**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Lara, näin luki intelligender.comin sivuilla: "It uses first morning urine and a proprietary mix of chemicals which reacts with a combination of hormones to indicate the gender of your baby". Eli testiaine siinä purkissa reagoi aamuvirtsan hormooneihin siten, että virtsan väri testipurkissa vaihtuu joko vihertäväksi (poika) tai oranssinkeltaiseksi (tyttö). Mulla virtsan väri muuttui testiaineiden vaikutuksesta selvästi tummanvihreäksi.

Laitan tähän vielä kuvan testistä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6197575.jpg
 
tanya82, ei ole mullakaan enää paljon oireita, pahoinvointi on helpottanut ja nyt on todella normi olotila ja normivaatteet mahtuu mullekin päälle, suurin osa normihousuista on jopa reiluja ja joutuu vyöllä kirraamaan, että pysyvät jalassa.
Mulla oli esikoisesta aika pieni maha ja reilumman takin kanssa ei muutama edes tajunnut mun odottavan, vaikka olin jo ylittänyt lasketunajan :)
Mulla on tää työkin, joka pitää kilot aika hyvin kurissa ja kun olen suklaan syönnin lähes jättänyt pois, niin eipä noita kiloja vielä ole kertynyt.
 
Oliko toi testi ihan simppeli tehdä Katja? Ja mitä se maksoi? Ja paypalillahan sä sen maksoit? Taitaa tämäkin mamma ostaa sen.. :whistle:

Tanya Jotenkin mulla on sellainen olo, etten ole raskaana. Sen "unohtaa" aina välillä ja mulle kans menee omat vaatteet kevyesti päälle. Vaikka pahaa oloa on edelleen. Taidanpas hakea rasvaa ja kuunnella sydänääniä, jos sais kuuluviin.

Tänään oli ihan mahti hieno päivä! Huomenna töihin ja sitten taas ois vkl vapaa, toivottavasti ilmoja riittää.
 
Liirah, testi oli helppo tehdä. Pakkauksessa mukana tulevalla ruiskulla otetaan 20ml aamuvirtsaa keräyskiposta (tuleee pakkauksessa myös) ja suihkutetaan se siiihen testikippoon. Nestettä pyöritellään testikipossa noin 10 sek ja sen jälkeen annetaan olla 10 minuutin ajan koskematta. Sitten 10 min päästä luetaan tulos edelleen koskematta testikippoon. Helppoa kun mikä!

Mä maksoin aikoinaan Visalla ja muistaakseni postareiden kanssa tuli hiukan alle 50 euroa maksamaan.

 
Heipä Hei.

Onpas täällä paljon äitejä ja tulevia äitejä, joilla la marraskuussa. Itse olen pian 29-vuotias naimisissa oleva nainen. Viikko sitten saatiin tietää, että kaksosiahan tässä ootellaan. Mulla ei mitää hajua, miten nyt yks kaks kaksoset voi olla. Suvussa kun ei ainuitakaan kaksosia ole, tai siis ainakaan äidin puolella ja sieltähän sen pitäis periytyä. No olenpa nyt sitten tällainen uusi geenimuunnos. ;)
Esikoinen on 1v3kk ja nyt sitten la 17.11.2010.
Miten on, mahtuuko mukaan vai miten tämä homma niinkuin toimii...? Uusi olen siis palstallakin, kun nyt vasta aloin lukemaan juttuja täällä, kun iski pieni paniikin tapainen, kun tieto kahdesta vauvasta tuli.
 
Päivänkakkara, tervetuloa mukaan. :flower: Tälle palstalle pääsee just noin mukaan, eli ilmoittaa vaan tietonsa ja sitten alkaa aktiivisesti kirjoittelemaan =) Onnittelut kaksosista, ihan mahtava yllätys!

Nyt ahkerasti lukemaan vikoihin tentteihin, mies ja lapsi on häädetty mummolaan, eli ihana lukurauha koko viikonlopuksi on taattu. :D Pitäiskö vetäistä naapureiden iloksi bikinit päälle ja painua aurinkoon lukemaan?

Pikku-Katti 15+2
 
tää meidän kämppä tulee ihan sika kuumaks, eilen illal olohuonees nous huonelämpö +27,5 asteeseen ja nyt heti aamusta näytti jo 25,5 astet, taidan hillua pelkis alkkareis...

tervetuloo uusille!!

täytyy kyl käydä kattelemas viikonloppuna jos löytäis äitiyshousuja, verkkareis ei oo kiva olla koko ajan..yhdet äitiyscaprit tilasinkin jo mut ne tulee vasta ens kuun alus..

 
No pitihän sitä tilata se intelligenderin testi :LOL: Ruotsista tilasin, pitäisi tulla 1-3 päivän sisällä, kaikkeen sitä hurahtaakin...

Pitäisi lähteä ostoksille, ei kyllä yhtään nappaisi, mutta pakko lähtee ostamaan kevyempää vaatetta ja kenkiä.

Täällä vaivaa ummetus, sama vaiva joka raskaudessa mulla ollut, ärsyttävää. Muuten menee ihan tasaiseen tahtiin, ruokahalu on vähän liiankin hyvä :snotty: Eilenkin herkuteltiin ihan kunnolla ja sitten pitikin käydä 2 kertaa lenkillä :kieh:
 
Kirppunen, ilmoittele sitten kun olet testin tehnyt, että minkä tuloksen sait. =)

Meillä täyttää kuopus tänään 2 vuotta. Täytyy sitä varmasti vähän kotona juhlistaa, vaikka toiset synttärijuhlat onkin nyt viikonloppuna Kouvolassa. Ilma on ainakin mitä parhain.

Mä täällä kovasti odottelen jo liikkeiden tuntemista, mutta vielä ei ole mitään tuntunut. Ehkä parin viikon päästä vois jo jotain tuntua...Sydänääniä olen tasan kerran yrittänyt kuunnella sen ultran jälkeen, mutta en löytänyt. Muita ääniä kyllä. Raskaus ei vielä näy (kun on mahaa jo ennestään) ja ei se oikein tunnukaan, mutta silti mä en ole yhtään huolissani. Päätin lakata murehtimasta np-ultran jälkeen ja hyvin olen siinä onnistunut. Nyt vain mennään päivä kerrallaan niitä liikkeitä odotellen. =)

Soittelin sitten tänään sinne Femedaan ja ne eivät olleet auki. Maanantaina täytyy soittaa uudestaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Katja-75, rv 13+2

 
Voi sentään ku ois rahaa ni tilaisin ton sukupuolenselvitys testin.. arveluttaa vaan se luotettavuus, täytyy odotella ensin se rakenneultra et mitä siel näkyy =)

Meillä tämä pikkunen kyllä potkii jo tuntuvasti päivittäin :heart:

Tytölle on nimi valmiina ja pojalle ei meinaa millään keksiä =) tyttöolo on niin vahva.

Kummeja on mietitty ja varmaan mun kummityttö ja miehen veli sekä yks yhteinen ystäväpariskunta pyydetään. Eli 4 kummia tulis tälle. Esikoisella on 5 ja kakkosella 4 kummia.




ultran mukaan 14+4 jos en oo menny laskuissa sekasin =)
 
pakko tulla poksumaan 15+0 :heart: mamin muru siel vaa köllii ja aika menee nopee :) tuntuu ettei ois ees raskaana, vaikka o turvonnu olo ym., mutku ei oo pahaa oloo ja potkut tuntuu aina välil vaan :)

ja BV mulle voi päivittää poikaolon :)
 
En ole nyt pystynyt päivittelemään, vaikka lupasin, kun mulla on miniläppäri käytössä ja en mä pysty tämän kanssa päivittelemään listaa :snotty:
Illalla pitäis päästä paremmalle koneelle, jos sitten vaikka onnistuisi päivittely =)

Tervetuloa uudet :wave:

Tuli aika Koksiin, enhän mä pääsekään ennen rakenneultraa Chilliä kurkistamaan :snotty:
Eli 22.6 mulla on kätilön aika, joka tutkii rakenteet, sekä sukupuolen :xmas: Se aika oli sovittu jo silloin np-ultrassa.
Heti sen jälkeen mulla on aika lääkärille, mitä se nyt sitten tekeekään, ultraa ja jutellaan tästä diabeteksesta?

15.6 mun pitää käydä antaa meidän kaupungin terveyskeskuksessa verta, miksi?

Onneksi tässä on kaikenlaista touhuumista ennen tuota aikaa, niin ei ehdi koko ajan miettiä.
Pitää tänään etsiä se mun sokerimittari ja huomisaamusta alkaa noudattaa sitä ruokavaliota sekä mittailee sokereita.

BV ja Chilli 15+4
 
nuu
Oi että taidanpas itsekkin tilata tuon testin vaikka hinta kirpaisee :D
Olisi toisaalta kiva tietää että voisi vaatteiden ja muun suhteen vähän enempi sitten lähempänä valmistella.. Mutta toisaalta yllätys sukupuoletakin on kyllä ihana :heart: No jää harkintaan. Onkohan tuo sitten kuinka luotettava?

Mulla tämä väsytys ei vain tunnu helpottavan ja maha pullottaa, liekö sitten vain turvotusta..

Mihin ne lämpimät säät hävisi, täälä ainakin on ankeaa ja pilvistä :( ja mulla alko kesäloma

nuu rv12+1
 
Ruotsissa maksaa enemmän kyllä kun jenkeissä about 60 euroo, maksoin visa electronilla.

Ilmoittelen sit kun testin oon tehnyt, poika olo on saas nähdä :D Minäkin kyllä menen vielä 4D ultraan joskus kesäkuulla sitten.

Ai niin ja tänään tasan 16+0 :heart:
 
BV, mä laskin sieltä sivuilta, että maksaa posteineen 489 SEK ja maksaa voi ulkomaille menevissä lähetyksissä vain Visalla tai Mastercardilla.

Kannattaa muistaa, ettei sitten liian vakavasti ota tuota testin tulosta. Olen itse lukenut tapauksista, joissa "poikalupaus" onkin muuttunut ultrassa tytöksi. Eli vääriäkin tuloksia on testillä tullut. Hyvä pitää mielessä. Sellaiseen käsitykseen olen tullu netissä lukiessani, että jos saa tyttötuloksen niin se on varmemmin oikein kun se, että saa poikatuloksen. Eli tuo poikatulos ei sitten ole niin "kiveen hakattu". Itse olen tässä vielä avoimin mielin. Voi olla kumpaa vain, mutta itse veikkailen edelleen sitä poikaa.

*muoks* tämä hinta on sitten tarjoushinta (näytti olevan nyt tarjouksessa parhaillaan)

Jos USA:sta tilaa niin kestää sen pari viikkoa tulla, jos joku sitä miettii...
 
Jokohan minäkin liittyisin.. :eek: On vaan niin vaikea luottaa, että kaikki menisi loppuun asti hyvin. Mä voisin käydä vaikka joka viikko ultrassa, niin saisi puolet viikosta olla luottavaisin mielin.. Olen kyllä lukenut ketjua alusta asti, mutta tälle puolelle siirtyminen on ollut niin vaikeaa!

Eli viikkoja olisi nyt kasassa 13+4 ja esikoiskaksosia odotellaan. Nämä pallerot on saatu alulle kolmannella hedelmöityshoidolla, monien vuosien yrittämisen jälkeen. Ja LA ois sitten 15.11

Päivänkakkara: Samoissa mennään!! Ja ei siihen sukurasitetta tarvi niihin kaksosiin, on joku vanhan ajan uskomus tuo. Mä muuten olen itse luomukaksonen =) Kävitkö nt- ultrassa? Mitäs mittoja sieltä löytyi?

Ja sit kaikille.. Olisi tosi kiva, jos kirjoituksen jäleen laittais AINA viikot, kirjoitti sitten mitä vaan. Olis niin paljon helpompi pysyä junassa, kun ei tarvis käydä etusivua kurkkimassa ja ruveta sitä kautta laskemaan teidän viikkoja. Kävis päivätyöstä :LOL: Sitä joku muukin on aikaisemmin toivonut, muttei jostain syystä saanut tahtoaan läpi :kieh:

plasebo rv 13+4
 
Moikka kaikille!

En oo vähään aikaan saanu kirjoiteltua mitään ku tuntuu ettei oo ollu oikein asiaakaan.. En tiiä onko nytkään, mut kirjoittelen silti :kieh:

Mä kans kiinnostuin tuosta sukupuolitestihommelista, mut mies ei antanu mun tilata sitä! Syynä se, että se ei oikein luottanu siihen testin toimittajaan (Ruotsista tilattavana) ja varsinkaan siihen maksupalveluun. Suhtautuu nimittäin hyvin kriittisesti luottokortin käyttöön maksutapana ellei ole tietyllä tyypillä suojattu yhteys. Ja toki viisasta onkin olla varovainen :) joten jospa odottelisin vaan sinne rakenneultraan ja josko sattuis sit kiva ultraaja joka suostuis asiaa valaisemaan..

Olin tänä aamuna sokerirasituksessa ja vaikka saanki tulokset tietoon vasta maanantaiaamuna niin tiiän jo että ainakin paastosta kävi käry |O mittas nimittäin ensin sormenpäästä sen arvon ja se oli 5,7 joten se sit siitä.. tuskinpa tuo nyt suonesta mitatussa on niin paljoa pienempi.. ja tuohan oli kyl niin arvattavissakin kun viime raskaudessa olin loppuajan ihan insuliineilla juuri tuon paastoarvon kuriin saamiseksi - ja siihen ku ei auttanu yhtään mikään; ei myöhäinen liikunta, myöhäinen iltapala tai mikään muukaan..

Tää nyt ei sinänsä tänne palstalle kuulu, mut eilen illalla sain kyllä niin makeat naurut kun katseltiin miehen kans sokkokokkia neloselta. Oli kyl niin hauskaa katsottavaa ettei välillä tienny kumpaa tein itkinkö vai nauroinko :D On tuo pahoinvointi vetäny välillä mieltä niin ankeaksi että teki hyvää saada välistä nauraa oikein kunnolla.. ja onneks se pahoinvointikin näyttäis helpottaneen ku tänäänkään ei oo ollu huono olo vaikka olin siinä rasituksessakin :)

Pirtsi ja masuasukki 15+6 (?) huomenna kuitenki poksuu viikot, sen muistan :D
 
Tervetuloa uudet munkin puolesta!:flower:
Saatiin kaksi kaksostenodottajaakin mukaan, onnittelut tuplista heille!:flower::flower:

Mä sain tänään kovasti odotetut tulokset veriseulasta. Kirjeessä sanottiin, että tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Jipii! Nyt voi hyvillä mielin odotella sitä 4D- ja rakenneultraa. Mitään riskilukua ei tuossa paperissa ollut mukana, joten täytyy sitä varmaan neuvolatädiltä kysyä jos niiden koneelta se löytyisi. Pääasia tietenkin, että puhtaat paperit saatiin. =)

Katja-75, rv 13+2 edelleen
 
Ruotsista tilatessa voi maksaa myös visa electronilla! Ainakin minä maksoin. Ja just siks tilasin, kun toimitus luvataan 1-3 päivässä, toki voi myös maksaa luottokortilla jos haluaa. Minäkin tilasin tuon testin ihan vaan huvikseni kokeilumielessä...

Pirtsi mulla oli sormenpäästä paasto arvo 5.3 ja siten suonesta olikin 5.7 :headwall:

Jaahas, jos sitä ottaisi päikkärit...


Ai niin ja tervetuloa uusille!

 
Heipsistä!

Taas useampi päivä vierähtänyt kun viimeksi tänne ehdin.. tai olenhan minä päivittäin lukenut mutta kirjoittamiseen ei ole muka riittänyt aikaa..

Pitihän munkin tuo testi tilata kun kerran muutkin :D Nyt sitten jännityksellä odotetaan kun nyt saapuisi sitten ensin.. itsellä ei ole oikein kumpikaan olo joten yhtään ei ole aavistusta mitä testi voisi näyttää.

Mä kävin taas viime maanantaina neuvolassa, on tuo meidän täti ihana kun se viitsii ottaa vaikka kerran viikossa kunhan hermoheikko äiti saa mielenrauhan. Nyt saatiin ensimmäistä kertaa sydänäänet kuuluviin, on se vaan niin ihana ääni :heart: Keskiviikkona yritin saada ääniä kuulumiin kotona, mutta enhän mä mitään saanut ja vähän taas huolestuin.. päätinkin että nyt annan tuon kotidopplerin hetken olla turhaan huolestuttamasta. Huomenna täyttyis se paljon odotettu 12 viikkoa ja ens tiistaina sitten se vielä odotetumpi niskapoimu-ultra.

Ihana ilma, kesä tulee <3 Eilen avattiin rantasauna- ja grillauskausi, kylllä oli mukavaa.. Kodinkin sain eilen siivottua monen viikon jälkeen.. pikkuhiljaa kait tämä väsymys väistyy kun jaksaa muutakin tehdä kuin maata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Juli ja Nupsukka rv 11+6
 

Yhteistyössä