**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Tervetuloa Plasebo!

Täällä same old same old... paha olo jatkuu ja väsyttää. Eilen oli varsinaine virta piikki ja sain ihan hirveesti kaikkia asioita hoidettua. Nyt vaan odottelen et pääsen kotiin ja nauttimaan tuosta helteestä!

AaVee ja Baby 11+3
 
Täälläkään ei näytä tämä pahaolo väistyvän, väsymystä ei enää niin paljoa ole.
Niin ja tervetuloa uusille :)
Yritän nyt irrottautua tietokoneelta ja saaha jotain aikaiseksi ku tyttö nukkuu..

puhnalle12+1
 
Vau, kerralla kahdet kaksosten odottajat! Tervetuloa mukaan!

Kylläpäs tuo aurinkoinen ja lämmin keli saa ajatukset ihan harhateille, töistä ei meinaa tulla mitään, vaikka vaan puolipäiväisenä puuhailen tällä hetkellä :)

Olen pannut merkille, että tietyt oireet alkavat pikku hiljaa helpottaa.. rinnat eivät ole muutamaan päivään olleet enää niin arat kuin aikaisemmin, samoin jatkuvaan ummetukseen on tullut pientä helpotusta. Sen sijaan pahat olot tulee ja menee, samoin väsymys. Tässä ehdin jo huolestua, että ei kai tuo oireiden väheneminen ole paha merkki... toivottavasti se tarkoittaa vaan sitä, että lähestytään tuota "seesteistä" toista kolmannesta..

Alavatsaa nippailee ja juilii tuon tuosta, välillä aiheuttaja on selvästi suolisto, mutta toisinaan on sellaisia menkkamaisia jomotuksia ja pientä juilintaa, kohdun kasvukipuja kenties? Joku näistä taisikin aiemmin jo tiedustella, mutta kyselen nyt minäkin, että millaisia alavatsatuntemuksia muilla on ollut näillä viikoilla?

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Siilinlapsi ja öttis 11+5
 
Nyt on pakko kommenteoida tota plasebon pyyntöä / käskyä. ;) Mä kun en vieläkään tiedä mun viikkoja joten sen takia en niitä laita. On se BVlle inhottavaa sitten joka viikko vaihtaa mun laskettua aikaa kun se on muuttunut joka ultran jälkeen. JOten siinä mun syy miksi EN laita viikkoja. Ugh, olen puhunut.

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Tänne ei uutta. Pahaa oloa ja kiukkua. Siis ihan normiolo tämän raskauden myötä. :LOL:

Ketä kaikki meinaa tilata ton testin? Mun on kyl melkein pakko.

Liirah + Sissi
 
Ihanaa, uusia tullut, onnea paljon :heart: :flower:

Np-ultra kuulumisia :D :heart: Tällä kertaa kaikki on hyvin. Nuppunen vastasi päivälleen viikkoja ja LA ei siirtynyt. niskaturvotus 1,4mm, joten ihan hyvä. Riskiluvuksi tuli 1:6000, joo, parempiakin on nähty, mutta kortiin kirjoitti riski normaali, joten se riittää meille :) Kyllä siellä helpotuksen kyyneleitä tuli miehen kans vuodatettua, niin helpottunut olo tuli. Menetysten ja hyvin vaikean epämuodostuman jälkeen tämä on jotain käsittämättömän ihmeellisen ihanaa :heart: Pieni rakas vain liikuskeli siihen tahtiin, että oli vaikea saada hyvää kuvakulmaa, muta kätilö oli ihanan rauhallinen ja sanoi, "katotaan nyt hetki tätä kilpavoimistelua ja odotellaan, että pitää hengähdystaukoa" :D

Nyt ei oikein edes osaa ajatella muuta, on niin ihana ja helpottunut ja erittäin onnellinen olo :heart:

Niin no, kortin kääntöpuolella on tänään todettu raskaudiabetes, kun tulokset tuli. Arvot tosin sen verran vähän pielessä, että ruokavaliolla varmaan taas mennään. Viimeset kolme raskautta on ollu tämä rd riesana, joten kyllä se tälläkin kertaa siinä sivussa menee.

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+4
 
liirah: en aio tota testiä tilata..en ees tiedä haluanko tietää etukäteen sukupuolta

viikkojen kirjaamisesta: oon kyllä laittanut melki aina viikot kirjottelun perään mut jos tosiaan monesti päivän aikana kirjottelee niin sit tuntuu vähän hölmöltä...

tosi lämmin päivä ja tosi kiva kun ei mihinkään viileempään ja ohkasempaan vaatteeseen mahdu ja sit pitää ahtaa jotku farkut tai verkkarit jalkaan :headwall: B)

tervetuloo uusille ja kiva kun joukossa on pari kaksostenkin odottajaa :)


kurpitsa rv13+6
 
Mä en myöskään tilaa sitä testiä, koska en viitti maksaa sitä hintaa siitä arvauksesta...sama ku antaisin jollekki 5e ja kysyisin kumpi tulee ja sit oottelen menikö oikein :D Yritän sit rakenneultrassa katsoa.

Ihana päivä tänään..enää 3 viikkoo harjoitteluu ja sit alkaa kesätyöt ja sit elokuu lomaa... B)

Nyt jo tuntuu melko usein liikehdintää alavatsalla...mut ei kuitenkaan joka päivä.
Taidan lähteä keuppaan ostamaan puutarha tavaroita ja laitan tänään pihan kuntoon.

Riikka & öttis 14+2 :heart:
 
Aurinkoista päivää kaikille B)
Kiva että uusia on tullut joukkoon, ja hyviä ultrakuulumisiakin on tullut lisää :) Lumi-Marja voin hyvin kuvitella sun ja miehesi fiilikset, onnea hyvistä uutisista! Meilläkin kyyneleet vierähti viikko sitten kun tajuttiin, että kaikki on tällä kertaa ok. Ultrahuoneeseen mentäessä kun tuli ekaksi mieleen viime kertainen suuri pettymys. Se onnen tunne on kyllä jotain aika ihmeellistä kun sitä pientä siitä ruudulta tuijottelee!
Ensi viikolla on neuvola, ja kuullaan sitten toivottavasti sydänäänet ensimmäisen kerran :heart:

Me todennäköisesti kysytään sukupuoli sitten rakenneultrassa, jos pystyvät näkemään. Ja ehkä voisi käydä 4d:ssä, jos raaskiis siihen rahojansa laittaa.. Silti ajattelin pitää vaihtoehdot ihan avoinna, kun ilmeisesti sekin ultran ennustus voi mennä pieleen..? Salaa toivotaan ehkä pientä tyttöä, mutta kunhan vaan terveenä sieltä joku tulee niin aivan sama kumpi ;)
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

katjuska13+2
 
Ei olekaan tullut hetkeen kirjoiteltua. Jotenkin tuntuu, että tässä vaiheessa raskaus etenee aika lailla omalla painollaan eikä mitään uutta tapahdu.

Mä käyn alle kahden viikon välein neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Sinänsä sen pitäisi olla pikainen toimitus, mutta kyllä siinä viimeksikin lähes puoli tuntia vierähti koko käynnissä, kun ääniä ei millään meinannut löytyä. Ja viikot kuitenkin jo 14+. Mulla on istukka edessä, joten sen syke kyllä kuului ja hyvin. Siinäkin vaiheessa kun Sintin syke löytyi, niin se löi hiljaa taustalla ja istukka piti omaa meteliään paljon kovempaa.

Nyt en muista nikkiä, mutta sinulle joka mietit ostaako äitiysvaatteita vai ei jos tuleekin keskenmeno. Kuten täällä on ollut puhetta, niin mitään turvallista vaihettahan ei ole. Itse ajattelen niin, että vaatteet voi myydä tai säästää seuraavaan raskauteen. Meillä on takana vauvan menetys pitkillä viikoilla ja juuri edellisenä iltana olin ostanut uudet äitiysvaatteet. Ja ihan oikeasti, kyllä se lapsen menetys oli niin suuri asia, ettei niillä yksillä housuilla ollut siinä tilanteessa yhtään mitään merkitystä.

Nyt lähden tekemään lapsille ruokaa. Jos sitten taas vaikka haravoimaan. Ja vilkutus niille ketkä tunnisti :)

Muari kera Sintin rv 14+6
 
Tervetuloa uudet :wave:

Siilinlapsi - Mulla on myös kaikenmaailman nippailuja ja vihlontoja alavatsalla ja vaikka tiedänkin että ne (kai) kuuluu asiaan, on se vähän pelottavaa :| Viimeeksi viime yönä sattui niin pirusti kun käänsin kylkeä ja tänään on vihlonut muutenkin enemmän kun taas vähään aikaan :/

Mä en taida uskaltaa tota sukupuolitestiä tilata, vaan odottelen kiltisti rakenneultraan :)

Mekin saatiin kirje kotiin jossa sanotaan veriseulan tulos on normaali, ihana juttu :)

SW ja ihme 13+4
 
Kotidobbleri on niin mun pelastaja! Äsken kuuntelin vauvaa, ja sykkeeksikin vempain laski 151 lyöntiä minuutissa :heart:
Mies on sitten toinen tarinansa, ilmoitti tulevansa myöhään kotiin ja oli äkäinen kuin ampiainen :( En oikein jaksaisi kuunnella jatkuvaa valitusta, negatiivista asennetta ja kiroilua, kotiasiat meillä on kyllä ihan kunnossa, mutta työ yrittäjänä on mitä on. Eikai mikään oikeuta ketään purkamaan kiukkuaan toiseen ihmiseen. No kai tää tästä lutviutuu.
Tanya 16+0 *poks*

Ai niin, kaikille uusille tervetuloa pulisemaan :flower:
 
Heipsis ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Täällä ei pahoinvointi ja väsymys ota laantuakseen ja mua ihan hirvittää kun maanantaina pitää reilun kahden viikon tauon jälkeen mennä töihin....ja kertoa pomolle että vauvaa odotellaan...ihan hirvittää!

Maha eli kohtu on jännästi yhtäkkiä tosi ylhäällä ja se tuntuu niin ihanasti aina välillä kun makoilee selällään :heart:

Muistaakos tai tietääkös kukaan, miten ne meni kun oli sellainenkin juttu, että vauvan sykkeestä voisi hiukan päätellä sukupuolta, se meni jotenkin niin että jommalla kummalla on yleensä korkeampi ja toisella tietty sit matalampi...???

Nimiä on pähkäilty, pojan nimeä on niin vaikea keksiä, tytön olisi heti monta vaihtoehtoa... tää menee vielä vaikeaksi kun isäntä on hiukan eri linjoilla mun kanssa ;)

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 13+2
 
uusille tervetuloa mukaan :flower: !

meillä nimet on jo molemmille päätettynä.. pojan nimi saattaa kyllä vielä muuttua mutta tytön ensimmäinen nimi tulee pysymään jos tyttö tulisi =)

tänne ei ihmeempiä, olo on aika tasottunut, ens tiistaina olisi sitten neuvola nro 2 lääkäri mukaan lukien.

mä joudun tuohos sokerikokeeseen vasta rv 28... mielestäni aika myöhään mutta totesivat vaan että kun ei oo sukurasitetta niin ei tarvetta aikaisemmin.. no, en sitä kyllä odotakaan.. :D

saana & 14+0 :heart: poksuu...
 
Tervetuloa uusille!! :flower: Ja onnea molemmille kaksosten johdosta :)

liirah Mä en ainakaan vielä tilaa tota testiä. Haluaisin kovasti, mut mies ei oikein luota koko testiin ja ei halua sitä tehdä.. Täytyy siis odotella rakenneultraan asti, jos siellä olisi mukava ultraaja ja kertoisi sukupuolen.

Tanya Anna miehesi "kiukuttelut" olla, kyllä se varmasti on jo paremmalla tuulella kun on saanut hengähtää kotona puoli tuntia. Jotkut ihmiset reagoi vain niin vahvasti, jos jokin ottaa päähän (minä olen yksi heistä ). :hug:

Supistuksista Te jotka olette jo olleet raskaana, niin miltä ne supistukset nyt sitten tuntuu? Lähinnä mietin niitä harjoitussupistuksia.. Ja missä päin teillä tuntuu ne harjoitussupistukset? Jos mahassa, niin tuntuuko siinä pinnalla vai syvemmällä?

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ok. Aika rutiinikäynti oli. Neuvolatäti sanoi, että mulla on maha kasvanu jo hyvin (sano vertauksen vuoksi, että useasti ekaa lasta odottavilla mahan kasvamisessa voi mennä pitkällekin ). Ja onhan tämä jo ISO :heart: Kohdun korkein kohta on mulla navan kohdilla =)

Nallu ja Hattivatti 16+6
 
Supistuksista: Mä en esikoisen kohdalla tuntenut ensimmäistäkään supistusta ennen kuin synnytys käynnistyi 40+3...

Nimistä vielä: Meillä oli esikoiselle nimet keksittynä, lähinnä eka nimi, tytölle ois ollu koko litania, mutta sitten pojan nimeksi ei tullutkaan suunniteltu kun yhtäkkiä sieltä masusta tupsahdettuaan näyttikin eri nimiseltä, just sen nimiseltä kuin mikä nimi nyt on :heart:

vaahtis 13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
Muistaakos tai tietääkös kukaan, miten ne meni kun oli sellainenkin juttu, että vauvan sykkeestä voisi hiukan päätellä sukupuolta, se meni jotenkin niin että jommalla kummalla on yleensä korkeampi ja toisella tietty sit matalampi...???
Tää kiinnostaa mua kans!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
Muistaakos tai tietääkös kukaan, miten ne meni kun oli sellainenkin juttu, että vauvan sykkeestä voisi hiukan päätellä sukupuolta, se meni jotenkin niin että jommalla kummalla on yleensä korkeampi ja toisella tietty sit matalampi...???
Tää kiinnostaa mua kans!! :wave:
Hei nyt mä löysin että tytöllä olis korkeampi syke, mutta ei todellakaan mitenkään varma keino arvutella sukupuolta...
 
Sykkeestä sen verran, että usein syke laskee mitä enemmän on viikkoja niin mistä kohtaa se tulisi laskea? :D
Meidän tytöllä oli aluksi 160 ja loppua kohti 120, joten vaikee juttu.
Nyt tulokkaalla oli lähes 180 lyöntiä minuutissa eli tulisko taas tyty? :LOL:
 
Oisko teillä antaa ideoita millasta asustetta vois miettiä serkun ylppärijuhliin, kun maha pömpöttänee kolmen viikon päästä jo jonkin verran. Silloin menossa 17+ jotain, jos kaikki etenee hyvin. Tähän saakka mun juhlapukeutuminen on koostunut kotelomekoista ja kynähameista yms. Nyt pitäis sit mahalle olla jo jonkin verran tilaa ja tän hetkinen ajatus olis, että raskaus pitäisi vielä salatakin.
Oon kolmekymppinen ja tykkään pukeutua suht klassisesti. Ideoita? Hirveesti en viitsis myöskään törsätä rahaa.

Terese 14+3
 
Ihana aurinkoinen päivä takana joten ulkoilua ulkoilua...tosin ukkonen kiusasi aina välillä ja meidän 2.5vee pikkumies ei tykkää =)

Eikös sykkeet mene niin,että pojalla tiheämpi syke ja tytöllä "harvempi"??

Mun tekisi kanssa milei tilata se sukupuolitesti ja mieskin antoi luvan :D mutta toisaalta olisi ehkä järkevämpää odottaa vaan rakenneultraan ja kuulla tulos sieltä :D

Mutta nyt ei ajatus kulje :wave:

LilliM ja manteli 11+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Kojootti, onko sulta otettu ne odottajan peruslabrat, hivit sun muut? Nioissä pitäisi olla myös nuo veriryhmävasta-aineet. Jollet tiedä niin soita ihmeessä neuvolaan ja kysy asiasta! Ihmeen myöhään teillä tosiaan pääsee jos ihan eka käynti on puolivälin jälkeen!

Tänne kuuluu hyvää, tiistain np-ultrassa näkyi virkeä vauva ja turvotus 0,6 mm eli ihan hyvä =) Veriseulan tuloksia vielä odotellaan mutta hyvillä mielin olen =) Lähdetään mummolaan ja mökkeilemään pitkäksi viikonlopuksi ja säätiedotuskin näyttää kerrankin suotuisalta, jee! Hyvää helatorstaita kaikille muillekin :wave:

Ai niin, lasketuksi ajaksi saisi päivittää mulle 27.11. ja viikkoja nyt siis 11+5
Mulla on kyllä ollut eka neuvola, mutta Turussa verikokeita otetaan vaan muutamassa paikassa. Eli siis mulle iskettiin lähetteitä kouraan ja neuvottiin varaamaan aika verikokeille ultran jälkeen kun oon varma viikoista. Viikoilla 12-16 tarttis mennä sen sokerirasituksen takia. Eli nyt ku mulla on toi vasta-aine-riski ni koitan tietty saada ajan jo ensi viikoksi. Ihan persiistä nää uudelleenodottajien harvennetut neuvolakäynnit! |O
 
noista sykkeistä mä oisin kans sitä mieltä että pojalla ois tiheämpi syke ku tytöllä. kun ootin esikoistani (poikaa), vauvan syke oli n.156. samaan aikaan hyvä ystäväni odotti tyttöä (la oli hänellä 1kk myöhemmin ja syke oli n. 143-146. mutta oon kyllä lukenu jostai ihan päinvastaista juttua et tytön sykkeen pitäis olla tiheämpi eli ei ehkä varmin arvauskeino :p me ei aiota taaskaan kysyä vauvan sukupuolta ni saadaan veikkailla koko raskausaika kaikkien oireitten, potkujen, sykkeen jne avuilla :)

tasse 13+6
 
Niin juu ja mäkään en taida niitä raskausviikkoja kirjoitella viestien perään, ku mä en pidä niistä kirjaa ja en vaan yksinkertaisesti muista itekkään missä kohtia mennään. Esikon kohdalla rv:t oli mulle sisäänrakennettuna, muistin ne AINA, mutta nyt mä joudun viikottain jossain raskauslaskurissa tarkistamaan et mikä rv mulla on :ashamed:
No mutta äsken tarkistettuna nyt on menossa rv 11+3. Ultran mukaan mulla olis nyt sitten rv 11+4, ja omien laskujeni mukaan (oletetun hedelmöityspäivän siis) rv 11+1. Valitsen kultaisen keskitien ja sanon että rv 11+3 :D
 
kojootti mulla ensimmäinen ja mäkään en aina muista mikä raskasviikko on ja ku ihmiset kysyy niin vastaa vaa jotain epämäärästä, jotkut hieman kyselly et enkö muista tai eikö mua kiinnosta? :D Ei oo mun mielest niin tärkeet musitaa aina mikä päivä on menossa. :)

mibetsy + mara 15+1
 
Raskausviikoista: Tää kolmas raskaus on ollu sellai ,et oon välillä joutunu miettimään et millä viikolla ollaan menossa..Esikkoa odottaessa tiesin aina et missä mennään..
Pieni piti tänä aamuna oikeen kunnon jumppahetken =)
Poks! rv 15 :heart:
 

Yhteistyössä