**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Mä tuun illemmalla päivittää listan, kunhan on ultrassa kävijät tulleet ilmoittamaan onko päivitettävää :wave:

Mullakin olisi enää 6vk rakenneultraan, mut mulla onkin myöhäsemmillä viikoillla se kun vissiin kellään muulla =)

BV ja Chilli 15+2
 
Huomenta naiset!

Ultria olikin tänään paljon, Jenspa, Kojootti ja Soikku, tsempit teille :) Alkaako olemaan viimeiset np:t vai vieläkö on menijöitä?

BV Mulla on rakenneultra vasta 8 viikon!! päästä :( Odottavan aika on pitkä, viikkoja silloin 21+0, mutta ultran mukaan 21+4.

Kummeista, meillä on sisarukset ja parhaat kamut jo käytetty. Toisella on kolme kumia ja toisella neljä ( parisuhde-kuvioista johtuen ) Tälle tulokkaalle olisi ainakin yksi varma kummi, muita harkitaan vielä.
Itselläni on maailman parhaat kummit, ollaan paljon tekemisissä ja pystyn puhumaan heille vaikeistakin asioista, välillä tuntuu, että kummitäti tietää mun asioista enemmän kuin omat vanhemmat.
Mitään uskonto-kasvattaja rooleja en kummeilta odota. Mutta yhteydenpitoa puolin ja toisin pidän tärkeänä.

Eipä kummempia, sydänäänet löytyi eilen yllättävän ylhältä. masu ollutkin pinkeä joten kasvaa hyvää vauhtia. Missä toisen kolmanneksen pirteys?? Mä voisin vaan nukkua...

pnda Tervetuloa turisemaan =)

OP ja TiTi-uuu 13+6
 
kummeista.. meillä tulee esikoiselle sitten varmaan 5 kummia, itsellä ja miehellä on 4 kummia, joka on ollut hyvä määrä, nyt vain niin paljon hyviä ehdokkaita kummeiksi.. mielestäni 2 on liian vähän, varsinkin jos yhteydenpito jonkun kanssa lakkaa tai niin kuin mulla että yksi kummeistani kuoli kun olin 7v... :( joten haluan väh. 4 kummia ja nyt olis se 5 passelisti...

mulla ei rakenne ultrasta ole vielä mitään tietoa, mahtaakohan päivä selvitä sitten ens tiistaina kun on lääkärineuvola?

sain eilen kaverilta tuon dopplerin lainaan.. kokeilin kerran mutta en kuullu vielä mitään, en kyllä kovin kovaa ees painellu. enkä ees huolestunu, onneks.. taitaa olla aika taitolaji vielä tässä vaiheessa?? :D

tsempit ultraan menijöille =)

saana & 13+5
 
Saana07 Täällä tuo rakenneultra pitää varata ite viikoille 19-22. Sehän tehdään naistentautienpolilla siellä 6. kerroksessa. Mä en ainakaan mitään neuvolatädin lupia kysellyt vaan varasin ite ajoissa, että sain sopivan ajan. Samoin tein sokerirasitustestin kanssa. :)

Syyskuisista kommentoimassa -eeva- ja pikkutyyppi 21+3
 
Mulla on rakenneultra vasta kun viikkoja on 21+5, ihan hirveän pitkä aika odottaa! Seuraavaan neuvolaankin on kolme viikkoa vielä...

BV: Päivitteletkö mullekin nyt sitten sen ultran antaman lasketun ajan, eli 17.11. Ja tyttöolonkin! Olen kyllä ihan varma että poika sieltä tulla tupsahtaa, mutta kovasti on tyttöolo...sekavaa :LOL:

Kiva kun tulee uusiakin vielä mukaan :wave:

Vaahtis 13+0 poksista!
 
Moikka

Poksista poo, tänään 15+0 :D

Tsempit ultraan menijöille! Taitaa tosiaan olla pian vikat np-ultrat käsillä.

Rakenneultra on meillä noin kuukauden päästä, 16.6., siloin on tasan 20+0 viikot.
Seuraava neuvolakäynti (yhteensä toinen käynti) onkin vasta sen jälkeen. Mulla tulee noin 14 viikkoa neuvolakäyntien väliksi. |O Kuulemma on uudelleen synnyttäjille ihan tavallinen käytäntö noin harvat käynnit :eek:

Pikku-Katti
 
mibetsy Mäkin olen ajatellu pyytää jo ajoissa kummeja. Yritän jaksaa odotella ainakin rakenneultran yli. Tosin tuskin se mikään yllätys tulee heille olemaan..

pnda tervetuloa :flower:

Mustakin tuntuu hassulta, kun jotkut menee nt-ultraan vasta nyt. Mulla se oli jo kuukausi sitten ja seuraava on kuukauden päästä. Tosi pitkä aika siitä on kulunu, kun viimeksi olen pikkusen nähny!! Rakenneultra mulla on 21+4..

Nallu ja Hattivatti 16+4
 
Heipä hei mammat! :)

Uskallanpa minäkin nyt aktivoitua kirjoittelemaan tänne. Eilen vasta oli ensimmäinen ultra, ja virkeä tyyppi siellä jumppaili.. :heart:

Mulla ei ole ollut tän alkuraskauden aikana ollenkaan samoja oireita kuin aikaisemmissa raskauksissa, ei rintojen arkuutta, ei tartte ravata pissalla tms.
Silläpä olinkin ihan varma, ettei tuolla mitään elävää olekaan... mutta nyt helpottui olo kummasti, kun näki kaverin ihan omin silmin.

Rakenneultra on sitten 20+2. Sitä mulle ei ole aikaisemmin tehty, enkä ollut nytkään menossa, mutta istukka on edessä ja osittain kohdunsuun päällä, niin sen takia sitten ultrataan ja katotaan sitten niitä rakenteita muutenkin.

Mä olen ollut tosi väsynyt. Työt ja toi meidän 1 vee vie kyllä mehut ihan täysin. Muutettiin vuoden vaihteessa maalle, ja nyt on sitten remonttia, pihahommia jne. joten miehestä ei juuri apua ole..

Hirvittää kyllä miten kahden pienen kanssa pärjää, mutta onneksi esikoinen on ainakin pikkuveljeään kova hoitamaan..Esikko siis 13 v. poika edellisestä suhteestani.

Kummeja ei olla vielä mietitty. Ne meille tärkeimmät ihmiset on jo meidän lasten kummeja, eli valinnasta tulee tällä kertaa vaikea. Tai nimenantojuhlahan meillä tälläkin kertaa on, mutta ne ns. elämänkummit tällekin halutaan..

Poitsu urvahti unille, täytynee käyttää aika hyväksi ja ottaa tirsat. :wave:

13+2
 
vaahtokarkkiunelma mä tuun sit illemmalla päivittelee listan =)

Just tuli soitto, että pääsen Koksiin ultraan jo parin viikon sisällä :eek: :D
No, mullahan on raskausajan diabetes, niin mut ultrataan ja keskustellaan tästä diabeteksesta siellä sitten, eihän tuo hyvä asia ole ja pakko alkaa noudattaa sitä ruokavaliota tosissaan :ashamed:
Olen mä silti salaa onnellinen, että pääsen Chilliä kurkistaa ennen rakenneultraa =)

BV ja Chilli 15+2
 
Jep, viime raskaudessa jäin samasta arvosta kiinni ja kotimittaukset oli koko ajan hyvät. Ei tarvinnut insuliineja ottaa ja vauva syntyi 36+6 2,6kg, eli sokerit ei ainakaan kasvattanut vauvaa =)

No niin, nyt vaan odottelemaan kutsua :p :D
 
nuu

En aikaisemmin muistanutkaan mainita että meillä oli np-ultra viimeviikolla. Ja laskettu aika oli sama mikä myös kuukautisten mukaan, eli 25.11. Synnytyssairaala on OYKS.

Laitetaanko neuvolasta automaattisesti sokerinrasitukseen? Minulle eivät ainakaan puhuneet asiasta mitään.. Enkä esikoista odottaessakaan käynyt.

Onkos muita joilla on kokoajan pientä lämpöilyy edelleen?? Mulla on 37.15, vaikka normaalisti lämpö on ollut ennen raskautta jotain 36.4..


:/ Ei sitten tainnut muita typeriä kysmyksiä ollakkaan

Nuu rv 11+6 :D
 
Kivi on vierähtänyt tämän mamman hartioilta =) Ultrassa kaikki hyvin ja siellä se pieni vilkutteli ja teki kuperkeikkaa :heart: Oli ihana nähdä se,koska ultraa mulle ei ole vielä tehty. Kiitos tsempityksistä kaikille =)

Np-ultraan tasan viikko aikaa. Millähän jaksaa odottaa. Harmikseni mies ei vissiin pääse töiden vuoksi mukaan :/

Kummeja ei olla vielä mietitty...ei hajuakaan ketä voisi pyytää!

Mutta nyt ruokaa :wave:

LilliM ja virkeä manteli 11+3
 
Täällä saatiin yhdistelmäseulan tulokset kun soitin neuvolaan kysyäkseni muista verikokeista. Tulos: ei suurentunutta riskiä, luvulla 1:14000! Nyt on helpottunut olo. Sain seuraavan neuvola-ajan kesäkuun puoleen väliin eli hiljaiseloa on seurantojen osalta seuraavat 5 viikkoa!

Siilinlapsi + öttis 11+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja nuu:
Laitetaanko neuvolasta automaattisesti sokerinrasitukseen? Minulle eivät ainakaan puhuneet asiasta mitään.. Enkä esikoista odottaessakaan käynyt.
Mun mielestä laittavat testeihin, jos on yhtään ylipainoa. Tämä tarkoittaa BMI:n mukaan tulkittua ylipainoa, eli kun painoindeksi on 25 hujakoilla, olet ylipainoinen. Rasvaprosentilla ei ole mitään väliä, eli jos olet lihaksikas, mutta BMI yli 25, niin olet tämän mittarin mukaan ylipainoinen :p (Useimmilla naisilla toki onkin kyse silloin oikeasta ylipainosta, mutta urheilijoilla saattaa olla toi BMI 25, vaikka ei läskiä olisikaan)

Varmaan testiin lähettämiseen on eri rajat eri kunnissa, mutta täällä meillä tuo testi napsahtaa omalle kohdalle jos BMI on yli 25.
 
Taas mennyt vähän aikaa, kun oon viimeksi ehtinyt kirjoittamaan. Maanantaina tuli taas täyteen viikkoja eli 14 jo!

Kummeista ollut puhetta. Mulla on ollut kaksi kummia ja samoin miehellä. Pikkuselle ollaan ajateltu neljää ja osa ollaanki jo pyydetty ja ovat suostuneet. Yritettiin valita läheisiä ihmisiä, että kanssakäyminen heidän kanssaan ei oo väkinäistä, toisin kuin itsellä oli aikoinaan oman kummin kanssa.

Soikku-83 : kannattaa olla tarkkana noiden lääkärinkäyntien kanssa. En muista ihan varmasti mutta voi olla että ainakin yksi on pakollinen, jotta saa sitten äitiysrahat. Mutta en tosiaan ihan varmasti muista miten noi menee. käsittääkseni pitää käydä lääkärin terveystarkastuksessa ennen kuin 4. raskauskuukausi loppuu.

Ihana keli ja huomenna vapaata! Perjantaina ois tarkotus lähteä ekalle mökkireissulle saareen!

Birre86 ja Nyytti 14 + 2
 
nuu Mä kans joudun sokerirasitukseen vaikka oon normaalipainoinen. Meidän kaupunki pahasessa ilmeisesti kaikki joutuu. Ainaki neuvolan täti sano, et kriteerit on sellaset et niistä ei kukaan pääse läpi! :LOL: Mä jouduin ikäni takia vaikka oon vasta 27.

Terese Ei mullakaan mee enää monikaan vaate päälle. Painoo ei oo tullu juuri yhtään lisää mut oon vaan jotenki niin turvonnu ja varsinkin rinnat tekee vaatteet liian pieneksi. Normaalisti oon A-B kuppinen (riippuu liivinmallista) ja nyt sais olla jo vähintään se C-kuppi käytössä. :D
 
Mä olen joka raskaudessa joutunut sokrutestiin ihan vaan sen takia,että mun isällä on diabetes. Ja nyt kun kerran oon jo ollut tässä raskaudessa niin uudelleen vielä joudun,koska kuopus oli niin iso syntyessään (4905g ) niin siksi seurataan. Tällä kertaa arvot olivat ok kaikki =)

LilliM
 
Kummeista on yks valittuna.. esikoisella on 3 että eiköhän tällekki 3 löydy jostain :)

AaVee Ollaankohan samasta kaupunkipahasesta? Ainaki sulla sama synnäri. Ja mä en kyllä joudu tohon sokerirasitukseen menemään..

ziziz ja katkis 12+4
 
Ultrasta selvitty, ja kaikki oli hyvin!! <3 Rakas vastasi viikkoja ja oli 5,3 cm. :) Välillä pomppi ja tanssahteli, sitten potki ja nyrkkeili, ja vilkutti myös kerran meille.. :heart: Olin onneni kukkuloilla, kun näin, että kaikki on hyvin. Turvotus oli 1,5 mm, eli normaali. Riskilukemat laskevat nyt, ja JOS on jotain niin tulee soitto, mutta jos ei ole niin siitä ei ilmoiteta mitenkään.. Ja ens viikolla tulee soitto, jos tulee.. Eli toivottavasti ei tule!!!

Tää päivä on vietetty kyl ihan pihalla, lenkkeillen ja aurinkoa ottaen!! Ihanaa Aurinkoista päivää!! :flower:
 

Yhteistyössä