**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Kiitti vinkistä OP. Toi patteri tuli tuon dopplerin mukana ja pitäis siis olla uusi, mutta ehkä toi laite on maannut jollain hyllyllä tuhat vuotta ennen mulle tuloa. Mä kokeilen uudella patterilla ja ellei toimi, pistän äkäistä palautetta eteenpäin. :)

Sama mulla. Eiköhän tää huono olo synnärillä helpota. Ja en muuten valita enää koskaan, vaikka tuliskin parin päivän mahatauti myöhemmin! :D
 
Bigwish; mulla toi laite ollut nyt 4 viikkoa ja uusi patteri oli laitteen mukana. Ihan p*ska laatuinen kun nyt jo loppui, jätin talteen jos virta riittäis vaikka palovaroittimeen ;) Jaksut sinnekkin pahoinvointiin :hug:
 
huomenta.. :)
Miten te oikeen löydätte teiän kohdun? Mä en tiiä tuntuisko mun omaa ees, mut ku en uskalla painella :( nyt varsinki ku nähtiin meiän pikku pallukkainen ultrassa niin pelottaa että liiskaan sen :/ :D

hyhhyh täällä sit aamu alko "hyvin..". korvaa särkee ja sit kun päätin mennä suihkuun ja vähän kaunistautumaan ennen aamupalaa vaikka oli kamala nälkä, niin se kyllä kostautui. Lopulta kun avasin jääkaapin ja sieltä tuli ruuan "tuoksu" niin sain lätkästä oven kiinni ja juosta vessaan. :x

no joo eiköhän tää tästä :)
 
Huomenta kaikille =)
Mulla olis tänään iltapäivällä np-ultra, jännittää kovasti.

Masun kasvamisesta: mulla on alkanut nyt selvästi pullistua maha, viime raskaudessakin alkoi näkyä melko aikaisin ja kasvoi nopeasti, kaikki luuli aina että viikkoja on enemmän ja seuraava kysymys oli "ootko varma että siellä on vaan yksi?" Alkoi vähän jossain vaiheessa jo ahdistaa kommentit kun painokin tosiaan nousi sen 17-18 kiloa. Mutta nyt toisella kierroksella olen viisaampi ja aion nauttia isosta mahastani, tiedän että se kyllä lähtee sitten =) eikä sitä tiedä vaikka olisi viimeistä kertaa raskaana. Ihana kun saa nyt kantaa mukavaa keskiraskausmahaa kesän ajan. Mulla oli muuten viime raskaudessa sellainen piirre että rusketuin helpommin kuin tavallisesti, yleensä saan väriä tosi hitaasti. Oli kyllä komea linea negrakin. Näitä odotellessa...

Silti, mua ärsytti kun luin Vau'kirjan odotuskirjasesta juttuja mahan kasvusta, tässä vaiheessa "kohtu nousee pian ylös lantiosta" ja viikolla 13 "iloitse niistä asioista jotka ovat vielä edessä kuten siitä kun vatsa alkaa näkyä": mulla huomasi yksi työkaveri viime viikolla että olen raskaana, ja viikkoja siis 10+ :ashamed: Onneksi muillakin kuulostaa alkavan jo näkyä näillä viikoilla. Mulla on vielä tavalliset farkut kumilenksujatkeella, jos nyt ultrassa on kaikki ok niin ehkä voisin uskaltautua katselemaan äitiyshousuja =)

Mukavaa päivää kaikille!

rv 11+2, katsotaan muuttuuko ultrassa
 
OP: tuo oksentelu on kyllä hanurista, mul on nyt vaihteeks takana taas muutaman päivän oksentamaton päivä joten toiveissa olis että loppuis nyt kokonaan..


tänään olis lääkärineuvola, saan sairaslomalleni jatkoa ja sit täytyy piipahtaa työpaikalla se samal viemäs, jotenkin ahdistaa mennä koko paikkaan kun siellä alkaa kuitenkin se ikuinen kysely koska tuut kysely, ääh..niinku mä nyt olisin tän parin viikon aikana nyt parantunut masiksesta varsinkin kun oottelen viel sitä aikaa sinne psykiatrille :headwall:

kurpitsa rv13+3
 
Argh, alko nyt todenteolla suututtaa. Tosissaan tän lapsen isä o mua kaks vuotta nuorempi, niin nyt tuntemattomat ihmiset alkanu arvostee. Ei mun mielestä teiniäideissä ja -isissä ole mtn. erikoista tai kummallista. Jos mun tutut ja kaverit ja perhe ja murun kaverit, tutut ja perhe ei pidä asiaa kummallisena ja ala arvostelemaan ikää, niin mikä oikeus muilla siihen on, että osaa suututtaa.
 
mibetsy Kannattaa jättää noi muiden ihmisten puheet omaan arvoonsa. Aina niitä löytyy jotka tietää paremmin kuin sie itte miten sun pitäis elää elämäsi. Hieno juttu että susta itsestäsi tuntuu että te pärjäätte ja niin varmasti onkin. Mä aloin itse odottaa esikoistani 18-vuotiaana ja varmasti melko moni piti tilannetta epätoivottavana. Kyllä sitä pärjää jos itsellä riittää halua ja hienoa jos teillä on lähimmäisiä jotka myös uskoo teihin :)
 
Täällä kärsitään maailman kamalimmasta päänsärystä =( tätä on nyt pari päivää kestäny enkä tiiä johtuuko flunssasta eli poskionteloista vai allergiasta.. näinollen varasin lekurille ajan et sais helpotusta asiaan.
Korvat on koko ajan lukossa ja toinen korva ollukki jo puoli vuotta varmaan lukossa vaik ei siel mitään outoa näy.. en tiiä sitten ,mut toivon saavani tänään helpotuksen tähän kamaluuteen..
Onneks sataa vettä niin ei harmita ku ei pääse pihaa rappaamaan :)

piprane ema ja Lotta 13+4 ( 14+2 )
 
Huh tännehän oli tullu taas asiaa. Joten annan kaikille tasapuolisesti tsemppi :hug:

Joku tuossa puhui mahan kasvamisesta ja kohdun tuntemisesta. Mulla on vähän pyöristyny maha. Näytän lähinnä lihonneelta en raskaana olevalta. :LOL: Kyllä mäkin kohdun tunnen makuulla. En vaan uskalla sitä kovin painella ku pelkään satuttavani vauvaa. :ashamed:

Pahaolo ja väsymys vaivaa koko ajan. Pahan olon hiipumisesta ei näy merkkejäkään. Helpottaa hetkeksi ku syö yhden digestive keksin ja juo jääkylmää vettä siinä samalla. Tänään poksutaan taas! Ens maanantaina np-ultraan! :heart:

AaVee :heart: Baby 11+0
 
Onkos kaikilla joiden masut on jo selvästi pyöristyneet, lapsia ennestään? Tuntuu, että toisilla alkaa näkyä tosi aikaisilla viikoilla!

Itsellä on nyt menossa siis 11+2, ja ihan yhtä litteä vatsa on kuin ennenkin. Välillä sen kuvittelee jo kasvaneen, mutta kun turvotus ajoittain häviää, niin totuus paljastuu :) Jotenkin olisi jo kiva kun rupeaisi vähän näkymään, kun en ole onnistunut kohtua erikseen tunnustelemaan, vaikka hoikka olenkin..

Hurjaa väsymystä pitää täällä edelleen, eniten kaikesta odotan toiselta kolmannekselta sitä, että alkais vähän virkistyä. Mulla olisi tässä aika kiivas graduprojekti edessä, jos mielin saada lähes valmiiksi ennen lapsen syntymää..

Kiitos kommenteista liittyen stressaamiseen ja murehtimiseen.. olen yrittänyt ajatella niin, että kannattaa surra vasta jos siihen tulee todellista aihetta, mutta jotenkin olen niin taipuvainen kaikenlaiseen vatvomiseen, että toistaiseksi en ole onnistunut. Nyt kai täytyy vaan alistua ja ruveta uskomaan, että raskaana ollaan. Rakenneultra on vasta heinäkuun alussa, joten ei vissiin kannata sinne asti stressata kun tulee pitkä aika odottaa :D

Siilinlapsi + öttis 11+2
 
Mullakin kyllä huomaa mahan, mutta ihme, ettei kukaan siitä ole vielä sanonu.. Kai ne aattelee, että olen vaan lihonu, ehkä sekin on ihan totta :kieh:
Suunniteltu ens viikoksi pientä lomaa ku miehelläkin on vapaata. Ois ihana lähteä jonnekin vähän rentoutumaan ja nautiskelemaan.. Siis kun saa valmista ruokaa :D

puhnalle 11+5
 
Siilinlapsi minä olen kans yks stressaaja ja ihan kaikesta, ja jos sattuis niin, ettei mitään kummempaa huolen aihetta ole, niin tuntuu, että pitää ihan keksimällä keksiä.. Ainakin miehen mielestä, joka saattaapi olla ihan totta :D
 
Ymmärrän hyvin Puhnalle! Jotenkin ajatus siitä, että luottais vaan kaiken olevan hyvin, on ihan mahdoton. Piruja on pakko maalata seinälle ihan vaikka varmuuden vuoksi... olen huomannut pelkääväni sitäkin, että jos välillä sattuu positiiviselle mielelle, niin sitä tulee tahtomattaan aiheuttaneeksi jotain pahaa, koska ei ole valmistautunut mahdollisiin takaiskuihin :LOL: Onneksi meilläkin mies on tosi rauhallinen ja realisti, osaa ottaa hommat haltuun sitten munkin puolesta, jos välillä äidyn stressaamaan liikaa... :hug:

Noh, ehkä tämä raskaus opettaa sitä malttia ja luottoa, muutoin on vielä pitkät puoli vuotta edessä ;)
 
sokeripala Mua myös ärsyttää ne vau'kirjan odotuskirjan kommentit. Välillä sanotaan, että kohdun korkein kohta on n.8cm navan alapuolella, mut mulla se olis ollu jo liian alhaalla. Tsemppiä ultraan!

mibetsy Kannattaa jättää toisten kommentit vähän omaan arvoonsa.. Ole ylpeä siitä, että tulet nuorena äidiksi! :)

siilinlapsi Mä odotan esikoista, mutta mulla on maha jo ihan selkeästi kasvanu. Vähän ylimäärästä mulla on kyllä muutenkin, mutta näytän siltä ku viikkoja olis reilu 20 eikä 16 :D

Mulla aikaistettiin neuvolaa perjantaiksi, ton pyörtymisen ja muiden oireiden takia. Vaikka olis se ollu muutenkin jo maanantaina.. On niin paljon kysyttävää, et täytyy varmaan kirjottaa muistilappu mukaan :D

Nallu ja Hattivatti 16+3
 
Hugsylle :hug:

samoin tereselle jajaksamista odotteluun.

Itse olen tänään käynyt neuvolassa kesken töiden kuunteluttamassa sydänäänet, ja siellä ne onneksi oli :heart:
Viime viikolla tuli nimittäin taas verta ja eilen ihan kunnolla. Mutta taitaapi sitten edelleen olla se alkuviikoilla menehtynyt kaksonen, joka vuotoa aiheuttaa :/ hirveesti sitä kyllä pelästyy, vaikka lääkäri sanoi varhaisultrassa, että saattaa aiheuttaa vuotoa myöhemminkin. Mutta onneksi neuvolan tädillä oli aikaa ja otti minut kuuntelemaan. Yllätyin,miten korkeallakin äänet jo kuului! Esikoisesta ei varmastikaan vielä näillä viikoilla ollut kohtu niin korkealla! Hassua oli, että pieni osasi jo karkaillakin dopplerin alta, heh. Niin suloista ja uskomatonta :)

syömisestä minä en myös kauhean tarkka ole. Syön maltillisesti "kiellettyjäkin", jos mieli tekee. Mutta harvemmin onneksi tekee. Mutta hitsi että mun tekisi mieli maksalaatikkoa! Ja sitä ei saa syödä niin paljon kuin haluisin :kieh:

onkohan tästä täällä jo juteltu.. mutta siis moniko kahden tai useamman lapsen äiti aikoo hankkia sisarusrattaat, jos pienimipien ikäeroksi tulee alle 3v? Mulla on stressi tästä. Meillä kun ei ole tilaa sellaisille rattaille! Vasta vuoden päästä, kun talo valmistuu, olisi tilaa, mutta sitten on jo vähän turha niitä hankkia... ja olen kova käymään kävelyllä, mutta nytkö siitä pitää sitten luopua. Meillä kun ikäeroksi tulee 2v2kk, niin luulen, että esikoinen ei vielä jaksa seistä seisomalaudalla pitkiä matkoja... mutta se kai se meidän hankinta tulee olemaan.

Jos taas jakaisi töitä. Aurinkoista viikkoa!

suhveli 14+0 *POKS*
 
no niin josko sitä olis täks päiväks itkenyt tarpeeks..sairaslomaa tuli tällä kertaa tonne tän kuun loppuun saakka ja neuvolatäti oli sitä mieltä etten mä enää töihin mene...sit valittelin siel sitä kun ei tota psykiatri aikaa ole vielä tullut niin lähete on ainakin mennyt jo perille kuulemma jo perjantaina joten mahdollisesti tällä viikolla tulis sit aika.
töis kävin pikaseen piipahtamas kun tartti tuo saikkulappu viiä ja kyl tuli paha olo siel, kaikki tuntus vaan vahtaavan mua kuin jotain säälittävää olioo, tuntui että kaikki siel tiesi mun masennuksesta, tuli sellainen huonon säälittävän ihmisen olo :ashamed: sit vaan itkin silmät päästäni kun kotio pääsin..tuntuu et on joku hullun ja mielenvikasen ihmisen leima ottas ikuisesti...ens kerralla lähetän tuo saikkulapun sinne..

onhan se hyvä terveellä tavalla pelätä ja murehtia raskauden edetessä, se on ihan normaalia =)

 
Kurpitsa Jaksamisia sinne! :hug:
Mun entinen työkaveri sairastui kanssa masennukseen ja sitä jaksoivat akat kytätä, ei kannata välittää ( vaikka varmasti vakeaa on olla välittämättä ) jotkut ihmiset on vaan sellaisia, että niiden mielestä työkavereiden asiat kuuluu niille. :hug:
Onneksi sait lisää saikkua, yritä nyt olla miettimättä töitä.
Itse teloin selkäni ekassa raskaudessa ja yksi duuni"kaveri" jaksoi aina kysellä miksi olit sairaslomalla ( ihan kuin se muille kuuluisi ) sitten kerran paloi minultakin pinna ja totesin, että mulla on todettu persoonallisuushäiriö, lääkäri katsoi teidän työkavereiden turvallisuuden takia tarpeelliseksi laittaa mut päälomalle niemeen. Olisitte nähneet sen ilmeen
:LOL: oli viimeinen kerta kun kysyi miksi olen pois töistä.

Mut joo, ei tänne mitään uutta. Vaunuja olen kytännyt ja kyllä haluisin uudet kärryt ostaa vaikka tiedän ettei siinä ole mitään järkeä. Kestovaippoja olen alkanut haalimaan pikkuhiljaa ;)

Op kera Titi-uuun 13+5
 
Mulla oli tänään se lääkärineuvola,mutta ääniä ei saatu kuuluviin :| Mun suolen äänet kuului vaan voimakkaana. Huomenna aamupäivästä meen ultraan jossa tarkistetaan tilanne. Lääkäri kyllä rauhoitteli ja sanoi,että tämä on ihan yleistä,että äänet ei jostain syystä vain kuulu...mutta kyllä mua huolestuttaa :|

Toivon parasta ja pelkään pahinta. Kohtu ym vastasi kyllä viikkoja,että sen puolesta kaikki ok.

LilliM ja manteli 11+2
 
suhveli, meillä tulee ikäeroa n. 2v 5kk ja meinasin kyllä jonkun muun systeemin hankkia kuin seisomalaudan. Harkinnassa on joko Britaxin B-Dual-rattaat tai sitten Emmaljungat ja niihin sisaristuin. Niitäkin on alettu taas valmistaa. Molemmissa on se hyvä puoli, että menevät vauvalla myös yksösrattaina, kun nappaa sisaristuimen pois :) Talven yli ajattelin kuskata tuota tulevaa isosiskoa kärryillä ja sitten saa kävellä. Toki saa kävellä ennemminkin, jos haluaa ja ennen kaikkea, jos se sujuu :D Nyt on 1v 11kk ja meno on niin holtitonta, ettei tosikaan... |O Ei usko mitään ja suuntana on aina autotie :headwall:
 

Yhteistyössä