**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Voi hugsy! :'( :hug:

Tanya, mäkin vedin ruokaa ihan uskomattomia määriä, kun odotin tuota meidän poikaa. Lounaalla saattoi mennä 7 perunaa heittämällä ja siihen vilä muut vermeet päälle :D Ja tosiaan vähennä mieluummin sitä muuta ruokaa. Salaattia pitäisi olla lautasella aina puolet.

Sain tänään veriseulan vastauksen ja huh tätä helpotuksen määrää, normaali tulos! :) Mua niin jännitti ja hirvitti se vastaus.

aletheia 12+0 POKS :D
 
Hugsbylle :'( kunnon rutistus ja voimahali :hug:

Yksityisellä käyty ja siellä sitten ultrattiin ihan kunnolla. Ensin alakautta ja sitte masun päältä ku vaavi oli jo niiiin iso että hyvin kuulemma näkyy masun päältäkin..

Elikkä vuodon syykin löytyi ja siellähän se on iso hematooma ja siitä on noin puolet "läpinäkyvää" joten ootettavissa on että vuotaa vielä VIIKKOJA! :kieh: ja voi vuodella vielä pitkin raskauttakin ja sanoi että aika usein aiheuttaa vielä sitten myöhemmin ennenaikaisia synnytyksiä eli voi kuulemma olla että syntyy aiemmin (mulla ku nuo kaks edellistä ovat syntyneet ennen la:ta) näin siis lekuri kertoi, että kannattaa varautua sairaslomiin syksymmällä. Vatsan kipujen takia kannattaa otattaa pvk ja pissanäyte ku aika helposti tuollanen vuoto voi aiheuttaa tulehuksen :(

Niin ja sitte itse vaavista! Kuulemma on jo iso eli viikkoja oli mittojen mukaan 12+3-13+0 vaikka menkkojen mukaan mennään vasta 11+4 mutta alkuraskauden ultran mukaan 12+0 sanoikin että ens viikon virallisessa np-ultrassa luultavimmin la siirtyy aikasemmaksi. Turvotus oli alle 1mm ja mm. aivolohkot, sydämen rakenteet, virtsarakko, selkäranka ja nenu näkyi tosi hyvin. Eli kaikki on vaavin puolesta hyvin mutta hematooma voi aiheuttaa vielä myöhemminkin keskenmenon vaaran eli varpaillaan ollaan vielä pitkään. Kurkittiin me sinne haarojen väliinki mutta värkit oli niin turvoksissa että ei lähetty arvuuttelulinjalle :LOL: eiköhän ne turvotukset siellä pippeliä kehittele :LOL:

Mibetsy: aikoinaan itekkiin kysyin samaa ku en tuota saanu näkyviin...eli jos saat sen tarran tehtyä tuolla sivuilla niin kopioi se alempi (pseudohtml) linkki ja liitä se tekstisi alle lopuksi vaikka :)
 
Noora tuleeko sulla päivittäin montakin kertaa kipeitä supistuksia?
Mulla tuli pari viikkoa sitten joka ilta yksi kivulias supistus, nyt niitä tulee ehkä kerta viikkoon yksi kipeämpi suppari :x

Crocus toivotaan nyt, että se hematooma tajuaisi häipyä sieltä masusta äkkiä :kieh:
Seuraakos ne sun raskautta useammin kuin tavallisesti sen vuoksi?
No, se selviää varmaan siellä np-ultrassa =)
 
hugsy :hug: :'( tsemppiä uuteen yritykseen!

täällä ei kummempia, tuntuu vain että pahoinvointi palaamassa?? :x
töitä, töitä ja taas töitä tämä vko, enemmän tai vähemmän joka ikinen päivä.. :|

saana & 13+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Tanya ei sun pidä vissiin sitä salaatin määrää vähentää, vaan vähennät sitä muuta sapuskaa siitä lautaselta? :D
Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Tanya, mäkin vedin ruokaa ihan uskomattomia määriä, kun odotin tuota meidän poikaa. Lounaalla saattoi mennä 7 perunaa heittämällä ja siihen vilä muut vermeet päälle :D Ja tosiaan vähennä mieluummin sitä muuta ruokaa. Salaattia pitäisi olla lautasella aina puolet.
Ei kun siis oikeesti mua nimenomaan kehotettiin vähentämään sitä salaatin määrää ihan kunnolla :D
Paino on lähtöpainosta pudonnut reilun 2kg, joten neukkatäti oli sitä mieltä että kannattaisi mun edes kokeilla lisätä oikeaa ruokaa salaatinkin edestä, eikä niinkään satsata herkkujen syömiseen. En sitten tiedä onko tämäkään järkevää, mutta mikä tässä elämässä nyt olisi?
Tanya 15+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mikäänhän ei ole raskauden hyvin sujumisen kanssa varmaan, esim vispilällä kaikki oli ok np-ultrassa, mutta rakenneultrassa kaikki olikin perseellään ja nyt he miehensä kanssa hautaavat pienokaisensa :'( :hug:

MUTTA, elämä on liian lyhyt 24/7 murehtimiseen, mä olen nauttinut raskaudestani TÄYSIN rinnoin ;) , jos jotain kävisi, niin se olisi sen ajan murhe.
En jaksaisi mitään jos koko ajan pitäisi murehtia, miten VOISI käydä =)
Mä olen sun kanssa ihan täysin samaa mieltä! Turha murehtia kaikkia mahdollisia katastrofeja. Niitä ei voi kuitenkaan estää, jos jotain käy niin sitten käy ja asian kanssa täytyy elää silloin - ei nyt!
Minäkin olen onnistunut nauttimaan raskaudesta ja tuntuu, että olen tasapainoisempi ja onnelisempi kuin koskaan :)

Esikoisen odotuksessa olinkin ihan neuroottinen hysteerikko. Pelkäsin kaikkea mahdollista niin paljon, että se vaikutti normaaliin elämään. Silloin en pystynyt nauttimaan peloiltani raskaudesta juuri lainkaan. Nyt on onneksi ihan toisin...

Pikku-Katti rv 14+jotain
 
Heippa naiset!! Kulkaas kertokaa tyhmälle, mitä ruokia ei saa syödä? Saanko esim. syödä suojakaasuun pakattua leikkelettä (leivän päällä), saiko kirjolohta syödä normisti..? ja kai kaikkia vihanneksia saa syödä kans normisti, kuhan pesee kunnolla. Ja mitä teidän mielestä tarkoittaa kunnolla pesu? Joo, meillä on yksi lapse ennestään, mut mä en tosissani muista näitä. :D

Ja mä taidan tuntea meidän Sissin liikkeet, aina välillä tuntuu sellainen hipaisu. :heart: Vaikka ei vielä uskallakaan täysillä uskoa tähän raskauteen, mutta toivoa pitää aina olla.

Hugsylle :hug:

Liirah + Sissi
 
Hugsylle :hug:

Liirah, meillä ainakin jaettiin neuvolassa lista ruuista mitä ei saa syödä. Lisäksi ne löytyy netistä esim. http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190 (öö, en tiedä toimiiko linkki
:( mutta googlettamalla löytyy vaikka mitä...)

Meillä oli tänään np-ultra ja kaikki näytti hyvältä. Meille sattui aivan ihana kätilö Naistenklinikalla :flower: Niskaturvotusta oli vain 0,5 mm ja muutenkin masuasukki vastasi viikkoja. Tai no periaatteessa oli 2 päivää isompi, mutta lasken silti vanhoilla päivillä. Masuasukki oli oikein uneliaalla päällä. On kuulemma kätilön mukaan tottunut nukkumaan kovan liikunnan aikana :D

Lumia82 + Toukka 11+3(5)
 
crocus76 näin vähä ajattelinki et joka kerta pitää kopioida, niin laitoin sit vaan tonne omaa profiilii :)

Mua luultiin tnää jo kahden lapsen äidiks et ois kolmas tulossa, hieman nauratti. Kysy eka ikää ja olin et just täytin 18 ja sit ihmeissään katto et jo kolmas tulossa, sanoin että ihan eka vasta, et nää kaks o mun hoitolapsii, nainen sen jälkee kovasti pyyteli anteeks uteliasuuttaan :) Ja kuulin tnää jo olevani lihava enkä sopiva enää, vastasin olevani raskaana, niin meni pojat hiljaseks :) Mun mielestä hauskaa päästä yllättää tällä asialla omalla mielestäni päästään vialla olevia tyyppejä, jotka puhuu paskaa ja tekee tyhmyyksii :)
 
Tervetuloa Nuu :flower:

shihtzu Tosiaan ikävä tilanne sulla. Hyvä kuitenkin, että sulla on ihmisiä tukemassa. Jos on mahdollista niin pistä vähän säästöön sillon kun enempi töitä on, niin on sitten pahan päivän varalle. Meilläkään ei rahallisesti ole mikään maailman paras tilanne, mutta uskon että kaikesta selvitään. Voimia sulle :hug:

BV on oikeassa, mitä vain voi sattua ja koska vain. Mutta kannattaako sitä liikaa murehtia? Jos jotain tapahtuu, sille ei voi oikeastaan tehdä itse mitään. Murehditaan vasta sitten jos tulee tieto että jokin on huonosti. Mun kaverilla kuoli vauva mahaan kun laskettuun aikaan oli enää vajaa kuukausi.. :'(

hugsy Pahoitteluni :hug: Luin myös profiilisi kautta. Todella ikävää :(

Silent whisper Sydänäänien kuuluminen riippuu niin monesta asiasta, että sinuna en vielä noilla viikoilla liikaa murehtisi jos äänet eivät kuulu.. Toivotaan kuitenkin, että saat kuulla ne äänet :)
 
hygsy :hug:

LilliM, täällä kans yks pallomaha. Michelinit mullaki korostuu, kun vetäsen äippähousut jalkaan, mutta farkut ei ole menny kiinni aikoihin. Mulla tuntuu selällä maaten kohdunpohja navassa, joten hyvän kokoisen pesän on pieni rakentanu. Olen tosin todella lyhyt, jotta helpostihan se napa tuloo vastahan, kun matkaa ei ole kirittävänä samaa, mitä normaalimittasilla ja pitkillä :D

Yrjö on jättäny jo aika mukavasti rauhaan, jos muistaa sydöä säännöllisesti. Päätä särkee, mutta ei kovin kauheesti, vessassa sais lähes asua Perjantaina on np-ultra ja siihen asti pitäis pysyä järki kasassa. Ylihuomenna sokerisasitus :x

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+0 riks raks ja poks
 
Hugsylle :hug:

Lumi-marja: Mä olen pitkä, mutta silti mun maha pömpöttää :ashamed: Ja ihan selvästi tuntee kuinka kohtu on jo greipin kokoinen ainakin!

Minä olen kanssa ollut stressaamatta koko raskausajan. Kaikissa edellisissä raskauksissa olen ollut hermoheikko ilman mitään syytä. Ja edellisessä odotuksessa meidän poitsu oli aika hiljainen tuolla mahassa ja sekös mua murehdutti koko ajan niin, että kävin jopa yksityisellä ultrassa sen takia. Nyt en ole murehtinut mitään,päivät menee ja mä luotan,että kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin sitä murehditaan sitten. Mun siskolla piti olla myös kaikki hyvin. Kävivät np-ultrassa ja rakenneultrassa normaalisti ja kaikki oli ok. Kunnes sitten ihan loppumetreillä vauvan sydänääniä ei kuulunutkaan enää ja siskoni synnytti kuolleen vauvan. Syynä oli synnynnäinen munuaissairaus,kromosomivika jolle ei kukaan olisi mahtanut mitään ja vauva ei olisi elänyt kauaa vaikka olisi syntynytkin elävänä. Nämä on niitä asioita jotka vetää mielen matalaksi,mutta asioita,joille me ei voida mitään :|

Tänään ollut niin lennokas päivä,että taidan painua suihkun kautta sänkyyn lukemaan :wave: Huomenna on lääkärineukka.

LilliM ja manteli rv 11+1
 
liirah: Piti vielä kommentoida tuohon ruoka-asiaan jotain. Eli mä oon sitä mieltä,että kaikkea saa syödä (eli ei ole vaarallista jos nyt vähäsen syö esim.maksamakkaraa tms ) kunhan ei nyt ala kilokaupalla sellaisia "epäilyttäviä" ruokia syömään. Neuvolassa mulle sanottiin, että raakaa kalaa pitäisi välttää ja pellavansiemeniä ei saisi syödä ollenkaan. Niin ja pastoroimattomat juustot pitäisi unohtaa. Mutta tuostakin on monenlaista tietoa,jos on suomalaista juustoa niin sitä kyllä uskaltaa syödä. Ja vihannekset mä ainakin vaan pesen normaalisti hanan alla,en ala esim.kurkkuja kuorimaan =)
 
Liirah; itse muistelen, että tyhjiöpakatut kalat olis nou-listalla listeria vaaran vuoksi ( ei muuten oo kaud´heen kauaa kun Apetit veti erä kylmäsavulohta markkinoilta listerian takia ) ei siis leikin asia :/ Lisäksi vältä itse ulkomaisia PAKASTE marjoja, koska niissä tavattu kanssa listeriaa. Oli muuten etsiminen kun viikonloppuna tein marjarahkaa... Suomalaisia manssuja sain sitten pummattua kummitädiltä, kun kaupasta ei löytynyt.

Tuorejuustoja olen syönyt jos on pastoroituun maitoon tehty. Maksamakkaraa syön kerta viikkoon niinkuin edellisissäkin raskauksissa.

Täällä ei ressata raskaudesta, töistä senkin edestä kun taas olen saikulla oksentelun takia :(

OP ja TiTi-Uuu 13+4
 
Voi Hugsy, tosi ikävä kuulla! :hug:

Voi arse tuota doppleria. Oli kyllä vikaostos. Ehkä kaks kertaa oon ehtiny kuunnella, niin jo levis. Nyt yritin laittaa sitä päälle, niin on ihan mykkä! Ei siis ala kuulua sitä kohinaa kuulokkeista. Voi arsetuksen arsetus. :kieh:
 

Yhteistyössä