**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Noista sykkeistä, niin mulle on kaikki sanoneet, että tytöllä on korkeampi syke ja pojalla matalampi, että eipä ne mitään oikeastaan kerro. Meidän pojalla oli aluksi korkea syke ja kaikki sanoi, että tyttö se on, mutta poikahan sieltä tuli ja loppua kohti se syke hieman laski.
 
Terese Mulla on myös eräät ylppärijuhlat tiedossa, ja ongelmana on tosiaan tuo pukeutuminen. Mulla on sillon rv 20. Ne on myös näillä näkymin kesän ainoat juhlat, joten en viitsisi kauheasti laittaa rahaa siihen pukeutumiseen, kun ei se sit loppuraskaudesta enää mahdu mun päälle.. Juhlittava ei ole mulle kovin läheinen, mutta olis kiva olla edes vähän juhlava niissä juhlissa..

Nallu ja Hattivatti 17 POKS :heart:
 
Mä tulin vaan poksumaan. Nyt en jaksa kirjoittaa sen enempiä, kun aivan järkytävä olo. Pitikin flunssan iskeä nyt kun olisi ihana ilma olla pihalla, rantasaunoa ja grillailla.. pöh.. kohta mennään esikon kanssa päikkäreille, toivottavasti sitä väsyttäisi pitkään..

Mitenkäs muuten nuo raskauskolmannekset menee.. nyt kun tuo 12 tuli täyteen niin loppuukos alkuraskaus tähän ja siirryn toiselle kolmannekselle vai myöhemmin vasta?

T. Juli ja Nupsukka rv 12+0 POKSISTA :heart: (tähän asti se odotetuin poksahdus ja ihanaa nyt se on saavutettu)
 
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
Jos aatellaan, että löytäisin jonkun juhlavan tunikan niin minkä alaosan kanssa sellasen sitten laittaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
Jos aatellaan, että löytäisin jonkun juhlavan tunikan niin minkä alaosan kanssa sellasen sitten laittaa?
Entäs joku mekko, on niitä paljon sellaisiakin, mitkä mahtuu raskaana oleville =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
Jos aatellaan, että löytäisin jonkun juhlavan tunikan niin minkä alaosan kanssa sellasen sitten laittaa?
Entäs joku mekko, on niitä paljon sellaisiakin, mitkä mahtuu raskaana oleville =)
Itseasiassa oon yrittänyt etsiä sellaista, onko se nyt empirelinjainen, mekkoa, jossa kiritys rinnan alla ja sitten levenee alaspäin, mutta täältä tuppukylästä en ainakaan löytänyt. Jos joku sellaisen jostain löytää, niin vois vihjata;)
 
Meillä on ihanasti rauha maassa, sen eilisen miehen tekemän kiukkupuhelun jälkeen, hää tuli nöyränä illalla kotiin ja totesi, että nyt alkaa paineet hellittämään töissä ja kohtahan meillä tosiaan alkaa lomakin =)
Ihanan lämmin päivä ollut tänään, kävin ihan shortseissa ja topissa heittämässä parinkyt kilsan pyörän lenkinkin. Ruuan jälkeen yritin salakuunnella maha-asukkia, mutta puolen minuutin kuuntelen jälkeen hää otti ritolat, syke oli 152 :D
Meilläkin on koko suvun juhlan tiedossa juhannuksena, mun pitäisi sillon olla rv 22 ja hieman mietityttää meneekö "oman koon" mekko silloinkin päälle, kun nyt ne on jopa isoja mulle,
kun oon laihtunut niin kovasti. Mitat on enää 173/57, mutta kyl se tästä suunta ylöspäin :)
Mua mietityttää vaan, että mitähän kuuluu hipsu86:lle?
Tanya 16+1
 
tääl kans mietinnäs mekkoasia kun serkun häät olis silloin kun itellä olis raskausviikkoja kasas 29, just sellaista empirelinjaista mekkoa olin ajatellut...

mä muistan ihan hyvin raskausviikot kun lauantaisin aina poksuu ;)

olis kyllä kiva kuulla hipsustatoivottavasti kaikki hyvin siellä :hug:

ei sais valittaa mutta en kestä tätä hellettä, vähempikin lämpö riittäis

nyt jätskin kimppuun niin ja maanantaina pääsen sinne psykiatrin juttusille..

kurpitsa rv14+0 *poks*
 
Lämmintä riittää :whistle: Jotenkin tänään on tuntunut,että vähän turhankin kuumaa,aivan painostava ilma ja mä en tykkää liian kuumasta :p

Mä olen iltaisin ihan puhkipoikki. Tuntuu,että jalat ei kanna enää metriäkään! Vaikka en sen kummempaa teekään kuin juoksen tuon 2.5veen perässä :D Mutta työtä se on siinäkin.

Hipsua minäkin miettinyt kun ei ole kirjoitellut hetkeen :/

Keskiviikkoa odotan minä,silloin on np-ultra. Menen tosiaan tällä kertaa yksin,mies jää kotiin lasten kanssa. On niin hankalaa katsella ja kysellä lapsenhoitajaa ja kun ei haluta vielä paljastaakaan tätä meidän "pikku" salaisuutta :whistle: Mies tulee sitten rakenneultraan mukaan =)

Mutta jos menis löhöömään tuohon sohvalle ja siitä kömpis sänkyyn :wave:

LilliM ja manteli 11+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
Jos aatellaan, että löytäisin jonkun juhlavan tunikan niin minkä alaosan kanssa sellasen sitten laittaa?

No jos on pitemmän mallin tunikka niin silloin ihan vain legginssit, mut jos lyhyempi niin siihenhän passaa hyvin vaikka ihan yksinkertainen hame..

Itellä ei oo onneksi mitään juhlia kesällä niin ei tarvi miettiä juhlavaatteita.
Esikoista kun odotin niin menimme naimisiin sinä kesänä ja raskausviikkoja oli kasassa 17. Meni aika viime tinkaan ku uskalsin pukua lähteä sovittelemaan, mutta ihan normaali puvun sain päälleni laittaa, kun maha oli vielä niin pieni :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Terese ja Nallu Nykyään on tosi nättejä ja juhlavia tunikoita joita voi juhlissa käyttää. Itse ainakin tykkään. Ja kyllähän ihan kunnon mammavaatteitakin löytyy juhlakuoseissa..

Me suunnataan huomenna reissuun, onneksi hyviä ilmoja on lupaillut =)

puhnalle 12+2
Jos aatellaan, että löytäisin jonkun juhlavan tunikan niin minkä alaosan kanssa sellasen sitten laittaa?

No jos on pitemmän mallin tunikka niin silloin ihan vain legginssit, mut jos lyhyempi niin siihenhän passaa hyvin vaikka ihan yksinkertainen hame..

Itellä ei oo onneksi mitään juhlia kesällä niin ei tarvi miettiä juhlavaatteita.
Esikoista kun odotin niin menimme naimisiin sinä kesänä ja raskausviikkoja oli kasassa 17. Meni aika viime tinkaan ku uskalsin pukua lähteä sovittelemaan, mutta ihan normaali puvun sain päälleni laittaa, kun maha oli vielä niin pieni :)

No joo, täytyy nyt miettiä. Leggins-ihmisiä en ole;) Kertaakaan en ole päällä niitä pitänyt. Mutta ikinä ei pidä sanoa, että "ei koskaan" . Mutta juhlapukeutumiseen ne ei musta ainakaan sovi. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä;)
 
Heissan mammat! Pitkästä aikaa täällä, kun on ollut muka niin kiirusta ja ihanainen noro-viruskin kyläili :x

Minullakin olo jotenkin epätodellinen ja vaikee aina uskoa että on raskaana! Oireita ei enää ole niin voimakkaina ja muutenkin mahaa ei ole turvottanut nyt. Ehkäpä se kohta kasvaisi niin, ettei tarvitse pähkäillä :LOL:

Noista viikoista kanssa. Unohtelen minäkin ne ja sitten aina pitää koittaa laskea ja miettiä, että missäs nyt mennään B) Mutta ei se esikkokaan sieltä päivällään lasketulla tullut, joten ei ehkä haittaa vaikka tässäkin viikot heittäis muutamalla päivällä välissä!

Ihanaa kun tuli kevät ja kesä ihan kunnolla! Puista vain poksuminen kuuluu kun lehdet kasvaa :heart: Ei ole kesän voittanutta!!!

Kaunista sunnuntaita kaikille ja koitan taas ehtiä tänne käymään jossain välissä.

Zaijuska ja Pumpura 15+1 (?)
 
Oon alkanu miettii et saako raskausaikana tulla painoa niin paljon ku o tullakseen? Jos siis ei mässäile koko ajan jtn. herkkui, roskaruokaa ym. vaan ne tulee ihan luonnostaan, koska eihän niille mahda mtn. Mun neuvola täti sano et mulle ei saa tulla enintää ku 15kg lisää, enkä siis ole ylipainoinen vaan ihan normaali. :)

mibetsy + mara 15+2
 
mibetsy riippuu toki lähtöpainosta, että paljonko sitä saa sallia tulla painoa, mä toivon ettei tuu kiloakaan, mut jos pari tulee niin eihän sille mtään voi =)
Itse olen ylipainoinen, en kuitenkaan mikään norsun kokoinen :D

BV ja Chilli 15+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja mibetsy:
Oon alkanu miettii et saako raskausaikana tulla painoa niin paljon ku o tullakseen? Jos siis ei mässäile koko ajan jtn. herkkui, roskaruokaa ym. vaan ne tulee ihan luonnostaan, koska eihän niille mahda mtn. Mun neuvola täti sano et mulle ei saa tulla enintää ku 15kg lisää, enkä siis ole ylipainoinen vaan ihan normaali. :)

mibetsy + mara 15+2
Kyllä painon nousua kannattaa mun mielestä rajoittaa. Ylimääräinen painon nousu (kun nousu menee yli 10-12 kilon) on kuitenkin rasvaa, josta ainakin useimmat haluavat päästä eroon synnytyksen jälkeen. Jos normaalipainoinen saa n. 10 lisäkiloa odotusaikana, siinä ei kyllä paljon rasvaa kerry.
Itse otan "tavoitteeksi" n. 10-12 kiloa odotusaikana, josta ei synnytyksen jälkeen jää korkaintaan kuin pari kiloa sulateltaviksi. :D
Nyt on tullut aika tasaiseen n. 200-250g/viikko painoa lisää (=3500g/15 viikkoa). Lopussa nousu toki kiihtyy, eli aika tarkkana ruokavalion kanssa saa olla. Mulla ei ole mitään mitään paino-ongelmia, vaan olen normaalipainoinen sporttinen nainen. En kuitenkaan halua alkaa laihduttamaan synnytyksen jälkeen, kun se on niin epämiellyttävää puuhaa. Parempi pitää itsensä kunnossa :D

Pikku-Katti rv 15+
 
Terese mullahan on sama ongelma kun sulla, sopivaa pukua ei löydy millään. Ja meillähän noita häitä just tänä kesänä sit riittää. Ekat on jo ensi viikon la ja siit sitten noin 3 viikon välein aina elokuun puoleen väliin asti. Ja sitten on rippijuhlia yms ja yhdet valmistujaiset. JOten puku todella tulisi kyllä käyttöön. Mutta oon kanssa ajatellut että ostan sitten jonkun juhlavan tunikan ja siihen leggarit jollei muuta löydy. :D

Painonhallitsemisesta ollaan puhuttu. En halua sitä 25 kg niin kuin viimeksi, mutta en mä nyt joka ikistä suupalaakaan ala kyllä kattoo ja miettii kuinka monta kaloria tässä on jne. Mutta sellai kuitenkin ettei sitä 25 kg tule, se on mun toive. Mulla oli laskenut 2 päivää synnytyksen jälkeen paino 15 kg. :D

Hipsua mäkin oon monesti ajatellut kun ei oo täällä näkynyt, että miten mahtaa hällä mennä. Joten kuulumisia odotellaan!

Mulla on edelleen pahaa oloa ja ihan hirveetä ketutusta. Esikoista kun odotin, mä olin lauhkee ku lammas ja pahoinvoinnista ei ollut tietookaan. Kun tää loppuis jo.

Ja sykkeistä mä oon kuullut että tytöillä ois korkeempi syke kun pojilla, mutta täällä ei ainakaan pitänyt paikkansa.

Liirah + Sissi
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
kysymystä pukkaa..saihan noita aurinkorasvoja käyttää ihan normaaliin tapaan näin raskausaikana ???
Olin jostain aikanaan lukevinaani, että ns. fysikaalisesti suojaavat voiteet olisi parempia ja niitä suositellaan käytettävän mielummin. Itse käytin kyllä rv 6-7 viikolla etelässä ollessani kyllä ihan perus arskarasvaa. Pitänee kysyä huomenna neuvolan tädiltä kun sinne menen. Kiinnostaa myös kuinka turvallista tuo auringossa ihan lököttely on. Nimemerkillä "suht kova auringonottaja".

Terese 14+5

 
Tinker Bell - sama täällä! Sanoin just eilen miehelle että mahdankohan olla enää raskaana kun olo on niin energinen eikä ole enää tissit kipeät eikä paha olo :kieh: Mutta kai se täytyy vaan uskoa oireettomuus tässä vaiheessa kuuluu asiaan ja tuolla masussa vielä joku elelee :heart:

Terese - tule kertomaan meillekin mitä neuvolassa sanotaan aurinkorasvoista ja yleensä auringonotosta B) Nimimerkillä "toinen auringonottaja".

SW 13+6
 

Yhteistyössä