Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
Muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS
Kuutyttö / - / - / -
Jodyne / 26 / 1. / KOS

25.10
Sintti08 / 27 / 3. / KOS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
Bosch / 28 / 1. / KOS

30.10
Kubix / 29 / 1. / - / Poikalupaus

31.10
Kanelihippu / - / - / -
Murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
Pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS
Kanna/ 30 / 1. / KOS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS / Poikalupaus
Jonttu84 / - / 3. / -
Qwertyli / 32 / 1. / PHKS
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS
Sonts4 / 19 / 1. / TYKS / Poikalupaus

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS / Poikalupaus
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS / Tyttölupaus

7.11
Cinderella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS
Nsb / - / 3. / OYS

8.11
Donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
Marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 29 / 3. / K-SKS / Tyttölupaus
Neydan / - / 2. / KOS
*Jansku* / 28 / 1. / -
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /
Äityli x3 / 31 / 4. / OYS
Hipsutin88 / 25 / 2. / PHKS

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
Nasumasunen / 31 / 5. / JS / Tyttölupaus

11.11
Wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Marrasmami / - / 2. / KOS

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
Metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
Jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 24 / 1. / PHKS

14.11
Tuuliannaliina / 40 / 2. / -
Sugar crush / 34 / 2. / KOS

15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
Miuku91 / 23 / 1. / -
Piiu87 / 27 / 1. / -
Äityliini_86 / 27 / 2. / -
Piupaup / 30 / 1. / -

16.11
o0o / 38 / 1. / JS
Ananastikkari / 24 / 1. / TAYS

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
Ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
MarieMarie / 35 / 2. / TYKS
Mahakani / 35 / 1. / KOS

19.11
Mamilis / 25 / 1. / HYS

20.11
Alica / 27 / 2. / -
Jupsis / 33 / 2. / TAYS

21.11
Marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS / Poikalupaus
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
Viiaw / 18 / 1. / PKKS
Ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS

22.11
Parnika / 25 / 2. /

23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS

24.11

25.11
Attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS
Nuuskuneiti / - / 1. / -

26.11
Karole / 29 / 2. / -
Joyful / 31 / 1. / PS

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
Moon stars / 28 / 1. / TYKS
Malendra / 27 / 3. / OYS
Serafiini / - / 4. / K-PKS


28.11
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS
Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL

29.11
Mamma086 / 27 / 3. / PHKS
Eme93 / 21 / 2. / PS
Hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS
Idada / 21 / 1. / OYS

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS
Miiimasu / 22 / 1. / OYS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
Mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi
Tyydeli
Elysa
Coffeegirl
Emppis
Riikka90

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2345602-marraskuun-mussukat-2014-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2363658-marraskuun-mussukat-2014-toukokuussa/


ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

Fb-ryhmästä kiinnostuneet: ryhmään pääsevät vain tälle listalle kuuluvat ja täällä kirjoittelevat. Marraskuiset pääsevät mukaan laittamalla sähköpostiosoitteensa yv:llä WcAnkalle !
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta wc
ankalle!

Täällä ei ole erikoisempaa tapahtunut. Jäänyt palstalle kirjottelut vähiin kun fbssä tulee vietettyä enemmän aikaa ja siellä helpompi jutella.

Täällä poksuttiin tänään 17+0, rakenneultra on 24.6, eli sitä odotellessa :)

Nyt koitan ryhdistäytyä ja jutella täälläkin palstalla enemmän;)
 
Kiitokset uudesta pinosta!

Kultasiipi kahtelin tuossa listaa ja meillä on näköjään sama la, synnäri, yhtä mones lapsi ja ollaan saman ikäisiä. :D

Tervetuloa uusille!

(.) omaan oloon ei ihmeitä. Rinnat on tosi arat, aremmat kuin edellisessä raskaudessa. Ekassa oli kanssa arat mut ei ihan näin paljon. Vauva on muksinut tänään useampaan otteeseen. Ihanaa kun alkaa niitä vihdoin kunnolla tuntua. :) esikko sai tänään todistuksen, hyvän sai, ja pääsee viettämään kesälomaa! Sen kunniaksi tyttö meneekin huomenna kaverille yökylään. Nyt vähän aikaa sohvalla rennosti, ennen kuin simahdan!

CL ja salamatkustaja 17+0 poks!
 
Kiitos uudesta ketjusta! Mä en ole halunnut/uskaltanut vielä tehdä mitään hankintoja vauvalle (!), ellei omia äippäilyvaatteita nyt lasketa. Taidan olla ainoa lajiani? Ja tosiaan, 15+5 täällä meneillään. Ru 7.7.

Mahakani ja paketti 15+5
 
Kiitos minunkin puolestani ankka, ihanaa olla jo kesäkuussa!

Luultavasti yritetään huomiselle saada yksityiseltä ultra-aikaa.. Erikoisia vatsavaivoja on nääs ollut, viime yökin meni pitkälti valvoessa kun missään asennossa ei ollut hyvä olla. Kävin työterveysasemalla hakemassa saikkua, siellä tsekattiin virtsa ja veret ja vatsaa tunnusteltiin päältäkäsin mutta ei muuta. Voi olla että vaiva on enemmänkin maha-suolistopuolella, mutta onko se niin väärin käydä tarkistamassa että kaikki on pienellä varmasti hyvin :ashamed: Täällä pk-seudulla luulisi että huomiselle saa kyllä ajan, yleislääkärikin kelvannee kunhan vaan on ultralaite.

Toivottavasti muiden kesäkuu alkaa paremmissa merkeissä ja enköhän minäkin huomenna taas liity huolettomien odottajien joukkoon!
(Ja sitä paitsi, mies ei varmaankaan pääse mukaan rakenneultraan, niin hänkin sitten huomenna saa mahdollisuuden nähdä vielä pikkuista :p)

Bosch 18+3
 
Kesäkuu ja kesäloma! :) Ilmatkin sopivasti lämpenemässä ens viikolla. Saa pojan kanssa taas ihmetellä muurahaisia. :heart:

Tervetuloa uusille!

Mä vielä toistaiseksi skippaan tuon FB-ryhmän. Jotenkin en vaan ole vielä valmis tulemaan ulos kaapista. Ehkä joku päivä sitten.

Mulla on ollut muutaman päivän elohiiri vasemmassa kämmenessä. Vähän väliä nykii. Yöllisiä jalkakramppeja odotellessa.. :stick: Pitäis varmaan vihdoin ja viimein hakea ne vitamiinit, jos ne nyt yhtään siihen auttais. Muuten ei edelleenkään mitään ihmeellistä.
 
Kiitos wc-ankka pinosta! Hurjaa ollaan jo kesäkuussa...

Mua ihmetyttää muutes kovasti valkovuoto. Mulla se on melko runsasta ja venyvää ja välillä jopa jelta/viheriää... mitään kipuja ei oo tms. Koskaan ei oo kyllä näin kovasti ollu... pitääköhän sitä kysästä neuvolasta ettei mitään tulehduksia tns lykkää.

Tässä selälläni sängyssä makoilen ja pikkumuru potkii... ihanan tuntosta <3

Nyt alan nukkuu jos maltan ku toisella on iltavilli :D

Nasu ja muru 16+5
 
Voij... Kirjotin pitkän tekstin ja sit se ei tullutkaan, kun en ollut kirjautuneena!!

Noh, lyhyesti.

Tervetuloa uudet!

Kiitos Wc-ankka uudesta pinosta!

Ristiäisistä olitte puhuneet. Meille on tulossa, mutta kummit meinaa olla kiven alla! Meillä on kyllä molemmilla kavereita mutta kummina olisi kuitenkin hyvä olla sellainen kuka on meille molemmille tuttu/läheinen. Miehellä on yksi hyvä ystävä, johon itekin hänen kauttaan tutustunut ja kelpuuttaisin hänet kyllä kummiksi MUTTA hän seurustelee ja epävirallisesti kai asuukin yhdessä sellaisen tytön kanssa ketä meistä kumpikaan ei tunne. Mun mies kai joskus tavannut mutta ite en nähnytkään. Mitäs ootte mieltä voiko pariskunnasta pyytää vain toista kummiksi? En nyt haluis ketään vierastakaan pyytää..

Nasumasunen Mulle ainakin neuvolassa sanottiin et voi olla runsastakin ja itellä tosiaan ollut ainakin runsasta ja just tollasta venyvää! Karseeta. Mut ei kyllä minkään väristä et voihan sitä kysyä varmuudeksi ettei just oo mitään tulehdusta. NYT KERRON JOTAIN ÄLLÖTTÄVÄÄ ainakin omasta mielestäni.. Lääkärineuvolassa se lääkäri puhui että naisilla on yleistä sellainen alapäätulehdus, että valkovuoto haisee kalalta, noh kertoi että tämä testataan neuvolassa sen takia koska tulehdus on hyvä hoitaa raskauden aikana ja saattaa olla sikiölle haitallinen muuten. Lääkäri siis otti näytteen vuodosta johonkin tikkuun ja haistoi sitä!! :x Hyi, en haluaisi olla lääkäri joka joutuu haistelemaan toisten alapään hajuja :kieh: Kertoi sitten onneksi ettei tuoksu miltään ja testi oli siinä.
 
Hullua että kesäkuussa mennään jo. Mul kesäloman eka puolisko loppuu jo ensviikkoon ja ei auta ko töihin palata... :( Pomoille pitäs kans vissiin tästä uudesta tulokkaasta kertoa niin saavat alkaa miettimään sijaista. Joudun varmaan jäämään vähän aikasemmin poiski, koska työ niin raskasta että en pysty sitä varmaan tekemään enää loppuajasta.

Joku kyseli liikunnasta tuola edellisessä, niin mulle ainaki sanottiin että samallalailla voi liikkua kun on tottunut, paitsi kaikki jossa tulee äkkinäisiä liikkeitä tai on tapaturmavaara niin pitäs jättää pois, kuten sähly, ratsastus ym. Ite oon tuola salilla käyny suht säännöllisesti aikasemmin ja samaa jatkanu. Joitain liikkeitä vaihtanu pois esim. kyykyt joissa tulee alamahaan painetta ja semmoset jossa pitää mahalleen maata. Sit mulle sanottiin salilla et syke ei sais noussa paljoa yli 160 koska sen jälkeen voi kuulema istukan verenkierto heiketä. Et loppuaerobiset on saanu sit jäädä ja kyllä sitä muutenki mennään nyt vähän sillai että pidän tätä kuntoa yllä mikä on nyt enkä yritäkkään kauheesti repiä. Kylläpä sitä sit ehtii synnytyksen jälkeen taas lihasta kasvattaa :) Yritän käydä sen kolme kertaa viikossa niin pitkälle ko jaksan, mut järki kädessä kuitenkin kokoajan.

Olo ollu ihmeellisen normaali nyt viikon päivät. Ja tietenki minä panikoija heti alan miettiin et onkohan tuola mahassa kaikki hyvin ko ei mitään tunnu. Pari kertaa olen mukamas jotain muljahduksia tuntenu mut en ole kyllä yhtään varma onko ne ollu tuon masuasukin vai jotain suolen muljahuksia... Neuvolakaan ei oo vasta ko viiden viikon päästä.... saa nähä käynkö sielä taas sydänääniä kuunnelluttaan jossain välissä :)

Mut tervetuloa tosiaan uusille, ja voimia teille joille vielä huonoja uutisia tullu. Toivotaan et meistä kaikki loput niiltä säästyis!

peikko&tyyppi 14+4
 
Tervetuloa uusille! Mukavaa kun on paljon odottajia jotka elää samaa vaihetta. Itsellä ei oo yhään raskaana olevaa ystävää ja vasta yhdellä ystävällä on lapsia, joten livenä mun raskaus keskustelut rajoittuu lähinnä omaan äitiin ja anoppiin (molemmat kyllä mielellään muistelee omia odotusaikojaan) :)

Wc-ankka kiitos jälleen uudesta pinosta. Kuukaudet vaihtuu hirmuisen nopiasti.

Liikunnasta sen verran, että vaikka tiedän sen olevan hyvinhyvin epätodennäköistä että normaalilla liikunnalla voisi aihettaa keskenmenoa, silti pelottaa. Uimassa oon nyt käynyt tasan kerran raskauden aikana (järjetön pelko että vesi käynnistää ennen aikaisen synnytysen), ja reippaat kävelylenkit mistä ennen nautin on nekin vaihtuneet varovaiseen köpöttelyyn. Heti kun nopeuttaa tahtia alkaa alavatsasta kiristämään... Noh ainakin koira on tyytyväinen kun saa haistella rauhassa kaikki puskat.

Sonts4
 
Sonkku: ok.kiitos. mulla tosiaan ei oo koskaan ollu tollasta valkovuotoo raskausaikoina tai sitten aika kultaa muistot tässäkin. Hajuja en oo huomannu ja kivut noup. Et kaippa tää normia sitte on. Pitää seurailla ja voihan tuota kysästä soittelemalla.
Tämmöset pikkujutut aina jää kaivelee ja sitte ku neuvolavälit on mitä on... eka nla 1.4. Ja seuraava nyt heinäkuun alussa.

Meilläkin ristiäiset pidetään. Kummit on pikkusen hakusalla ku viides lapsi.

Näin muute viimeyönä unta et synnytin tyttövauvan 1.6.2014.
Heti lähin salista suoraan kotiin.
Poliklinista synnytystä mietin edelleen.. kun sokeritkin hyvät!

Mites muilla rasituksissa kävijöillä? Onko ollu hyvät arvot vai ootteko joutuneet mittauspuuhiin?

liikuntaa kyllä kiitos. Salilla aion jatkaa niin pitkään kun pystyn. Ja ulkoillaan ja kävellään lenkkejä miehen kans edelleen.
Oon huomannu jo nyt että rupeaa verottaa enempi liikkuminen ja joka venytyksiin ei taivu kun maha edessä.

Taas heräsin päänsärkyyn.. tää ei oo enää kivaa :/ pakko kaivautuu ylös
Ja lähtee särkylääkkeen ottoon ja kahvin keittoon.

Nasu ja muru 16+6
 
JEI kesäkuu :heart:

Tervetuloa taas uusillle :wave:

Liikunta : tääl on vähäistä mut huomen meinaan mennä polkupyörällä töihin ja katotaan saanko inspistä koko viikkoon mennä. :)


Ruokahalu täällä ainakin on lisääntynyt viimeisen viikon aikana.. kiihtyvällä tahdilla joten katotaan mitä vaaka neukussa seuraavas näyttää.. :D


iikkss.. huomen töihin kahden viikon loman jälkeen kun hiukan hirvittää kun oon ollut vissiin kahvihuoneen yleinen keskustelun aiheena masuineni. se onko se hyvä vai ei niin en tiedä. :confused: kaikki kyllä tähän mennessä onnitellut mut jotenkin jännittää et mitä muuta

moon stars ja tirriäinen 14+3
 
Ja niinhän se on taas uusi kuukausi menossa :)

Tännepä ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Pahoinvointi vielä sinnittelee messissä, eilen sain varmaan elinikäisen trauman appelsiinimehua kohtaan... Mutta enempi olo on kuitenkin suht hyvinvoiva kuin pahoinvoiva :) Ja toisaalta tuo pahoinvointi on kuitenkin ihan selkeä oire siitä, että kyytiläinen on hengissä. Liikkeistä ei ole tietoakaan, tosin eipä noita viikkoja ole vielä kamalasti kasassa, aiemmista lapsista niitä olen alkanut tuntemaan vasta rv 20 tietämillä, toivottavasti nyt niitä pääsäsi bongailemaan vähän aikaisemmin.

Ja täällä myös yksi hankintoja tekemätön, saavat edelleen odotella varmaan syksyyn (tai sitten ei ;) ), mutta äitiyshousut sentään ovat jo osittaisessa käytössä :D

Ja ristiäiset, mun murheenkryyni, jos lähden niitä miettimään. Itseäni ärsyttää kaikki kummi-jutut, jotenkin tuntuu, että ainakin omassa lähipiirissä se vain meinaa lahjapakettien roudaamista. Aiemmat lapset ovat kastettu, mutta ihan vakavasti harkitsen, josko nyt ristiäisiin asti päästäisiin, niin niitä ei pidettäisikään... Kirkkoonhan nyt itse voi aina myöhemmin liittyä... No, onhan tähän vielä pitkä aika.

"Lisäoireina" on mulle jo nyt muuten ilmaantunut yöllinen nälkä! Eli kahden-kolmen aikaan pitää kipittää jääkaapille kippaamaan lasillinen mehukeittoa.

Hiirenhäntä ja Elsa 14+4
 
Hihii, nyt jo kesäkuu! :) Ens kuussa saahaan tietää mikä tuolla mahassa mönkii. <3 Tuntuuko muilla kohtu(??) kun makaa selällään sellasena kovana kohtana tuossa navan alapuolella? Siis mietin että voiko se olla kohtu. :D

Viime viikolla oli Lääkärineuvola ja mulla oli puonnu 3kg painoa! :O Se täti oli aivan raivona siitä. "Se ei saa tuosta pudota enää ollenkaan!!" Vaikka enhän mä oo laihuttanu, vaan ei oo vaan maistunu ruoka. :(

Nyt saa päivittää nää mun loput tiedotki tuonne listaan :D

Idada/ 21/ 1. / OYS
 
Kiitoksia uudesta ketjusta!

Hurjaa kuin nopsaan aika menee, kun nyt on jo kesäkuu.. se ois sit viä vissiin kuus viikkoo kesälomaan..

Viime viikolla kerroin pomolle et saa alkaa syksyllä etsiin mulle sijaista. Oli niin ihana kertoo hänelle, kun oli niin onnellinen uutisesta ja kyseli kovasti vointia.

Nyt alkaa onneks pahoinvointi helpottaan, paitsi jos on tosi väsy.. muuten ei oo olossa valittamista! Vähä pelottaa toi selkä et miten kestää, kun viimekskin oli aikas kovilla sen kaa ja nyt kun on toi poitsu tossa, joka kovasti viihtyy sylissä ja kun ei oo enää ihan kevyt. Eilen punnittuna 14kg.. mut tuleepahan reenailtua, kun nostelee häntä =)

Mites teillä mulla, joudutteko sokerirasitukseen kerran vai kaks? Mää joudun sen tekeen kahdesti, kun on suvun puolella aikas paljon rasitetta diabetekseen ja kun mulla on todettuna PCO..

Jupsis ja mölliäinen 15+3
 
Idada, varmasti on kohtu jonka navan alla tunnet, mikäs muukaan :D

Käytiin ylim. ultrassa yksityisellä. Ala-vasemmalla tuntuva paineen tunne ja ajoittainen pieni kipukin on sitten mitä ilmeisimmin lapsen pää :whistle:. Gynen mukaan lapsen asento oli siihen viittaava (pää alaspäin ja puolittain poikittain) ja päähän on se kovin osa, joten se paukkuu seinämää vasten aina lapsukaisen ottaessa vauhtia potkutteluilleen. Kai se on uskottava jos ammattilainen niin sanoo.

Pientä rakennetsekkaustakin tuli tehtyä, kaikki vaikuttaisi olevan ok. Ja kohdunsuuta ultralla löytyi 4,5cm. Hinta oli suolainen, mutta nytpä voidaan taas huoletonna jatkaa raskausaikaa. Eli kyllä kannatti käydä :)
 
Wc Ankka, kiitoksia uudesta ketjusta! :) Hurjaa, kuinka nää kuukaudet vaihtuu vauhdilla ja helmikuisillakin on jo oma ketju! :O

Kaikille uusille tervetuloa! :)

Riikka90, suuret pahoittelut ja hurjasti voimia. :hug:

Tunnustan, että mulla liikunta on jäänyt ihan liian vähälle. :ashamed: En ole koskaan ollut ahkera liikkuja, mutta pyrin käymään ainakin kerran viikossa reippaalla tunnin mittaisella kävelylenkillä. Tiedän että paljon enemmän liikuntaa pitäisi harrastaa, mutta väsymys on saanut jäämään sohvan pohjalle.

Mäkin oon katsellut vaunuja. Tosin toistaiseksi vain netistä, koska kaupoille uskalletaan aikaisintaan ru:n jälkeen. Mun suosikiksi alkaa valikoitua Brion Go yhdistelmävaunut. Niissä on käsittääkseni vakiona pienet kääntyvät etupyörät, mutta niihin saa ostettua eteen erikseen isommat talvipyörät, joten ehkä ne voisivat olla teillekin Wc Ankka hyvä vaihtoehto, kun näitä pohdit. :) Mulle tärkeää on, että vaunut liikkuu hyvin myös hangessa kävelylenkeillä, mutta kauppareissuilla ja kaupungilla liikkuessa pienten etupyörien tuoma ketteryys olisi plussaa. Mielestäni Brion yhdistelmät on myös näppärät, kun niihin saa nostettua turvakaukalon suoraan autosta. Sitten kun lapsi kasvaa, saa yhdistelmistä tehtyä rattaat. Varmaan siinä vaiheessa täytyy myös harkita kevyempiä matkarattaita rinnalle, mutta yleiseen käyttöön varmaan ihan näppärät vielä silloinkin.

Jupsis, mullakin on PCO, mutta ei sukurasitetta. En vielä tiedä, joudunko sokerirasitukseen kahta kertaa. Täytyykin kysyä sitä huomenna neuvolassa. Oon kuullut, että pelkän PCO:n takia jotkut on käynyt kahdesti. Mulla tosin sokeriarvot on aina ollut ihanteelliset, kun niitä on mitattu hoitojen aikana.

Huomenna taas pitkästä aikaa neuvolaan. :) Olo on ollut nyt tosi hyvä.

Hydra 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten ketään muuta, joka ei pääse/joudu ollenkaan sokerirasituskokeeseen? Luulin että se tehdään automaattisesti kaikille odottajille. Neuvolatäti kuitenkin sanoi viimeksi, ettei mulle ehkä sitä tehdä, koska sukurasitetta ei ole ja koska olen hoikka (tädin mielipide :popcorn:). Lieneekö taustalla kuitenkin kaupungin säästötoimenpiteet :|..?
 
Mulle sanottiin et kaikki yli 30v joutuu. Sukurasite, paino ja edelliset rd:t vaikuttaa myös.
Mä varmaan joudun loppupäässä viel toisenkin kerran kun on 2 krt ollu rd.
Onneks nyt ei ollu.

Tänään on ulkoiltu urakalla. Kiva ilma niin pikkusta ei meinannu saada sisälle.

Rakenneultraa ootetaan enemmänkuin innolla. Mies jo kysy et eikö sitä sais aikastettua :D
Taas tuntuu pikku muksauksia masussa. :)

Nasu ja muru 16+6
 
Mä en muista enää, siitä on nyt 4 vuotta aikaa, mutta näin silloin sanottiin että pikkasen tiukemmat olisi kuin muualla. Ja kaikki joutuvat/pääsevät. Tiedä sitten, mutta nytkin kyllä sanottiin heti ekassa neuvolassa että vaikka valtakunnalliset sokerirasituksesta vapauttavat kriteerit täyttyisi en silti välttyisi siltä.
 
Ok. Mulla on ollu nuo samat aina ja kahessa paikassa oon käyny. Kpks ja js.

Täällä eka rasitus pitää tehä 13-16 rv ja toinen joku lähellä rv 30. En muista yarkemmin. Ite pitää muistaa tilata. Mä oon niin huonomuistinen et jos et tilaa heti ni unohdan.
 

Yhteistyössä