Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Sokerirasituksesta puhtaat paperit! :wave: Tosin nyt mä olen ehtinyt googlailemaan kaikkea muuta. Mulla kun on tuo reumalääkitys ja mulla just nostettiin lääkitystä. Oon sitten miettinyt, onko näillä jokin yhteys. Mutta neuvolanlääkäri ottaa nyt siihen sitten kantaa. Voi tosin johtua ihan raskaudestakin. Rasittavaa, kun neuvolassa ei tiedetä näistä asioista yhtään mitään ja reumalla nostetaan kädet ylös, koska heidän mielestään nämä on neuvolan asioita. :stick:


Mikäs olo idadalla on nyt? Ja mites hiirenhäntä?

Kohta onkin juhannus. Me lähdetään kaupungista maalle mun vanhempien pieneen punaiseen tupaan. :heart: Jäädään sitten esikoisen kanssa sinne lomailemaan. Täytyy ottaa varmaan koko vaatekaappi mukaan, kun nämä säät näin vaihtelee.

Mäkin odottelen jo malttamattomana rakenneultraa. Annoin miehen päätettäväksi se, otetaanko sukupuolesta selvää. Jännä nähdä, kumpaanko suuntaan tuo ukkosein kallistuu. Itselle voimistunut tyttöolo.

Karole 16+5
 
Viimeksi muokattu:
19+0 POKSSSSSSSS :heart:


Sokerirasituksesta täälläkin puhtaat paperit :wave: =)

Täällä saikutellaan selkää ja issiasta.. wippii.. no saikun ja vapaiden kanssa vajaa kaks viikkoa nyt kotosalla.. Jospa se siitä...

Vakuutusta otetaan vasta sitten synnyttyä..

Rakenne ua tosiaan ensi viikon keskiviikkona :) Ja sen jälkeen olen antanut itselleni luvan alkaa hommailemaan masukaverille kaiken näköistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Onnittelut sokerirasituksen läpäisseille! Onneksi itse ei tarvi sinne mennä.. :)

Hirveää tää raskaana olo, kun heräsin päiväunilta siihen et tuskana tekee mieli porkkanapiirakkaa. Mistähän sitä nyt saan, kun ei ole tarvikkeitakaan ja kuola vaan valuu... :LOL:

Ei sen kummempaa uutta.. :) Paitsi rakenneultraan vielä sata vuotta, kun se on vasta 21+0.. :'(

Mixed&Kunkku 19+4
 
onnea sokerirasituksesta selvinneet! mulla pelottaa että pomppaan siinä ko kaks siskoa joilla lapsia niin kummallaki ollu raskauden aikanen diabetes, joten aika ihme jos mulla ei oo.

Mulla kans rakenneultraan vielä ihan ikuisuus! vissiin neljä viikkoa vielä...... plääh! Mut eipä tuo auta ko kestää ko ei oo massia yksityisellekkään mennä.

Täällä oireeton olo jatkuu ja sitä myötä pelko kasvaa et mahassa ei ois kaikki hyvin :( Mut keskiviikkona ois neuvola ja sittenpä sen tietää ko sydänäänet kuunnellaan. mut pelottaaaaaa.....!! Mitenköhän tämän pelon sais pois? vähän ärsyttää ko ei anna ittelle lupaa nauttia tästä ko kokoajan vaan aattelee että tapahtuu jotain kamalaa. Noh jos sitä tuon rakenneultran jälkeen osais jo hengähtää...

Mut toivottavasti muilla menee hyvin.

(sain siskoilta vkl kamalat kassilliset vauvanvaatteita, mut en oo vielä uskaltanu niitä hypistellä, jos sit rakenneultran jälkeen ko tietää kumpi tämä on.)

peikko+tyyppi 16+6 huomen poksuu :)
 
Onnittelut täältäkin sokerirasituksesta selvinneille :)

Mixed, mulla on ollut alusta asti pullakahvin himo :O Ei sieltä kaikkein terveellisimmästä päästä, varsinkaan kun ihan mikä tahansa pulla ei kelpaisikaan :D Himoja on roskaruokaan tosin muutenkin, onneksi ei kaikkea tarvi eikä voikaan toteuttaa.

Meilläkin ultra ensi viikon KE, vielä pitäisi jaksaa sinne odottaa vaikka nopeastihan tää aika on oikeastaan mennyt. Tuntuu että vasta valitin monen viikon odottelua :O

Onko muilla ollut nyt mielialassa muutoksia huonompaan suuntaan? En tiedä johtuuko vain väsymyksestä, mutta mulla on aika kurja olo :( Masentaa ja kaikki tuntuu menevän pieleen, vaikkei se totuus välttämättä olisikaan. Töissä ei jaksa seurustella kenenkään kanssa ja kaikki sanomiset ottaa itseensä. Aivan kauhea olo! Mulla on viikon loma tulossa tosin, jospa se sitten auttaisi. Vielä pitää silti muutama viikko sinnekin jaksaa..!

Lähdetään nyt niitä hankintoja katselemaan, vaikka tilipäivään saakin lunastaminen odottaa. Taidetaan olla kuitenkin löydetty mitä ollaan etsittykin :)

Ankka & Bebe 19+4
 
Kylläpäs tuntuu myöhään olevan monilla rakenneultrat.. Omani piti olla jo 19+0, mutta nt-ultrassa muuttuneen la:n vuoksi aika olikin sitten 20+0, vaikka pvm pysyikin siis samana.

Sairausloma vapaapäivien kera lähenee loppuaan, keskiviikkona olisi töihin paluu. Tänään laitoin pomolle viestiä, että olen kyllä töihin tulossa mutta lähinnä kokeilemaan että sujuuko vai ei. Kipuja on edelleen ailahtelevaisesti, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Jos keskiviikkona iltavuorossa on vähänkin jotain kiputuntemuksia niin ihan itsekkäästi aion saikkua ottaa lisää. Kesäloman alkuun on vajaa kolme viikkoa vielä, en tiedä sitten että kirjoittaisiko joku lääkäri saikun sinne saakka vai meneekö jo vähän överiksi...

Onko kenelläkään muulla ollut tämäntyyppistä oloa, siis ilmeisesti kyseessä on kohdun kiinnikkeiden venyminen, joka aiheuttaa todella kurjaa paineen tunnetta ja viiltelevää kipua alavatsalla molemminpuolin. Liikkuminen pahentaa kipua, levossa jonkin ajan kuluttua helpottaa. Olen aika pienikokoinen, hoikahko ja 157cm pitkä, joidenkin mukaan se selittäisi asian. Onko siis niin että kasvulle ei oikein olisi tilaa ja väkisin raivaaminen aiheuttaa suurta epämukavuutta :confused: Enpä tiedä, en minä nyt niin pieni ole..

Vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin ja kovasti potkuttelee menemään, se on tärkeintä!

Tsemppiä kaikille ultrien odotteluun :popcorn:

Bosch 20+5
 
Rakenneultra onnellisesti takana! Kaikki niinkuin kuuluukin. :heart:
Kätilö veikkasi että siro vauveli tulossa (321g). Sanoi että 4 kiloista tästä ei saa tekemälläkään ja sehän sopii mulle :wave:

Meille sanottiin np-ultrassa että rakenneultra on aina noin 8 viikkoa np:n jälkeen ja meille se osui 20+3-viikolle.

Saatiin sukupuolilupauskin, mutta enpäs kirjoittele sitä tänne, jos joku vaikka tunnistaa (jos joku tuttu käy vaikka urkkimassa..)


Sokerirasituksesta: Onnea kaikille puhtailla papereilla selvinneille!! Ja tsemppiä jotka joutuu seurailemaan! :hug:

Mulle ei olla moisesta edes mainittu. Koskas sen pitäisi sitten olla ja miksi joillakin näin aikaiseen?


Nyt saunaan!
 
bosch: Minä jaan tuon saman tunteen, pituutta itseltä löytyy 162 senttiä ja tää kohdun kasvu on äärimäisen epämukavan tuntuista. Sen lisäksi supistukset saapui seuraksi reilut viikko sitten, ja päivittäin on jo nyt ihan kypsä olo koko raskauteen, kun olo on niin epämukava ja kivulias.

( . ) Meillä on huomenna rakenneultra! :heart: Vaikka se on vasta iltapäivällä, niin olen niin malttamaton että sovin treffit ennen ultrausta kälyn kanssa - joka sairaalalla on töissä, että aika kuluisi nopeammin. :'D Mulla tosissaan supistuksia on nyt tullut reilun viikon ajan, ja on alkanut tosissaan huolettaa pysyykö vauva sisällä marraskuuhun saakka. Kävin lääkärillä tosi perusteellisessä tutkimuksessa, ja silloin todettiin että ei mitään tuhoa ole vielä tullut. Mutta ehdottomasti kielsi tekemästä mitään, mikä aiheuttaa supistuksia - noh, meikä tässä makaa sängyllä ja sekin supistaa, että oisko kellään ehdotuksia mitähän tässä nyt sit tekisi. :LOL:

Mulle on tullut takaisin ihan jäätävä väsymys, tänään nukuin kolmen tunnin päiväunet, ja 2 tuntia myöhemmin hohhailin että josko nukkuisi lisää - mies ihan montu auki kysyi olenko tosissani. Hemoglobiini oli aivan normaali, verenpaine normaali, kaikki oli normaalisti eli tämä on jotain ihan muuta väsymystä. En tiedä stressaanko jo etukäteen syksyllä tulevia (vaikkakin positiivisia) muutoksia, ja keho yrittää nukkua varastoon. :LOL:
 
Hellurei!

Täällä ilmottautuisi uusi marraskuulainen, jolla viikkoja tällä hetkellä 18+1:heart:
Satun olemaan ensimmäisiä kaveripiirissäni joka saa lapsia, joten olo on välillä vähän ankea, kun tuntuu ettei ole oikein ketään jolle jakaa raskauden iloja/vaivoja/huolia, joten sillä tänne innostuin kirjoittelemaan!

Alkuraskaus oli ankeaa aikaa, 5 viikkoa sairaslomaa ja neljän seinän sisällä makaamista, kiitos kamalan pahoinvoinnin! Viikolta 9 eteenpäin alko kunnon aamuoksentaminen, joka sitten alkoi hellittämään vasta viime viikolla :p
Nyt sitten iskikin kamala yskä päälle ja tästä hyvästä aamuoksentelu tuli takaisin samperi soikoon!!:headwall:
Vielä pari viikkoa seuraavaan ultraan kyllä jännittää! Toivottavasti saadaan tietää sukupuoli :)

Tuosta sokerirasituksesta! Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että mun ei siihen tarvi mennä, koska sukurasitetta ei ole ja olen vielä nuori perusterve ihminen. Näin siis jos tolle sokerirasitukselle ei myöhemmin ilmene tarvetta! :)

ananastikkari/ 24/ 1. /TAYS
 
Tervetuloa mukaan ananastikkari :wave:

Onnea kaikille jotka on saanut puhtaan paperit sokerirasituksesta ja rakenneultra uutisista :) kateellisena odottelen omaani viel 4 vko :) kai se aika menee nopeasti en vain malttais odottaa... oma ru on viikoilla 20+5 jotenkin tuntuu myöhäiseltä. eivätkä suostu aiempaa aikaa antaa.. se on aina se äijä kun sinne soitan.. :/ liian kapea katseinen mun makuun.

Itsellä myös pitäisi olla sokerirasitus koe edessä mutta kukan ei ole sanonut milloin pitää mennä. kai ne huomenna neuvola/lääkäristä kertoo sitten milloin..

Eilen teimme reissun hesaan korkeasaareen. oli mukava reissu vaikka menetin hermoni muutamaan otteeseen mut minkäs tekee.. ja näin ihanan ystävän pitkästä aikaan. Ja ei ollut korkeasaaren asukas se :LOL:

Ja eilen aamulla myös hokaisin että minun ainoat ehjät farkut ei mennyt jalkaan enää.. tai meni mut puristi liikaa ja jos alamahlle laitoin ne niin housut pussitti haarois ja mä inhoan sitä tunnetta. eli kai täytyy housu ostoksille kähteä koht :D

moon stars ja tirppa 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla noita hyviä uutisia! <3
Viikko pahaa oloa takana, mutta ei oo tarvinnu oksentaa viimesenä 3. iltana! Aamusta on tosi hyvä olo ja pystyy syömäänki jotain, mut päivän mittaa se muuttuu ja illalla on huono olo. Mutta muuten on aivan onnellinen olo.
Mieski herätti eilen aamulla mut että oli nähny unta että se oli pelannu tän tulevan muksun kanssa futista, ja oli kuulemma ollu pieni vaalea hiuksinen poika <3
Mutta tää hajuaisti on riesa, kaikki tuoksuu niin voimakkaalle ja hirveelle (miehen darra haisee 3 päivää ihan kuolemalle etten voi ees nukkua naama siihen päin). Taidan olla vähän sekasin mutta nektariini tuoksuu niin ihanalle, että mulla on kotona ollessa kokoajan vieressä sellanen että voin haistella sitä... Aiheuttaapa muille hilpeyttä.

Idada&möhis 16+5 <3 4viikkoa vielä rakenteeseen, aika matelee :(
 
Tervetuloa Ananastikkari, laskettua aikaa en tosin alkanut viikkojen perusteella laskemaan mutta listalle lisätty ;)

Moon Stars, täälläpäin varataan itse aika sokerirasitukseen n. viikolla 26. Sain itse lähetteen jo viime neuvolassa valmiiksi ja sanottiin että voi mennä hetikin, mutta kiirettä ei ole vaan voi odotella tuohon viikkoon 26.

Me laitettiin eilen varaukseen se mitä en sitten kuitenkaan meinannut, nimittäin ne matkarattaat joihin saa kaukalon kiinni :D Gracon rattaat ja telakallinen kaukalo, enkä malttaisi odottaa että saan haettua kotiin odottelemaan käyttäjäänsä. Nuoremmalta meillä on tallessa pinkki-oranssit matkarattaat joissa ei ole yhtä kätevä kokoontaitto kuin noissa Gracoissa(saati yhtä ihanan tilavaa tavarakoria tai niitä neuraaleita värejä!) ja ovat jotenkin raskaat ja puoltavat työntää, joten kyllä noille tosiaan käyttöä tulee. Sitterin ja pesän vauvalle haen sitten samalla reissulla, pesään päädyttiin vahingosta viisastuneena - nuorempi kun ei ole koskaan tykännyt nukkua omassa sängyssään vaan perhepedissä kainalossa syntymästään asti. Pesä tuonee vähän lisäturvaa perhepetiin, vaikka toki ainakin yritämme nukuttaa omassa sängyssäkin..!
Muuten täällä sitten kärvistellään flunssassa. Näin mukavasti lievän, mutta ärsyttävän mahataudin jälkeen suoraan uuteen tautiin :| Onneksi huomisen jälkeen on pari vapaata.

Ankka & Bebe 19+5
 
Rakenneultrassa käyty, kaikki näytti hyvältä ja pojaksi ilmoitettiin hyvin selvästi.

Mä olen nyt vissiin raskaana ihan yliherkkä, sillä pikkuitkut iltasella miehen olkapäähän tirautin kun pahoitin mieleni niin voimakkaasti kaikkien läheisten "tyttö tulossa, kyllä se tyttö on, no toivottavasti se nyt on sitten tyttö" Ei siis olla kerrottu kenellekään ja tuntuu siltä että en halua edes kertoa, kun kerta miehen kanssa ollaan ainoat fiiliksissä pojasta. *huokaus* Musta vaan tuntuu niin siltä, että läheiset ei sitten välitä vauvasta koska on poika. Harmittaa jo valmiiksi, miten avoimesti kaikki tyttöä toivoo, kun itse tietää varmuudella pojan tulevan. Aivan kuin sillä mitään väliä olisi, ja etenkin - ihan niinkuin se olisi yhtään kenenkään muun asia kuin meidän. Taidanpa tiuskia kaikille sitten takaisin vain, että onpa hyvä ettei tämä ole heidän lapsi. :/
 
JoJoha, onnittelut pojasta! :heart: Meillä oli ihan samanlaista. Varsinkin mun suvun puolelta, kun esikoista odotettiin saapuvaksi. Kyllä mäkin sitä hormonihuuruissa itkeskelin, että pettyvätkö kaikki, mutta sitten poika syntyi ja vei kaikkien sydämet. Eikä kukaan ollut harmissaan. Itse olin jo alusta ihan varma, että vauva on poika ja sitä "toivoinkin". No nyt sitten odottelevat taas tyttöä ja toisaalta toivoisin, että tämäkin olisi poika. :) Ei niistä puheista kannattaisi välittää, mutta ymmärrän kyllä, miltä susta tuntuu. Ihmiset voisivat hieman miettiä, mitä raskaana oleville naisille laukovat. :)

Sokerirasitus oli mulle ohjelmoitu muistaakseni viikoille 24-28, mutta siis jouduin jo nyt sen takia, kun pissassa oli sokerit plussalla. Aikasemmin rasituksiin voi joutua sukurasitteen takia tai just tuosta sokeripissasta tai jos aikaisemmassa raskaudessa on ollut RaDi. Nämä ainakin noita syitä. Joku täällä kyseli. Ja jotkut onnelliset säästyvät kokonaan, jos ovat nuoria ja BMI on normaali.

Karole rv17
 
Jojoha: onnea poikalupauksesta!

Ananastikkarille tervetuloa! :)

Mä luin jutut ja tässä kaikki mitä muistin :( mistähän sais lisämuistia ostaa? :/

Sokerirasituksesta puhtaat paperit saaneille onnea! Hieno juttu! :)

Meillä on 24.6. Rakenneuä. Kyllä jänskättää vaikka aattelin että en kerkeä täällä reissussa sitä jännittää... pikkunen on melko vilkas kaveri. Eilen oli oikein mylläys päivä. Ihan ku heittelis kuperkeikkoja. ;)

Poikaolo mulla vahvistuupi. En tiiä miksi. Ja yksi sukulainen kysyi laskettua aikaa niin sanoin et marraskuussa niin hän tuumas että meinaatko että sinne asti menee? :) maha on kyllä niin mollukka et en ihmettele sitä komnenttia ;)

Tässä sängyssä köllöttelen ja painelen masua. Kohtu on taas ihan toisella puolella mahaa.. toispuoleinen...

Eilen kävin äitin kans suolla :D kyllä! Käytiin kattomassa onko lakan kukat paleltunut kun ollu niin kylmää... ei onneks ollu. Mutta... siinä lompsotellessani sain kauheita sukkapuikkovihlasuja x3. Hitto että ne oli inhottavia. Kunnolla oikeen vihlo tuonne k.suulle. toiv. Ei tee mitää pehmittelyjä vielä tässävaiheessa.

Jos lähtis kaffen juontiin.. sais päivän käyntiun taasen! :)

Nasu ja muru 19+2
 
Heips,

täällä yksi uusi marraskuulainen juttuseuraa vailla :) Tällä hetkellä viikkoja 17+0, sokerirasitusta ja rakenneultraa vielä odotellessa. Ru 11.7. Kaikki mennyt ihan hyvin tähän asti, vaikka aina tietysti jännitys läsnä. Raskauttakin sai odotella jokusen vuoden, joten voi olla että senkin takia välillä stressaa enemmän :|

Ekat kolme kuukautta oli se jatkuva pahan olon tunne eli jotain piti syödä aina parin tunnin välein, mutta sekin on onneksi nyt helpottanut. Turvotus taitaa olla pahin/ ainut oire tällä hetkellä eli siinä mielessä olen onnekas :heart:

Ei olla vielä ehditty mennä katselemaan vaunuja taikka muutakaan; sormet oikein syyhyää, että pääsisi tutkailemaan tarjontaa ;) Käytiin yhdessä ylimääräisessä ultrassa (rv 15) ja siellä oli kaikki hyvin ja pojalta näytti :heart:

Tästä kolkyt ja risat iästä huolimatta kaveripiiristä ei löydy montaa äitiä eikä yhtään odottajaa, siksi olisi kiva päästä jakamaan kokemuksia teidän kanssa :heart:

26.11.
Joyful/ 31/ 1./ PS (Porvoo)
 
jojoha onnea poikalupauksesta :heart:

Itsellä neuvolalääkäri takana.

Paineet oli ok. paino oli hyvä tällä hetkellä 79kg ja noin 300g viikkoa kohen tullut ja neuvolan tätskä oli tyytyväinen.. vauva edelleen taka-alalla ja oli nyt vaihtanut vasemmalle sivulle ja aika alhaal edelleen. kohdunsuu oli siisti ja terve ja tuntus pitkältä ja kiinni, niin kuin kuuluukin. sykkeet vaavilla oli 140 molemmin puolin :heart:

issiakseen sano et myös vapaa-ajalla erillainen liikkuminen on hyväksi ja vaihteluksi työni liikkeille. ja lääkäri siis tunnisti minut työmaalta ja tietää työni ja kuormitukseni. joten koitan skarpata uimisen ja vaikka kävelyn kanssa. :) vähän on laiskalla päällä ollut...

rakenneultraan sain sen lähetteen kanssa ja lääkäri oli sitä mielt et sen kannattaa siel lääkäri kattoa kun on sen verran iso se rakkula siel oikealla joten koht puolii soittelee sinne sitten lääkärille aikaa. :) ja jos sielt vastaa joku muu kuin se mies niin koitan jos saisin aikasemman ajan mut jos se mies vastaa tyydyn siihen minkä antaa sielt, en jaksa sen kans kinata. :D
Seuraavalla kerralla sitten käydään ne kela laput läpi :)

moon stars ja tirppa 16+6
 
Kaikille hirmuisasti onnea rakenneultrakuulumisista!

Ananastikkarille ja Joyfulille lämpimästi tervetuloa :)

Moon starssille voin 'lohdutukseksi' sanoa että mun Turun kaupungin tarjooma ru on vasta 22+0. Kai täällä on vaan niin paljon asiakkaita täl hetkellä ettei aikaisempia aikoja saa. Mikä on kyllä ihan pyllystä kun sullakin ois selkeesti syytä saada aikaisempi aika :/

Tsemppiä kaikille sairasteleville. Ittellekkin on tullut yhtäkkiä uusi huoli noista taudeista. Miehellekkin eilen avauduin että jos hän on kipeenä kun vaavi päättää syntyä niin mulla ei oo ketään muuta pyydettynä varatukihenkilöksi. Olisi ihan kamalaa joutua synnyttämään esikoista yksin, kaikki on uutta ja pelottavaa... :( Kai tää raskausaika sit vaan korostaa mun jo valmiiksi ylistressailevaa luonnetta. Todennäköisempäähän on että kaikki sujuu lopultaan ihan hyvin.

Ja ainiin mulla viimein puoliväli! 20+0 Tasan kaksi viikkoa rakenneultraan ja samalla tasan kaksi viikkoa syntymäpäivään. :)

Sonts4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Joyful, täältä varmasti vertaistukea löytyy kyllä :)

Kiva kun alkaa tulla ru-kuulumisia ja sukupuolilupauksia! Meillehän sitä tietoa myös tarjottiin, eli oli vissin ihan selkeä tapaus, mutta ei haluttu tietää. Poikaolo jyllää edelleen, toisaalta mietin että olisikohan sittenkin pitänyt sukupuolta kysyä, ettei sitten vaan joudu "pettymään" jos tuleekin tyttö :D

Töihinpaluu peruuntui jälleen.. Tuntuu että vitsit alkaa olla vähissä. Lohduttaudun sillä että tämän on pakko olla ohimenevää. Kiinnikkeiden kivulias venyminen sairausloman syynä siis edelleen, nyt ollut useampi huono päivä peräkkäin ja jokaisella vähänkin pidemmällä kävelymatkalla alkaa puukonkääntely tuntua molemminpuolisesti. Rupeaa jo kyllästyttämään :mad:

Tänään myös neuvola iltapäivällä. Ihanaa päästä sydänääniä taas kuuntelemaan vaikka nyt jo tuntuukin liikkeet päivittäin. Tänään taitaa olla tiedossa myös kelatodistuksen saaminen, sitten vaan äitiyspakkausta tilailemaan! Sokerirasitukseen laitetaan varmaan lähete myös valmiiksi.

Juhannusta lähdetäänkin nyt sitten viettämään maalle, kun en kerran töissä olekkaan. Ihan kiva, mielellään lähdenkin, silti jotenkin harmittaa kun muka työkykyä ei ole :( Kai tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Hyvää keskikesän juhlaa kaikille :flower:
 
sonts4 Sain nyt viikon aikasemman ajan eli 9.7 ja lääkärille joka on noihin erikoistunut. ja viikkoja silloin 19+6 joten juur ja juur 20 viikkoon. toivottavasti ei oo enää 5cm kokoinen ja ois lähtenyt pienenemään.. tosin vaavi oli vaihtanut oikealta vasemmalle ja meinasin et jos se edelleen on 5cm kokoinen niin häiritsikö se jo vaavia kun tähän mennes ollut oikealla aina :) kohtu navan korkeudella kumminkin jo. voi iiks 3 vko :D

Mut ilmeisesti heille myös ruuhkaa kun aikaa hankala saada aikasemmin et paljon taitaa turun seudul olla synnyttäjiä.. ei se mitään kun omast kaveripiirist on 5 ainakin mun lisäksi :D onneks lääkäril sai nyt ajan kumminkin se eka aika ois ollut hoitajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!! :flower:

Tulin mielenkiinnosta kysymään, että onkos teiltä jo mitattu tuota sf-mittaa? Kauhistuin kun mulla se on jo 20 ja meni ihan sinne yläkäyrän yläpuolelle... :whistle: tosin tuota vararengasta nyt on hiukan tuossa että johtunee varmaan siitäkin tuo iso mitta.. Vauva kun oli rakenneultrassa kuitenkin vähän alakäyrän yläpuolella...

En jaksanut huolestua vauvan kasvamiseta vaikka pieneksi sanoivatkin.. katsoin meinaan kuopuksen odotuskorttia ja hän on painanut samoilla viikoilla ru:ssa 4grammaa enemmän. :LOL: mutta seurantaultrat kelpaa kyllä, tietää sitten ainakin että kaikki on kunnossa kun esikoisen aikana oli istukassa ongelmaa. :(
 
Jojoha hurjasti onnea tulevasta pojasta!:heart:
ja tietysti kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta!

Tänään oli aamusta neuvola ja kaikki oli hienosti. Vauvan sydänääniä kuunneltiin, mikä osottautu aika hankalaks, kun ei toinen meinannu pysyä aloillaan :D Onneks kätilö sai pikkusen sit ahdistettua nurkkaan, niin saatiin hetki rauhassa kuunnella toisen sydämen tasasta jumputusta (hurjasti se siellä löi):heart:
Nyt ois sitte 3.7. rakenneultra ja kokoajan vahvistuu tunne siitä, että poika olis tulossa. Nimi on jo päätetty ja nauroinki tässä jo miehelle et jos sieltä ei poikaa tuukkaa, niin taitaa meikäläiselle kriisi iskeä, niin vahvasti miellän meidän pikku pavun pojaksi :D

Flunssakaan ei näytä hellittävän ja yskimisestä johtuva närästys pahenee vaan. Aivan kaikki mitä suuhuni pistän, närästää, ja sitten saakin ahkerasti halailla pönttöä :attn:
Kätilö siihen sitten antoi neuvoksi vedellä perunajauho-vesi sekotusta ja jos ei helpota, niin lääkäriltä saan sitten reseptillä jotain tujumpaa! Toivottavasti pian hellittäs, sillä paino lähteny taas laskeen kaiken tän oksentelun takia :(

Ai niin ja Wc Ankka laskettu aika on tosiaan 16.11. kun sen olin höyrypäissäni unohtanu tonne laittaa :p
 
Tervetuloa uusille miunkin puolesta :)

Vointini on edelleen hyvä. Joskus kuitenkin rasituksessa alkaa inhottavasti mahaan koskea ja kivistää, olenkin miettinyt että onko ne niitä supistuksia vai jotain muuta.
Ensi viikolla olisi rakenneultra virallisesti miulla ja saadaan toivottavasti lopullinen vahvistus sukupuolestakin, kun lapsi on jo kasvanut hiukan edellisestä ultrasta.
Mukava kun täälläkin pikkuisen liikkeet ovat jo tuntuneet päivittäin :)

Vauvan hankinnoista kun on ollut keskustelua niin täällä rattaat laitettu tilaukseen. Tulee Peg Peregon matkarattaat ja siihen kantokassi. Sänky on myös katsottu valmiiksi, mutta vasta syksymmällä sitten ostetaan se.
Olen ajatellut kudotun kantoliinan hommaamista, onko teillä kokemusta sellaisen käytöstä pienellä vauvalla?

Piiu87 ja 18+4
 
Tervetuloa uusille! Kivaa, et meidän joukko lisääntyy vieläkin!

Peukut kaikille hyvistä ultra, neuvola ja muista kuulumisista. :) Onko vielä tullut yhtään tyttölupausta vai onko tähän mennessä vain poikia lupailtu? Raskausdementian ensi oireet jo täällä havaittu!

Mulla on kans ihan hirveitä kipuja. Selkäkin on alkanut oireilla. Se tuntuu jotenkin ihan löysältä, et joka nikama olis "irrallaan" mulla on enää neljä vuoroo ennen kesälomaa niin mietin, et hakisinko saikkua, kun kävely tuottaa hankaluuksia ja mun työssä sitä ollaan vain jaloillaan koko päivän. Toisaalta ei haluaisi riskeetata, mut meniskö ne sinnillä ne vuorot?

Sf-mitta katottiin mulla neuvolassa ja viikoilla 17+jotain oli 16cm.. Vissiin yleensä sitä vissiin aletaan vasta puoli välin jälkeen katsoon?!?

Pitäis kait sitä alkaa valmistautumaan keskikesän juhlintaan lähtöön. Kun vain jaksais! :)

Huomenna muutan puoli väli! Juhuuu! :)

Mixed&Kunkku 19+6
 
Aika huolestuttavalta kuulostaa mixed jo tuo aloituslauseesi, että hirveitä kipuja.. Toivottavasti olot paranee ettei ainakaan loma mene piloille sen takia.

Neuvolassa nyt käyty, seuraava käynti onkin sitten kuulemma jo lääkärille. Kelalappuset saatu ja ensi viikolla voin jo hakemukset tehdä. Painoa on tullut ihan sikana, en todellakaan olisi etukäteen uskonut että paisun tätä tahtia :whistle: Neuvolatäti ei onneksi asiasta alkanut saarnaamaan, totesi vaan että kyllä ne kilot sitten lähtevätkin. Sf-mitta katsottiin nyt eka kertaa, yläkäyrillä mennään tuloksella 20cm.

Kirpputorilla kävin nla:n jälkeen, kuudella eurolla löysin kassillisen ihanuuksia ja nyt etenkin niitä kietaisubodeja joita on paljon kehuttu. Valmistelumopo on tässä viime päivinä keulinut muutenkin aika pahasti, meillä on jo pinnasänkykin :) Paljon on toki vielä hankittavaakin, valmiinahan ei ollut mitään kun tulollaan on vasta ensimmäinen.

Bosch 21+0
 

Yhteistyössä