**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Mahtuisinkohan minäkin vielä mukaan..??? :p

Eli numero 2 olisi tulossa lasketulla ajalla 29.11. ja sairaala olisi Hys. Nauratti ihan kun luin uc1:n ilmottautumisen, kun niin samassa tilanteessa ollaan :D Tosin mä olen pikkasen nuorempi, ikää olisi 24v. :) Esikoispoikani syntyi 8.12.2008, mutta hänestä oli la 27.11., joten saa nähdä tuleeko lapsille sama syntymäpäivä :whistle: Nyt on pikkasen enempi tyttöolo, mutta en mä tuohon oloon luota. Viime viikolla oli np-ultra ja siellä kaikki kunnossa. Oon voinut tosi pahoin koko alkuraskauden, mutta nyt tuntuu, että on helpottamaan päin. Huh! Mutta parempi nuolasta ennen kuin tipahtaa :whistle:

Toivottavasti mahdun vielä mukaanne!

vaimo ja vauva rv 12+1
 
ihanaa toive, onnea kovasti plussasta!!

tervetuloo vaimo mukaan joukkoon

(.) valtakunnassa kaikki hyvin :) kävin pikaseen tuol neuvolas ja hetihän ne sydänäänet saatiin kuuluviin ja kyyneleethän siinä poskille vierähti..nyt on parempi mieli kun ei tarvi murehtia pikkuisen voinnista. syke oli siel 155-160 välillä.

kurpitsa rv14+3 edelleen
 
Justinde: Epäilenpä,että ultraajalla ei ole ollut oikein homma hanskassa :eek: Mutta uskon todellakin,että asia vaivaa mieltäsi!

Tervetuloa uusille =) Ahkerasti vain kirjoittelemaan =)

Tänne ei kummempia...huomenna the päivä kun viimeinkin odotettu ultra =)

LilliM ja manteli 12+2
 
Mulla oli tänään jokin ihme energiapäivä, kun töissä tuntui työnteko sujuvan kuin leikkiä vain. Tein vielä lisäkeikkana piirin, johon kuuluu reilu 30 juoksurappua, elikkä sellaisia kerrostalorappuja, joissa ei ole hissiä ja kaikissa piti mennä ylimpään kerrokseen asti. Ja silti ei mennet jalat maitohapoille ja töiden jälkeenkin oli vielä virtaa.
Mulla on nyt hävinnyt kokonaan ruokahalu, en vain saa mitään kiinteää kurkusta alas. Aamulla söin väkisin yhden ruisleivänpalan ja sekin oli työn ja tuskan takana. Minä luulen että tää mun ruokahaluttomuus johtuu tästä parisuhdeongelmasta mikä meillä on meneillään tai voiko tätä enää ongelmaksi sanoa, ohi tää taitaa olla. Mä stressaan jo nyt kauheasti sitä, miten mä maksan tän talon velan pois, teen laskelmia paljonko pitäisi tienata rahaa, että pystyn lainat makselemaan, mutta jotenkin on pakko onnistua, mä en halua tästä pois muuttaa, on sen verran tunnearvoa tällä talolla. Juoda olen kyllä pystynyt, nestemäiset kyllä maistuu. No tietysti tää hellekin tekee omansa tähän ruokahaluun, mutta koskaan aiemmin mulla ei ole näin totaalisesti ruokahalu kadonnut.

shihtzu + mönniäinen 14+5
 
Tereselle oikein paljon onnea/tsemppiä siihen lapsivesitutkimukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:

Kirppunen tule sitten kertomaan tulokset. Mä täällä jännitän, että mitä se sun huominen testi näyttää. ;)

Onnittelut toive! Ihana juttu kerrassaan. :heart:

Vaimo ja muut uudet tervetuloa! :wave: Aina mahtuu mukaan uusia.

Kurpitsa, hyvä kun sait levollisen mielen!

LilliMenninkäiselle onnea huomiseen ultraan! :heart:

Nyt on kuopuksen neuvolassa käyty. Käytiin samalla vähän noita esikoisen asioita läpi sekä tämän raskauden osalta. Kerroin käyneeni ultrassa Jorvissa ja saaneni verikokeiden tulokset. Riskilukua en saanut, joten täti katsoi sen sitten tietokoneelta ja se oli mun osalta 1:71000. (Ikää mulla nyt 34, syksyllä täytän 35). Ensi viikolla on sitten mun toinen neuvolakäynti. Silloin kuunnellaan neuvolassa eka kertaa nuo sydänäänet. Kamalan pitkä väli näissä neuvolakäynneissä. Toivottavasti seuraavissa ei olisi näin pitkä väli.

Katja-75, rv 13+6

 
Vieläkös mahtuisi mukaan? :wave:

Ikää minulta löytyisi 33v ja kolmosta odotellaan perheeseemme. Meillä on jo 5v poika ja kohta 4v täyttävä tyttö, kolmosen laskettu aika olisi 28.11. Synnytyssairaalana Södersjukhuset (SÖS) Tukholmassa.

Tänään käytiin niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli juuri niin kuin pitikin. =) Turvotusta oli 1,1mm ja riskiluvuksi laskettiin 1:14 000. Meillä esikoisella on downin syndrooma minkä takia lähtökohtaiset riskit olivat huomattavasti suuremmat mutta nyt kuitenkin ultra ja veriseula antoivat noinkin lupaavia tuloksia. Nyt sitten voitaneen alkaa oikeasti uskoa että meille on vauva tulossa, tähän asti olen ollut aika varpaillani kaiken suhteen. :D

Madicken, rv 12+1
 
Heipparallaa!

Täällä vielä yksi mattimyöhänen kiiruhtaisi mukaan! =)
Raskausviikko 14+3 menossa, ekaa vauvaa odotellaan syntyväksi 13.11.10 ja ikää mulla on 39.

Luin teidän kirjoituksia muutamalta sivulta ja ajattelin, että olis kiva vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa. Tuttavapiirissä ei nyt kukaan odota tällä hetkellä.

Olen jo käynyt np-ultrassa ja siinä kaikki oli ok. Kauheesti jännittää kokoajan, mutta kyllä tää alkaa jo onnentunteitakin mukanaan tuoda. Hoidoilla alkunsa saanut raskaus ja yksi km takana, joten tulee näköjään huippuvarovaiseksi.

Onko teillä vatsat jo pyöristyny? Mä en tiedä onko tää läskiä vai mitä, kun painoa on tullut kolmisen kiloa. Mietin vaan, kun yo-juhliin meno olis reilun kahden viikon päästä, että vieläkö pystyy peittämään tämän suvulta... Miehen mielestä näkyy jo, mutta itse en osaa sanoa.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Terkuin Tuuttituulia 14+3
 
Heips!! :wave:

Tulin vain poksumaan 13 POKS! :) Meillä oli pe muutto ja uudessa kämpässä ei toimi netti, joten on jääny niin kirjoittelu kuin lukeminenkin nyt hyvin vähäiseksi.. Eikä oo ehtiny kenenkää muunkaan koneella käymään.. Nytkin on lähettävä siivoamaan se vanha asunto et voidaan luovuttaa avaimet.. :) Mut ootte mielessäni!! :flower:
 
Tervetuloa uusille :)
Piti vaan tulla taas toteemaan, että on tää ihmeellinen tää ihmisen mieli.. Jotenkin taas jännittää ja pelottaa torstainen neuvolakin taas, että kuuluuko siellä nyt sydänääniä ja onko kaikki ok. Hitsiläinen kun ei nyt osaa lakata huolehtimasta! On niin neuroottinen olo siitäkin, että nyt kun on alkanut ihmisille tästä kertoa niin ihan varmasti tapahtuu jotain pahaa.
Yleensä kun otan asiat aika iisisti, mutta on nyt vissiin sen verran iso ja tärkeä asia kyseessä että kaikenlaiset pelot nostaa päätään. Täytys nyt koittaa relata jotenkin :p

katjuska 13+6
 
Tervetuloa uusille :)

Mulle oli tullu kahdessa kuukaudessa painoa 5kg ja vähän jännittää, paljonko se on nyt vielä noussu lisää. Nyt on ihanaa kun pystyy vihdoinki lihomaan, ennen en lihonu vaikka söin mitä enkä liikkunu ollenkaan. Maha alkaa olla jo aika paksu, ja jännään mahtaako naapurit jo tänään huomata sen :)

Perjantaina on neuvola ja pelkään ja jännitän samoin ku katjuska80, että kuuluuko ne sydänäänet. Ois kyllä ihanaa kun kuuluis niin vois taas hetkeksi rauhottua. Oon luonteeltani kauhea pelkuri ja stressaaja, mutta nyt raskauden aikana oon ollu jotenkin normaalia tasapainosempi ja onnellisempi, vaikka kaikki uusi jännittääkin. Minusta on ihana olla raskaana, tuntuu niinku kuuluis johonkin ja elämällä on ihan uudenlainen tarkotus :heart:

Onko teistä muista ihanaa olla raskaana?

pnda ja miisumi 13+1
 
Katja-75 Juu tuun sitten ilmoittamaan tuloksen :D
Yritin varata 4D ultraan ajan, mutta en vielä saanut sitä, täytyy soittaa parin viikon päästä, tekevät mieluiten sen viikolla 20-22 ja KELA korvauksen saa, kun käy ennenkun RV 23 tulee täyteen.

pnda mun mielestä raskaana olo ei ole mitään herkkua, mutta ei auta valittaa, jos lapsen haluaa saada :heart:

kirppunen 16+4
 
Lapsivesipunktio takana. Mikään miellyttävä kokemus se ei ollut, mutta hengissä olen. Jouduttiin ottamaan näyte tosi alhaalta, kun mun virtsarakko oli niin tyhjä. Ja kun näyte otetaan alhaalta, niin se tuntuu kuulemma piirun verran inhottavammalta. Särkemään alkoi mahaa heti toimenpiteen jälkeen ja nappasinkin lääkärin ohjeen mukaan heti 1g panadolia, äsken otin toisen satsin.
Levon merkeissä ja ihan makaillessa on koko päivä mennyt. Nyt jännittää sitten, ettei tule mitään komplikaatioita. Eka vuorokausi kaikista kriittisin hetki. Ja tietty tulokset jännittää kanssa. Tulosten pitäis tulla viikon sisään.

Terese 15+0
 
Tuuttituulia, varmaan vähän samanlaisia ajatuksia täälläkin. Siis takana pari keskenmenoa ja nuo kaksi onnellisesti päättynyttä raskauttakin pitivät pitkään jännityksessä (vuotoja puolillevälin ja muita ongelmia, esikoisella ihan viimemetreille asti). Siksi alunperin ajattelin etten ennen rakenneultraa uskalla edes huokaista helpotuksesta, mutta ihmeen kaupalla tämä raskaus on kaikkineen tuntunut niin "normaalilta" että kun tuossa np-ultrassa tuli noin hyvät tulokset niin eiköhän tämä sitten mene kunnialla loppuun asti. :D Kuitenkin vasta nyt alan oikeasti tajuta olevani raskaana! Tähän asti en ole uskaltanut keskenmenon pelossa edes enempää ajatella kokoasiaa.

Ja tosissaan tuntuu että vatsan seutu olisi jo pyöristynyt vaikka kieltämättä edellisiin raskauksiin verrattuna siihen on kyllä kertynyt muutakin ylimääräistä. :ashamed:

Madicken 12+1
 
Painosta Voisin minäkin vielä lisätä sen verran, että ekan neuvolan jälkeen olin laihtunu 2kg, toisen jälkeen oli tullu 300g lisää. Eli -1,7kg on tän hetkinen saldo :D

katjuska80 Mulla myös on noita huimauskohtauksia. Ne on inhottavia :( Verenpainetta mulla epäillään..

elina-87 Mulla on vähän samaa "vikaa", ettei oikein ruoka maistu. Pahoinvointi on jo melkein kokonaan poissa, mut ruokaa ei silti tee mieli.. Varsinkin aamulla joudun pakottamaan itteni syömään jotain.. Mulle neuvolassa sanottiin, et vauva ottaa sen mitä tarvii, ettei tarvi pelätä.

terese toivotaan parasta!

toive81 ihana uutinen! Paljon onnea sinne :flower:

tervetuloa uudet :flower:

pnda Mulla on tässä raskaudessa ollu liikaa inhottavia vaivoja, mistä en todellakaan pidä. Mutta muuten raskaana oleminen on ollu ihanaa, oon ylpeä mun masustani ja olo on paljon itsevarmempi. Kyllähän tämä huolta ja murhetta teettää, mutta olen onnellinen!

Nallu ja Hattivatti 17+3
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Reissusta palattu kotiin, en sanoisi, että kovin rentoutuneena, oli melko tukalaa autossa matkustaa kun ei ilmastointiakaan ole..
Huomenna neuvolalääkäri, vähä meinaa jänskättää.. Punnitus siis.. Tuli hiukan roskaruokaa reissussa syötyä, niin varmasti näkyy painossa.. Ja perjantaina np-uöltra

puhnalle 12+5
 
Yksi neuvola käynti taas takana. Kaikki oli ihan ok. Verenpaineet on neuvolassa aina huimat, joten kotimittauksia jatketaan kuten aina. Miten voi neuvolassa saada sykkeensä nousemaan aina 115, kun se kotona on alle 70. Käsittämätöntä! Ei tollaisella sykkeellä ja tolla mielentilalla, joka tuossa sykkeessä on niin voi saada matalia paineita.

Kohtu oli kasvanut hyvin, oli jo melkein navassa. Sf mitta otettiin kanssa ekaa kertaa ja se oli 13 cm. Hyvä että vauva kasvaa hyvin, kun ei taas tiedä miten pitkälle tässä raskaudessa päästään. Liikkeet neuvolakorttiin merkittiin ++.

Hemoglobiini oli laskenut nyt, joten rautakuurille jouduttiin. Olen syönyt raskaana oleville tarkoitettua multivitamiinia, jossa raudan määrä on muistaakseni 143% päivän tarpeesta, mutta se ei näköjään ole riittänyt. Hg oli siis 109. Ei ihme että väsyttää koko ajan.

Aurinkoista kesän alkua kaikille ja jaksamisia!

Tiikeri ja pikkuinen 15+1
 
Huh heijaa!
Täällä kanssa yks joka kärsii huimauksesta ja tänään sitten harjoittelussa lähti taju ja löysin itseni lattialta, kun lääkäri piti jalkoja ylhäällä :headwall: Ja sama lääkäri oli sitten neuvolassa lääkärinä ja sille sit naurettiin siellä :LOL:
No mutta asiaan...kaikki ookoo neuvolassa..painoa ei ole tullut lisää viime kerran jälkeen eli ainakaan 6 viikkoon . RR on itse mitattuna aina ihannelukemissa, mutta neuvolassa se nousee huomattavasti. Jännitän niin älyttömästi :ashamed:
Sydänäänet kuului hyvin, mutta niin ne on kuuluneet kotonakin. :)
Ja muutenkin asiat on nyt kivasti...enää 2,5 viikkoa 11 viikosta jäljellä harjoittelua ja sit töihin.

Riikka & öttis 14+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Vieläkös mahtuisi mukaan? :wave:

Ikää minulta löytyisi 33v ja kolmosta odotellaan perheeseemme. Meillä on jo 5v poika ja kohta 4v täyttävä tyttö, kolmosen laskettu aika olisi 28.11. Synnytyssairaalana Södersjukhuset (SÖS) Tukholmassa.

Tänään käytiin niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli juuri niin kuin pitikin. =) Turvotusta oli 1,1mm ja riskiluvuksi laskettiin 1:14 000. Meillä esikoisella on downin syndrooma minkä takia lähtökohtaiset riskit olivat huomattavasti suuremmat mutta nyt kuitenkin ultra ja veriseula antoivat noinkin lupaavia tuloksia. Nyt sitten voitaneen alkaa oikeasti uskoa että meille on vauva tulossa, tähän asti olen ollut aika varpaillani kaiken suhteen. :D

Madicken, rv 12+1
Tervetuloa mukaan, kerrankin yksi nikki jonka muistan mitäs nytin puolelta =)
Ja muille uusille tervetuloa, tulen aamulla päivittämään listan :wave:

BV ja Chilli 16+1
 
No niin intelligender testi tehty ja aivan selvää poikaa näytti. No se selviää sitten kesäkuussa rakenneultrassa. Mahdollisuus onneksi on 50/50 tyttö tai poika :LOL:
Olisihan se poika kiva lisä tähän meidän naisvaltaiseen porukkaan.

Mut nyt töihin :wave:
 
Moikka

Piti stressi-asiaa tulla kommentoimaan, josta oli aikaisemmin puhetta. Vaikka kuinka sanotaan, että odotusaikana pitäisi minimoida stressin aiheuttajat ja olla psyykkisesti tasapainossa, niin kaikki sen ymmärtävät, että aina stressin aiheuttajien poistaminen ei ole mahdollista.
Toiset ihmiset reagoivat elämänmuutoksiin nimen omaan stressaantumalla. Se on ikävää, mutta se on näiden ihmisten tapa reagoida uuteen tilanteeseen. En pysty millään uskomaan, että väliaikainen stressi odotusaikana vahingoittaisi lasta mitenkään pysyvästi. Ei ihmisen elämä ole yleensä niin tasaista, että sikiötäkin ei olisi "tehty" kestämään ajoittaisia koviakin paineita.
Tärkeintä mun mielestä on käsitellä pian huolenaiheet ja päästä ikävienkin asioiden kanssa sopusointuun, niin kyllä se stressikin siitä laantuu.

Eipä tällä kertaa muuta :D

Pikku-Katti, rv 16+0 :heart:
 
uusille tervetuloa! :flower:

eilen siis neuvolassa, kaikki hyvin, painokin oli tippunut kilon vaikka pahoinvointi hellittänyt :D lääkäri ei ensin kuullut sydänääniä mutta pyysi terkkarin kokeilemaan joka sai ne heti kuuluville, sydän sykki huimasti :heart:

mulla maha on jo kasvanut selkeästi, mutta omat housut vielä menee kiinni kuitenkin, ja nyt on oikein toden teolla alkanut tuo vessassa ravaaminen :LOL: ihan käsittämätöntä kun mä oon aina ollu sé, joka käy tosi harvakseltaan vessassa :LOL:

mutta aurinkoista päivää kaikille!

saana & 14+5
 
Tervetuloa Madicken ja TuuttiTuulia! :flower:

Kirppunen, teillekin "poikalupaus"! Kiva sitten 4D-ultrassa nähdä miten hyvin nämä testit lopulta piti paikkansa. ;)

Täällä ei mitään uutta. Tulin vain poksumaan.

Katja-75, rv 14+0 POKS!

 
Pikku-Katti, olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta stressiasiasta! Minusta ihmisen elämä on jatkuvaa muutosta ja siihen kuuluu tietynlaista stressiä, jännitystä, hermoilua tms. Jollain enemmän ja toisella vähemmän. Mutta en todellakaan usko tuollaisen raskausajan stressin vaikuttavan millään lailla sikiöön, toki äidin jaksamiseen sillä on vaikutusta ja siksi voi tietty kohdallaan miettiä mikä tässä poikein stressaa ja voinko tehdä asioille jotain. Jos ei voi niin pystyykö sitten jollain tasolla "antamaan olla" ja hyväksymään ne niin ettei turhaan kuluta voimia ylimääräiseen stressaamiseen.

Olen jo luopunut toivosta päästä ikinä niin harmoniseen ja tasaisen onnelliseen tilaan mikä oli esikoista odottaessa. :D Elämässä on vaan nykyään tiettyjä epävarmuustekijöitä joiden kanssa on elettävä.

Muuten, olen välillä selaillut pinoa jo aiemmin mutten kuitenkaan niin aktiivisesti että olisin pysynyt jutuissa mukana. Siksi kyselisin 4d-ultrasta, eli onko monet menossa sellaiseen ja jos niin millä viikoilla? Itse en aiemmissa raskauksissa tuollaisia ajatellutkaan mutta nyt houkuttelisi kovasti...

Ja löytyykö muita jotka tietävät että lapsi tulee syntymään sektiolla? Meillä kaksi edellistäkin syntyivät sektiolla, ehden jos toisen värikkään käänteen jälkeen mutta nyt siis on jo alusta asti selvää että lällä kertaa tulee suunniteltu sektio (jos ei sitten jotain yllättävää tapahdu sitä ennen). Hassu ajatus sekin että sitten tietää jo hyvissä ajoin lapsen syntymäpäivän jne...

Madicken, rv 12+2
 
Madicken, mä olen menossa 4D-ultraan Femedaan rv 20+6. Mulla tämä kolmas lapsi syntyy suunnitellulla sektiolla, koska kaksi aiempaa raskautta ovat molemmat päätyneet kiireelliseen sektioon. Synnytystapa-arvioinnissa noin rv 36-37 saan sen sektioajan.
 

Yhteistyössä