**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Terese ONNEA! Mahtavia uutisia! :heart:

Siilinlapsi Me asutaan miehen kanssa 90 neliöisessä neliössä. 3 makkaria, keittiö, olohuone, kodinhoitohuone ja sauna (vessoja unohtamatta). Hyvin suunniteltu pohja mahdottoman hyvällä alueella. En muuta täältä ikinä pois! :) Tämä siis riittää meille vallan mainiosti.

Birre Mulla sama ongelma. Teininä naama kukki ja oli kamalan näköinen. Pillereillä sain sen kuntoon mut pillerien lopetuksen jälkeen tuli paha akne. Sain siihen lääkekuurin ja naama oli taas kunnossa. Kun raskauduin niin naama, selkä ja rinta täynnä näppyä. Selässä on kunnon finnejä samoin ku leuassa ja ohimoilla. Rinnassa taas sellasta pikkunäppyä. Nyt oon saanu sitä vähän kuriin tarkoituksen mukaisilla pesuaineilla jotka käy raskaana oleville.

Ihanaa ku on viikonloppu! Pääsee rentoutumaan ja ennen kaikkea saa nukkua! No tosin huominen päivä menee kaverin polttareissa mut sunnuntain pyhitän nukkumiselle. Mä onneksi pääsen polttareista jo yhdentoista aikaan kotiin ku likat jatkaa saunalta baariin. Jos jaksan valvoo niinkään kauaa! :)
 
Aavee itse sain juuri antibioottirasvakuurin ihotautienlääkäriltä. Pitäisi tänää noutaa ja aloittaa. Toivon, että se auttaisi. Jos ei niin sitten pitää miettiä jotain muuta. Olen tarvinnut aina antibioottikuurin, että oon saanut ihon kuntoon, pillerit ja paikallishoidot eivät ole auttaneet.
 
Seulasta. Josefiina kyseli suhdeluvuista. Pojalla oli aikoinaan veriseula ok, mutta niskaturvotus 4.5mm. Tästä syystä sitten tuli suhdeluvuksi muistaakseni 1:60. Pojalla todettiin jo ennen syntymää sydänvika, joka ei sitten kuitenkaan tarvinnut isompaa leikkausta. Tiivis seurata oli ja nyt on sydän ihan hyvässä kunnossa. tytön aikana oli 1:4500 ja nyt 1:6000, joten olen ihan enemmän kuin tyytyväinen. Tiedän kyllä tuttavan, jolla suhdeluku oli 1:10000 ja sai down pojan, ettei nämä nyt aina niin tarkasti mitään tiedä. Oli kyllä tosi nuori nainen silloin.

Rakenneultrasta. Mä sain np-ultrapäivänä ajan mukaani ja se olis rv 23 (22+jotain). Jos nyt ihan oikein sen laskin, mutta 26.7. nyt joka tapauksessa. Ennen ollu aina aikaisemmin, mutta ehtiipä sen vielä tuossakin tehdä.

Hankinnoista. Vielä en ole othtinu mitään hankkia. Tytölle olis oikeestaan kaikki valmiina turvakaukaloa vaille, mutta pojalle ei ole kuin kourallinen. Vaunutkin musta-pinkit :) En vain ole tohtinut, vaikka miten ihanaa töppöstä sun muuta on tullu vastaan. jos vaikka sattuukin vielä jotain :ashamed: Ei sais ajatella tuommosia, pois se minusta.

Kuppikoosta. Mulla on normaalisti D/E ja nyt alkaa tuntua, että ei riitä! On meinaan hakusassa hyvän malliset liivit, jokka on suurempia. Jossain päin maata varmaan on liikkeitä mistä saa vaikka mitä, mutta täällä ei ole. Netistä olen tilannu nyt jotain ja kauhulla odotan, onko niisät mitkään sopivia tai edes kohtuullisia päällä. Viime kerralla oli kuppokoko lopussa H ja sekin tuntu ahdistavan. imetysajasta nyt puhumattakaan! Toivon todella, että pysys aisoissa tämä maitojalostepuolen laajennus :ashamed:

Asunnosta. Meillä on noin 120 neliön ok talo maalla. Pihaa on reilusti ja pellot päälle. Joskus tuntuu, että tila loppuu kesken, kun meitä asustaa tällä nyt 7, mutta väliaikaistahan tämä on, että lapset ovat kotona. Joskus sitä kökötetään täällä kahden ja sitten on tilaa ihan varmaan jo liikaakin. Liikaa ja liikaa, riittävästi kahdelle ihmiselle ainakin.

(.) eipä ihmeellisiä uusia kuvioita. Aika oireeton olo tällä hetkellä ja toivon todella, että pian alkais jotain tuntua liikkeiden suhteen. Koko ajan vain tulee mieleen, onko kaikki ok, kun on näin tällainen "tavallinen olo".

Lumi-Marja ja Nuppunen 12+4
 
Onnittelut Tereselle! Tosi ihania uutisia sait. Nyt alat vain täysillä nauttimaan poikavauvasi odotuksesta. :flower: :heart:

Hankinnat: on meillä aika tavalla tehty kun on jo kolmas tulossa. Kaukalo sellaisella jalustalla on kyllä hankintalistalla, koska edellinen kaukalo on jo myyty. Jos tulee kolmas poika niin en oikeastaan tarvitse yhtään mitään lisää, koska vaatteita on jo kahden pojan jäljiltä riittävästi. Jos tuleekin tyttö niin sitten hankintoja tulee lisää kun pitää ostaa vaatteita, uudet verhot ja pehmusteet pinnasänkyyn, amme jne. Tällä hetkellä kun kaikki löytyy vain sinisenä ja mä kyllä haluan sitten vaaleanpunaiset jos meille tyttö tulee.

Mahan kasvu ja vaattet: Mullakin on maha kasvanut ja olen alkanut käyttämään noita äitiysvaatteita ainakin osin. Kesäisiä odotusvaatteita täytyy hankkia lisää, koska nuo poikien aikaiset ovat melkein kaikki pitkähihaisia.

Asunto: Me asumme Espoon Leppävaarassa aivan ostoskeskus Sellon läheisyydessä. Asunto on kerrostalokolmio ylimmässä kerroksessa. Neliöitä on 76. Mahdumme tähän asuntoon ihan hyvin. Kivointa täälllä asumisessa on hyvät juna- ja bussiyhteydet minne vain. Mulle on tärkeää asua lähellä palveluita, koska olen päivät poikien kanssa kotona ja miehellä on perheen ainoa auto käytössään töissä. Mukavaa on tietysti sekin, että ostoskeskus on noin 10 minuutin kävelymatkan päässä, joten sielläkin tulee jonkin verran pyörittyä.

Sitten. Mä käytin koko aamupäivän tänään siihen, että siivosin meidän asunnon. Nyt on kyllä hyvä mieli. Se siivouksen aloittaminen on aina yhtä tuskaisaa, mutta kyllä se lopputulos on sen arvoinen. Nyt kun työ on tehty niin on ihanaa vain olla ja nauttia tuloksesta. Taidankin mennä vähän parvekkeelle istumaan ja nauttimaan tuosta auringonpaisteesta.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)

Katja-75, rv 14+2

 
Tereselle oikein ihanat onnentoivotukset mahtavista uutisista! :heart:

Riskiluvuista: en saanut tietää ja neuvolassakaan ei sanonut vaikka kysyin, kuulemma ne ei niitä näekkään, ihmeellistä? :|

Sydänäänet sainki ite kuuluviin vaikkei täti tuolla neuvolassa saanutkaan...ihmettelen suuresti ku luulis niillä olevan paremmat vehkeet ku tuo meidän 3v vanha kotidoppleri... :LOL:

Hankinnoista: Pojalle meiltä löytyy ihan kaikkea! Jos niin ihme kävis että tyttö meille tulis niin vaateparren SAISIN uusia kokonaan ja sen myös uusisin! Kolmella pojalla olen käyttäny poikavaatteita niin taatusti ostelisin niitä ihania mekkoja yms. ois ihan pakko saada ostaa! Mutta 98% todennäköisyydellä tääki on poika enkä sitä laita ollenkaan pahitteeksi ;) en tiiä osaisko sitä lainkaa olla äiti tytölle :LOL:

Riparijuhlia yritän tässä järkkäillä, ei oikein ois virtaa siihen mutta pakkokait se on ku ne vääjäämättä tulee...masu luultavasti näkyy jo silloin niin etten pysty sitä enempiä peittelemään, viikkoja on sitte noin 17. Nyt ei oikeastaan näy ku nuo järkyt läskit tuossa mahan seutuvilla...yöks..

Asuntoasiaa: meillä on tällä hetkellä sellanen 130m2 omakotitalo jossa on periaatteessa neljä kamaria mutta tartten työhuoneen ja sitte ku asutaan kaikista niin kaukana niin ollaan pietty yhtä huonetta vielä vierashuoneena ja poikien pelihuoneena. Eli mulla ja miehellä on makkari jossa tuo kuopus vielä majailee mutta sitte noilla kahella isommalla on yhteinen "nukkumahuone" jossa on myös nuo kuopuksen rojut. Ahdasta on ku tää on niin kompakti ku olla ja voi. Meillä on kyllä muutto eessä vuoden päästä ja sinne me rakennetaan ISO omakotitalo jonne sitte mahtuu kans kaikki lapsenlapsetki! Tää ahtaus ahistaa niin kovasti että meille tää riittää...meillekki on sanottu että ei kait sitä kannata rakentaa niin isoa mutta me ollaan saatu tuntea se miten meidän perhe ei sitte mahu isovanhemmille ku sinne tulee toinen sisar perheineen...kaikki siis asuvat eri paikkakunnilla meidän sisaruksista ja joulunaikaan jostain syystä meidän perhe on se joka joutuu aina alta pois...ei tunnu olo oikein suositulta :snotty:

Nyt täytyy taas raksalle lähteä...oikein kateellisena luen miten ootte ikkuinoita yms pesseet...mulla vaan ei riitä energiaa tällä hetkellä tän kämpän siivoamiseen ku raksalla pihatöitä teen 4-8h päivässä omien töitteni lisäksi...Täällä on ku pommin jäliltä :ashamed:

Mukavaa viikonloppua kaikille!


 
Tereselle Onnea!!
Hankinnat: Meillä odottaa tuolla kaapissa Hauck/espritin yhdistelmät,Isäni oli ostanut ja toi ne pari viikkoa sitten yllärinä :) Tyttöjen vaatteita on pari laatikollista,lisää pitää kyllä ostaa vaatteita.Turvakaukalo pitää myös ostaa. Keskisin hävittämään suurimman osan tyttöjen vauvatavaroista kun en uskonu et vois viel kolmosen saada.
Asunto:Asumme 74 neliön rivari kolmiossa. Isompaa tässä ollaan kateltu toiselta paikkakunnalta. Tässä nykysessä on niin pienet makkarit. Tytöillä on käytössä isompi makkari ja vaikka huoneita vaihtais ni ois taas tilaongelma,et mihin saa tyttöjen tavarat.
Kuppikoko on kasvanu ihan hirveesti,tuntuu et kasvaa edelleen. Aiemmin mun rinnat on kasvanu vaan sillon ku maito on noussu.
Huomenna se ois jo rv 16.. viikot menee nopeaan..Ens viikol ois sokerirasitus ja neuvola.
 
Tereselle onnitteluhaleja loistavista uutisista :heart: voin vain kuvitella kuinka helpottunut olo teillä on!

Asuntona meillä on 71 m² kokoinen rivarikolmio ja varmaan riittää ainakin näin alkuun :)

Hankintoja ei olla uskallettu vielä tehdä mitään.. ehkä sitten rakenneultran jälkeen :whistle:

Maha on jo kivasti pyöristynyt ja normivaatteet kiristää.. huomenna lähden jumboon mammavaateostoksille. Jotain kivaa kesäistä pitäisi saada :D

Löytyisikö teiltä jotain hyviä kotikonsteja ummetuksen hoitoon? Vähän on vatsa toiminut huonosti ja mielellään kokeilisin ensin kotikonsteja ennen kun tarvitsee turvatutua apteekin apuihin.

Silent 14+4
 
Np ultrassa käyty. Riski oli 1:1500...
Np oli 2.3.. Vissiinkin
Monta kertaa mittasi, ensimmäinen oli 2.8 seuraava 2.1 ja sit 2.3
En osannut ihan noin suuria lukuja odottaa, vähän kyllä säikähdin. Ultran mukaan nyt olis menossa 13+3.
vähän ájatukset on sekaisin. Pieni kai se riski sinäänsä on..

puhnalle 13+1
 
Tereselle suuret onnittelut tuloksista! :flower:

Mä jouduin sitten tänään kesken päivän töistä kotiin kun alkoi tuntumaan suppareita... Ei kiva, onneksi ei kovia, mutta kuitenkin tuntuvia. Tänään mennyt lepäillessä ja koko viikonloppu otetaan rauhallisesti. Meidän kylän markkinat on tosin huomenna ja niistä on pojille puhuttu jo pari päivää joten sinne mennään jos olo on hyvä.

meidän riski oli 1:3200 en osaa ajatella oikein mitään kun aikaisemmista ei ole ko. lukua otettu. Vauva otetaan vastaan oli se Down tai ei. Jotenkin tuntuu, että voiko sitä saada kolmea tervettä lasta. Pääasia, että saamme tämän vauvan pitää.

Nyt lepäämään,

Op ja TiTi-uuu 15+1

p.s Puhnalle; meillä kakkosen np oli 2,5, mutta mitään verikokeita ei tuolloin vielä otettu joten suhdelukuja en tiedä. Kuten tuossa joku jo sanoikin, että vaikka riskiluku olisi 10 000 voi tulla Down lapsi.
:hug:
 
Tereselle hurjasti onnea hyvistä uutisista, ihanaa! :)

Katja-75, mekin asutaan tässä ihan Sellon vieressä! :D Vastapäätä ihan. Mäkin tykkään tosi paljon, kun kaikki palvelut on vieressä. Meillä ei ole omaa autoa, joten siksikin hyvä juttu. Alueesta tykkään muutenkin.

Mullakin tämä pahoinvointi vaan jatkuu. Tänään jäi menemättä töihinkin. Lääkärissä kävin ja kirjoitti mulle ensi viikonkin vielä saikkua. Tulee ihan tarpeeseen. Jaksamisen äärirajoilla tässä ollaan mentykin.

aletheia 13+4
 
Tereselle super :hug: Ihana uutinen =) Ja onneksi saitte tulokset näin nopeasti,ettei tarvitse odottaa ja jännittää!

Me varmaan asutaan ahtaimmin kuin kukaan muu :snotty: Voiko ahtaammin enää asuakkaan...eli 85.5 neliöö ja meitä on 5 henkeä. Kohta siis kuusi :p Isot pojat jakaa yhden huoneen ja nuorin nukkuu meidän kanssa. Tarkoitus on kesän aikana tehdä pientä remppaa,siis tiivistää vielä enemmän :LOL: Meillä on tosi iso olohuone eli tähän saisi yhden huoneen. Toinen pojista saisi sen ja koululainen tuon pienemmän makuuhuoneen. Me muutetaan sitten tuohon isompaan makkariin ja samassa nukkuisi sitten edelleen tuo nuorin ja vauva. Että tätä tämä nyt on,mutta ei uskalleta ottaa isoa lainaakaan nyt kun mä olen edelleen kotona. Tämä siis pieni taloyhtiö (periaatteessa 3 asuntoa käsittävä ) sivukylällä,vähän niinkuin maalla oltaisiin,peltoja ympärillä ja joki. Piha on ihana,todella iso. Takapihallamme on jalkkiskentän kokoinen nurmikkoalue. Lähellä on koulu,kauppa ja posti ym tärkeät paikat. Joo,ehkä joskus nousee se päivä,että meillä on tilaaaaaaaaa :LOL:

Crocus: Samaa minäkin mietin,että osaisko sitä tyttöä ollenkaan hoitaa kolmen pojan jälkeen :D Millaistahan se olisi ostella vaaleanpunaista? Ja en taatusti pue tytölle mitään poikamaista :D Mutta jos nyt vaan asennoituisi siihen poikaan =)

(.) Olo on normaali,aivan kuin ei raskaana olisikaan jos ei tota kasvavaa mahaa oteta huomioon. Tissit on kasvaneet aika lailla...

LilliM ja manteli 12+5
 
Onnea Terese!! Mahtava uutinen! Ihanaa kun saatte terveen pienen pojan. =)

Meillä neliöitä n. 80 ja tarkoitus on muuttaa tästä kyllä pois. Mua ahdistaa kun tuntuu että on niin ahdasta. Vaikka meitä asuu täällä vasta 3, pian 4 ihmistä. Mä kaipaan tilaa ympärilleni! :D

Piti sit tänään mennä kampaajalle,. No siinä odotellesani, tunsin et nyt kyllä alkaa tulee kunnolla housuihin jotain. No nousin äkäseen penkiltä ja menin vessaan. Kun istumaan pääsi, niin sellaista suklaakiisselin näköistä ja oloista vanhaa verta alkoi tulemaan ihan kunnolla. Pyttyyn varmaan desi ja jatkui sitten vielä kun lähdin kotiin. Nyt on vuoto jo loppu, mut kampaajalle en sitten jäänyt.
Paha olo jatkuu edelleen. Mä alan oikeasti miettii et mahtaako mulla olla jotain muuta.. Esikoisesta voin niin hyvin ettei oo tosikaan, ja tästä nyt voin näin huonosti. Äh, inhottaa. Ja tissitkin sattuu. :D

Liirah + Sissi 13+0
 
Mua on kamalasti mietityttäni nää mun tissit, kun ne ei ole kasvanut yhtään, eikä kipuilleetkaan yhtään. Pieni A-kuppikin kun on vielä niin jotenkin pelottaa just, että multa ei tuu maitoakaan herumaan sitten yhtään. Tulee tavallaan semmonen epäkelpo olotila, jos niin käy, vaikkei sille minkään mahtaiskaan :(
Tanya 17+0
 
Onnea Tereselle ja Kurpitsan kuopukselle :heart:
Liirah, muistatkos kun viime raskaudessa palstailtiin ni meidän pinossa oli eräs jolla oli vuotoa alusta loppuun, koska istukka oli jotenkin oudossa paikassa. Voisko sullakin olla semmoista? Kaikki meni loppupeleissä kuitenkin hyvin.
Joka tapauksessa varmaan äärimmäisen ikävää :( Mut onneks Sissi on sissi :heart:

Mul on ollu armoton siivouspäivä, kyl tuolta kaapeista taas pari jätesäkillistä lähti. Ja silti tuntuu ettei millekään tavaralle oo paikkaa, ärsyttävää. Meidän poika otti tänään isojen poikien sängyn käyttöön, mua vähän jännittää, koska se on parvisänky. Semmonen ikean kura-sänky, et ei mitenkään kovin korkea, ja katoskin siinä on. Huomenna toivon että olis nätti iloma, haluttais mennä tutkimaan Raunistulan pihakirppiksiä :) Sinne vaan kaikki lähialueen mammat! Mukana on n. 30 pihaa alueella Kastu-Raunistula.
 
Ja Tanya82, älä huoli! Vaikkei sun rinnat kasvaisi lainkaan, niin imetys onnistuu ihan yhtä hyvin a-kupeistakin :) Eli koolla ei ole imetysasioissa merkitystä. Toki voi tulla joitain muita syitä, miksei imetys onnistu.
 
Huomenta!

Monenlaista gallubbia on ollut menossa

Paino: Mulla on tässäkin raskaudessa niinkuin esikoisen aikanakin paino alkanut tippua.. Oon käynyt melkeimpä viikon välein neuvolassa ja aina on paino laskenut. Jos menee samoin kuin esikoisen aikana niin hetken päästä kun vauva kasvaa nopeemmin paino ei enää tipu mutta ei tule lisääkään ja sitten vauvan synnyttyä painoa on joku 10kg vähemmän kuin raskauden alkaessa.. mutta mulla on kyllä varaa pudottaa painoa ja paljon.

Rinnat: Ei luojan kiitos ole kasvaneet kun normaalisti on kuppi F/G :D Esikoisen aikaan hankin I-kupin imetysliivit, mutta ei mun mielestä rinnat juurikaan kasvaneet. Vaikka tissit onkin isot niin eipä tuo imetys ole häävisti kuitenkaan onnistunut.. Esikoinen sai korviketta lisäksi alusta asti ja osittaisimetyksellä mentiin nelisen kuukautta.

Koti: Me asutaan maalla miehen kotitalossa, tilaa on jotain 140 neliötä.. tarkoitus on jossain vaiheessa rempata kun lapset on vähän isompia ja rahaakin paremmin. Yläkertaan saa rakennettua suurinpiirtein saman verran tilaa lisää. Talo on siis korotettu, mutta yläkerta on vielä tyhjää täynnä.

Hankinnat ja vaunut: Meillä odottaa tuolla esikoisen emmaljungat. Kalliit oli aikanaan mutta on kyllä olleet hyvätkin. Onneksi tulee toinen lapsi niin tulee lisää käyttöä. Isompia hankintoja ei tarvi tehdä, ainoastaan kaukalon haluan ostaa uuden, sellaisen missä on se telakka niin on auton kanssa helppo. Esikoisella oli sellainen vanhempi kaukalo.. Toinen mitä mietin on sisarusrattaat.. mä en kyllä esikoisenkaan aikana juurikaan lenkkeillyt vaan pukkasin vaan vaunut pihalle kun vauva meni nukkumaan eikä rattaita olla käytetty pitkään aikaan. Ehkä kuitenkin voisin vaikka käytettynä ostaa jotkut halvat sisarusrattaat, kun kuitenkin joskus pitää mennä jonnekin tapahtumiin jne.. muut hankinnat onkin sitten lähinnä rasvoja, pesuaineita, liivinsuojia ja sellaisia.. vaatteita on kyllä yllinkyllin ja arvatenkin lahjoina tulee paljon lisää.

Nyt esikoisen kakkapyllyn pesuun.

T. Juli ja Nupsukka rv 13+0 POKS :heart:
 
Hankinnoista Ostin jo vaunut ja siskolta saanu vaatteita läjäpäin, turvakaukailoitakin on jo kaks kappaletta saatu, sitteri mul on kans ja hoitopöytäkin löytyy jo. :) Isompia hankintoja on viel pinnasänky ja amme, ei ainakaan tuu mieleen muuta :) Vaikka mulla on läjäpäin vaatteita niin kyl mä haluan ostaa itsekkin uusia. :)

Koti Mä asun viel äidin luona, mut asuntohakemukset kokoajan vetämässä, etsin kaksiota ja varmasti saan sellaisen :) Tuntuu et rahaa menee kaikkeen ku pitää ostaa kaikki vauvajutut ja sit viel huonekalutkin. :attn: Mut kai tää tästä :)

mibetsy ja mara 16+1
 
Tanya 82 Mulla myös A- kuppi ja esikoisen aikaan ei juuri ollenkaan kipuillut ja mietin, että onnistuuko imetys.. Pelkäsin, että nännitkin liian pienet yms.., mutta sairaalassa sitten sanottiin ,että hyvän muotoiset nännit imetykseen :D Ja hyvin onnistu.

[/b]Hankinnoista: Meillä on aika paljon tavaraa jo valmiina. Turvakaukalo ostetaan uusi. Vaunut meillä on jokin oran malli, en sitten tiedä niistä kaksosten rattaista pitääkö ne hankkia. Tällä hetkellä tyttö ei juurikaan haluaisi ollenkaan vaunuissa/rattaissa istua. No jos poika sattuu tulemaan, niin silloin kyllä saa melko paljon ostaa vaatetta ku kaikki entiset on vaaleanpunaista :D

puhnalle13+2
 
Silent whisper Juo oikein paljon vettä ja sit syö luumuja. Päärynälläkin kuulema on samanlainen vaikutus kuin luumulla. Niin ja miten olis se danone actimelia, kuulema auttaa oikeasti. Itellä ei oo kokemusta.. Mulla niin vaihtelee, välillä vähän ummettaa ja sit kohta saa jo pikapikaa juosta vessaan..

Niin ja TERESELLE Onnea ihanista uutisista :flower:
 
Huomenta!

Täällä ei paha olo ja väsytys ota laantuakseen. Tämän viikon olin töissä ja torstai ja perjantai tuntuivat aivan ylivoimaisilta, mutta kärvistelin, hiukan jo pelottaa valmiiksi ensi viikko.

Joku kyseli ummetuksesta. Mulla on mahaan ainakin auttanut luumunektari. sitä kun juo pikku kupillisen 3 kertaa päivässä niin muutamassa päivässä alkaa taas maha toimia.

vaahtis ja möhkis 14+3
 
Aletheia, me asutaan täällä Leppäviidassa. Eli aika lähellä teitä mitä ilmeisemmin. =)

Onko meitä muita täällä kuin Crocus, LilliMenninkäinen ja mä joilla on kaikki lapset poikia? Mä toivoisin kovasti tyttöä tällä kertaa, mutta mä kyllä luulen, että poika tulee. Aika ihme olisi, jos meille tyttö tulisi! Ei siinä, että pojissa olisi mitään vikaa ja etten poikiani rakastaisi yli kaiken, mutta olisihan se kiva saada molempia sukupuolia. Rakas se tuleva lapsi on joka tapauksessa sukupuoleen katsomatta, se on selvää.

Eilen käytiin poikien kanssa parturissa leikkaamassa kesätukat. Meillä on poikien serkun ylioppilasjuhlat tulossa tuossa kesäkuun alussa, joten senkin takia oli hyvä saada hiukset kuntoon. Mä kans tuskailen täällä mitä laittaisin päälleni niihin juhliin. Juhlapaita on jo, mutta kiva alaosa vain puuttuu. Täytyy varmaan mennä Selloon katsomaan mitä sieltä löytyisi. Jos mitään. Nyt ulos nauttimaan näistä toistaiseksi viimeisistä lämpimistä ilmoista.

Katja-75, rv 14+3


 
Päivää vaan!
Täällä taas viikonloppu :) On niin kova hinku lomalle...enää 10 viikkoa =)
9 viikkoa harjoittelua on kyllä vieny mehut kokonaan eikä jaksa paljoa touhuta ku kotiin pääsee. :|

Täällä ummetukseen käytän Duphalacia ja hyvin on toiminut...pitää kyllä testata tota luumunektaria.

Meille ostetaan kaikki paitsi pinnasänky. Kaikki muut on jo hävitetty, kun en uskonut haluavani toista lasta, mutta niin se mieli muuttu =)

Me asutaan rivitalokolmiossa...kai me tähän sitten mahdutaan hetkeks, ni sitten muutetaan isompaan myöhemmin.

No mutta nyt ruuan tekoon =)

Riikka & öttis 15+3 :heart:
 
Katja-75, juu ihan lähellä asutte :) Me asutaan tässä Ratsukadun päässä olevassa talossa, joka menee Leppävaarankadun suuntaisesti. Ollaan nyt pari vuotta täällä asuttu. 4h+k meillä on, 87m2 ja aiotaan kyllä mahtua, vaikka neljäs on tulossa :D

Tänään olisi ohjelmassa anopilla käynti. Mukavaa päästä hetkeksi pois näistä kotiympyröistä.

aletheia 13+5
 
Ja kuumuus sen kuin jatkuu, tää asunto on ihan hirvee pätsi |O Ulkonakaan ei voi oikein olla kun pakko olisi pakata että saadaan tavarat kasaan ennen kuin muuttoauto kurvaa ens lauantaina pihaan... En tiiä johtuuko näistä ilmoista vai mistä mutta mulla on taas alkanut ihan kamala päänsärky joka vaatii vähintään kaks särkylääkettä talttuakseen. En keksi mistä muustakaan se voisi johtua kun neuvolassa paineet & hemoglobiini oli ihan hyvät.

Vauvan tarvikkeista oli ollut jotakin puhetta. Mä en oo vielä ostanut yhtään mitään, enkä varmaan ostakkaan ennen rakenneultraa. Kait sitä on vähän liiankin pessimisti luonne mutta ei vaan uskalla ennen kuin alkaa olla sellaisilla viikoilla et on todennäköistä et vauva selviää jos syntyy ennen aikojaan. Ja koska opiskelijataloudessa eletään niin käytettynä koitetaan löytää kaikki paitsi patja & petivaatteet vauvalle.

Ummetus on ollut tälläkin ihan hirvee riesa vaikka kuinka yrittää juoda vettä :| Nyt ostin sitä Levolacia ja sekään ei tunnu auttavan kunnolla |O Ja mä tuun niiiin pahalle tuulelle kuin olla ja voi jos maha ei toimi säännöllisesti. :D Mitä mä voin vielä tehdä?
Ruokahalu mulla on kyllä ihan mielettömän hyvä ja voisin syödä ihan hirveitä rekkamiehen aterioita joka ruoalla. Pakko koittaa rajoittaa kun nyt on tullut jo 4kg painoa lisää ja mua ahistaa kun on jo tässä vaiheessa raskas olo...

Tulipas tästä nyt negatiivissävytteinen viesti :ashamed: :D Mut ihana et on jokin paikka minne saa purkaa välillä. Niin ja jotakin ihanaakin onneksi, oon melko varma et oon tuntenut vauvan liikkeet useana päivänä peräkkäin. Tosin keksin siitäkin jo stressin aiheen kun eilen en omasta mielestä tuntenut niitä sillä tavalla kuin taannoin muutamana iltana :LOL:

helteisin terveisin, hermoraunio JKMS ja Paavo 14+4
 

Yhteistyössä