Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Moi moi kaikille pitkästä aikaa! Oon viimeksi ollu täällä lukemassa juttuja varmaan maaliskuussa. Aika on rientäny nopeesti, ja jääny täällä pyriminnen vähemmällä kun perhepiirissä tapahtunu ikäviä asioita. Mun iskä nukku pois huhtikuussa kun sairasti syöpää. sitä on nyt sulatellut eikä oo oikein inspannu mikään muu, mutta pikkuhiljaa alkaa selviytymään päiväkerrallaan. Jaksaa katsoa tulevaisuuteen. Onneksi iskä kuuli meidän perheenlisäyksestä, ja oli onnellinen meidän puolesta.
Ihana lukea teidän juttuja pitkästä aikaa, vaikka melko paljon olenkin pudonnut kärrystä:)
Mulla raskaus mennyt onneksi hyvin, kun alku pahoinvoinnit ovat ohi. Nyt olen alkanut innolla odottamaan tämän pienen syntymää. Ekassa ultrassa ja neuvolassa käyty, ja pelko lähtenyt pois. Tilalle tullut varmuus siitä että tiedän, että pärjätään tämän murun kanssa. kiintynyt jo tähän pikku kumpuun valtavasti <3.
Pitää alkaa lukemaan noita teidän juttuja että saisi taas otteen tästä :) Niin ja haluaisin muuten siihen facebook ryhmään, miten se onnistuis?
11+4
 
Viimeksi muokattu:
Mixed: kiitos :) on siinä rasvakertymää päällä mut ei nyt mitää mahottomia.
Hurjaa tosiaan on ollu ku saa niin ajoissa mammavaatteita käytellä kun maha pläjähtää eteen niin nopsaa.

Aamulla joku aloitti jumpan het herättyäni. Kauhee menomonon vipatus kävi. :)

Isukki on ihan kärsimätön kuten myös äippä rakenneultraan pääsystä. Ei onneks oo ku 2 vkoa enää. :)
Lähdetään Ruotsiin sitten uän jälkeen ni saas nähä mitä mukaan tarttuu... mä oon naureskellu et ihan höyröhtäny mamma näin viidettä odottaessa :D

Nyt taas menoks...

Nasu 18+1
 
Osaanottoni marrasmammalle. <3

Niin ihania masuja kaikilla, kiva nähdä mimmosia muilla on. :)

Mites vakuutukset? Onko joku ottanut vauvalleen jo vakuutusta tai onko aiemmilla lapsilla ollut vakuutuksia? Ja onko ne ollut kannattavia? Me käytiin tänään vakuutusyhtiössä juttelemassa ja nyt ootellaan et myönnetäänkö meille vakuutusta. Mulla on atopia niin toivottavasti ei evätä sen takia...

Muoks. Uskaltaudun minäkin laittamaan kuvan 'vauva mahasta' (iltapäivä turvotustahan toi lienee) ;)
http://aijaa.com/TvC9gz

sonts4 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä en taida mahakuvia tänne enää jakaa, kun itsellä ei ole juurikaan sellaista "ei grammaakaan ylimääräistä"-ihannetta täyttävää mahaa. Silti niin rakas ja ihana kantaa juuri nyt...

Meillä vissiin mahatauti nyt tulossa nuoremmalle ja mulle, työpäivä oli yhtä tuskaa ja olo on kamala. Sairaspäivä takuulla tulossa, sillä tytöllä nousi nyt kuume. En odota innolla : /

Tsempit kaikille pahoinvointien, radin ym kanssa kärvisteleville :hug:

Ankka & Bebe 18+5
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Paljon on taas tekstiä poissaoloni aikana siunaantunut ja se on hyvä asia :). Mulla piti olla tänään eka neuvolalääkäri. Eilen kuitenkin soitettiin, että lääkäri sairastunut ja uusi aika kahden viikon päästä :headwall: Sairaudelle nyt ei tietenkään mahda mitään, mutta ärrrsyttää silti. Muutenkin niin pitkät nämä käyntien välit ja sitten kun itsekseen kaikkia pohtii, niin miettii että onkohan siellä mahassa nyt kaikki kunnossa jne.. .:| Rakenneultrakin vasta heinäkuussa..

Me ei olla mietitty nimiä vielä - lähinnä ollaan mietitty niitä nimiä, joita ei ainakaan anneta :LOL: Varmaan suvusta tulee ainakin toinen nimi, molemmissa tapauksissa.

Energistä tiistaita kaikille tasapuolisesti!

T. Mahakani 17+0
 
Täällähän on ihania massukuvia <3 Jos sitä jossain vaiheessa innostuis itekkin ottamaan nii voisin laittaa :)

Mulla ei tullu mieleenkään kertoo tual kesätyöpaikassa et oon raskaana kun oon vaan kuukauden, josta kohta jo puolet takana.. Mut tuli vaan noist eristyksistä mieleen et käytiin kyllä yhen MRSA kantavan luona mut mulla oli hanskat kädessä enkä oikeestaan tehny muuta ku seissy vieres ja kattonu ku hoitaja teki..toivottavasti ei tarvii sinne enää mennä... :S

Tervetuloa uusille :)

marrasmammalle suuret osanotot ja voimia<3

Mahakani: toi on just niin ärsyttävää vaikkei sille mahda mittää mut kuitenkin ku nii kovasti oottaa

Vakuutuksista Ollaan käyty tapiolassa ja ifin ollaan katteltu mutta eiv ielä olla otettu, kun ei oikeen tiiä mikä ois hyvä :D mahdollisimman kattavan tietenkin haluis ja odotusajalla että saa sitte apua jos jotain tulee ku syntyy...

Mä kävin viikonloppuna vähä ostamassa parit bodyt ja yhen ihanan villatakin,se oli niin ihana<3 Oli hyvät alennukset ei maksanu melki mittää :D Tänään kävin ostaan salikortin kesäks ku oli tarjouksessa sali+jumpat 10e /viikko :) Täytyy mennä oman voinnin mukaan, onko täällä muita salilla kävijöitä? Oisko jotain mitä ehdottomasti kannattaa välttää?

Teps&vaavi 17+5 (Ru vasta 2.7, tulis joooo :D )
 
muumimamma-81, harmi, jos sulla on ollut radi jo noin monta kertaa. :( Toivottavasti ei kuitenkaan tulisi tällä kertaa pahana.

Mixed, sonts4 ja nasumasunen, ihanat masut! :) Musta näitä kuvia on niin hauska katsella ja vertailla omaan pömppikseen. :)

marrasmamma, osanottoni ja hurjasti voimia. :hug:

Wc Ankka, senkus laitat vaan kuvaa! Musta ainakin kaikki masut on ihania koosta riippumatta. :)

Tässä mun rv 15+5 masu. :)


Masukuvaketjusta löytyy vielä vertailun vuoksi rv 11+0 masu. On tuo ehkä hitusen kasvanut. :) Aluksi oli ihan järkkyä turvotusta tukilääkkeiden takia, mutta turvotus ehkä hieman helpotti niiden lopettamisen myötä. Odotan jo innolla isoa masua. :)
 
Moikkelis!

Mä en saa laitettua masukuvaa puhelimella, mutta vielä ei kovin paljo oo kasvanu.

Päänsärky on vaivannu monena päivänä. Väsy on menny pois! :D

Mä eilen extempore varasin ultran Meri-Oulun nlaan (55e). Halusin nähdä et kaikki on kunnossa.
Kävin sit jo tänään siellä. Kaikki tosiaan oli kunnossa! <3 Siis se mitä pystyi näkemään näillä viikoilla (16+4). Ja sanoin, ettei haittaa vaikka sukupuoltaki kurkataan. Ja kävi erittäin selväksi, että Taisto on ihan nimensä veroinen! Eli poika. Uskalsi luvata, että 100% varmasti. Sain kyllä tosi monta kuvaaki Taistosta, ja pojalta hän hyvin vahvasti näyttää. Oon niiiiin onnellinen! Kaikki hyvin ja nyt voin alkaa hamstraan poikamaisia vaatteita ym. kamoja. \o/

Ja rakenneultrankaa oottaminen ei oo enää niin tuskaisaa. Enää 3vko 3pv. Sitä ennen on nla 23.6.

Emo&Taisto <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Ihania masukuvia :heart:

Me ollaan päätetty jättää vakuutus ottamatta. Se on niin kamalan kallis, eikä meidän yksityiselle tarvi päästä. Nyt koitetaan luottaa ja toivoa että melko perusterve lapsi tulis :)

Oon viikon ajan tuntenu liikkeitä :heart: olin ajatellu että myöhemmäksi menis niitten tunteminen, kun odotan vasta ensimmäistä. Mutta päivittäin tuon kaveri muljauttelee mun mahassa :)

Oon alkanu katselemaan pinniksiä. Oiskohan se sitte ensimmäinen oikea vauvaostos (jos villahousulankoja ei lasketa) :)

wbä 18+0
 
Wc Ankka, ilmeisesti pahoitti mielesi minun kommentista. Ei kyllä ollut tarkoitus sillä loukata ketään. Luulen, että jokainen meistä ollaan erilaisia ruumiin rakenteeltaan ja jokaisen maha näyttää erilaiselta. Laita vain kuva omasta rakkaasta vatsasta. Niitä on mukava katsoa kuinka kellekin vatsa kasvaa, pehmikkein (joita itsekin mukavasti omista) tai ilman.

Hydrallakin on jo suloinen vauvamassu! :heart:

Emottarelle onnittelut pojasta! :heart: itsekin harkitsin Meri-Oulun neuvolaa, et olisin välissä käynyt, mut meillä on vielä se 2vkoa rakenneultraan niin ehkä jaksan sinne asti odottaa ja töissä pystyy katsoon, et vauva on hengissä.

Onkohan mahdollisesti muilla mennyt unet huonoiksi? Mä olen niin tuhannen väsynyt nykyään, kun en pysty nukkumaan. Joka risahdukseen herään. Ehkä ne on jo ne äidin vaistot, jotka heräilee. Mut kyllä kiukuttaa, kun ei saa nukuttua tarpeeksi. Yleensä olen kyllä hyvä nukkuja, mutta eilenkin heräsin päiväunilta siihen, että tyttö puhui pihalla toisella puolen taloa! Oikeasti! Eihän semmoista normaalisti edes kuule. Varsinkaan nukkuessa.. :D No jos koittas vähän torkkua ennen kuin tyttö herää, jos tuo Karate Kid tuolla mahassa antaa nukkua näin aamupalan päälle! ;)

Mixed&Kunkku 18+6
 
Mixed, älähän nyt, kyllä tuollaiseen asenteeseen törmää ihan missä vaan - mitä rasvattomampi maha raskaanakin, sen parempi. Mulla on se vaun mainitsema tyynymaha, joten en kuulu niiden kauniiden mahojen omistajiin. Joka raskaudessa ollutkin samanlainen, vaikka lähtöpaino ois normaalin puolella. Sen verran vissiin rasvaa sitten kerätty siihen päälle..! Mulla myös nousee ylävatsa pullottamaan paljon nopeammin kuin varsinainen vauvamaha alhaalla ja siinä välissä on sellainen inhottava "rako", joten ei puhettakaan että tällä mahalla osallistuttaisiin enää kuvaketjuihin. Ei auta, tällä mennään. Tosin oon surrut sitä että en saa yhdestäkään raskaudesta sitä kauniin mahan muistoa, mutta myöhäistä se nyt on sitäkään itkeä..

Meillä ei ole vakuutusta otettu yhdellekään syntymättömälle lapselle, ei sitten varmaan tällekään. Hankintoja kyllä tekis mieli tehdä lisää, mutta jostain syystä ei vaan saa aikaiseksi.

Mulla on aivan mahdoton suonenveto öisin! Viime yön taistelin toisen koiven kanssa, aina kun kramppi hellitti alkoi heti samaan syssyyn seuraava, näin tapahtui 4-5 kertaa putkeen. Ja edelleen se vahva magnesium käytössä. Kuinkahan tuo työ sitten vaikuttaa, kun on koko ajan jaloillaan ja ne väsyvät todella nopeasti?
Nyt ollaankin tytön kanssa sairaslomalla, edelleenkään ei näy varsinaista mahatautia vaan pelkkää pahoinvointia ja sitä toista mukavaa mahataudin kylkiäistä. Toisaalta lepo tekee hyvää, mutta mieluummin olisin töissä täyskuntoisena!

Ankka & Bebe 18+6
 
Ankka: mulla noihin kramppeihin jelppiny se et nukun yölläkin sukat jalassa. Joku sanoi mulle joskus että kun jalkaterät on kylmät ni kramppaa helpommin. Ja tosihan tuo on. Ainakin mylla toiminu. Ja tpinen on se veden juominen. Saa kitata urakalla vettä.

On tää hektistä...mentävä on taas.
Nasu ja muru 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Emotar, onnea poikalupauksesta! :)

Me otetaan vakuutus ja ajateltiin hoitaa sen hakeminen pian.

Sitten omaa napaa... Terkan ja lääkärin juttusilla käyty ja nyt on helpottunut olo. :) Sain ohjeet verensokerin seurantaan. Kuutena päivänä pitää mitata verensokeri neljästi päivässä (aamulla ennen aamupalaa sekä tunti aamupalan, lounaan ja päivällisen jälkeen). Terkan kanssa juteltiin, että mitkä voisi olla mun ruokavaliossa sokereita nostavia juttuja, niin mainitsin itse sokerijogurtit ja tuoremehut. Niitä menee mulla paljon. Terkka oli sitten sitä mieltä, että jos jätän ne pois, niin arvot on varmaankin kunnossa, koska mulla ylitys oli niin pieni. Oli siis helpottavaa kuulla, että mistään vakavasti radista tuskin on kyse ja hoito vaatii vain pieniä muutoksia. :) Terkka epäili, että nää mun kuuden päivän arvot tulee olemaan niin hyvät, että tuskin vaatii jatkossa seurantaa. :) Saan kuitenkin halutessani pitää mittarin, jos haluan seurailla arvoja jatkossa. Terveellistä ruokavaliota pitää tietenkin jatkaa, mutta kohtuudella saa herkutella.

Lääkärin käynti meni myös hyvin. :) Lääkäri epäili, että mun kivut on varmaan ollut vain kohdun kasvukipuja ja sanoi, että ne saattaa olla hyvinkin voimakkaita välillä. Kuulemma kystat ei yleensä kasva kauheasti raskauden aikana, niistä ei ole haittaa, eikä niitä tarvi seurata. Jes. :) Kohdunkaulaa oli vain 2 cm (joten ehkä loop-hoito on sitä vähän lyhentänyt), mutta kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Lääkäri sanoi, että jos puolessa välissä alkaa tulla supistuksia, niin sitten tilannetta tarvii seurata vähän tiuhempaan ja ottaa rauhallisemmin, mutta mitään huolta ei vielä ole. :) Kaikinpuolin siis huojentavat käynnit. :)

Helpottunut Hydra 15+6 :)
 
Viimeksi muokattu:
Kurjaa hydra että joudut seurantalinjalle, vaikkei se maata kaadakkaan niin on silti yksi ylimääräinen huoli :|

Ja ankka, kaikki vauvamasut on kauniita, myös se sinun!

Meillä oli tänään rakenneultra :) Pienellä oli kaikki hyvin, elimet oikeilla paikoillaan ja normaalin näköiset. Painoarvio 310g. Vastaa viikkojaan täysin ja tosi aktiivisella tuulella oli myös, antoi monoa ultralaitteelle monta kertaa. Istukka on takaseinässä mikä toki on edesauttanut liikkeiden tuntemista. Helpottunut ja onnellinen olo :heart: Mieskin pääsi mukaan ja sai ensi kertaa kuulla sydänääniä, oli aika innoissaan niistä myös.

Nyt aletaan todellakin niitä hankintoja tekemään! Tori.fi-kaupasta varasin meille eilen sitterin ja huuto.netissä odottelen pinnasänkytarjoukseni läpimenoa. Vaunukaupoilla käydään varmaan tällä viikolla (hmm, ehkä jo tänään) vähän tsekkailemassa tarjontaa, voi olla että kuitenkin päädytään käytettynä nekin hankkimaan. Ja kirppikselle viikonloppuna taas :)

Uskoakseni ei tulla hankkimaan syntymättömän lapsen vakuutusta. Hiton kalliita ovat ja usein tulee maksettua loppujen lopuksi turhasta.. Jossain vaiheessa toki laitetaan sitten henki- ja tapaturmavakuutukset. Ja perustetaan säästötili autokoulua varten :D

Uskomatonta olla jo puolivälissä!! Äskenhän ne kaksi viivaa vasta ilmestyi. Pitkä on odottavan aika vielä ennen syksyä, mutta kai tässä kohta jo voiton puolella ollaan. Nyt ainakin on niin onnellinen ja tyyni olotila ettei paremmasta väliä. Koiran päivälenkillä tosin alkoi taas molemminpuoleinen alavatsakipu, mutta hittoakos siitä kun tietää että se on ohimenevää. Heh, tätä hyvää fiilistä ei näköjään vie multa mikään :cool:

Bosch 20+0 !!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja MrsRock
Bosch, onnittelut puolivälin saavuttamisesta ja ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Mulla taitaa tässäkin raskaudessa olla istukka takaseinämässä, mies tunsi ensimmäistä kertaa vauvan potkun ulospäin! :heart:

A & B 18+6 edelleen
 
Puuh, olipas neuvolakäynti tänään.. Annoin normisti pissanäytteen ja odottelin omaa vuoroa. Ja sitten terkka pyyhälsi paikalle ja aloitti kauhean tenttaamisen siitä, mitä oon syönyt tänään, mitä juonut ja moneltako ja minkä verran ja kauanko olin pissaaamatta jne. Menin ihan hämilleni, kun siinä odotustilassa oli muitakin. No selvisi, että mulla oli sokerit ollut plussalla. Siitä se sitten jaksoikin jatkaa sitä vaahtoamistaan. Nyt sitten jouduin aikaistettuun sokerirasitukseen. :( Kotona vaan sitten naureskelin miehelle, että oliskohan mun pitänyt mainita siitä hervottomasta jäätelöannoksesta, minkä söin hieman ennen neuvolaa. :LOL: Perjantaina nyt siis sokerirasitukseen.

Neuvolalääkäri oli ihan hirveä pettymys. Lääkäri vaan jutteli niitä näitä ja sitten kuunneltiin sydänäänet. Enkä edes keksinyt mitään kysyttävääkään siihen hätään. Jotenkin kaukainen muisto, että esikoisen kohdalla olisi ultrattukin.

Mixed, mun yöunet on hirvittävän risaiset. Heräilen usein enkä saata saada unta heti uudestaan. Pari kertaa pitää käydä vessassa ja nyt on ollut öisin niin kamalan kuumakin. Oon kyllä aina ollut tosi herkkäuninen, mutta nyt tuntuu, että se on vielä herkempää.

Karole 16+0
 
Karole: ikävää että terkka ei osannut käyttäytyä. Mullakin oli samantapainen tilanne viimeksi, kun terkka kailotti käytävässä "MISTÄS ME SULLE NYT SE PISSAMUKI LÖYDETÄÄN?":stick: ja odotushuoneessa n. 10 ihmistä...

Bosch: Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista!

Mulla meni sitten tänään hermo ekan neuvolalääkärin odotteluun. Tutkin Käypä Hoito-suosituksia ja niiden mukaan ekan neuvolalääkäriajan pitäis olla rv 10-15. No, mulla siis olis ollut vkolla 17, mutta lääkärin sairastuttua siirrettiin sitten vkolle 19. Varasin siis tänään ajan yksityiselle tälle päivälle. Ja kyllä: siellä potkii ihan viikkoja vastaava vipeltäjä, vaikken mitään liikkeitä ole vielä tuntenutkaan :) Huh.

Terveisin Mahakani ja 17+1
 
Huh, eilen illalla vedin pulled porkkia lautasellisen ja otin 3h päikkärit. Heräsin siihen ku tuli aivan hirveän huono olo ja sitten pitiki jo juosta vessaan, siinä samassa huomasin sitte että alaselkään sattuu. Nyt on ollu vielä tämänkin päivän oksettava olo ja selkää vihlonu.. Selkäkipu on alaselässä, suurinpiirtein häntäluun kohdalla ja kipu on vihlovaa, niinku joku tuikkais puukolla aina tonne. Ei siis kokoaikaista, vaan ku istahtaa, nousee, kävellessä jalka menee huonoon asentoon, kylkeä kääntäessä.
Onko muilla mammoilla ollu tätä selkä vaivaa?

Idada&möhis 16+0 ????
 
Tänään olisi täynnä 18+0! Ultraan uskomattoman pitkät 18 yötä vielä edessä. Saisko aikaa kulkemaan jotenki. Nopeammin?!?

idada, mulla on si-nivel temppuillut koko ajan. Se on just tuolla häntäluun lähellä ja aiheuttaa ainakin mulle sellasta viiltävää/vihlovaa kipua aina aika ajoin :/
 
Karole, ikävä juttu. :( Toivottavasti sä saisit paremmat tulokset kuin mä. Tosin eihän se mullakaan jäänyt kuin siitä 0,1:stä kiinni. :( Yritä jo tänään katsoa vähän syömisiä ja syö tukeva iltapala, että huomenna pahaolo ei yllätä. Tsemppiä! :)

bosch, onnittelut onnistuneesta rakenneultrasta! :)

Mahakani, onneksi sait kuitenkin yksityiseltä ajan. Meidän kunnassa mennään jo uusien suositusten mukaan ja terkan mukaan eka neuvolalääkäri pitäisi olla rv 16-18 (THL:n sivut sanoo rv 13-18). Sitä on siis myöhäistetty. Mulla se olis ollut vasta juhannuksen jälkeen, mutta terkka aikaisti aikaa eiliselle, kun mulla on noita huolia ollut. Onneksi kaikki oli kunnossa.

Tsempit kaikille rakenneultran odotteluun! Mulla sinne on vielä lähes 1,5 kk. :(

Mittailin sokereita eilen useampaan kertaan ja aina mentiin reippaasti alle raja-arvon. :) Toivottavasti jatkossakin.

Hydra 16+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Karole, kumma terkka kun ei malttanut siihen asti odottaa että pääset huoneeseen :O En voisi edes kuvitella meidän tädin käyttäytyvän noin tökerösti! Mahakanilla myös aika mielenkiintonen kokemus, mikähän siinä on että hienotunteisuuskin näyttää olevan katoava luonnonvara : /

Nasumasunen, kiitokset vinkeistä :flower: Ei yhtä ainoaa suonenvetoa viime yönä!

Ankka & Bebe 19+0
 
ihania rakenneultrakuukumisia <3

Karole: mitä se terkka rupee odotustilassa vaahtoomaan tommosia. kurjaa :(
tsempit sokerirasitukseen.

Hydrako oli jääny kiinni sokereista :/ harmitus. toivottavasti arvot hyvät nyt alkuseurannassa niin saa olla mittaamatta loppuajan. mä oon mittaillu 2/5 raskaudessa ja se ei mitään kivaa kyllä oo. tiukka dieetti ja pienikin lipsuminen nosti mulla arvoja. kaverilla 0,2 heitto ja hän joutui insuliineille lopulta kun arvot ei pysyneet. tsemppiä !

wc-ankka: hyvä juttu :) ollos hyvä vain!

mulla ollu edellisissä raskauksissa vaivana iskias ja se oireilee myös noina puukon isku vihlasuina. välillä tuntuu ettei jalka kanna. nyt vielä siltä säästynyt. kopkop.

yöunet...pätkittäisiä. nyt tosin oon nukkunu paremmin jo...

joku kyseli salillakäyjiä. täällä yksi. oon tehny ihan perusjuttuja. jumpille en oo menny kun ne missä tykkään käydä on semmosia pomppujumppia. raskaanaolevien jumppa lopetettiin :/juoksumatto, crosstrainer, ja käsi ja jalkalaitteet oon tehny ja kahvakuulaa sekä keppijumppaa. ihan hyvän olon saa noitten kaa riehuessakin. aamulla olinkin salille menossa mut ovessa lappu et kiinni 9-17 siivoustalkoiden takia. pöh.
lankutus on myös hyvä. vatsapuristukset sun muut vatsaankohdistuvat hommat jätä pois.

sadeilma. ei tullu ikkunanpesusta taaskaan mitään. jesh. :D

nasu ja muru 18+3
 

Yhteistyössä