Emotar, onnea poikalupauksesta!
Me otetaan
vakuutus ja ajateltiin hoitaa sen hakeminen pian.
Sitten omaa napaa... Terkan ja lääkärin juttusilla käyty ja nyt on helpottunut olo.
Sain ohjeet
verensokerin seurantaan. Kuutena päivänä pitää mitata verensokeri neljästi päivässä (aamulla ennen aamupalaa sekä tunti aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen). Terkan kanssa juteltiin, että mitkä voisi olla mun ruokavaliossa sokereita nostavia juttuja, niin mainitsin itse sokerijogurtit ja tuoremehut. Niitä menee mulla paljon. Terkka oli sitten sitä mieltä, että jos jätän ne pois, niin arvot on varmaankin kunnossa, koska mulla ylitys oli niin pieni. Oli siis helpottavaa kuulla, että mistään vakavasti radista tuskin on kyse ja hoito vaatii vain pieniä muutoksia.
Terkka epäili, että nää mun kuuden päivän arvot tulee olemaan niin hyvät, että tuskin vaatii jatkossa seurantaa.
Saan kuitenkin halutessani pitää mittarin, jos haluan seurailla arvoja jatkossa. Terveellistä ruokavaliota pitää tietenkin jatkaa, mutta kohtuudella saa herkutella.
Lääkärin käynti meni myös hyvin.
Lääkäri epäili, että mun
kivut on varmaan ollut vain kohdun kasvukipuja ja sanoi, että ne saattaa olla hyvinkin voimakkaita välillä. Kuulemma
kystat ei yleensä kasva kauheasti raskauden aikana, niistä ei ole haittaa, eikä niitä tarvi seurata. Jes.
Kohdunkaulaa oli vain 2 cm (joten ehkä loop-hoito on sitä vähän lyhentänyt), mutta kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Lääkäri sanoi, että jos puolessa välissä alkaa tulla supistuksia, niin sitten tilannetta tarvii seurata vähän tiuhempaan ja ottaa rauhallisemmin, mutta mitään huolta ei vielä ole.
Kaikinpuolin siis huojentavat käynnit.
Helpottunut Hydra 15+6