**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Katja, minäkin kuulun samaan "kerhoon" teidän kanssa.

Vakuutuksesta, laitoin paperit Tapiolaan jo useampi viikko sitten, mutta tosi skeptinen olen sen suhteen. että vakuutus myönnettäis. Tai vähintäänkin siihen tulee rajoitteita. Mutta yrittänyttä ei laiteta.

Muari ja Sintti rv 16+1
 
pirpane ema Mulla on sama homma liikkeiden kanssa. Aiemmin niitä tunsin nyt ei ole tuntunu aikoihin. En kyll viitsi stressata asiasta,voi olla et ei ole ollu oikeesti vauvan liikkeitä vaan jotain suolistoon liittyvää. Kakkosesta tunsin liikkeet noin rv 18 et on tässä siihenkin viel pari viikkoa.Maha on kumminkin kasvanu.

Meille tulle Torstaina perheenlisäystä kun 6kk ikänen amerikancockerspanieli saapuu taloon :heart:
 
HEI KAIKKI MARRAS MAMMAT =)

olen viettänyt pitkään hiljaiseloa tosin jokapäivä olen kuulumisianne käynyt lukemassa ja todella ihanaa luettavaa on ollu verrattuna omaan tilanteeseeni :ashamed:
TARINA ALKAA:np ultrassa 12+4 oli kaikki vallan mainiosti ja onni kukoisti ja annoin itselleni luvan alkaa nauttia raskaudesta,sitä onnea kesti tasan 4päivää viikolla 13+2 oltiin matkalla lieksaan n7h ajomatka,matka meni ok sitten kun päästiin isovanhemmilleni niin ruperin siivoomaan siellä(hullun lailla)imuroi oikeen hikipäässä :snotty: .no siitä meni n30min niin kävin vessassa ja hulahti pönttöön verta :/ yritin ottaa rauhassa ja sanoin miehelle että tuli pikkusen verta mutta ei mitään hätää.....juotiin siinä kahvit ja tehtiin lähtöä bombaan lillumann ja nauttimaan kylpylän iloista,sanoin miehelle että käy ostamassa minulle siteitä samalla kun tankkaa auton.kun mies palasi rätti paketti kainalossa,niin siinävaiheessa ei niillä siteillä mitään tehnyt....vaan ainut jota tarvitsin oli ambulanssi vuosin ihan solkenaan verta siis todella todella paljon,siinä vaiheessa olin 100 varma että kesken meni,minut kiikitettiin 100km päähän pohjoiskarjalan keskus sairaalaan joensuuhun,jossa varmistettin millon olen viimeksi syönyt ja juonut (kaavintaa varten)kivut olivat myös kovat :/
samantien pääsin ultraan jossa ultraava täti katsoi sitä veren määrää ja kauhisteli...minä en uskaltanut katsoa ultra ruutuun ja nähdä kuollutta vauvaani(sikiö),pidin silmät kiinni lääkäri aloitti näin:kohdunsuu kiinni ja kiinteä pituutta 3cm JA SIKIÖ VIRKEÄ JA SYDÄN VAHVA :heart:
siinä vaiheessa purskahdin itkuun se oli niin epätodellista ja ihanaa,olin yön tarkailussa ja sain lisä verta muutaman pussin kun hb laski 140-95...vuodon syytä ei tarkkaan löytynyt muutakun etinen istukka ja diagnoosi uhkaava keskenmeno....nyt ruskea aika runsas vuoto jatkunu 3viikkoa kerran kävin jorvissa tarkastuksessa jossa kaikki on vaavailla ja samlla löytyin kohdusta hematooma 4cmx1cm joka siis kokoajan vaan vuotaa ruskeeta röppöä :x
eli minulla on 50/50 riksi keskenmenoon kokoajan päällä ennen kun toisin todetaan
jokapäivä itkupääsee vessassa kun sitä tavaraa vaan tulee ja tulee :'(
pimpula ja tirri 15+4
 
pimpula: :hug: kuulostaa hurjalta sun vuotos, nyt toivotaan vain parasta

janjade: onnea sinne uudesta karvaisesta perheenjäsenestä :D

omassa navassa ei ihmeempiä..seuraava neuvolakäynti olis keskiviikkona, sitä odotellessa että kuulee taas sydänäänet

iltapäivällä pitäs jaksaa lähteä psykiatrille..ei jaksais..taidan lompsia peiton alle hetkeks |O

kurpitsa rv15+2
 
Pimpula paljon jaksamisia sulle, mullahan on suhteellisen samanlainen tilanne päällä. :hug: JOten tiedän että, se on todella stressaavaa, kun ei uskalla nauttia ollenkaan raskaudesta ja koko ajan on myöskin pelko persiissä, että mitä jos..

Me ei oteta mitä luultavammin sitä vakuutusta ennen vauvan syntymää. MIksei, niin en tiedä. Ajattelen asian niin, että kyllä sen kerkeää sittenkin kun vauva on syntynyt ( jos sinne asti päästään ) . Mutta katsotaan tilannetta.

Taas töissä, viikonloppu meni kamalan nopeasti ja millään ei ois aamulla jaksanut nousta töihin. No enää 4 viikkoa niin alkaa LOMA!!! :D

Liirah + Sissi
 
LIIRAH :attn: :attn: vuodatko sinä edelleen? ja jos vuodat niin mikä on koostumus :x
anteeksi sanamuoto :hug:

minä en saa tehdä näitä asioita:saunoa,uida,pitkiä auto matkoja,veneillä,nostaa mitään raskasta,seksiä,verenpaine ei sais nousta....TÄÄ ON NIIN SAIRASTA JA MÄ OON IHAN RIKKI :'( :'(
LIIRAH pidän sulle kovasti peukkuja myös että kaikki menee hyvin :heart: :heart: :heart:
itse pelkään kohdallani pahinta....
 
Pimpula kovasti jaksuja sulle! Mulla on kans vuotava hematooma ja se on nyt vuotanu enemmän tai vähemmän 5vkoa. Nyt jo vähän vähemmän ja pari pv ollu vuotamattaki. Mutta samoilla mennään ja niin kauanko vuotaa on tuo km ja ennenaikasen synnytyksen riski ja sen lisäksi riski kohtutulehukseen. Eli tästä raskaudesta ei taideta saada nauttia..

Vakuutuksista: me ois sitä haettu mutta ei maksa vaivaa...edellisestä haettiin ennen syntymää mutta ei sitä myönnetty mun takia. Eli keskimmäisen raskauksen toksemian takia en vakuutusta tule vauvalle saamaan ennen syntymää. Fenniasta vauvalle saa vakuutuksen 3pv syntymän jälkeen ja heti tälle sitä silloin haettiin ja saatiin.

ups. pitää mennä aamiaselle ennen ku pahaolo taas yllättää...niin ja poks täältäkin!


 
CROCUS 76 anteeksi kun kysyn mutta kuinka paljon olet vuodellut ton 5viikon aikana ja vuodon väri?

itselläni ihan ruskeaa vuotoa joskun mukana piniä ruskeita hyytymiä...aamulla vuodan enemmän ja iltaa kohden vähenee mutta alavatsa kivut on iltaisin kovemmat.

kovasti myös sinulle jaksuja on tää niiin raastavaa :(

onko sulla mitään kontrolli käyntaja ja minä kokonen sun hematooma on?
 
LilliMenninkäinen Mä ajattelen myös kokoajan tuota sukupuoliasiaa. Kesäkuun puolessa välissä ois rakenneultra, toivottavasti ultraaja suostuu meille kertomaan kumpi on tulossa ja toivottavasti se myös näkyisi. Sukupuolella ei ole mitään väliä, mutta olen liian utelias. Jännittää ihan liikaa!!

pimpula Voimia teille :hug: Onneksi vauvasi on sitkeästi pysynyt matkassa mukana!

Mulla oli tänään hammaslääkäri ja purukalusto oli kunnossa. Se oli mulle aikamoinen yllätys, koska saan helposti reikiä ahkerasta hoidosta huolimatta. Hyvä näin, niin ei tarvi tän raskauden aikana toista kertaa käydä (jollei tarvetta tule ).

Nallu ja Hattivatti 18+2

Tampereella päin asuvilta kysyisin, että onko Treellä tai sen lähikunnissa (lähinnä Nokia tai Pirkkala ) lapsikirppistä?
 
pimpulalle tosiaan jaksamisia ja tsemppiä :hug: tosi ikävää tuollainen ja varmasti pelko päällä koko ajan. Mullakin kokemusta vuodoista edellisessä raskaudessa,tosin ei noin pahasta ollut kyse,mutta säikäytti ihan tarpeeksi.

Täällä sataa ja on kylmä,hrrrr :whistle:

Eipä sitten kummempia näin maanantaina :wave:

LilliM ja manteli 13+1
 
Juon kahvini miten sattuu ja janjade: yritän olla huolehtimatta liikkeiden puutteesta ja eilen tais pieni heittää kuperkeikan ku yskänpuuskan sain..

Olen varma et ne on ollu liikkeitä ku ihan oikeesti potkua kylkeen on tullu joka päivä ennen tätä loppumista... no ultran mukaan alkaa oleenki rv 16 ja kolmas lapsi niin ei mikään ihme.
Torstaina neuvola niin toivottavasti kaikki ok.

Ummetusta juu sitä riittää, nytkään en oo kolmeen vai neljään päivään kakannu ja on aivan ihme ettei oo maha kipee..

Mulla se karsee valkovuoto muuttunu satunnaiseks lirahteluks, voiko se olla jo lapsivettä vai oisko kuitenki valkkaria?? Täytyy tostaki neuvolassa sanoa ku kaiketi nyt ois vuorossa jo tutkimuksia muutenki ku päältä vai miten se menee? en muista enää yhtään miten menee ja sit joka paikassa viel eri lailla.

pimpula: huh, huh mitä oot saanu kestää ja vieläki pitää jännittää. Toivotaan, että menee kaikesta ikävästä huolimatta raskaus loppuun asti :hug:

tänään käyn ikeassa ja varmaan hypistelen kaikkee siel lasten puolella ku yksin pääsen käymään =)
 
Moikka tänne pitkästä aikaa :)
Voi että, pimpulalle Jakselemisia :hug:

Tosiaan, en oo käyny täällä pitkään aikaan kirjottelemassa :ashamed: Laiska :D Oon kyllä välillä käynyt lueskelemassa mutta tuntuu että tänne tulee niin tiuhaan tahtiin viestejä ettei kaikkia kerkeä lukea :D

Mulla vähän ehkä yökötys on nyt hävinnyt, mutta mielialanvaihtelut on kyllä pahentunu. Haha. Onko muilla hirveästi mielialanvaihteluja?
Ite rupeen vähän väliä rääkymään jostain ihan typerästä asiasta jne... tuntuu ihan idiootilta :D

Kultapossu 13+0
 
Pimpulalle erittäin paljon jaksamista ja voimia!!! Toivotaan että kaikki menisi hyvin kuitenkin! :hug:

Vähän aika sitten tulin neuvolasta. Ekat sydänäänet kuultu. :heart: Pikku möykky siellä voinee hyvin. Verenpaine näytti yläkanttiin kuten arvata saatoin. Se näyttää aina. Hb erittäin hyvä edelleen.

Sateinen maanantai. Pitäisi alkaa siivoomaan. Ihan vielä ei jaksais. Taidan oikaista sohvalle hetkeks ja lukea lehteä.

Baby10 "möykky" 14+6
 
Pimpulalle jaksamisia kuten muillekin vuotaville :hug:

Tänään tuli myönteinen vakuutuspäätös ja mä olen innoissani. Tosi ihmeellistä Crocus, että toksemian takia et sitä saa, mutta minä taustallani sain. Tai ehkä eivät tunne harvinaisempia juttuja ja myöntävät siksi vaikka sellaista riskiä johonkin sellaiseen olisikin.

Mä painun peiton alle. Pää kipeä ja täynnä räkää.

Muari ja Sintti, edelleen rv 16+2
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen itsekin tänne, mutta kyllä mie joka päivä käyn teidän kuulumisia lueskelemassa.

Oman masun ympärille kuuluu ihan hyvää, masu on ihan selvästi jo kasvanut. Keskiviikkona olisi neuvola, pitää nyt mennä käymään siellä vaikka minulla on kyllä aina vähän sellainen tyhmä olo koko neuvolassa, kun odotus on sujunut niin mutkattomasti ja tuntuu jotenkin hölmöltä käydä juttelemassa neuvolantätille, kun ei oikeastaan ole mitään sen ihmeempää asiaa..

Ai niin, tietääkö teistä kukaan valmistaako ns. luxus-merkit (Burberry, D&G, Gucci tms) lastenvaunuja.. Yritin surffailla netissä ja etsiskellä, mutta en vielä ainakaan löytänyt mitään.. olisi kiva kattella kuvia millaisia on olemassa =)

Tsemppiä Liirah ja Pimpula ja kaikki te jotka kamppailette hankaluuksien kanssa! Toivottavasti kaikki kuitenkin sujuu hyvin loppuun saakka!

Alex ja masu 15+5
 
pimpula-76-:lle jakselemisia ja voimia, toivottavasti vauva pysyy kaikesta huolimatta kyydissäsi :hug:
Muari Minkä vuoksi sä epäilit vakuutuksen myöntämistä?

Päänsärky jatkuu edelleen mulla, ja tänään oon menossa hierojalle jos vaikka saisi selville johtuuko hartioista, vaiko telkästä pöntössä. Viikon päästä tiistaina on neuvola, jossa aion puhua tästä päänsärystä. Muutoin on vointi mitä parhain, energiaa piisaa ja hyväntuulisuus vaan jatkuu =)
Tanya + hukkapätkä 17+3
 
alexsandria burberry valmistaa ainakin matkarattaita ja Kenzolta olen myös matkarattaat nähnyt, mutta vaunuihin en kyllä ole törmännyt, kaikkee muuta lastentarviketta näyttäävät kyllä valmistavan.

Tänne ei erikoista vapaat alkoi, ja pitäisi siivota, mutta motivaatio kadoksissa.

Oran vaunut on ystävällä, ihan suht ok pelit olleet, aika isot ja helposti natisevat on ainakin ne ystäväni vaunut, pari vuotta vanhat, mallia en muista.

:hug: Pimpulalle

kirppunen 17+3 :heart:
 
Pimpula kyllä vaan, vuodan edelleen. Ja sama kieltolista mulla on päällä, ei kivaa. Ainakaan ton seksin suhteen. :LOL: Ei mut tosissaan, mua kuumottaa ihan älyttömästi ja sit kun vielä tietää ettei saa tehdä mitään.
Vuodon väri vaihtelee kirkkaanpunaisesta ruskeaan, koostumus kirkkaasta verestä suklaakiisseliin. :x :x Mä en oo varma onko hajua, tuskin, kai se ois sit niin voimakas et sen huomais. Alaselkä mulla jomottaa, ei mahaa niinkään. Itsellä on kamala pelko siitä ettei tää voi mennä hyvin, mutta gyne just viime viikola sanoi että nauti raskaudesta. :heart: Ja mä luotan Sissiin.

Burberry valmistaa rattaita, ei vaunuja mun tietääkseni.

Mielialanvaihtelut, KYLLÄ täällä löytyy.. Voi mun mies raukkaa. :(

Liirah + Sissi
 
Enää ei jaksaisi tätä pahoinvointia ja oksentamista. Mun tuurilla kestää koko raskauden :(

Rinnatkin on kasvanut, nyt kuppikoko E, saati mimmoset niistä tulee jos alkaa imettämään. En halua edes ajatella :(

Eveny: Mä nukun AINA mahallaan, mutta en ole voinut nukkua masulla melkeen siitä asti kuin plussasin, kun masu turpos ja kiinteyty sellaseksi ettei voinut enää nukkua. Ärsyttää vaan nukkua selälleen (en osaa) tai sitten kyljellään, mutta aina kun vaihtaa puolta niin joutuu hankalasti kääntymään.

Pimpula: Mulla kans on ollut hematooma ja säikähdin keskenmenoa, kun vuotoa tuli runsaasti. Vuotaa edelleen vaikka siitä on yli 3 viikkoa. Viimeks ultrassa kohta 2viikkoa sitten) se oli muistaakseni 3cmx1cm kokoinen ja se ultraaja sanoi, että voi vuotaa vielä pitkään. Ärsyttävää käyttää siteitä näin pitkään. Joskus tulee enemmän ja joskus vähemmän ruskeeta ja sellaisia hyytymiä. Mulle ei sanottu ainakaan mitään keskenmenonriskiä tms. Helpottaa kyllä kun on muitakin kohtalontovereita, ettei ole ainoa.

14+0
 
Pimpulalle ja muillekin vuotojen ja muunlaisten vaikeuksien kanssa taisteleville isot voimahalit!!! :hug: Itsellänikin on vuotoja edellisissä raskauksissa ollut, mutta ei noin rajuja ja varhaisemmilla viikoilla (tää raskaus on siis kolmas, ensimmäisessä raskaudessa vauva kuoli kohtuun 9 viikolla ja se huomattiin viikolla 12). Tsemppiä ja rukoillaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka.

Yhden rohkaisuesimerkin voisin sanoa ystäväpiiristäni =) Ystävälläni vuosi kuopuksestaan (joka nyt samanikäinen, kuin minun esikoiseni) aika runsaasti alkuraskaudessa verta ja oli aivan varma, että nyt raskaus keskeytyi (hänellä yksi spontaani keskenmeno taustalla). Ultrassa näkyi kumminkin edelleen sikiö ja tilannetta seurattiin kolmisen viikkoa, jonka jälkeen sai alkaa nauttimaan raskaudestaan kunnolla :) No sitten toisessa lääkärineuvolassa viikolla 26 todettiin, että kohdunsuu on jo jonkinverran auki ja supistuksiakin ystävälläni oli pienimmästäkin ponnistuksesta. Puhuttiin koko ajan siitä, että vauva syntyy varmasti ennen laskettua aikaa. Ystäväni oli sitten kiitollinen jokaisesta viikosta mitä tuli lisää raskauden pituuteen. Kolmannessa lääkärineuvolassa (olikos se nyt joskus viikolla 35) sanottiin, että ehkä viikonlopun yli vielä menee ja sitten synnytys varmaan käynnistyy. Loppujen lopuksi vauva syntyi kumminkin seuraavana päivänä lasketusta ajasta :heart: Mutta on varmasti hirveän stressaavaa, kun saa koko ajan olla varuillaan ja välttää kaikkia mahdollisia ponnisteluja sillä pelolla, ettei synnytys vaan käynnistyisi. Ystävällenikin sanottiin, että korkeintaan maitopurkin verran saa kantaa tavaraa, ei seksiä jne., mutta milläs sitä nyt toteuttaa, kun pitää hoitaa vajaa kaksivuotiasta lasta samalla :p Ja varmasti on vielä stressaavampaa, kun viikkoja on kasassa vasta alle puolet, joten uudestaan toivottelen teille voimia! :flower:

Tuosta vakuutuksesta: Varmaan se pitäisi ottaa. Esikoisesta heräsin asian suhteen vasta 2 kuukautta ennen la:ta ja sehän oli liian myöhään :/ Esikoisella ollut myös ensimmäisen vuotensa aikana runsaasti korvatulehduksia, joten se olisi toisaalta ollut tarpeen. Nyt jos ottaisimme, niin en tiedä minkä hintainen se olisi tuon pojan sairastamistaustan vuoksi. Tapaturmavakuutus pojalla kyllä on, niinkuin meillä vanhemmillakin. Meillä on vakuutukset keskitetty Pohjolaan, joten varmasti tämäkin vakuutus sieltä hankitaan.

vaimo rv 13 *poks* :heart:
 
kiitos kaikille haleista ja tsempistä sitä tarvitaan!!!! teistä kohtalotovereista sain ainakin tarpeelista henkistä tukea,tarkoitan sillä että en ole yksin tässä epätietoisuudessa,vaikka tällästä ei toivo kellekkään ikinä tapahtuvan.

kiitos kaikille :hug:

pimpula ja tirri :heart:
 

Yhteistyössä