä kotona oleminen ihan pelkkää ruusuilla tanssimista ole.

Nyt on tasan 2 kk laskettuun aikaan. Välillä käy mielessä, että entä jos olo tästä heikkenee, niin mitenköhän pitkäksi aika käy, kun ei jaksa enää mitään tehdä. Ja samalla tulisi paniikki, kun kotityöt jää tekemättä ja vauvahankinnat hoitamatta. Tänään kävin apteekissa, jonne on noin 800 m matkaa. Edestakainen matka vei tunnin. Apteekissa meni varmaan kaksi minuuttia. Vatsa on niin pinkeänä koko ajan, että vauhtia ei yksinkertaisesti pysty lisäämään.

Toisaalta on kuitenkin ilmassa ihana, jännittävä odotus ja valmistautuminen pikkuisen tuloon. Kyllä nämä vatsan pingotukset, väsymyksen, peräpukamat ja lonkkakivut kestää, kun ajattelee pientä vauvelia, jonka saamme parin kuukauden kuluttua nähdä.

Täälläkin ollaan sairaslomalla supistelujen ja selkävaivojen vuoksi. Kummasti molemmat on kyllä vähentyneet, kun jäin kotiin. Kaipa se stressikin vaikuttaa aikalailla. Aattelin yrittää mennä vielä töihin, kun ois saikun jälkeen vielä kuukaus äitiyslomaan. Saa nähdä kuin kauan jaksan...

Olo on kuin norsulla ja vauhti on hyytynyt mummoasteelle. Koiran kanssa käpytellään hissukseen pidempiäkin lenkkejä päivittäin ja taukoja joutuu pitämään tasasin välein. Ja vielä pitäis 2½ kk mahaa kasvatella, huh huh ;-) Aloitin tänään ""synnytä rentoutuneena""-levyn kuuntelua, jos siitä vaikka oliskin jotain ihan käytännön apua edes sen suhteen että vielä nyt raskausaikana vähän rentoutuis päivän aikana ja unohtuis kivut ja säryt hetkeks. Hiukan skeptinen oon sen suhteen, että ne opit pysyis mielessä sitten H-hetkenä... =)

Melkein kaikki tarvikkeet on jo hankittuna, hoitopöytä tosin vielä uupuu ja pinnasänkyä odottellaan tuotavaks. Eilen alottelin vauvanvaatteiden pesun. Aika paljon on sittenkin niitä 50-56 senttisiä siunaantunut... Itse oon ostanut vissiin kaksi bodia ja yhen potkupuvun niitä kokoja, kaikki muut on saatuja. Äitiyspakkaus on matkalla postiin, kertoi KELA:n kirje =)) Kohta pääsee siis todenteolla pesemään ja viikkaamaan.

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille =)

-Loora- rv 28+6

Lauantai-iltaa kaikille!

Mä olen täällä nauttinut yksinolosta koko illan. Nyt vielä mietin laittaisinko saunan lämpenemään ja ottaisin löylyt ennen nukkumaan menoa. Viimeiset pari iltaa on ollut porukkaa yökylässä eikä ole voinut rentoutua kunnolla. Nyt on vielä mieskin poissa niin ah, tätä ihanuutta ja hiljaisuutta!

Raskauden kulusta ei voi paljoa uutta kirjoittaa =) Kaikki entisellään, ei supistelua, ei kipuja minkäänlaisia. Keskiviikkona taas neuvolaan ja näkee vihdoin uuden terveydenhoitajankin. Saapi nähdä miten ajatukset kolahtaa yhteen vai ollaanko ihan eri aaltopituuksilla raskauden suhteen.

Nyt illalla olen vauvan vaatteita pessyt ja huomenna saisi sitten viikkailla kaappiin odottamaan ""herraa"" tulevaksi. Nyt on meneillään kova pesän rakennusvietti. Tekisi mieli ostella huonekaluja ja laittaa kotia koko ajan. Vaan kun tuo mies alkaa pistämään aina välillä vastaan.

Nyt lähden kuitenkin saunan lämmityspuuhiin ja sohvalle loikoilemaan. Nauttimaan lauantai-illan rauhasta! Oikein hauskaa loppuviikkoa kaikille ja tulevaa viikkoa myös!

Myy rv tasan 29 (piti kalenterista katsoa...)

Pesen vauvan vaatteet siksi, että uusissa voi olla jotain valmistusainejäämiä tms (tai ainakin kuvittelen niin) ja sitten ainakin tiedän että ne ovat puhtaita. Tutuilta en olekaan saanut mitään, mutta osan olen ostanut kirpparilta ja ne myös luonnollisesti pesen. Pesisin kyllä myös tutuilta saadut vaatteet. En oikein tiedä miksi, mutta jotenkin vaan haluaisin pestä nekin.

Tuosta vaatteiden pesusta. Itse pesin vaatteet sen takia, että olen ostanut vaatteita kirpputoreilta, saanut tuttavilta joilla vaatteet ovat olleet varastossa odottamassa käyttöä sekä joitakin uusia. Uudet pesin lähinnä sen takia, että muuton aikana ovat pyörineet milloin missäkin, koiran haisteltavana, pahvilaatikossa, varastossa.

Mielestäni jokainen tekee niinkuin kokee parhaaksi!

Myy

Yhteistyössä