Isot onnittelut Tereselle hyvistä uutisista! :flower:
Ja onnittelut muillekin, jotka saaneet hyviä uutisia!
Hirveäsi te kerkeätte kirjoittaa lyhyessä ajassa
Ummetuksesta: Mulla on ollut todellisena riesana se myös. Luumut ei auttanut ja laktuloosi-liuosta (Levolac yms.) en suostu edes kokeilemaan, kun niistä tulee ihan hirveästi ilmavaivoja
Activia-jugurtti pidempään syötynä auttoi pienesti. Nyt käytän säännöllisesti joka aamu mitallisen Vi-Sibliniä, mitä saa apteekista. Se on kuituvalmiste, eikä lääkevalmiste ja ihan tosissaan kyllä auttaa
Vaikutuksen huomaa noin viikon käytön jälkeen. Tärkeää vaan on, että sitä käyttää säännöllisesti. Ja jos ei yhdellä mitallisella saa tulosta aikaseksi, niin sitä voi käyttää vuorokaudessa kolmekin mitallista. Sitä tulee harvemmin ajateltua, että kuidun lisääminen ravitsemukseen auttaa ummetukseen, mutta näin se vaan on. Olen saanut aiheesta luennon anopiltani, joka on työskennellyt pitkään endoskopian poliklinikalla
Eli on hyvin kouluttautunut näihin vatsan alueen vaivoihin
Kodista: Meillä on 71 neliöinen kerrostalo-kolmio. Omistusasunto on ja ihan kiva. Esikoisella on oma huone. Keittiö on vaan epäkäytännöllinen ja wc hyvin pienehkö ja taloyhtiöön olisi tulossa putkiremontti vuoden vaihteessa
Toisaalta rasittavaa, varsinkin kun silloin on vauvakin syntynyt, mutta toisaalta kivaa kun teemme samalla keittiöremontin asuntoomme. Tässä asustellaan nyt sitten ainakin pari vuotta vielä.
Hankinnoista: Meillä on ABC:n vaunut olemassaan, mutta en ole niihin oikein tyytyväinen. Ne on kivannäköiset, sellaiset sporttiset, mutta suht raskaat. Oon miettinyt tuplien ostamista, mutta en tiedä.. Tuskinpa tuo esikoinen, joka on vauvan syntyessä 2v., jaksaa vielä kävelläkään tai seisomalaudalla seisoa..?? Tosin hän kävelee nyt jo mielellään jopa kilometrin matkoja, mutta viihtyy kyllä vaunuissakin (kunhan ne on liikkeessä
) Mutta varmaan olisi tuplat hetken aikaa tarpeen. Kattoo nyt sit lähempänä mitä sen suhteen tehdään. Turvakaukalo meillä oli kaverilta lainassa esikoisella, mutta hänellä on nyt vauva ja haluisin muutenkin nyt sellaisen kaukalon, johon tulisi isofix-alusta.
Rintavarustus ei oo nyt kasvanut yhtään. Esikoisen jäljiltä olen siirtynyt B-kupista C:hen
Masu puolestaan on kyllä jo selkeästi näkyvä
Tosin mulla on siinä mahalla muutakin kuin vain vauvakumpu :ashamed: Kaverit on ihmetellyt kuinka se on jo näin kasvanut, vaikka viikkoja ei ihan hirveästi vielä kasassa ole. Esikoisesta maha alkoi näkymään selkeästi vasta 18-20 viikkojen tienoilla.
Liikkeitä odottelen, mutta tuskin niitä vielä hetkeen tuntuu. Mutta on se sitten niin ihanaa, kun niitä alkaa tuntemaan :heart:
vaimo 12+5