Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Täällä on alkanut vihdoin tuntumaan liikkeitä :) Tosin kyllä ovat melko hentoisia, eikä niitä huomaa, ellei asiaan oikein keskity. Istukka on edessä, eikä niitä kyllä tuossa edessä vielä tunnukaan, ainoastaan sivusuunnassa. Meillä ei kyllä kukaan lapsista ole ollut kovin kova potkija/liikkuja mahassa (mutta auta armias kuinka potkivat nyt isoina mikäli nukkuvat vieressä ;) ), toivottavasti kolmonen olisi aktiivisempi tapaus, ekan raskauden kanssa kun piti pomppia äitiyspolilla kun liikeitä ei tuntunut pitkiin aikoihin.

Tervetuloa Marrasmamille, Ananastikkarille ja Joyfulille

Ja onnittelut kaikille maagisen 20+ rajan ohittaneille! Tuo on kyllä sellainen raja, jota itsekin kamalasti odotan, aiemmissa raskauksissa pahoinvointi rupesi tuolloin helpottamaan ja kieltämättä kun tässä on yli kolme kuukautta oksentanut melkeinpä päivittäin, niin senkin ajan voisi mielellään käyttää johonkin kivempaan :D

Sokerirasituksesta... Mä olen ainakin toistaiseksi ajatellut kieltäytyä koko hommasta. Tosin ihan itsekkäistä syistä, eli jos vedän jonkun 12h paaston, niin satavarmalla oksennan koko seuraavan päivän, siinä ei hirveästi siirrytä paikasta toiseen saati juoda mitään litkuja. Aiemmissa raskauksissa vältyin koko testiltä matalan iän vuoksi. Nytkin kyllä oma bmi oli (ennen raskautta...) alta kaksikymmentä, mutta kun ikä alkaa kolmosella ja sukurasitettakin löytyy niin saa sitten nähdä, kuinka ehdottomia asian suhteen neuvolassa ollaan...

Mites, joko muut on lähtenyt vetelemään rautaa? Mulla on tosissaan kesäloma menossa, joten yöunet ovat periaatteessa ihan riittävät, mutta eivät riitä mihinkään, koko ajan väsyttää ja päikkäreitäkin on pitänyt vedellä. Alottelin tässä varmaan viikko sitten lisäraudan syönnin, mutta toistaiseksi ei ole vielä ollut vaikutusta. Millos se keskiraskaus alkaa, senhän pitä perinteisesti olla energistä aikaa :LOL:

Hiirenhäntä ja Elsa 17+5
 
Hiirenhäntä: mun pitäs rautapurkit kaivella myös... ei hajuakaan paljo hb on ku neuvolassa tosiaan oon viimeks käyny 1.4.
Yleensä näillämain on ruvenneet laskemaan et apoteekkiin pitäs mennä.

Kauhea jännitys päällänsääää...2,5h ni on rakenneuä. Päätä särkee ku jännittää.

Nasu ja muru 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Pitkästä aikaa! Hirveästi oli lukemista.. :D

Ekana Wc Ankka, kiva vauvamasu! :heart: niin vauvamahan näköinen ettei paremmasta väliä.

Peukut kaikille hyviä uutisia rakenneultrassa saaneille. :)

Tänne ei mitään uutta paitsi, et siirryin äitiyshousuihin. :D kivut aikalailla samaa mitä aikaisemmin, olen ottanut rennommin niin vähän hellittänyt. Kolme työvuoroo vielä ennen lomaa ja kaksi yötä rakenneultraan. En malta odottaa! :heart:

Mixed&Kunkku 20+5
 
Ihanaa kun puoliväli poksuu monilla ja rakenneultrat on jo käytynä tai ihan kohta tulossa. Mulle se jotenkin teki tästä todellista, vaikka oli se sitä ollutkin jo, mutta jotenkin vielä enemmän kun sai tietää sukupuolen :) voi tavallaan kuvitella millanen tyyppi sieltä mahdollisesti ois tulossa.

Nasumasunen onnea hyvistä ru-kuulumisista :)

Ymmi oliko teillä pikkuinen paljonkin pienempi viikkoihin verrattuna vai miks kasvua seurataan?

Hiirenhäntä, oon jonkun aikaa lisärautaa nappaillu, nyt neuvolan ohjeen mukaan joka päivä (paitsi et nyt just muistin etten tänään oo ottanu :D). Viimeks hb oli jotain 99 mut epäilen hiukan tuota tulosta..no katsotaan nyt onko se ensi kerralla sama. Ei se tosiaan mitään "herkkua" oo, tulee huonoa oloa ajoittain, mut ainakin vatsa toimii :D

Pakkaus otetaan kun ensimmäinen tulossa.

Vauvalehdet olen ostanut molemmat pari kertaa ja tykkäsin enemmän vauvasta kun tuntui, et siinä on vähä enemmän itse asiaa, kaksplus painottui enemmän sellaseen naistenlehtityyliin. Aattelin kuitenkin olla tilaamatta, ostan irtonumeroita mieluummin.

Kantelut ja nostelut tuntuuko teillä muilla, että tulee pienemmistä kantamuksista kipuja/paineentunnetta? Oon huomannu et esim kauppakassin kantamisestakin tulee kipua.. :O

Kubix 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: nasumasunen
Heipsuli!

Tervetuloa uusille ja onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista teille jotka olette jo siellä asti! Mulla on siihen vielä kaksi viikkoa jännitettävää ja pelättävää..:|

Tänään oli sitten vihdoin se eka neuvolalääkäri. Positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan: nuori ja reipas naislääkäri. Kaikki kuulemma ok ja normaalia, sydänäänet kuului napakoina. Sokerirasituksesta ei vieläkään puhuttu mitään..

Käynnistä rohkaistuna tein ensimmäisen hankinnan: potkuhousut!:rolleyes: On ne pienet!

Hyviä vointeja!

T. Mahakani ja tänään 19+0 :D
 
  • Tykkää
Reactions: MrsRock
Kubix: Vauva oli käyrillä katsottuna keski- ja alakäyrän välissä. Esikoinen taas painoi täysaikaisena vaan 2 kiloa, joten tätä seurataan nyt erityisesti sen takia.
Esikoisen kohdalla kyse oli istukasta. Se ei toiminut ja lapsivettäkään ei sitten lopulta ollut. Toinen raskaus olikin sitten sen takia ns. riskiraskaus, jota seurattiin tasaisin väliajoin synnärillä lääkärin toimesta, mutta tähän kolmanteen ei sitä seurantaa saatu.
Paitsi nyt kun tämä mahassa oleva näytti olevan vähän pieni viikkoihin nähden. Ja tämä seuraava käynti on käsittääkseni vain kätilön ajatus sen takia ettei meidän tarvitse huolehtia ainakaan turhasta... :heart: Ja tosiaan meidän keskimmäinen oli samalla viikolla sen 4g painavampi etten ole niin huolissani ollenkaan =)
 
Onnea kaikille jolla rakenneultra on takana ja on hyviä uutisia.

wc ankka masusi on ihana.. pitää itekin varmaan kuvata taas masu mut tuntuu ettei se kasva..

nyt en osaa sen enempää ottaa keskusteluun osaa. sokerirasitus neuvola varaa mulle sinne ajan.

Tässä vähän hoppua pitää kun etimme pikaiseen uutta asuntoa. täällä alkaa remontit loppu vuodesta joten vauvan kanssa en vuokralla asu remontin keskellä. ja vuokranantaja ei oo mukavimmasta päästä. ja etimme nyt maan tasalta kolmioo.. ja ens viikol tarveis töihin palata..


Moon stars ja tirppa 17+5
 
Onnea kaikille hyviä rakenneultrakuulumisia saaneille! :) Oonkohan mä tän porukan vika, joka pääsee rakenneultraan. Mulla kun laskettuaika on loppukuusta ja aika meni ihan viimeisille mahdollisille päiville. Vielä täytyy siis odottaa piiiitkään. 21.7. on vasta aika.

Sokereiden kotiseurannassa mulla tuli niin hyviä tuloksia, että sain neuvolasta luvan lopettaa seurannan. En siis tarvi insuliineja, jes. :) Aion kuitenkin pitää mittarin, koska on kiva tarkkailla sokereita vielä silloin tällöin. Jatkan luonnollisesti myös terveellistä vhh-ruokavaliota. Aika pysäyttävä ja miettimistä aiheuttava juttu tuo kärähtäminen oli. Vaikka olen syönyt tähän asti mielestäni suht terveellisesti ja säännöllisesti, eikä ylipainoa ole (BMI ennen raskautta 20), niin kyllä sitä parannettavaa vaan aina löytyy. Mielelläni katson mitä suuhuni laitan, koska onhan kyseessä nyt oman terveyden lisäksi vauvan terveys. Hyvin opettavaisia päiviä nämä seurantapäivät oli. :)

Päätinpä myös, että taidan jatkossa laskea viikot LA:n mukaan. Meillähän nt-ultrassa vauva oli päivän pienempi, mitä olisi pitänyt olla alkionsiirron mukaan. Pysyypähän itse jatkossa paremmin perillä, kun menee LA:n mukaan ja tuo päivän heitto on kuitenkin niin pieni.

Väsymys senkun jatkuu ja jatkuu... :( Odotan jo innolla sitä energista keskiraskautta. Nyt tuntuu, että sitä ei ole tulossa, kun helpotusta ei näy. Onneksi enää tämä viikko töitä ja sitten saan kesälomailla. :) Ehkä lomalla saa huilattua suurimman väsymyksen pois. Viime talvi oli kuitenkin hyvin rankka, kun marraskuussa oli punktio ja siitä seuraaviin kolmeen kiertoon tehtiin alkionsiirrot. Missään välissä ei ollut aikaa hengähtää ja levätä hoitoväsymystä pois. Kun raskaus onneksi viimein alkoi, niin sitten alkoi alkuraskauden stressit vuotoineen. Onneksi nyt vähitellen uskaltaa ottaa rennommin. Kun ru on käytynä ja jos sieltä tulee hyviä uutisia, niin sitten helpottaa vielä lisää.

Hydra 17+5
 
Ymmi ei teillä varmastikaan syytä huoleen, ja hyvä kun seuraavat ja pääsette näkemään vauvan uudelleen :) Onpa teidän esikoinen ollut pienikokoinen! Meillä oli siis viikkoa pienempi ultrassa mutta kätilö sanoi, että jos olisi vastannut paria viikkoa pienempää niin olisivat ilmeisesti alkaneet seurata kasvua.
 
Täälläkin ultrattu vihdoin, kylläpä tätä odotettiin!

Kaikki kunnossa, vauva vastaa viikkoja 20+3. Liikkui koko ajan kuten tuntuu muutenkin tekevän nykyään :D Istukka takaseinämässä, kuten oli tytöiltäkin. Kasvoista oli hankala saada näkymää mutta pari kertaa onnistui kätilö siinäkin. Meidän vauva :heart:
Sukupuolesta saatiin lupaus, tokihan kätilö sanoi ettei mikään ole koskaan 100% varmaa mutta hänellä oli hyvin selvä näkymä. Tänne en taida kuitenkaan vielä ainakaan päivittää, vauva sieltä tulee kuitenkin!

Hydra, täytyy toivoa että saat kokea sen energisen keskiraskauden!
Mulla on niin järjetön vasymys ja pahoinvointi edelleen, että olisin tuota kaivannut
itsekin. Rautaa piti alkaa muuten täälläkin tuosta syystä napsimaan kaiken varalta!

Mulla oli muutakin kommentoitavaa, ois pitänyt heti kirjoittaa ne mitä mielessä kun kävin illalla lukemassa - nyt on pää ihan tyhjä ja pyörii tuon ultran ympärillä! Oli jotenkin niin odottamaton tuo lupauskin, kun itse oltiin jotenkin fiksoituneita toisen sukupuolen odottamiseen tässä raskaudessa :D Ihanaa tosin, loppupeliin kun se on aivan sama kumpi tulee!

Ankka & Bebe 20+6
 
Hurjan paljon onnea kaikille ihanista rakenneultarassa saaduista uutisista!:heart:
Nyt on itellä vielä malttamattomampi olo, kun oma ultra on vasta viikon päästä, en vaan niin millään jaksais enää odottaa!!

Hydrangea täällä on ihan sama juttu ton väsymyksen suhteen vaikka meenki jo viikoilla 19+3! Muutama energinen päivä aina sillontällön osuu kohdalle, mutta muuten tuntuu kuin kulkisi sumussa! Vois vaa nukkua päivät pitkät ja aamulla sängystä ylös nouseminen tuntuu niiiiiiin hankalalta. Voimia sinne suuntaan, toivottavasti sulla helpottais jossain vaiheessa :)

Ollaan jo miehen kanssa muutama body ostettu ja löydettiin pikkuselle todella hyvä kuntonen haalari talveksi kirppikseltä 10 eurolla! Tänää sitte käytii uudestaa kirppiksellä niin lähti sitten mukaan turvakaukalo todella halvalla ja hyvässä ikussa vielä oli! Oon aivan älyttömän tyytyväinen! Nyt kun se kaukalo tuolla meidän auton takapenkillä vie tillaa, niin tuntuu taas asteen todellisemmalta se että meille oikeesti tulee vauva!:heart:

Tänään kans tunsin ekaa kertaa seisten pikkusen liikkeet, ku aikasemmi oon tuntenu ne vaan ku istun tai makaan. Kyllä pisti hymyilemään. Taitaa kyllä olla pienellä lepopäivä tänää, ku ei pahemmi liikkeitä oo tuntunu, mutta hyvä vaan, tossahan se just kaks päivää piti semmosta jumputusta että itteä iha hirvitti välillä :D

ananastikkari&papu 19+3
 
Mekin käytiin tänään rakenneultrassa! Sintin mitat vastas muutamaan päivää isompaa ja kaikki vaikutti olevan oikein hyvin <3 Sukupuolta ei kysytty eikä sitä myöskään meille tyrkytetty, eli saadaan pitää jännitys todennäkösesti loppuun asti :)
Nyt uskaltaa ehkä jo ruveta tekemään hankintoja, rattaat taitaa meillä olla nyt ekana listalla.

Äitiyspakkaus otetaan, koska tää on meille esimmäinen lapsi. Eiköhän ne kaikki vaatteetki tuu käyttöön, jos sukulaiset ei intoudu aivan valtavasti meille ihanampia lahjottamaan. Itsellä kun ei ainakaa oo niin hirveesti varaa että kannattais liikaa nirsoilla.
Pari viikkoa kela -neuvolaan, sen jälkeen ton pakkauksen voi varmaan heti tilata?

wbä 20+1
 
Paljon onnea kaikille ru-kuulumisista!! :)

Mulla tänään tasan 21+0 ja sen kunniaksi ostettiin rattaat. Huutonetistä saatiin kakkosvaunuina olleet Gessleinit 75 eurolla, oon tosi tyytyväinen. Ei toki mikään uusin malli, mutta vaikuttaa laadukkailta ja paljon hyviä ominaisuuksia. Mm. heittoaisa, säädettävä työntö, kovan kantokopan poistamalla saa suuret rattaat ja ilmakumipyörät. Värikin miellyttää itseä, tommonen beige jossa hyvin vaaleensinistä 'burberry' ruutukuosia :)

katso liitettä 19612
 
Viimeksi muokattu:
Böö kaikille ja anteeks ku en oo aikoihin tänne mitää kirjottanu,rakenne ultra oli 12.6 ja tytsyhän meille ois taas tuloillaan,kolmas toden sanoo =) Saa siis lisätä listaan ja sitte laskettu muuttus takasi 6.11.14 et saas nähä koska tää tyyppi meinaa sitte tulla,hauska lukea et moni rupee olemaa puolessa välissä täälä =) Huomenna poksuu 21 rv et pikku hiljaa eteepäite,harkkasuppareita todella paljon nyt tässä.Kivoja masuja täälä näkys,itelläki alkaa jo olemaan kunno masua.

Annilaattori ja papu 20+6
 
heips kaikille.. sokerirasituksesta sain tällä erää puhtaat paperit.. mutta vk 26 uusi jolloin tilanne varmana toinen :/ mutta siihen jo asennoitunut..

Onnea hyvistä ultra kuulumisista ja lupauksista.. Itsellä on niin vahva poikaolo etten usko muuta tulevan.. en meinaa selville ottaa..

Hankinnoista, meidän pitää tuplat hommata, kunhan löytää käytettynä jotkut sopivat.. ja toinen pinnis.. muuten vaatteita on yllinkyllin.. ainut, että toppapukuja neutraalinvärisenä pitää pari ostaa, kun on niin tyttövärinä pienimmät.. ja pakkauksen puku on aivan liian iso pienelle.. hyvä jos menee lopputalvesta jos silloinkaan :/ suosittelen myös teille ensikertalaisille ostamaan pienemmän talvihatun mikä pakkauksessa on, se kun on aikas reilua kokoa alkuun.. jos ei nyt satu kovin isopäinen kaveri tuleman..

RU:ta odotelles.. se kun on vasta heinäkuun puolessa välissä.. kesäisiä päiviä kaikille!!

muumimamma-81 17+1
 
Onnea kaikille puolivälin ylittäjille ja ultrassa käyneille! Marraskuu se sieltä lähestyy jo kovaa vauhtia :)

Pistin merkille että kokoihinsa nähden aika isoja painoeroja on vauveleille annettu..? Vai kuvittelenko vaan? Meille sanottiin rv 20+0 että pieni kasvaa ihan viikkojensa mukaisesti ja painoa kuulemma tuolloin oli 310 grammaa. Tämä lienee ensikertalaisen kummasteluja vaan :D

Itselläni taitaa olla meneillään se energinen keskiraskaus, pesää rakentelen täällä into piukeena! Paitsi tänään, tänään on hedaripäivä :( Mutta muutoin olen kyllä ollut tarmoa täynnä viime aikoina ja suorastaan on ärsyttänyt jos mies on välillä ollut väsynyt työpäivänsä jälkeen.

Tänään on toiseksi viimeinen saikkupäivä ja jumalauta varmasti menen lauantaina töihin! Viitsi enää lusmuilla kun kuiteski ihan ok-vointinen olen ollut. Työvuoroja olisi muistaakseni 6kpl ennen kesälomaa.. mutta toki haen sitten lisää saikkua jos työnteko ei (muka) oikeasti onnistu. Aion käyttää hyväkseni kaikki mahdollisuudet istua hetkeksi alas, eiköhän siitä hyvä tule.

Wc-ankka, tai muu listan päivittäjä, mulle voi huomisesta lähtien päivittää iäksi 28 vuotta. En saa punaista tekstiä tabletilla tuotettua..

Tsemppiä ultran odottelijoille! Ja laittakaa lisää masukuvia, niitä on niin kiva katsella ja omaan pömppikseen vertailla :)

Bosch 22+1
 
Tervetuloa uusille!

Onnea puolivälin saavuttaneille ja ultrassa käyneille! Ja sukupuolilupauksista!

Hankinnoista tuplat pitää meidän hommata, jahka tulee sopivat käytetyt kohdalle. Uusi sitteri pitää myös ostaa, edellinen hajosi. Muuten on kaikki hyvin. Poitsulle pitää hommata uusi patja niin saadaan hänet isojen poikien sänkyyn ja pinnis vapaaksi.

Pakkausta ei oteta kun on paljon kaikkea muutenkin.

Nostelut tekee välillä inhottavan olon. Tulee repäsykipuja ja se tuntuu tosi ikävälle. Pitää varovainen olla. Pidemmälle kun mennään, käy pojan nostelu varmaan aika raskaaksi.

Vauvalehdet esikoisen aikaan mulle tuli Vauva-lehti ja tykkäsin kyl siitä kovasti.

(.) Meillä oli tänään kovasti odotettu rakenneultra. Ultraukseen meni yli tunti kun vauva tykkäsi köllötellä selkä anturiin päin, eikä suostunut kääntymään, niin hoitajan oli vaikea saada kaikkea tarvittavaa näkymään. Sain kääntyillä ja vääntyillä ja käydä välillä vessassakin, että kaikki saatiin katsottua. Silti pikkuinen yritti mennä koko ajan piiloon. Kaikki oli niin kuin pitääkin. :) profiilikuvaa ei meinattu millään saada, lopuksi saatiin kaksi vähän epäselvää profiilikuvaa kasvoista, toinen yritti koko ajan laittaa käden eteen. Saatiin vielä hyvä veikkaus tytöstä! <3 painoarvio oli 360g ja vastasi viikkoja. Pikkuisen syke oli 139. Oma olo on ihan hyvä, jaloista vetää suonta jos tulee kylmä ja närästys on kaverina. Pikkuinen potkii välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tänään selvisi, että istukka on etuseinässä, mikä vaimentaa liikkeiden tuntemista. Oli helpotus sekin tieto kun on välillä ihmetellyt kun voi mennä päivä tai pari, ettei liikkeitä tunnu. Mulle voi siis päivittää tyttölupauksen. :)

CL ja salamatkustaja 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Meillä on ihan pikkusen rytmit sekaisin, mutta ei haittaa, lomalla kun ollaan. :wave: Tänään heräsin sentään jo ysiltä, muina aamuina lapset on herättänyt siinä 10 maissa. Hyvä että ovat perineet mun pitkään nukkumisen taidon :LOL: mies on tietysti kateellinen kun joutuu lähtemään kuudelta töihin. Onneks hälläkin alkaa kohta loma niin voidaan koisia kaikki pitempään... tai sitten vaihtoehtoisesti tehdä semmoset lomasuunnitelmat että on herättävä kukon laulun aikaan että ehditään =) Mitään kunnon suunnitelmia ei vielä ole, kun nämä kelit vähän veroittavat...

Minkäläisiä kesälomasuunnitelmia tai -retkiä teillä on tiedossa?


Meillä tarvis laittaa tuosta yhdestä huoneesta tälle tulokkaalle oma huone. Eli hankinnat koskee pääosin sen kalustusta. Odottelen vielä sitä seuraavaa ultraa, niin on sitten varmempi tuo sukupuolilupauskin. =)

Tervetuloa miimasu!



Ymmi 22+0 POKS!
 
Wohoo! Joku Oulusta, melkeen samanikänen ja la on seuraavana päivänä!!! :D en oo varma tunsiko ensimmäiset potkut toissa iltana kun makasin sängyllä, kädet mahan päällä ja sitte 3 kertaa tuntu mahan läpi, kämmeneen asti semmonen ihan hento kosketus. <3

Idada&möhis 17+6
 
Wc Ankka ja ananastikkari, ikävää kuulla, että täällä on muitakin väsyneitä. :( Mäkin oon kulkenut päivät kuin sumussa ja kieltämättä aina hieman pelottaa lähteä aamuisin ja työpäivän jälkeen auton rattiin. Työpäivät on sujunut ihan ok, mutta harmittaa kun iltaisin ei meinaa jaksaa tehdä mitään. :( Onneksi miehestä on ollut suuri apu kotitöissä. :)

idada, eiköhän ne sitten liikkeitä jo ole! Ihanaa. :)

Mä oon tuntenut liikkeitä jostain rv 16 alusta. :) Sellaista pientä kutittelua aluksi ja olin hyvin epäileväinen ekojen tuntemusten jälkeen, oliko ne oikeita liikkeitä. Nyt liikkeitä tuntuu jo päivittäin ja useita kertoja päivässä, joten alan uskoa niihin. Tosi hentoja ovat kyllä vieläkin. Varsinaisia potkuja ei tunnu vielä, eikä kädellä tunnusteltaessa mitään. Mulla istukka on laajana edessä, joten se varmasti vaimentaa liikkeitä. Kovin vilkkaalta tämä meidän pikkutyyppi vaikuttaa. Niin sanottiin jo nt-ultrassa.

Tänään alkoikin sitten 19. raskausviikko! Hurjaa kuinka tää aika menee nopsaan. Juuri äskenhän sitä vasta odotti riskiviikkojen täyttymistä. Väsymyksestä ja satunnaisista kivuista huolimatta tää raskaus tuntuu nyt aivan ihanalta! Uskaltaa vähitellen alkaa luottamaan enemmän. Myös pikkuhiljaa pyöristyvä masu ja liikkeiden kuulostelu on vallan ihanaa. En voisi olla onnellisempi. :heart:

Hydra ja pikkutyyppi 18+0
 

Yhteistyössä