**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Painon noususta on ollut puhetta. Mulla ei toistaiseksi ole paino juurikaan noussut (ihan hyvä niin). On pyörinyt ekan neuvolakäynnin jälkeen aika samoissa lukemissa, jossain kohtaa tipahtikin noin kilon kun ei oikein lämmin ruoka maittanut iltasin..
Itsellä painoindeksi siellä juuri lievän ylipainon puolella, joten kai ihan hyväkin ettei tässä vaiheessa vielä ole kovinkaan paljon painoa lisää tullut. Neuvolassa ei toistaiseksi ole asiasta ollut mitään puhetta, torstaina olisi toinen käynti joten voisi vähän kysellä miten ne tän asian näkee, mikä se hyvä painonnousu olisi.. vaikka en nyt kamalaa stressiä aio tästä ottaa ;)

Aamulla oli pieni huimauskohtaus, työmatkan loppupäässä tuntui että alkaa taju lähteä.. sellanen inhottava heikotus ja kylmä hiki :/ Onneks se meni aika äkkiä ohi, ja toivottavasti ei nyt ala toistumaan.. yksi samanlainen kohtaus oli joskus monta viikkoa sitten, johtuukohan verenpaineen laskusta vai mistä..? juuri olin aamupalankin syönyt ettei pitäis siitäkään olla kiinni. No, täytyy mainita tästäkin neuvolassa.

Aurinkoa viikkoon!
katjuska 13+5
 
Tilasin Femedaan sen 4D-ultra-ajan ja se on 6.7 tiistaina rv 20+6. Hinnaksi sanoivat 170 euroa kelakorvauksen kanssa (jonka saa vain jos menee ultraan ennen rv 24). Jos kelakorvausta ei saa niin se olis muistaakseni jotain 240 euroa. Me mennään tuota ennen, joten pitäisi siis saada se kelakorvaus. Eli heinäkuun alussa sitten lopullisesti selviää tämänkin tulokkaan sukupuoli.
 
Mä varmaan teen ennätyksen painon nousussa. Tähän mennessä tullut 6 kg :whistle: No, tuosta ehkä osa selittyy sillä, että lähtöpaino oli noin 3-4 kg alle normaalipainon. Esikoisesta mun paino nousi raskauden aikana vain tuon 6 kg. Eniten on noussut vissiin kolmosesta, 10 kg. Ja aina on paino pudonnut lähtötasoon jo pari viikkoa synnytyksestä. Ja aina on imetyksen aikana ollut se ongelma, että paino meinaa pudota liikaa. Siksipä en hirveästi stressaakaan.

Muari ja Sintti rv 15+2 (olen varmaan outo, kun muistan viikot aina tarkasti, vaikka jo viidettä viedään)
 
Hei taas! :wave:

Täällä alkaa pahoinvointi toden teolla helpottaa ja toivottavasti pysyykin pois. Nyt on mennyt kaks päivää, etten oksentanut kertaakaan! Jipii!! :) Väsymys on edelleen kamala, että sitä "energistä" toista kolmannesta tosiaan odotellessa.

Painoa mulle on tullut noin 2 kiloa. Ehkä johtuu tuosta oksentamisesta, ettei enempää ole vielä tullut. Paino kun laski siinä alussa muutaman kilon.

Toi Intelligender testi oli mulle täysin uus tuttavuus. Mieli tekis kyllä kovasti tilata, mutta toisaalta ei tässä ole rakenneultraan enää ku reilu 4 viikkoa. Hurjaa, kuinka aika menee. Kohta aletaan olla puolivälissä. :)

Mä odottelen jo kovasti niitä liikkeitä. Jotain siellä kyllä välillä tuntuu myllertävän, mutta ei mitään kovin selvää merkkiä vielä ole kuulunu.

Tervetuloa Uc1!

Eiköhän kaikki ole SW hyvin ja noi kivut vaan asiaan kuuluvia vihlaisuja! Tsemppiä! :hug:

Aaveelle onnittelut ultrakuulumisista! :)

Hipsusta oli tosiaan kiva kuulla!!

Mullakin alkoi doppleri toimia, kun vaihdoin patterit. :) Jo olin sen seinään heittämässä. Mut täytyy sanoa, et oon edelleen aika huono niitten kuuntelussa. Aina se syke löytyy, mutta kyllä sitä saa ettiä ensin.

Aurinkoista päivää kaikille!

T. Bigwish ja kyytiläinen 15+5 (?)
 
Bigwish - kiitos :flower: Mä odottelen myös kovasti liikkeitä mutta enpä taida niitä vielä moneen viikkoon tuntea.. :whistle:

Kävin neuvolassa ja sydänäänet kuului, vaikka sai niitä vähän aikaa etsiä. Neuvolantäti epäili että kivut kyljessä saattaa johtua lihas/hermokrampista ja säteillä siitä myös alavatsaan. Nyt kivut on mennyt melkein kokonaan ohi, paitsi normaalit nipistelyt munasarjojen kohdalta on jäänyt.

AaVeelle tuhannesti onnea loistavista np-ultrakuulumisista :heart:

katjuska80 - mua ainakin huippailee välillä kun nousen nopeasti seisomaan tms. Verenpaineet oli kuitenkin ainakin vielä viime viikolla ok.

Kyselin muuten apteekista aurinkorasvoista ja sieltä farmaseutti kertoi että mitä vaan voi käyttää. Ei siis kuulemma tarvitse erikseen ostaa vain fysikaalista suojaa sisältäviä.

Silent ja ihme 14+0 B)
 
Mulla ainakin heikottavan olon aiheuttaa verensokerin laskeminen. Auttaa kun juo esim.lasillisen tuoremehua tms. =)

Vitsi kun tuota lämmintä riittää :whistle: En valita tokikaan,mutta mä en ole mikään auringonpalvoja ja kun ollaan tämmösiä kalkkilaivan kapteeneita niin palaminen tapahtuu yleensä herkästi. Joten varjossa viihdyn minä =)

Kaksi yötä np-ultraan=)

LilliM ja manteli 12+1 (muistan viikot ja päivät tasan tarkkaan )




 
Neuvolassa käyty tänään. Eka kerran kuulin tänään sydänäänetkin, tähän asti ultrissa vaan nähnyt sykkeen. Hyvät sykkeet kuulemma oli 120-160 välillä. Kaikki muutenkin oli ok. Hemoglobiini laskenut hieman luonnollisesti, mutta edelleen reilusti päälle 120.

Puhuttiin noista seulonnoista ja mun tuloksista ja mun henkisestä hyvinvoinnista noiden tulosten takia. Purskahdin sitten yhdessä vaiheessa vähän itkuunkin:(

Huomenna on sitten the päivä, lapsivesipunktiopäivä siis. Jännittää kovasti, saas nähdä miten saan nukutuksi. Olis jo ohi ja tulokset selvillä, hyvät tulokset siis.

Terese 14+6
 
Mulla paino jatkaa vaan alaspäin menoa, nyt on tippunut n. 3 kg alkupainosta. Mulla on toki n. 10kg liikaa painoa, että en yhtään pode huonoa omaatuntoa siitä että paino tippuu. Tänään sitten paljastin töissä naisillekin tän raskauden ja yksi niistä heti kysyi, että missäs sun maha, no ei onneksi vielä näy ja toivon ettei vielä vähään aikaan näkyisikään. Mulla oli aika pieni maha esikoista odottaessa ja toivon, että tällä kerralla olisi sama juttu, pääsee helpommalla.

Meillä kotona tilanne jatkuu, mies puhuu erosta, mutta toisaalta sen puheet taas vaikuttaa ihan muulta. Kyllähän se väittää että sillä on joku, mutta mä en oikein usko sen vakavuuteen, kun toinen asuu kuulemma melkein 3 tunnin ajomatkan päässä. Niin ja ollaan puhuttu enemmän nyt kuin koskaan aiemmin, että saa nyt nähdä mitä tässä käy. Ei tuo tuosta kuitenkaan tän vuoden puolella minnekään varmaan lähde, ei sillä ole varaa ja mulle on vaan eduksi että pitempään tuossa pyörii.

shihtzu + mönniäinen 14+4 (jos oikein muistan)
 
Pitkästä aikaa vähän oman navan päivitystä:

Tänään oli toinen neuvolakäynti.:) Pikkusella sykki sydän ja täti tunnusteli että kohtu on kasvanut jo ihan kivasti. En tajunnut et se kohtu on jo noin "ylhäällä" kun se tunnusteli sitä kohdun reunaa jostain tuosta reippaasti navan yläpuolelta. Syke oli 155 ja hoitaja sano et ei usko siihen sukupuolen ennustamiseen sykkeestä, oli ihan pakko kysyä et onko siinä mitään perää.:D Muuten oli kaikki ihan ok.

Mulla oli paino tippunut reilun kilon, ei kyl haittaa yhtään kun tarpeeks on painoa ennestäänkin. Vähän vaan huolestuttaa, että saako vauva kaikki mitä se tarvii kun mulla on ollu jo pitkän aikaa ruokahalu aika kateissa.:/ Kokoajan on semmonen pieni nälkä mut ei yhtään huvittais mitään syödä.. Väkisin koitan jotain tukkia mikä vaan maistuis.

Seuraava käynti onkin sitten vasta heinäkuun puolessa välissä, kuulemma sen jälkeen sitten tihennetään neljän viikon välein. Musta on jotenkin vähän outoa kun raskauden puolessa välissä on käyty vasta 2 kertaa neuvolassa, onhan täs toki ultra ollut mutta kuitenkin.

Käyn täällä aika ahkerasti kyllä lukemassa mut oma kirjottelu jää aika vähiin näköjään.. Piti jollekin jotain kommentoidakin mut en nyt kyllä jaksa muistaa mitä, anteeksi tästä.:D

Elina ja 14+5
 
Tereselle voimia huomiseen!!! :hug:

Elina, vauva kyllä saa sulta omansa, ei huolta. Siinä kärsit sinä itse vaan, mikä ei tietenkään ole kiva juttu. Siinä mielessä kannattaa koittaa syödä mikä vaan alas menee. Ja vitamiinia purkista! :) Näillä helteillä ei meinaa itsellekään ruoka juuri maistua :(

aletheia 13+0 POKS!
 
pitäs vaihtaa kyllä nuo pureskeltavat kalkki-d vitamiinit tavallisiin kun pirulaiset laittaa mahan ihan kuralle..illal ku ottaa yhden niin aamul juoksee vessaan, ainakin tehokkaita ummetuksen poistajia *vink,vink niille jotka kärsii ummetuksesta * ;) :whistle:

joo, mut jos sitä raahautuis nokosille jos täs kuumuudes voi ees nukkua..
 
Terppa, painon noususta ollut puhetta, mä olen laihtunut 8 kg, mikä on vain hyvä 99,9kg mittarissa. Yhtään en sais kuulemma lihoa :attn: BV: mun lasketun ajan saa muuttaa uusi aika on 10.11, eli viikolla aikaistu. Ultra täti ei löytäny pienokaisen toista jalkaa??? sanoi että katsoo tarkemmin sitten rakenne ulrassa että kaikki pitäs olla ihan ok... Ensin täti ultras emätin anturalla, eikä koko vauvaa löytynyt :| itku jo pääsi, mutta sitten kun katso maha anturilla niin näkyi vauva ja sydämen syke, jalkoja en nähny, mut kädet ja pään ja keskivartalon... että tämmöstä, jalkoja odotellessa, onko muilla vastaavaa???
 
Huomenta!

Justinde: taisi olla aikasta surkee ultraaja sulla! Jaksuja sinne rakenne ultraan asti, toivottavasti saisit silloin toisen ultraajan...

Painosta: Mulla kans ensin nousi paino ihan kiitettävästi, kun piti jatkuvasti syödä jotain ettei oksu lennä :( Nyt kun olo on "normalisoitunu" uskon painonki pysähtyneen tähän joksikin aikaa! Esikon kortista katoin että häneltä nousi paino koko aikana vain 9 kiloo... Siinä kun pysyis nytkin!!! :LOL:

Meillä on isäntä ollut sairaalassa yön, ei mitään vakavaa vaaan ihan pieni suunniteltu operaatio vain. Minä ja poika vain ei saatu oikein nukuttua ilman iskää :'( Molemmat on nähty painajaisia yön ajan! Minulla seikkaili unissa eräs ällöttävä lehmä ( :saint: ) jonka kanssa miehelläni on tässä muinoin ollut sutinaa... mistähän senkin haahkan tähän hätään kaivoin!!! Mutta onneksi oli vain unta... Ei kivaa kuitenkaan!!!
 
Huomenia. :)

Heräsin yöllä hirveesee vatsakipuu, sellassii menkkamaisii ja aamulla sama juttu. Olin ihan paniikis, mut onneks on helpottanu ja ei ne ollu ku sellassii 1min kestävii vaan. :) mul viel viikko ja päivä neuvolaa, ei jaksais oottaa, pitäis soittaa sinne tnää ja yrittää muuttaa aikaa ku oon varannut hammaslääkärin ja neuvolan 30min välillä. :D On tainnu liikkuu silloin fiksui ajatuksia päässä :p

mibetsy + mara 15+4
 
taidan soitella neuvolaan tänään ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänäänet..
psykiatrin sanoista jäi eilen sellainen ajatus päähän pyörimään josko vauvalla ei oliskaan kaikki hyvin ja nyt haluaisin käydä varmistamassa tilanne..
sanoi jotain tähän tyyliin jotta mun masennuksesta johtuva olotila vaikuttaa myös sikiön hyvinvointiin joten nyt en tosiaankaan jaksa odotella viikon päästä olevaan neuvolaaikaan kun sikiön sydänäänetkin on kuunneltu viimeks kaks viikkoa sitten.. stressaan varmaan turhaan..huoh!

en kyl enää syö noita kalkki-d:tä, siis eilen illalla jätin ottamatta niin silti vatsaa väänsi heti aamusta ja ripulilla..vieläkö se edellisiltana ottama pilleri vaikuttaa...ei vaan sovi mun mahalle :kieh: noitakin pitäs syödä kun piikittelee klexanea mut ei noita pureskeltavia kyllä..

no tulipas pirtee viesti..sori

kurpitsa rv14+3
 
Nyt on alkanu vähän allergiaoireet helpottamaan kun vihdoin sain lääkkeet allergiaa varten. Oon niin väsyny etten jaksa kommentoida tai kirjoitella muutenkaan joten käyn vaan poksumassa!

AaVee & Baby 12+0
 
Kurpitsa, mulla oli kans alkuraskaudessa vähän tuollainen olo. Sanottiin että stressi ja unettomuus ynnä kaikki muu on huonoksi vauvalle. Ja samaten eihän lääkkeetkään hyvästä ole. Ja tietysti se stressaaminen vain noista sanoista kasvoi, vaikka sitä ei sellaiseksi tarkoitettukaan. Soita ihmeessä neuvolaan. Minä olen tainnut käydä jo kuusi kertaa siellä tämän raskauden aikana. Nyt on kahden viikon väli seuraavaan käyntiin, saa nähdä pärjäänkö va pitääkö vielä tässä välissä mennä.

Tereselle
voimia koitokseen!

Muari ja Sintti rv 15+3
 
Heippa marrasmasut, pitkällä menette! Ette varmaan muistakaan, mutta olin hetken joukossanne, mutta kesken meni maaliskuussa. Nyt haamuilen taas, mutta nyt se haamu tulikin jo reippaasti ennen oletettuja menkkoja. Viiva hiukan vahvistunut, mutta odottelen nyt vielä kun pääsen verikokeisiin pe ja ma, niin näkee miten hcg käyttäytyy tällä erää :) Clomeilla mentiin taas, tukena myös Luget, ovista en osaa sanoa koska se oikeasti oli, mutta ilmeisesti aiemmin mitä testi väitti koska plussa tuli niin aikaisin, ehkä jo dpo10-12.
Joten pitäkäähän mulle peukkuja, että pääsen pian liittymään tammimasuihin, siellä olin viimeksi kun esikoista odotin, 2 vuotta sitten :heart:

Voikaa hyvin!!!
 

Yhteistyössä