**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Mekin saatiin eilen kirje labrasta jossa luki: ei suurentunutta riskiä, ihanaa! Luku oli 1:27000 :)
Täällä poksuu vihdoin 12! Pikään olen tätä viikkoa odottanut kun viime viikon tiistain np-ultrassa laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin.

Onnea jenspa ja muut iloisista ultra-uutisista!

Jan-na & MaJa 12+0

Täälläkin kaikki hyvin :heart: Otus vastasi viikkoja 11+2, nt 0,9 mm. Lapussa lukee että aktiivinen sikiö, mutta musta se kyllä nukku koko ajan :D Alakautta ei ultrasta saanu yhtikäs mitään tolkkua ku kohtu on niin ylhäällä ja eteenpäin kallellaan ja istukka kohdunsuun edessä. Mutta vatsan päältä nähtiin sit ihan hyvin.

nuu Mulla ei myöskään olla puhuttu sokerirasituksesta mitään, vaikka mun pitäisi sinne mennä (mulla on suurentunut riski raskausajan diabetekseen ). Otan asian puheeksi nyt perjantaina kun mulla on neuvola..

mibetsy Meillä on nimet jo keksittynä sekä pojalle että tytölle. Toki ne voi vielä muuttua, mut epäilen :D

Mulla on ultra vasta tulossa, ja se on ensi viikon ke. Joten sitä odotellessa. Eilen oltiin ekalla neuvolakäynnillä ja sama täti siellä oli meitä vastaanottamassa kun oli viimeksin. Ja seuraava käynti on vasta viikolla 24!! Joten muutama kuukausi tässä mennään sitten ihan ilman käyntejä. ja eilen kuunneltiin sitten sydänäänet ja siellä se jumputti niin ihanasti!! :heart:

Kummeista ollaan puhuttu, me ei olla vielä niitä mietitty, mutta luultavasti vaan kaksi kummia tällekin tulee, molemmat ihan lähisuvusta, niin ei oo pelkoa että yhteydenpito jäis.

ja sokerirasituksestakin on puhuttu, täällä päin joutuu kyllä ihan senkin takia, jos edellinen lapsi on ollut iso. Ja meidän esikkohan oli valtava syntyessään (ainakin mun mielestä) niin jo sen takia me mennään taas sokerirasitukseen. Mutta siis ihan bmi riittäis mulle jo syyksi, kun täällä on myös toi 25 rajana sille.

Ulkona on ihan mahtava ilma! Nyt kai tarttis mennä ulos, mutta kun väsyttää. Ja hei muuten, mä sain sellaiset pahoinvointirannekkeet ja ne on ihan tosissaan auttaneet!! :D Oli sitten plaseboa tai ei, mutta mulla ne on helpottanut pahoinvointia ihan kauheesti.

Liirah + Sissi :heart:

Meillä käyty np ultrassa ja kaikki hyvin, vauva oli kasvanut hyvin ja olikin isompi mitä taas aiemman ultran päivien mukaan olisi pitänyt olla, joten laskettu aika aikaistui pari päivää.

niskaturvotus 0,8-1mm.

Kovasti pieni tahtoi olla ns. montussa pää alaspäin ja sitä saikin lähes tunnin hättyytellä että hei vaihdappa asentoa, kun meinas kätilöllä jo huvittaa että hyvän paikan on löytäny.. mä vaan sanoin että me nukutaan tähän aikaan yleensä päiväunet.. :LOL:

ultrakuvia saatiin mukaan kymmenkunta :D jaloista käsistä ja koko vauvasta. miten pieni jalkapohja ja kämmen sillä vielä onkaan :heart:

maha näkyy jo, vaikka itse vauvamaha ei iso olekaan mutta tuo turvotus pieneen pallomahaan lisättynä tekee siitä jo huiman kokosen viikkoihin nähden :D

Mieskin alkaa pikkuhiljaa tajuamaan että tulee siitä vaan isä joo, kun pari kertaa korvan laittanu jo mahalle ja muka yrittäny kuunnella

Rakenneultra juhannuksen jälkeen. en malta odottaa. Oletteko muut halunneet sen 21vkon tienoille vai vasta 24vkon tienoille? itse sain valita..

Me 14+2 :heart: :heart:

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :)

Mulla tuhruvuoto jatku eilen illalla, just kun kerkesin jo miettimään, että ihanaa, vihdoinki se loppu. Tänään on tullu taas enemmän :(

Neuvolan täti soitti tänään ja kyseli vointia. Kerroin, että ois ihana päästä kuuntelemaan miisumin sydänääniä jo aikasemmin ku vasta kolmen viikon päästä. Sainkin ajan jo ens viikon perjantaille, eli oottelua enää reilu viikko. Toivottavasti äänet kuuluis, neuvolalääkärillä kun ei kuulunu 10+2.

Rakenneultrasta ei oo vielä tietoa, mutta tytölle ois toinen nimi jo keksitty :D

pnda ja miisumi 12+2

Tervetuloa uudet! :flower:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :flower:

Hugsy, iso :hug: ja pahoittelut!

Kummeista ja lapsen nimistä on ollut puhetta. Meillä on yksi varma kummi tiedossa, mutta toinen tarvitaan vielä. Tämän osalta on vielä mietinnässä, jokunen vaihtoehto on. (Meillä kun on jo kolmas lapsi tulossa niin alkaa nuo kummit käydä vähiin). En ole vielä miettinyt nimiä, koska en tiedä vauvan sukupuolta. Toisaalta yksi hyvä nimi mulla on pojalle mielessä kuopuksen ajoilta kun hänelle nimeä mietittiin. Luulenkin, että tämä nimi tulee sitten tälle vauvalle jos hän on poika.

Sokerirasitukseen joudun minäkin, koska ylipainoa on sen verran paljon. Olen jo molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa ollut. Nyt on kolmas kerta. Ikinä ei ole sokereissa ollut mitään ongelmaa ylipainosta huolimatta. Toivottavasti ei ole tälläkään kertaa. :saint:

Rakenneultra mulla on rv 20+4 muistaakseni. En saanut Jorvissa itse valita ajankohtaa. Siellä antoivat viikon ja päivän sai sitten itse valita. Mä valitsin heti ekan mahdollisen eli maanantain.

Veriseulasta odottelen tuloksia minäkin. Viikon verran sanoivat, että kestää tulla. Toivottavasti soittoa ei tule, mutta kirjettä odotan jo kovasti. Toivottavasti perjantaina kolahtaa luukusta niin voin huokaista helpotuksesta. (Tähän liittyen näin tässä muutama yö sitten unen, jossa olin ollut lapsivesitutkimuksessa ja kätilö soitti mulle tuloksia: tuloksena oli kromosomeiltaan terve poika!).

Katja-75, rv 13 POKS!

Sokerirasituksesta olette puhuneet ja monet jo käyneet. Minä sinne taas joudun BMIn vuoksi, mutta täällä se tehdään vasta joskus rv25 paikkeilla tai joskus silloin minä esikoisen kohdalla kävin. Täällä ei tarvitse mitään aikaa tilata, neuvolasta laittavat lähetteen ja menen sitten labraan kun silti tuntuu.

Meillä on todellinen känkkäränkkä ilta, poitsu kitisee koko ajan ja roikkuu housunpuntissa. Mikään ei ole hyvin, kun jouduin hänet kesken päiväunien herättää, että kävisi sitten illalla nukkumaan.

Nimeä oon miettiny mutta vaan pojalle :LOL: on niinn vahva poikaolo. Joutuu kyllä varmaan varuulta tytöllekin miettiä.. Mies on alkujaan venäläinen nii se hankaloittaa nimen miettimistä ku sen pitäs sit olla melko venäläis-suomalainen nimi. Esikoinen on Veera, joka siis alunperin venäläinen nimi :) hankalaa, hankalaa. No, onneks on vielä muutama viikko aikaa miettiä.. :LOL:

Mä tilasin just tänää sokerirasituksen.. joudun sinne siks et aiemmissa raskuksissa seurailin sokereita.
Nimistä Meillä on jo nimet molemmille sukupuolille,tosin mies ei ole ollut samaa mieltä nimistä :)
Tänään tuli myös iloisia uutisia kun selvis et meidän "varalaps" jatkaa meillä käymistä,ainakin vuoden loppuun :heart:

Onko teillä jollain uudelleenodottajista kokemusta noista vasta-aineista? Mulla on siis rh- ja esikolla rh+, ja nyt huomasin täällä odottajissa ton vasta-aine -keskustelun ja oikeen säikähdin. Harmittaa kun sinne neuvolaan ne haluaa mut vasta puolivälin jälkeen, enkä mä tiedä mistään mitään :( Ei tämmösiä asioita tarvinu esikoisen kanssa miettiä, joten nämä on ihan uusia mulle.

Mikähän ihme nyt on??

Nyt aamulla juilinut mahaa todella kovasti. Oliko nämä nyt Jo niitä kohdun kasvuun liittyviä vai pitäskös huolestua?
Edellisestä en muista että tälläistä olisi ollut, tosin pieni esikko piti siitä huolen, etten paljin ehtinyt raskautta miettimään.

Ja onhan tämä jo kolmas raskaus.. Kokemuksia??

OP ja TiTi-uuu 14+0

OP-81 Mulla on myös tässä kolmannessa raskudessa ollu koviakin juilintoja/viiltelyä jne.. alamahassa,liitos kipuja ovat.Mulla tosin alkoivat joskus rv7-8
Varsinkin sängyssä kääntyminen on välillä tuskaa,samoin jos nousee liian nopeasti ylös esim sohvalta..Käveleminenkin on joskus tuskaa..

Kojootti, onko sulta otettu ne odottajan peruslabrat, hivit sun muut? Nioissä pitäisi olla myös nuo veriryhmävasta-aineet. Jollet tiedä niin soita ihmeessä neuvolaan ja kysy asiasta! Ihmeen myöhään teillä tosiaan pääsee jos ihan eka käynti on puolivälin jälkeen!

Tänne kuuluu hyvää, tiistain np-ultrassa näkyi virkeä vauva ja turvotus 0,6 mm eli ihan hyvä =) Veriseulan tuloksia vielä odotellaan mutta hyvillä mielin olen =) Lähdetään mummolaan ja mökkeilemään pitkäksi viikonlopuksi ja säätiedotuskin näyttää kerrankin suotuisalta, jee! Hyvää helatorstaita kaikille muillekin :wave:

Ai niin, lasketuksi ajaksi saisi päivittää mulle 27.11. ja viikkoja nyt siis 11+5

terve taas!

Kiva kun on hyviä ultrakuulumisia :flower:

Maha täälläkin kasvanut ja eilen combatissa keräsin katseita :LOL: ja mullahan tuli jo 3 kg ihan heti alusta ja siihen se nyt jämähti. No jospa se nyt vaikka hetken pysyisi siinä kohtaa.
Ja Kouvolassa ainakin joutuu kaikki rasitukseen tai näin oon käsittäny, mut ei neuvolassa ole ollut mitään puhetta vielä. En yhtään tiedä milloin se tehdään.

Tällä kertaa ei ole hirveesti ollut niitä kipuja ...esikoisesta kyllä, mut nyt oon voinu combatissakin tehdä ihan normaalisti kaikki eikä tunnu missään. Pissahätä vaivaa koko ajan :LOL:

Mutta mä lähden pesemään ikkunoita ja täkkejä...yhyy :headwall: eilen saatiin jo auto kesäkuntoon :D

Riikka & öttis+ 14+1 :heart:

Eikös nuo kaikki vasta-aineet sun muut selviä kaikki niistä verikokeiden tuloksista! Te,joilla useampi (tai yksi lapsi ennestään ) niin otettiinko teiltä parvorokon vasta-aineet?? Multa otettiin ja yllätyksekseni selvisi,että mä olen joskus sairastanut parvorokon. Ihan uusi tieto mulle,mutta hyvä sinänsä niin eipä tartte murehtia jos muksuista joku sairastuu siihen =)

Ihana ilma,pian anoppilaan ulkoilemaan =) Isot pojat jäivätkin eilen sinne yöksi.

LilliM ja manteli 11+4

LilliMenninkäinen, multa ei ole koskaan otettu noita parvorokon vasta-aineita. ilmeisesti täällä ottavat vain jos on syytä epäillä tartuntaa.

Tänään mä sitten tein sen Intelligender testin. Tulos oli aivan selvä. Sen mukaan meille olisi kolmas poika tulossa. Itsekin uumoilen sitä ihan vain "oireettomuuteni" perusteella. Ihan samoin on tämä raskaus mennyt kun molemmat aikaisemmatkin. Nähtäväksi jää pitääkö uni, testi ja oma arvaus sitten lopussa paikkansa. Kivaahan sitä on arvuutella. =)

Ajattelin jo huomenna tilata ajan sinne 4D-ultraan Femedaan. Onpa taas jotakin uutta odotettavaa.

Katja-75 , rv 13+1

Rakenneultrasta Multa ei kysytty koska sen haluan. Sain sen 21+4, mut niin olisin halunnutkin..

Katja-75 Onnea poika"lupauksesta"! :flower: Olisi hauskaa tehdä tuo testi, mut en taida raaskia laittaa rahojani siihen (ainakaan vielä, ehkä rakenneultran jälkeen ). Vai oliko siinä joku aika mihin mennessä olis pitäny tehdä? Siis joku tietty raskausviikko mihin mennessä..

Nallu ja Hattivatti 16+5

Katja-75 mistä tilasitkaan tuon testin? Muistan, että siitä on jo keskustelua käyty, mutta en muista mistä se oli.. Ruotsistako? Entäs millä viikolla Femedaan ottavat 4d-ultraan? Itse ajattelin myös mennä, Terveystalolle. Kun tietäisi vain koska ja mitä maksaa.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

suhveli 14+2

Tänään kuultiin miehen kanssa vaavin sydämmensyke ihan kunnolla ja sit vielä lisäksi sattui potkasemaan doplerin kohdalle niin tuntui sekin ihan selkeästi! :heart: Ihanaa, nyt alkaa pikkuhiljaa uskomaan, että kaikki menee hyvin!

puhnalle 12+0 POKS :heart:

On se nyt kumma, kun oon taas alkanut epäilemään että olenko mä vielä raskaana vai en. Kovasti mietityttää tää superhyvä olotila, ja se että omat vaatteet menee ihan kevyesti edelleen päälleni. Huomenna ois tarkoituksena lähteä parhaan kaverini kanssa ostelemaan mammavaatteita valmiiksi, mutta mietin pitäiskö mun perua se, kun olo on mikä on, jos mä ostankin niitä sitten turhaan :( Sanokaas oonko mä yksin tämmöisten tuntemuksien kanssa?
Tanya 15+6 , hei huomennahan poksuu taas :)

täällä vietellään helatorstaita työn merkeissä, kotona varalla kylläkin...

mä olen kans meinannu tuon testin tilata mutta ehkä se en viitti kun tuonne 4d ultraan menossa ollaan =)

onneks pitelee välillä kivoja ilmoja! B)

saana & 13+6

Nallu, ei siinä ole mitään takarajaa. Ainoa raja on, ettei sitä suositella tehtäväksi ennenkuin on raskausviikko 10 täynnä.

Suhveli, mä tilasin sen USA:sta, mutta helpoin on varmasti tilata se Ruotsista osoitteesta: intelligender.se. Femedan 4D suositusviikot ovat (niiden nettisivujen mukaan) 18-24. Myöhemminkin sen voi tehdä, mutta tuolloin näkyy parhaiten koko vauva. Itse olen varmaankin menossa siinä rv 20 tuntumassa. Hintakin selviää huomenna kun soitan sinne.

Yhteistyössä